Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
goed bezig dusquote:
Lichte gewichten, 15 reppers. En ik moet sowieso naar de gym fietsen dus 10 min fietsen ja.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:29 schreef Frautie het volgende:
Hoe warmen jullie trouwens op? 10 minuten wandelen/fietsen? Lichte gewichten pakken en een paar reps doen?![]()
Meestal minuutje of 5 op de crosstrainer, waarvan laatste minuut even vol door raggen op zwaarste niveau. En verder meestal eerst 1 setje dumbells/barbell met lichte gewichten en 20 reps.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:29 schreef Frautie het volgende:
Hoe warmen jullie trouwens op? 10 minuten wandelen/fietsen? Lichte gewichten pakken en een paar reps doen?![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:23 schreef Haijo het volgende:
Iemand die 19 is en gebruikt is sowieso niet echt betrouwbaar ofzo...wrijf er maar in dat ze niet hoeft te rekenen op keiharde sex later ofzo...
Het is volslagen gestoord. Een gast van 19 is nog daar aan toe maar een vrouw van 19?! Christus...heeft ze überhaupt al een trainings/voedingsschema?quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:47 schreef BertV het volgende:
[..]
![]()
Ze zal zelf wel een hoger libido kweken...
Maak er wel grappen over, maar het is-niet-voor-te -lachen.![]()
Allebei hebben ze geen voedingsschema en eten maar wat. Zij trained slecht, hij trained netjes.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:11 schreef Haijo het volgende:
[..]
Het is volslagen gestoord. Een gast van 19 is nog daar aan toe maar een vrouw van 19?! Christus...heeft ze überhaupt al een trainings/voedingsschema?
Ik probeer haar te overtuigen dat ze niet moet gebruiken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:01 schreef DjMark het volgende:
Dianabol lijkt me wel heftig voor een dame.
Als ze dan toch iets wil gaan gebruiken, wat IMHO sowieso al onzin is, kan ze beter aan anavar denken.
Volgens mij is het 'in' ofzo. Ik heb ook iemand die me Anavar aanraadt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:17 schreef BertV het volgende:
hm, dit wordt een beetje "lieve Martine".
Maar m'n zus (klein blond meisje van 19) wil nu Diabol gaan gebruiken omdat dit is aangeraden door haar vriend. (groter wordend gebruikend jongetje van 19).
Haar vetpercentage zou lager worden en spieren meer zichtbaar.![]()
Maar ik lees nu wat voor 'n troep het is. Ik kreeg zelf van die vriend het advies om 100mg te gebruiken.![]()
zal wel ff met 'r gaan babbelen. sjees...
eigen kracht is niet echt objectief en als je beter gaat zoeken op internet dan vind je dat de merknaam is overgenomen en dat 't nu wel weer geproduceerd wordt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:31 schreef Videopac het volgende:
Citaat van eigenkracht.nl "Enige tijd geleden is de productie van Anavar® gestaakt. Dit moet je toch te denken geven als je het nu nog steeds op je sportschool tegenkomt."
Dboll is niet hoog androgeen, dus op zich wel te doen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:01 schreef DjMark het volgende:
Dianabol lijkt me wel heftig voor een dame.
Als ze dan toch iets wil gaan gebruiken, wat IMHO sowieso al onzin is, kan ze beter aan anavar denken.
Het is iig niet hoog androgeen, dat is al een 'plus'.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:35 schreef Frautie het volgende:
Ik las ook dat Dianabol erg viriliserend is. Echt een nono voor de vrouwtjes dus!
Die injecterende vriend van m'n zus groeit ondanks dat hij slecht eet enorm.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:49 schreef DjMark het volgende:
Maar inderdaad, AAS is natuurlijk altijd een no-go als je niet goed traint en eet.
Das een gevaarlijke, het werkt niet, dus meer, meer, meer, ...man...quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:07 schreef Frautie het volgende:
1. It will not, after one cycle, make you the hottest thing in a bikini.
Ok, maar de vraag blijft hoeveel hij ervan over houd als hij ermee stopt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Die injecterende vriend van m'n zus groeit ondanks dat hij slecht eet enorm.
Op patat met mayo...( flink veel eiwit in mayo
)
Hij krijgt wel een flinke buik, mgoed dat krijg je ook als je schoon bulkt.
Zelf heb ik wel het gevoel dat je minder snel een buik krijgt met schoon bulken.
Ach, maar van de zomer kan ie in elk geval pochen op het strand.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:54 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ok, maar de vraag blijft hoeveel hij ervan over houd als hij ermee stopt.
Als je voeding en training niet op orde is, is er een hele goede kans dat je na het stoppen veel massa weer verliest.
En ik vraag me ook af hoe zijn nakuur eruit ziet bijvoorbeeld.
Het klinkt niet echt alsof hij er veel van weet en alles dus goed doordacht heeft...
Denk niet dat hij bezig is met schema's, nakuren etc.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:54 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ok, maar de vraag blijft hoeveel hij ervan over houd als hij ermee stopt.
Als je voeding en training niet op orde is, is er een hele goede kans dat je na het stoppen veel massa weer verliest.
En ik vraag me ook af hoe zijn nakuur eruit ziet bijvoorbeeld.
Het klinkt niet echt alsof hij er veel van weet en alles dus goed doordacht heeft...
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:07 schreef DjMark het volgende:
75kg voor een naturel dame is inderdaad niet niks!!
de familie Flodder/Tokkie is er niets bij?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:17 schreef Adelante het volgende:
[quote]Op donderdag 1 maart 2007 15:15 schreef BertV het volgende:
[..]
[/quote
Appel en boom enzo...
Als m'n zus in dat plaatje dan niet "Kees" zou zijn was het grappig geweest.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:03 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
de familie Flodder/Tokkie is er niets bij?![]()
Benen en rugquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:31 schreef Videopac het volgende:
Wordt er hier nog getraind???
Voor mij vanavond weer benen, rug, biceps, buik. Ik heb er zin in; kom langzaamaan weer op mijn oude niveau!
En waar zijn Ivo_Snivo, Mc Gilles en vooral ook LedZep (is hij misschien bedolven onder zijn zandzak?) gebleven?
Ik voel mijn hele borst meestal wel goed. Maar als ik een maand of zo dezelfde oefeningen doe voor borst word het wel steeds minder. DUs vaak afwisselen qua oefeningenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
Rug, schouders, borst.
Dumbell Flies gaan de laatste tijd steeds beter bij mij.
Vraagje:
Hey, waar voelt iedereen de spierpijn bij de borstoefeningen? Bij mij eigenlijk alleen aan de zijkant/onder de armen. Nooit "op" mijn borst zeg maar.
Sinds ik dumbbell flies (hoe anders dan met dumbbells, btwquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
[...]
Vraagje:
Hey, waar voelt iedereen de spierpijn bij de borstoefeningen? Bij mij eigenlijk alleen aan de zijkant/onder de armen. Nooit "op" mijn borst zeg maar.
Alles behalve de tepelquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
Vraagje:
quote:Planning maandag
speed BP
6 sets 5 reps op 65kg
Speed DL
6 sets 5 reps op 120kg
Speed SQ
6 sets 5 reps op 45kg
3 setjes optrekken met handdoek, doe ik niks mee.
2*3min gewoon touwspringen, 1*1min constant 2 omwentelingen
Planning woensdag
Speed BOR's
6 sets 5 reps op 65kg
3 setjes Push Press(speed push-press bestaat niet echt denk ik...)
3 setjes optrekken met handdoek
4 sets Dumbell curl
4 sets rack-outs om mijn vrij zwakke grip te trainen
abs
Planning vrijdag
Speed BP
6 sets 5 reps op 70kg
Speed DL
6 sets 5 reps op 125kg
Speed SQ
6 sets 5 reps op 50kg
3 setjes optrekken met handdoek
2*3min gewoon touwspringen, 1*1min constant 2 omwentelingen per sprong
Herkenbaar... ik heb altijd bijna alleen "onder m'n oksels"quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
Rug, schouders, borst.
Dumbell Flies gaan de laatste tijd steeds beter bij mij.
Vraagje:
Yup. Dat zijn bij mij ook de enige die ik voel.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:16 schreef Videopac het volgende:
[..]
Sinds ik dumbbell flies (hoe anders dan met dumbbells, btw) doe wel!
(zit nu op 3x10 18kg en dat gaat net)
ik wel, een strongmen kerel hier in de buurt deed het voor oa zijn polsen te trainen. 2 barbells + 40 kilo.quote:
Ik neem wel de trap in het Empire State Building i.p.v. de liftquote:
Ah. Je gaat echt daadwerkelijk ergens naar toe.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:44 schreef Adelante het volgende:
Ik neem wel de trap in het Empire State Building i.p.v. de lift
Hoe gebruik jij creatine? Voor of na het eten/trainen. Sommige dingen wel of niet eten of drinken?Of komt het niet zo nauw?quote:vanavond cardio... ik ga kwa "BB" vet-hard op creatine op dit moment...
Wordt er wel wat pafferig van.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-faq-3550/quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:59 schreef ser het volgende:
[..]
Hoe gebruik jij creatine? Voor of na het eten/trainen. Sommige dingen wel of niet eten of drinken?Of komt het niet zo nauw?
Thanks.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:09 schreef Frautie het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-faq-3550/
ajb
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:46 schreef DjMark het volgende:
Zou ik niet doen.
De Mods zijn erg vervelend daar
de waarheid is gewoon hardquote:
wat ik me nou afvraag....waar train jij voor? Wat is je doel?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef Calyptus het volgende:
speedbenchen met bands is echt té zalig, gaat fucking snel en is toch zwaar...
Bands gehaald in decathlon 10 euro stuk, zijn perfect. Ga ik veel kracht mee winnen.
quote:
doelen:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:24 schreef Frautie het volgende:
[..]
wat ik me nou afvraag....waar train jij voor? Wat is je doel?
[..]
![]()
![]()
Aardige doelen!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:36 schreef Calyptus het volgende:
[..]
doelen:
110kg wegen op 8% tegen de zomer
Tegen 2008
180kg Bp
150kg fSQ
270kg DL
180kg BOR
Ik train voor MMA, meerbepaald om volgend jaar een gooi naar de Belgische titel -115kg te kunnen doen, explosiviteit en kracht zijn dus het belangrijkste, de massa is nog wat afwerking. Ik zit op 9% vet, ik cut nog 1 week, zondagochtend weeg ik me eens tussendoor. Ik denk zoon 107 op het moment.
Daarnaast een afgetraind lichaam waar mn vrouwtje van kwijlt en waar mn tegenstanders in hun broek van doen.
beide lussen aan het uiteinde rond de barbell doen en dan het midden rond een stang beneden. Zit lekker stevig. Er zijn nog extra lussen daaronder dus ik zou het nog straffer kunnen makenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Waar maak je die bands dan aan vast btw met benchen? Ik neem aan de ene kant aan de barbell en de andere kant aan?
^^quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:46 schreef McGilles het volgende:
Aardige doelen!
Goed zo Gillesquote:ps: Na 2 weken niet te hebben getraint en als een mietje te hebben gegeten en 3kg te zijn afgevallen kwam ik er vandaag achter dat ik niks qua kracht kwijt ben, 3x130kg bench ging eitje![]()
![]()
![]()
WTF? Major crisis op dat forum oid?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:29 schreef LedZep het volgende:
verhaal
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Full Squat Zwaar, werken naar 1RM Flat Bench 3*5 Chinnen 5*failure 2 Powerclean Zwaar, werken naar 1RM Front Squat 3*5 Row 3*5 3 Deadlift Zwaar, werken naar 1RM Dumbell Clean & Press zware singles en doubles Shoulder Press 3*5 4 Clean & Press 5*2 Full Squat 5*3 Incline Bench Zwaar, werken naar 1RM 5 actieve rust |
Ja hoor.quote:
Veel te zwaar.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:15 schreef J-Will het volgende:
Ik ga vanaf maandag denk ik zo trainen, Rippetoe beviel namelijk zeer goed alleen is het wat eentonig slechts vier oefeningen te doen. Daarom dus hetzelfde idee. Lage reps, plek voor veel PR's en gewoon knallen. Wat vinden jullie?
[ code verwijderd ]
Inderdaad, 4x in de week verschillende oefeningen opbouwen naar 1rm, niet aan beginnen, binnen een paar weken ben je overtraint.quote:
1RM is 1 repetitie maximum, dus wat je maximaal 1x kan tillenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:10 schreef Haijo het volgende:
Wat is RM precies?
Nog steeds veel te veel. 1RM deadlifts moet je nooit doen, laat staan elke week / twee weken.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:43 schreef J-Will het volgende:
Vergeten te zeggen:
ik ga niet vier keer per week trainen, hooguit drie en meestal twee keer. Dit is gewoon de volgorde die ik er in houd. Dus na 5 weer bij 1 beginnen. En de bedoeling is die cyclus twee of drie keer te doen, als het bevalt misschien vier keer.
Gewoon sterke spotter nemenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:44 schreef Fugie het volgende:
Over 2 weken heel de week 1rms doen op squat / deadlift en benchpress. Eens kijken of ik de 300kg tezamen kan halen
Ik hoop iig op 90kg fullsquat, 140 deadlift en 70kg bench.
Tegenwoordig wordt bijna alle karnemelk gemaakt in zuivelfabrieken. Aan magere melk worden melkzuurbacteriën toegevoegd, waardoor de melksuiker (lactose) wordt omgezet in melkzuur. Biologisch-dynamische karnemelk (te koop in Natuurvoedingswinkels) wordt nog op de ouderwetse manier gemaakt.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef McGilles het volgende:
Maar besloten 1 liter melk per dag te vervangen door karnemelk!
Volgens mij veel beter, hier de voedingswaarde per 100gram:
35 kcal
3,5 gr eiwit
3,5 gr koolhydraten
0,5 gr vet
Precies, doe mee met het experimentquote:Op zondag 4 maart 2007 18:14 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt bijna alle karnemelk gemaakt in zuivelfabrieken. Aan magere melk worden melkzuurbacteriën toegevoegd, waardoor de melksuiker (lactose) wordt omgezet in melkzuur. Biologisch-dynamische karnemelk (te koop in Natuurvoedingswinkels) wordt nog op de ouderwetse manier gemaakt.
karnemelk is dus lactosevrij/arm??? Waarom heeft niemand dit me ooit gezegd![]()
Ik ga het ook eens proberen. 2-3 liter karnemelk per dag.
Ik hoop wel dat dat melkzuur niet in de spieren terecht komt...
Ik heb melk vervangen voor yoghurt. Is yoghurt nu beter of kan ik ook maar beter karnemelk zuipen?quote:Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef McGilles het volgende:
Maar besloten 1 liter melk per dag te vervangen door karnemelk!
Volgens mij veel beter, hier de voedingswaarde per 100gram:
35 kcal
3,5 gr eiwit
3,5 gr koolhydraten
0,5 gr vet
will doquote:
Hopelijk groeien we als een beer op 3 liter karnemelkquote:Op zondag 4 maart 2007 18:24 schreef Calyptus het volgende:
[..]
will do
3 liter karnemelk is 100gram eiwit op 1000 kcal, kan haast niet beter
op 4 liter magere melk gegroeid als een beer, maar wel opgeblazen gevoel en puisten a volentéquote:Op zondag 4 maart 2007 18:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hopelijk groeien we als een beer op 3 liter karnemelkLijkt me leuk om te vertellen op de gym waarom ik zo'n gorilla ben geworden
Klopt van dat opgeblazen gevoel en puisten, die heb ik ook zat.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:08 schreef Calyptus het volgende:
[..]
op 4 liter magere melk gegroeid als een beer, maar wel opgeblazen gevoel en puisten a volenté
2 weken lactosevrij gedieet, een goed aantal kilo's vocht en vet kwijtgeraakt.
Nu terug licht bulken tot april en dan weer een cut inzetten.
Kwark vind ik heerlijk, maar karnemelk moet ik echt niet aan denken.quote:
Als je zelf de pindasaus maakt is het natuurlijk niet erg, doe het volgende:quote:Op zondag 4 maart 2007 19:27 schreef ivosnivo het volgende:
Ik wil trouwens vanaf nu ook me avond eten gaan verbeteren. Vaker kip enzo, is pindasaus heel erg slecht? Of hoe krijg je anders je bami met tauge en kip weg?
Omdat mijn moeder laatst de verkeerde melk had gekocht, en dan meteen 24 liter.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:22 schreef LedZep het volgende:
Waarom magere melk?
Ik ben te ijdel, ik vind me op het moment niet goed genoeg, dus nog ff niet...quote:Op maandag 5 maart 2007 15:37 schreef Fugie het volgende:
fotos zeggen meer dan een 1000 worden ooit kunnen
eind maart heb ik ook zon dagje, maar daar staan ook een griek een turk etc etc etc dusjahquote:Op maandag 5 maart 2007 18:53 schreef McGilles het volgende:
Ik ga morgen weer hard aan de slag als ik er tijd voor heb. Squatten en borst.
Heb vandaag ook knie wraps binnen gekregen, heb wel het gevoel dat dat goed gaat werken ivm met knieblessure.
Aankomend weekend heb ik weer een avondje van 20:00 - 08:00u cardio in duitsland![]()
![]()
Man, dat dacht ik ook.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:37 schreef Fugie het volgende:
fotos zeggen meer dan een 1000 worden ooit kunnen
explosieve contractie in de spiervezels van je benen en heupenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:46 schreef Fugie het volgende:
Waar komt je eigelijk je sprongkracht vandaan (die je bij basketbal zo hard nodig hebt)?
ahaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:50 schreef Calyptus het volgende:
[..]
explosieve contractie in de spiervezels van je benen en heupen
Wth heb je gegeten voor 't trainen dan?quote:Op maandag 5 maart 2007 22:33 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag trouwens weer is ouderwets overgegeven na het trainen
Gewoon normaal, alleen ben ik nu van alles 2 x per week overgestapt naar alles 1x per week ranzig hard. En dat is nog ff wennen denk ik.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:55 schreef Frautie het volgende:
[..]
Wth heb je gegeten voor 't trainen dan?
Ik mag 2 weken aangepast trainen, heb een scheurtje in een tussenribspier![]()
Zwaar belasten is een nono, dus dat wordt er omheen trainen
En ik moet ff een sterke vent gaan scoren voor de boodschappen dit weekend![]()
Luxeproblemenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:40 schreef Den_Haag het volgende:
Morgen maar weer eens trainen (borst+buik). Vanavond eerst ff de spierpijn van de tweede wintersport eruit lopen.
Waar train je op dit moment voor?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:48 schreef LedZep het volgende:
Nieuwe supps gekocht voor de komende maanden:
-Solgar VM2000 multi (zeer hooggedoseerd dus extra vit C / B-complex oid is niet nodig) à 26¤ / maand
-Carlson omega 3 caps (300mg EPA 200gr DHA) à 7,5¤ / maand (, hooggedoseerd, zeer goedkoop en zeer kwalitatief)
Nice
Daar heb ik hier totaal geen last van. Echt gruwelijke sportschool, trainen niet alleen maar beren. Maar iedereen die er traint is wel serieus bezig.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:59 schreef mister_popcorn het volgende:
woehoe, de lente begint weer bijna en de baco boys vertonen zich weer. Alleen maar biceps trainen, en soms beetje borst en triceps. En rondlopen op slippers. Bah bah bah, ze gebruiken alleen maar ruimte. Gelukkig komen ze niet bij het squat rek in de buurt....
En ik stuur ze wel ff vanavond ivo, heb nog je email adres van die grippers, dus als die hetzelfde is gebleven verstuur ik het vanavond wel ffkes als ik thuis ben.
eej, niks mis met bacoquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:59 schreef mister_popcorn het volgende:
woehoe, de lente begint weer bijna en de baco boys vertonen zich weer. Alleen maar biceps trainen, en soms beetje borst en triceps. En rondlopen op slippers. Bah bah bah, ze gebruiken alleen maar ruimte. Gelukkig komen ze niet bij het squat rek in de buurt....
En ik stuur ze wel ff vanavond ivo, heb nog je email adres van die grippers, dus als die hetzelfde is gebleven verstuur ik het vanavond wel ffkes als ik thuis ben.
Van alles (ook kracht), maar vnl. halve marathon >100 minsquote:
Je legt de lat deze keer vrij laag?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Van alles (ook kracht), maar vnl. halve marathon >100 mins.
Dit is een kortetermijndoel (mei '07), en zeker gezien mijn beginconditie afgelopen december is het een acceptabel doel. Eind dit jaar loop ik marathonsquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
Je legt de lat deze keer vrij laag?
Ik heb vorige zomer zonder al te veel conditietraining (met 84kg @ 10%) 90min gelopen.
Als je dan echt van bikkelen houdt, ga dan voor de triathlons. Vorige zomer een paar 1/4 triaths gepakt. Dit jaar weer, mss een halve als ik in vorm ben. Met zo'n loopje verbrand je zomaar een halve kg vet![]()
Bedankt voor 't aanbodquote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:06 schreef ivosnivo het volgende:
Tis dat ik verhuist ben anders wou ik wel voor winkelwagentje voor je spelen.
En dit was al de tweede van dit jaar. Bovenbenen en kuiten zijn weer goed afgetraind. Binnenkort ook maar eens gaan cutten. De winterbulk is er iets te hard in gaan zittenquote:
Same here, inmiddels ook lichtelijk aan het cutten. Gewoon op het gemakje een paar kilos vet kwijtraken lijkt me geen slecht planquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:33 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
En dit was al de tweede van dit jaar. Bovenbenen en kuiten zijn weer goed afgetraind. Binnenkort ook maar eens gaan cutten. De winterbulk is er iets te hard in gaan zitten![]()
Daar is de wintersport idd erg goed voor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Fugie het volgende:
[..]
Same here, inmiddels ook lichtelijk aan het cutten. Gewoon op het gemakje een paar kilos vet kwijtraken lijkt me geen slecht plan![]()
Jammer dat ik pas over 2 weken op wintersport ga dus dan weer een week iets van bulken doe
Aan de ene kant vind ik cutten een beetje jammer, heb nu eindelijk wat massa gekregen op mijn bovenlichaam maar aan de andere kant teveel vet op mijn buik / heupen / benen. Maar ik ga proberen deze zomer naar 10% vet te cutten en dan zie ik wel verder. Ben best benieuwd hoeveel massa ik over hou als ik op 10% zitquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:07 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Daar is de wintersport idd erg goed voor.![]()
Wil nu weer iets van 5 kg vet kwijt raken. Terug naar 105kg droog.
volgens mij hou je zo alleen bij of je dikker wordt of niet?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:39 schreef BertV het volgende:
Hmja, voordeel van gewoon niet cutten...
Dikte van "vetlaag" op mijn onderbuik is mijn graadmeter of ik wel of niet teveel eet.
Zal wel niet ideaal zijn voor spieropbouw...
1.80 meter. Dan is de ring raken totaal niet bijzonder, maar als je weet hoe slap ik een jaar / anderhalf jaar terug was, is het een hele vooruitgangquote:
Ik verhoog langzaam de hoeveelheid dat ik eet, samen met verhoging van de trainingsgewichten in de sportschool.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:42 schreef Frautie het volgende:
[..]
volgens mij hou je zo alleen bij of je dikker wordt of niet?![]()
Wil ik wel eens een keer maken, voor een zondag waar ik echt niets eet.quote:Arnold's Massabom
3 koppen magere melk
1,5 kop room
6 rauwe eieren
12 eetlepels Weight Gainer
1 banaan
6 theelepels lecithinegranulaat
2 eetlepels vruchtesuiker
Calorieen 3154kcal
Proteine 131g
Koolhydraten 303g
Vet 155g
Banaan met melk, room, eieren en lecithinegranulaat in de mixer doen en met gemiddelde snelheid pureren. Enkele minuten wachten tot het lecithinegranulaat opgelost is. Op hoge snelheid verder mixen en lepelsgewijs de weight gainer toevoegen en met vruchtesuiker op smaak brengen. De room kan door twaalf eetlepels distelolie en een kop water worden vervangen. Goed gekoeld bewaren en in vier porties innemen.
Voedingswaarden. Deze shake is tot nu toe onovertroffen : de klassieke Bulk-Up drank uit Arnold's dagen heeft meer dan 3000kcal! Met deze shake bouwt werkelijk iedereen spieren op. Drink de Massabom over de dag verdeeld tussen de maaltijden, zowel voor en na de training. Als er nog wat over blijft dan drink je dat voor het slapen gaan.
http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/1498/Lecithine-Granulaat-98/quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Wil ik wel eens een keer maken, voor een zondag waar ik echt niets eet.![]()
Oh ja, weet iemand lecithinegranulaat is en waar ik het haal?![]()
weinig denk ik ?quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:34 schreef Frautie het volgende:
Beentjes getraind, ging goed
Mijn maatje moest alleen bij de leg press met de schijven leuren. Mag niet tillen
Morgen borst en schouders. Denk niet dat ik de schouder oefeningen kan doen en maar ff verzinnen wat ik qua borst ga doen....
Ik denk dat ik met dumbells wel het 1 en ander kan. Maar plat bankdrukken/dumbell flies gaat niet lukken. En opdrukken kan ik denk ik ook welquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:41 schreef Fugie het volgende:
weinig denk ik ?
heb je geen last van dat spiertje als je ontzettend moet puffenOf train je gewoon niet zo hard nu ?
Nog 10 kg tot je mijn PR hebt -35kg BWquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:45 schreef Calyptus het volgende:
fullsquat 110kg *1 gelukt![]()
Gotta love muscle memory
Dat heb ik volgende week/binnen 2 weken ofzoquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nog 10 kg tot je mijn PR hebt -35kg BW.
phew, jij heb niet 1 vraag, maar 1000, en dan ook nog in een slecht getypte alineaquote:Op donderdag 8 maart 2007 00:32 schreef Rejected het volgende:
Ik heb een vraag:
In de openingspost lees ik dat massa gainen en vet verliezen niet samen gaat.
Dit wist ik eerst niet, maar train sinds september ongeveer 3 dagen per week en wordt al sterker en begin meer massa te krijgen nu.
Maar ik heb redelijk veel vet, heb mijn bf nooit gemeten eigenlijk en zou ook niet weten waar en hoe.
Maar ik zou dus graag vet willen verbranden(en droger worden), zit al op een soort dieet met gewoon zo min mogelijk calorieën maar toch nog gezond eten. Welke voedingsstoffen moet ik dan vooral binnen krijgen? Ik dacht altijd dat het eiwitten waren maar hoorde weer van iemand anders dat het niet zo was.
Verder ga ik tegewoordig 4 à 5x per week naar de sportschool en dan doe ik 3 à 4x krachttraining. En na krachttraining doe ik dan nog cardio, zit dan ongeveer op 3x cardio per week.
Mijn cardio bestaat uit een half uur fietsen en als het een dag is waar ik geen krachttraining doe, doe ik ook nog een kwartier dat fietsen met de armen.
Kan iemand mij feedback van alle kanten geven over mijn methode, want ik ben eigenlijk nog een leek op het gebied van trainen...
Bedankt
Oja ik wil natuurlijk zo min mogelijk spiermassa verliezen.
Sorry voor de wat slordige alinea.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:37 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
phew, jij heb niet 1 vraag, maar 1000, en dan ook nog in een slecht getypte alinea![]()
Kort door de bocht, als je wil afvallen, maar geen spiermassa kwijt wilt raken moet je lager in koolhydraatjes gaan en hoger in de eiwitjes.
Verder zou ik fietsen laten voor wat het is, en je concentreren op hardlopen of crosstraineren ("fietsen met de armen") Ook moet je je niet blindstaren op de duur van cardio, maar meer op de intensiviteit ervan. Beter doe je na je KT een hiit (www.hiit.com en google voor uitleg) sessie dan een half uur lafjes op een fiets wat te trappen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, en blijf lezen en proberen![]()
http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=carb+cycling&spell=1quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:41 schreef Calyptus het volgende:
iemand met een uitgebreide link voor meer informatie over carb cyclen?
Ik wil me er eens wat meer in verdiepen...
Je hebt waarschijnlijk gewoon pomp. Zeker als 't alleen na 't trainen isquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:57 schreef Videopac het volgende:
Het gaat hier langzaamaan ook weer beter. Gewicht is nu 87,5kg, 4,5 kg meer dan nog geen 4 weken geleden (wel deels dankzij de creatine, ws). Qua gewichten vrijwel op het oude niveau.
Waar ik wel last van heb is dat ik na het trainen mijn overhemden niet goed meer aan krijg: vooral de mouwen om mijn armen zitten erg strak... Dat moet haast wel aan de overhemden liggen: ik ben nog steeds erg "ieniemienie" vergeleken met de meesten hier (aan de andere kant: dit had ik vroeger niet, dus er is wel progressie)
Ja, maar die had ik vroeger natuurlijk ook...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:28 schreef Frautie het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk gewoon pomp. Zeker als 't alleen na 't trainen is
Goed bezig!quote:Gisteraaf alleen achterkant schouders gedaan en concentrated dumbell curls....met 10 kg! En spierpijn dat ik heb
Merk wel dat er best wel wat krachterschil is tussen mijn linker en rechterarm.
Vanmorgen hardlopen ging ruk. Heb 10 minuten gelopen en ben de rest van de tijd maar gaan wandelen. Ik zit tegen een griepje aan te tikken.... Ik kan amper slikken. Dus eten gaat ook ruk![]()
Zelfs niezen doet zeer![]()
Vanaaf nog borst, ff kijken wat ik daarvan kan. En dan uitrusten en slapen
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:45 schreef Videopac het volgende:
Ja, maar die had ik vroeger natuurlijk ook...
(ik denk eigenlijk dat het een verkapt: ik-wil-graag-horen-dat-ik-goed-bezig-ben-post was)
Thanksquote:Goed bezig!
Mbt: griep: dat is altijd k*t: zelf ben ik liever 2 dagen goed ziek ipv dat je er, zeg, 5 dagen tegen aan zit te hikken.
Wat is dan de beste oefening om die specifieke benodigde spieren mee te trainen? (om te dunken dus).quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:24 schreef J-Will het volgende:
ik ga vanaf april met een vriend van me trainen. Vorige keer dat ik met hem ging, ging meteen mijn PR deadlift én PR volume op benchpress er aan. Denk dat het wel goed is om een maatje te hebben die je opfokt. Het wordt ook leuk te zien wie het hardst gaat op zijn schema. Hij doet veel isolatie bij zijn compounds en weigert vaker dan twee keer per week te squatten. Ik doe geen compounds, squat altijd en ben binnen drie of vier oefeningen klaar.
Laatst op basketballtraining kon ik de ring vastpakken, easy. Had echt het idee dat ik lekker hoog sprong. Ik heb in een jaar zoveel progressie gemaakt, dat als ik met hetzelfde tempo doorga mijn doelen makkelijk gehaald gaan worden! Goed gevoel! Heb nu in een overhaaste bui mijn vriendin beloofd dat ik kan dunken als zij terug is uit Spanje voor der stage (oktober '07). Dat wordt lastig, maar als ik deze zomer vol aan de bak ga kan het best.
De jump-squat!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat is dan de beste oefening om die specifieke benodigde spieren mee te trainen? (om te dunken dus).
gewone squats, zo snel mogelijk uitvoeren. Zwaar dus, maar met alle intentie om het zo snel mogelijk te doen. Heeft me tot nu toe goed geholpen. Vanaf volgende week echter ook boxsquats, frontsquats, squatcleans en ik zoek nog een plekje voor split squats in mijn schema.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:35 schreef Semargofni het volgende:
Gewone squat ook. Of speed-squats.
Tuurlijk moet je je schema aanpassen!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:49 schreef BertV het volgende:
yeah, net 4 verstandkiezen probleemloos laten trekken zonder mijn schema te hoeven veranderen.
(stop deze obsessie!)
'T heerst, beterschap iigquote:Op maandag 12 maart 2007 11:38 schreef DjMark het volgende:
ik ga vanavond maar eens niet trainen.
flink verkouden, en beetje keel- en hoofdpijn...
hopelijk woensdag weer..
Heb je geen problemen met deadliften? Ik heb de neiging om te wiebelen als ik hardloopschoenen aan heb. De zool is me te dik. Vandaar ook mijn quickies, die zool is dun en dan heb ik nergens last vanquote:Op maandag 12 maart 2007 11:51 schreef DjMark het volgende:
ik train eigenlijk altijd op nike air max classic.
dus ook met squaten enzo heb ik die gewoon aan.
Mijn schoenen zijn nu ook zeker aan vervanging toe.
Nogal versleten :S
Dus jij hebt serieus bergschoenen aan op benendagen?quote:Op maandag 12 maart 2007 11:52 schreef Haijo het volgende:
Bergschoenen. Bergschoenen zijn gemaakt om grip te hebben bij langzame bewegingen/stilstaan terwijl sportschoenen juist bedoeld voor een vloeiende beweging.
Dat is althans mijn theorie. In praktijk maakt het nou niet echt veel uit maar bergschoenen vind ik toch echt een stuk chiller.
ik train toch thuis dus dat kan mij niet boeien. :p Ik denk trouwens niet dat het nou zoveel uitmaakt maar je ziet het veel vaker dat BB-ers met stevige schoenen trainen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:17 schreef Frautie het volgende:
[..]
Heb je geen problemen met deadliften? Ik heb de neiging om te wiebelen als ik hardloopschoenen aan heb. De zool is me te dik. Vandaar ook mijn quickies, die zool is dun en dan heb ik nergens last van
[..]
Dus jij hebt serieus bergschoenen aan op benendagen?
Dit is misschien mijn vrouwelijke ijdelheid die spreekt, maar eerste gedachte is no fucking way![]()
Je kunt ook trackschoenen gebruiken. Dan zijn van die hele dunne hardloopschoenen waar je stalen pinnen in kan draaien voor gravelbanen. Zit vrijwel geen zool onder maar wel extreem goede grip (zonder stalen pinnen natuurlijk).quote:Op maandag 12 maart 2007 12:17 schreef Frautie het volgende:
[..]
Heb je geen problemen met deadliften? Ik heb de neiging om te wiebelen als ik hardloopschoenen aan heb. De zool is me te dik. Vandaar ook mijn quickies, die zool is dun en dan heb ik nergens last van
[..]
Dus jij hebt serieus bergschoenen aan op benendagen?
Dit is misschien mijn vrouwelijke ijdelheid die spreekt, maar eerste gedachte is no fucking way![]()
Nee deadliften en squats enzo gaan allemaal prima.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:17 schreef Frautie het volgende:
[..]
[..]
jup dat is 't hele ontbijt. Da's voor het lopen, anders ga ik kotsenquote:Op maandag 12 maart 2007 17:12 schreef DjMark het volgende:
@Frautie, is dat je hele ontbijt??? geen koolhydraten ofzo?
Zelf doe ik er altijd Tova overheen, dat is van die toetjes- dressing (van hero geloof ik). Is goed te doen, maar je moet gewoon kwark blijven eten, naar verloop van tijd raak je gewend aan de smaak en kan je het evt. ook zonder iets eroverheen eten.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:42 schreef Adelante het volgende:
ander vraagje:
is er een bepaald merk kwark dat jullie eten? ik haal nu altijd de magere kwark van superdeboer, maar die is eigenlijk wel godsgruwelijk zuurTuurlijk kan je er suiker bij mikken, maar dat helpt niet echt en smaakjeskwark bevatten de helft eiwitten
tips graag
maar jij was toch net klaar met cutten toch? Nou ja, toch nog ff de effecten daarvan in de zomer meepakkenquote:Op maandag 12 maart 2007 17:30 schreef Calyptus het volgende:
Ik heb besloten om ten minste tot april van gewichttraining een hobby te maken ipv een passie/obsessie. Het begint een beetje teveel te worden, ik heb genoeg andere dingens aan mn kop om me zo druk te maken in voeding en training. Dus vanaf nu train wanneer ik zin heb, en ik doe niks wanneer ik geen zin heb. Ik schat dat het zo zal zijn tot oktober, wanneer mn sociaal en school/werkleven wat minder druk is.
verhaal
Ik zal dus een pak minder posten in dit topic ws
Niet zo veel, misschien 12 weken (erg ruim genomen). Halve marathon uitlopen is niet zo'n probleem, een snelle tijd lopen wel. Maar qua lange afstanden begint het pas bij de 30km moeilijk te worden.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:38 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar jij was toch net klaar met cutten toch? Nou ja, toch nog ff de effecten daarvan in de zomer meepakken![]()
Ik zelf loop al sinds het begin van dit jaar met de ene blessure na de andere te kloten. Dit weekend weer na een avondje kopstootjes ineens midden op straat strak achterover vallen, en daarbij m'n heup de tering in helpenEn nog steeds last van binnenkant elleboog na vechtpartijtje... Ik kan in feite alleen dippen op dit moment, en mijn buik trainen. En zachies fietsen. Yeah, dit wordt weer een goed weekie.
@ LedZep, jij bent toch nu van 't lange afstandlopen? Hoe veel maanden trainen gaan er ongeveer inzitten voor een halve marathon, voor een al redelijk goed getrainde sportert?
Ik ga niet compleet stoppen, maar er gewoon wat een hobby van maken ipv quasi-professioneel ermee bezig zijn. Ik ben de laatste 3-4 maanden zo gefocussed geweest op resultaten in mn krachttraining dat ik de andere dinges des levens wat heb laten slabbakken. Gevolg: veel buizen in school, geen werk, geen cash, en mn sociale leven in een dipje(laatste maanden amper uitgegaan). Zo wil ik mn leven niet leiden.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:38 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar jij was toch net klaar met cutten toch? Nou ja, toch nog ff de effecten daarvan in de zomer meepakken![]()
Ok, bedankt voor de snelle reactie. Dat ik nog geen grote jongen ben snap ik zelf ook wel, maar het is niet zo dat ik super mager ben ofzo, zonder enige kracht in mijn lijf.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:03 schreef Semargofni het volgende:
Het is maar net wat je doelen zijn... Als je serieus een grote jongen wilt worden want dat ben je nog lang niet bij 82kg / 2.04 dan is het niet aan te raden om intensief te gaan hardlopen. Staat dan de spiergroei in de weg.
Mjaah, d'r moet een gulden middenweg zijn. En hoe je je dagindeling maakt dat is aan jezelf.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:10 schreef Calyptus het volgende:
Ik ga niet compleet stoppen, maar er gewoon wat een hobby van maken ipv quasi-professioneel ermee bezig zijn. Ik ben de laatste 3-4 maanden zo gefocussed geweest op resultaten in mn krachttraining dat ik de andere dinges des levens wat heb laten slabbakken. Gevolg: veel buizen in school, geen werk, geen cash, en mn sociale leven in een dipje(laatste maanden amper uitgegaan). Zo wil ik mn leven niet leiden.
En volgens mij kan jij niet doseren? Jij doet of alles of niks?quote:Nu de lente eraan komt wil ik wat meer genieten van het leven. Voedingschema kan mn rug op, trainingschema idem. Ik let erop als ik zin heb, anders niet. Ik zal de resultaten die ik heb wel ongeveer vast kunnen houden. Ik train nog altijd graag, en ik eet nog altijd graag gezond en veel. Maar elke dag 2 blikken tonijn, 3 liter melk, 2kg kwark en constant rekening houden met mn eiwitbehoefte komt me echt mn strot uit...
Heb ik ook jaren gedaan, alleen bleek niet zo goed te zijn vanwege de vering.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:51 schreef DjMark het volgende:
ik train eigenlijk altijd op nike air max classic.
dus ook met squaten enzo heb ik die gewoon aan.
Mijn schoenen zijn nu ook zeker aan vervanging toe.
Nogal versleten :S
Die gulden middenweg zoek ik nu inderdaad. Mn beste maatjes fitnessen eigenlijk niet. Dus ja.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:04 schreef Frautie het volgende:
Mjaah, d'r moet een gulden middenweg zijn. En hoe je je dagindeling maakt dat is aan jezelf.
Als je wil kan je 't redden. Waarmee ik niet impliceer dat 't makkelijk zal zijn.
Ik sport nu 6 dagen per week, werk 40 uur per week, ga een avond per week naar school. Sociaal leven staat op een lager pitje. Het is orde en regelmaat wat de klok slaat. Improviserenen en goed plannen zijn de magische woorden. Vrienden gaan mee sporten. De mensen die verder weg wonen, zien me minder maar snappen mijn drive.
Echter, als ik uitga neem ik 't er wel van!
Ben nu ook nog ah cutten, dus mijn humeurtje is niet altijd even zonnig
Maar dit is wat ik wil. En ik weet dat 't zwaarder gaat worden. Bring it on.
Idd, ik doe het goed of ik doe het nietquote:[..]
En volgens mij kan jij niet doseren? Jij doet of alles of niks?![]()
Ik heb ook zo'n dramatisch cutschema, maar de ene dag eet ik normaal en de andere dag is 't depleten.
Da's ook de reden dat ik 't vol kan houden. De volgende dag is 't weer bunkeren
Ik snap niet dat je keihard kan trainen op alleen eiwitten? Is toch logisch dat je kapot gaat?
Wie weet heb je er wat aan, wie weet ook niet. Just my 2 cents.
Waarom moet dit hier en niet in mijn fobo?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:41 schreef Haijo het volgende:
Frautie, waarom is je fotoboek leeg? Je bent de enige vrouw hier en op GoT.
Echt wth! Hoe verzin je dit?quote:Ik bedoel, uit zuiver proffesionele overwegingen moeten wij natuurlijk het spierenstelsel van een vrouw leren kennen zodatwij de opgedane kennis kunnen toepassen op onze eigen training.
![]()
Heb ik ook tijd last van gehad. Goed oprekken en licht beginnen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:44 schreef Haijo het volgende:
Dat heb ik ook met mijn hams. Ik durf ze eigenlijk nooit aan te spannen omdat ik bang ben dat er kramp in schiet.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:57 schreef Frautie het volgende:
D'r zijn er een paar die wel weten hoe ik eruitzie
Mmmmhh je hebt nieuwe fotoquote:
^^quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:53 schreef Den_Haag het volgende:
Vanavond de rug en triceps maar weer eens goed aanpakken. Hopelijk geen last meer van de buikspier
Hij is altijd goed droog gebleven, en is vrij klein als hij die fysiek op -80kg heeft. Het is best te halen, maar waarschijnlijk zit er masteron in het spel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:23 schreef Semargofni het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.youtube.com/watch?v=Ai8Fj1HDGrs
Te behalen in 2 jaar tijd?!
Dit is zeker wel te halen in 2 jr. Hij is behoorlijk droog, maar de spiermassa is zeker te doen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:23 schreef Semargofni het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.youtube.com/watch?v=Ai8Fj1HDGrs
Te behalen in 2 jaar tijd?!
De hoeveelheid spiermassa die hij heeft heb ik zeker ook wel, alleen heb ik een stuk meer spek erover heen zitten.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:15 schreef Sloper het volgende:
[..]
Dit is zeker wel te halen in 2 jr. Hij is behoorlijk droog, maar de spiermassa is zeker te doen.
Doe je goedquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:03 schreef Videopac het volgende:
Ben een pak wezen kopen. Moest een maat groter omdat mijn bovenbenen te groot waren.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=ZbthCtvQqEI&mode=related&search=quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:50 schreef BertV het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Yn1cbhia8pI
![]()
![]()
Ik dacht dat het beter was om dat andersom te doen!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:00 schreef Adelante het volgende:
vanmorgen weer keihard aan de cardio (fietsen+roeien) voor een uurtje, daarna nog even krachttraining gedaan.
* Adelante voelt zich goed
In zijn eigen wereldje is hij DE Aziatische Rocky.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:41 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=ZbthCtvQqEI&mode=related&search=
![]()
ligt er aan wat je wilt bereiken, als je volop voor krachttraining wilt gaan wel waarschijnlijk. ik ga eerst voor conditie en doe er wat kracht oefeningen bij, doel is wel dat met twee maanden conditie op orde is en er meer tijd is voor non cardioquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:47 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Ik dacht dat het beter was om dat andersom te doen!![]()
Ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:14 schreef Adelante het volgende:
[..]
ligt er aan wat je wilt bereiken, als je volop voor krachttraining wilt gaan wel waarschijnlijk. ik ga eerst voor conditie en doe er wat kracht oefeningen bij, doel is wel dat met twee maanden conditie op orde is en er meer tijd is voor non cardio
dan kan ik beter geen krachttraining doen dus, als ik alleen aan m'n conditie wil werken? heb je wat toelichting misschien, want ik doe dit schema op aanraden van m'n persoonlijk sportschool trainer en als het niet "goed" (relatief gezien) is kan ik d'r mee om d'r oren slaan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Qua vetverbranding is jouw manier inferieur aan de 'eerst kracht, dan cardio' manier. Tevens ga je op deze manier ook nog eens kostbare spiermassa inleveren.
Volgens mij kan je je beter afvragen wat bulken isquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:00 schreef J-Will het volgende:
Ook als je eiwit-inname in orde is? Ik ben van plan zodra m'n vriendin weg is op stage naar Spanje serieus te bulken. Dus grote hoeveelheden melk, junkfood en andere crap. Richting de 80 kg, misschien wel hoger, en dan daarna cutten. Ik dacht altijd dat cutten een kwestie van cardio was en eiwitjes om geen spieren te verliezen.
Heel kort door de bocht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:26 schreef Adelante het volgende:
[..]
dan kan ik beter geen krachttraining doen dus, als ik alleen aan m'n conditie wil werken? heb je wat toelichting misschien, want ik doe dit schema op aanraden van m'n persoonlijk sportschool trainer en als het niet "goed" (relatief gezien) is kan ik d'r mee om d'r oren slaan.
Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:47 schreef Semargofni het volgende:
Wat is er mis met melk, junkfood en andere crap om te bulken?
Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht.
1 energiepotje. Die wordt aangesproken bij zowel kracht als cardio.
Indien leeg heeft je lichaam 2 opties.
Snel energie nodig hebben (zoals krachttrainen) = spierweefsel gebruiken.
Minder snel energie nodig hebben (zoals cardio in medium tempo) = vetweefsel gebruiken.
Dus eerst cardio dan kracht = energiepotje opmaken om daarna spierweefsel te verbranden.
Eerst kracht dan cardio = energiepotje opmaken om daarna vetweefsel te verbranden.
Geen idee waarom zoveel fitnesstrainers eerst cardio, dan kracht aanraden. Maar zie het wel heel vaak gebeuren.
Wat is dan wel bulkenquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:18 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...
Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligtquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat is dan wel bulkenHet enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed
Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet.
Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat is dan wel bulkenHet enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed
Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet.
dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:02 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.
Een keer fastfood kan idd geen kwaad, maar daarbij denk ik aan 1 dag in de week.
Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debielquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:25 schreef Calyptus het volgende:
[..]
dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.
Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:28 schreef Semargofni het volgende:
Sommige mensen moeten wel willen ze aankomen.
Eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligt. Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit (net als "elke avond naar de mac is alleen maar goed"). Kwaliteitsvoedsel = kwaliteitsmassa.
Eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debiel
Niet mee eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.
Een lichaam met goede conditie heeft ook spiermassa en een laag bf% nodig lijkt mij.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.
True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen (en dat junk food dan ook niet noodzakelijk is voor een bulk, en zelfs niet gewenst). Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal. Overigens ken ik niemand die 8000kcal per dag nodig heeft, dus het is ook puur theoretisch bedoeld.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Eens.
[..]
Niet mee eens.
8000kcal is erg veel wil je niet de hele dag aan het eten zijn.
Tussen 'kunnen' en daadwerkelijk in staat zijn als normaal persoon (studie/werk) dat klaar te spelen zit een groot verschil.
"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:07 schreef Mr.J het volgende:
Kut, weer mee eens.
Hou eens op, dit is niet leuk meer.
Zo ken ik je weer.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"
zoiets?![]()
![]()
Eerst is het bullshit,quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit
vervolgens zeg je hetzelfdequote:Op donderdag 15 maart 2007 23:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen. Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal.
Ik zeg helemaal niet hetzelfde, ik zeg het omgekeerde.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:
[..]
Eerst is het bullshit,
[..]
vervolgens zeg je hetzelfde
Enige wat ik zeg is dat junkfood echt niet zo slecht is tijdens een bulk. Als je snel en makkelijk wil bulken dan is junkfood gewoon een makkelijke route. Nee het is niet gezond als je 5x op een dag naar de mac gaat, heb ook nooit het tegendeel beweert. Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt
En wat bedoel je precies met kwaliteitsmassa ? Neem aan dat je op goede en slechte vetten, bloedsuiker enzo doeltWat dat betreft zullen die paar hamburgers ook wel meevallen.
Je lichaam kan ervan dichtslibben. Ik raad het je niet aan, maar doe vooral wat je niet laten kan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:
Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |