Ik heb ergens gelezen (kan het alleen zo snel even niet meer vinden), dat de overalls er 'normaal' uit gaan zien. Dus zoiets als vorig jaar, met sponsoren.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:28 schreef Argento het volgende:
en hoe zullen de rijdersoveralls er dan uit zien?
Ik lees het woord bamboe nergen sin jouw bron?!quote:Op maandag 26 februari 2007 15:49 schreef TJDoornbos het volgende:
Overall's worden van bamboe gemaakt aldus Pitpass
Gave wagen!!!
http://www.pitpass.com/fe(...)php?fes_art_id=30622
Nee dat niet, maar gaat mij meer om de bronnen die TJ steeds aanhaalt........quote:Op maandag 26 februari 2007 16:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Uhmm Sanger, die bron is niet echt serieus he...,
of geloof jij echt dat die hut op palen hun nieuwe motorhome is?
Ach, TJ heeft gewoon bronnen die een woon/verblijfplaats hebben nabij Kaatsheuvel.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar gaat mij meer om de bronnen die TJ steeds aanhaalt........
en dan ook de conclusies die hij daar aan verbindt.....
Laten we er maar over ophouden inderdaadquote:Op maandag 26 februari 2007 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ach, TJ heeft gewoon bronnen die een woon/verblijfplaats hebben nabij Kaatsheuvel.
Dat geeft verder toch niks.
HEJquote:Op maandag 26 februari 2007 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ach, TJ heeft gewoon bronnen die een woon/verblijfplaats hebben nabij Kaatsheuvel.
Dat geeft verder toch niks.
vandaar je naamquote:Op maandag 26 februari 2007 21:55 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
HEJIk woon 5 minuten van Kaatsheuvel af!
Explain!quote:
Wat een vreselijke livery, het lijkt wel een kermisattractie. Ik vind het dus echt niet mooi.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:09 schreef SupaMario het volgende:
Hier nog een paar foto's van de nieuwe honda:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Spooky beetje fictief en wat er in kaatsheuvel is ookquote:
Ja WEST, de grap had beter gekuntquote:Op maandag 26 februari 2007 22:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Spooky beetje fictief en wat er in kaatsheuvel is ook![]()
quote:Op maandag 26 februari 2007 22:57 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ja WEST, de grap had beter gekunt
Ziet er goed uit ja, die nieuwe Honda.quote:
welk rijk?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:09 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Ennuh....
* Sjeekie_Beekie woont IN Kaatsheuvel![]()
quote:Op maandag 26 februari 2007 12:09 schreef Spooky4u het volgende:
TVP
Tja, tgeet hard, nie?quote:
Dat dusquote:
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:10 schreef Spooky4u het volgende:
die is kapot
Massa is al sneller dan de pole tijd van Schumi vorig jaarquote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:08 schreef SupaMario het volgende:
tussentijden tests Bahrein 27 Feb:
Bron: Renautl F1 weblog
Times at lunch:
Pos Driver Team Best time Laps
1 MASSA Ferrari 1'31.260 43
2 RAIKKONEN Ferrari 1'31.590 30
3 ALONSO McLaren 1'31.851 36
4 KUBICA BMW 1'32.108 37
5 HAMILTON McLaren 1'32.193 39
6 GIANCARLO Renault 1'32.556 65
7 HEIKKI Renault 1'32.688 19
8 VETTEL BMW 1'33.219 22
9 KLIEN HONDA 1’33.378 54
10 WEBBER Red Bull 1'33.642 43
11 SCHUMACHER TOYOTA 1'34.030 36
12 COULTHARD Red Bull 1'34.187 20
13 TRULLI TOYOTA 1’34.441 32
14 SPEED Toro Rosso 1'34.479 8
15 ROSSITER Toro Rosso 1’34.479 39
16 SATO Super AGURI 1'34.994 32
Fisico completed the major part of a race distance this morning. Heikki had an interrupted programme and has since crashed quite heavily. He is fine but the car will need some extensive repairs.
Nou, als je naar de wielen kijkt, die staan niet allemaal meer gelijk!quote:
Er staan er ook maar 3, de vierde ligt!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:16 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Nou, als je naar de wielen kijkt, die staan niet allemaal meer gelijk!
Dat schijnt het rijden inderdaad wat lastiger te maken.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:16 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Nou, als je naar de wielen kijkt, die staan niet allemaal meer gelijk!
Nog 1 weekje wachten dusquote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:27 schreef Spooky4u het volgende:
2 weken vooraf is de planning.
als een mini stipje ?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
Ik sta op de Honda met mijn naam!
Quanta costa?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
Ik sta op de Honda met mijn naam!
Waarom hebben jouw ouders je "myearthdream.com" genoemd?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
Ik sta op de Honda met mijn naam!
Ik ook! En ik was lekker eerderquote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
Ik sta op de Honda met mijn naam!
Misschien moet je de site maar effe checken ....ahum....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom hebben jouw ouders je "myearthdream.com" genoemd?
In hemelsnaam!
Alweer? Op de vorige pagina ook al!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
Kovalainen in de muur!!!
Je moet iets overhebben voor een schonere wereldquote:
Zover lees ik nooit terugquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alweer? Op de vorige pagina ook al!
Zo te lezen gaat de Ferrari lekker..Renault is dit jaar wat minder denk ik..quote:Times above are from the end of the day today at Bahrain. As you can see, very few people improved their times relative to this morning. Ferrari did some extremely impressive race stints during the afternoon, well ahead of all the other teams including McLaren. Fisico only completed a few short runs this afternoon after some mechanical problems late morning delayed his programme. All in all, not the best day of testing so far this winter, but hopefully we can complete our preparations without too many issues in the next two days.
The team is working flat out to repair Heikki's car. We hope it will be ready during the day tomorrow, most likely for him to run again during the afternoon although that has not yet been confirmed. As always during winter testing, we have both a day and night shift working at the track, so work will continue quite literally all night in order to repair the damage and allow us back on track as soon as possible tomorrow.
Lekkerquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
Kovalainen in de muur!!!
Het valt me reuze meequote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:47 schreef ElmarO het volgende:
En de tijden van de test in Barcelona. Al zijn ze bij F1Racing nog niet helemaal wakker.
[afbeelding]
En nog een filmpje vanaf Bahrein van vandaag.
Flitsie Frits is ook wakkerquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:47 schreef ElmarO het volgende:
En de tijden van de test in Barcelona. Al zijn ze bij F1Racing nog niet helemaal wakker.
[afbeelding]
En nog een filmpje vanaf Bahrein van vandaag.
Mooi filmpje Elmarquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:47 schreef ElmarO het volgende:
En de tijden van de test in Barcelona. Al zijn ze bij F1Racing nog niet helemaal wakker.
[afbeelding]
En nog een filmpje vanaf Bahrein van vandaag.
Ruigrijk natuurlijk, want daar staat de Oude Tuffer baan, de sprinkplank voor ieder klein kind dat gek is op snelle auto's.quote:
getekendquote:Op woensdag 28 februari 2007 08:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Help Zandvoort in de strijd tegen de zeikerds
Uuuh, 1,4 seconde van Williams af, die tijdens de tests in Barcelona testen vind ik niet verkeerd hoorquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:15 schreef MIster911 het volgende:
De tijden die de spyker coureurs rijden zijn niet echt competitief zo op de laatste testdagen
ik had hem al getekend, maar je lacht je rot om de reacties van de tegenstandersquote:Op woensdag 28 februari 2007 08:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Help Zandvoort in de strijd tegen de zeikerds
Dat viel me ook al op.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:31 schreef LeXX het volgende:
Die Giedo![]()
Toch per ongeluk in de verkeerde auto gestapt?
Bronquote:BMW concerned about reliability issues
BMW Sauber's technical director Willy Rampf says the German squad must improve their reliability before the first race of the season in Australia.
The team have shown impressive pace during winter testing, leading most of their rivals to believe that they could be fighting for victories this year.
BMW's pace over long runs has only been bettered by Ferrari, but the German team have struggled with reliability problems.
Rampf admitted the problems, which forced Robert Kubica to stop on track twice during testing yesterday, are becoming "annoying", and he has urged the team to solve them before the season gets under way.
The Bahrain test is the final one before the start of the season.
"It is the gearbox. It is getting annoying now," Rampf told autosport.com during testing at Bahrain. "It is a mechanical problem inside and we really have to get on top of that.
"I know we have the speed but we really have to improve the reliability."
BMW tested some new aerodynamic components yesterday but Rampf admits the final package will not be ready until the race in Australia.
"We will have a complete configuration in Melbourne, because all the pieces are being made right now and here we have front and rear wing package and, yes, at the moment Kubica was quicker (with the older wing) but I think what he did in the long runs was pretty respectable," Rampf added.
Ik vind hem nog aardig grof richting Ralf, volgens het filmpje is hij diegene die de dood van die marshall heeft veroorzaakt. Hij was er natuurlijk bij betrokken, maar keihard zeggen dat hij een dode op zijn geweten heeft en daarom die "Kitty litter" aangelegd moet worden vind ik een beetje te ver gaan.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:39 schreef WEST het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=TGlfri2Y7Rs
klopt ja, maar volgens mij ging dit ook eerder richting de bocht 1 waar ralf vliegles namquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:58 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind hem nog aardig grof richting Ralf, volgens het filmpje is hij diegene die de dood van die marshall heeft veroorzaakt. Hij was er natuurlijk bij betrokken, maar keihard zeggen dat hij een dode op zijn geweten heeft en daarom die "Kitty litter" aangelegd moet worden vind ik een beetje te ver gaan.
Er werd eerst gefilmd in Bocht 1 met de opmerking Ralfs Favo vliegplek, daarom moet hier een grindbak komen, en in de andere bocht waar hij de dood van een marshall op zijn geweten had, weer een grindbak. Leuk dat je een eigen mening hebt, maar je hoeft niet keihard iemand anders te beschuldigen van doodslag vind ik in dit gevalquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:28 schreef WEST het volgende:
[..]
klopt ja, maar volgens mij ging dit ook eerder richting de bocht 1 waar ralf vliegles nam
quote:Bahrein dag 2: Massa wederom snelste
Ferrari-rijder Felipe Massa heeft ook op de tweede testdag in Bahrein de snelste tijd laten noteren. De Braziliaan reed op het Sakhir International Circuit een tijd van 1.31.640 en was daarmee een halve seconde sneller dan McLaren-coureur Lewis Hamilton, die de tweede tijd op de klokken bracht. Kimi Raikkonen stuurde de andere Ferrari naar de derde tijd. De Fin was acht tienden trager dan zijn teamgenoot.
Massa reed zijn snelle tijd met het nieuwe aërodynamische pakket van Ferrari. Renault-rijder Heikki Kovalainen kwam alleen in de middag het circuit op. De auto van de Fin raakte dinsdag zwaar beschadigd bij een crash in de zevende bocht en het team had veel tijd nodig om de schade aan de R27-bolide te herstellen. Kovalainen reed slechts dertig ronden en was het einde van de dag nog geen tiende langzamer dan zijn teamgenoot Giancarlo Fisichella, die ruim honderd ronden reed.
Ralf Schumacher kon ook weer aan het werk. De Toyota-coureur liep dinsdag een rugblessure op, toen hij bij een spin hard over een kerbstone stuiterde, maar bleek na een goede nachtrust volledig hersteld. De testdag werd regelmatig onderbroken door een rode vlag, onder meer door problemen bij Ralfs teamgenoot, Jarno Trulli. Ook David Coulthard, Jenson Button, Pedro de la Rosa en Robert Kubica zorgden voor oponthoud. Kubica kampte dit keer met een hydraulisch lek.
Donderdag is de laatste testdag in Bahrein.
Whahahahaquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:18 schreef Atreidez het volgende:
Maargoed, ik vind Ralf zelf ook een kwal, dus meer als dit verdedig ik m niet
zeg ik dat dan? tuurlijk is ralf niet verantwoordelijk voor de dood van de marshal (ik ben ook zelf marshal geweest op zandvoort dus ik weet wel waar ik over praat) wat Atreidez zegt dat het meer aan de baan ligt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:43 schreef LeXX het volgende:
[..]
Er werd eerst gefilmd in Bocht 1 met de opmerking Ralfs Favo vliegplek, daarom moet hier een grindbak komen, en in de andere bocht waar hij de dood van een marshall op zijn geweten had, weer een grindbak. Leuk dat je een eigen mening hebt, maar je hoeft niet keihard iemand anders te beschuldigen van doodslag vind ik in dit geval![]()
NOFI West, mijn "woede" was meer gericht op de makers van het filmpje.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:20 schreef WEST het volgende:
[..]
zeg ik dat dan? tuurlijk is ralf niet verantwoordelijk voor de dood van de marshal (ik ben ook zelf marshal geweest op zandvoort dus ik weet wel waar ik over praat) wat Atreidez zegt dat het meer aan de baan ligt.
en verder verdedig ik ralf ook niet, want ik mag hem ook niet.
Die geruchten blijken dus niet te kloppen. Althans volgens autosport.comquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:54 schreef sanger het volgende:
Er gaan geruchten dat Rosberg een 1.20.9 heeft gereden op Barcelona...
Klopt, ik heb de tijden ook al gezien zoals jij ze noemtquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die geruchten blijken dus niet te kloppen. Althans volgens autosport.com
[afbeelding]
Ricardo Patrese is strafrechtelijk vervolgd voor de dood van Ronny Peterson. Maar niet veroordeeld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:18 schreef Atreidez het volgende:
Al zou een coureur dat op ze geweten willen hebben dan is dat nog moeilijk te realiseren, ws. alleen in een gele vlag situatie of door puur ongeluk.. Dat er marshalls geraakt worden door vliegende delen is meer de schuld van de baan of de marshall zelf, maar never van de coureur. Maargoed, ik vind Ralf zelf ook een kwal, dus meer als dit verdedig ik m niet
Bron?quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:21 schreef Argento het volgende:
[..]
Ricardo Patrese is strafrechtelijk vervolgd voor de dood van Ronny Peterson. Maar niet veroordeeld.
quote:
quote:Eventually, Patrese's best result during 1978 was a second place in Sweden but his involvement in the accident at Monza the same year in which Ronnie Peterson was fatally hurt meant a big blow to Patrese's career. Peterson had not been impressed Riccardo's blocking tactics at Anderstorp, while the other drivers also accused Patrese of dangerous driving. During the investigation he was not allowed to start at Watkins Glen, many drivers including Hunt and Lauda instrumental for the suspension. He returned behind the wheel for Canada. In the prolonged legal investigation so much a part of the Italian legal system he was much later cleared of any wrong-doing. These procedures you will also remember from the 1970 Monza events and also more recently from the black Imola weekend of 1994.
Hunt stond niet alleen in zijn beschuldiging van Patrese.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:19 schreef 4-elements het volgende:
Het bleek achteraf uit video beelden dat het waarschijnlijk James Hunt was die de aanleiding was voor het ongeluk van Peterson. Maar deze wees gelijk Patrese aan als schuldige. Anderen steunden hem daarbij, omdat hij tenslotte een wereldkampioen was. Onterecht mocht Patrese daarop niet meedoen tijdens de volgende race.
Just thought you should know...
Whehehequote:Op woensdag 28 februari 2007 22:14 schreef Atreidez het volgende:
Dat zou nog de enige uitzondering zijn. Al klinkt t te zot voor woorden dat een coureur een andere coureur moedwillig met hoge snelheid van de baan tikt
http://sport.fok.nl/sport.php/nieuws/34835quote:Op donderdag 1 maart 2007 07:54 schreef Kuukske het volgende:
Nog maar 3 weken tot het nieuwe seizoen begint
Die goeie ouwe tijdquote:Op donderdag 1 maart 2007 01:50 schreef vosss het volgende:
Ow wacht, '78, toen was ik wel al geboren, maar scheet ik nog vrolijk elke dag mn luier vol
quote:les chronos à la mi journée, les voici...
1 MASSA Ferrari 1'29.989 44
2 KOVALAINEN Renault 1'30.384 46
3 FISICHELLA Renault 1'30.498 39
4 RAIKKONEN Ferrari 1'30.534 46
5 ALONSO McLaren 1'30.564 41
6 BARRICHELLO Honda 1’31.067 63
7 SPEED Toro Rosso 1'31.500 66
8 COULTHARD Red Bull 1'31.589 40
9 WEBBER Red Bull 1'31.742 34
10 KUBICA BMW 1'31.751 73
11 SCHUMACHER Toyota 1’31.791 39
12 BUTTON Honda 1’31.887 37
13 HEIDFELD BMW 1'31.845 50
14 DELAROSA McLaren 1'31.985 44
15 MONTAGNY Toyota 1'32.264 51
16 SATO Super Aguri 1'33.337 51
kun jij lezen?quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Sato is zeker net pas op de baan want anders had die voor de RBR's gestaan net als Jens, Pedro, Robert en Nick trouwens!!
quote:Massa zet ronderecord neer in Bahrein
Felipe Massa heeft tijdens de ochtendsessie van de laatste testdag in Bahrein het ronderecord gebroken, dat op naam stond van zijn oude teamgenoot Michael Schumacher. Het oude ronderecord, is door Felipe Massa verbeterd met bijna drie tienden.
Massa zette deze snelle tijd neer tijdens een run die op de kwalificatie was gericht. Teamgenoot Kimi Raikkonen deed hetzelfde als Massa, alleen een half uur later, en er zat bijna een halve seconde verschil tussen de tijden van de twee nieuwe teamgenoten.
bronquote:De nieuwe Spyker ziet er fantastisch uit, maar dat is niet zonder slag of stoot tot stand gekomen. De oranje kleur heeft voor veel hoofdbrekens gezorgd.
Vorige week in Valencia kwam de kleur al beter over,,De kleur bleek heel anders op foto's en weer anders op tv over te komen. We hebben dus moeten experimenteren om de juiste samenstelling te vinden. Dat is gelukt”, vertelt Michiel Mol in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.
Met de oude kleur moesten er bovendien drie lagen á acht kilo worden aangebracht, wat voor veel extra ballast zorgde. ,,Dat probleem is ook opgelost”, vervolgt Spykers Formule 1-directeur. ,,We hoeven nu nog maar één laag aan te brengen. En het mooie is dat het verschil met de vorige versie echt minimaal is.”
De grootste zorg bij Spyker was of de reclame-uitingen wel goed over zouden komen. Dat probleem lijkt opgelost. Goed nieuws voor Marcel Boekhoorn, die hoogstwaarschijnlijk ook met sponsornamen op de wagen komt.
Mol: ,,We zijn momenteel in gesprek over welke uitingen er op de auto komen. Dat kunnen bedrijven (bijvoorbeeld De Pers of Ouwehands Dierenpark, red.) van Marcel zijn, maar het is ook mogelijk dat relaties van Marcel zijn plekken innemen.”
bronquote:Diverse media meldden de afgelopen dagen dat er een vechtpartij geweest zou zijn tijdens de eerste testdag in Bahrein, tussen racecoureur Nick Heidfeld en testcoureur Sebastian Vettel. Een woordvoerster van BMW Sauber heeft tegenover F1Today.nl ontkend dat dit het geval zou zijn geweest.
De aanleiding voor de vechtpartij zou op het circuit liggen. Heidfeld zou een brake-test aan Vettel hebben gegeven, die op zijn beurt bij het terugkeren in de pits woedend was en een vuistslag aan Heidfeld uitgedeeld zou hebben. BMW ontkent dit met klem: "Het verhaal is absolute onzin en zelf verzonnen door iemand. We zullen de media die deze berichtgeving hebben gemeld dan ook aanpakken. We hebben geen idee wie begonnen is met deze onzin."
Knokken is een groot woord, maar waar rook is, is vuur. Ik vind het wel aannemelijk, Nick die zich bedreigd voelt door twee jonge honden als Kubica en Vettel. Daarbij nog wat frustratie door de betrouwbaarheid, en je hebt door een lullige actie op de baan een woordenwisseling, waarin misschien ook wel getrokken en geduwd is.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:31 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
bron
Lijkt me ook niks voor zowel Sebas als Nick om te knokken moet ik zeggen. Kijk een Schumi of Alonso zie ik idd wel uithalen, DC wellicht ook nog maar die 2 niet!!
De moeilijke beginjaren van het team van Frank Williams zijn er voor het gemak niet bijgerekend? (1970-1978)quote:
Ik heb het puur over Wiliams Grand Prix.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De moeilijke beginjaren van het team van Frank Williams zijn er voor het gemak niet bijgerekend? (1970-1978)
Tja, blijft een moeilijke discussie wat je als het begin van het huidige Williams team moet beschouwen. Zijn eerste stapjes met een De Tomaso in 1970? De eerste wagens onder zijn eigen naam in 1975 (Frank Williams Racing Cars) of het begin van het succes in 1978? Verder leuk stukje hoorquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb het puur over Wiliams Grand Prix.
De jaren waar jij het over hebt is een team dat niet meer bestaat. Het van origine F2 team van Frank Williams is later opgegaan in Walter Wolf Racing. Dit team is midden/eind jaren 70 verkocht aan Fittipaldi (ik dacht 78 of 79) die verder ging onder de naam Fittipaldi Racing. Het team is opgehouden te bestaan in 1982.
In 1976 heeft Williams daar afscheid genomen bij Walter WEolf Racing om Williams Grand Prix op te zetten. Een nieuw team dus. En dat is het huidige Williams team.
Ik ben van mening dat je de persoon Frank Williams moet splitsen van het team. Dus puur naar het team kijken en niet naar de teambaas. Williams Grand Prix dus. Anders ga je de resultaten van twee totaal verschillende teams bij elkaar voegen, al hadden ze dezelfde eigenaar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tja, blijft een moeilijke discussie wat je als het begin van het huidige Williams team moet beschouwen. Zijn eerste stapjes met een De Tomaso in 1970? De eerste wagens onder zijn eigen naam in 1975 (Frank Williams Racing Cars) of het begin van het succes in 1978? Verder leuk stukje hoor![]()
zijn je E en R toetsen stuk?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:18 schreef TJDoornbos het volgende:
mooi stuk Sang
Nog opvallender is dat Massa zelfs met de oude Aero-spec sneller was dan Raikkonen met de nieuwe spec. Al was die dag het verschil ook het kleinst.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:36 schreef 4-elements het volgende:
Toch opvallend, Massa is bijna constant sneller dan Raikkonen. Ook vandaag weer een aardig gat. Nou mag ik daar geen conclusies aan verbinden, we weten immers niet of ze op een verschillend testschema zitten, maar toch...
Grappig dat je R het hier wel weer doetquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:28 schreef TJDoornbos het volgende:
ja di do n h t ni t m r
JB ken je geen gas geven ofzo![]()
Ik zal het in gedachten houden, al denk ik dat het veel lastiger is goede bronnen te vinden daarvoor. Maw, het is onnoemlijk veel werk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:12 schreef LeXX het volgende:
[..]
Grappig dat je R het hier wel weer doet.
Het blijft een lastig verhaal, of je die jaren van Williams mee moet nemen. Zodoende kun je bij het huidige Renault Benetton of zelfs Toleman meenemen, of Renault als motorenleverancier laten meetellen. Zodoende kom je weer op heel andere cijfers.
Als je kijkt naar meest efficiënte team is Williams de grote winnaar me dunkt. Ferrari scoort dan veel lager.
Wel leuk leesvoer. Misschien is een ideetje om een soort overzicht te maken van talentenjagers, waarin ik een grote rol toedicht aan Eddie Jordan, Giancarlo Minardi en Ken Tyrrell![]()
Internet is een goede bron, en anders heb ik hier wel een aantal boeken liggen....quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zal het in gedachten houden, al denk ik dat het veel lastiger is goede bronnen te vinden daarvoor. Maw, het is onnoemlijk veel werk.
Bronquote:Super Aguri delay new car launch
Super Aguri have delayed the launch of their new car by 48 hours as they work hard to get it finished in time for the season opening Australian Grand Prix.
The Honda-powered team had originally been due to unveil their new SA07 in Tokyo on March 12, but will now launch it in the pitlane in Melbourne on March 14.
A statement issued by the team said: "Please accept our apologies for the change of launch date. We are working relentlessly to prepare our 2007 challenger, which will unfortunately not be available for presentation on the 12th March in Tokyo as originally planned."
As revealed by autosport.com last week, the delays to Super Aguri's plans revolve around a late crash-test for their new car and uncertainty about who their main sponsor will be - which could have a major impact on their colour scheme.
Race drivers Takuma Sato and Anthony Davidson will still attend the Honda press event in Tokyo on March 12, however.
Niet iedere testsessie is opengesteld voor publiek, kosten weet ik zo niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:34 schreef Bolter het volgende:
Vroeg mij af of iemand dit misschien weet:
Zoals bekend is geworden gaan ze op Spa testen 10-12 juli, zijn dit soort testen ook te bezoeken? En wat voor kosten zijn daar aan verbonden?
Ook benieuwdquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet iedere testsessie is opengesteld voor publiek, kosten weet ik zo niet.
Heb het circuit een mailtje gestuurd.
Ik heb geen perskaart helaasquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ook benieuwdMisschien leuk om er een fok groepsreisje van te maken (jij had toch een perskaart
).
Wurz, Schumi, Kovalainenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:03 schreef Atreidez het volgende:
Even als vrijdagmiddag afwisseling, de namen aub
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Boven: Senna, ? en Villeneuvequote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:03 schreef Atreidez het volgende:
Even als vrijdagmiddag afwisseling, de namen aub
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Die onderste zijn vrij makkelijk: Broertjes Schumacher en Mika Hakkenen..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:03 schreef Atreidez het volgende:
Even als vrijdagmiddag afwisseling, de namen aub
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Beetje suf dat je alle antwoorden nog niet kan geven terwijl hierboven alles al gegeven isquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:20 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Die onderste zijn vrij makkelijk: Broertjes Schumacher en Mika Hakkenen..
Die bovenste: Senna en ?? en ??.
quote:Milieuorganistie ‘Friends of the Earth’ niet blij met milieuproject van Honda
Afgelopen week presenteerde Honda haar uiterst opvallende livery. De livery die een wereldbol voorstelt en waar geen één van de sponsors op te vinden is, is bedoeld om het wereldwijde publiek die de Formule 1 met zich meebrengt te wijzen op het milieu. Honda, die zich samen met Toyota sterk inzet om de wereld te wijzen op het terugbrengen van de CO2 uitstoot, doet dit in de Formule 1 omdat de meeste technieken die er in de Formule 1 ontwikkeld zijn, u ook in uw eigen auto vindt.
De Formule 1 blijft echter de meest vervuilende sport op aarde, waardoor de goede bedoelingen van Honda al gauw als ironisch worden beschouwd door veel mensen. Onder diegenen valt ook de milieuorganisatie ‘Friends of the Earth’. Dit netwerk van verschillende milieuorganisaties zei in de Engelse media over het project van Honda: “Wij vinden het ironisch dat Honda haar publiek wijst op de vervuiling van de aarde, aangezien zij zelf deelnemen aan de meest bevuilende sport op de wereld en daarmee een groot deel van het milieuprobleem voor hun rekening nemen.”
Wat die boomrukkers niet snappen is de FIA vele hectare boom plant. Daar hoor je die boomrukkers niet over.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:39 schreef LeXX het volgende:
[..]
Beetje suf dat je alle antwoorden nog niet kan geven terwijl hierboven alles al gegeven is![]()
OT: De linkse rakkers van Friends of the earth vinden het idee van Honda niet echt tof:
[..]
Bron
Ikzelf vind het gezeik van de bovenste plank. Alsof de F1 verantwoordelijk is voor merendeel van de vervuiling op aardeOok is de F1 bezig om beter met de energie om te springen, wat weer een bijdrage kan leveren aan de "gewone" autoindustrie.
Alsof de Olympische spelen niet milieuvervuilend zijn. Hoe wordt een zwembad op temperatuur gehouden, of het ijs bij het kunstschaatsen?![]()
Ik geloof dat ze dat pas sinds 97 doen. Ik heb het laatst nog ergens in een bericht gelezen, ik ga eens op zoek...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Dat is een algemeen bekend feit.
Ik heb Olav dat al zo vaak horen zeggen vanaf 94.
quote:Formule 1 compenseert CO2 al sinds 1997
Honda presenteerde vandaag zijn nieuwe livery, waarmee het team aandacht vraagt voor de klimaatverandering en de uitstoot van broeikasgassen. Met een uitgekiende strategie en het compenseren van de uitstoot van schadelijke stoffen presenteert het team zich als de eerste 'klimaatneutrale' renstal in de Formule 1.
Een primeur heeft het team echter niet: in 2005 investeerde een project met een soortgelijk doel al in het Minardi-team: CO2neutraal.tv. En hoewel dit de vooralsnog oudste betrokkenheid betreft met een renstal is de klimaatpolitiek geen nieuw onderwerp in de koningsklasse van de autosport.
Al sinds 1997 investeert de FIA namelijk in de aanplant van nieuwe bomen voor elke ton CO2 die uitgestoten wordt in de Formule 1. Het betreft hier dan niet alleen de meer dan 100.000 liter bezine die de bolides per jaar bij elkaar verbruiken, maar ook het vliegverkeer dat nodig is voor het reizen naar de races toe.
Autosport.com merkt op dat de autosportbond zowel in de Formule 1 als het rallykampioenschap dit beleid jaarlijks doorlicht om aan de gestelde klimaatneutrale doelen te kunnen voldoen. Ook investeert de FIA in de bescherming van bestaande bossen ter compensatie van de uitstoot.
Jenson Button merkt in gesprek met Sky News op blij te zijn met de betrokkenheid van de FIA, wanneer hij op dit feit gewezen wordt. "Op dit moment is de Formule 1 klimaatneutraal. Dat willen wij echter niet als einddoel: we zouden juist klimaatpositief moeten worden", stelt de Britse coureur meteen een doel voor de toekomst.
Duurzaam ondernemen lijkt dè hit te zijn van de afgelopen paar jaar in het zakenleven. Hoewel de betrokkenheid bij Minardi nog kleinschalig was maakt Honda met de presentatie van vandaag een statement dat de grenzen van de sport ver te buiten gaat. Het bedrijft schuwt de maatschappelijke discussie over klimaatverandering niet.
Ik vind er niks ironisch aan.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:47 schreef Atreidez het volgende:
Nou, de F1 probeert het verbruik van benzine terug te dringen e.d, maar ik gok dat dat meer is om een paar rondjes extra te kunnen rijden ipv een schoner milieuIk vond het persoonlijk ook Ironisch van Honda.. en daarbij vind ik t nog lelijk ook als je er langer naar kijkt.
Bron: RTLGP.nlquote:Zondag 4 maart
16.00-17.30 uur WK Superbike
22.20-23.20 uur Preview MotoGP
Vrijdag 9 maart
11.40-12.55 uur MotoGP kwalificatie Qatar
Zaterdag 10 maart
11.45-14.45 uur MotoGP race Qatar
[b]Zondag 11 maart
14.30-17.30 uur Moto GP race Qatar Herhaling
22.20-23.10 Preview Formule 1 2007
Zaterdag 17 maart
00.10-01.00 uur Preview Formule 1 Herhaling
03.55-05.10 uur Formule 1 kwalificatie Australië
13.55-15.10 uur Formule 1 kwalificatie Australië Herhaling
Zondag 18 maart
02.15-03.00 uur WTCC Brazilië
03.00-06.30 uur Formule 1 race Australië
12.15-13.00 uur WTCC Brazilië Herhaling
13.00-16.30 uur Formule 1 race Australië Herhaling
22.20-23.00 uur Formule 1 samenvatting Australië
Zaterdag 24 maart
12.55-14.15 uur MotoGP kwalificatie Spanje
20.30-21.00 uur RTL GP: Crashes
21.00-22.35 uur A1GP kwalificatie Mexico
Zondag 25 maart
12.45-15.25 uur MotoGP race Spanje
15.25-17.00 uur A1GP kwalificatie Mexico Herhaling
17.00-17.30 uur RTL GP: Crashes
22.00-00.30 A1GP race Mexico
Dat fietsen met doping kan me weinig schelen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:24 schreef 4-elements het volgende:
Weinig vrije zondagen meer vanaf nu. Veel autosport en wielrennen!![]()
ik ook, want nog 10 dagen en 13 uur beginnen de vrije trainingquote:Op maandag 5 maart 2007 09:32 schreef Horus het volgende:
Kan niet wachten tot de manager weer open gaat.
Bronquote:Honda komt nog voor Maleisië met update
De RA107 voldoet niet aan Honda's verwachtingen, zoveel is zeker nu er nog voor de Grand Prix van Maleisië een grote update komt. Het team vreest in Melbourne zelfs de derde kwalificatie niet te halen.
De wintertests zijn voor Honda niet bepaald naar wens verlopen. Binnen de kortste keren ging het gerucht dat de kopstukken van het team voor crisisberaad bijeen waren gekomen. Vervolgens ging het – met name in Bahrein – wel aardig, maar nog lang niet genoeg om een serieuze bedreiging te vormen voor Ferrari en McLaren.
In een poging het tij te keren komt Honda met de nodige nieuwe onderdelen, die eind maart voor het eerst op de auto zitten tijdens de test in Sepang. Dit heeft Honda's technisch-directeur Shuhei Nakamoto bevestigd. ,,Er komt een grote update en de ophanging wordt herzien”, vertelt hij tegenover Autosport.
Dat de renstal zo snel met een herziene versie van de bolide komt kan twee dingen betekenen. Of men weet waar het probleem zit, of het is een wanhopige poging meer snelheid te vinden. Het antwoord volgt ongetwijfeld in de loop van het seizoen.
De zaken staan er op dit moment zelfs zo slecht voor dat Honda er openlijk aan twijfelt of het in Australië snel genoeg zal zijn voor het derde deel van de kwalificatie. Anders gezegd: Nakamoto vreest dat de RA107 tekort komt voor een plek in de toptien. ,,Het wordt nog een hele klus om ons voor Q3 te plaatsen. We liggen namelijk wel voor op Red Bull en Toyota, maar achter op de rest.”
In de korte runs mag de renstal dan snelheid tekort komen, Nakamoto verwacht wel dat er punten gescoord kunnen worden in Melbourne. Over de langere runs is hij namelijk wel te spreken. ,,We hebben verschillende afstelling geprobeerd en Jenson en Rubens hebben er beiden één gevonden waar ze tevreden over zijn.”
dat laatste ben ik met je eensquote:Op maandag 5 maart 2007 12:26 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik moet niks
Ik kan trouwens ook niet wachten op de eerste winst van Jens in 2007 en de klop die Fisico van Heiki gaat krijgen!!
Een gezonde dosis optimisme.quote:
op sport.fok wordt je daarover geinformeerd.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:36 schreef appelsientje het volgende:
iemand zicht op hoe lang het nog duurt voor F1 manager open gaat?
Ja maar ik ze niks staan (behalve dat er aan gewerkt wordt.... )quote:Op maandag 5 maart 2007 14:40 schreef sanger het volgende:
[..]
op sport.fok wordt je daarover geinformeerd.
Dus er wordt nog aan gewerktquote:Op maandag 5 maart 2007 14:45 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja maar ik ze niks staan (behalve dat er aan gewerkt wordt.... )
Ja ik weet het, ben ongeduldig
Maar een kleine update.... dat zou wel prettig zijnquote:
pssst.... allang gelezenquote:
Typisch JPMquote:Pruett kwam uiteindelijk als vijfde aan de finish en had geen goed woord over voor de actie van Montoya. "Van alle mensen op de baan word je juist door je teamgenoot uitgeschakeld", zei een teleurgestelde Pruett. "Dit was een smerige actie."
achja, zo kun je van alle coureurs wel wat zeggen..., en een aantal coureurs in het bezonderquote:
Bronquote:Binnenkort remlichten in de F1?
De FIA is de laatste jaren druk doende om de veiligheid in de Formule 1 te verbeteren. Zo zijn de veiligheidseisen voor de auto's steeds hoger geworden en worden de alsmaar stijgende snelheden aan banden gelegd. Althans dat wordt geprobeerd. Daarnaast zijn op veel circuits de grindbakken vervangen door de veelal effectievere en veiligere uitloopstroken van asfalt. Het volgende agendapunt van de Internationale Automobiel Federatie zijn remlichten op de Formule 1-wagens.
Woordvoerders van de teams van Renault en Ferrari hebben inmiddels bevestigd dat zij in Bahrein inderdaad getest hebben met remlichten. De remlichten zouden de algemene veiligheid in de Formule 1 verder moeten verbeteren. Sinds een paar jaar is het gebruik van een achterlicht in de Formule 1 al verplicht, wanneer er in de regen gereden wordt en wanneer de auto's op de zogenaamde pit-limiter rijden. Met het remlicht zou het aantal functies van het achterlicht dus verder toenemen.
Wanneer de remlichten eventueel ingevoerd zouden kunnen worden is nog niet duidelijk. Een woordvoerder van Ferrari vertelde aan F1-Live.com dat zijn team "inderdaad getest heeft met de remlichten, maar dat dat slechts was voor de toekomst en niet voor komend seizoen". Een woordvoerster van Scuderia Toro Rosso vertelt echter aan Formule1/RaceReport dat de kans wel degelijk aanwezig is dat het gebruik van remlichten verplicht wordt gesteld in 2007. "Er wordt over gesproken, dus is het nog even afwachten wat er precies besloten wordt."
En zo lijkt de FIA steeds verder te gaan in hun zoektocht naar veiligheid in de koningsklasse van de autosport, zoals de Formule 1 ook wel eens wordt aangeduid. Nieuw dit jaar is in ieder geval het nieuwe GPS marshalling system op het stuur van de coureurs. Met dit systeem worden de coureurs met behulp van lampjes op het stuur gewaarschuwd als er ergens bijvoorbeeld met een gele vlag gezwaaid wordt. Voorheen zwaaiden alleen de marshalls langs de baan met de verschillende vlaggen, maar vanaf dit jaar zullen de coureurs de signalen tevens in hun cockpit te zien krijgen.
geweldig ideequote:Op maandag 5 maart 2007 18:23 schreef LeXX het volgende:
Om maar weer eens wat nieuws te posten:
[..]
Bron
En koplampen... de ultieme sportcar dan....quote:Op maandag 5 maart 2007 18:45 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
geweldig idee
Nu nog richtingaanwijzers en het feest is compleet
ach mis je maar een half uurquote:Op maandag 5 maart 2007 19:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Verdomme ik kom er net achter dat ik 18 maart tot 4:30u moet werken
Kga gewoon vragen of ik 10 voor 4 weg magquote:
was volgens mij alleen met GP4quote:Op maandag 5 maart 2007 22:41 schreef Atreidez het volgende:
Dat die lampjes op t stuur nu verplicht zijn kan wel, maar ik heb ze wel eerder gezien volgens mij.. Of was dat alleen in GP4
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:13 schreef WEST het volgende:
zoals het naar uit ziet ben ik het weekend alleen thuis
party time![]()
Goed plan, maar dan wel verschuifbare ofzoquote:Op maandag 5 maart 2007 19:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Of voorsorteervakken, voor als je wil inhalen![]()
tis alleen geen gezichtquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:30 schreef Atreidez het volgende:
Ok, Mansell reed altijd erg snel met ze snor. Zou Heidfeld er een schepje bovenop willen doen?
[afbeelding]
Misschien scheert hij 'm pas af als hij zijn eerste Grand Prix heeft gewonnen? Net zoals John Watson destijdsquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:30 schreef Atreidez het volgende:
Ok, Mansell reed altijd erg snel met ze snor. Zou Heidfeld er een schepje bovenop willen doen?
[afbeelding]
Ik gok dat die foto zo rond 1980 genomen is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:54 schreef sanger het volgende:
Harald Ertl?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:56 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik gok dat die foto zo rond 1980 genomen is.
Dale Earnhardt, "The Intimidator"quote:
quote:
Zover was ikquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:44 schreef 4-elements het volgende:
Een tipje dan. Ik zou deze coureur ergens in Amerika zoeken.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Mensen dit is allemaal historisch geneuzel we willen F1 van nu!!
* TJDoornbos Belt de krantquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:49 schreef Spooky4u het volgende:
[..]een wonder
Ik ben het met TJ eens!
TT zegt genoeg!
Ja dusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef sasquatsch het volgende:
Hector Rebaque?
Film het anders en gooi het op Youtube!quote:
Mexicaans uiterlijk en een (bijna) verborgen Parmalat logo van de Brabhams begin jaren 80.quote:
Die zwart/wit foto zette me op het verkeerde spoor..ik dacht eerst aan een Spanjaard of Italiaan, ook was ik niet zeker of het een Parmalat logo was.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mexicaans uiterlijk en een (bijna) verborgen Parmalat logo van de Brabhams begin jaren 80.
Helaas had hij meer geld te besteden dan Jan Lammers, anders hadden misschien nog een leuk jaar kunnen hebben. Nu moest hij met een achterhaalde ATS achteraan rijden voordat hij werd vervangen door Slim Borgudd, die ook weer meer geld meebracht.
Niet helaas.....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:47 schreef WEST het volgende:
de historie kwis kan ook wel in een nieuw topic.
en wanneer krijgen wij autosport fans eens recht op een eigen subforum![]()
nou zet je poot eens stijf bij de FAquote:
Wij hebben weinig van doen met de FA'squote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:49 schreef WEST het volgende:
[..]
nou zet je poot eens stijf bij de FA
en veel autosport topics openen
En wat is dat plannetje als ik zo nieuwsgierig mag zijn?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Wij hebben weinig van doen met de FA's
Topics openen is het enige dat zou kunnen helpen.....ik heb ook wel een plannetje voor woensdag de 14de of donderdag de 15de...ik hoop alleen dat ik er echt de tijd voor heb.
Aagjequote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En wat is dat plannetje als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Je kan het eventueel PM'en.
Daarom koos ik dus ook voor een zwart/wit fotoquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Die zwart/wit foto zette me op het verkeerde spoor..ik dacht eerst aan een Spanjaard of Italiaan, ook was ik niet zeker of het een Parmalat logo was.
Nog niets van gehoordquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:35 schreef Bolter het volgende:
Al bericht op dat mailtje naar Spa?
quote:Spyker past livery aan
[Nieuwe livery Spyker F1 - Spyker F1 Team] Spyker heeft haar shakedown vandaag op het circuit van Silverstone uitgevoerd in een aangepaste livery. De kleuren van de Spyker bolide zijn aangepast omdat de oranje livery die Spyker presenteerde niet goed overkwamen op foto's en televisie.
[Nieuwe livery Spyker F1 - Spyker F1 Team] Het oranje in de vorige livery bleek te fel en kleurde op foto's zelfs rood. De nieuwe livery is duidelijker en moet ervoor zorgen dat sponsoren beter te zien zijn. Bijkomend voordeel is dat voor de aangepaste livery slechts 1 laag verf is vereist, dit waren er eerst 3. Hiermee bespaart het team 16 kilogram aan gewicht.
De nieuwe livery heeft naast het oranje ook zwarte tinten gekregen. De kleur zwart was nog niet eerder op de bolides van Spyker F1 te zien.
Peter Gloudemans
F1News.nl
ik denk het niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:02 schreef LeXX het volgende:
Ik denk ook dat Ferrari er iets mee te maken heeft dat ze nu meer zwart-accenten in de livery hebben. De auto kon makkelijk verward worden met de Scharlaken bolide van hun vrienden en tevens motor-leverancier...
Ik mis een onderbouwingquote:
Waarom zouden ze daar dan wat van zeggen? En iedereen weet ook wel dat die motoren door Ferrari geleverd worden. Denk toch echt dat het dus het niet goed zien van de sponsers is + het NL-tintje wat niemand snapt als de wagen rood is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:08 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik mis een onderbouwingIk vond de Spyker erg oranje/rood, op een bepaalde foto zie je de Ferrari en de Spyker achter elkaar rijden. Ze lijken (leken) erg veel op elkaar. Ik kan me voorstellen dat Ferrari hier wat van heeft gezegd, aangezien zij leverancier zijn van de motoren.
zoek de verschillen hehehequote:
nogal watquote:
Dat kan je ook zeggen als je er een Ferrari naast zetquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:27 schreef MIster911 het volgende:
De aerodynamics verschillen niet eens zo heel veel van elkaar![]()
Om te beginnen is de Arrows een two-keel en de Spyker een zero-keelquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:27 schreef MIster911 het volgende:
[..]
De aerodynamics verschillen niet eens zo heel veel van elkaar![]()
Ik vind dat zwart mooierquote:
Heb je hem digitaal en online staan toevallig?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:33 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb trouwens gister die race met Montoya uit de Nascar zitten kijken, maar die Amerikanen doen dat wel sterk daar.. verslaggeven. Zo hadden ze een studio verbinding met Montoya onboard, ze konden dus tijdens de gele vlaggen praten en vragen stellen aan Montoya.. Ik zie het al voor me; "Fernando, Fernando, here Viktor Brand, from the studio in Holland, how are the tyres doing?"Verder ook 2 fotootjes in beeld waaruit lijntjes lopen naar de auto.. Het lijntje bewoog mee met de auto, en in een vol veld kon je zo wel makkelijk overzien waar bepaalde auto's waren. Verder overall, mooie race Montoya, maar de manier waarop ie positie 1 pakt verdient geen schoonheidsprijs en dat is jammer, anders had t bijna een perfecte race geweest
Die is er voor zover ik kan zien nog niet.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:35 schreef HPoi het volgende:
Is er al een Centraal Australie GP topic?
Dan wachten we nog maar even dan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die is er voor zover ik kan zien nog niet.
Omdat ze beide een voor- en achtervleugel hebben?quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:27 schreef MIster911 het volgende:
[..]
De aerodynamics verschillen niet eens zo heel veel van elkaar![]()
Bronquote:‘Inhalen wordt onmogelijk’
Een aantal Formule-1-coureurs heeft in het Duitse magazine Auto, Motor und Sport zijn bezorgdheid geuit over de nieuwe reglementen in 2007 die inhalen nog lastiger maken.
Optocht
Onder andere Mark Webber en Felipe Massa zeggen dat ze de nieuwe motorenregels, waarbij het maximale toerental is vastgesteld op 19.000 tpm, de schuld zullen geven als toeschouwers klagen dat de races een optocht zijn.
Maar 20 pk verschil
Volgens het Duitse blad zit er tussen de sterkste en zwakste motor slechts 20 pk verschil. Een slipstream pakken is daardoor volgens Webber praktisch onmogelijk. Massa voegt daar aan toe dat de kick van het inhalen nu weg is door het ontbreken van de mogelijkheid om gedurende een korte periode een hoger toerental te gebruiken.
Er zijn nog altijd 2 type banden, en ze kunnen met verschillende benzine levels rijden. En ik ben dan wel geen engineer, maar als je 2 gelijke auto's hebt, en de achterste heeft een slipstream, dan moet die achterste toch sneller lopen door minder druk?!quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:44 schreef LeXX het volgende:
Voorspelt niet veel goeds...Raikkonen voorspelt ook een erg saaie race in Monaco dit jaar, te wijten aan de banden. Zou de FIA (weer eens) misgeslagen hebben?
Welke slipstream?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:04 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd 2 type banden, en ze kunnen met verschillende benzine levels rijden. En ik ben dan wel geen engineer, maar als je 2 gelijke auto's hebt, en de achterste heeft een slipstream, dan moet die achterste toch sneller lopen door minder druk?!
Door de nieuwe banden zou er ook langere remweg zijn waardoor uitremmen weer toe zou kunnen nemen. Maargoed, ze zeggen dat er zoveel nadelig veranderd, maar voorlopig reden ze snellere tijden op Bahrein dan vorig jaarquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:46 schreef sasquatsch het volgende:
Welke slipstream?
Door de huidige vleugels is het bijna niet meer mogelijk om in de slipstream van je voorganger te rijden, omdat je daarzelf te weinig neerwaartse druk van krijgt. Hierdoor wordt voor de toekomst een andere (CDW?) vleugel ontwikkeld, die al eerder op Fok! heeft gestaan.
En dat terwijl de banden 2 seconden langzamer moesten zijnquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:09 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Door de nieuwe banden zou er ook langere remweg zijn waardoor uitremmen weer toe zou kunnen nemen. Maargoed, ze zeggen dat er zoveel nadelig veranderd, maar voorlopig reden ze snellere tijden op Bahrein dan vorig jaarZien is geloven dus...
Het probleem zit hem in de bocht voor het rechte stuk. Voor snelle bochten is veel downforce nodig. Dit betekent dat je niet in de vuile lucht van je voorganger kan rijden omdat je dan zelf downforce verlies. De afstand tussen de auto's is vervolgens te groot om op het rechte stuk goed te kunnen maken, ondanks het slipstreamen wat je daar wel kan doen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Welke slipstream?
Door de huidige vleugels is het bijna niet meer mogelijk om in de slipstream van je voorganger te rijden, omdat je daarzelf te weinig neerwaartse druk van krijgt. Hierdoor wordt voor de toekomst een andere (CDW?) vleugel ontwikkeld, die al eerder op Fok! heeft gestaan.
Of ze verplichten dat iedere auto een bagagerek en skikoffer moet hebben... Dat remt ze ook wel af...quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef WEST het volgende:
ach ze zeggen wel dat de auto's 2 seconden langzamer moeten zijn. Maar elk jaar zijn ze weer sneller. Willen ze dat echt aan banden willen leggen dan moeten ze gewoon compleet de auto's en alles wat erbij hangt bevriezen. En testen heeft dan alleen zin om jonkies een Superlicentie te geven en niet meer dan dat.
Als je niet wil dat het sneller gaat, moet je geen wedstrijd organiseren. Er is niks mooiers dan de ontwikkeling van F1 auto's. (wil niet zeggen dat ik met alle ontwikkelingen even blij ben) Jammer genoeg is Mosley in staat om van de F1 een zielig jurkjes-verhaal te maken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef WEST het volgende:
ach ze zeggen wel dat de auto's 2 seconden langzamer moeten zijn. Maar elk jaar zijn ze weer sneller. Willen ze dat echt aan banden willen leggen dan moeten ze gewoon compleet de auto's en alles wat erbij hangt bevriezen. En testen heeft dan alleen zin om jonkies een Superlicentie te geven en niet meer dan dat.
Mee eens, ik zeg ook niet dat ik dat wil. F1 hoort een sport van technologie te zijn en niet van afremmende maatregelen. Maarja Mosley heeft soms een plaat voor z'n kop. Neemt niet weg dat Mosley ook wel goeie dingen gedaan heeft met name na de dood van Ratzenberger en Senna want sinsdien zijn er geen dodelijke F1 coureurs meer geweest. Hoogstens dat iemand zich bezeerd of een poot breekt in het ergste geval.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:45 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Als je niet wil dat het sneller gaat, moet je geen wedstrijd organiseren. Er is niks mooiers dan de ontwikkeling van F1 auto's. (wil niet zeggen dat ik met alle ontwikkelingen even blij ben) Jammer genoeg is Mosley in staat om van de F1 een zielig jurkjes-verhaal te maken.
Tja ze zijn al begonnen met remlichtenquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of ze verplichten dat iedere auto een bagagerek en skikoffer moet hebben... Dat remt ze ook wel af...
Bronquote:Zachte band krijgt witte stip
Komend seizoen is het zachte van de twee bandensoorten herkenbaar aan een witte stip op de wang van de band. Dit is bandenleverancier Bridgestone overeengekomen met de FIA na de bekendmaking dat de twee bandentypen te onderscheiden moeten zijn.
Kees van de Grint, hoofd van Bridgestones Formule 1-circuitactiviteiten, vertelt aan FORMULE1/RaceReport dat Bridgestone geen enkel probleem heeft met het besluit van de FIA. ,,Wij hebben altijd gezegd dat wij doen wat de FIA ons vraagt”, vertelt Van de Grint. ,,Gekscherend heb ik wel eens gezegd dat als we witte, vierkante banden moeten maken, we dat gewoon zouden gaan doen.”
Zo ver hoeft Bridgestone niet te gaan. Toch bleek het lastiger dan gedacht om de twee bandentypen van elkaar te onderscheiden. Een systeem zoals in Champcar gebruikt wordt, waarbij het zachte type band een rode wang heeft, zou voor Bridgestone logistieke problemen opleveren. Een band die op het ene circuit doorgaat voor zacht, kan een race later juist weer het harde compound zijn. Daarom is gekozen voor een merkteken dat ter plaatse op het circuit kan worden aangebracht.
,,We maken voor de race op het circuit op alle zachte banden een witte stip op de wang” zegt Van de Grint. ,,Dat is even wat meer werk voor ons, maar dat geeft niet. Voor de fans en de pers is het nu makkelijker te zien op welke type band de coureurs starten en dat is goed voor de sport. Maar nogmaals, voor ons maakt het niets uit.”
Bronquote:Trulli: ‘Het lijkt nergens op’
De auto was al niet snel en nu speelt ook de betrouwbaarheid Toyota op. Je zou er somber van worden en dat is Jarno Trulli dan ook. ,,Ik kan er niet bij dat de auto werkelijk zo slecht is. “
In een laatste poging om in Melbourne nog enigszins goed voor de dag te komen is Toyota nog maar eens aan het testen geslagen in Jerez. Maar volgens Jarno Trulli is de achterstand van zijn team al te groot. ,,Op aërodynamisch gebied komen we te kort, en over het geheel is het verschil met de anderen veel te groot”, sombert de Italiaan. ,,Ik kan er niet werkelijk niet bij dat de auto echt zo slecht is als de rondetijden impliceren. Er zijn verschillende problemen waar we niet omheen kunnen. Zo is het nu eenmaal.”
Volgens Trulli heeft het constante gesleutel aan de TF107 geleid tot problemen met de betrouwbaarheid. ,,Die is de laatste twee weken niet best. In Bahrein hadden we vorige week de slechtste testdag van het jaar. Er gingen continu dingen stuk en we hebben in feite niks kunnen uitrichten.” Waar het probleem precies zit kan Trulli niet zeggen. ,,We moeten ontdekken wat goed en wat slecht is. Tot die tijd kunnen we de problemen niet oplossen.”
bronquote:Mark Webber mist Schumacher niet
"Dit jaar krijgen we veel verschillende winnaars"
[08-03] Dit seizoen moeten we het voor het eerst in jaren doen zonder Michael Schumacher. Niet alle coureurs betreuren zijn vertrek. Mark Webber heeft er in ieder geval geen traan om gelaten.
Mark Webber mist Schumacher niet.
Dat Michael Schumacher na zestien jaar Formule 1 een enorme indruk heeft achtergelaten, is algemeen bekend. Hij is van bijzondere klasse, zijn zeven wereldtitels spreken voor zich. Maar zijn onoverwinnelijkheid in combinatie met zijn onsportieve gedrag zorgt ervoor dat Schumacher in de paddock niet door iedereen gemist wordt.
Webber blijft stil en grijnst schaapachtig als hem gevraagd wordt of hij Schumacher zal missen. De Red Bull-coureur antwoordt met: ,,Michael was heel sterk. De naam Schumacher stond voor onoverwinnelijk, laat dat duidelijk zijn. We hebben een periode meegemaakt dat hij bijna te goed was voor de sport. Om Michael op zijn gemak, met een sigaar in zijn hand, zijn rondjes te zien rijden, was niet goed voor de Formule 1. Dat heeft bovendien veel van ons pijn gedaan."
Lange tijd vroeg Webber zich af hoelang Michael en Ferrari zo door konden gaan, zonder echte concurrentie. ,,Gelukkig stak Fernando Alonso daar de laatste paar seizoenen een stokje voor. Hij heeft bewezen dat hij the man is, een terechte kampioen. Hij heeft het fantastisch opgenomen tegen Michael. Niemand anders heeft dat op die manier gedaan. Hij was een constante bedreiging: erg indrukwekkend."
Dit seizoen - zonder Schumacher dus - lijkt bijzonder spectaculair te gaan worden. Zowel Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso en de Renault-coureurs Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen doen een gooi naar de titel. En dan hebben we het voor het gemak niet eens over outsiders BMW. Een goede ontwikkeling volgens Webber.
De Australiër: ,,Michael was elk jaar goed voor een flink aantal zeges, maar door zijn vertrek hebben anderen nu de kans gekregen te winnen. Ik denk dat we hierdoor veel verschillende winnaars op het podium zullen zien. Misschien wel een aantal van die nieuwe jongens."
wel zo makkelijk zo. alleen ik had de kleur iets anders gedaan rood ofzo.quote:
Dat remt alleen de mietjes afquote:
bronquote:Mike Conway derde testrijder Honda
Britse F3-kampioen ook actief in GP2
[08-03] Naast Christian Klien en James Rossiter is Mike Conway als derde testcoureur vastgelegd door Honda. Later dit jaar zal Conway een testsessie afwerken voor het Japanse team.
Conway krijgt het druk: testen voor Honda en racen in GP2.
De 22-jarige Engelsman heeft in 2006 met overmacht het Britse Formule 3-kampioenschap gewonnen. Hij deed dit door maar liefst tien races op zijn naam te schrijven. Daarnaast wist hij ook nog de prestigieuze Formule 3-race in Macau te winnen.
Conway komt dit seizoen uit voor Super Nova in het GP2-kampioenschap. Daarnaast doorloopt hij bij Honda een intensief programma waarin Conway technische kennis zal opdoen en dezelfde fysieke en mentale begeleiding krijgt als Jenson Button en Rubens Barrichello.
Gil de Ferran, sportief directeur van Honda, is erg te spreken over de nieuwe aanwinst voor het team. ,,Mike heeft in verschillende opstapklassen laten zien wat hij in huis heeft. Vooral zijn resultaten in het Britse Formule 3-kampioenschap van vorig seizoen waren indrukwekkend."
je bedoeld dus Ralf S daarmeequote:
Inderdaad. Wit is nou niet echt opvallend. Vooral omdat de tekst op de band al wit is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:09 schreef WEST het volgende:
[..]
wel zo makkelijk zo. alleen ik had de kleur iets anders gedaan rood ofzo.
en een witte stip is met de snelheid niet duidelijk te zien, waar het met de rode wang in champcars juist duidelijk te zien is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. Wit is nou niet echt opvallend. Vooral omdat de tekst op de band al wit is.
Door de snelheid zal het er uit gaan zien als een streep, maar die heeft iedereen al vanwege de bridgestone reclame.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:18 schreef WEST het volgende:
[..]
en een witte stip is met de snelheid niet duidelijk te zien, waar het met de rode wang in champcars juist duidelijk te zien is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |