Ik wilde ook niet...quote:Op zondag 18 maart 2007 19:02 schreef Neoktheone het volgende:
Ah, eindelijk iemand die er een opent (had er zelf de inspiratie niet voor)
Vijf wedstrijden nog verwijderd van de titel en met deze vorm is het spannender dan ooit. Ik denk toch dat vijf punten voldoende zijn, omdat ook Ajax nog punten gaat morsen.
Ik denk dat Ajax eerlijk gezegd de vorm wel te pakken heeft: Twente-Ajax 1-4, PSV-Ajax 1-5.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:02 schreef Neoktheone het volgende:
Ah, eindelijk iemand die er een opent (had er zelf de inspiratie niet voor)
Vijf wedstrijden nog verwijderd van de titel en met deze vorm is het spannender dan ooit. Ik denk toch dat vijf punten voldoende zijn, omdat ook Ajax nog punten gaat morsen.
Hmm als Ajax-liefhebber hoop ik dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant speelde Ajax deze wedstrijden uit en hadden ze ook niet veel te verliezen. Als de spanning toeneemt, zie ik ze helaas wel weer punten verspelen - dit is immers al te vaak gebeurd dit seizoen - en dan zal PSV dus toch 'gewoon' kampioen worden.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax eerlijk gezegd de vorm wel te pakken heeft: Twente-Ajax 1-4, PSV-Ajax 1-5.
Als PSV niet héél snel fatsoenlijk gaat spelen verliezen we gewoon het kampioenschap. Ikzelf denk dat we het niet gaan redden.
Kijk maar eens naar de resultaten van PSV in uitwedstrijden na de winterstop en je komt al snel tot de conclusie dat PSV in Breda minstens 2 en waarschijnlijk 3 punten gaat laten liggen.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:15 schreef peaceman het volgende:
Sleutelduel voor PSV wordt denk ik de wedstrijd tegen NAC.
mja, maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... ik hoop het, maar moet nog zien dat PSV het alsnog uit handen geeft.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de resultaten van PSV in uitwedstrijden na de winterstop en je komt al snel tot de conclusie dat PSV in Breda minstens 2 en waarschijnlijk 3 punten gaat laten liggen.
Inderdaad alle ploegen weten nu dat er iets te halen valt tegen PSV.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:43 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Sorry hoor.. maar geloof ik echt niet.. dat hadden ze al moeten verzinnen voordat PSV tegen Ajax ging spelen... en niet daarna... nu Ajax tegen Twente en PSV zo heeft gewonnen.... die zijn in the winning mood en ze ruiken bloed.
Het moge duidelijk zijn dat Koeman op staande voet ontslagen moet worden zodra wij officieel geen kampioen worden. Het hele seizoen bovenaan gestaan en 5 wedstrijden voor het einde gaat het mis (nou ja, al sinds de winterstop eigenlijk). Hij heeft duidelijk gefaald door dit hele seizoen geen spitsen te halen als vervanger voor Vennegoor. Hierdoor zijn er tactische problemen ontstaan zoals in de wedstrijd vandaag en de paar vorige wedstrijden (maar één spits waardoor normaal voetballen onmogelijk was).quote:Op zondag 18 maart 2007 20:12 schreef cultheld het volgende:
Ik vrees met grote vrezen dat Knoeiman aan mag blijven (zelfs als we geen kampioen worden) en dat er door hem een flinke aanslag op het PSV kapitaal wordt gepleegd door allerlei prutsers die hij haalt voor een hoop euro's. Denneboom is gelukkig al naar Twente, maar Lazovic, Charisteas en Nilsson zie ik nog best komen.
Die 3 gun ik de doodquote:Op zondag 18 maart 2007 20:38 schreef denthemen het volgende:
Zonde jongens
Wel laf trouwens om met 3 man een man in een rolstoel aan te vallen omdat hij een Ajax jas aan had..
Ze waren ook de enigste 3, er kwamen direct wat andere jongens tussen ook, ik kon ook normaal juichen zonder me ook maar érgens zorgen over te makenquote:Op zondag 18 maart 2007 20:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die 3 gun ik de dood. Ongeacht je clubvoorkeur ben je een laffe tak als je zoiets flikt.
Een fatsoenlijke ajacied moet ik natuurlijk even feliciterenquote:Op zondag 18 maart 2007 19:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmm als Ajax-liefhebber hoop ik dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant speelde Ajax deze wedstrijden uit en hadden ze ook niet veel te verliezen. Als de spanning toeneemt, zie ik ze helaas wel weer punten verspelen - dit is immers al te vaak gebeurd dit seizoen - en dan zal PSV dus toch 'gewoon' kampioen worden.
Sleutelduel voor PSV wordt denk ik de wedstrijd tegen NAC.
Zolang jij en ik snappen dat je geen nepkampioen kunt zijn is er natuurlijk niets aan de handquote:Op zondag 18 maart 2007 21:25 schreef Camplo het volgende:
T enige wat ik hoop is dat FC Twente met pure lust en bezieling naar Eindhoven komt. Utrecht uit zie ik psv nog niet zo 1 2 3 doen, en NAC uit hebben we pas gezien.
Ik hoop... ik hoop...ik hoop.
Neem overigens geen aanstoot aan mn onderschrift oid.
Niet persoonlijk bedoeld![]()
Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar het is ook abnormaal dat PSV in een seizoen 3 punten verliest aan Ajax. PSV haalt immers normaliter minimaal een gelijkspel. Dat is voor mij ook altijd een bittere pil. Bij ons is Feyenoord uit of thuis juist weer een holadijee-duel. Gezien de huidige vorm van PSV en de goede wedstrijd in Twente had ik trouwens wel rekening gehouden met een overwinning van Ajax. Maar dat het zo erg zou zijn, had ik niet verwacht.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:16 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke ajacied moet ik natuurlijk even feliciterenHet is eigenlijk altijd dat de potjes tegen de "lagere" clubs belangrijker zijn. toppers mag je altijd verliezen (het voelt heel vervelend als het zo'n afstraffing wordt maar in het grote plaatje mag het nog) maar Heerenveen thuis (zoals Ajax laatst) of Excelsior uit (zoals PSV vorige week) daar kun je het echt laten liggen. Ajax deed dit voor de winterstop PSV is het erna gaan doen, daardoor is het spannend geworden niet door zo'n wedstrijd als vandaag hoe vervelend die ook is.
Het is vandaag wel gebleken dat Koeman tactisch echt niet goed is.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
minuten had men misschien nog gedacht dat het incident was, nu weet men heel goed dat er iets mis is.
Maja.. het blijft voorlopig koffiedik kijken. Wel lijkt me duidelijk dat Koeman weg moet als PSV het alsnog weg geeft.
Goede vraag.... Wel moet gezegd worden dat dit concept pas 2 weken zo gespeeld wordt.... dus hopelijk is Ten Cate zo verstandig om aan dit systeem vast te houden...quote:Op zondag 18 maart 2007 21:39 schreef Camplo het volgende:
[..]
Het is vandaag wel gebleken dat Koeman tactisch echt niet goed is.
Vraag is waarom Ajax zoals vandaag ook niet in thuisduels speelt![]()
Jammer joh.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:45 schreef PyTh het volgende:
Wat een kutzooi zeg.
Snap niet dat Koeman niet van het begin af aan met Kluivert begon.
Farfan had niks in te brengen in z'n eentje tegen Stam en Grygera.
Het wordt nog onnodig spannend op deze manier.
Maar wel eenzelfde margequote:Op zondag 18 maart 2007 21:45 schreef Panick het volgende:
[..]
Jammer joh..
Dit lukt jullie in de ArenA nog niet eens, 5x scoren..
Op basis van uit gescoorde goals yadayadayada.quote:
Idd, Ajax had gewoon 2 keer van AZ moeten winnen.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:55 schreef Panick het volgende:
[..]
Ergens wel extra zuur dat Ajax het dit seizoen echt tegen de kleintjes heeft laten liggen..
Niet veel goedsquote:Op zondag 18 maart 2007 23:37 schreef navigator het volgende:
Wat heeft PSV vandaag gedaan tegen Ajax?
Nee? vertel eensquote:
Je bent niet grappig of zo.quote:
quote:
Hij zal wel tijd nodig hebben, of hij is gewoon een prutser. Het is veelzeggend dat hij al zoveel clubs heeft versleten. Ene Robert en Tardelli hebben ook zo'n verleden en dat zijn nou niet bepaald de beste voetballers van deze planeet.quote:Op zondag 18 maart 2007 23:54 schreef Radegast het volgende:
Wat vinden jullie van Alcides? Hij moet de tijd krijgen om te wennen, maar tot nu toe vind ik het niet zo indrukwekkend allemaal.
Het gemis is op te vangen door SImons een linie naar achter te sturen.quote:Op maandag 19 maart 2007 00:01 schreef patrickt37 het volgende:
Er is nog steeds hoop voor AJAX gezien het speelschema wat wij hebben, en wat PSV heeft.
Alex was een groot gemis voor jullie.
Da Costa is een geweldige verdediger. Alcides laat tot nu toe niet veel zien, maar Salcido zou uitstekend naast Da Costa kunnen spelen. Het probleem is alleen de communicatie. Ik heb het idee dat Alex de communicatie achterin aanstuurde en dat die communicatie nu is verslechterd.quote:Op maandag 19 maart 2007 00:14 schreef the_legend_killer het volgende:
Achterin moet het wel blijven staan.
Of denk je dat Da Costa en ALcides het wel redden ?
Eén spits, drie middenvelders, twee defensief ingestelde middenvelders en nog drie verdedigers. En dan achteraf roepen dat je achterin zoveel weggeeft. Belachelijk dat je een thuiswedstrijd als psv zijnde zo begint...quote:Gomes, Alcides, Da Costa, Salcido, Sun, Simons, Cocu, Culina, Mendez, Afellay, Farfán
Agree...quote:Op maandag 19 maart 2007 02:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Zit er meer achter deze oorwassing?
Nu heeft psv al geruime tijd een zeer negatieve naam qua speelwijze. Vandaag bij de opstelling bleek deze naam terecht.
[..]
Eén spits, drie middenvelders, twee defensief ingestelde middenvelders en nog drie verdedigers. En dan achteraf roepen dat je achterin zoveel weggeeft. Belachelijk dat je een thuiswedstrijd als psv zijnde zo begint...
Het was zeer treurig inderdaad.quote:Op maandag 19 maart 2007 02:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu heeft psv al geruime tijd een zeer negatieve naam qua speelwijze. Vandaag bij de opstelling bleek deze naam terecht.
[..]
Eén spits, drie middenvelders, twee defensief ingestelde middenvelders en nog drie verdedigers. En dan achteraf roepen dat je achterin zoveel weggeeft. Belachelijk dat je een thuiswedstrijd als psv zijnde zo begint...
Da Costa? Die was helemaaaaaal nergens gisteren joh! Wat een prutser eerste klas. Veel te onzeker in duels, geen timing, geen duelkracht. Totaal geen opbouwende kwaliteiten. Elke keer als ie de bal had wist ie totaal niet wat ie er mee moest doen.quote:Op maandag 19 maart 2007 00:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Da Costa is een geweldige verdediger. Alcides laat tot nu toe niet veel zien, maar Salcido zou uitstekend naast Da Costa kunnen spelen. Het probleem is alleen de communicatie. Ik heb het idee dat Alex de communicatie achterin aanstuurde en dat die communicatie nu is verslechterd.
Klopt, maar tegen Arsenal was hij fenomenaal.quote:Op maandag 19 maart 2007 09:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Da Costa? Die was helemaaaaaal nergens gisteren joh! Wat een prutser eerste klas. Veel te onzeker in duels, geen timing, geen duelkracht. Totaal geen opbouwende kwaliteiten. Elke keer als ie de bal had wist ie totaal niet wat ie er mee moest doen.
Dat heb ik de laatste jaren vaker gehoord. Zonder Kezman, Robben, Rommedahl, van Bommel, Vogel, Park....quote:Ik denk dat met het vertrek van Alex PSV als een kaartenhuis in elkaar dondert. Hij geeft simons en cocu dat beetje extra dat ze nodig hebben om zich zo nu en dan aanvallend begzig te houden.
....Bouma, Ooijer...quote:Op maandag 19 maart 2007 11:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Dat heb ik de laatste jaren vaker gehoord. Zonder Kezman, Robben, Rommedahl, van Bommel, Vogel, Park....
Toen had je wel het brein en de contacten Van Raaij, Arnesen en Hiddink. Koeman - Valckx is wel even van een iets andere orde hoor.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Dat heb ik de laatste jaren vaker gehoord. Zonder Kezman, Robben, Rommedahl, van Bommel, Vogel, Park....
Da Costa speelt al sinds het begin vaak onrustig met af en toe een goede wedstrijd ertussen. Maar je hoeft maar een beetje druk op hem te zetten en hij raakt in paniek.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:39 schreef PyTh het volgende:
Da Costa is pas 20 jaar en heeft nog veel te leren en is nog te wisselvallig.
Kan me ook voorstellen dat je wat "rustiger" bent als je Alex langs je hebt staan
Da Costa komt er wel, daar ben ik niet bang voor alleen was zijn spel gisteren verre van goed.
Klopt, hij moet nog veel leren.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Da Costa speelt al sinds het begin vaak onrustig met af en toe een goede wedstrijd ertussen. Maar je hoeft maar een beetje druk op hem te zetten en hij raakt in paniek.
Was ook schandalig om ze aan een wedstrijd te beginnen.. maar dat ze het achterin zo slecht doenquote:Op maandag 19 maart 2007 02:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alex weg scheelt natuurlijk een hoop. De speelstijl van PSV is volgens mij meer naar het defensieve dan offensief. Normaal maakte het niet zoveel uit als je offensief niet zo heel sterk was, 1-2 goede kansen en je won de wedstrijd alsnog omdat je het achterin dicht hield. Nu is de verdediging verzwakt en scoort men tegen je. Vervolgens zal je dan zelf moeten gaan scoren om bij te blijven. Offensief is niet bepaald het paradepaartje van PSV en zeker nu met Kone er uit en weinig adequate vervangers is het voor PSV heel lastig om een wedstrijd alsnog winnen af te sluiten zodra zij een goal tegen krijgen.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:34 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Was ook schandalig om ze aan een wedstrijd te beginnen.. maar dat ze het achterin zo slecht doen
Normaal gesproken laat Ajax thuis tegen Heracles, Sparta en NAC en uit tegen RKC en Willem II geen punten meer liggen. Maar wat is er normaal aan dit seizoen? Het programma van PSV is echter een heel stuk zwaarder.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:01 schreef DutchGooner het volgende:
Ach, you lost the fight, not the battle al was het wel een aardige oorwassing.
Misschien is dit juist wel het zetje in de rug wat PSV nodig had om te beseffen dat ze idd nog geen kampioen zijn.
Aan de andere kant, ajax en az zullen nog wel wat laten liggen links en rechts dus geen reden tot paniek lijkt mij.
Ik pak het wat kleinschaliger aanquote:Op maandag 19 maart 2007 12:03 schreef twi het volgende:
Enneh, is het niet: You've lost the battle, not the war?
Goh ja! Koné zullen we echt missen!quote:Op maandag 19 maart 2007 11:57 schreef Panick het volgende:
Wordt leuk als Farval, Cocu, Alex en Koné na dit seizoen pleitos zijn..
Ik blijf hem toch een redelijk gevaarlijke aanvaller vinden. Houdt minimaal 2 man bezig.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goh ja! Koné zullen we echt missen!![]()
Hoe eerder die opflikkert hoe beter imho!![]()
En hij is een aanspeelpunt zodat de middenvelders van PSV aansluiten. Maar zonder die aansluiting is hij redelijk waardeloos.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:27 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik blijf hem toch een redelijk gevaarlijke aanvaller vinden. Houdt minimaal 2 man bezig.
Je onderschat de waarde van Koné voor dit PSV een beetje denk ik.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goh ja! Koné zullen we echt missen!![]()
Hoe eerder die opflikkert hoe beter imho!![]()
Voor dit PSV is hij idd van waarde maar dat komt alleen maar omdat we een totaal gebrek aan alternatieven hebben. Hij houdt wel vaak 2 man bezig maar het levert gewoon zelden iets op, zeker na de winterstop is het bedroevend wat hij laat zien.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:28 schreef PyTh het volgende:
[..]
Je onderschat de waarde van Koné voor dit PSV een beetje denk ik.
Ik vind hem juist een indrukwekkende voetballer. Dat hij gisteren niet goed in de wedstrijd zat, betekent niet dat hij daardoor per definitie een slechte speler is. Ik blijf er bij dat de oorzaak van die boutverdediging van gisteren een slechte communicatie is geweest.quote:Op maandag 19 maart 2007 09:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Da Costa? Die was helemaaaaaal nergens gisteren joh! Wat een prutser eerste klas. Veel te onzeker in duels, geen timing, geen duelkracht. Totaal geen opbouwende kwaliteiten. Elke keer als ie de bal had wist ie totaal niet wat ie er mee moest doen.
Ben ik met je eens. Farfan heeft dit jaar zijn niveau van vorig jaar nog niet weten te bereiken, al vond ik hem gisteren bij een 3-4-3 opstelling erg sterk spelen op rechts. Koné zorgt continu voor dreiging en maakt het de verdediging van de tegenstander altijd moeilijk (zoals gisteren met name Babel deed). Het is alleen jammer dat zijn rendement zo laag is.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:33 schreef Pritt het volgende:
Persoonlijk vind ik Koné beter/belangrijker voor PSV dan Farfan.
Ben benieuwd wat Cocu gaat doen.
Ik vond het, hoewel het niet om zware overtredingen ging, eerder te wijten aan Braamhaar dan aan psv zelf dat ze geen kaart hebben gepakt. Plus het feit dat die kaart voor ik meen Gabri wegens het steeds terug trappen van de bal natuurlijk belachelijk was...quote:Op maandag 19 maart 2007 09:28 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het was zeer treurig inderdaad.
Ik blijf erbij dat Koeman gewoon met Kluivert en Farfan in de spits had moeten starten en Afellay kort daarachter.
Hij heeft gegokt en verloren en is zo laf begonnen om de 0 te houden.
Wel vond ik dat hij na afloop een punt had dat het absoluut te ridicuul voor woorden is dat je met 0 kaarten van het veld afgaat. ajax klapt er vanaf minuut 1 hard tegenaan en PSV speelde slap, laf en ongeinspireerd.
Farfan haalt niet het rendement van vorig jaar maar is toch echt wel een stukje beter dan Koné...quote:Op maandag 19 maart 2007 12:33 schreef Pritt het volgende:
Persoonlijk vind ik Koné beter/belangrijker voor PSV dan Farfan.
Hij scoort vaker maar voor het geheel ..tsjah Kone heeft ook zijn sterke punten waardoor PSV beter gaat spelen en voorin kan komen.. hij is eigenlijk de brug tussen de goals en de verdediging van PSv en dat doet ie goed.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Farfan haalt niet het rendement van vorig jaar maar is toch echt wel een stukje beter dan Koné...![]()
Farfan heeft meer doelpunten en minstens even veel assists als Koné, terwijl hij minder wedstrijden gespeelt heeft. En dan heeft hij dit seizoen nog niet eens zijn topniveau bereikt. Lijkt me een abc'tje wie er van de 2 dan beter is....quote:Op maandag 19 maart 2007 13:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij scoort vaker maar voor het geheel ..tsjah Kone heeft ook zijn sterke punten waardoor PSV beter gaat spelen en voorin kan komen.. hij is eigenlijk de brug tussen de goals en de verdediging van PSv en dat doet ie goed.
Farfán is met afstand de beste aanvaller van de Eredivisie (al zie ik in Babel een goede tweede). Farfán scoort misschien niet erg veel en zit niet altijd even goed in de wedstrijd (al wijt ik dit laatste vooral aan de spelers om hem heen), maar hij beschikt over uitzonderlijke kwaliteiten. Zet hem bij Chelsea in de basis en hij maakt "gewoon" 20 doelpunten in een jaar en behaalt iets van 10 assists. Farfán is een overlever, ondanks z'n geringe lengte fysiek oersterk, snel, balvast en iemand die in één onbewaakt moment toe kan slaan. Geen wonder dat Chelsea geïnteresseerd is. Daar zou Farfán naast een complete allrounder kunnen spelen en dat zou een dodelijk duo zijn. Vorig jaar kreeg Farfán veel ballen van VOH, maar nu hij meestal alleen met Koné samenspeelt heeft hij geen allrounder meer in de buurt lopen.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Farfan haalt niet het rendement van vorig jaar maar is toch echt wel een stukje beter dan Koné...![]()
Dacht het even niet.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Farfán is met afstand de beste aanvaller van de Eredivisie (al zie ik in Babel een goede tweede). Farfán scoort misschien niet erg veel en zit niet altijd even goed in de wedstrijd (al wijt ik dit laatste vooral aan de spelers om hem heen), maar hij beschikt over uitzonderlijke kwaliteiten. Zet hem bij Chelsea in de basis en hij maakt "gewoon" 20 doelpunten in een jaar en behaalt iets van 10 assists. Farfán is een overlever, ondanks z'n geringe lengte fysiek oersterk, snel, balvast en iemand die in één onbewaakt moment toe kan slaan. Geen wonder dat Chelsea geïnteresseerd is. Daar zou Farfán naast een complete allrounder kunnen spelen en dat zou een dodelijk duo zijn. Vorig jaar kreeg Farfán veel ballen van VOH, maar nu hij meestal alleen met Koné samenspeelt heeft hij geen allrounder meer in de buurt lopen.
Onderbouw het eens?quote:
Dat zou geweldig zijn, zie jullie alleen niet 2 keer verliezen. Maar een gelijkspel erbij is ook goed, want op doelsaldo redden we het ook. Welke clubs zie je psv van verliezen?quote:Op maandag 19 maart 2007 13:23 schreef AminBen het volgende:
Ik ga er vanuit dat we 2 duels mogen verliezen want dit wisselvallig Ajax gaat nooit 15 uit 5 halen.
Moet kunnen.
Je hebt nu wel een minder doelsaldo...quote:Op maandag 19 maart 2007 13:29 schreef PizzaSalami het volgende:
want op doelsaldo redden we het ook.
Scheelt 4 punten inderdaad, maar gezien het programma mag je toch hopen dat dat wel goed komt.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Je hebt nu wel een minder doelsaldo...
Bij NEC doet PSV het altijd goed.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:29 schreef PizzaSalami het volgende:
[..] Welke clubs zie je psv van verliezen?
Het zou eigenlijk wel heel bizar zijn als PSV het nog weggeeft.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:29 schreef PizzaSalami het volgende:
Dat zou geweldig zijn, zie jullie alleen niet 2 keer verliezen. Maar een gelijkspel erbij is ook goed, want op doelsaldo redden we het ook. Welke clubs zie je psv van verliezen?
Ik zie Ajax wel die 15 punten halen.
6 doelpuntenquote:Op maandag 19 maart 2007 13:38 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Scheelt 4 punten inderdaad, maar gezien het programma mag je toch hopen dat dat wel goed komt.
En anders gooien we het op onderling resultaat.
quote:Fysieke klachten houden Sun, Farfán en Culina thuis
Tot genoegen van trainer Ronald Koeman blijven Jefferson Farfán, Jason Culina en Xiang Sun in Eindhoven. Vanwege blessures hoeft het drietal geen verre vluchten te maken voor oefenduels.
Xiang Sun en Culina hadden het zaterdag in Guangzhou tegen elkaar moeten opnemen. Maar door respectievelijk knieklachten en een buikspierblessure hebben de Chinese en de Australische teamgenoten moeten afzeggen voor de vriendschappelijke interland.
Farfán hoeft niet af te reizen naar Yokohama, waar hij had moeten aantreden tegen Japan. Een hamstringblessure maakt het onmogelijk voor de aanvaller Peru te dienen in het vriendschappelijke duel.
Trainer Koeman had zich zondag zijn onvrede geventileerd over de interlandverplichtingen van zijn selectie. Volgens de PSV-coach zat een aantal spelers er fysieke 'doorheen'. Bovendien gaat het bij enkelen om oefeninterlands.
'De spelers gaan naar China, Tokio en Amerika. Dat is natuurlijk te absurd voor woorden', aldus Koeman in De Telegraaf. 'Al weet je het natuurlijk van te voren als je spelers uit die gebieden aantrekt.'
Afgelopen week werd al duidelijk dat Arouna Koné (knie) en Alex (hamstring) de uitnodigingen uit respectievelijk Ivoorkust en Brazilië niet konden beantwoorden. Ondanks een schorsing heeft Timmy Simons toestemming gekregen zich in het Belgische kamp te melden om morele steun te verschaffen voor het kwalificatieduel met Portugal.
quote:Op maandag 19 maart 2007 13:41 schreef cultheld het volgende:
Anders kopen we Zoetebier toch gewoon ff om?
Volgens mij is het juist deze instelling die grote clubs als Ajax en PSV soms de das om doet tegen de kleintjes.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:29 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ik zie Ajax wel die 15 punten halen.
Ajax is idd verschrikkelijk wisselvallig, de ene keer scoren ze 4 keer in een zware uitwedstrijd en de week erna 5 keer....quote:Op maandag 19 maart 2007 13:23 schreef AminBen het volgende:
Ik ga er vanuit dat we 2 duels mogen verliezen want dit wisselvallig Ajax gaat nooit 15 uit 5 halen.
Moet kunnen.
iig fijn dat die 3 in Eindhvoen blijven, rustig herstellen zodat we iig topfit naar NAC kunnen. Dat zal het breekpunt worden voor de volgende 5 wedstrijden. Verlies je daar zal het heel lastig worden.quote:
NAC en Utrecht uit.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:29 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn, zie jullie alleen niet 2 keer verliezen. Maar een gelijkspel erbij is ook goed, want op doelsaldo redden we het ook. Welke clubs zie je psv van verliezen?
Onze raspessimistquote:Op maandag 19 maart 2007 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ajax is idd verschrikkelijk wisselvallig, de ene keer scoren ze 4 keer in een zware uitwedstrijd en de week erna 5 keer....
Let's face it, Ajax heeft alleen nog maar makkelijke wedstrijden en ze zijn in bloedvorm. PSV speelt met de week lachwekkender en er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze tegen NAC ineens wel kunnen voetballen, we missen kwaliteit en kwantiteit in de selectie.
Na de winterstop hebben we elke "moeilijke" wedstrijd verloren (Roda uit, AZ en Ajax thuis) en zelfs tegen degradatiekandidaten konden we het niet trekken (Sparta, Excelsior). De wedstrijden die wel gewonnen werden waren ook verre van overtuigend. Tegen Heerenveen mochten we niet klagen over de arbitrage en konden we in de 2e helft tegen 10 man niet eens 1 keer scoren. Tegen Heracles viel de 0-1 pas in de laatste 10 minuten. Tegen Groningen waren we onmachtig en winnen we ook pas in de laatste minuten van de wedstrijd. Wat te denken van de thuiswedstrijd tegen RKC? Vroege voorsprong maar wel 2 keer vanuit een dood spelmoment en RKC is eigenlijk de ploeg die de meeste kansen krijgt. Tegen Ajax word je overal op het veld voor paal gezet en de heren kunnen het niet eens opbrengen om vol de duels in te gaan.
Tegen de kleintjes kunnen we het al niet brengen en zodra de tegenstander van een hoger niveau is wordt er gewoon verloren. Ondertussen roept Koeman verschillende keren "dat zo'n wedstrijd er wel eens tussen zit" en hij "de ploeg geen verwijt kan maken over inzet".![]()
Laten we de lijn van na de winterstop eens doortrekken naar de rest van het seizoen:
NAC: verlies.
NEC: misschien een moeizame overwinning maar nieuw puntverlies valt niet uit te sluiten.
Twente: uit de categorie "moeilijk" dus dat kan ook zomaar puntverlies worden.
Utrecht: Verlies
Vitesse: Laten we om er maar niet een al te zwartgallig verhaal van te maken maar een overwinning neerzetten maar in deze vorm is niks zeker helaas.
De komende 3 duels liggen ook nog eens fijn rond de tweestrijd tegen Liverpool wat de kans op puntverlies alleen maar verhoogt.
De conclusie: ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat PSV kampioen wordt, het is al sinds de winterstop wachten op de "grote vorm" en die komt gewoon niet, blessures en schorsingen eisen ook nog een hun tol tegen het eind van het seizoen. Negatief? Nee, een scherpe analyse van hoe PSV ervoor staat en een extrapolatie van het getoonde spel naar de komende 5 wedstrijden....
Ik hoop echt dat het allemaal goed komt maar ik zou niet weten waar ik die hoop op moet baseren. Misschien blijft Kluivert wel heel de komende 5 wedstrijden en kan er eindelijk eens enigzins gevoetbald worden. Maar ja, Kluivert die 5 wedstrijden heel blijft? Laten we hopen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn....
Ach, het gaat in ieder geval nog spannend worden. Dat is de laatste jaren wel eens anders geweestquote:Op maandag 19 maart 2007 13:39 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk wel heel bizar zijn als PSV het nog weggeeft.
Volgende duel uit tegen NAC op 31 Maart zal heel belangrijk zijn, win je die zie ik het PSV niet meer uit handen geven.
ajax zal normaal gesproken wel 15 punten pakken uit de laatste 5 duels maar dit seizoen is niet echt normaal.
Als excelsior ajax in de arena op 2-2 kan houden kunnen ook Heracles, Sparta en NAC dat, al zal de wedstrijd van gisteren wel een enorme boost voor de ajaxselectie geweest zijn.
Nee serieus, dit is gewoon het doortrekken van de lijn sinds de winterstop. Ik zeg niks wat niet waar is. Heb jij serieus goede hoop dat er tegen NAC ineens wel een goed voetballend PSV staat?quote:
Ruttenquote:Op maandag 19 maart 2007 14:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alsof Koeman gelijk al ontslagen wordt.
En wie moet er dan komen? Stevens is niet meer beschikbaar. Van Marwijk?
Ja, die gaat met hangende pootjes terugkeren en laat zijn eigen opgebouwde Twente gelijk in de steekquote:
Ik zie het goed gebeuren dat ze Koeman laten zitten als hij het kampioenschap verneukt....quote:Op maandag 19 maart 2007 14:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alsof Koeman gelijk al ontslagen wordt.
En wie moet er dan komen? Stevens is niet meer beschikbaar. Van Marwijk?
We zullen zien, ik hoop maar dat ze gisteren op tijd wakker geschrokken zijn en dat ze zich realiseren dat er nog meer te verliezen valt dan te winnen.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee serieus, dit is gewoon het doortrekken van de lijn sinds de winterstop. Ik zeg niks wat niet waar is. Heb jij serieus goede hoop dat er tegen NAC ineens wel een goed voetballend PSV staat?
Wat PSV laat zien sinds de winterstop overtreft mijn negatiefste gedachtes. Ik had er op gerekend dat aan het eind van het seizoen de voorsprong wel behoorlijk geslonken zou zijn ivm het relatief moeilijke programma en de smalle selectie ivm schorsingen en blessures maar dit had ik echt niet kunnen bedenken.
Verliezen van Roda, kan... Verliezen van AZ, kan.... Gelijk tegen Sparta, mag niet maar vooruit "zo'n wedstrijd kan er een keer tussen zitten" zullen we maar zeggen. Gelijk tegen Excelsior en met fokking 1-5!!!?!?! van Ajax verliezen? Al die wedstrijden op zich kunnen gebeuren maar dat het zo vaak mis zou gaan, dat gelooft toch niemand en toch is het gebeurd...
Normaal gesproken zou ik dat ook denken maar als ik dan de resultaten van na de winterstop zie dan is het ineens niet zo vreemd meer. Alsof Roda, sparta en excelsior van die wereldteam zijn... Bovendien waren de wedstrijden die PSV wel wist te winnen vaak ook maar kantje boord.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:07 schreef Suijk het volgende:
Maar grrrr, het is niet dat PSV nu opeens alle wedstrijden zal verliezen. NAC is een aardige ploeg, maar niet meer dan dat. Dat geldt ook voor Vitesse, NEC en Utrecht. Je hebt gewoon meer kwaliteit in huis dan deze ploegen. Zoals jij het schetst lijkt het alsof je bang bent de playoffs nog mis te lopen.
Maar de enige wedstrijd waar je echt geen kans hebt gehad was gisteren. Tegen AZ komen jullie ook slecht weg. PSV is geen middenmoot maar zit daar nog steeds boven. Het nadeel dat jullie nu wel hebben is dat dat onoverwinnelijke aura verdwenen is wat er ruim 2 jaar rond de club hing.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik dat ook denken maar als ik dan de resultaten van na de winterstop zie dan is het ineens niet zo vreemd meer. Alsof Roda, sparta en excelsior van die wereldteam zijn... Bovendien waren de wedstrijden die PSV wel wist te winnen vaak ook maar kantje boord.
Tja, dat zit ik al sinds de wedstrijd tegen Go Ahead te hopen. Goed voor ze, dacht ik, worden ze tenminste wakker. anderhalve week later stond Ajax opeens nog maar op 3 punten afstand.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:10 schreef PyTh het volgende:
[..]
We zullen zien, ik hoop maar dat ze gisteren op tijd wakker geschrokken zijn en dat ze zich realiseren dat er nog meer te verliezen valt dan te winnen.
Tegen AZ werd er idd niet slecht gespeeld maar je verliest wel, en zeker niet onterecht. Arsenal uitschakelen was een wereldprestatie, niks meer en niks minder. Maar toen zat het ook gewoon mee. Voetballend was PSV duidelijk de mindere en mogen we gewoon heel blij zijn dat er op beslissende momenten doelpunten uit de lucht komen vallen.quote:En de resultaten sinds de winterstop zijn inderdaad niet denderend maar PSV heeft ook wel goede wedstrijden gespeeld. De eerste helft tegen AZ was erg goed en de wedstrijden tegen Arse vond ik PSV ook gewoon goed.
Ik hoop met je mee.quote:Goed dat er nu 12 dagen geen competitiewedstrijden zijn, kopjes leeg maken en gewoon het kampioenschap halen
Waarom nou weer op hangende pootjes? Hij kan toch ook op een andere manier worden aangekondigd? En Twente is geen topclub. Verder zijn er wel meer opties dan Rutten. Desnoods een buitenlandse trainer.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, die gaat met hangende pootjes terugkeren en laat zijn eigen opgebouwde Twente gelijk in de steek!
Mwaaah ik vind wel dat het verlies in die wedstrijd onterecht was.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tegen AZ werd er idd niet slecht gespeeld maar je verliest wel, en zeker niet onterecht.
Het grootste nadeel is ons relatief zware programma.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Maar de enige wedstrijd waar je echt geen kans hebt gehad was gisteren. Tegen AZ komen jullie ook slecht weg. PSV is geen middenmoot maar zit daar nog steeds boven. Het nadeel dat jullie nu wel hebben is dat dat onoverwinnelijke aura verdwenen is wat er ruim 2 jaar rond de club hing.
probleem dat NAC voor PSV altijd lastig is, kijk ook maar naar de beker.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:07 schreef Suijk het volgende:
Maar grrrr, het is niet dat PSV nu opeens alle wedstrijden zal verliezen. NAC is een aardige ploeg, maar niet meer dan dat. Dat geldt ook voor Vitesse, NEC en Utrecht. Je hebt gewoon meer kwaliteit in huis dan deze ploegen. Zoals jij het schetst lijkt het alsof je bang bent de playoffs nog mis te lopen.
PSV was ook altijd lastig voor Ajax. Dat soort statistieken zijn er om verbroken te worden.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
probleem dat NAC voor PSV altijd lastig is, kijk ook maar naar de beker.
NEC & vitesse zullen niet het probleem voor PSV zijn.
Jij doet net alsof het vaststaat dat Rutten direct terug zou keren naar de club waar niemand van de huidige staf in hem een top hoofdcoach zag.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom nou weer op hangende pootjes? Hij kan toch ook op een andere manier worden aangekondigd? En Twente is geen topclub. Verder zijn er wel meer opties dan Rutten. Desnoods een buitenlandse trainer.
quote:Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jij doet net alsof het vaststaat dat Rutten direct terug zou keren naar de club waar niemand van de huidige staf in hem een top hoofdcoach zag.
Ik denk dat ie dan liever verder gaat bij Twente, ook al is het geen topclub als PSV, de ontwikkelingen daar lijken me erg fijn om daar te blijven werken, zeker met een 'vriendenploeg' als Eijkelkamp etc erbij.
Ik denk dat Koeman nog zeker een jaar blijft en daarna zakt het echt even in bij PSV. Ajax heeft die jaren ook gehad na bestuurswisselingen en vele trainerswisselingen. PSV heeft die organisatie van 2, 3 jaar geleden echt niet meer hoor.
Hij gaat vast naar Barcelona als Rijkaard geen zin meer heeftquote:
Als Koeman nu het kampioenschap nog uit handen geeft weet ik zo net nog niet of hij wel aan zal blijven.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk dat Koeman nog zeker een jaar blijft en daarna zakt het echt even in bij PSV. Ajax heeft die jaren ook gehad na bestuurswisselingen en vele trainerswisselingen. PSV heeft die organisatie van 2, 3 jaar geleden echt niet meer hoor.
Laten we het hopen. Zelfs Sef Vergoossen (die volgens mij de laatste tijd helemaal niks doetquote:Op maandag 19 maart 2007 14:23 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Hij gaat vast naar Barcelona als Rijkaard geen zin meer heeft
Ik denk niet dat ie gaat opgeven, zonder een alternatief achter de hand.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:26 schreef PyTh het volgende:
[..]
Als Koeman nu het kampioenschap nog uit handen geeft weet ik zo net nog niet of hij wel aan zal blijven.
Ik kan ook lezen en clubs volgen hoor. Feit is dat het uitstekend geregeld was met Hiddink, Van Raaij, Arnesen, waar of niet? Valckx schijnt echt niets te doen, Koeman is nou ook niet echt briljant qua aankopen - wat ook gewoon een feit is. Dan kan je scouting wel zo goed zijn, maar als een trainer niet achter een speler staat, dan is het kapitaalvernietiging om die te halen.quote:En wat weet jij nou in godsnaam van de organisatie van PSV af?
Hiddink is weg en het zal gelijk in elkaar storten zeker?
Ah ja, je bedoelt dat advies over Rutten?quote:Laatstgenoemde is trouwens nog steeds in een adviserende rol bij de club PSV betrokken dus ik denk dat je het allemaal overdrijft.
Dat kunnen we ook wel zonder hulp hoor. Ajax heeft het dit seizoen zelf weggegeven.quote:(ik snap trouwens best dat je graag zou zien dat PSV in elkaar zakt zodat jullie ook weer een keer kampioen kunnen worden)
quote:Op maandag 19 maart 2007 14:26 schreef PyTh het volgende:
(ik snap trouwens best dat je graag zou zien dat PSV in elkaar zakt zodat jullie ook weer een keer kampioen kunnen worden)
de ondernemers in de binnenstad zullen er ook niet zo op zitten te wachtenquote:Op maandag 19 maart 2007 14:35 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]we hebben wel weer zin in een feestje, Cohen denk ik minder maar dat terzijde.
Als Ajax nog kampioen zou worden spring ik in de gracht.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:35 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]we hebben wel weer zin in een feestje, Cohen denk ik minder maar dat terzijde.
Ik stel een ruil voorquote:Op maandag 19 maart 2007 14:23 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Hij gaat vast naar Barcelona als Rijkaard geen zin meer heeft
Van Raaij en Arnesen zijn al 3 jaar weg bij PSV dus ik weet niet zo goed waar je op doelt?quote:Op maandag 19 maart 2007 14:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik kan ook lezen en clubs volgen hoor. Feit is dat het uitstekend geregeld was met Hiddink, Van Raaij, Arnesen, waar of niet? Valckx schijnt echt niets te doen, Koeman is nou ook niet echt briljant qua aankopen - wat ook gewoon een feit is. Dan kan je scouting wel zo goed zijn, maar als een trainer niet achter een speler staat, dan is het kapitaalvernietiging om die te halen.
Absoluut waar dat het niet goed is voor een club, maar PSV heeft al vaker met wisselingen te maken gehad en toen ook weer de goede draad opgepakt, al zal het nu misschien een keer anders gaan.quote:Wisselingen zijn gewoon niet goed voor een club. Dat is ook een feit. Zeker niet zoveel in korte tijd. Of heb jij net zo veel vertrouwen in dat het goed komt als toen Hiddink er nog zat? Ik zou het echt knap vinden.
Mwaaaaaaah, zelf weggegeven is natuurlijk Bull want je hebt alleen in het begin van de competitie bovenaan gestaan dit seizoen.quote:Dat kunnen we ook wel zonder hulp hoor. Ajax heeft het dit seizoen zelf weggegeven.
Alsjeblieft geen Rijkaard zeg. Liever een trainer die geen wereldberoemde voetballer was, maar wel een gerenommeerde trainer is geworden.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:42 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ik stel een ruil voorRijkaard naar PSV en Koeman mag wegwezen
Wat Barca uitvoert kan me toch geen flikker schelen.
De horecaondernemers wel hoor. Kan gewoon prima verlopen wanneer de politie zich eens normaal op zou stellen. Maar goed, dit is voorlopig nog even toekomstmuziek.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de ondernemers in de binnenstad zullen er ook niet zo op zitten te wachten
Right zo'n mafkees naast ons begon 19 mei vorig jaar opeens allemaal shit te gooien naar agenten die gewoon stilstonden.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:52 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
De horecaondernemers wel hoor. Kan gewoon prima verlopen wanneer de politie zich eens normaal op zou stellen. Maar goed, dit is voorlopig nog even toekomstmuziek.
Het ligt aan de politie als een stelletje mongolen de stad afbreekt!quote:Op maandag 19 maart 2007 14:52 schreef PizzaSalami het volgende:
Kan gewoon prima verlopen wanneer de politie zich eens normaal op zou stellen.
Het zou in het plaatje passen van dit seizoen als PSV moeizaam van NAC wint en Ajax punten verspeelt.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:49 schreef Camplo het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Ajax nu alles op een slof en een oude voetbal schoen wint en dat psv met een paar lucky overwinningen gewoon de titel veiligstelt...
het zou in het plaatje passen.
Mourinho!quote:Op maandag 19 maart 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alsjeblieft geen Rijkaard zeg. Liever een trainer die geen wereldberoemde voetballer was, maar wel een gerenommeerde trainer is geworden.
Graag gedaan. Tuurlijk lopen er ook wel mongolen tussen (komen ook een hoop mensen op af die niets met Ajax te maken hebben), feit is alleen dat de politie de personen en de situatie soms gewoon totaal verkeerd inschat.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het ligt aan de politie als een stelletje mongolen de stad afbreekt!Ik moet voor het eerst sinds gisteren weer hartelijk lachen. Mijn dank daarvoor
.
PSV presteert ander behoorlijk constant sinds de winterstop, alleen niet in positieve zinquote:Op maandag 19 maart 2007 15:37 schreef Verbal_Kint het volgende:
Ik denk dat we t vanaf nu gewoon nog maar wedstrijd voor wedstrijd moeten gaan bekijken. Het kan nu iig nog alle kanten uit.
Voorspellingen over wie er kampioen gaat worden dit jaar lijken met totaal nutteloos, gezien de bizarre loop van het seizoen en de enorme wisselvalligheid van 'all parties involved'.
Dus: hopen en bidden, te beginnen over twee weken in Breda
Ik bezag het even over het gehele seizoen, maar ook na de winterstop is t bijzonder wisselvallig bij PSV, met voornamelijk uitschieters naar beneden ja. Helaas zijn de uitschieters naar boven bijna exclusief in de Champions Leaguequote:Op maandag 19 maart 2007 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
PSV presteert ander behoorlijk constant sinds de winterstop, alleen niet in positieve zin.
Rijkaard doen het anders niet verkeerd in Barcelona..quote:Op maandag 19 maart 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alsjeblieft geen Rijkaard zeg. Liever een trainer die geen wereldberoemde voetballer was, maar wel een gerenommeerde trainer is geworden.
Alsof we zo goed speelde in de CL. Tegen arsenal verdedigde we goed maar het was ook puur geluk dat we daar door gingen imo.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:59 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
Ik bezag het even over het gehele seizoen, maar ook na de winterstop is t bijzonder wisselvallig bij PSV, met voornamelijk uitschieters naar beneden ja. Helaas zijn de uitschieters naar boven bijna exclusief in de Champions League![]()
![]()
Dan zouden we iig elke week voor t gelijkspel gaanquote:Op maandag 19 maart 2007 17:13 schreef mcyodogg het volgende:
Soms vraag ik mij af hoe anders (positiever/negatiever) zou zijn, als Dickie nu hier trainer was
Dat zijn idd niet de minste spelers.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:06 schreef cultheld het volgende:
Die kwartfinale CL heeft hij aan TBS te danken en het kampioenschap dankt hij aan Alex, Gomes, Koné, Farfán en een vleugje Cocu.
edit: Hoe kon ik Simons vergeten?![]()
Dar komt doordat fans geilen op goals. Alves is een halfgod en Farfán heeft een slecht jaar: Zeg het tegen Mourinho en hij lacht je uit.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat zijn idd niet de minste spelers.![]()
Vooral Farfan wordt nog wel eens onderschat op dit forum imo.
idd, gewoon een geweldige speler met erg veel kwaliteiten. Het is het type speler dat ik in de toekomst graag bij Barcelona zou willen zien.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dar komt doordat fans geilen op goals. Alves is een halfgod en Farfán heeft een slecht jaar: Zeg het tegen Mourinho en hij lacht je uit.
lijkt me heerlijk, dat Ajax nu alles met dikke cijfers wint maar dat PSV de titel pakt met allemaal frommelgoatjes in 90ste minuutquote:Op maandag 19 maart 2007 14:49 schreef Camplo het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Ajax nu alles op een slof en een oude voetbal schoen wint en dat psv met een paar lucky overwinningen gewoon de titel veiligstelt...
het zou in het plaatje passen.
Maakt me geen reet uit hoe ze het doen, als ze het maar doen. Mochten ze geen kampioen worden, dan weet ik al 1 plek in het stadion die leeg blijft tijdens de play-offs.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:24 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
lijkt me heerlijk, dat Ajax nu alles met dikke cijfers wint maar dat PSV de titel pakt met allemaal frommelgoatjes in 90ste minuut
Die van Koeman in de dug-out?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maakt me geen reet uit hoe ze het doen, als ze het maar doen. Mochten ze geen kampioen worden, dan weet ik al 1 plek in het stadion die leeg blijft tijdens de play-offs.
die was ooit al bijna trainer in Eindhoven.quote:
ik mag hopen alle stoelen, play offsquote:Op maandag 19 maart 2007 20:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maakt me geen reet uit hoe ze het doen, als ze het maar doen. Mochten ze geen kampioen worden, dan weet ik al 1 plek in het stadion die leeg blijft tijdens de play-offs.
Wanneer speelde dat? Heb ik dan helemaal gemist. Zonde wel.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die was ooit al bijna trainer in Eindhoven.
Alves die was een complete nul geweest bij elke grote club.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dar komt doordat fans geilen op goals. Alves is een halfgod en Farfán heeft een slecht jaar: Zeg het tegen Mourinho en hij lacht je uit.
quote:
hij was destijds assistent van Robson bij Barcelona. Robson kwam naar PSV en Mourinho wilde graag met Robson mee aangezien hij veel bewondering had voor Robson en graag met hem samen werkte. Robson vond echter dat hij bij Barca moest blijven om onder van Gaal te werken omdat hij daar ook nog veel van zou kunnen leren..... en de rest is geschiedenisquote:Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Wanneer speelde dat? Heb ik dan helemaal gemist. Zonde wel.
waarom?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:11 schreef Camplo het volgende:
[..]
Alves die was een complete nul geweest bij elke grote club.
Daar hij kwaliteiten tekort komt voor de absolute top. Denk je nou echt dat de scouts al die jaren hebben zitten slapen? Alves werd al sinds zijn komst naar Zweden nadrukkelijk gevolgd door zo'n beetje alle zichzelf respecterende scouts. Jaar in jaar uit werd hij door geen club gekocht. Waarom niet? Niemand vond hem een juiste prijs/kwaliteitsverhouding hebben. Nu is hij 26 en heeft hij een hoop doelpunten gemaakt. Dat lukte ene Kezman jaar in jaar uit op jongere leeftijd al. Die is zwaar door het ijs gezakt toen hij vertrok bij PSV en zo heb je meer van die spitsen. Leuk voor Heerenveen hoor, zo'n Alves, maar als Koeman hem haalt, dan wordt hij de miskoop van de eeuw (zelfs als hij er 20 maakt in de Eredivisie omdat hij dan nog steeds teveel heeft gekost).quote:
Dat is nonsens. PSV heeft extreem veel blessures. Het heeft met 4-5-1 tegen Ajax moeten aantreden. Hoe vaak speelde PSV dat al? Ajax moest zich notabene aanpassen aan dat kwalitatief en kwantitatief mindere PSV van jou. En nog staat PSV vijf punten los.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Let's face it, Ajax heeft alleen nog maar makkelijke wedstrijden en ze zijn in bloedvorm. PSV speelt met de week lachwekkender en er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze tegen NAC ineens wel kunnen voetballen, we missen kwaliteit en kwantiteit in de selectie.
Met Utrecht weet je het nooit. Dat is nu precies het probleem voor PSV. Zeker een PSV uit vorm.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Heb je Utrecht al eens zien spelen dit seizoen? Nou het is een wonder dat ze nog meedoen om iets! Als PSV daar punten laat liggen is het bovendien geen kampioenschap waard.
Puntmatig heb je gelijk. Maar als PSV net zo slap speelt als de laatste weken en verliest zal de faalangst wellicht de overhand nemen. Zeker met Koeman als coach die mij mentaal gezien niet echt een oppepper lijkt...quote:PSV heeft een cruciaal duel in Breda, dat is een sleutelduel en zelfs dat mag puntmatig zelfs nog verloren gaan.
Ajax wint nu en dan eens met verschil in Eindhoven. Deze 1-5 is regulier uit statistisch oogpunt. PSV heeft het wel degelijk lastig met NAC. Maar twee keer verliezen in Breda in één seizoen is wel stug, alhoewel dat statistisch weer niet uitmaakt.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:18 schreef Suijk het volgende:
[..]
PSV was ook altijd lastig voor Ajax. Dat soort statistieken zijn er om verbroken te worden.
Het hoefde helemaal niet met 4-5-1 aan te treden, daar koos Koeman zelf voor. Hij had best aanvallender kunnen beginnen maar hij ging voor een 0-0.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is nonsens. PSV heeft extreem veel blessures. Het heeft met 4-5-1 tegen Ajax moeten aantreden. Hoe vaak speelde PSV dat al? Ajax moest zich notabene aanpassen aan dat kwalitatief en kwantitatief mindere PSV van jou. En nog staat PSV vijf punten los.
Heb je Utrecht al eens zien spelen dit seizoen? Nou het is een wonder dat ze nog meedoen om iets! Als PSV daar punten laat liggen is het bovendien geen kampioenschap waard. PSV heeft een cruciaal duel in Breda, dat is een sleutelduel en zelfs dat mag puntmatig zelfs nog verloren gaan.
Er werd ooit eens in de laatste minuut iets gewonnen (CL-kwalificatie) in Utrecht. Nou hebben we geen kaliber spits meer als Bruggink, maar waarom zou Tardelli dat niet kunnen op dat moment. De één-na-laatste speelronde.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Met Utrecht weet je het nooit. Dat is nu precies het probleem voor PSV. Zeker een PSV uit vorm.
4 keer in de laatste 30 jaar winst in Eindhoven. Een wel heel droevig lijstjequote:Op maandag 19 maart 2007 21:08 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ajax wint nu en dan eens met verschil in Eindhoven. Deze 1-5 is regulier uit statistisch oogpunt. PSV heeft het wel degelijk lastig met NAC. Maar twee keer verliezen in Breda in één seizoen is wel stug, alhoewel dat statistisch weer niet uitmaakt.
In 2003-2004 won Ajax de titel dankzij een blessuregolf van PSV. AZ won in dat seizoen nog met 0-1 in Eindhoven en na die wedstrijd ging het vies misquote:Op maandag 19 maart 2007 21:06 schreef StarGazer het volgende:
Omdat Ajax zich nooit aanpast in Eindhoven, verliest het altijd daar. Dus wat dat betreft heeft Ten Cate het prima gedaan.
Hopen op een 2002-2003 scenario, en dat Ajax nu wel aan het langste eind trekt.
Tja voor jou persoonlijk hoop ik dat dat scenario waarheid zal worden, maar voor mij persoonlijk liever niet...quote:Op maandag 19 maart 2007 21:10 schreef okee6 het volgende:
[..]
Er werd ooit eens in de laatste minuut iets gewonnen (CL-kwalificatie) in Utrecht. Nou hebben we geen kaliber spits meer als Bruggink, maar waarom zou Tardelli dat niet kunnen op dat moment. De één-na-laatste speelronde.
Nee dat kon niet. Met Kluivert kan hij medisch niets riskeren, ook met het oog op het programma en de fitheid van de andere spitsen, die kon alleen invallen. Tardelli later vervangen door Kluivert gaf geen mogelijkheid om er nog een aanvaller bij te zetten wanneer nodig. Dus moest het vanaf het middenveld. Dat dat niet automatisch ook controle geeft, is misschien een misvatting van Koeman. PSV kwam te soft tevoorschijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Het hoefde helemaal niet met 4-5-1 aan te treden, daar koos Koeman zelf voor. Hij had best aanvallender kunnen beginnen maar hij ging voor een 0-0.
Tsja, ondanks 16 overwinningen en 1 gelijk spel in de eigen Arena was dat geen geweldig kampioenschapquote:Op maandag 19 maart 2007 21:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
In 2003-2004 won Ajax de titel dankzij een blessuregolf van PSV. AZ won in dat seizoen nog met 0-1 in Eindhoven en na die wedstrijd ging het vies mis.
Twente heeft thuis meer ploegen verslagen. Roda net zo. Sparta uit blijkt ook niet makkelijk. Tegen Excelsior is er adem gehaald na de inspanning tegen Arsenal. Tegen Ajax was er onvoldoende personele bezetting met als gevolg een nadelig tactisch plaatje, daar kwam de mindere -wellicht gedemotiveerde- instelling bij. Vrij verklaarbare uitslagen. Tegen AZ viel het muntje verkeerd, vond ik een prima wedstrijd.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Verliezen van Roda, kan... Verliezen van AZ, kan.... Gelijk tegen Sparta, mag niet maar vooruit "zo'n wedstrijd kan er een keer tussen zitten" zullen we maar zeggen. Gelijk tegen Excelsior en met fokking 1-5!!!?!?! van Ajax verliezen? Al die wedstrijden op zich kunnen gebeuren maar dat het zo vaak mis zou gaan, dat gelooft toch niemand en toch is het gebeurd...
Akkoordje met Aad, salonremise tegen Vitesse en dan met 1 puntje voorsprong kampioen wordenquote:Op maandag 19 maart 2007 21:06 schreef StarGazer het volgende:
Omdat Ajax zich nooit aanpast in Eindhoven, verliest het altijd daar. Dus wat dat betreft heeft Ten Cate het prima gedaan.
Hopen op een 2002-2003 scenario, en dat Ajax nu wel aan het langste eind trekt.
ach dat ben je over tien jaar toch weer vergetenquote:Op maandag 19 maart 2007 21:23 schreef ruud.nl het volgende:
Wie dit jaar ook kampioen wordt, hoeft er in ieder geval niet echt trots op te zijn...![]()
Boehoe!quote:Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef okee6 het volgende:
[..]
Twente heeft thuis meer ploegen verslagen. Roda net zo. Sparta uit blijkt ook niet makkelijk. Tegen Excelsior is er adem gehaald na de inspanning tegen Arsenal. Tegen Ajax was er onvoldoende personele bezetting met als gevolg een nadelig tactisch plaatje, daar kwam de mindere -wellicht gedemotiveerde- instelling bij. Vrij verklaarbare uitslagen. Tegen AZ viel het muntje verkeerd, vond ik een prima wedstrijd.
Over de serie kun je je zorgen maken, maar waarom zou je als fans dan zo neerbuigend moeten doen. Dat je Koeman niet mag okee, maar een beetje gaan vinden dat Ajax de titel wel verdient (??), dan ben je geen liefhebber. Als er een andere ploeg een beetje recht mag doen gelden op de titel, dan is dat AZ, dat speelt leuk voetbal. Daar zet Ajax 56 gele, 4 rode en een hoop niet gegeven kaarten tegenover. Ajax is kampioen vloeken dit seizoen, laat ze het daar bij houden.
Praat het maar goed... Gaan we na Liverpool ook weer 2 keer adem halen?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef okee6 het volgende:
[..]
Twente heeft thuis meer ploegen verslagen. Roda net zo. Sparta uit blijkt ook niet makkelijk. Tegen Excelsior is er adem gehaald na de inspanning tegen Arsenal. Tegen Ajax was er onvoldoende personele bezetting met als gevolg een nadelig tactisch plaatje, daar kwam de mindere -wellicht gedemotiveerde- instelling bij. Vrij verklaarbare uitslagen. Tegen AZ viel het muntje verkeerd, vond ik een prima wedstrijd.
Degene die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft verdient de titel en helaas doet PSV er alles aan om niet die ploeg te zijn.quote:Over de serie kun je je zorgen maken, maar waarom zou je als fans dan zo neerbuigend moeten doen. Dat je Koeman niet mag okee, maar een beetje gaan vinden dat Ajax de titel wel verdient (??), dan ben je geen liefhebber. Als er een andere ploeg een beetje recht mag doen gelden op de titel, dan is dat AZ, dat speelt leuk voetbal. Daar zet Ajax 56 gele, 4 rode en een hoop niet gegeven kaarten tegenover. Ajax is kampioen vloeken dit seizoen, laat ze het daar bij houden.
Ik ben zelf geen liefhebber van Koné. Farfan is geen Romario, die in zijn eentje meerdere wedstrijden beslist. Cocu kan op zijn leeftijd geen middenvelder én spits spelen. Koné zou dus absoluut meer moeten kunnen dan mensen binden. Het treurige is dat het in Nederland dus wel voldoende is. Zolang je verdediging maar solide is.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat er ook met Koné en Alex al zoveel punten werden verkwanseld moet je toch zorgen baren. Iedereen met ogen in zijn kop ziet gewoon dat PSV al sinds de winterstop bijzonder lamlendig speelt.
Dat horen ze wel!quote:Oh en als je met 1-5 thuis van ajax verliest en de wedstrijd met zo'n instelling begint en na de 1-3 zo erg de kopjes laat hangen vind ik dat we nog heel erg lief zijn voor onze spelers.
Beerens, Royquote:Op maandag 19 maart 2007 20:31 schreef peaceman het volgende:
Eigenlijk hoop ik heel stiekem dat het doemscenario van grrrrrr waarheid wordt, niettemin hoop ik dan wel weer dat PSV punten van Liverpool af weet te sprokkelen...
1 ding is zeker. De selectie die voor de winterstop zo goed leek, vertoont scheurtjes en in de breedte zijn er te weinig goede alternatieven. Waarom Assati verhuren? DIe had je goed kunnen gebruiken en Behrends (oid)? Die had je nu best kunnen gebruiken. Oke het is (nog) geen superspits, maar wel een spits en dat is in deze weken al heel wat voor PSV.
Mwehehe! Behrendsquote:
Precies, volledig fit zijn we gewoon veruit de beste van Nederland. Na wat blessures valt dit niveau ver terug. Daar moet voor volgend seizoen duidelijk iets aan gedaan worden.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:11 schreef Zero2Nine het volgende:
De selectie is gewoon niet breed genoeg om aan te top mee te kunnen blijven draaien als er jongens wegvallen. Dat PSV nu nog steeds voor staat komt vooral door de punten die (verdiend dat toch wel) zijn gehaald in de periode voor de winterstop.
Zelfs toen de selectie volledig fit was werden er punten verspeeld. Dan tel ik Kluivert en De Jong niet mee, die zijn gewoon chronisch geblesseerd en dat weet de technische staf ook, anders waren ze niet naar een extra spits op zoek gegaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:36 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Precies, volledig fit zijn we gewoon veruit de beste van Nederland. Na wat blessures valt dit niveau ver terug. Daar moet voor volgend seizoen duidelijk iets aan gedaan worden.
Koné is toch niet helemaal zeker?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:13 schreef PyTh het volgende:
Koné en Kromkamp zijn er uit tegen NAC weer bij gelukkig.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef Neoktheone het volgende:
Koné is toch niet helemaal zeker?
quote:19/3/2007 - 'Arouna Kone tegen NAC weer terug'
Stan Valckx liet in het programma Voetbal Insite weten nog steeds goede hoop te hebben dat Arouna Kone in het volgende duel van PSV, 31 maart tegen NAC, kan terugkeren. De spits werkt hard aan zijn terugkeer en gaf zelf onlangs al aan dat de blessure enigzins meevalt en dat hij zich op dat duel zou gaan richten.
Lees je je artikelen ook?quote:
Niet zeker dus...quote:nog steeds goede hoop te hebben
Het is ook niet zeker dat PSV kampioen wordt, maar wel waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:33 schreef Panick het volgende:
[..]
Lees je je artikelen ook?
[..]
Niet zeker dus...
Vind dit overtuigend genoeg Paniekquote:De spits werkt hard aan zijn terugkeer en gaf zelf onlangs al aan dat de blessure enigzins meevalt en dat hij zich op dat duel zou gaan richten.
Kijk eens hoeveel punten gemiddeld laat liggen sinds de winterstop zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:39 schreef Chadi het volgende:
Een blessuere moet je serieus nemen en e r de tijd voor geven. PSV haalt het heus wel.. kom op 5 punten in 5 wedstrijden is wel erg veel.
Kijk eens hoeveel punten ajax heeft laten liggen sinds de winterstop.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel punten gemiddeld laat liggen sinds de winterstop zou ik zeggen...
http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=5ea4bcquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Las op het netwerk dat Balaban van Brugge bij ons aangeboden is. Ken hem verder niet, maar hij heeft dit seizoen veel gescoord (en 'bewust' twee penalty's gemist). Is het wat?
Puntverlies PSV per wedstrijd na de winterstop:1,44, 13 punten in totaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:44 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel punten ajax heeft laten liggen sinds de winterstop.
Slechte rapportcijfers, alle kans dus dat hij komtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=5ea4bc
Balaban is wel constant als je het aantal doelpunten per seizoen bekijkt, maar hij loopt dus ongeveer (iets onder) de 1 goal in 2 wedstrijden. Maarja dat was in de Kroatische competitie (Zagreb) en in de Jupiler League, denk dat de eredivisie nog wel een iets hoger niveau is.
9 wedstrijden gespeeld, 20 punten gehaald..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:44 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel punten ajax heeft laten liggen sinds de winterstop.
zonder ook maar enige tegenslag kan hij NAC halen............ hij begint donderdag weer met loop training.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Las op het netwerk dat Balaban van Brugge bij ons aangeboden is. Ken hem verder niet, maar hij heeft dit seizoen veel gescoord (en 'bewust' twee penalty's gemist). Is het wat?
Ik vind dat je het weer overdrijft en weer puur en alleen negatief kijkt naar PSV zoals je dat bijna altijd doet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Puntverlies PSV per wedstrijd na de winterstop:1,44, 13 punten in totaal.
Puntverlies Ajax per wedstrijd na de winterstop: 0,78, 7 punten in totaal.
Als deze trend zich precies voort zou zetten zouden we dus kampioen worden met 1 a 2 punten voorsprong. Maar Ajax is in bloedvorm en PSV zit al sinds de winterstop in een crisis (hoe hard onze voorzitter roept dat dat niet zo is). Ajax heeft alleen nog maar makkies wist 2 zware uitwedstrijden fluitend te winnen, iets wat PSV het hele seizoen nog niet gelukt is.
Als ik iets zeg wat niet waar is moet je het maar even zeggen maar als ik realistisch kijk dan denk ik dat Ajax hele goede papieren heeft.
Goed nieuws. Dan ontbreekt alleen Alex nog maar. Als de verdediging het vanaf nu wel houdt, dan moeten we het kunnen redden de laatste vijf wedstrijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zonder ook maar enige tegenslag kan hij NAC halen............ hij begint donderdag weer met loop training.
Waar overdrijf ik dan precies vraag ik me af? Die wedstrijduitslagen staan, daar valt niks aan te overdrijven. Dat PSV al sinds de winterstop beroerd speelt lijkt me ook heel moeilijk te ontkennen. Is Ajax niet in bloedvorm na 2 zware uitwedstrijden met 1-4 en 1-5 gewonnen te hebben?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik vind dat je het weer overdrijft en weer puur en alleen negatief kijkt naar PSV zoals je dat bijna altijd doet.
Zelfs bij jou is er dus wat twijfel in geslopen.quote:Natuurlijk is het nog niet gespeeld en is er nog kans dat PSV het nog weggeeft maar ik denk van niet.
Ik help het je hopen, maar deze spelersgroep heeft al meer klappen gehad na de winterstop en ipv wakker te worden lopen ze versuft verder lijkt het wel....quote:De 1-5 nederlaag van afgelopen Zondag was een enorme klap en heeft denk ik de spelersgroep doen beseffen dat dit niet kan.
ik zie in NAC echt het breekpunt. Win je daar wordt je kampioen, win je daar niet gaan we eraan denk ik.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Goed nieuws. Dan ontbreekt alleen Alex nog maar. Als de verdediging het vanaf nu wel houdt, dan moeten we het kunnen redden de laatste vijf wedstrijden.
bronquote:PSV vindt houvast in historie eredivisie
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De onder druk staande koploper PSV kan de komende weken in de race om de landstitel houvast vinden in de geschiedenis van de eredivisie. In vijftig jaar eredivisievoetbal is het slechts éénmaal voorgekomen dat een koploper een vergelijkbare voorsprong als PSV na 29 speeldagen heeft op Ajax alsnog verspeelde.
In het seizoen 1957/1958 stond SC Enschede drie punten (oude puntentelling) voor op DOS, maar de voorloper van FC Twente zag de voorloper van FC Utrecht uiteindelijk nog langszij komen en de titel pakken na beslissingswedstrijden. In de oude puntentelling werd twee punten toegekend voor een overwinning en één voor een gelijkspel, waardoor een voorsprong van drie punten min of meer gelijkstaat aan de vijf punten die PSV nu voor staat.
Het is überhaupt vrij uitzonderlijk dat in de slotfase van de competitie nog stuivertje wordt gewisseld aan kop van de eredivisie. Dat is in vijftig jaar in totaal slechts viermaal voorgekomen. Voor het laatst gebeurde dat in 1992/1993, toen Feyenoord zich in de slotfase van het seizoen naar de landstitel knokte ten koste van PSV, dat toen na 29 speeldagen één punt (oude puntentelling) voorsprong had.
Feyenoord is met afstand de beste finisher in de eredivisie. Het is de Stadionclub in totaliteit driemaal gelukt om door middel van een eindsprint alsnog op de Coolsingel terecht te komen. Ook in 1960/1961 en 1970/1971 bleken de Rotterdammers de langste adem te hebben. In beide gevallen liet Ajax zich nog verrassen in de laatste vijf speelronden.
Die wedstrijd zullen we inderdaad zien, hoe graag de spelers kampioen willen worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik zie in NAC echt het breekpunt. Win je daar wordt je kampioen, win je daar niet gaan we eraan denk ik.
Yep dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik zie in NAC echt het breekpunt. Win je daar wordt je kampioen, win je daar niet gaan we eraan denk ik.
Dat willen ze echt wel, maar het lijkt alsof het allemaal iets te lang duurt. Ikzelf hoop dat het in de laatste speelronde wordt beslist (in ons voordeelquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:00 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Die wedstrijd zullen we inderdaad zien, hoe graag de spelers kampioen willen worden.
het geluk zijn nu die interlands, daardoor is er nog wel even tijdquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zonder ook maar enige tegenslag kan hij NAC halen............ hij begint donderdag weer met loop training.
Jullie uit Willem II en wij thuis tegen Vitesse.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat willen ze echt wel, maar het lijkt alsof het allemaal iets te lang duurt. Ikzelf hoop dat het in de laatste speelronde wordt beslist (in ons voordeel) dat zou het helemaal spannend maken.
Blijft anders weinig over als je er (weer) naast vist hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef rubbereend het volgende:
ojee, in de strijd om Lazovic krijgen we concurentie van AZ en Arsenal
Die concurrentie had je ook voor van Persie destijdsquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef rubbereend het volgende:
ojee, in de strijd om Lazovic krijgen we concurentie van Arsenal
dan mogen jullie in deze weer winnenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:31 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Die concurrentie had je ook voor van Persie destijds
Van Persie doet het toch goed bij Arsenal?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan mogen jullie in deze weer winnen
"Arsene knows"quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan mogen jullie in deze weer winnen
Maar Arsenal heeft dus echt serieuze interesse in Lazovic?quote:
Hij heeft nog bij geen een topclub gespeeldquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:34 schreef Messenga het volgende:
Lazovic,leuk voor een middenmotor, maar een topclub? mwoahh
Ik lees het nu voor het eerst, had het nog niet gelezen maar ik geloof niet echt dat hij een type is voor ons.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:34 schreef PyTh het volgende:
[..]
Maar Arsenal heeft dus echt serieuze interesse in Lazovic?
inderdaad, heel vergelijkbare spelers!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:33 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Van Persie doet het toch goed bij Arsenal?
Dat beweer ik ook nergens.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Hij heeft nog bij geen een topclub gespeeld.
yep.. meerdere media bevestigd het..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:34 schreef PyTh het volgende:
[..]
Maar Arsenal heeft dus echt serieuze interesse in Lazovic?
Lijkt me ook niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:36 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik lees het nu voor het eerst, had het nog niet gelezen maar ik geloof niet echt dat hij een type is voor ons.
Pcies, Baptista zal dan wsl wel vertrekken maar of die Lazovic een goede vervanger is..... lijkt mij niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:41 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet eigenlijk.
Als een spits als Baptista al niet kan overtuigen bij jullie lukt dat een Lazovic waarschijnlijk ook niet.
Kan je volgens mij nog beter Reyes hebben.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Pcies, Baptista zal dan wsl wel vertrekken maar of die Lazovic een goede vervanger is..... lijkt mij niet.
Is Reyes geblesseerd of speelt ie gewoon..?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:45 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Kan je volgens mij nog beter Reyes hebben.
Ook Reyes niet, alsjeblieft zegquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:45 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Kan je volgens mij nog beter Reyes hebben.
Ik zag het wel een beetje aankomen eerlijk gezegd, iedereen kon zien dat deze selectie veel te smal was. Aissati had niet weg gemogen aangezien Affelay ook om de haverklap geblesseerd is en gewoon niet goed voetbalt. Beerens mag je van mijn part best laten gaan maar zorg dan dat er een vervanger komt en laat hem daarná pas gaan. Met die twee (of vervangers) hadden we ook vast wel wat tikjes opgelopen maar dan kan je tenminste nog eens een alternatief de weide insturen. Ik ben ervan overtuigd dat we met slechts een iets bredere selectie niet meer in deze situatie terecht waren gekomen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef Verbal_Kint het volgende:
Gezien de vorm van beide ploegen en het programma wordt t, helaas, een dubbeltje op zijn kant ben ik bang. Dit had ik in de winterstop niet durven vrezen![]()
![]()
Hier verder Apenkoppen The Arsenal Topic #15 Ready for the League Cup Final.quote:
Dus NAC, NEC en Twente winnen we op onze sloffen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:14 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jullie uit Willem II en wij thuis tegen Vitesse.
Zoals het er nu uitziet spelen we uit bij Utrecht onze kampioenswedstrijd, dat zou wat zijn
Niet op onze sloffen, waarschijnlijk met moeite maar we winnen welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus NAC, NEC en Twente winnen we op onze sloffen?![]()
Optimist!![]()
Waar we kampioen worden, maakt me niet uit. ALS we maar kampioen worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:02 schreef PyTh het volgende:
[..]
Niet op onze sloffen, waarschijnlijk met moeite maar we winnen wel
Maar ik zou het wel echt heel vet vinden als we in Utreg kampioen zouden kunnen worden
jij zag het bij de start van het seizoen al misgaanquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zag het wel een beetje aankomen eerlijk gezegd,
Tsja, nu maakt het nog niet veel uit, maar ik wordt gek als er nog een situatie ontstaat waarbij PSV afhankelijk is van Ajax.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:05 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Ik denk dat Ajax het ook lastig krijgt met kleine klote teams als Heracles.. ben benieuwd..
(ff offtopic: http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/index.html)
Het zou wel een stunt zijn als ajax nu nog kampioen wordt... ik denk ook wel dat dat meteen het einde van Koeman betekend..?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:24 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tsja, nu maakt het nog niet veel uit, maar ik wordt gek als er nog een situatie ontstaat waarbij PSV afhankelijk is van Ajax.
Was niet normaal idd, echt om de 3 laps reclame![]()
Zo is dat, we leggen gewoon de druk bij Ajax. Kunnen wij weer in alle luwte als underdog onze wedstrijden spelen. Zijn we gewoon beter inquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik iets zeg wat niet waar is moet je het maar even zeggen maar als ik realistisch kijk dan denk ik dat Ajax hele goede papieren heeft.
Helemaal mee eens. Ik hoop toch ook van harte dat er mensen ontslagen worden als we alsnog geen kampioen worden dit seizoen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als we dit seizoen geen kampioen worden kan je dat vrijwel geheel op het conto van de falende technische staf schrijven.
ik mag het hopen!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:31 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Het zou wel een stunt zijn als ajax nu nog kampioen wordt... ik denk ook wel dat dat meteen het einde van Koeman betekend..?
Precies, maar wat mij betreft mag Koeman dan nog steeds weg...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:37 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Mwoah, ik hoop toch meer dat PSV kampioen wordt eerlijk gezegd.![]()
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:39 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Precies, maar wat mij betreft mag Koeman dan nog steeds weg...
Koeman is de Boemanquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:39 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Dat ga ik niet tegenspreken, hij heeft het uitstekend gedaan in 2006, maar 2007 is voorlopig nog niet echt zijn jaar.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:39 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Nja je kan niet echt zeggen dat het na de winterstop erg rooskleurig gaat.. (niet dat ik dat erg vind hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:42 schreef PyTh het volgende:
[..]
Koeman is de Boeman![]()
Toen we Arsenal versloegen en de kwartfinale van de CL behaalden was het nog een held en nu heeft hij het in een keer allemaal gedaan.
Ik ben ook niet kapot van Koeman als trainer maar om nou puur en alleen op hem af te gaan geven omdat we Zondag schandalig met 1-5 verloren hebben vind ik ook een beetje zielig.
Buiten het bereiken van de kwartfinale CL gaat het inderdaad niet echt van een leien dakje maar ik vind het een beetje voorbarig om nu al op Koeman af te gaan geven terwijl we nog 5 punten los staan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:44 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Nja je kan niet echt zeggen dat het na de winterstop erg rooskleurig gaat.. (niet dat ik dat erg vind hoor)
Ik doe dat dan ook niet alleen vanwege zondag.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:42 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot van Koeman als trainer maar om nou puur en alleen op hem af te gaan geven omdat we Zondag schandalig met 1-5 verloren hebben vind ik ook een beetje zielig.
Jaa ja.. dus afgelopen zondag was niet belangrijkquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Koeman nu opgeven vind ik grote onzin. Hij doet puik werk. En kampioen worden doet PSV wel, als het erop aan komt staan ze er zeker.
Als we gewoon kampioen worden was afgelopen Zondag niet echt belangrijk nee.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:25 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Jaa ja.. dus afgelopen zondag was niet belangrijk![]()
Ga jij maar even in de hoek zitten, bedenk daar dan eens met wat voor selectie PSV eind augustus aan dit seizoen beginnen zou. Bel vervolgens de PSV-administratie en vraag daar wat begrotingscijfers op. Wedden dat jij dan heel snel dimt! Het enige waar je over zeiken kunt, is dat er halverwege net geen extra spits in zat en dat Koeman PSV wel heel mager heeft (moeten) laten spelen dit seizoen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als we dit seizoen geen kampioen worden kan je dat vrijwel geheel op het conto van de falende technische staf schrijven.
13 jaar of niet.. het is wel meteen de groote thuis nederlaag ooit..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:31 schreef PyTh het volgende:
[..]
Als we gewoon kampioen worden was afgelopen Zondag niet echt belangrijk nee.
Het is natuurlijk kut dat de uitslag zo hoog uitvalt maar daar hebben jullie dan ook 13 jaar op moeten wachten
Nee hoor, die eer is niet aan Ajax maar aan FC Wageningen (quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:42 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
13 jaar of niet.. het is wel meteen de groote thuis nederlaag ooit..![]()
Grootste competitienederlaag danquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:47 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Nee hoor, die eer is niet aan Ajax maar aan FC Wageningen ()
1-6 in de beker in het seizoen 1977/1978.
Dat was de 0-4 vernedering in de arena in 2005 ook voor jullie toch ook?quote:
Geen idee.. boeit verder ook niet.. de 1-5 was fijnquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat was de 0-4 vernedering in de arena in 2005 ook voor jullie toch ook?
En dat venijnige juichen van Van Bommel wreef ze nog extra zout in de wondenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat was de 0-4 vernedering in de arena in 2005 ook voor jullie toch ook?
Tuurlijk boeit dat nietquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:54 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Geen idee.. boeit verder ook niet.. de 1-5 was fijn![]()
Dan zullen we jullie er vast nog wel aan herinnerenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Tuurlijk boeit dat niet![]()
Wij werden het seizoen van jullie 0-4 vernedering met 10 punten voorsprong.
Als wij dit jaar gewoon kampioen worden is iedereen behalve jullie die 1-5 zo weer vergeten
De 8-2 en de 6-0 herinneren ze in rotterdam ook nog welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Tuurlijk boeit dat niet![]()
Wij werden het seizoen van jullie 0-4 vernedering met 10 punten voorsprong kampioen.
Als wij dit jaar gewoon weer kampioen worden is iedereen behalve jullie die 1-5 zo weer vergeten
de woorden rotterdam en kampioen matchen ook niet echt dus misschien vandaarquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De 8-2 en de 6-0 herinneren ze in rotterdam ook nog wel.
Dat google plaatjequote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:02 schreef PyTh het volgende:
[..]
de woorden rotterdam en kampioen matchen ook niet echt dus misschien vandaar
Tuurlijk pik.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:59 schreef PyTh het volgende:
Als wij dit jaar gewoon weer kampioen worden is iedereen behalve jullie die 1-5 zo weer vergeten
Het is nog altijd beter te verkroppen om met een 1-5 afstraffing alsnog kampioen te worden (voor het 3e seizoen op rij) dan met een 0-4 afstraffing op 10 punten van de kampioen te eindigen Paniek.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:05 schreef Panick het volgende:
[..]
Tuurlijk pik.
Die 1-5 blijft echt wel hangen hoor....
Dit wordt het seizoen waar je kampioen werd met die enorme afstraffing op eigen veld van Ajax.
Echt, dit vergeet een echte Psv-er echt niet zomaar..
Boeit niet 1-5 staat en daar kan jij en heel PSV niks veranderen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:11 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het is nog altijd beter te verkroppen om met een 1-5 afstraffing alsnog kampioen te worden (voor het 3e seizoen op rij) dan met een 0-4 afstraffing op 10 punten van de kampioen te eindigen Paniek.
Maar als jullie de komende 13 jaar weer niet weten te winnen in Eindhoven en in 2020 weer met 1-5 mogen winnen dan teken ik er meteen voor.
Scheelt dat we niet elk jaar verloren hebben in die "voetbalhoofdstad"..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:11 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het is nog altijd beter te verkroppen om met een 1-5 afstraffing alsnog kampioen te worden (voor het 3e seizoen op rij) dan met een 0-4 afstraffing op 10 punten van de kampioen te eindigen Paniek.
Maar als jullie de komende 13 jaar weer niet weten te winnen in Eindhoven en in 2020 weer met 1-5 mogen winnen dan teken ik er meteen voor.
Haha, dat zekerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:08 schreef PyTh het volgende:
lachwekkend inderdaad.
geen combi is volle bak.
"Bedoelde u Ajax kampioen? "quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:50 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Oooh wacht! Ik weet het weer..
Je zag een googleschermpje.. met daarin als zoek parameters "feyenoord kampioen" en dan stond er:
Uw zoekbewerking - feyenoord kampioen - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
![]()
bij feyenoord kampioen kom je hier op uitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
"Bedoelde u Ajax kampioen? ".
Ik kan m niet meer vinden.
Dr. Sjon krijgt maar niet genoeg van al die schalenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bij feyenoord kampioen kom je hier op uit![]()
http://www.tsjil-games.nl/feyenoord/scripts/index.asp
Ik reken hem af op het aantrekken van Kluivert, Tardelli, Mendez, het verhuren van Beerens en Aissati zonder alternatieven te halen, zijn uitspraken waarvan spelers makkelijk naast hun schoenen gaan lopen: "Bij Gomes moet de bal met 120 kilometer per uur de verre hoek in", "Ik zie ons geen 4 keer meer verliezen" ed, zijn uitspraken dat hij de ploeg niks kan verwijten qua inzet en zijn onvermogen om de boel op scherp te zetten in zijn algemeenheid, het feit dat er werkelijk geen één speler beter is geworden onder Koeman, niemand lijkt nog zijn niveau van vorig jaar te halen. Dáár reken ik hem op af.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:42 schreef PyTh het volgende:
[..]
Koeman is de Boeman![]()
Toen we Arsenal versloegen en de kwartfinale van de CL behaalden was het nog een held en nu heeft hij het in een keer allemaal gedaan.
Niet geweldig nee. Heeft de eerste paar wedstrijden leuk meegevoetbalt met het team dat goed liep, heeft tegen Arsenal een belangrijke goal gescoord, maar heeft verder bar weinig laten zien, behalve slap spel en veel balverlies. Ik snap ook niet waarom iedereen zo fan van hem is, ik zie veel liever Vayrynen in de basis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |