Heel kort door de bocht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:26 schreef Adelante het volgende:
[..]
dan kan ik beter geen krachttraining doen dus, als ik alleen aan m'n conditie wil werken? heb je wat toelichting misschien, want ik doe dit schema op aanraden van m'n persoonlijk sportschool trainer en als het niet "goed" (relatief gezien) is kan ik d'r mee om d'r oren slaan.
Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:47 schreef Semargofni het volgende:
Wat is er mis met melk, junkfood en andere crap om te bulken?
Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht.
1 energiepotje. Die wordt aangesproken bij zowel kracht als cardio.
Indien leeg heeft je lichaam 2 opties.
Snel energie nodig hebben (zoals krachttrainen) = spierweefsel gebruiken.
Minder snel energie nodig hebben (zoals cardio in medium tempo) = vetweefsel gebruiken.
Dus eerst cardio dan kracht = energiepotje opmaken om daarna spierweefsel te verbranden.
Eerst kracht dan cardio = energiepotje opmaken om daarna vetweefsel te verbranden.
Geen idee waarom zoveel fitnesstrainers eerst cardio, dan kracht aanraden. Maar zie het wel heel vaak gebeuren.
Wat is dan wel bulkenquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:18 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Veel... Dat noem ik ook geen bulken. Dat is gewoon veel slechte troep eten... Totaal niet effectief...
Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligtquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat is dan wel bulkenHet enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed
Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet.
Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat is dan wel bulkenHet enige wat volgens mij doet tijdens bulken is massa aanzetten, hoe je dat doet is denk ik niet erg relevant. Je kan idd alleen kipfilet en groente en appels vreten, maar dat schiet niet op. Met veel melk, junkfood en andere zooi die je normaal in een cut ontwijkt gaat dat een stuk sneller en is het nog relaxter ook. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je ook nog gezonde dingen eet. Maar elke avond een rondje langs de mac in je bulk kan mijn inziens niet echt veel kwaad, juist alleen maar goed
Ik merk het nu ook; ik ben eerste redelijk slecht gaan bulken naar 85kg met een redelijk hoog vetpercentage, maar nu zit ik een paar maanden op 85kg en ik wordt steeds minder vet.
dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:02 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je praat echt onzin. Het gaat er wel degelijk om wat je eet. Met kipfilet etc schiet het niet op? Hoe kom je daarbij? Het gaat om je calorieen inname. En dat is bulken, hoog in je calorieen zitten met schoon voedsel.
Een keer fastfood kan idd geen kwaad, maar daarbij denk ik aan 1 dag in de week.
Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debielquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:25 schreef Calyptus het volgende:
[..]
dat is clean bulken, echt bulken is vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat, hard trainen, en hard groeien, in vet en spier.
Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:28 schreef Semargofni het volgende:
Sommige mensen moeten wel willen ze aankomen.
Eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ach wat heb je aan 100kg BW als je op je 40e op de IC ligt. Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit (net als "elke avond naar de mac is alleen maar goed"). Kwaliteitsvoedsel = kwaliteitsmassa.
Eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, "vreten tot je niet meer kunt, maakt niet uit wat" is geen bulken maar debiel
Niet mee eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ga toch fietsen. 8000kcal is makkelijk te halen met normaal voedsel. Laat staan een gemiddelde 4000-5000kcals / dag.
Een lichaam met goede conditie heeft ook spiermassa en een laag bf% nodig lijkt mij.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
Omdat fitness niet gelijk staat aan spiermassa kweken denk ik. Als ik het over fit worden heb dan bedoel ik voornamelijk goeie conditie ed, niet dat ik grotere spiermassa wil krijgen.
True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen (en dat junk food dan ook niet noodzakelijk is voor een bulk, en zelfs niet gewenst). Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal. Overigens ken ik niemand die 8000kcal per dag nodig heeft, dus het is ook puur theoretisch bedoeld.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Eens.
[..]
Niet mee eens.
8000kcal is erg veel wil je niet de hele dag aan het eten zijn.
Tussen 'kunnen' en daadwerkelijk in staat zijn als normaal persoon (studie/werk) dat klaar te spelen zit een groot verschil.
"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:07 schreef Mr.J het volgende:
Kut, weer mee eens.
Hou eens op, dit is niet leuk meer.
Zo ken ik je weer.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Split-schema's zijn voor slappe sukkels met een minderwaardigheidscomplex"
zoiets?![]()
![]()
Eerst is het bullshit,quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat je zegt over "kipfilet, groente, aardappels" is trouwens bullshit
vervolgens zeg je hetzelfdequote:Op donderdag 15 maart 2007 23:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
True, maar het gaat mij erom dat je zelfs 8000kcal best uit schoon voedsel kan halen. Dat je een wandelende voerbak moet worden is een ander verhaal.
Ik zeg helemaal niet hetzelfde, ik zeg het omgekeerde.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:
[..]
Eerst is het bullshit,
[..]
vervolgens zeg je hetzelfde
Enige wat ik zeg is dat junkfood echt niet zo slecht is tijdens een bulk. Als je snel en makkelijk wil bulken dan is junkfood gewoon een makkelijke route. Nee het is niet gezond als je 5x op een dag naar de mac gaat, heb ook nooit het tegendeel beweert. Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt
En wat bedoel je precies met kwaliteitsmassa ? Neem aan dat je op goede en slechte vetten, bloedsuiker enzo doeltWat dat betreft zullen die paar hamburgers ook wel meevallen.
Je lichaam kan ervan dichtslibben. Ik raad het je niet aan, maar doe vooral wat je niet laten kan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef Fugie het volgende:
Maar wat kan er misgaan als je elke avond een big mac of 2 wegwerkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |