bronquote:Als een Grote Passie presenteerde RTL Nederland op vrijdag de plannen van het nieuwe platform RTL GP. Met alleen op de zondagen al ruim 200 uur televisie, daarnaast teletekst en de site rtlgp.nl moeten de kijkers vooral ruim kunnen genieten van al het motor- en autosport wat RTL dit seizoen te bieden heeft. Er zal veel veranderen met veel interactie met de kijker. Zo zal er een RTL GP Magazine komen (zie artikel), er zal er een RTL Club zijn, en kan men reizen via RTL GP Reizen, bestellen via de RTL GP Shop op internet en sms info verkrijgen met RTL GP Telefonie.
Ook het team die de uitzendingen van RTL zullen verzorgen werd bekend gemaakt. Olav Mol en Allard Kalff zullen de verslaggeving verzorgen live vanaf de circuits. Nieuw is dat Allard straks ook live via de televisie te zien zal zijn met een eigen cameraman. Er zal ook weer publiek in de studio aanwezig zijn. De MotoGP zal Corné Klein voor zijn rekening nemen. Alle races zullen worden uitgezonden inclusief die in Assen. Het commentaar zal verzorgt worden door Frank Weeink (zat voorheen bij Eurosport).
De uitzendtijden van de GP van Australië zijn als volgt:
Zaterdag 17 maart
Kwalificatie 03.55 - 05.10 uur
Kwalificatie (herhaling) 13.55 - 15.10 uur
Zondag 18 maart
Race 03.00 - 06.30 uur
Race (herhaling) 13.00 - 16.30 uur
Kortom er gaat veel veranderen in positieve zin voor de kijker. Zo is de Formule 1 nou eenmaal na de Olympische Spelen en het WK voetbal de best bekeken sport. Dit jaar is er geen Olympische Spelen en is er ook geen WK en dus is de Formule 1 in 2007 de grootste sport ter wereld. Het wordt dus een spannend seizoen met als rijder Christijan Albers en het Nederlands Team Spyker in het bijzonder.
Veel onderdelen die interessant kunnen zijn voor de kijker zijn:
RTL GP Club Via de site rtl.nl zijn er al ruim 800.000 digitale paspoorthouders die dagelijks informatie kunnen krijgen over de RTL programma's maar nu komt er dus ook een apart gedeelte voor de racefans met informatie over RTL GP, prijsvragen, meet & greets en studiobezoek tijdens de uitzendingen van RTL GP. Alle clubleden ontvangen een nieuwsbrief en kunnen kortingen krijgen op de diverse RTLGP producten en diensten. Ook is het mogelijk om via RTL GP Reizen de races zelf te bezoeken.
RTL GP Shop Via deze shop kunnen de racefans alle merchandise bestellen van RTL GP producten zoals dvd's, caps, kalenders en kleding.
RTL GP Telefonie Een andere nieuwe activiteit is RTL GP Telefonie. Voor mobiele telefoons komt er een sms-service. Op verzoek wordt men geattendeerd op de start van een RTL GP-uitzending en ontvangt men de laatste nieuwtjes op het gebied van auto- en motorsport. Daarnaast kan men per race een quizvraag ontvangen. Tijdens de studio-uitzendingen is er een live belspel geënt op auto- en motorsport.
RTLGP.nl Op de website van RTL zal Rick Winkelman dagelijks een toegewijde redactie web chats, video chats, live streams, een video archief en natuurlijk het laatste nieuws verzorgen. De site zal in het loop van het jaar flink worden uitgebreid met nieuws voor auto- en motorsportfans.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:48 schreef WEST het volgende:
Ook het team die de uitzendingen van RTL zullen verzorgen werd bekend gemaakt. Olav Mol en Allard Kalff zullen de verslaggeving verzorgen live vanaf de circuits.
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Jack Plooij had toch ook een cameraman bij zich?quote:Nieuw is dat Allard straks ook live via de televisie te zien zal zijn met een eigen cameraman.
Wordt Ruud ter Weijden ook weer van stal gehaald?quote:Er zal ook weer publiek in de studio aanwezig zijn.
Goede zaak dat die commentator daar voor aangetrokken is (althans, ik hoop dat het de goede van de twee isquote:De MotoGP zal Corné Klein voor zijn rekening nemen. Alle races zullen worden uitgezonden inclusief die in Assen. Het commentaar zal verzorgt worden door Frank Weeink (zat voorheen bij Eurosport).
bronquote:Christijan Albers heeft een voetblessure opgelopen. Tijdens de persconferentie van het RTL GP-platform kwam de Larenaar vrijdag op krukken binnen.
Kwetsuur
Albers verstapte zich onlangs, maar de kwetsuur is niet ernstig. De Spyker-coureur denkt op tijd weer fit te zijn voor de testssessies in Valencia volgende week.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 02:12 schreef wimderon het volgende:
Klopt ja, alleen wat je moet voorstellen is denk ik dat Allard op de grid loopt en interviews doet met mensen terwijl daar een camera man bij is en het live te zien is. (zoiets als Martin Brundel doet bij ITV)quote:[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Jack Plooij had toch ook een cameraman bij zich?
Zou zomaar kunnen, Liever 10 keer Ruud ter Weijde dan 1 keer Edward van Cuilleborg en Victor Brandtquote:[..]
Wordt Ruud ter Weijden ook weer van stal gehaald?![]()
Corne kleijn is wel te pruimen, weet veel van motorGP af. en is zelf ook nog race fan.quote:[..]
Goede zaak dat die commentator daar voor aangetrokken is (althans, ik hoop dat het de goede van de twee is)
Zal wel weer pure voorzichtigheid zijn, iedereen verstapt zich weleens.quote:
Denk eerlijk gezegd dat Marcel Maijer het gewoon gaat doen, maar inderdaad alles is beter dan die twee klojo's van SBS.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:14 schreef WEST het volgende:
Zou zomaar kunnen, Liever 10 keer Ruud ter Weijde dan 1 keer Edward van Cuilleborg en Victor Brandt
[..]
Had het eigenlijk over Frank Weeink, die overkomt van Eurosportquote:Corne kleijn is wel te pruimen, weet veel van motorGP af. en is zelf ook nog race fan.
ja ik denk dat marcel Maijer het gaat doen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat Marcel Maijer het gewoon gaat doen, maar inderdaad alles is beter dan die twee klojo's van SBS.
[..]
Had het eigenlijk over Frank Weeink, die overkomt van Eurosport![]()
Frank Williams heeft zijn mond vol over illegaal gebruik van het chassis, maar moeten versnellingsbakken ed ook niet in eigen beheer worden gemaakt? Sowieso wordt zijn positie als underdog en privéteam hier niet beter door...quote:Williams ontwikkelde versnellingsbak Toyota
Een woordvoerder van het Formule 1-team van AT&T Williams heeft bevestigd dat de technologie die ontwikkeld is door de Britse renstal als basis is gebruikt voor de versnellingsbak die Panasonic Toyota voor het naderende raceseizoen van 2007 gebruikt.
De Japanners, die voor de koningsklasse van de autosport voor het gemak gestationeerd in het Duitse Keulen, levert V8-motoren aan hun Engelse collega’s, terwijl de geruchten liepen dat het privé-team van Frank Williams een B-team voor Toyota was geworden. Dit laaide op tot zijn hoogtepunt toen voormalige Williams-coureur Mark Webber hier in de media uitgebreid over sprak.
“Natuurlijk is Williams een Toyota B-team!”, vertelde hij destijds aan Australia’s Herald Sun. “Ze zullen het zelf ontkennen, maar veel mensen hebben het gevoel dat Williams op dit moment niet meer is dan een B-team. Ik weet zeker dat ze er alles aan zullen doen om Toyota te verslaan, maar het hoofdkantoor zal zeker weten liever succes hebben met haar hoofdteam uit Japan.”
Maar Liam Clogger liet als communicatiemanager weten dat de transfer van technologie eigenlijk beide kanten opgaat. Zo liet hij tegenover F1Live weten dat de nieuwe naadloze versnellingsbak het resultaat is van “een gezamenlijke ontwikkeling tussen twee organisaties, waarbij onze technologie van 2006 als platform werd gebruikt.”
Het levert hem wel een gratis motor op.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:29 schreef LeXX het volgende:
Toch weer redelijk schokkend nieuws:
[..]
Frank Williams heeft zijn mond vol over illegaal gebruik van het chassis, maar moeten versnellingsbakken ed ook niet in eigen beheer worden gemaakt? Sowieso wordt zijn positie als underdog en privéteam hier niet beter door...
Gratis denk ik ook weer niet, maar hierdoor lijtk Williams wel degelijk een B-team te zijn van Toyota.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:36 schreef kriele het volgende:
[..]
Het levert hem wel een gratis motor op.
Ik heb ergens gelezen dat ze niet hebben hoeven te betalen. Weet nier meer precies waar ik dat heb gelezen.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Gratis denk ik ook weer niet, maar hierdoor lijtk Williams wel degelijk een B-team te zijn van Toyota.
Ik heb het nog nergens weten te vinden, en dan heb ik de bekendere en betrouwbaardere sites allemaal nagelopen.....quote:Op zondag 18 februari 2007 14:43 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat ze niet hebben hoeven te betalen. Weet nier meer precies waar ik dat heb gelezen.
Toyota en Williams ontwikkelen gezamenlijke versnellingsbakquote:Op zondag 18 februari 2007 14:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb het nog nergens weten te vinden, en dan heb ik de bekendere en betrouwbaardere sites allemaal nagelopen.....
F1news.nl valt bij mij niet onder de categorie betrouwbare sitequote:Op zondag 18 februari 2007 15:09 schreef kriele het volgende:
[..]
Toyota en Williams ontwikkelen gezamenlijke versnellingsbak
De teams van Toyota en Williams rijden volgend jaar niet alleen met dezelfde motoren maar ook met dezelfde versnellingsbak. De nieuwe versnellingsbak is door beide teams ontwikkelt en gebaseerd op de Williams versnellingsbak van vorig seizoen.
Recentelijk ontkende beide teams nog dat Williams een "B-team" van Toyota zou zijn geworden. Volgens Williams woordvoerster Liam Clogger is er nog steeds geen spraken van "B-team".
"Het ontwikkelen van de versnellingsbak was een joint venture tussen Williams en Toyota. Het is een win/ win situatie, we worden hier beide beter van. De technologie van Williams van 2006 is als platform gebruikt."
Williams rijdt dit seizoen voor het eerst met de Toyota V8 motoren. Vorig jaar kwam Midland/ Spyker met Toyota motoren in actie. Toen maakte Midland/ Spyker gebruik van een versnellingsbak die door Toyota was ontwikkeld. Williams krijgt de Toyota motoren overigens gratis, Midland/ Spyker betaalde voor de motoren.
Peter Gloudemans
F1News.nl
Bij mij ook niet helemaal. Toch komt die achternaam me bekend voor...ik ga eens rondvragen...quote:Op zondag 18 februari 2007 21:43 schreef WEST het volgende:
[..]
F1news.nl valt bij mij niet onder de categorie betrouwbare site![]()
ja mij ook. er is maar 1 website wat ik goed vertrouw das F1racing.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Bij mij ook niet helemaal. Toch komt die achternaam me bekend voor...ik ga eens rondvragen...
Ook die heb ik weleens betrapt op verkeerd quoten (vertalen bv). Het meest betrouwbaar zijn nog altijd de Engelstalige sites.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:02 schreef WEST het volgende:
[..]
ja mij ook. er is maar 1 website wat ik goed vertrouw das F1racing.
uiteraadquote:Op zondag 18 februari 2007 22:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook die heb ik weleens betrapt op verkeerd quoten (vertalen bv). Het meest betrouwbaar zijn nog altijd de Engelstalige sites.
Hoezo? Williams heeft toch zijn eigen chassis gebouwd? Als je die redenering zou volgen zouden alle teams met klantenonderdelen moeten stoppen, dus ook Red Bull, STR, SA, Williams en Spyker (klantenmotoren).quote:Op maandag 19 februari 2007 09:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Williams moet dus zijn strijd tegen STR en SA stoppen lijkt me. Want als hij doorgaat istie niet geloofwaardig meer!!
Volgens mij mogen 1, 2 en 3. Bij sommige motorendeals zit de versnellingsbak namelijk inbegrepen. Spyker had vorig seizoen ook motoren met bak van Toyota gekocht.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik vind het moeilijk weet je, Williams heeft idd alleen maar motoren en versnellingsbak. Maar versnellingsbak bouwt Spyker en RBR wel zelf. Dus denk dat je nu 4 rankings hebt. 1 Compleet eigen bouw. 2 Alleen gekochte motor, 3. Gekochte motor en versnellingsbak en als 4 compleet gekochte wagens. En volgens mij is het in 2007 zo dat 1 en 2 mogen de rest niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |