Ik heb melk vervangen voor yoghurt. Is yoghurt nu beter of kan ik ook maar beter karnemelk zuipen?quote:Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef McGilles het volgende:
Maar besloten 1 liter melk per dag te vervangen door karnemelk!
Volgens mij veel beter, hier de voedingswaarde per 100gram:
35 kcal
3,5 gr eiwit
3,5 gr koolhydraten
0,5 gr vet
will doquote:
Hopelijk groeien we als een beer op 3 liter karnemelkquote:Op zondag 4 maart 2007 18:24 schreef Calyptus het volgende:
[..]
will do
3 liter karnemelk is 100gram eiwit op 1000 kcal, kan haast niet beter
op 4 liter magere melk gegroeid als een beer, maar wel opgeblazen gevoel en puisten a volentéquote:Op zondag 4 maart 2007 18:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hopelijk groeien we als een beer op 3 liter karnemelkLijkt me leuk om te vertellen op de gym waarom ik zo'n gorilla ben geworden
Klopt van dat opgeblazen gevoel en puisten, die heb ik ook zat.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:08 schreef Calyptus het volgende:
[..]
op 4 liter magere melk gegroeid als een beer, maar wel opgeblazen gevoel en puisten a volenté
2 weken lactosevrij gedieet, een goed aantal kilo's vocht en vet kwijtgeraakt.
Nu terug licht bulken tot april en dan weer een cut inzetten.
Kwark vind ik heerlijk, maar karnemelk moet ik echt niet aan denken.quote:
Als je zelf de pindasaus maakt is het natuurlijk niet erg, doe het volgende:quote:Op zondag 4 maart 2007 19:27 schreef ivosnivo het volgende:
Ik wil trouwens vanaf nu ook me avond eten gaan verbeteren. Vaker kip enzo, is pindasaus heel erg slecht? Of hoe krijg je anders je bami met tauge en kip weg?
Omdat mijn moeder laatst de verkeerde melk had gekocht, en dan meteen 24 liter.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:22 schreef LedZep het volgende:
Waarom magere melk?
Ik ben te ijdel, ik vind me op het moment niet goed genoeg, dus nog ff niet...quote:Op maandag 5 maart 2007 15:37 schreef Fugie het volgende:
fotos zeggen meer dan een 1000 worden ooit kunnen
eind maart heb ik ook zon dagje, maar daar staan ook een griek een turk etc etc etc dusjahquote:Op maandag 5 maart 2007 18:53 schreef McGilles het volgende:
Ik ga morgen weer hard aan de slag als ik er tijd voor heb. Squatten en borst.
Heb vandaag ook knie wraps binnen gekregen, heb wel het gevoel dat dat goed gaat werken ivm met knieblessure.
Aankomend weekend heb ik weer een avondje van 20:00 - 08:00u cardio in duitsland![]()
![]()
Man, dat dacht ik ook.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:37 schreef Fugie het volgende:
fotos zeggen meer dan een 1000 worden ooit kunnen
explosieve contractie in de spiervezels van je benen en heupenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:46 schreef Fugie het volgende:
Waar komt je eigelijk je sprongkracht vandaan (die je bij basketbal zo hard nodig hebt)?
ahaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:50 schreef Calyptus het volgende:
[..]
explosieve contractie in de spiervezels van je benen en heupen
Wth heb je gegeten voor 't trainen dan?quote:Op maandag 5 maart 2007 22:33 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag trouwens weer is ouderwets overgegeven na het trainen
Gewoon normaal, alleen ben ik nu van alles 2 x per week overgestapt naar alles 1x per week ranzig hard. En dat is nog ff wennen denk ik.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:55 schreef Frautie het volgende:
[..]
Wth heb je gegeten voor 't trainen dan?
Ik mag 2 weken aangepast trainen, heb een scheurtje in een tussenribspier![]()
Zwaar belasten is een nono, dus dat wordt er omheen trainen
En ik moet ff een sterke vent gaan scoren voor de boodschappen dit weekend![]()
Luxeproblemenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:40 schreef Den_Haag het volgende:
Morgen maar weer eens trainen (borst+buik). Vanavond eerst ff de spierpijn van de tweede wintersport eruit lopen.
Waar train je op dit moment voor?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:48 schreef LedZep het volgende:
Nieuwe supps gekocht voor de komende maanden:
-Solgar VM2000 multi (zeer hooggedoseerd dus extra vit C / B-complex oid is niet nodig) à 26¤ / maand
-Carlson omega 3 caps (300mg EPA 200gr DHA) à 7,5¤ / maand (, hooggedoseerd, zeer goedkoop en zeer kwalitatief)
Nice
Daar heb ik hier totaal geen last van. Echt gruwelijke sportschool, trainen niet alleen maar beren. Maar iedereen die er traint is wel serieus bezig.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:59 schreef mister_popcorn het volgende:
woehoe, de lente begint weer bijna en de baco boys vertonen zich weer. Alleen maar biceps trainen, en soms beetje borst en triceps. En rondlopen op slippers. Bah bah bah, ze gebruiken alleen maar ruimte. Gelukkig komen ze niet bij het squat rek in de buurt....
En ik stuur ze wel ff vanavond ivo, heb nog je email adres van die grippers, dus als die hetzelfde is gebleven verstuur ik het vanavond wel ffkes als ik thuis ben.
eej, niks mis met bacoquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:59 schreef mister_popcorn het volgende:
woehoe, de lente begint weer bijna en de baco boys vertonen zich weer. Alleen maar biceps trainen, en soms beetje borst en triceps. En rondlopen op slippers. Bah bah bah, ze gebruiken alleen maar ruimte. Gelukkig komen ze niet bij het squat rek in de buurt....
En ik stuur ze wel ff vanavond ivo, heb nog je email adres van die grippers, dus als die hetzelfde is gebleven verstuur ik het vanavond wel ffkes als ik thuis ben.
Van alles (ook kracht), maar vnl. halve marathon >100 minsquote:
Je legt de lat deze keer vrij laag?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Van alles (ook kracht), maar vnl. halve marathon >100 mins.
Dit is een kortetermijndoel (mei '07), en zeker gezien mijn beginconditie afgelopen december is het een acceptabel doel. Eind dit jaar loop ik marathonsquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
Je legt de lat deze keer vrij laag?
Ik heb vorige zomer zonder al te veel conditietraining (met 84kg @ 10%) 90min gelopen.
Als je dan echt van bikkelen houdt, ga dan voor de triathlons. Vorige zomer een paar 1/4 triaths gepakt. Dit jaar weer, mss een halve als ik in vorm ben. Met zo'n loopje verbrand je zomaar een halve kg vet![]()
Bedankt voor 't aanbodquote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:06 schreef ivosnivo het volgende:
Tis dat ik verhuist ben anders wou ik wel voor winkelwagentje voor je spelen.
En dit was al de tweede van dit jaar. Bovenbenen en kuiten zijn weer goed afgetraind. Binnenkort ook maar eens gaan cutten. De winterbulk is er iets te hard in gaan zittenquote:
Same here, inmiddels ook lichtelijk aan het cutten. Gewoon op het gemakje een paar kilos vet kwijtraken lijkt me geen slecht planquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:33 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
En dit was al de tweede van dit jaar. Bovenbenen en kuiten zijn weer goed afgetraind. Binnenkort ook maar eens gaan cutten. De winterbulk is er iets te hard in gaan zitten![]()
Daar is de wintersport idd erg goed voor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Fugie het volgende:
[..]
Same here, inmiddels ook lichtelijk aan het cutten. Gewoon op het gemakje een paar kilos vet kwijtraken lijkt me geen slecht plan![]()
Jammer dat ik pas over 2 weken op wintersport ga dus dan weer een week iets van bulken doe
Aan de ene kant vind ik cutten een beetje jammer, heb nu eindelijk wat massa gekregen op mijn bovenlichaam maar aan de andere kant teveel vet op mijn buik / heupen / benen. Maar ik ga proberen deze zomer naar 10% vet te cutten en dan zie ik wel verder. Ben best benieuwd hoeveel massa ik over hou als ik op 10% zitquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:07 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Daar is de wintersport idd erg goed voor.![]()
Wil nu weer iets van 5 kg vet kwijt raken. Terug naar 105kg droog.
volgens mij hou je zo alleen bij of je dikker wordt of niet?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:39 schreef BertV het volgende:
Hmja, voordeel van gewoon niet cutten...
Dikte van "vetlaag" op mijn onderbuik is mijn graadmeter of ik wel of niet teveel eet.
Zal wel niet ideaal zijn voor spieropbouw...
1.80 meter. Dan is de ring raken totaal niet bijzonder, maar als je weet hoe slap ik een jaar / anderhalf jaar terug was, is het een hele vooruitgangquote:
Dat zeg ik ook meestal, altijd, met mijn 1.78...quote:
Ik verhoog langzaam de hoeveelheid dat ik eet, samen met verhoging van de trainingsgewichten in de sportschool.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:42 schreef Frautie het volgende:
[..]
volgens mij hou je zo alleen bij of je dikker wordt of niet?![]()
Wil ik wel eens een keer maken, voor een zondag waar ik echt niets eet.quote:Arnold's Massabom
3 koppen magere melk
1,5 kop room
6 rauwe eieren
12 eetlepels Weight Gainer
1 banaan
6 theelepels lecithinegranulaat
2 eetlepels vruchtesuiker
Calorieen 3154kcal
Proteine 131g
Koolhydraten 303g
Vet 155g
Banaan met melk, room, eieren en lecithinegranulaat in de mixer doen en met gemiddelde snelheid pureren. Enkele minuten wachten tot het lecithinegranulaat opgelost is. Op hoge snelheid verder mixen en lepelsgewijs de weight gainer toevoegen en met vruchtesuiker op smaak brengen. De room kan door twaalf eetlepels distelolie en een kop water worden vervangen. Goed gekoeld bewaren en in vier porties innemen.
Voedingswaarden. Deze shake is tot nu toe onovertroffen : de klassieke Bulk-Up drank uit Arnold's dagen heeft meer dan 3000kcal! Met deze shake bouwt werkelijk iedereen spieren op. Drink de Massabom over de dag verdeeld tussen de maaltijden, zowel voor en na de training. Als er nog wat over blijft dan drink je dat voor het slapen gaan.
http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/1498/Lecithine-Granulaat-98/quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Wil ik wel eens een keer maken, voor een zondag waar ik echt niets eet.![]()
Oh ja, weet iemand lecithinegranulaat is en waar ik het haal?![]()
weinig denk ik ?quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:34 schreef Frautie het volgende:
Beentjes getraind, ging goed
Mijn maatje moest alleen bij de leg press met de schijven leuren. Mag niet tillen
Morgen borst en schouders. Denk niet dat ik de schouder oefeningen kan doen en maar ff verzinnen wat ik qua borst ga doen....
Ik denk dat ik met dumbells wel het 1 en ander kan. Maar plat bankdrukken/dumbell flies gaat niet lukken. En opdrukken kan ik denk ik ook welquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:41 schreef Fugie het volgende:
weinig denk ik ?
heb je geen last van dat spiertje als je ontzettend moet puffenOf train je gewoon niet zo hard nu ?
Nog 10 kg tot je mijn PR hebt -35kg BWquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:45 schreef Calyptus het volgende:
fullsquat 110kg *1 gelukt![]()
Gotta love muscle memory
Dat heb ik volgende week/binnen 2 weken ofzoquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nog 10 kg tot je mijn PR hebt -35kg BW.
phew, jij heb niet 1 vraag, maar 1000, en dan ook nog in een slecht getypte alineaquote:Op donderdag 8 maart 2007 00:32 schreef Rejected het volgende:
Ik heb een vraag:
In de openingspost lees ik dat massa gainen en vet verliezen niet samen gaat.
Dit wist ik eerst niet, maar train sinds september ongeveer 3 dagen per week en wordt al sterker en begin meer massa te krijgen nu.
Maar ik heb redelijk veel vet, heb mijn bf nooit gemeten eigenlijk en zou ook niet weten waar en hoe.
Maar ik zou dus graag vet willen verbranden(en droger worden), zit al op een soort dieet met gewoon zo min mogelijk calorieën maar toch nog gezond eten. Welke voedingsstoffen moet ik dan vooral binnen krijgen? Ik dacht altijd dat het eiwitten waren maar hoorde weer van iemand anders dat het niet zo was.
Verder ga ik tegewoordig 4 à 5x per week naar de sportschool en dan doe ik 3 à 4x krachttraining. En na krachttraining doe ik dan nog cardio, zit dan ongeveer op 3x cardio per week.
Mijn cardio bestaat uit een half uur fietsen en als het een dag is waar ik geen krachttraining doe, doe ik ook nog een kwartier dat fietsen met de armen.
Kan iemand mij feedback van alle kanten geven over mijn methode, want ik ben eigenlijk nog een leek op het gebied van trainen...
Bedankt
Oja ik wil natuurlijk zo min mogelijk spiermassa verliezen.
Sorry voor de wat slordige alinea.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:37 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
phew, jij heb niet 1 vraag, maar 1000, en dan ook nog in een slecht getypte alinea![]()
Kort door de bocht, als je wil afvallen, maar geen spiermassa kwijt wilt raken moet je lager in koolhydraatjes gaan en hoger in de eiwitjes.
Verder zou ik fietsen laten voor wat het is, en je concentreren op hardlopen of crosstraineren ("fietsen met de armen") Ook moet je je niet blindstaren op de duur van cardio, maar meer op de intensiviteit ervan. Beter doe je na je KT een hiit (www.hiit.com en google voor uitleg) sessie dan een half uur lafjes op een fiets wat te trappen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, en blijf lezen en proberen![]()
http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=carb+cycling&spell=1quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:41 schreef Calyptus het volgende:
iemand met een uitgebreide link voor meer informatie over carb cyclen?
Ik wil me er eens wat meer in verdiepen...
Je hebt waarschijnlijk gewoon pomp. Zeker als 't alleen na 't trainen isquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:57 schreef Videopac het volgende:
Het gaat hier langzaamaan ook weer beter. Gewicht is nu 87,5kg, 4,5 kg meer dan nog geen 4 weken geleden (wel deels dankzij de creatine, ws). Qua gewichten vrijwel op het oude niveau.
Waar ik wel last van heb is dat ik na het trainen mijn overhemden niet goed meer aan krijg: vooral de mouwen om mijn armen zitten erg strak... Dat moet haast wel aan de overhemden liggen: ik ben nog steeds erg "ieniemienie" vergeleken met de meesten hier (aan de andere kant: dit had ik vroeger niet, dus er is wel progressie)
Ja, maar die had ik vroeger natuurlijk ook...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:28 schreef Frautie het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk gewoon pomp. Zeker als 't alleen na 't trainen is
Goed bezig!quote:Gisteraaf alleen achterkant schouders gedaan en concentrated dumbell curls....met 10 kg! En spierpijn dat ik heb
Merk wel dat er best wel wat krachterschil is tussen mijn linker en rechterarm.
Vanmorgen hardlopen ging ruk. Heb 10 minuten gelopen en ben de rest van de tijd maar gaan wandelen. Ik zit tegen een griepje aan te tikken.... Ik kan amper slikken. Dus eten gaat ook ruk![]()
Zelfs niezen doet zeer![]()
Vanaaf nog borst, ff kijken wat ik daarvan kan. En dan uitrusten en slapen
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:45 schreef Videopac het volgende:
Ja, maar die had ik vroeger natuurlijk ook...
(ik denk eigenlijk dat het een verkapt: ik-wil-graag-horen-dat-ik-goed-bezig-ben-post was)
Thanksquote:Goed bezig!
Mbt: griep: dat is altijd k*t: zelf ben ik liever 2 dagen goed ziek ipv dat je er, zeg, 5 dagen tegen aan zit te hikken.
Wat is dan de beste oefening om die specifieke benodigde spieren mee te trainen? (om te dunken dus).quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:24 schreef J-Will het volgende:
ik ga vanaf april met een vriend van me trainen. Vorige keer dat ik met hem ging, ging meteen mijn PR deadlift én PR volume op benchpress er aan. Denk dat het wel goed is om een maatje te hebben die je opfokt. Het wordt ook leuk te zien wie het hardst gaat op zijn schema. Hij doet veel isolatie bij zijn compounds en weigert vaker dan twee keer per week te squatten. Ik doe geen compounds, squat altijd en ben binnen drie of vier oefeningen klaar.
Laatst op basketballtraining kon ik de ring vastpakken, easy. Had echt het idee dat ik lekker hoog sprong. Ik heb in een jaar zoveel progressie gemaakt, dat als ik met hetzelfde tempo doorga mijn doelen makkelijk gehaald gaan worden! Goed gevoel! Heb nu in een overhaaste bui mijn vriendin beloofd dat ik kan dunken als zij terug is uit Spanje voor der stage (oktober '07). Dat wordt lastig, maar als ik deze zomer vol aan de bak ga kan het best.
De jump-squat!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat is dan de beste oefening om die specifieke benodigde spieren mee te trainen? (om te dunken dus).
gewone squats, zo snel mogelijk uitvoeren. Zwaar dus, maar met alle intentie om het zo snel mogelijk te doen. Heeft me tot nu toe goed geholpen. Vanaf volgende week echter ook boxsquats, frontsquats, squatcleans en ik zoek nog een plekje voor split squats in mijn schema.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:35 schreef Semargofni het volgende:
Gewone squat ook. Of speed-squats.
Tuurlijk moet je je schema aanpassen!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:49 schreef BertV het volgende:
yeah, net 4 verstandkiezen probleemloos laten trekken zonder mijn schema te hoeven veranderen.
(stop deze obsessie!)
'T heerst, beterschap iigquote:Op maandag 12 maart 2007 11:38 schreef DjMark het volgende:
ik ga vanavond maar eens niet trainen.
flink verkouden, en beetje keel- en hoofdpijn...
hopelijk woensdag weer..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |