abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:12:43 #276
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_47314842
ik ga geen 4 kg groenten eten en alleen maar kipfiler
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:57:01 #277
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_47316590
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:26 schreef Adelante het volgende:

[..]

dan kan ik beter geen krachttraining doen dus, als ik alleen aan m'n conditie wil werken? heb je wat toelichting misschien, want ik doe dit schema op aanraden van m'n persoonlijk sportschool trainer en als het niet "goed" (relatief gezien) is kan ik d'r mee om d'r oren slaan.
Heel kort door de bocht.

1 energiepotje. Die wordt aangesproken bij zowel kracht als cardio.

Indien leeg heeft je lichaam 2 opties.
Snel energie nodig hebben (zoals krachttrainen) = spierweefsel gebruiken.
Minder snel energie nodig hebben (zoals cardio in medium tempo) = vetweefsel gebruiken.

Dus eerst cardio dan kracht = energiepotje opmaken om daarna spierweefsel te verbranden.
Eerst kracht dan cardio = energiepotje opmaken om daarna vetweefsel te verbranden.

Geen idee waarom zoveel fitnesstrainers eerst cardio, dan kracht aanraden. Maar zie het wel heel vaak gebeuren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:18:31 #278
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_47317436
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:47 schreef Semargofni het volgende:
Wat is er mis met melk, junkfood en andere crap om te bulken?
Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:39:57 #279
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_47318540
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 21:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht.

1 energiepotje. Die wordt aangesproken bij zowel kracht als cardio.

Indien leeg heeft je lichaam 2 opties.
Snel energie nodig hebben (zoals krachttrainen) = spierweefsel gebruiken.
Minder snel energie nodig hebben (zoals cardio in medium tempo) = vetweefsel gebruiken.

Dus eerst cardio dan kracht = energiepotje opmaken om daarna spierweefsel te verbranden.
Eerst kracht dan cardio = energiepotje opmaken om daarna vetweefsel te verbranden.

Geen idee waarom zoveel fitnesstrainers eerst cardio, dan kracht aanraden. Maar zie het wel heel vaak gebeuren.
Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:57:29 #280
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_47319414
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:18 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...
Wat is dan wel bulken Het enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed

Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet .
pi_47319623
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:

[..]

Wat is dan wel bulken Het enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed

Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet .
Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligt . Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit (net als "elke avond naar de mac is alleen maar goed"). Kwaliteitsvoedsel = kwaliteitsmassa.
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:02:06 #282
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_47319630
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:

[..]

Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.
Een keer fastfood kan idd geen kwaad, maar daarbij denk ik aan 1 dag in de week.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_47320634
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:02 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.
Een keer fastfood kan idd geen kwaad, maar daarbij denk ik aan 1 dag in de week.
dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_47320668
Nee dat is "clean" bulken. Overigens hangt er ook veel af van je lichaamstype. Als je die-hard ecto bent, waarom zou je dan niet iedere dag een hamburger of een stuk pizza mogen nemen.
pi_47320695
gmta
pi_47320699
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:25 schreef Calyptus het volgende:

[..]

dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.
Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debiel
pi_47320732
Sommige mensen moeten wel willen ze aankomen.
pi_47320934
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:28 schreef Semargofni het volgende:
Sommige mensen moeten wel willen ze aankomen.
Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:49:26 #289
19479 Mr.J
pi_47321424
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligt . Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit (net als "elke avond naar de mac is alleen maar goed"). Kwaliteitsvoedsel = kwaliteitsmassa.
Eens.
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:27 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debiel
Eens.
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.
Niet mee eens.

8000kcal is erg veel wil je niet de hele dag aan het eten zijn.

Tussen 'kunnen' en daadwerkelijk in staat zijn als normaal persoon (studie/werk) dat klaar te spelen zit een groot verschil.
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:50:35 #290
19479 Mr.J
pi_47321451
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:39 schreef Fugie het volgende:

[..]

Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.
Een lichaam met goede conditie heeft ook spiermassa en een laag bf% nodig lijkt mij.

Dus waarom onnodig spiermassa verliezen en onnodig je vetreserves niet aanspreken?
pi_47321602
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Eens.
[..]

Niet mee eens.

8000kcal is erg veel wil je niet de hele dag aan het eten zijn.

Tussen 'kunnen' en daadwerkelijk in staat zijn als normaal persoon (studie/werk) dat klaar te spelen zit een groot verschil.
True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen (en dat junk food dan ook niet noodzakelijk is voor een bulk, en zelfs niet gewenst). Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal. Overigens ken ik niemand die 8000kcal per dag nodig heeft, dus het is ook puur theoretisch bedoeld.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 00:07:38 #292
19479 Mr.J
pi_47321945
Kut, weer mee eens.

Hou eens op, dit is niet leuk meer.
pi_47322110
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 00:07 schreef Mr.J het volgende:
Kut, weer mee eens.

Hou eens op, dit is niet leuk meer.
"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"

zoiets?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:11:09 #294
19479 Mr.J
pi_47326548
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 00:11 schreef LedZep het volgende:

[..]

"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"

zoiets?
Zo ken ik je weer.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:28:23 #295
3185 Adelante
To let it go now
pi_47332354
vanmorgen eens subtiel aan de kaak gesteld of cardio voor krachttraining wel de optimale situatie was en na wat wikken en wegen heb ik nu ineens een ander schema (ze ging zelfs even overleggen met de sportschool eigenaar)

ga straks drie dagen krachttraining doen en de overige twee cardio
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:11:26 #296
19479 Mr.J
pi_47333825
Beter. Denk dat je hier veel meer resultaat van zal hebben.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:01:08 #297
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_47335914
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit
Eerst is het bullshit,
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:55 schreef LedZep het volgende:

[..]

True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen. Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal.
vervolgens zeg je hetzelfde

Enige wat ik zeg is dat junkfood echt niet zo slecht is tijdens een bulk. Als je snel en makkelijk wil bulken dan is junkfood gewoon een makkelijke route. Nee het is niet gezond als je 5x op een dag naar de mac gaat, heb ook nooit het tegendeel beweert. Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt

En wat bedoel je precies met kwaliteitsmassa ? Neem aan dat je op goede en slechte vetten, bloedsuiker enzo doelt Wat dat betreft zullen die paar hamburgers ook wel meevallen.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:44:32 #298
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_47341478
hehe je moet niet denken dat ik elke avond ga maccen of alleen koekjes ga eten Maar ik ga ook zeker niet alleen mager vlees eten voor de eiwitten. Lekker veel melk en gewoon wat vaker friet/pizza/chinees.

En ik ga ook niet voor de +10 kg. Als ik 6 of 7 kg haal, dat ik tegen de 80 kg aan hik, ben ik al zeer tevreden.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_47342745
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:

[..]

Eerst is het bullshit,
[..]

vervolgens zeg je hetzelfde

Enige wat ik zeg is dat junkfood echt niet zo slecht is tijdens een bulk. Als je snel en makkelijk wil bulken dan is junkfood gewoon een makkelijke route. Nee het is niet gezond als je 5x op een dag naar de mac gaat, heb ook nooit het tegendeel beweert. Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt

En wat bedoel je precies met kwaliteitsmassa ? Neem aan dat je op goede en slechte vetten, bloedsuiker enzo doelt Wat dat betreft zullen die paar hamburgers ook wel meevallen.
Ik zeg helemaal niet hetzelfde, ik zeg het omgekeerde.

Nee, elke avond 2 big mac's is helemaal niet zo slecht . Open je ogen en tel eens op hoeveel tyfuszooi je dan binnenkrijgt.
pi_47345314
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:
Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt
Je lichaam kan ervan dichtslibben. Ik raad het je niet aan, maar doe vooral wat je niet laten kan.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')