Heb je geen problemen met deadliften? Ik heb de neiging om te wiebelen als ik hardloopschoenen aan heb. De zool is me te dik. Vandaar ook mijn quickies, die zool is dun en dan heb ik nergens last vanquote:Op maandag 12 maart 2007 11:51 schreef DjMark het volgende:
ik train eigenlijk altijd op nike air max classic.
dus ook met squaten enzo heb ik die gewoon aan.
Mijn schoenen zijn nu ook zeker aan vervanging toe.
Nogal versleten :S
Dus jij hebt serieus bergschoenen aan op benendagen?quote:Op maandag 12 maart 2007 11:52 schreef Haijo het volgende:
Bergschoenen. Bergschoenen zijn gemaakt om grip te hebben bij langzame bewegingen/stilstaan terwijl sportschoenen juist bedoeld voor een vloeiende beweging.
Dat is althans mijn theorie. In praktijk maakt het nou niet echt veel uit maar bergschoenen vind ik toch echt een stuk chiller.
ik train toch thuis dus dat kan mij niet boeien. :p Ik denk trouwens niet dat het nou zoveel uitmaakt maar je ziet het veel vaker dat BB-ers met stevige schoenen trainen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:17 schreef Frautie het volgende:
[..]
Heb je geen problemen met deadliften? Ik heb de neiging om te wiebelen als ik hardloopschoenen aan heb. De zool is me te dik. Vandaar ook mijn quickies, die zool is dun en dan heb ik nergens last van
[..]
Dus jij hebt serieus bergschoenen aan op benendagen?
Dit is misschien mijn vrouwelijke ijdelheid die spreekt, maar eerste gedachte is no fucking way![]()
Je kunt ook trackschoenen gebruiken. Dan zijn van die hele dunne hardloopschoenen waar je stalen pinnen in kan draaien voor gravelbanen. Zit vrijwel geen zool onder maar wel extreem goede grip (zonder stalen pinnen natuurlijk).quote:Op maandag 12 maart 2007 12:17 schreef Frautie het volgende:
[..]
Heb je geen problemen met deadliften? Ik heb de neiging om te wiebelen als ik hardloopschoenen aan heb. De zool is me te dik. Vandaar ook mijn quickies, die zool is dun en dan heb ik nergens last van
[..]
Dus jij hebt serieus bergschoenen aan op benendagen?
Dit is misschien mijn vrouwelijke ijdelheid die spreekt, maar eerste gedachte is no fucking way![]()
Nee deadliften en squats enzo gaan allemaal prima.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:17 schreef Frautie het volgende:
[..]
[..]
jup dat is 't hele ontbijt. Da's voor het lopen, anders ga ik kotsenquote:Op maandag 12 maart 2007 17:12 schreef DjMark het volgende:
@Frautie, is dat je hele ontbijt??? geen koolhydraten ofzo?
Zelf doe ik er altijd Tova overheen, dat is van die toetjes- dressing (van hero geloof ik). Is goed te doen, maar je moet gewoon kwark blijven eten, naar verloop van tijd raak je gewend aan de smaak en kan je het evt. ook zonder iets eroverheen eten.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:42 schreef Adelante het volgende:
ander vraagje:
is er een bepaald merk kwark dat jullie eten? ik haal nu altijd de magere kwark van superdeboer, maar die is eigenlijk wel godsgruwelijk zuurTuurlijk kan je er suiker bij mikken, maar dat helpt niet echt en smaakjeskwark bevatten de helft eiwitten
tips graag
maar jij was toch net klaar met cutten toch? Nou ja, toch nog ff de effecten daarvan in de zomer meepakkenquote:Op maandag 12 maart 2007 17:30 schreef Calyptus het volgende:
Ik heb besloten om ten minste tot april van gewichttraining een hobby te maken ipv een passie/obsessie. Het begint een beetje teveel te worden, ik heb genoeg andere dingens aan mn kop om me zo druk te maken in voeding en training. Dus vanaf nu train wanneer ik zin heb, en ik doe niks wanneer ik geen zin heb. Ik schat dat het zo zal zijn tot oktober, wanneer mn sociaal en school/werkleven wat minder druk is.
verhaal
Ik zal dus een pak minder posten in dit topic ws
Niet zo veel, misschien 12 weken (erg ruim genomen). Halve marathon uitlopen is niet zo'n probleem, een snelle tijd lopen wel. Maar qua lange afstanden begint het pas bij de 30km moeilijk te worden.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:38 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar jij was toch net klaar met cutten toch? Nou ja, toch nog ff de effecten daarvan in de zomer meepakken![]()
Ik zelf loop al sinds het begin van dit jaar met de ene blessure na de andere te kloten. Dit weekend weer na een avondje kopstootjes ineens midden op straat strak achterover vallen, en daarbij m'n heup de tering in helpenEn nog steeds last van binnenkant elleboog na vechtpartijtje... Ik kan in feite alleen dippen op dit moment, en mijn buik trainen. En zachies fietsen. Yeah, dit wordt weer een goed weekie.
@ LedZep, jij bent toch nu van 't lange afstandlopen? Hoe veel maanden trainen gaan er ongeveer inzitten voor een halve marathon, voor een al redelijk goed getrainde sportert?
Ik ga niet compleet stoppen, maar er gewoon wat een hobby van maken ipv quasi-professioneel ermee bezig zijn. Ik ben de laatste 3-4 maanden zo gefocussed geweest op resultaten in mn krachttraining dat ik de andere dinges des levens wat heb laten slabbakken. Gevolg: veel buizen in school, geen werk, geen cash, en mn sociale leven in een dipje(laatste maanden amper uitgegaan). Zo wil ik mn leven niet leiden.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:38 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar jij was toch net klaar met cutten toch? Nou ja, toch nog ff de effecten daarvan in de zomer meepakken![]()
Ok, bedankt voor de snelle reactie. Dat ik nog geen grote jongen ben snap ik zelf ook wel, maar het is niet zo dat ik super mager ben ofzo, zonder enige kracht in mijn lijf.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:03 schreef Semargofni het volgende:
Het is maar net wat je doelen zijn... Als je serieus een grote jongen wilt worden want dat ben je nog lang niet bij 82kg / 2.04 dan is het niet aan te raden om intensief te gaan hardlopen. Staat dan de spiergroei in de weg.
Mjaah, d'r moet een gulden middenweg zijn. En hoe je je dagindeling maakt dat is aan jezelf.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:10 schreef Calyptus het volgende:
Ik ga niet compleet stoppen, maar er gewoon wat een hobby van maken ipv quasi-professioneel ermee bezig zijn. Ik ben de laatste 3-4 maanden zo gefocussed geweest op resultaten in mn krachttraining dat ik de andere dinges des levens wat heb laten slabbakken. Gevolg: veel buizen in school, geen werk, geen cash, en mn sociale leven in een dipje(laatste maanden amper uitgegaan). Zo wil ik mn leven niet leiden.
En volgens mij kan jij niet doseren? Jij doet of alles of niks?quote:Nu de lente eraan komt wil ik wat meer genieten van het leven. Voedingschema kan mn rug op, trainingschema idem. Ik let erop als ik zin heb, anders niet. Ik zal de resultaten die ik heb wel ongeveer vast kunnen houden. Ik train nog altijd graag, en ik eet nog altijd graag gezond en veel. Maar elke dag 2 blikken tonijn, 3 liter melk, 2kg kwark en constant rekening houden met mn eiwitbehoefte komt me echt mn strot uit...
Heb ik ook jaren gedaan, alleen bleek niet zo goed te zijn vanwege de vering.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:51 schreef DjMark het volgende:
ik train eigenlijk altijd op nike air max classic.
dus ook met squaten enzo heb ik die gewoon aan.
Mijn schoenen zijn nu ook zeker aan vervanging toe.
Nogal versleten :S
Die gulden middenweg zoek ik nu inderdaad. Mn beste maatjes fitnessen eigenlijk niet. Dus ja.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:04 schreef Frautie het volgende:
Mjaah, d'r moet een gulden middenweg zijn. En hoe je je dagindeling maakt dat is aan jezelf.
Als je wil kan je 't redden. Waarmee ik niet impliceer dat 't makkelijk zal zijn.
Ik sport nu 6 dagen per week, werk 40 uur per week, ga een avond per week naar school. Sociaal leven staat op een lager pitje. Het is orde en regelmaat wat de klok slaat. Improviserenen en goed plannen zijn de magische woorden. Vrienden gaan mee sporten. De mensen die verder weg wonen, zien me minder maar snappen mijn drive.
Echter, als ik uitga neem ik 't er wel van!
Ben nu ook nog ah cutten, dus mijn humeurtje is niet altijd even zonnig
Maar dit is wat ik wil. En ik weet dat 't zwaarder gaat worden. Bring it on.
Idd, ik doe het goed of ik doe het nietquote:[..]
En volgens mij kan jij niet doseren? Jij doet of alles of niks?![]()
Ik heb ook zo'n dramatisch cutschema, maar de ene dag eet ik normaal en de andere dag is 't depleten.
Da's ook de reden dat ik 't vol kan houden. De volgende dag is 't weer bunkeren
Ik snap niet dat je keihard kan trainen op alleen eiwitten? Is toch logisch dat je kapot gaat?
Wie weet heb je er wat aan, wie weet ook niet. Just my 2 cents.
Waarom moet dit hier en niet in mijn fobo?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:41 schreef Haijo het volgende:
Frautie, waarom is je fotoboek leeg? Je bent de enige vrouw hier en op GoT.
Echt wth! Hoe verzin je dit?quote:Ik bedoel, uit zuiver proffesionele overwegingen moeten wij natuurlijk het spierenstelsel van een vrouw leren kennen zodatwij de opgedane kennis kunnen toepassen op onze eigen training.
![]()
Heb ik ook tijd last van gehad. Goed oprekken en licht beginnen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:44 schreef Haijo het volgende:
Dat heb ik ook met mijn hams. Ik durf ze eigenlijk nooit aan te spannen omdat ik bang ben dat er kramp in schiet.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:57 schreef Frautie het volgende:
D'r zijn er een paar die wel weten hoe ik eruitzie
Mmmmhh je hebt nieuwe fotoquote:
^^quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:53 schreef Den_Haag het volgende:
Vanavond de rug en triceps maar weer eens goed aanpakken. Hopelijk geen last meer van de buikspier
Hij is altijd goed droog gebleven, en is vrij klein als hij die fysiek op -80kg heeft. Het is best te halen, maar waarschijnlijk zit er masteron in het spel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:23 schreef Semargofni het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.youtube.com/watch?v=Ai8Fj1HDGrs
Te behalen in 2 jaar tijd?!
Dit is zeker wel te halen in 2 jr. Hij is behoorlijk droog, maar de spiermassa is zeker te doen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:23 schreef Semargofni het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.youtube.com/watch?v=Ai8Fj1HDGrs
Te behalen in 2 jaar tijd?!
De hoeveelheid spiermassa die hij heeft heb ik zeker ook wel, alleen heb ik een stuk meer spek erover heen zitten.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:15 schreef Sloper het volgende:
[..]
Dit is zeker wel te halen in 2 jr. Hij is behoorlijk droog, maar de spiermassa is zeker te doen.
Doe je goedquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:03 schreef Videopac het volgende:
Ben een pak wezen kopen. Moest een maat groter omdat mijn bovenbenen te groot waren.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=ZbthCtvQqEI&mode=related&search=quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:50 schreef BertV het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Yn1cbhia8pI
![]()
![]()
Ik dacht dat het beter was om dat andersom te doen!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:00 schreef Adelante het volgende:
vanmorgen weer keihard aan de cardio (fietsen+roeien) voor een uurtje, daarna nog even krachttraining gedaan.
* Adelante voelt zich goed
In zijn eigen wereldje is hij DE Aziatische Rocky.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:41 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=ZbthCtvQqEI&mode=related&search=
![]()
ligt er aan wat je wilt bereiken, als je volop voor krachttraining wilt gaan wel waarschijnlijk. ik ga eerst voor conditie en doe er wat kracht oefeningen bij, doel is wel dat met twee maanden conditie op orde is en er meer tijd is voor non cardioquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:47 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Ik dacht dat het beter was om dat andersom te doen!![]()
Ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:14 schreef Adelante het volgende:
[..]
ligt er aan wat je wilt bereiken, als je volop voor krachttraining wilt gaan wel waarschijnlijk. ik ga eerst voor conditie en doe er wat kracht oefeningen bij, doel is wel dat met twee maanden conditie op orde is en er meer tijd is voor non cardio
dan kan ik beter geen krachttraining doen dus, als ik alleen aan m'n conditie wil werken? heb je wat toelichting misschien, want ik doe dit schema op aanraden van m'n persoonlijk sportschool trainer en als het niet "goed" (relatief gezien) is kan ik d'r mee om d'r oren slaan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Qua vetverbranding is jouw manier inferieur aan de 'eerst kracht, dan cardio' manier. Tevens ga je op deze manier ook nog eens kostbare spiermassa inleveren.
Volgens mij kan je je beter afvragen wat bulken isquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:00 schreef J-Will het volgende:
Ook als je eiwit-inname in orde is? Ik ben van plan zodra m'n vriendin weg is op stage naar Spanje serieus te bulken. Dus grote hoeveelheden melk, junkfood en andere crap. Richting de 80 kg, misschien wel hoger, en dan daarna cutten. Ik dacht altijd dat cutten een kwestie van cardio was en eiwitjes om geen spieren te verliezen.
Heel kort door de bocht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:26 schreef Adelante het volgende:
[..]
dan kan ik beter geen krachttraining doen dus, als ik alleen aan m'n conditie wil werken? heb je wat toelichting misschien, want ik doe dit schema op aanraden van m'n persoonlijk sportschool trainer en als het niet "goed" (relatief gezien) is kan ik d'r mee om d'r oren slaan.
Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:47 schreef Semargofni het volgende:
Wat is er mis met melk, junkfood en andere crap om te bulken?
Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht.
1 energiepotje. Die wordt aangesproken bij zowel kracht als cardio.
Indien leeg heeft je lichaam 2 opties.
Snel energie nodig hebben (zoals krachttrainen) = spierweefsel gebruiken.
Minder snel energie nodig hebben (zoals cardio in medium tempo) = vetweefsel gebruiken.
Dus eerst cardio dan kracht = energiepotje opmaken om daarna spierweefsel te verbranden.
Eerst kracht dan cardio = energiepotje opmaken om daarna vetweefsel te verbranden.
Geen idee waarom zoveel fitnesstrainers eerst cardio, dan kracht aanraden. Maar zie het wel heel vaak gebeuren.
Wat is dan wel bulkenquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:18 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...
Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligtquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat is dan wel bulkenHet enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed
Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet.
Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat is dan wel bulkenHet enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed
Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet.
dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:02 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.
Een keer fastfood kan idd geen kwaad, maar daarbij denk ik aan 1 dag in de week.
Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debielquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:25 schreef Calyptus het volgende:
[..]
dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.
Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:28 schreef Semargofni het volgende:
Sommige mensen moeten wel willen ze aankomen.
Eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligt. Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit (net als "elke avond naar de mac is alleen maar goed"). Kwaliteitsvoedsel = kwaliteitsmassa.
Eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debiel
Niet mee eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.
Een lichaam met goede conditie heeft ook spiermassa en een laag bf% nodig lijkt mij.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.
True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen (en dat junk food dan ook niet noodzakelijk is voor een bulk, en zelfs niet gewenst). Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal. Overigens ken ik niemand die 8000kcal per dag nodig heeft, dus het is ook puur theoretisch bedoeld.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Eens.
[..]
Niet mee eens.
8000kcal is erg veel wil je niet de hele dag aan het eten zijn.
Tussen 'kunnen' en daadwerkelijk in staat zijn als normaal persoon (studie/werk) dat klaar te spelen zit een groot verschil.
"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:07 schreef Mr.J het volgende:
Kut, weer mee eens.
Hou eens op, dit is niet leuk meer.
Zo ken ik je weer.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"
zoiets?![]()
![]()
Eerst is het bullshit,quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit
vervolgens zeg je hetzelfdequote:Op donderdag 15 maart 2007 23:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen. Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal.
Ik zeg helemaal niet hetzelfde, ik zeg het omgekeerde.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:
[..]
Eerst is het bullshit,
[..]
vervolgens zeg je hetzelfde
Enige wat ik zeg is dat junkfood echt niet zo slecht is tijdens een bulk. Als je snel en makkelijk wil bulken dan is junkfood gewoon een makkelijke route. Nee het is niet gezond als je 5x op een dag naar de mac gaat, heb ook nooit het tegendeel beweert. Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt
En wat bedoel je precies met kwaliteitsmassa ? Neem aan dat je op goede en slechte vetten, bloedsuiker enzo doeltWat dat betreft zullen die paar hamburgers ook wel meevallen.
Je lichaam kan ervan dichtslibben. Ik raad het je niet aan, maar doe vooral wat je niet laten kan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:
Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |