ben je niet de enigequote:
Dat zegt Lavaggi?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Webber is ook weer vriendelijke bezig, en noemt Williams een b-team van Toyota
quote:Ohhh,shit ik waan me in 2006![]()
![]()
Kop hem in dan!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:32 schreef Atreidez het volgende:
Had in het vorige topic me bezorgdheid al uitgesproken, maar heb idd nog nooit een team zien winnen met een motor waarvan de fabrikant ze eigen team ook nog heeft rond rijden.. Schot voor open doel ?
Voorlopig lijkt dat Toyota B-team meer snelheid te hebben dan die Red Bulls.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Webber is ook weer vriendelijke bezig, en noemt Williams een b-team van Toyota
Bronquote:Berger: nieuwe STR2 is legaal
De nieuwe auto van Scuderia Toro Rosso is volstrekt legaal, zegt Gerhard Berger. De auto is weliswaar ontworpen door Adrian Newey, maar geen kopie van de Red Bull RB3, zo stelt de Oostenrijker. ,,Het is een compleet andere auto.”
Scuderia Toro Rosso presenteerde vandaag in Barcelona de nieuwe auto voor komend seizoen. Een presentatie die scherp in de gaten wordt gehouden door de andere teams, want door velen werd verwacht dat Toro Rosso komend jaar aan de start verschijnt met een kopie van de RB3, de door Adrian Newey ontworpen auto van moederteam Red Bull Racing. Dat is niet het geval, benadrukt Toro Rosso’s mede-eigenaar Gerhard Berger.
,,Het is absoluut niet dezelfde auto”, aldus Berger. ,,Dat zie je meteen. Niet alleen de motor is verschillend, maar het is een compleet andere auto.” Vooral Spyker en Williams hebben hun ongenoegen geuit over de strategie van Toro Rosso. Volgens Spykers teammanager Colin Kolles maakt Toro Rosso geen aanspraak op WK-punten, omdat het de auto niet zelf heeft ontworpen en dus strikt genomen geen constructeur is. Onzin, stelt Berger.
,,Er zijn twee verschillende interpretaties van de Concorde-overeenkomst en hoezeer ik de mening van Spyker en Williams ook respecteer, wij denken er anders over. Wij hebben de regels zorgvuldig bestudeerd en van verschillende bronnen te horen gekregen dat het volstrekt legaal is wat wij doen.”
Berger kijkt uit naar komend seizoen. ,,Het wordt een uitdaging om deze auto te gaan inzetten, want hij is compleet anders dan de auto die we vorig jaar gebruikten, maar we hebben er alle vertrouwen in.”
Bwhahahhaquote:
Goed.................quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:03 schreef Borkydude het volgende:
Hoe ziet het silly season eruit?
Ja kanker, laat dan ff zien wie waar zit enzoquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Goed.................
Alleen 1 stoeltje bij Toro Rosso nog beschikbaar.
Dat is t m juist, dat heeft Webber nu al gedaanquote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:42 schreef sanger het volgende:
Kop hem in dan!
Lekkere woordkeuze ookquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:14 schreef Borkydude het volgende:
Ja kanker, laat dan ff zien wie waar zit enzo
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:14 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ja kanker, laat dan ff zien wie waar zit enzo
de een kan met meer downforce rijden dan de anderquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:48 schreef SupaMario het volgende:
Coureur Team/Chassis Laptime Verschil Laps
1 Felipe Massa Ferrari F2007 1:21.181 77
2 Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1:21.719 + 0.538 101
3 Heikki Kovalainen Renault R27 1:21.819 + 0.638 73
Deze gif animatie laat goed zien waarom het dom is dat mensen testtijden gaan vergelijken.
[afbeelding]
Let op de voor en achtervleugels van Kimi en Felipe
Jah maar meestal doen ze dat niet door middel van een compleet andere voor en achtervleugel zoals nu wel het geval is!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:53 schreef WEST het volgende:
[..]
de een kan met meer downforce rijden dan de ander
Omdat je het zo over de ziekte hebtquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:14 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ja kanker, laat dan ff zien wie waar zit enzo
De voorvleugel zoals door Kimi gebruikt lijkt op die van Williams....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:12 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Jah maar meestal doen ze dat niet door middel van een compleet andere voor en achtervleugel zoals nu wel het geval is!
McLaren rijdt nu met 1 en 2. Renault krijgt 3 en 4 en Ferrari met 5 en 6. Zie ook de OP voor de verdere nummering.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:25 schreef Atreidez het volgende:
Is dit ook volgorde van nummers trouwens? Want wie rijdt er nou ook alweer met de 1 en 2, het team wat constr. kampioen is, het team waar de kampioen in reed of het team waar de kampioen nu rijdt?
Alonso rijdt met 1, het team dus waar de huidige kampioen rijdt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:25 schreef Atreidez het volgende:
Is dit ook volgorde van nummers trouwens? Want wie rijdt er nou ook alweer met de 1 en 2, het team wat constr. kampioen is, het team waar de kampioen in reed of het team waar de kampioen nu rijdt?
Als we dan toch bezig zijn kunnen die Regulations uit 2006 ook wel weg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:37 schreef Atreidez het volgende:
En past iemand dat plaatje nog eens aan in de OP, staat nog steeds 2006
Doe meteen verse tieten erin danquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:37 schreef Atreidez het volgende:
En past iemand dat plaatje nog eens aan in de OP, staat nog steeds 2006
Vandaag. Al is het gewoon de wagen van Red Bull met andere kleuren op livery.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:27 schreef Concordsky het volgende:
wanneer wordt de nieuwe wagen van STR eigenlijk gepresenteerd?
Bronquote:‘Michael Schumacher wordt teamchef bij Ferrari’
Jean Todt wil zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher op termijn inlijven als teamchef van Ferrari. Schumacher wordt in het geheim bijgeschoold en voorbereid op die taak. ,,Hij was afgelopen winter vaker in Maranello dan al die jaren hiervoor”, aldus een Ferrari-manager tegenover het tijdschrift Auto, Motor und Sport.
De oud-wereldkampioen, die eind vorig jaar met pensioen ging, wordt intensief bij de voorbereiding op het nieuwe seizoen betrokken en is bij alle belangrijke vergaderingen aanwezig.
Zo is Schumacher steevast van de partij tijdens de tweewekelijkse vergadering tussen de hoogste Ferrari-bazen: teambaas Jean Todt, sportdirecteur Mario Almondo, teamchef Stefano Domenicali, hoofdontwerper Aldo Costa en motorenchef Gilles Simon. En ook als de wedstrijdleider van de FIA Charlie Whiting en de technisch gedelegeerde Peter Wright een bezoek aan de fabriek in Maranello brengen om over de reglementen en de toekomst te praten is Schumacher present.
Schumacher heeft bovendien ten alle tijden de beschikking over de testtijden en data, die hij naar zijn huis in Zwitserland laat seinen. Daarnaast helpt hij Kimi Raikkonen, nieuwkomer bij Ferrari, de gecompliceerde elektronica te begrijpen.
Volgens de Ferrari-insider is het zo duidelijk als wat. ,,Als iemand bij al die zaken betrokken is, kan het maar een ding betekenen. Diegene wordt voorbereid op een belangrijke functie binnen het team.”
Lol..dat had ik zelfs nog nooit gezienquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Doe meteen verse tieten erin dan
Op deze ben ik uitgekeken.
108 ronden is mooi, maar de langzaamste tijd is minder mooi....quote:
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:40 schreef flubub het volgende:
[..]
Lol..dat had ik zelfs nog nooit gezien![]()
Als je deze testtijden ziet lijkt het inderdaad niet echt lekker te gaan bij Honda. BMW lijkt ze op dit moment al voorbij te zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
108 ronden is mooi, maar de langzaamste tijd is minder mooi....
En als Honda-fan zijnde begin ik me steeds serieuzere zorgen te maken over dit seizoen
Zijn er nog wel een paar. Het was overigens wel het plan dat STR vanmiddag nog zou gaan rijden, maar of ze dat ook gedaan hebben weet ik niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:14 schreef LeXX het volgende:
Is er maar één foto waar de STR enigzins in zijn geheel op staat? Dat ding is blijkbaar de pits niet uitgeweest...
Ik ben wel benieuwd in hoeverre STR en Spyker aan elkaar gewaagd zijn met dezelfde motor.
Ze kwamen de baan op maar toen was er meteen een rode vlag situatie (als ik het goed heb door een renault). De shakedown is nu verplaatst naar morgen (14/02).quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:31 schreef ElmarO het volgende:
Zijn er nog wel een paar. Het was overigens wel het plan dat STR vanmiddag nog zou gaan rijden, maar of ze dat ook gedaan hebben weet ik niet.
Destijds was dit toegestaan, evenals (later) een Formule 2 wagen te gebruiken als F1-wagen. Zo heeft Huubje Rothengatter in een opgewaardeerde F2 auto in 1984 een poging gedaan zich te kwalificeren voor de F1 races (één keer gelukt)quote:Op woensdag 14 februari 2007 07:39 schreef TJDoornbos het volgende:
Williams begon ooit in F1 met een klantenchassis dus als er 1 zn kop moet houden is hij het!!
Alleen was het toen wel volgens de reglementen, in tegenstelling tot nu.quote:Op woensdag 14 februari 2007 07:39 schreef TJDoornbos het volgende:
Williams begon ooit in F1 met een klantenchassis dus als er 1 zn kop moet houden is hij het!!
Ze hebben het banden verhaal niet onderschat. Ook hebben ze vooraf aangegeven dat er met deze situatie rekening moest worden gehouden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:27 schreef MIster911 het volgende:
Het valt me op dat spyker het bandenprobleem heeft onderschat, ze zitten nu met een nieuwe wagen op de laatste plaats. Ik denk dat we maar moeten wennen aan dit gebeuren, spijker als hekkensluiter. Tenminste de eerste 3/4 races van het jaar
Als je de regels letterlijk neemt is de constructie zoals STR en SU ze gebruiken ook toegestaan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen was het toen wel volgens de reglementen, in tegenstelling tot nu.
Daar twijfel ik over.....quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als je de regels letterlijk neemt is de constructie zoals STR en SU ze gebruiken ook toegestaan.
Alleen als je naar de achterliggende gedachte van de regels kijkt hebben STR en SU een probleem...
Nu ja, ik vermoed toch dat SA en vooral STR een heel legertje mensen heeft die alles tot op de bodem uitgezocht hebben, voordat ze besloten om m'n deze constructie te gaan beginnen..quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar twijfel ik over.....
Eigenlijk is STR geen constructeur. SA ook niet. En er mogen alleen constructeurs meedoen.
Ze hebben gelijk dat ze geen chassis kopen van een ander team, maar dat komt alleen omdat er maatschappijen tussen zijn geplaatst.
En ik vermoed dat Williams, Spyker en BMW ook een legertje juristen aan het werk heeft gezetquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, ik vermoed toch dat SA en vooral STR een heel legertje mensen heeft die alles tot op de bodem uitgezocht hebben, voordat ze besloten om m'n deze constructie te gaan beginnen..
zoek de 0 verschillen bedoel je?quote:
0 verschillen zijn het zeker.quote:
Denkt aan Dan Wheldon,Scott Dixon,Tomas Scheckter ?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:29 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat het 2e stoeltje van STR bekend wordt, je zou denken dat ze met een grote coureur bezig zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat ze proberen een contract los te weken bij een team in de states. (wat niet gaat lukken, tis niet zo'n geldwolf als de familie S)
Heej Sally!quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:48 schreef Sally het volgende:
guttegut, ben ik ff een weekie met vakansie, gaat 't nieuwtjestopic zo hard dat er al weer een nwe is!
tvp'tje, dan maar!
Ja dat bedoelde ik. Hoe kan Gerhard Berger met droge ogen beweren dat dit een heel andere auto is?quote:
nee dan denk ook niet aan die geldwolf die lemans gaat rijden voor een frans merkquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:53 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Denkt aan Dan Wheldon,Scott Dixon,Tomas Scheckter ?
Jeff Gordon zou een mooie stunt zijn..
En toch gun ik Speed nog het beste..
Ah die over 2 jaar nog betere CV heeft kwa autosport?quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:06 schreef WEST het volgende:
[..]
nee dan denk ook niet aan die geldwolf die lemans gaat rijden voor een frans merk![]()
![]()
Inderdaad ja, die een goed CV heeft maar alsnog nergens aan de bak weet te komen. Lijkt enigzinds op de carriere van Verstappen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:16 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ah die over 2 jaar nog betere CV heeft kwa autosport?![]()
Uitstekelig!quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Heej Sally!
Lekkere vakantie gehad?
quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Heej mede Bløf fan
Heej RBT heeft de wagens bedacht als je de STR afkeurt moet RBR ook afgekeurd worden!!
Tja,ik denk dat Jacques het zelf ook wel goed vind,beetje muziek maken.. wat valt er nog te winnen als hij ook de 24 uur wint?quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad ja, die een goed CV heeft maar alsnog nergens aan de bak weet te komen. Lijkt enigzinds op de carriere van Verstappen.
Mooi zo!quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:46 schreef Sally het volgende:
[..]
Uitstekelig!
Weinig sneeuw, maar ach: ik ging toch voor de wnadel en niet de ski
No shit sherlock!quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Heej mede Bløf fan
Heej RBT heeft de wagens bedacht als je de STR afkeurt moet RBR ook afgekeurd worden!!
En weer Honda niet bij de top...quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:32 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag. Helaas staat het aantal rondes er niet bij.
[afbeelding]
Wat zie je dan als gepaste straf? De teams die sjoemelen bestraffen door de motoren flink te begrenzen totdat er een nieuwe wagen is?quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:03 schreef Atreidez het volgende:
Moet niet zeggen dat t verbieden van die vleugels in 2006 echt veel verschil heeft gehadIk hoop dat t allemaal niet verboden wordt, zitten we straks naar 14 autootjes op de baan te kijken ...
Een gepaste straf indien blijkt dat het illegaal is bedoel je??quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:06 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Wat zie je dan als gepaste straf? De teams die sjoemelen bestraffen door de motoren flink te begrenzen totdat er een nieuwe wagen is?
Hmm ja, kan wel zijn. Maar ik heb ze bij geen enkele test hoger dan de middenmoot zien staan...quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:52 schreef sanger het volgende:
Honda is bezig met het inrijdenvan compleet nieuwe chassis van de nieuwe bolide....aldus een paar bronnen.
In mijn ogen zijn alleen Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Super Aguri illegaal....quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een gepaste straf indien blijkt dat het illegaal is bedoel je??
Of wou je ze sowieso een straf geven omdat het sportief gezien niet netjes is wat ze doen, ookal is het misschien niet letterlijk verboden?
Nou, ik bedoel dus een gepaste straf indien het illegaal blijkt te zijn. Maar zul je zien dat de structuur van de STR op enkele essentiële punten anders is dan de RBR waardoor het alleen aerodinamisch nagenoeg overeenkomt maar dat het qua stijfheid een totaal ander verhaal is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een gepaste straf indien blijkt dat het illegaal is bedoel je??
Of wou je ze sowieso een straf geven omdat het sportief gezien niet netjes is wat ze doen, ookal is het misschien niet letterlijk verboden?
Oftewel in jouw verhaal zou STR bewust genoegen nemen met een mindere auto door dezelfde ontwerper......lijkt me nietquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:16 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel dus een gepaste straf indien het illegaal blijkt te zijn. Maar zul je zien dat de structuur van de STR op enkele essentiële punten anders is dan de RBR waardoor het alleen aerodinamisch nagenoeg overeenkomt maar dat het qua stijfheid een totaal ander verhaal is.
Nou, het was meer een aanname. Het zou een van de methoden kunnen zijn om de structuur zodanig aan te passen dat de wagen op het gebied van mechanische grip anders reageert dan een RBR, het hoeft niet altijd beter of slechter te zijn, maar dat bijv. een STR meer geschikt is voor snellere bochten dan de RBR bij wijze van. Toch denk ik dat allebei de wagens zo illegaal zijn als de pest.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Oftewel in jouw verhaal zou STR bewust genoegen nemen met een mindere auto door dezelfde ontwerper......lijkt me niet
Je hebt gelijk in mijn ogen nadat ik her en der regels bekijken heb en gekeken wie de wagens nu bouwt!! Blijft een feit dat ik vind dat de regel met het verbod op klantenchassis weg moetquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:03 schreef sanger het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn alleen Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Super Aguri illegaal....
Honda niet, omdat deze wel zelf een bolide bouwen.
Aguri omdat die een Honda RA106 gebruiken, RBR en STR omdat ze beiden zowel chassis als motor kopen bij andere partij.
Vanaf volgend seizoen ja. De teams hebben een overeenkomst getekent en zich daardor verbonden tot en met dit seizoen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Je hebt gelijk in mijn ogen nadat ik her en der regels bekijken heb en gekeken wie de wagens nu bouwt!! Blijft een feit dat ik vind dat de regel met het verbod op klantenchassis weg moet
Bronquote:Fisichella: "Auto nog niet snel genoeg"
Het team van Renault is druk bezig met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Aan Giancarlo Fisichella is de taak om te laten zien dat ook hij het team een wereldtitel kan bezorgen. Volgens de Italiaan zijn ze goed onderweg, maar zijn ze nog niet het sterkste team.
"De betrouwbaarheid is vrij goed", vertelde hij aan GPUpdate.net. "We kunnen wel wat meer snelheid gebruiken, maar het gaat de goede kant op. Het is moeilijk om de juiste balans te vinden, want we hebben weinig grip met de nieuwe banden van Bridgestone."
"Ik denk dat Ferrari er erg goed voor staat, zeker als ze lange runs rijden", vervolgde Fisichella. "BMW ziet er goed uit, net zoals McLaren, al had ik verwacht dat ze hier wel iets sneller zouden zijn. In Barcelona zijn ze ongeveer net zo snel als wij. Ferrari lijkt echter erg sterk in de race-afstanden, maar ik denk dan ook dat ze een voordeel hebben als het gaat om de Bridgestone-banden. De nieuwe banden zijn weliswaar anders, maar het komt min of meer op hetzelfde neer."
Nu Fernando Alonso vertrokken is, ligt de aandacht van de Spaanse pers en fans minder op het team van Renault. Dat is zeker te merken tijdens de tests, maar volgens Fisichella is er verder niet veel veranderd binnen de renstal. "De sfeer binnen het team is hetzelfde gebleven. Die sfeer is erg goed, de motivatie is groot en ze willen ook zonder Fernando winnen. Ze werken dag en nacht om een goede auto te bouwen."
"Er zal geen eerste coureur zijn in het team. Het is gewoon belangrijk om goed te beginnen en veel punten te scoren. Dan zullen we wel zien of het nodig is om als team achter een coureur te gaan staan, zoals dat de afgelopen jaren gebeurde. Als een coureur het bijzonder goed doet, zal het team zich op hem concentreren."
Bronquote:Doornbos neemt afscheid van manager
Robert Doornbos wordt niet langer vertegenwoordigd door Marco Zecchi. Zo meldt De Telegraaf donderdag. Zecchi werkte sinds 2003 al met Doornbos samen. Toen reed de coureur uit Rotterdam nog in de Formule 3000.
Het contract met Zecchi is beëindigd, omdat Doornbos nu de overstap wil maken naar de Amerikaanse Champ Car-serie. Volgens het bericht zijn de diensten van Zecchi dan niet meer nodig. Doornbos testte de afgelopen twee dagen in Houston, Texas, met de Champ Car-bolide van Team Minardi USA.
De 25-jarige Nederlander maakte op de eerste testdag een goede indruk met de vierde tijd. Op de tweede dag eindigde hij als negende, na in de ochtend de onderkant van zijn Panoz-bolide te hebben beschadigd bij een uitstapje van de baan.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Ahhhhhhh wat jammer had tijd terug (maand of 5) al mn vertrouwen in Marco verloren!!
Misschien wil ons aller Huubje "Negotiating is an art" Rothengatter Robert wel vertegenwoordigen! Dan zit hij volgend jaar vast en zeker in de Ferrari!quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Ahhhhhhh wat jammer had tijd terug (maand of 5) al mn vertrouwen in Marco verloren!!
Je kan zeggen wat je wil over Jos,maar starten kon hij als een van de bestenquote:Op donderdag 15 februari 2007 12:49 schreef LeXX het volgende:
[..]
Offtopic: Dat "overtaking is an art" van Verstappen heb ik nooit echt begrepen. Iedere keer als ik dat zie moet ik denken aan die inhaalactie op Bernard in 1994 (koprol)Wat mij betreft mag Hakkinen die titel krijgen (inhaalactie op Schumacher op Spa)
Klopt, starten kon hij als (één van de) beste. Maar dit vind ik niet echt bij inhalen horen, dan zou de slogan "starting is an art", of "using the launchcontrolbutton is an art"quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:54 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil over Jos,maar starten kon hij als een van de besten
Ik neem deze vraag mee naar achteren. Antwoordt komt zsm!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:09 schreef cappp het volgende:
Wanneer kunnen we weer een team samenstellen in de manager?
Tevens TVP
Begin maart toch..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik neem deze vraag mee naar achteren. Antwoordt komt zsm!
quote:RTL vindt oplossing voor reclame: Reclame en de Grand Prix in één beeld
[16-02] RTL heeft een oplossing gevonden voor het uitzenden van reclame tijdens de Grand Prix'. Er wordt gebruik gemaakt van picture-in-picture: reclame en de Grand Prix tegelijk in één beeld.
Fans hoeven ondanks reclame geen moment van de race te missen
Dit nieuws heeft het televisiestation vrijdag bevestigd op een persconferentie, waarbij ook FORMULE 1 RaceReport aanwezig was. Dit is goed nieuws voor de fans die vreesden delen van de race te moeten missen omdat er 'boodschappen' gedaan moesten worden.
Bij SBS was het de afgelopen drie seizoenen vanzelfsprekend dat er geen reclame werd uitgezonden omdat SBS een Nederlandse zender is. En het is bij wet verboden om sportevenementen te onderbreken om reclame uit te zenden.
Aangezien RTL onder Luxemburgse vlag uitzendt, zou dit niet voor RTL gelden. Maar er is nu gekozen voor deze oplossing. Geheel nieuw is deze vorm van reclame uitzenden niet, het televisiestation maakt hier ook al gebruik van tijdens de A1GP-uitzendingen.
RTL heeft tevens bekendgemaakt een multimediaal platform op te gaan zetten waarin alle relevante auto- en motorsport wordt gebundeld.
quote:Fry bevestigt geruchten :: We gaan voor groen
Op 25 januari 2007 zou het Formule 1-team van Honda Racing haar teampresentatie houden met de nieuwe bolide, die dit seizoen moet zorgen voor het succes waar dat afgelopen jaar is blijven liggen. Maar het werd een andere teampresentatie; de zwarte livery voor de testdagen werd gepresenteerd.
De precieze reden hiertoe is niet bekend, aangezien alle overige deelnemers gedurende de teampresentatie nooit haar testlivery, maar haar racelivery presenteren. Toch heeft Nick Fry als teammanager van de Japanse renstal nu iets meer duidelijkheid weten te verschaffen. De werkelijke presentatie zal op 26 februari worden gehouden in het Engelse Londen. De locatie voor de presentatie is zeer opvallend te noemen; het museum voor de natuurgeschiedenis.
Eerder gingen namelijk al de geruchten dat het team met een groene livery aan de start zou verschijnen. Fry wist deze geruchten nu te bevestigen, wat het verband met het natuurmuseum ook verklaard. “Het concept is veranderd sinds wat we vorig jaar in Imola hadden”, meldt Fry aan autosport.com. “Het groene thema is ongeveer waar we voor gaan, maar alles zal onthuld worden op 26 februari! Wacht maar af wat je zal zien. Het is een andere aanpak.”
Dat is goed!!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:27 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands
[..]
bronquote:Als een Grote Passie presenteerde RTL Nederland op vrijdag de plannen van het nieuwe platform RTL GP. Met alleen op de zondagen al ruim 200 uur televisie, daarnaast teletekst en de site rtlgp.nl moeten de kijkers vooral ruim kunnen genieten van al het motor- en autosport wat RTL dit seizoen te bieden heeft. Er zal veel veranderen met veel interactie met de kijker. Zo zal er een RTL GP Magazine komen (zie artikel), er zal er een RTL Club zijn, en kan men reizen via RTL GP Reizen, bestellen via de RTL GP Shop op internet en sms info verkrijgen met RTL GP Telefonie.
Ook het team die de uitzendingen van RTL zullen verzorgen werd bekend gemaakt. Olav Mol en Allard Kalff zullen de verslaggeving verzorgen live vanaf de circuits. Nieuw is dat Allard straks ook live via de televisie te zien zal zijn met een eigen cameraman. Er zal ook weer publiek in de studio aanwezig zijn. De MotoGP zal Corné Klein voor zijn rekening nemen. Alle races zullen worden uitgezonden inclusief die in Assen. Het commentaar zal verzorgt worden door Frank Weeink (zat voorheen bij Eurosport).
De uitzendtijden van de GP van Australië zijn als volgt:
Zaterdag 17 maart
Kwalificatie 03.55 - 05.10 uur
Kwalificatie (herhaling) 13.55 - 15.10 uur
Zondag 18 maart
Race 03.00 - 06.30 uur
Race (herhaling) 13.00 - 16.30 uur
Kortom er gaat veel veranderen in positieve zin voor de kijker. Zo is de Formule 1 nou eenmaal na de Olympische Spelen en het WK voetbal de best bekeken sport. Dit jaar is er geen Olympische Spelen en is er ook geen WK en dus is de Formule 1 in 2007 de grootste sport ter wereld. Het wordt dus een spannend seizoen met als rijder Christijan Albers en het Nederlands Team Spyker in het bijzonder.
Veel onderdelen die interessant kunnen zijn voor de kijker zijn:
RTL GP Club Via de site rtl.nl zijn er al ruim 800.000 digitale paspoorthouders die dagelijks informatie kunnen krijgen over de RTL programma's maar nu komt er dus ook een apart gedeelte voor de racefans met informatie over RTL GP, prijsvragen, meet & greets en studiobezoek tijdens de uitzendingen van RTL GP. Alle clubleden ontvangen een nieuwsbrief en kunnen kortingen krijgen op de diverse RTLGP producten en diensten. Ook is het mogelijk om via RTL GP Reizen de races zelf te bezoeken.
RTL GP Shop Via deze shop kunnen de racefans alle merchandise bestellen van RTL GP producten zoals dvd's, caps, kalenders en kleding.
RTL GP Telefonie Een andere nieuwe activiteit is RTL GP Telefonie. Voor mobiele telefoons komt er een sms-service. Op verzoek wordt men geattendeerd op de start van een RTL GP-uitzending en ontvangt men de laatste nieuwtjes op het gebied van auto- en motorsport. Daarnaast kan men per race een quizvraag ontvangen. Tijdens de studio-uitzendingen is er een live belspel geënt op auto- en motorsport.
RTLGP.nl Op de website van RTL zal Rick Winkelman dagelijks een toegewijde redactie web chats, video chats, live streams, een video archief en natuurlijk het laatste nieuws verzorgen. De site zal in het loop van het jaar flink worden uitgebreid met nieuws voor auto- en motorsportfans.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:48 schreef WEST het volgende:
Ook het team die de uitzendingen van RTL zullen verzorgen werd bekend gemaakt. Olav Mol en Allard Kalff zullen de verslaggeving verzorgen live vanaf de circuits.
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Jack Plooij had toch ook een cameraman bij zich?quote:Nieuw is dat Allard straks ook live via de televisie te zien zal zijn met een eigen cameraman.
Wordt Ruud ter Weijden ook weer van stal gehaald?quote:Er zal ook weer publiek in de studio aanwezig zijn.
Goede zaak dat die commentator daar voor aangetrokken is (althans, ik hoop dat het de goede van de twee isquote:De MotoGP zal Corné Klein voor zijn rekening nemen. Alle races zullen worden uitgezonden inclusief die in Assen. Het commentaar zal verzorgt worden door Frank Weeink (zat voorheen bij Eurosport).
bronquote:Christijan Albers heeft een voetblessure opgelopen. Tijdens de persconferentie van het RTL GP-platform kwam de Larenaar vrijdag op krukken binnen.
Kwetsuur
Albers verstapte zich onlangs, maar de kwetsuur is niet ernstig. De Spyker-coureur denkt op tijd weer fit te zijn voor de testssessies in Valencia volgende week.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 02:12 schreef wimderon het volgende:
Klopt ja, alleen wat je moet voorstellen is denk ik dat Allard op de grid loopt en interviews doet met mensen terwijl daar een camera man bij is en het live te zien is. (zoiets als Martin Brundel doet bij ITV)quote:[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Jack Plooij had toch ook een cameraman bij zich?
Zou zomaar kunnen, Liever 10 keer Ruud ter Weijde dan 1 keer Edward van Cuilleborg en Victor Brandtquote:[..]
Wordt Ruud ter Weijden ook weer van stal gehaald?![]()
Corne kleijn is wel te pruimen, weet veel van motorGP af. en is zelf ook nog race fan.quote:[..]
Goede zaak dat die commentator daar voor aangetrokken is (althans, ik hoop dat het de goede van de twee is)
Zal wel weer pure voorzichtigheid zijn, iedereen verstapt zich weleens.quote:
Denk eerlijk gezegd dat Marcel Maijer het gewoon gaat doen, maar inderdaad alles is beter dan die twee klojo's van SBS.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:14 schreef WEST het volgende:
Zou zomaar kunnen, Liever 10 keer Ruud ter Weijde dan 1 keer Edward van Cuilleborg en Victor Brandt
[..]
Had het eigenlijk over Frank Weeink, die overkomt van Eurosportquote:Corne kleijn is wel te pruimen, weet veel van motorGP af. en is zelf ook nog race fan.
ja ik denk dat marcel Maijer het gaat doen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat Marcel Maijer het gewoon gaat doen, maar inderdaad alles is beter dan die twee klojo's van SBS.
[..]
Had het eigenlijk over Frank Weeink, die overkomt van Eurosport![]()
Frank Williams heeft zijn mond vol over illegaal gebruik van het chassis, maar moeten versnellingsbakken ed ook niet in eigen beheer worden gemaakt? Sowieso wordt zijn positie als underdog en privéteam hier niet beter door...quote:Williams ontwikkelde versnellingsbak Toyota
Een woordvoerder van het Formule 1-team van AT&T Williams heeft bevestigd dat de technologie die ontwikkeld is door de Britse renstal als basis is gebruikt voor de versnellingsbak die Panasonic Toyota voor het naderende raceseizoen van 2007 gebruikt.
De Japanners, die voor de koningsklasse van de autosport voor het gemak gestationeerd in het Duitse Keulen, levert V8-motoren aan hun Engelse collega’s, terwijl de geruchten liepen dat het privé-team van Frank Williams een B-team voor Toyota was geworden. Dit laaide op tot zijn hoogtepunt toen voormalige Williams-coureur Mark Webber hier in de media uitgebreid over sprak.
“Natuurlijk is Williams een Toyota B-team!”, vertelde hij destijds aan Australia’s Herald Sun. “Ze zullen het zelf ontkennen, maar veel mensen hebben het gevoel dat Williams op dit moment niet meer is dan een B-team. Ik weet zeker dat ze er alles aan zullen doen om Toyota te verslaan, maar het hoofdkantoor zal zeker weten liever succes hebben met haar hoofdteam uit Japan.”
Maar Liam Clogger liet als communicatiemanager weten dat de transfer van technologie eigenlijk beide kanten opgaat. Zo liet hij tegenover F1Live weten dat de nieuwe naadloze versnellingsbak het resultaat is van “een gezamenlijke ontwikkeling tussen twee organisaties, waarbij onze technologie van 2006 als platform werd gebruikt.”
Het levert hem wel een gratis motor op.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:29 schreef LeXX het volgende:
Toch weer redelijk schokkend nieuws:
[..]
Frank Williams heeft zijn mond vol over illegaal gebruik van het chassis, maar moeten versnellingsbakken ed ook niet in eigen beheer worden gemaakt? Sowieso wordt zijn positie als underdog en privéteam hier niet beter door...
Gratis denk ik ook weer niet, maar hierdoor lijtk Williams wel degelijk een B-team te zijn van Toyota.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:36 schreef kriele het volgende:
[..]
Het levert hem wel een gratis motor op.
Ik heb ergens gelezen dat ze niet hebben hoeven te betalen. Weet nier meer precies waar ik dat heb gelezen.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Gratis denk ik ook weer niet, maar hierdoor lijtk Williams wel degelijk een B-team te zijn van Toyota.
Ik heb het nog nergens weten te vinden, en dan heb ik de bekendere en betrouwbaardere sites allemaal nagelopen.....quote:Op zondag 18 februari 2007 14:43 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat ze niet hebben hoeven te betalen. Weet nier meer precies waar ik dat heb gelezen.
Toyota en Williams ontwikkelen gezamenlijke versnellingsbakquote:Op zondag 18 februari 2007 14:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb het nog nergens weten te vinden, en dan heb ik de bekendere en betrouwbaardere sites allemaal nagelopen.....
F1news.nl valt bij mij niet onder de categorie betrouwbare sitequote:Op zondag 18 februari 2007 15:09 schreef kriele het volgende:
[..]
Toyota en Williams ontwikkelen gezamenlijke versnellingsbak
De teams van Toyota en Williams rijden volgend jaar niet alleen met dezelfde motoren maar ook met dezelfde versnellingsbak. De nieuwe versnellingsbak is door beide teams ontwikkelt en gebaseerd op de Williams versnellingsbak van vorig seizoen.
Recentelijk ontkende beide teams nog dat Williams een "B-team" van Toyota zou zijn geworden. Volgens Williams woordvoerster Liam Clogger is er nog steeds geen spraken van "B-team".
"Het ontwikkelen van de versnellingsbak was een joint venture tussen Williams en Toyota. Het is een win/ win situatie, we worden hier beide beter van. De technologie van Williams van 2006 is als platform gebruikt."
Williams rijdt dit seizoen voor het eerst met de Toyota V8 motoren. Vorig jaar kwam Midland/ Spyker met Toyota motoren in actie. Toen maakte Midland/ Spyker gebruik van een versnellingsbak die door Toyota was ontwikkeld. Williams krijgt de Toyota motoren overigens gratis, Midland/ Spyker betaalde voor de motoren.
Peter Gloudemans
F1News.nl
Bij mij ook niet helemaal. Toch komt die achternaam me bekend voor...ik ga eens rondvragen...quote:Op zondag 18 februari 2007 21:43 schreef WEST het volgende:
[..]
F1news.nl valt bij mij niet onder de categorie betrouwbare site![]()
ja mij ook. er is maar 1 website wat ik goed vertrouw das F1racing.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Bij mij ook niet helemaal. Toch komt die achternaam me bekend voor...ik ga eens rondvragen...
Ook die heb ik weleens betrapt op verkeerd quoten (vertalen bv). Het meest betrouwbaar zijn nog altijd de Engelstalige sites.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:02 schreef WEST het volgende:
[..]
ja mij ook. er is maar 1 website wat ik goed vertrouw das F1racing.
uiteraadquote:Op zondag 18 februari 2007 22:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook die heb ik weleens betrapt op verkeerd quoten (vertalen bv). Het meest betrouwbaar zijn nog altijd de Engelstalige sites.
Hoezo? Williams heeft toch zijn eigen chassis gebouwd? Als je die redenering zou volgen zouden alle teams met klantenonderdelen moeten stoppen, dus ook Red Bull, STR, SA, Williams en Spyker (klantenmotoren).quote:Op maandag 19 februari 2007 09:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Williams moet dus zijn strijd tegen STR en SA stoppen lijkt me. Want als hij doorgaat istie niet geloofwaardig meer!!
Volgens mij mogen 1, 2 en 3. Bij sommige motorendeals zit de versnellingsbak namelijk inbegrepen. Spyker had vorig seizoen ook motoren met bak van Toyota gekocht.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik vind het moeilijk weet je, Williams heeft idd alleen maar motoren en versnellingsbak. Maar versnellingsbak bouwt Spyker en RBR wel zelf. Dus denk dat je nu 4 rankings hebt. 1 Compleet eigen bouw. 2 Alleen gekochte motor, 3. Gekochte motor en versnellingsbak en als 4 compleet gekochte wagens. En volgens mij is het in 2007 zo dat 1 en 2 mogen de rest niet.
Alleen Williams en Spyker waren toch op Valencia aanwezig in plaats van Bahrein?quote:Op maandag 19 februari 2007 14:11 schreef sanger het volgende:
Tussentijden vanaf het circuit in Valencia:
De tijden van de ochtend:
1. A. Wurz - Williams - 1:13.23
2. K. Nakajima - Williams - 1:13.57
3. A. Valles - Spyker F1 - 1.15.64
4. G. van der Garde - Spyker F1 - 1.17.81
bronquote:
Brawn keert niet terug als technisch-directeur
Wat er ook gebeurt, Ross Brawn keert bij Ferrari niet terug als technisch-directeur. In plaats daarvan hoopt de 52-jarige Brit per 2008 de rol van teambaas op zich te nemen.
Brawn geniet na tien jaar Ferrari van een sabbatical en ziet het niet zitten om daarna zijn oude baan weer op te pakken. In plaats daarvan heeft hij in een interview met Auto, Motor und Sport verklaard dat hij teamchef worden als 'een optie' beschouwt.
,,Als ik terugkeer, doe ik dat omdat ik een nieuwe uitdaging aan wil gaan”, vertelt de strateeg.
Ofschoon hij wel oren heeft naar een terugkeer, zal Brawn daar van de zomer pas voor het eerst over gaan praten met Luca di Montezemolo en Jean Todt. ,,Ik heb zoveel aan Ferrari te danken, dat ik uiteraard eerst met hen rond de tafel ga zitten.”
Vorige week ontzenuwde Ferrari nog een gerucht dat Michael Schumacher mogelijk teambaas wordt.
Jep!quote:Op maandag 19 februari 2007 15:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alleen Williams en Spyker waren toch op Valencia aanwezig in plaats van Bahrein?
Zijn tijd is inderdaad niet echt geweldig. Maar ik kan me indenken dat ze zich meer richten op het behalen van de superlicentie dan een snelle tijd neerzetten.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Jep!
Vooral van der Garde valt op, in negatieve zin dan.
Met snelle tijden haal je die eerder, en makkelijker.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zijn tijd is inderdaad niet echt geweldig. Maar ik kan me indenken dat ze zich meer richten op het behalen van de superlicentie dan een snelle tijd neerzetten.
ja anders mocht hij vorig seizoen ook niet testen volgensmijquote:Op maandag 19 februari 2007 15:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Met snelle tijden haal je die eerder, en makkelijker.
Heeft Valles al een SL dan???
Met het proberen te behalen van snelle tijden staat ie ook eerder in de grindbak, dus in theorie ja.. in praktijk begrijp je natuurlijk zelf ook wel dat het beter is het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon veilige rondjes te rijden.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:47 schreef sanger het volgende:
Met snelle tijden haal je die eerder, en makkelijker.
Maar ik bedoel dat je voorzichtig hebt, en voorzichtig.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:13 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Met het proberen te behalen van snelle tijden staat ie ook eerder in de grindbak, dus in theorie ja.. in praktijk begrijp je natuurlijk zelf ook wel dat het beter is het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon veilige rondjes te rijden.
quote:Doornbos test maandag voor Red Bull Racing
[19-02] Hij zit tegenwoordig meer in het vliegtuig dan in een racewagen, maar Robert Doornbos heeft er vertrouwen in dat daar binnenkort verandering in komt. Zo test hij volgende week in Bahrein voor Red Bull Racing.
,,Eindelijk mag ik weer achter het stuur van een Formule 1-wagen kruipen. Zaterdag en zondag rijd ik ook al, maar dat is om wat filmwerk te doen. Bovendien moeten we mijn stoeltje nog goed afstellen. Als dat in orde is, mag ik maandag nog wat bandenwerk doen.
Omdat dit seizoen de testdagen in de Formule 1 gelimiteerd zijn, zoekt Doornbos zijn heil aan de andere kant van de oceaan. Hij heeft inmiddels een keer voor Forsythe Racing en twee keer van Minardi Team USA getest. Hij kijkt met goed gevoel terug op die tests. De Rotterdammer is ook nog steeds met beide teams in onderhandeling voor komend seizoen. RuSPORT heeft ondertussen ook interesse getoond.
Doornbos: ,,Het zal niet lang meer duren voordat ik mijn plannen bekend maak. Over iets meer dan twee weken vindt de laatste test van het seizoen plaats, dus er is ook wel een beetje haast geboden. Maar ik maak me geen zorgen: ,,Het is honderd procent zeker dat ik dit jaar Champcars rijd.
Allard mag tijdens de race niet eens in de pitstraat staanquote:Op maandag 19 februari 2007 16:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
tvp... topic beetje uit het oog verloren
Klinkt goed wat RTL ermee wil gaan doen dit jaar
Ben benieuwd wie ze de presentatie gaan laten verzorgen.
Dat ze aub. maar geen tenenrkrommende interviews gaan houden met het publiek, cijfers gaan laten geven voor de race of meer van dat soort ongein.
Zal Allard ook een camerateam mee de pitstraat innemen tijdens de race? Of mag dat alleen op de startgrid?
nu nog steedsquote:Op maandag 19 februari 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Jep!
Vooral van der Garde valt op, in negatieve zin dan.
Ik vind het verschil wel meevallen, vooral als je de testafstand in acht neemt. Maar testtijden zeggen weinig zolang je niet weet wat ze testen.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:11 schreef WEST het volgende:
[..]
nu nog steeds![]()
hij heeft het netjes gedaan, met minder dan een seconde van een williams af. en meer dan 300 km gereden dus een SL
I know, maar je moet nooit conclussies trekken na een morgen testenquote:Op maandag 19 februari 2007 22:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind het verschil wel meevallen, vooral als je de testafstand in acht neemt. Maar testtijden zeggen weinig zolang je niet weet wat ze testen.
Er zal in zijn contract ongetwijfeld staan dat hij als reservecoureur daadwerkelijk aanwezig zal moeten kunnen zijn......gaat wat lastig als je in de CC aan het racen bet. Logisch gevolg van zijn keuze naar de States te gaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:58 schreef TJDoornbos het volgende:
RBR kan de ******** krijgen wat mij betreft. RD heeft getekend voor 3de/reservecoureur en niet om helemaal eruit gegooid te worden!!
Jij vond zelf al dat het een papieren functie was, dus waarom de verontwaarding?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:58 schreef TJDoornbos het volgende:
RBR kan de ******** krijgen wat mij betreft. RD heeft getekend voor 3de/reservecoureur en niet om helemaal eruit gegooid te worden!!
TJ denkt dat hij bronnen heeft die alles weten, nu blijkt dat TJ gewoon over alles is voorgelogen. En ja, dat kan best hard overkomen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:08 schreef kriele het volgende:
[..]
Jij vond zelf al dat het een papieren functie was, dus waarom de verontwaarding?
Ik ben niet de enige die is voorgelogen. Heb het idee dat RD dat ook is door RBRquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:10 schreef sanger het volgende:
[..]
TJ denkt dat hij bronnen heeft die alles weten, nu blijkt dat TJ gewoon over alles is voorgelogen. En ja, dat kan best hard overkomen.
Klien had een voorbeeld kunnen zijnquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:13 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die is voorgelogen. Heb het idee dat RD dat ook is door RBR![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Spooky4u het volgende:
Ik vind het terecht! Ammermuller heeft al veel meer laten zien.
RBR heeft nu eindelijk ingezien dat Doornbos maar een gewone coureur is die verder niets extra heeft.
En ik denk van niet. Als RD niet naar de VS was gegaan om te racen in de CC had hij gewoon reserve geweest.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:13 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die is voorgelogen. Heb het idee dat RD dat ook is door RBR![]()
En RD dus nietquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klien had een voorbeeld kunnen zijn
zet je fiets op slot danquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:19 schreef TJDoornbos het volgende:
ennuh JJDJ ga ff fietsen stelen op Oostplein ofzo!!
Ik kan het er alleen maar mee eens zijnquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:21 schreef Atreidez het volgende:
No offense, maar het is toch geheel aan Doornbos dat hij nu geen meter F1 gaat rijden op de vrijdagen. Dat was niet meer als logisch als je voor een racezit in de CC gaat, waar ik hem persoonlijk ook liever zie rondrijden.. Als je serieus dacht dat hij het kon combineren dan leef je echt in een andere tijd.
Die kans krijgt hij maandag!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:24 schreef TJDoornbos het volgende:
Deels ben ik het met je eens Sanger. Ik heb het idee dat RD verteld is dattie de kansen kreeg om zich te bewijzen voor 2007, heeftie niet super veel gehad. Oké er komt een motor waar coureur aan zit maar als je dan zoals half RBR blij bent met RD waarom dan niet in de STR zetten. Of een shoot out tussen Speed, RD en Ammermuller en de beste erin zetten.
Maargoed het is en blijft politiek en geld wat bepaald in F1 als je geen Senna, Schumi, Kimi of Nando bent. Hard werken in Amerika en wellicht ooit terug naar F1.
geloof er maar niet in. Zelf Bourdais, die dolgraag naar de F1 wil komt er niet meer tussen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:24 schreef TJDoornbos het volgende:
Maargoed het is en blijft politiek en geld wat bepaald in F1 als je geen Senna, Schumi, Kimi of Nando bent. Hard werken in Amerika en wellicht ooit terug naar F1.
Volgens mij is t bij Bourdais ook een persoonlijkheidsissue.. Kan me niet anders voorstellen. Waarom zou je als frans team geen franse coureur in je auto zetten die ook nog eens multiple champcar kampioen isquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:27 schreef Spooky4u het volgende:
geloof er maar niet in. Zelf Bourdais, die dolgraag naar de F1 wil komt er niet meer tussen.
Jij doelt op Renault?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Volgens mij is t bij Bourdais ook een persoonlijkheidsissue.. Kan me niet anders voorstellen. Waarom zou je als frans team geen franse coureur in je auto zetten die ook nog eens multiple champcar kampioen is
Misschien, maar dit is het nu net. Hij heeft zo weinig races gereden de laatste jaren dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik hem moet plaatsen. Ik denk dat Red Bull dit wellicht ook heeft. Hij had de GP2 er vorig jaar naast moeten doen. Riskant? Ja, maar je zult je toch moeten bewijzen. Bewijzen, dat heeft hij zich eigenlijk nooit echt gedaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Spooky4u het volgende:
Ik vind het terecht! Ammermuller heeft al veel meer laten zien.
RBR heeft nu eindelijk ingezien dat Doornbos maar een gewone coureur is die verder niets extra heeft.
Volgens mij was er in de GP2 geen enkel team die hem wilde......quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:53 schreef kriele het volgende:
[..]
Misschien, maar dit is het nu net. Hij heeft zo weinig races gereden de laatste jaren dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik hem moet plaatsen. Ik denk dat Red Bull dit wellicht ook heeft. Hij had de GP2 er vorig jaar naast moeten doen. Riskant? Ja, maar je zult je toch moeten bewijzen. Bewijzen, dat heeft hij zich eigenlijk nooit echt gedaan.
Dat geloof ik nu ook weer niet. Met de steun van RB had hij vast wel ergens in kunnen stappen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij was er in de GP2 geen enkel team die hem wilde......
Was RD te bang om te falen?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Volgens mij heeft hij a amper gezocht en b had red bull het echt wel ergens kwijt gekund maar eigenlijk ligt daar al een fout van kamp RD
Maar wilde RB diue steun wel bieden??quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:56 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat geloof ik nu ook weer niet. Met de steun van RB had hij vast wel ergens in kunnen stappen.
Daar ga ik vanuit. RB wil hem nu ook steunen in de CC.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wilde RB diue steun wel bieden??
Bron? Vooralsnog is daarover nog niets bevestigd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Daar ga ik vanuit. RB wil hem nu ook steunen in de CC.
Een paar dagen geleden op Newsnow gelezen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron? Vooralsnog is daarover nog niets bevestigd.
Je hebt er wel vaker naast gezeten de laatste tijdquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:24 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Faalangst kent RD niet voor zover ik weet
Ach, wat is ver.....quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Als je als topsporter faalangst hebt is het een godswonder dat je ver gekomen bent!!
ver gekomen?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Als je als topsporter faalangst hebt is het een godswonder dat je ver gekomen bent!!
Ik zou eerder zeggen dat RD niet netjes gehandeld heeft.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Ben het gewend als Feyenoord fan hoorKomt door al die kutneefjes die voor Ajax zijn hahahaha
Maargoed al met al is het niet netjes gehandeld van RBR , maar wel logisch
Jep, die hebben iig complete seizoenen in de F1 gereden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:17 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ver gekomen?
Alex Yoong en Narain Kartikayan zijn verder gekomen hoor!
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat RD niet netjes gehandeld heeft.
Hij heeft een contract als reservecoureur, en kiest alsnog een racestoeltje elders waardoor hij zijn contract met RBR niet na kan komen. En vervolgens beginnen zijn fans te schreeuwen dat hij genaaid wordt door RB
En dat iets erlangs doen? Ging dat niet over dammen ofzo?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:23 schreef TJDoornbos het volgende:
RBR heeft zelf gezegd dattie er wat naast mocht doen, dus wat is je probleem San?
Tuurlijk mag hij zelf er iets naast doen, maar dan moet hij (en zijn fans) niet gaan verwachten dat zijn plekje open blijft als blijkt dat dat niet te combneren valt. Zoals nu.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:23 schreef TJDoornbos het volgende:
RBR heeft zelf gezegd dattie er wat naast mocht doen, dus wat is je probleem San?
Ach, de F1 is echt niet heilig. Waarom zo krampachtig eraan vast blijven houden? Wat Sanger al zegt, door te kiezen voor de CC ipv GP2 heeft hij zelf op deze beslissing van de rode stieren aangestuurd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:30 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik snap zelf ook wel dattie door CCWS niet al zn tijd aan RBR kan besteden maar kan best paar races mee als 3de man.
En ik kan me voorstellen dat RBR continuiteit wilt door dezelfde man te nemen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:30 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik snap zelf ook wel dattie door CCWS niet al zn tijd aan RBR kan besteden maar kan best paar races mee als 3de man.
idd, wat nou als we het gewoon niet proberen om Nederlanders in de F1 te krijgen! Als ze talent hadden, hadden ze nu al bij een topteam gezeten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:03 schreef Radegast het volgende:
Al dat gezeik om die Nederlandse F1-coureurs.![]()
Geen enkel talent is in de F1 gekomen zonder een grote sponsor.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:39 schreef cappp het volgende:
[..]
idd, wat nou als we het gewoon niet proberen om Nederlanders in de F1 te krijgen! Als ze talent hadden, hadden ze nu al bij een topteam gezeten.
Oh, en hoe zit dat met die Finnen dan? Die zitten altijd bij goede teams. Het land mag wel veel groter zijn, maar het aantal inwoners is veel minder.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Geen enkel talent is in de F1 gekomen zonder een grote sponsor.
Om iets te noemen: Schumacher is in de F1 gekomen doordat Mercedes de buidel trok. Anders had hij zijn rondjes in de F3 moeten maken. Alonso ook alleen door een aantal Spaanse bedrijven, waaronder Telefonica.
Helaas is Nederland te klein, en begint het bedrijfsleven nu pas te investeren in de F1, anders had Verstappen misschien wel een kans bij een topteam gekregen (Benneton niet meegerekent).
Of je leest de PI en de post erna.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Geen enkel talent is in de F1 gekomen zonder een grote sponsor.
Om iets te noemen: Schumacher is in de F1 gekomen doordat Mercedes de buidel trok. Anders had hij zijn rondjes in de F3 moeten maken. Alonso ook alleen door een aantal Spaanse bedrijven, waaronder Telefonica.
Helaas is Nederland te klein, en begint het bedrijfsleven nu pas te investeren in de F1, anders had Verstappen misschien wel een kans bij een topteam gekregen (Benneton niet meegerekent).
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk, we zullen het gaan zien.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:45 schreef Atreidez het volgende:
"Kimi wordt overschat", zei Villeneuve tegen het Britse F1 Racing Magazine. "Hij kan dan misschien wel hard rijden, voor de rest geeft hij eigenlijk nergens om. Een coureur moet ook goed kunnen omgaan met de ingenieurs om de auto beter te maken en het team kunnen motiveren om het maximale te geven. Ik denk niet dat Kimi een team kan dirigeren, waarschijnlijk zal Massa de nieuwe leider worden binnen Ferrari. "
Zowel Hakkinen als Raikkonen brachten sponsorgeld mee naar hun eerste team meen ik mij te herinneren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:14 schreef kriele het volgende:
[..]
Oh, en hoe zit dat met die Finnen dan? Die zitten altijd bij goede teams. Het land mag wel veel groter zijn, maar het aantal inwoners is veel minder.
Verhipquote:
Dan is het alleen nog de vraag wie er binnen het team de credits krijgt.....quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:21 schreef Atreidez het volgende:
Massa misschien leider qua ontwikkeling, maar die ontwikkeling werkt op beide auto's.. Volgens mij rijdt Kimi Massa er finaal uitMaar we zullen zien idd..
Als Ferarri een auto onder Kimi's kont kan zetten die niet stuk gereden word acht ik het zeer waarschijnlijk jaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:21 schreef Atreidez het volgende:
Massa misschien leider qua ontwikkeling, maar die ontwikkeling werkt op beide auto's.. Volgens mij rijdt Kimi Massa er finaal uitMaar we zullen zien idd..
Ik betwijfel dat. Zeker in de eerste helft van het seizoen zie ik Massa sneller zijn dan Kimi. Hij kent het team immers beter en werkt al sinds het begin mee me de ontwikkeling van de auto. Bovendien is Massa gewoon een groot talent, Kimi moet nog maar eerst laten zien dat hij beter is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Als Ferarri een auto onder Kimi's kont kan zetten die niet stuk gereden word acht ik het zeer waarschijnlijk ja
Hij heeft wel een punt,wat hebben al die F3 brugklassers nou bereikt in de F1?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Villeneuve: "Raikkonen wordt overschat"
20 februari 2007
Jacques Villeneuve, wereldkampioen van 1997, vindt Kimi Raikkonen geen goede coureur. De Ferrari-rijder wordt door veel mensen gezien als een titelkandidaat voor 2007. Volgens Villeneuve heeft de Fin niet de kwaliteiten in huis om het team van Ferrari te leiden, zoals Michael Schumacher dat de afgelopen jaren deed.
"Kimi wordt overschat", zei Villeneuve tegen het Britse F1 Racing Magazine. "Hij kan dan misschien wel hard rijden, voor de rest geeft hij eigenlijk nergens om. Een coureur moet ook goed kunnen omgaan met de ingenieurs om de auto beter te maken en het team kunnen motiveren om het maximale te geven. Ik denk niet dat Kimi een team kan dirigeren, waarschijnlijk zal Massa de nieuwe leider worden binnen Ferrari. "
De Canadees zet bovendien grote vraagtekens bij hoe toegewijd Raikkonen is aan de sport. Villeneuve: "Ik kan me van hem voorstellen dat hij ineens roept: 'ik heb genoeg van de Formule 1, ik stop ermee'. Zonder een reden daarvoor te noemen."
Uhmmm, Button heeft niet echt in een topauto gezeten, hooguit sub-top..quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:14 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt,wat hebben al die F3 brugklassers nou bereikt in de F1?
Ik noem een Button,Raikkonen,Massa ( lijkt de goede kant op te gaan ) .. paar overwinningen en wat podium plaatsen met top wagens!
Heidfeldquote:Op woensdag 21 februari 2007 00:14 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook echt dat 2007 het jaar van Nick Heidfeld wordt... die kerel verdient pas een top wagen!
Afgaande op de rondetijden van de langtere stints tijdens de afgelopen testst heeft F1Racing een lijstje gemaakt met de rangorde. BMW, McLaren, Ferrari, Renault, Williams, Red Bull, Honda.....quote:Op woensdag 21 februari 2007 04:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmmm, Button heeft niet echt in een topauto gezeten, hooguit sub-top..
Ik denk eerlijk gezegd van welquote:Op woensdag 21 februari 2007 09:15 schreef flubub het volgende:
[..]
Heidfeld![]()
Hoewel ik niet denk dat hij echt veel talent heeft.. maar ik gun hem wel een fantastisch jaar
Ja? Ja, dat weet ik niet, toen keek ik nog nietquote:Op woensdag 21 februari 2007 09:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd van welHij heeft vrijwel altijd zijn teamgenoot verslagen....ook Kimi bij Sauber.
Hij heeft mss wel een beetje gelijk, maar villeneuve is ook een overschatte coureur. Grote mond, veel kritiek op andere coureuers, zelf niet echt bijzonder veel gepresteerd op de ene titel na, in een auto die vele male beter was als de rest van het veld.quote:Op woensdag 21 februari 2007 04:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt,wat hebben al die F3 brugklassers nou bereikt in de F1?
Ik noem een Button,Raikkonen,Massa ( lijkt de goede kant op te gaan ) .. paar overwinningen en wat podium plaatsen met top wagens!
Daarom hoop ik ook echt dat 2007 het jaar van Nick Heidfeld wordt... die kerel verdient pas een top wagen!
Dat is het inderdaad, ik heb al tijden zo'n voorgevoel dat ferrari een stuk minder is dan voorheen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Als Ferarri een auto onder Kimi's kont kan zetten die niet stuk gereden word acht ik het zeer waarschijnlijk ja
Dat lukt Doornbos ook wel hoor meneer Verstappenquote:Verstappen niet in Champcars
Nederlander is wachten beu
[21-02] Jos Verstappen heeft de knoop doorgehakt. Hij komt dit jaar niet in actie in de Champcars. Dat verklaart de bijna 35-jarige coureur uit Limburg op zijn eigen website.
Verstappen zegt nee tegen Champcars in 2007.Verstappen zegt het wachten beu te zijn. ,,We zijn hier alweer drie maanden mee bezig en ik ben het wachten meer dan zat", aldus Verstappen op zijn eigen site. ,,Het is steeds weer hetzelfde politieke spelletje waarbij het alleen maar weer gaat om geld. Welnu, ze kennen mijn eisen en ze weten wat voor een coureur ik ben. Er is absoluut interesse van een aantal teams maar niemand hakt knopen door. Binnenkort is er nog een test dus wilde ik vandaag gewoon weten waar ik aan toe zou zijn. En niet twee dagen voor zo'n test waarbij ik dan weer hals over kop in het vliegtuig moet springen om die test af te raffelen. Ik wil me goed kunnen voorbereiden. We hebben niets meer vernomen van de geïnteresseerde teams dus voor mij is het nu over.’’
Verstappen zegt het spijtig te vinden dat het zo moet lopen. ,,Het is jammer voor iedereen. Ik verbeeld me niks, maar ik weet zeker dat Assen in no time uitverkocht zou zijn als ik daar had gereden. We weten allemaal nog wel hoe snel dat in Zandvoort ging, vorig jaar, met de A1GP.’’
Met het besluit af te zien van de Champcars is het ongewis of Verstappen in 2007 nog in actie zal komen. De afzegging van Verstappen is een forse tegenvaller voor de organisatie van het TT-circuit in Assen, dat op 2 september de Champcars naar Drente ziet komen. Wel zeker van deelname aan de Champcars is Red Bull-testcoureur Robert Doornbos, die op het punt staat een contract te tekenen bij Team Minardi USA. Ook Nicky Pastorelli en Charles Zwolsman zijn nog kansrijk voor deelname aan het nieuwe Champcarsseizoen.
Whehehe, dit lees ik net op rtlgpquote:Duur jaar voor Verstappen?
Geen Champ Car dit jaar voor Jos Verstappen. Teleurstelling bij de Nederlandse autosportfans, of toch niet? Want wat schreef Verstappen op 23 november 2006 in zijn column in De Telegraaf? Wordt het alsnog een duur jaar voor Verstappen?
Geld
"Dus zet 2 september 2007 vast een uitroepteken in je agenda, want als het inderdaad de Champ Car World Series wordt, zal ik op die dag eindelijk weer in Nederland racen. En met de fans die een kaartje kopen, spreek ik het volgende af: als ik in Assen niet aan de start verschijn, betaal ik hen het geld voor het kaartje uit mijn eigen zak terug", zo schreef Verstappen in zijn column.
Kaarten
Inmiddels zijn er sinds de start van de voorverkoop in november al enkele duizenden kaarten verkocht voor de race op 2 september. In totaal zijn er op Assen 60.000 tribuneplaatsen en zo'n 50.000 tot 60.000 staanplaatsen. Dit kan nog wel eens een dure belofte worden.
hij snijdt zichzelf in de vingers nu geweldigquote:
Bronquote:Prodrive mogelijk in zee met Aston Martin
Dave Richards praat met Ford over overname
[21-02] Prodrive, het aanstaande twaalfde Formule 1-team, is in onderhandeling met Ford over een overname van diens topmerk Aston Martin. Dat schrijft GrandPrix.com.
Er zijn al innige banden tussen Prodrive en Aston Martin. Het bedrijf van Dave Richards prepareert de Aston Martin DBR9, die in verschillende endurance-series wordt geracet door onder andere Peter Kox. Berichten over een overname van het Britse sportwagenmerk door Richards zijn interessant, omdat Prodrive in 2008 in de Formule 1 debuteert. Dave Richards heeft al aangegeven met een klantenchassis te gaan racen. Het eigendomsrecht van Aston Martin zou hem een mogelijkheid verschaffen om dit onder de vlag van een prestigieus bestaand automerk te doen.
Als de koop doorgaat wordt Prodrive eigenaar van een modern complex, dat een eigen testcircuit en een R&D-afdeling behelst. Bovendien ligt het Aston Martin-hoofdkwartier op een steenworp afstand van de plaats waar momenteel de nieuwe Prodrive-fabriek wordt gebouwd.
Mocht Aston Martin bij de Formule 1-plannen van Richards betrokken worden, is dat niet de eerste keer dat het merk in de Formule 1-annalen opduikt. In 1959 waagde het sportwagenmerk de sprong naar de Grand Prix-racerij. Helaas had de Aston Martin DBR4/250 de motor voorin, waardoor het al bij zijn introductie hopeloos achterhaald was. Roy Salvadori, Carroll Shelby en Maurice Trintignant scoorden in twee jaar geen punten en eind 1960 werd het project opgedoekt.
Zijn vrouw ligt dwarsquote:Ross Brawn teamchef bij McLaren?
Naar verluid staat voor Ferrari’s voormalig technisch directeur Ross Brawn de rol van teamchef bij McLaren ter discussie. Brawn zou reeds in 2008 zijn opwachting kunnen maken bij het team uit Woking. Brawn vormde samen met Michael Schumacher bij zowel Benetton als bij Ferrari het absolute ‘dreamteam’, maar nadat de Duitser zijn helm aan de wilgen hing, koos Brawn ervoor om een ‘sabattical year’ te nemen.De Brit heeft echter nooit onder stoelen of banken gestoken weer terug te willen keren in de F1, maar dan niet meer als technisch directeur.
Het lijkt erop dat de enthousiaste rozenkweker wel eens teamchef zou kunnen worden. En niet perse noodzakelijk als opvolger van Jean Todt bij Ferrari, maar vanaf 2008 bij het team van McLaren-Mercedes, waar Brawn Ron Dennis zou aflossen. Dat meld althans Sport Bild-on line. Achtergrond van het verhaal zou het gegeven zijn dat McLaren teamchef Ron Dennis overweegt om volgend jaar over te stappen naar het team van Prodrive, het team van zijn landgenoot David Richards. Dennis zou al met Richards in onderhandeling zijn om zestig tot 70 procent van de aandelen van Prodrive over te nemen.
Alles wijst er dus op dat Ron Dennis langzaamaan zijn vertrek bij McLaren-Mercedes aan het voorbereiden is. Hij heeft al de helft (15%) van zijn aandelen van McLaren aan het koningshuis van Bahrein verkocht, de andere helft zou Mercedes moeten overnemen. Mercedes behoudt dan met 55% een meerderheidsaandeel in het team. Brawn, die tegenover Sport Bild-on line bevestigde dat de functie van teamchef optioneel is, verklaarde eveneens dat hij eerst met Ferrari wenst te spreken over een eventuele overname van de functie van Jean Todt. Tegen Ferrari en voor McLaren lijkt het feit te zijn dat Brawn's echtgenote Jean het na tien jaar Italië voor gezien houdt en Engeland niet meer wil verlaten.
quote:
Dat zijn de tijden van gisteren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:22 schreef Atreidez het volgende:
Tijden Valencia vandaag
1 A. Wurz Williams 01:11.614 85
2 N. Rosberg Williams 01:11.893 90
3 C. Albers Spyker F1 01:13.504 33
4 A. Sutil Spyker F1 01:13.678 128
5 F. Fauzy Spyker F1 01:14.499 75
Met de B.A.R in 2004 kon er veel meer mee gebeuren..quote:Op woensdag 21 februari 2007 04:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmmm, Button heeft niet echt in een topauto gezeten, hooguit sub-top..
Bronquote:Massa onderscheiden met Bandini-trofee
Felipe Massa mag op 6 mei, in het weekend voorafgaand aan de Grand Prix van Spanje, de Lorenzo Bandini-trofee in ontvangst nemen. Hij krijgt de onderscheiding vanwege zijn goede prestaties voor Ferrari gedurende het vorige seizoen.
De Lorenzo Bandini-trofee eert mensen voor hun toewijding aan de autosport. Het initiatief wordt gesteund door de Formule 1-wereld vanaf 1992, het jaar dat de prijs in het leven geroepen werd.
Margherita Bandini, de weduwe van de Ferrari-coureur die overleed na een crash tijdens de Grand Prix van Monaco in 1967, reikt de trofee normaal gesproken uit tijdens een ceremonie in Brisighella, de geboorteplaats van Bandini.
Het uitreiken van de trofee geschiedde doorgaans in hetzelfde weekend als waarin de Grand Prix van San Marino werd gehouden. Omdat die race in 2007 niet op de kalender staat, is besloten de plannen te wijzigen.
Felipe Massa verkeert als winnaar van de trofee in goed gezelschap. Michael Schumacher, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso, Jacques Villeneuve en Ferrari-baas Luca di Montezemolo mochten de trofee al eens in ontvangst nemen.
Bronquote:Red Bull Racing en Stipinovich uit elkaar
Anton Stipinovich kan op zoek naar een nieuwe werkgever. De Zuid-Afrikaanse aerodynamicaspecialist is maandag door Red Bull Racing op straat gezet.
Dat heeft Helmut Marko, rechterhand van Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz, vanmiddag telefonisch bevestigd tegenover de Duitse website Motorsport-Total.com. De reden van het ontslag van Stipinovich wilde Marko niet zeggen.
Stipinovich trad in februari 2005 als Head of Development bij Red Bull Racing in dienst. Zijn werkzaamheden spitsen zich toe op de aerodynamica van de auto’s van de energiedrankfabrikant. Daarvoor werkte hij voor Ferrari en McLaren.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:35 schreef Spooky4u het volgende:
Dat zijn de tijden van gisteren.
Ja, wat heeft Raikkonen nou bereikt in de F1?quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:14 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt,wat hebben al die F3 brugklassers nou bereikt in de F1?
Ik noem een Button,Raikkonen,
Narain is goed bezigquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:46 schreef kriele het volgende:
Ah, die tijd van Sutil lijkt er meer op.
Sutil heeft zich geconcentreerd op korte runss, om te kijken hoe ze de temperatuur beter in de banden kunnen krijgen. Albers heeft een racesimulatie gereden. 's Ochtends was het circuit nat dus hebben ze ook de regenbanden getest.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:46 schreef kriele het volgende:
Ah, die tijd van Sutil lijkt er meer op.
Gaat redelijk goed he!quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik moet zeggen dat ze me echt verbazen daar bij Spyker
Zijn er inderdaad bizar weinig.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:31 schreef Spooky4u het volgende:
Wat draait Red Bull weer veel rondjes zeg
Barrichello 2e???quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:24 schreef Noud_ het volgende:
Tussentijden zoals het er om 12.45 (lokale tijd) uitzag in Bahrein, van de Renault blog.
Times at 12:45 local in Bahrain are as follows:
1 MAS 1'32.346 46
2 BAR 1'32.570 38
3 RAI 1'32.870 28
4 KOV 1'33.139 81
5 HEI 1'33.225 30
6 HAM 1'33.550 18
7 DLR 1'33.738 24
8 PIQ 1'33.816 69
9 VET 1'34.129 44
10 BUT 1'34.244 26
11 DAV 1'34.698 40
12 TRU 1'35.187 5
13 SCH 1'35.265 25
14 COU 1'35.377 9
15 WEB 1'36.075 7
16 LIU 1'36.345 23
En samen met de eerste foto's uit Bahrein kan ik nu officieel niet meer wachten tot het circus weer begint!![]()
[afbeelding]
quote:Sakhir dag 1 :: Ferrari bovenaan
Ferrari begint goed aan de eerste grote test in Bahrein. Zowel Felipe Massa als Kimi Räikkönen is bovenaan de tijdentabel te vinden na de eerste testdag in het oliestaatje. De twee Ferrari-rijders zijn de enigen met een tijd onder de 1'32.
Daarachter vinden we Jenson Button terug op een derde plaats. De Brit had evenwel geen vlekkeloze testdag: hij moest de RA107 eenmaal parkeren langs de baan met gaspedaalproblemen. Ook problemen waren er voor Nick Heidfeld, ook de F1.07 van de Duitser viel halverwege de dag een keer stil. De reden daarvan is onbekend.
Later meer.
Uitslag - Testweek Sakhir - Sakhir dag 1
Nr. Coureur Team Band Tijd Verschil Rnd.
1. Felipe Massa Ferrari Bridgestone 1'31''766 86
2. Kimi Räikkönen Ferrari Bridgestone 1'31''901 0'00''135 47
3. Jenson Button Honda Bridgestone 1'32''099 0'00''333 83
4. Lewis Hamilton McLaren Bridgestone 1'32''182 0'00''416 83
5. Rubens Barrichello Honda Bridgestone 1'32''570 0'00''804 101
6. Pedro de la Rosa McLaren Bridgestone 1'32''621 0'00''855 47
7. Sebastian Vettel BMW Sauber Bridgestone 1'32''652 0'00''886 104
8. Jarno Trulli Toyota Bridgestone 1'32''787 0'01''021 33
9. Nick Heidfeld BMW Sauber Bridgestone 1'32''810 0'01''044 49
10. Anthony Davidson Super Aguri Bridgestone 1'32''396 0'00''630 76
11. Heikki Kovalainen Renault Bridgestone 1'33''139 0'01''373 113
12. Nelsinho Piquet Renault Bridgestone 1'33''816 0'02''050 92
13. Mark Webber Red Bull Racing Bridgestone 1'34''077 0'02''311 27
14. David Coulthard Red Bull Racing Bridgestone 1'34''595 0'02''829 31
15. Ralf Schumacher Toyota Bridgestone 1'35''265 0'03''499 35
16. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso Bridgestone 1'36''345 0'04''579 25
thuisrace geef je altijd iets extra's. Massa is wel gegroeit vorig seizoen dus acht hem zeker niet kansloos.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:21 schreef Atreidez het volgende:
Massa was idd sterk eind vorig jaar.. vooral op ze thuisrace. Daar ben je nou eenmaal gewoon wat gemotiveerderMaar de titel, nee.. ik zie t niet gebeuren.
Alonso trouwens ook aanwezig in Bahrein?
Button heeft mijn posts hier op fok gelezen, en begint nu zelf ook wat zorgen te makenquote:Button: "RA107 nog niet snel genoeg"
22 februari 2007
Jenson Button maakt zich zorgen om de snelheid van de RA107. Volgens de Brit kan de nieuwe Honda nog niet concurreren met de wagens van de topteams.
"Of wij bij de eerste race al een auto hebben die even snel is als de Renault, de Ferrari of de McLaren? Daar ik heb zo mijn twijfels over", zei Button, die aan zijn achtste seizoen in de Formule 1 gaat beginnen, tegen het blad Autosport. "Ik had de auto graag wat sneller gezien. We zijn namelijik nog niet zo snel als de topteams en dat is erg teleurstellend. Het positieve is dat we wel veel vooruitgang boeken met deze auto en dat we in Bahrein nog meer stappen vooruit kunnen zetten."
Maandag zal Honda de nieuwe livery presenteren in Londen.
Niks specifieks. Dat het al hossana is wat ze bij Spyker roepen. Dat is het enige!!quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:31 schreef Spooky4u het volgende:
Wederom tevredenheid bij Spyker
Waar doel jij op met je reactie TJ?
Dat de livery groen gaat worden is al bevestigdquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:50 schreef Noud_ het volgende:
Ik gok op een groene livery voor Honda.
100% Nick Heidfeld WCquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:21 schreef Atreidez het volgende:
Massa was idd sterk eind vorig jaar.. vooral op ze thuisrace. Daar ben je nou eenmaal gewoon wat gemotiveerderMaar de titel, nee.. ik zie t niet gebeuren.
Alonso trouwens ook aanwezig in Bahrein?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:15 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Dat de livery groen gaat worden is al bevestigd![]()
Doe het voortaan even via feedback als je wiltquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Niks specifieks. Dat het al hossana is wat ze bij Spyker roepen. Dat is het enige!!
Trouwens zit ik er ver naast als jij en je maatjes op het RD forum zat vanmorgen?
Als we dan toch allemaal rare dingen gaan roepen zeg ik gewoon dat ik Hamilton wel kampioen zie wordenquote:
Hamiltonquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:47 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als we dan toch allemaal rare dingen gaan roepen zeg ik gewoon dat ik Hamilton wel kampioen zie worden
Hij staat 20:1 op Unibet en BMW 40:1quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:47 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als we dan toch allemaal rare dingen gaan roepen zeg ik gewoon dat ik Hamilton wel kampioen zie worden
Afgaande op dit rijtje, moet ik toch wel zeggen dat Spyker me behoorlijk kansloos lijkt. STR heeft aansluiting met de auto's ervoor en SA verslaat zelfs een RB en een Toyota.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:47 schreef MaximusF1 het volgende:
1..... F. Alonso........... McLaren........................... 01:30.994...... 73
2 ..... L. Hamilton...... McLaren .......................... 01:31.094...... 53
3 ..... F. Massa........... Ferrari ............................. 01:31.718...... 52
4 ..... K. Raikkonen .. Ferrari .............................. 01:31.867.... 100
5 ..... H. Kovalainen . Renault ........................... 01:32.032...... 86
6 ..... R. Barrichello... Honda ............................. 01:32.115.... 129
7 ..... J. Button............ Honda ............................. 01:32.137...... 78
8 ..... D. Coulthard..... Red Bull .......................... 01:32.220...... 73
9 ..... N. Piquet jr. ...... Renault............................ 01:32.334.... 102
10 .... N. Heidfeld ..... BMW ................................ 01:32.451...... 65
11.... R. Kubica ..........BMW ................................ 01:32.475...... 95
12 ... A. Davidson...... Super Aguri .................... 01:32.553.... 126
13 ... F. Montagny...... Toyota.............................. 01:32.917.... 110
14 ... M. Webber........ Red Bull........................... 01:33.034...... 73
15 ... J. Trulli ..............Toyota .............................. 01:33.062.... 104
16 ... S. Speed .......... Scuderia Toro Rosso... 01:33.255...... 60
[afbeelding]
Bron+plaatjequote:Nieuwe kleurstelling Honda uitgelekt
Komende maandag wordt de Honda RA107 officieel in de nieuwe kleurstelling ten doop gehouden. Maar FORMULE 1 RaceReport heeft nu al beslag weten te leggen op de eerste foto.
De Honda is uitgerust met een soort van google earth wereldkaart. Op de achtervleugel prijkt de url van myearthdream.com .
(later meer)
Ik hoop dat dit een grap is?quote:Op zondag 25 februari 2007 00:24 schreef WEST het volgende:
[afbeelding]
voor de duidelijkheid plaatje is verwijderd bij formule1.nl omdat honda zeurde, maar andere sites hebben het nu ook staan![]()
Die ziet er echt wel vet uit!quote:Op zondag 25 februari 2007 00:24 schreef WEST het volgende:
[afbeelding]
voor de duidelijkheid plaatje is verwijderd bij formule1.nl omdat honda zeurde, maar andere sites hebben het nu ook staan![]()
Dat zijn dan wel weer leuke mogelijkhedenquote:Op zondag 25 februari 2007 10:33 schreef Gitanki het volgende:
Zou ook wel gaaf zijn als ze elke race de circuitfoto vanuit Google Earth op de auto zetten
als je het nu ziet, dan is het geen photoshopquote:Op zondag 25 februari 2007 20:04 schreef Googolplexian het volgende:
Da's de duidelijkste fotoshop EVER!![]()
makkelijk shoppen ook met een zwarte auto als basis
puntjes die me opvallen:quote:Op maandag 26 februari 2007 10:22 schreef WEST het volgende:
[..]
als je het nu ziet, dan is het geen photoshop![]()
quote:Honda houdt tweede teampresentatie
Nadat er eind januari al een eerste teampresentatie werd gehouden – waar slechts de zwarte testlivery werd gepresenteerd – heeft de Formule 1-renstal van Honda Racing F1 vandaag haar tweede en officiële teampresentatie gehouden. De livery is meteen een punt dat opvalt.
De Japanners introduceren namelijk een nieuw initiatief in het nieuwe raceseizoen van de Formule 1. In een poging de mensheid bewust te maken van de klimaatproblemen die steeds dichter bij komen, toont de RA107 simpelweg één groot plaatje van de aarde, terwijl de andere deelnemers – en Honda in het verleden – hun bolide presenteren met velen sponsoren.
Het nieuwe uiterlijk van de bolide is een poging om fans, sponsoren, klanten en leden van het publiek op te roepen de actie van Honda te steunen om iets te vinden tegen de klimaatproblemen van de wereld waar momenteel zo veel over gesproken wordt.
Via de internetsite www.myearthdream.com kan iedereen die zijn of haar steentje bij wil dragen zijn of haar naam op de bolide laten zetten om op die manier te laten zien dat ook jij graag een oplossing zou willen zien voor de klimaatproblemen. Er zit hier een donatie aan het goede doel aan verbonden. Onder het motto onze wagen is uw wagen zal iedere naam een pixel vormen, die samen als geheel de aarde op de bolide tonen. Iedere naam zal op de internetsite terug te vinden zijn, waar men met een microscoop over de bolide kan zweven.
Universal Music, het grootste muziekbedrijf in de wereld, en Gatorade zijn de eerste twee merken die wereldwijd bekend zijn en hun bijdrage zullen leveren aan het nieuwe concept van het team. Ook bestaande partners hebben enthousiast gereageerd op het idee en blijven allen aan als sponsor van het team voor het naderende seizoen. Hiermee presenteerde het team haar sponsoren Fila, IBM, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denk, TUV en GF Agie Charmilles die aan zullen blijven en een bijdrage zullen leveren aan het goede doel.
De coureurs voor het nieuwe seizoen zijn al bekend gemaakt gedurende de eerste teampresentatie. Zo zullen Jenson Button en Rubens Barrichello aanblijven als racecoureurs, terwijl Christian Klien bij het team instapt als de nieuwe testrijder. De Oostenrijker, die hiermee Anthony Davidson vervangt, stapte vorig jaar eerder op bij het team van Red Bull Racing en heeft deze winter al meerdere kilometers voor zijn nieuwe Japanse werkgever mogen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |