Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
goed bezig dusquote:
Lichte gewichten, 15 reppers. En ik moet sowieso naar de gym fietsen dus 10 min fietsen ja.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:29 schreef Frautie het volgende:
Hoe warmen jullie trouwens op? 10 minuten wandelen/fietsen? Lichte gewichten pakken en een paar reps doen?![]()
Meestal minuutje of 5 op de crosstrainer, waarvan laatste minuut even vol door raggen op zwaarste niveau. En verder meestal eerst 1 setje dumbells/barbell met lichte gewichten en 20 reps.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:29 schreef Frautie het volgende:
Hoe warmen jullie trouwens op? 10 minuten wandelen/fietsen? Lichte gewichten pakken en een paar reps doen?![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:23 schreef Haijo het volgende:
Iemand die 19 is en gebruikt is sowieso niet echt betrouwbaar ofzo...wrijf er maar in dat ze niet hoeft te rekenen op keiharde sex later ofzo...
Het is volslagen gestoord. Een gast van 19 is nog daar aan toe maar een vrouw van 19?! Christus...heeft ze überhaupt al een trainings/voedingsschema?quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:47 schreef BertV het volgende:
[..]
![]()
Ze zal zelf wel een hoger libido kweken...
Maak er wel grappen over, maar het is-niet-voor-te -lachen.![]()
Allebei hebben ze geen voedingsschema en eten maar wat. Zij trained slecht, hij trained netjes.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:11 schreef Haijo het volgende:
[..]
Het is volslagen gestoord. Een gast van 19 is nog daar aan toe maar een vrouw van 19?! Christus...heeft ze überhaupt al een trainings/voedingsschema?
Ik probeer haar te overtuigen dat ze niet moet gebruiken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:01 schreef DjMark het volgende:
Dianabol lijkt me wel heftig voor een dame.
Als ze dan toch iets wil gaan gebruiken, wat IMHO sowieso al onzin is, kan ze beter aan anavar denken.
Volgens mij is het 'in' ofzo. Ik heb ook iemand die me Anavar aanraadt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:17 schreef BertV het volgende:
hm, dit wordt een beetje "lieve Martine".
Maar m'n zus (klein blond meisje van 19) wil nu Diabol gaan gebruiken omdat dit is aangeraden door haar vriend. (groter wordend gebruikend jongetje van 19).
Haar vetpercentage zou lager worden en spieren meer zichtbaar.![]()
Maar ik lees nu wat voor 'n troep het is. Ik kreeg zelf van die vriend het advies om 100mg te gebruiken.![]()
zal wel ff met 'r gaan babbelen. sjees...
eigen kracht is niet echt objectief en als je beter gaat zoeken op internet dan vind je dat de merknaam is overgenomen en dat 't nu wel weer geproduceerd wordt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:31 schreef Videopac het volgende:
Citaat van eigenkracht.nl "Enige tijd geleden is de productie van Anavar® gestaakt. Dit moet je toch te denken geven als je het nu nog steeds op je sportschool tegenkomt."
Dboll is niet hoog androgeen, dus op zich wel te doen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:01 schreef DjMark het volgende:
Dianabol lijkt me wel heftig voor een dame.
Als ze dan toch iets wil gaan gebruiken, wat IMHO sowieso al onzin is, kan ze beter aan anavar denken.
Het is iig niet hoog androgeen, dat is al een 'plus'.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:35 schreef Frautie het volgende:
Ik las ook dat Dianabol erg viriliserend is. Echt een nono voor de vrouwtjes dus!
Die injecterende vriend van m'n zus groeit ondanks dat hij slecht eet enorm.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:49 schreef DjMark het volgende:
Maar inderdaad, AAS is natuurlijk altijd een no-go als je niet goed traint en eet.
Das een gevaarlijke, het werkt niet, dus meer, meer, meer, ...man...quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:07 schreef Frautie het volgende:
1. It will not, after one cycle, make you the hottest thing in a bikini.
Ok, maar de vraag blijft hoeveel hij ervan over houd als hij ermee stopt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Die injecterende vriend van m'n zus groeit ondanks dat hij slecht eet enorm.
Op patat met mayo...( flink veel eiwit in mayo
)
Hij krijgt wel een flinke buik, mgoed dat krijg je ook als je schoon bulkt.
Zelf heb ik wel het gevoel dat je minder snel een buik krijgt met schoon bulken.
Ach, maar van de zomer kan ie in elk geval pochen op het strand.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:54 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ok, maar de vraag blijft hoeveel hij ervan over houd als hij ermee stopt.
Als je voeding en training niet op orde is, is er een hele goede kans dat je na het stoppen veel massa weer verliest.
En ik vraag me ook af hoe zijn nakuur eruit ziet bijvoorbeeld.
Het klinkt niet echt alsof hij er veel van weet en alles dus goed doordacht heeft...
Denk niet dat hij bezig is met schema's, nakuren etc.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:54 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ok, maar de vraag blijft hoeveel hij ervan over houd als hij ermee stopt.
Als je voeding en training niet op orde is, is er een hele goede kans dat je na het stoppen veel massa weer verliest.
En ik vraag me ook af hoe zijn nakuur eruit ziet bijvoorbeeld.
Het klinkt niet echt alsof hij er veel van weet en alles dus goed doordacht heeft...
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:07 schreef DjMark het volgende:
75kg voor een naturel dame is inderdaad niet niks!!
de familie Flodder/Tokkie is er niets bij?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:17 schreef Adelante het volgende:
[quote]Op donderdag 1 maart 2007 15:15 schreef BertV het volgende:
[..]
[/quote
Appel en boom enzo...
Als m'n zus in dat plaatje dan niet "Kees" zou zijn was het grappig geweest.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:03 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
de familie Flodder/Tokkie is er niets bij?![]()
Benen en rugquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:31 schreef Videopac het volgende:
Wordt er hier nog getraind???
Voor mij vanavond weer benen, rug, biceps, buik. Ik heb er zin in; kom langzaamaan weer op mijn oude niveau!
En waar zijn Ivo_Snivo, Mc Gilles en vooral ook LedZep (is hij misschien bedolven onder zijn zandzak?) gebleven?
Ik voel mijn hele borst meestal wel goed. Maar als ik een maand of zo dezelfde oefeningen doe voor borst word het wel steeds minder. DUs vaak afwisselen qua oefeningenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
Rug, schouders, borst.
Dumbell Flies gaan de laatste tijd steeds beter bij mij.
Vraagje:
Hey, waar voelt iedereen de spierpijn bij de borstoefeningen? Bij mij eigenlijk alleen aan de zijkant/onder de armen. Nooit "op" mijn borst zeg maar.
Sinds ik dumbbell flies (hoe anders dan met dumbbells, btwquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
[...]
Vraagje:
Hey, waar voelt iedereen de spierpijn bij de borstoefeningen? Bij mij eigenlijk alleen aan de zijkant/onder de armen. Nooit "op" mijn borst zeg maar.
Alles behalve de tepelquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
Vraagje:
quote:Planning maandag
speed BP
6 sets 5 reps op 65kg
Speed DL
6 sets 5 reps op 120kg
Speed SQ
6 sets 5 reps op 45kg
3 setjes optrekken met handdoek, doe ik niks mee.
2*3min gewoon touwspringen, 1*1min constant 2 omwentelingen
Planning woensdag
Speed BOR's
6 sets 5 reps op 65kg
3 setjes Push Press(speed push-press bestaat niet echt denk ik...)
3 setjes optrekken met handdoek
4 sets Dumbell curl
4 sets rack-outs om mijn vrij zwakke grip te trainen
abs
Planning vrijdag
Speed BP
6 sets 5 reps op 70kg
Speed DL
6 sets 5 reps op 125kg
Speed SQ
6 sets 5 reps op 50kg
3 setjes optrekken met handdoek
2*3min gewoon touwspringen, 1*1min constant 2 omwentelingen per sprong
Herkenbaar... ik heb altijd bijna alleen "onder m'n oksels"quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef Haijo het volgende:
Rug, schouders, borst.
Dumbell Flies gaan de laatste tijd steeds beter bij mij.
Vraagje:
Yup. Dat zijn bij mij ook de enige die ik voel.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:16 schreef Videopac het volgende:
[..]
Sinds ik dumbbell flies (hoe anders dan met dumbbells, btw) doe wel!
(zit nu op 3x10 18kg en dat gaat net)
ik wel, een strongmen kerel hier in de buurt deed het voor oa zijn polsen te trainen. 2 barbells + 40 kilo.quote:
Ik neem wel de trap in het Empire State Building i.p.v. de liftquote:
Ah. Je gaat echt daadwerkelijk ergens naar toe.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:44 schreef Adelante het volgende:
Ik neem wel de trap in het Empire State Building i.p.v. de lift
Hoe gebruik jij creatine? Voor of na het eten/trainen. Sommige dingen wel of niet eten of drinken?Of komt het niet zo nauw?quote:vanavond cardio... ik ga kwa "BB" vet-hard op creatine op dit moment...
Wordt er wel wat pafferig van.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-faq-3550/quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:59 schreef ser het volgende:
[..]
Hoe gebruik jij creatine? Voor of na het eten/trainen. Sommige dingen wel of niet eten of drinken?Of komt het niet zo nauw?
Thanks.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:09 schreef Frautie het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-faq-3550/
ajb
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:46 schreef DjMark het volgende:
Zou ik niet doen.
De Mods zijn erg vervelend daar
de waarheid is gewoon hardquote:
wat ik me nou afvraag....waar train jij voor? Wat is je doel?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef Calyptus het volgende:
speedbenchen met bands is echt té zalig, gaat fucking snel en is toch zwaar...
Bands gehaald in decathlon 10 euro stuk, zijn perfect. Ga ik veel kracht mee winnen.
quote:
doelen:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:24 schreef Frautie het volgende:
[..]
wat ik me nou afvraag....waar train jij voor? Wat is je doel?
[..]
![]()
![]()
Aardige doelen!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:36 schreef Calyptus het volgende:
[..]
doelen:
110kg wegen op 8% tegen de zomer
Tegen 2008
180kg Bp
150kg fSQ
270kg DL
180kg BOR
Ik train voor MMA, meerbepaald om volgend jaar een gooi naar de Belgische titel -115kg te kunnen doen, explosiviteit en kracht zijn dus het belangrijkste, de massa is nog wat afwerking. Ik zit op 9% vet, ik cut nog 1 week, zondagochtend weeg ik me eens tussendoor. Ik denk zoon 107 op het moment.
Daarnaast een afgetraind lichaam waar mn vrouwtje van kwijlt en waar mn tegenstanders in hun broek van doen.
beide lussen aan het uiteinde rond de barbell doen en dan het midden rond een stang beneden. Zit lekker stevig. Er zijn nog extra lussen daaronder dus ik zou het nog straffer kunnen makenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Waar maak je die bands dan aan vast btw met benchen? Ik neem aan de ene kant aan de barbell en de andere kant aan?
^^quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:46 schreef McGilles het volgende:
Aardige doelen!
Goed zo Gillesquote:ps: Na 2 weken niet te hebben getraint en als een mietje te hebben gegeten en 3kg te zijn afgevallen kwam ik er vandaag achter dat ik niks qua kracht kwijt ben, 3x130kg bench ging eitje![]()
![]()
![]()
WTF? Major crisis op dat forum oid?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:29 schreef LedZep het volgende:
verhaal
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Full Squat Zwaar, werken naar 1RM Flat Bench 3*5 Chinnen 5*failure 2 Powerclean Zwaar, werken naar 1RM Front Squat 3*5 Row 3*5 3 Deadlift Zwaar, werken naar 1RM Dumbell Clean & Press zware singles en doubles Shoulder Press 3*5 4 Clean & Press 5*2 Full Squat 5*3 Incline Bench Zwaar, werken naar 1RM 5 actieve rust |
Ja hoor.quote:
Veel te zwaar.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:15 schreef J-Will het volgende:
Ik ga vanaf maandag denk ik zo trainen, Rippetoe beviel namelijk zeer goed alleen is het wat eentonig slechts vier oefeningen te doen. Daarom dus hetzelfde idee. Lage reps, plek voor veel PR's en gewoon knallen. Wat vinden jullie?
[ code verwijderd ]
Inderdaad, 4x in de week verschillende oefeningen opbouwen naar 1rm, niet aan beginnen, binnen een paar weken ben je overtraint.quote:
1RM is 1 repetitie maximum, dus wat je maximaal 1x kan tillenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:10 schreef Haijo het volgende:
Wat is RM precies?
Nog steeds veel te veel. 1RM deadlifts moet je nooit doen, laat staan elke week / twee weken.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:43 schreef J-Will het volgende:
Vergeten te zeggen:
ik ga niet vier keer per week trainen, hooguit drie en meestal twee keer. Dit is gewoon de volgorde die ik er in houd. Dus na 5 weer bij 1 beginnen. En de bedoeling is die cyclus twee of drie keer te doen, als het bevalt misschien vier keer.
Gewoon sterke spotter nemenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:44 schreef Fugie het volgende:
Over 2 weken heel de week 1rms doen op squat / deadlift en benchpress. Eens kijken of ik de 300kg tezamen kan halen
Ik hoop iig op 90kg fullsquat, 140 deadlift en 70kg bench.
Tegenwoordig wordt bijna alle karnemelk gemaakt in zuivelfabrieken. Aan magere melk worden melkzuurbacteriën toegevoegd, waardoor de melksuiker (lactose) wordt omgezet in melkzuur. Biologisch-dynamische karnemelk (te koop in Natuurvoedingswinkels) wordt nog op de ouderwetse manier gemaakt.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef McGilles het volgende:
Maar besloten 1 liter melk per dag te vervangen door karnemelk!
Volgens mij veel beter, hier de voedingswaarde per 100gram:
35 kcal
3,5 gr eiwit
3,5 gr koolhydraten
0,5 gr vet
Precies, doe mee met het experimentquote:Op zondag 4 maart 2007 18:14 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt bijna alle karnemelk gemaakt in zuivelfabrieken. Aan magere melk worden melkzuurbacteriën toegevoegd, waardoor de melksuiker (lactose) wordt omgezet in melkzuur. Biologisch-dynamische karnemelk (te koop in Natuurvoedingswinkels) wordt nog op de ouderwetse manier gemaakt.
karnemelk is dus lactosevrij/arm??? Waarom heeft niemand dit me ooit gezegd![]()
Ik ga het ook eens proberen. 2-3 liter karnemelk per dag.
Ik hoop wel dat dat melkzuur niet in de spieren terecht komt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |