abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:16:21 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46179906
Snel topic, want ik moet weg.

Een hoop ophef over de kandidatuur van Hillary Clinton, "de vrouw die nu eens wél een kans maakt". En nu weer Barack Obama, een zwarte kandidaat van de Democraten. Wat een verwikkelingen! Is Amerika wel voorbereid op zo'n grote stap? De president van Powernatie no. 1, dat is toch altijd een blanke kerel?

Het gedoe en gekeuvel over dit issue heeft natuurlijk meer te maken met het feit dat beide kandidaten Democraten zijn; en anti-Republicanism is hier nu eenmaal de mode. Niks emancipatie dus, gewoon meeheulen met een toevalligheid. Het gaat de meesten niet om Hillary als vrouw, of Obama als Afro-Amerikaan -- men wil gewoon een Democraat.

En dus: hoe zit het met Condoleeza Rice? Zij is zwart én vrouw, christelijk bovendien, en draait al jarenlang mee in de top. Is er nou al sprake van dat zij wordt opgeworpen als dé tegenkandidaat van alle revolutionaire Democratische tuig? Dat zou nog eens spektakel opleveren: iedere kandidaat, Republikeins of Democraat, is óf vrouw, óf zwart, óf beide.

Ik stel voor dat we voor deze optie gaan. Zet Bill Burgerman maar lekker voor het blok.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:29:52 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46180431
Een tijd geleden stond er een overzicht van iets van 8 mensen die mogelijk kandidaat konden worden voor president, in NRC-next.

Daar stond Rice, als ik het goed had, niet tussen.

Als ik het zo'n beetje las, heeft Obama een flinke lading ervaring, en gun ik het hem het meeste, omdat hij mij competent overkwam.
Daarnaast zijn zijn 2 boeken ook behoorlijk goed verkocht. Verder geen vage opvattingen zoals Intelligent Design ofzo.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46180816
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:29 schreef Yildiz het volgende:
Een tijd geleden stond er een overzicht van iets van 8 mensen die mogelijk kandidaat konden worden voor president, in NRC-next.
...
Als ik het zo'n beetje las, heeft Obama een flinke lading ervaring, en gun ik het hem het meeste, omdat hij mij competent overkwam.
Dan heeft NRC-next het toch mis. Het grootste probleem voor Obama is dat hij ervaring mist.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:01:48 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46181703
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dan heeft NRC-next het toch mis. Het grootste probleem voor Obama is dat hij ervaring mist.
Ik ben het niet vaak met vriend Lyrebird eens maar nu wel.

Volgens mij liep er trouwens al een algemeen topic ergens. 'k Zal eens zoeken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46181752
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:16 schreef Ringo het volgende:

En dus: hoe zit het met Condoleeza Rice? Zij is zwart én vrouw, christelijk bovendien, en draait al jarenlang mee in de top. Is er nou al sprake van dat zij wordt opgeworpen als dé tegenkandidaat van alle revolutionaire Democratische tuig? Dat zou nog eens spektakel opleveren: iedere kandidaat, Republikeins of Democraat, is óf vrouw, óf zwart, óf beide.

Ik stel voor dat we voor deze optie gaan. Zet Bill Burgerman maar lekker voor het blok.
Goed plan.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:07:16 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46181875
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:50 schreef pingu_ het volgende:
Alle 3 niet.
Exactly, wat voor ervaring moeten ze hebben, CEO ergens van geweest, president van een ander land?
Heeft Bush ervaring? Dat is er niet vanaf te zien.

Of moet het echt senator / gouverneur zijn? Nou, dat is vergelijkbaar zeg...
pi_46182555
Obama heeft geen kans. Het begon al met FOX News die het de hele tijd over de madras had waar Obama in zijn jeugd op heeft gezeten. Een neger heeft gewoon geen kans in Amerika.
lollig
pi_46185363
Hmz, denk toch dat het iemand van de GOP wordt.
pi_46187935
Ik geloof dat Guilliani (spelling?) de burgemeester van New York best wel eens een grote kans maakt om te winnen. Die is echter wel een republikein.
pi_46188940
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:27 schreef ub40_bboy het volgende:
Obama heeft geen kans. Het begon al met FOX News die het de hele tijd over de madras had waar Obama in zijn jeugd op heeft gezeten. Een neger heeft gewoon geen kans in Amerika.
Een neger heeft best wel kansen in Amerika, kijk is al naar blanke steden die een gekozen zwarte burgemeester hadden/hebben. Steden als NYC, San Francisco, Houston om een paar te noemen hadden zwarte burgervaders. Eventueel zal er een zwarte president komen, kwestie van tijd. Daarnaast is Amerika niet zo bekrompen racistisch als NL.
  Donald Duck held zaterdag 10 februari 2007 @ 23:21:56 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46189272
Ik zie het nog wel gebeuren, een zwarte president. Het zou echt wel een historische gebeurtenis zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46189455
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef Stratos het volgende:

[..]

Een neger heeft best wel kansen in Amerika, kijk is al naar blanke steden die een gekozen zwarte burgemeester hadden/hebben. Steden als NYC, San Francisco, Houston om een paar te noemen hadden zwarte burgervaders. Eventueel zal er een zwarte president komen, kwestie van tijd. Daarnaast is Amerika niet zo bekrompen racistisch als NL.
Niet bekrompen racistisch misschien maar een zwarte president wordt echt niet zomaar geaccepteerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Donald Duck held zaterdag 10 februari 2007 @ 23:29:12 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46189497
zijn er eigenlijk al eerder zwarte presidentskandidaten geweest die een poging waagden?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 11 februari 2007 @ 04:16:48 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46194366
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:29 schreef __Saviour__ het volgende:
zijn er eigenlijk al eerder zwarte presidentskandidaten geweest die een poging waagden?
Jesse Jackson, kan ik me herinneren.
  zondag 11 februari 2007 @ 05:07:27 #16
167723 sanni
Acima de seu
pi_46194787
Als de Democratische partij slim is en goed wil investeren op langer termijn
dan zorgen ze dat er een super-ticket komt van Hillary Clinton en Obama.
Zo ben je alvast 16 jaar verzekert van het Witte Huis.
Hillary 2008-2012 en evt 2016 en Obama is dan ervaren en ouder
en kan dan mooi opvolgen.

Hoop alleen dat de Conservatieven dan niet weer een aanslag plegen
pi_46194861
Obama schrijft intelligente dingen in zijn boeken, alleen denk ik dat de VS nog niet klaar is voor een zwarte president. Dus idd, eerst weer een Clinton, en dan in 2012 eens mee doen als ik Obama was .

Kan hij nog mooi een beetje ervaring opdoen in de Senaat en wat verder "rijpen".
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_46198788
De Democraten moeten Barack Obama naar voren schuiven, anders zijn het gewoon een stelletje schijnheilige racisten.

Billary is niet eens in staat om haar eigen man onder de duim te houden, laat staan een land vol met Lunatics
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46204371
Het wordt een van de meest interessante verkiezingen ooit. Laten we ook Guiliani en Romney niet vergeten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rudy_Giuliani
http://en.wikipedia.org/w(...)ent.2C_2008_election

En dan te bedenken dat 40 jaar geleden Kenedy nog bijna niet gekozen was omdat hij katholiek is, en nu hebben we al een zwarte, een vrouwelijke en een momoonse potentieel.

Ik durf eigenlijk niets meer te zeggen over wie het gaat worden, het wordt in ieder geval spannend.
  zondag 11 februari 2007 @ 15:06:26 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46204618
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zij als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 11-02-2007 15:32:46 (dé spelfout; zei ipv zij) ]
  zondag 11 februari 2007 @ 15:08:59 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46204717
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik durf eigenlijk niets meer te zeggen over wie het gaat worden, het wordt in ieder geval spannend.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De primaries zijn compact georganiseerd, na een paar weken is het wel duidelijk wie de nominatie krijgt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 11 februari 2007 @ 15:12:32 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46204856
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:06 schreef Yildiz het volgende:
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zei als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?
Volgens mij schuiven beide partijen uiteindelijk elk één man/vrouw naar voren.
Het ingewikkelde systeem van Amerika, met kiesmannen etc, heb ik trouwens nooit helemaal begrepen.
pi_46205079
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De primaries zijn compact georganiseerd, na een paar weken is het wel duidelijk wie de nominatie krijgt.
Ja ok, als we voorbij dat punt zijn is er al een stuk meer duidelijkheid. Maar de aanloop is in ieder geval erg spannend.
pi_46205160
quote:
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zei als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?
Het is behoorlijk ingewikkeld, vooral omdat het per staat verschilt.

Ik ben me hier een beetje aan het inlezen: http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._presidential_primary
pi_46205231
De vorige verkiezingen met Bush waren echt vermakelijk.

Ik vond die documentaire ook heel goed, dan zag je Bush echt op campagne gaan en dan vlogen 'vijandige' journalisten ook mee met Bush en hij ging toen heel grappig om met die journalisten....
En dan zag je hem ook op een gegeven moment als Cowboy in die documentaire, toen ging hij een beetje vertellen over zijn outfitje

Heeft iemand een link naar die documentaire? hij was volgens mij destijds op nederland 3.

in principe maakt mij het niet uit wie het wordt, maar ik denk dat ze allemaal saaier dan Bush zijn....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 11 februari 2007 @ 16:09:06 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46206970
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:22 schreef JohnDope het volgende:
De vorige verkiezingen met Bush waren echt vermakelijk.

Ik vond die documentaire ook heel goed, dan zag je Bush echt op campagne gaan en dan vlogen 'vijandige' journalisten ook mee met Bush en hij ging toen heel grappig om met die journalisten....
En dan zag je hem ook op een gegeven moment als Cowboy in die documentaire, toen ging hij een beetje vertellen over zijn outfitje

Heeft iemand een link naar die documentaire? hij was volgens mij destijds op nederland 3.
Je bedoelt Journeys with George van Alexandra Pelosi? Die was erg vermakelijk idd.
pi_46208009
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je bedoelt Journeys with George van Alexandra Pelosi? Die was erg vermakelijk idd.
jupz, tnx.
pi_46209274
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jupz, tnx.
Dan hebben we nog wel een link nodig om ze te kijken.
lollig
  zondag 11 februari 2007 @ 17:55:34 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46210781
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:14 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dan hebben we nog wel een link nodig om ze te kijken.
Ik zou zeggen: struin het internet eens af.
  zondag 11 februari 2007 @ 18:31:05 #30
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46211852
quote:
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zij als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?
Elke partij schuift uiteindelijk 1 kandidaat naar voren. De verkiezingen in Amerika zijn een tweetrapsraket. De presidentsverkiezingen zijn daar geen uitzondering op. Democraten en Republikeinen kunnen zich eerst binnen hun partij kandidaat stellen voor een functie. Een aantal maanden voor de verkiezingen houden deze partijen voorverkiezingen. Wie bij deze voorverkiezingen de meeste stemmen haalt wordt de kandidaat namens de Democratische of de Republikeinse partij. De presidentiële voorverkiezingen vormen een beetje een uitzondering op andere voorverkiezingen, omdat er in 50 staten een voorverkiezing moet worden gehouden. Traditioneel wordt begonnen met voorverkiezingen in januari in Iowa en New Hampshire, na deze voorverkiezingen zullen de eerste kandidaten al de handdoek in de ring gooien. In de loop van februari is dan duidelijk wie de Democratische en Republikeinse kandidaten voor het presidentschap zullen zijn.

Andere partijen houden soms ook voorverkiezingen, maar vaak ook niet. Die hebben meestal al moeite genoeg om hun kandidaat op het stembiljet te krijgen. Wat soms ook gebeurt, is dat kandidaten die verloren hebben in de voorverkiezingen zich alsnog als onafhankelijke kandidaat stellen. Een enkele keer wordt zo iemand nog verkozen ook. Een voorbeeld is Joe Lieberman, senator voor Connecticut.

Uiteindelijk hebben bij de echte verkiezingen in november de kiezers de keus uit een stuk of 8 kandidaten, dit varieert per staat. Hiervan is er 1 Democraat, 1 Republikein en verder een aantal kandidaten van kleinere partijen.
pi_46213317
Hillary for President !!

aaaye !!! harrrrrrrrrr!!!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 februari 2007 @ 19:59:56 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46214578
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij schuiven beide partijen uiteindelijk elk één man/vrouw naar voren.
Het ingewikkelde systeem van Amerika, met kiesmannen etc, heb ik trouwens nooit helemaal begrepen.
Het is op zich niet zo heel ingewikkeld. Als straks de presidentsverkiezingen zijn geweest, wordt er in elke staat afzonderlijk gekeken welke kandidaat de meeste stemmen heeft gekregen. Die persoon "wint" alle kiesmannen van die staat. Het aantal kiesmannen per staat en is afhankelijk van het aantal inwoners, het is gelijk aan het aantal vertegenwoordigers dat een staat heeft in het Congres (het parlement). Elke staat heeft 2 senatoren in de Senaat, en afgevaardigden in het Huis van Afgevaardigden. Het aantal afgevaardigden varieert tussen 1 voor kleine staten als Wyoming en Delaware en 53 voor Californië. Het aantal kiesmannen varieert dus tussen 3 en 55.

De kandidaat die meer dan 269 kiesmannen wint, is de nieuwe president.
  zondag 11 februari 2007 @ 20:12:24 #33
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46215014
Het komt wel eens voor dat kiesmannen anders stemmen dan op de kandidaat waarvoor ze gekozen zijn. Dat zou theoretisch wel uit kunnen maken.
  zondag 11 februari 2007 @ 20:33:56 #34
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46215806
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het komt wel eens voor dat kiesmannen anders stemmen dan op de kandidaat waarvoor ze gekozen zijn. Dat zou theoretisch wel uit kunnen maken.
Theoretisch wel ja. Overigens zijn kiesmannen in veel staten verplicht om te stemmen op de kandidaat met de meeste stemmen.

Het probleem met verkiezingen is dat alles juridisch zo afgetimmerd wordt dat er erg veel uitzonderingen ontstaan, die vaak ook lastig uit te leggen zijn. Vaak betreffen dit dan situaties die zelden of nooit voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 11-02-2007 20:46:39 ]
  zondag 11 februari 2007 @ 20:37:06 #35
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46215929
quote:

Condoleeza Rice heeft de uitstraling van een natte straathond. En dat is erg belangrijk.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_46230634
Het kan in ieder geval een zeer spannende aangelegenheid worden omdat geen van beide partijen een duidelijke topkandidaat heeft. Er is bijvoorbeeld geen zittende (vice) president die zich kandidaat stelt. Electoraal gezien heeft de Republikeinse partij door de verdeling van kiesmannen gewoon een voordeel dus zullen de Democraten het van een sterke kandidaat en een relatief zwakke tegenstander moeten hebben.

Het zal interessant worden wie bij de republikeinen de steun krijgt van de Christelijke fundamentalisten die politiek erg goed georganiseerd zijn. Giuliani is bijvoorbeeld liberaal als het op dingen als abortus aankomt (en versleet meerdere vrouwen) en kan daardoor ondanks zijn populariteit een probleem krijgen. Verder heb je John McCain: die is populair maar vrij oud (en bovendien was hij nogal uitgesproken voor troepenuitbreidingen in Irak wat niet zo lekker ligt), en senator Samuel Brownback en Newt Gingrich zijn weer te rechts. Mitt Romney, voormalig Gouverneur van Massachusets is vrij gematigd en zou een kans kunnen maken.
"That rug really tied the room together".
pi_46247006
quote:

Alleen is zij nu waarschijnlijk te besmet door haar associatie met de Bush II-regering en de problemen in het Midden-Oosten.

Clinton/Obama lijkt me persoonlijk geweldig. Is ook tijd voor wat nieuws bij de democraten: Kerry/Edwards zetten veel te veel in op het midden (en de blanke man x2 combinatie was daar ook op gericht), waardoor de armeren en minderheidsgroepen thuis bleven. Was een lage opkomst in 2004, mede doordat het voor velen een pot nat leek.
pi_46266282
Mike Huckabee komt onverwacht snel en sterk opzetten bij de Republikeinen. We kunnen nog heel wat vuurwerk van hem verwachten. Helaas gaf het CATO instituut 'm een "F" (zware onvoldoende) voor zijn uitgavebeleid. De Republikeinen hebben iemand nodig die de hand op de knip durft te houden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_46266687
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:04 schreef jaoka het volgende:
Clinton/Obama lijkt me persoonlijk geweldig. Is ook tijd voor wat nieuws bij de democraten: Kerry/Edwards zetten veel te veel in op het midden (en de blanke man x2 combinatie was daar ook op gericht), waardoor de armeren en minderheidsgroepen thuis bleven. Was een lage opkomst in 2004, mede doordat het voor velen een pot nat leek.
Ik zet hier grote vraagtekens bij. Volgens mij was het grote probleem voor Kerry en Edwards dat ze te weinig centristisch waren. Clinton heeft uiteindelijk twee keer de verkiezingen gewonnen met een pseudo Republikeins programma.
  Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 18:42:27 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46266803
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zet hier grote vraagtekens bij. Volgens mij was het grote probleem voor Kerry en Edwards dat ze te weinig centristisch waren. Clinton heeft uiteindelijk twee keer de verkiezingen gewonnen met een pseudo Republikeins programma.
Volgens mij was het grote probleem van Kerry dat 'ie te weinig charisma had. En te weinig durf. Het was een matte vertoning van de Democraten. Iedere kandidaat met meer charisma zou van Bush gewonnen hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 14 februari 2007 @ 07:52:25 #41
167723 sanni
Acima de seu
pi_46287001
Leuk de stelling van de TS want een debat tussen Rice en Clinton zou goed
zijn voor de kijkcijfers wereldwijd en dan nog blijf ik erbij dat Clinton het zou winnen.

M.b.t Rice vd Obama weet ik het nog niet en dan zou Rice weleens beter uit de
hoek kunnen komen..
pi_46287094
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:26 schreef Lyrebird het volgende:
Mike Huckabee komt onverwacht snel en sterk opzetten bij de Republikeinen. We kunnen nog heel wat vuurwerk van hem verwachten. Helaas gaf het CATO instituut 'm een "F" (zware onvoldoende) voor zijn uitgavebeleid. De Republikeinen hebben iemand nodig die de hand op de knip durft te houden.
Mark Sanford
pi_46288108
De Republikeinen zullen niet zo dom zijn om een zwarte politicus naar voren te schuiven, noch een vrouw. Ze leunen sterk op de conservatieve achterban die een allesbeslissende stem heeft. In Amerika stemmen zwarten massaal op de Democraten, dus ze hebben daar niets te winnen, alleen wat te verliezen.

Het zou mij helemaal niets verbazen wanneer bij de Republikeinen aan het eind van de rit Jeb Bush overblijft als presidentskandidaat. De democraten zie ik uiteindelijk wel kiezen voor Hilary Clinton. Die is gewoon het populairst. Obama is nog jong, die krijgt zijn kansen nog wel.
  woensdag 14 februari 2007 @ 09:58:10 #44
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46288654
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:27 schreef dVTB het volgende:
De Republikeinen zullen niet zo dom zijn om een zwarte politicus naar voren te schuiven, noch een vrouw. Ze leunen sterk op de conservatieve achterban die een allesbeslissende stem heeft. In Amerika stemmen zwarten massaal op de Democraten, dus ze hebben daar niets te winnen, alleen wat te verliezen.

Het zou mij helemaal niets verbazen wanneer bij de Republikeinen aan het eind van de rit Jeb Bush overblijft als presidentskandidaat.
Moet ie zich eerst kandidaat stellen. Tot nu toe ontkent ie categorisch dat ie dat gaat doen.
pi_46290082
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef Stratos het volgende:

[..]

Zolang je maar geen homofiel of atheist bent is er inderdaad niks aan de hand.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46290167
Rice wil niet, toch?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:32:06 #47
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46294467
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:26 schreef Lyrebird het volgende:
De vraag blijft dan wel of de Amerikaanse kiezers wel zitten te wachten op iemand die hardop durft te zeggen dat de hand op de knip moet worden gehouden; dat betekent na,melijk noodzakelijkerwijs bezuinigen, en dat is nooit populair.
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:27:38 #48
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46298044
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:32 schreef Reya het volgende:

[..]

De vraag blijft dan wel of de Amerikaanse kiezers wel zitten te wachten op iemand die hardop durft te zeggen dat de hand op de knip moet worden gehouden; dat betekent na,melijk noodzakelijkerwijs bezuinigen, en dat is nooit populair.
"Less spending, lower taxes". Lijkt me een gouden slagzin.
  woensdag 14 februari 2007 @ 16:01:34 #49
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46299227
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:27 schreef freako het volgende:

[..]

"Less spending, lower taxes". Lijkt me een gouden slagzin.
Er is echter ook nog een begrotingstekort dat meespelt. Even een recent artikel uit Trouw over het Amerikaanse begrotingstekort:
quote:
Democraten kraken Bush’ begroting
door Frank Kools
De Amerikaanse president Bush heeft het Congres gisteren 235 miljard dollar gevraagd voor de oorlogen in Irak en Afghanistan. Dat bedrag moet genoeg zijn voor Bush’ resterende jaren in het Witte Huis.

Ruim negentig miljard dollar is bedoeld voor het huidige jaar. Eerder had Bush daar al zeventig miljard voor gekregen. Voor volgend jaar wil hij 141,7 miljard.

Dit jaar vraagt Bush voor het eerst geld voor Irak binnen de normale begroting. Bovendien licht hij toe hoe dat bedrag is opgebouwd. In eerdere jaren financierde Bush zijn ’Oorlog tegen de terreur’ buiten de begroting om, via aanvullende aanvragen die niet uitgewerkt waren. Dat gaf hem grote vrijheid bij de besteding.

Maar nu de Democraten de meerderheid in beide Kamers van het Congres hebben, is die tijd voorbij. De Democraten eisen dat de president zich verantwoord voor de miljarden. Een deel van de Democraten dreigt zelfs, via de begroting, het sturen van 21.500 extra manschappen te blokkeren.

In het 2,9 biljoen dollar tellende uitgavenplan is Defensie opnieuw een van de grootste stijgers. Na jaren van forse verhogingen wil Bush, los van Irak, 481 miljard aan het leger uitgeven, 11 procent meer dan vorig jaar.

Volgens de president bedraagt het begrotingstekort in het lopende jaar 244 miljard, een kleine daling in vergelijking met vorig jaar. Dankzij hogere belastingopbrengsten denkt hij dat in 2012 het eerste overschot in elf jaar ontstaat. Daarom zou het Conges nu al de tijdelijke belastingverlagingen, die in 2010 aflopen, permanent moeten maken.

Om dat overschot te halen, wil Bush snijden in de landbouwsubsidies voor rijke boeren. Het meest denkt hij de komende jaren te kunnen besparen op de ziektekostenprogramma’s voor gepensioneerden, arbeidsongeschikten en armen.

De Democraten kraakten de plannen. Bush schat de groei volgens hen te hoog in, en tekent bovendien na 2009 geen kosten voor de oorlog in.

Volgens de Democratische senator Kent Conrad is de begroting „gevuld met leugens en bedrog.” Bush houdt volgens Conrad ook veel te weinig rekening met de vergrijzing. Want hoe kun je de belastingen permanent verlagen als de babyboomers met pensioen beginnen te gaan? „Dat drijft het tekort en de schuld tot aan de maan de hoogte in.”
Bron

Dit ziet er nog steeds niet al te solide uit. En bovendien, snijden in de landbouwsubsidies lijkt me niet bevorderlijk voor de steun uit die hoek voor de toekomstige presidentskandidaat. Ik vraag me af in hoeverre de volgende president van de VS nog reeel aan lastenverlichtingen toekomt.
pi_46299323
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:58 schreef freako het volgende:

[..]

Moet ie zich eerst kandidaat stellen. Tot nu toe ontkent ie categorisch dat ie dat gaat doen.
De Democraten hoeven dan alleen als slogan te hebben "Nog een Bush?" om te winnen, zowat.
pi_46300681
quote:
It’s too much to say that Al Gore has decided to run for President in 2008.

But it does seem that he wants to preserve the option.

(...)

And a dramatic, last-minute entrance, after months of prodding and begging from grassroots activists, would stamp any Gore ’08 effort as something more than just another campaign by another politician.

With his Oscar and Nobel Prize nominations, upcoming Congressional testimony on global warming, and an international day of concerts to promote climate-change awareness that he’s organizing for early July, Mr. Gore figures to receive more prominent news coverage in the months ahead than many of the announced candidates.

By delaying, Mr. Gore will also be able to steer clear of any early skirmishes between Hillary Clinton, Barack Obama and John Edwards, instead allowing the three front-runners to drive each other’s negatives up—which will only feed the rank-and-file hankering for Mr. Gore to play the white knight.
http://www.observer.com/2(...)pinions_wiseguys.asp
quote:
The Harris Interactive poll, which was conducted online Feb. 2-8, among 3,423 adults, shows that 20% of U.S. adults would most likely vote for Ms. Clinton if they had to choose one candidate from a list of those who may run. Ten percent of those surveyed said they would vote for Sen. Barack Obama (D., Ill.) and 8% said they would choose former New York City mayor Rudolph Giuliani.

The poll indicates that for 45% of respondents, their first choice for president would be a Democratic candidate, while 31% would choose a Republican candidate.

When asked to pick from a list of leaders they would consider for president, 45% said they would consider voting for Hillary Clinton, while 37% said they would consider Mr. Obama, 32% said they would consider Colin Powell and 29% said they would consider Mr. Giuliani.

"Although the U.S. presidential election is not until November 2008, there are a number of people who may run for president. If you were to vote and had to select from the following candidates, for which of the following people would you consider voting?"
[Those choosing a Democratic candidate]

Democrat:
Hillary Clinton 74%
Al Gore 44%
http://online.wsj.com/pub(...)s5Gg2g_20080213.html
pi_46486878
quote:
Nu is het wachten op de geöliede Republikeinse demoniseringsmachine die hem flip-flopper zal noemen...
pi_46487117
Ja, ze gaan vast een partijgenoot aanvallen nu.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:13:48 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46495473
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:27 schreef dVTB het volgende:
Dat is juist de reden dat de eerste zwarte president waarschijnlijk een Republican zal zijn. Het is precies tegenovergesteld aan wat je zegt, de Republicans hebben onder de zwarten niets te verliezen en alles te winnen.
Als zij een zwarte kandidaat hebben zal dat stemmen weghalen bij de Democrats, voor de Democrats maakt het niet veel verschil een zwarte kandidaat te hebben.
quote:
Het zou mij helemaal niets verbazen wanneer bij de Republikeinen aan het eind van de rit Jeb Bush overblijft als presidentskandidaat. De democraten zie ik uiteindelijk wel kiezen voor Hilary Clinton. Die is gewoon het populairst. Obama is nog jong, die krijgt zijn kansen nog wel.
Zou kunnen, maar lijkt me niet. Ik denk McCain of Giuliani, of evt Romney. Amerika heeft een beetje genoeg van de Bush clan op het moment, ik denk niet dat de Republicans dat risico nemen.

Obama moet nu zijn kans grijpen, anders is het pas over acht jaar (zittende president word vaak herkozen) weer mogelijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_46496169
quote:
Fox News is voor mij geen graadmeter. Deze onofficiële, maar daarom niet minder effectieve, spreekbuis van de Neo-conservatieven uit de Bush-clan zullen echt niet positief zijn over iemand als Obama.

Persoonlijk verwacht ik na een stevig robbertje voorverkiezingen de volgende duo's in de finale van X-Factor; The 2008 Elections:

Democraten: Hillary Clinton/Barack Obama
Ik denk dat de Democraten "the winds of change" in de rug voelen. Na 8 jaar Republikeinen is de kans groot dat hun partij dit keer met de winst gaat lopen. Dus waarom niet meteen voor de grootste vernieuwing ooit gaan? En ongetwijfeld wordt Al Gore nog tijdens de campagne naar voren geschoven als de baas van het Department of Energy. Slim, vanwege de enorme achterban die Gore nog altijd heeft. En als huisvriend van de Clintons zal niemand eraan twijfelen dat hij een belangrijke stem zal krijgen in het kabinet.

Republikeinen: John McCain/Rudy Giuliani
De Republikeinen houden wel van helden. Giuliani staat nog altijd hoog aangeschreven vanwege zijn optreden direct na 9/11. En McCain is een oorlogsheld. Een sterk koppel dat ook aan democratische zijde van het electoraat kan rekenen op steun. Want ook de Republikeinen weten dat de golfbeweging van de kiezers dit keer naar de andere kant zal neigen. Dus lijkt dit koppel de verstandigste keuze.

Hierboven wordt Condoleeza Rice ook nog genoemd, maar zij heeft meerdere malen te kennen gegeven absoluut geen kandidaat te zijn. Ik zie haar hooguit nog in de plaats van Giuliani instappen als vlak vóór de conventie blijkt dat de Amerikaanse kiezer openstaat voor de combinatie vrouw/zwart van de Democraten. Rice kan in dat geval nog een strategische keuze vormen.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_46496199
Ik denk dat McCain de volgende president van de VS wordt. De VS heeft behoefte aan rust en een betrouwbare "centrist" ipv de polariserende Bush- en Clinton-clan.

Maar ja, eigenlijk liggen alle Amerikaanse politici in het politieke centrum.
pi_46496276
McCain/Giulliani als koppel, mazeind?

Ik weet niet. Die Giulliani heeft nogal liberale standpunten over abortus en zo geloof ik.
pi_46502989
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:41 schreef Puzzelaar het volgende:
McCain/Giulliani als koppel, mazeind?

Ik weet niet. Die Giulliani heeft nogal liberale standpunten over abortus en zo geloof ik.
Heb je gelijk in, maar ik denk dat de afkeer van de Bush-kliek de komende tijd nog verder zal toenemen. Helemaal nadat Bush Iran heeft aangevallen. Giuliani wordt dan de man van "het redelijke alternatief" voor de Republikeinse kiezer. Opschuiven naar het midden omwillen van "damage control".

Laten we niet vergeten dat het in de VS toch voornamelijk om imago gaat bij de Presidentsverkiezingen. En het imago van zowel McCain als Giuliani is prima in orde voor de gemiddelde Amerikaan.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_46520871
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:41 schreef mazeind het volgende:

[..]
Laten we niet vergeten dat het in de VS toch voornamelijk om imago gaat bij de Presidentsverkiezingen. En het imago van zowel McCain als Giuliani is prima in orde voor de gemiddelde Amerikaan.
Ik heb mijn twijfels over de "electability" van Giuliani. Zijn drie vrouwen en pro-choice en pro-homohuwelijk standpunten maken hem voor de machtige christelijke lobby erg moeilijk te verteren. McCain is ook al een twijfelgeval vanwege zijn leeftijd. Er lijken zich nieuwe kandidaten aan Republikeinse kant warm te lopen die nu liever nog niet volop in de spotlight staan.
"That rug really tied the room together".
pi_46616966
Uit National Review:
quote:
The Great Audacious Hope
Senator Obama kicks off

RICHARD LOWRY

Durham, N.H.
At a town-hall meeting in the University of New Hampshire field house, Barack Obama says people can ask any question they like and promises to answer “without equivocation.” There’s applause, and hands go up all around the gymnasium packed with a couple of thousand people on a freezing Monday night eleven months away from the primary.

A student asks what to do about North Korea’s nuclear program, which is in the news because there’s talk of a deal between the U.S. and North Korea. Obama notes the danger of nuclear proliferation, talks about flaws in the Nuclear Non-Proliferation Treaty, touts his work with Republican senator Dick Lugar to secure nuclear material, says the world needs a regime where responsible nuclear powers keep custody of all nuclear material, and concludes that the U.S. needs to look at reducing its own nuclear stockpile. Next question?

Obama hasn’t equivocated. He has simply failed to answer.

For such a talented communicator, throughout the night Obama makes as many verbalized pauses as the nervous College Democrat who introduced him, uh’s and um’s that undermine any sense of command. A few questions and vague answers later, a freshman in the bleachers up near the ceiling asks if he will give them “concrete examples of actions you’re going to take.” There’s a smattering of applause for the pointed question.

Obama rattles off a few energy proposals that he has sponsored in the Senate. He is smart enough to be able to talk intelligently about nearly anything, but it usually feels like he’s a glib amateur, the smartest kid in class who has been paying just enough attention to repeat to the teacher what she wants to hear. Especially tonight, when he might be tired at the tail-end of a successful three-day announcement tour that has taken him from Springfield, Ill., to a few stops in Iowa, then back to Illinois, and now here, where a trickle of students begin clomping down the bleachers and out of the event before it ends.

I’ve seen Obama in finer form. At a meeting of the Democratic National Committee a week or so ago where all the candidates gave 10- or 15-minute speeches, Obama did something different from everyone else, and harder. The others strained to deliver the most crowd-pleasing applause lines. But it doesn’t take much skill or imagination to whip up a ballroom full of Democratic activists bristling with hostility toward the Iraq War and the Bush administration.

Obama got a star’s welcome. The crowd was on its feet, cellphone cameras held high in the air to get a shot of him. When he began his speech and mentioned the political pundits arrayed before him, someone yelled, for no reason in particular, “We love you!” Given Obama’s adoring press coverage, you could have been forgiven for thinking that it was one of the assembled reporters, overcome by proximity to Obama, confessing his true feelings.

Obama took the love directed toward him and the enmity directed toward the Bush administration, and moved it in an unexpected direction. He didn’t tell the crowd what it obviously wanted to hear. He described all the forces that, in his mind, make the public cynical about politics — our gotcha political culture, the horse-race-obsessed media, etc. — and how simply opposing the Bush administration won’t be enough for Democrats in 2008 as it was in ’06. The crowd was hushed. They were truly listening. Not listening for the next line that would make them stand and cheer, but listening to and following an argument.

Obama concluded, “There are those who don’t believe in talking about hope. They say, ‘Well, we want specifics; we want details; and we want white papers; we want plans.’ We’ve had a lot of plans, Democrats. What we’ve had is a shortage of hope. And over the next year, over the next two years, that will be my call to you.”

It was a memorable performance, but obviously no one is opposed to talking about hope. This goes to Obama’s troubled relationship to policy plans, which risks making his uplift seem merely hackneyed verbiage. It’s hardly a new idea to attack the political process as too small-minded, money-grubbing, and negative. In fact, it’s a commonplace. Without a detailed agenda, it will eventually become clear Obama is running on high-minded clichés.

He tells reporters that he doesn’t need more policy because in his two books voters can find out more about him and what he thinks than any other candidate ever at this stage in a presidential race. It is true that in his wonderfully written memoir of his life into his twenties, Dreams from My Father, readers will learn more about the childhood, adolescence, and young adulthood of Obama than they will — or would care to, presumably — about the other candidates. If Obama were running on “finding himself,” Dreams would be a detailed manifesto.

His new book, The Audacity of Hope, has plenty of policy in it, but it’s scattershot thoughts about addressing all of the nation’s problems, not detailed plans about given issues, or any attempt to prioritize among them. If the rap against Obama is that there’s not enough substance to his campaign, it would be easy for him to deliver a few hour-long policy speeches. Maybe he will with time. But his resistance at the moment is part of the central conceit of his campaign, and that is the fallacy of a false consensus.

Obama says almost dismissively that “we’ve got plans,” as if all policy plans out there were of equal merit and everyone agreed on those merits. Here in New Hampshire, he says “we know” the steps we need to take to reduce health-care costs; “we know” we need to redeploy out of Iraq; “we know” we need energy independence. We know, we know, we know. There is a segment of the population that “knows” all those things, and it is those people who happen to agree with Obama on everything. He is effectively reading out everyone else from reasoned discourse, which — his modest and even-toned demeanor notwithstanding — is a rhetorical move of breathtaking arrogance.

Obama makes this move because it supports his contention that all that stands in the way of solving all our problems is skepticism about politics and “small-mindedness.” Obama underestimates the very stuff of politics, conflict and disagreement, which are usually necessary before compromise and consensus. As is often the case with politicians promising a fresh and new politics, there is a kind of contempt for politics itself beneath Obama’s exhortations.

Obama offers himself — his reasonable and optimistic tone and his biography — as the salve for American politics. A critic will see here the same self-obsession that characterizes Dreams. Granted, all coming-of-age memoirs will be highly self-involved. But Obama’s 450 pages of agonized self-reflection grow especially wearisome.

The unusual thing about the biographical basis of Obama’s candidacy is how everything that he “achieved” to become so compelling happened before age ten, and was none of his doing. Ike had a compelling biography because he won World War II in Europe. McCain has a compelling biography because he endured almost six years of captivity during the Vietnam War, undergirding his message of patriotism and honor. Obama happens to be the child of a woman who married a Kenyan, and then an Indonesian man.

A sympathetic questioner here asks what experience he has to be president. Obama ticks off his bipartisan work in the Senate the last two years — but none of that is executive experience. He touts his accomplishments in the Illinois legislature — but how many hundreds of state legislators around the country have similar experience? He says he was a constitutional-law professor for ten years, which is important because “we’ve been ignoring our Constitution for six years” — but that’s a cheap applause line. Finally, he says his work as a community organizer in Chicago is “relevant” — but this is just ridiculous.

Nonetheless, the thrust of Obama’s campaign can indeed be traced back to his work in Chicago. There he was dealing with desperate people genuinely in need of a glimmer of hope. America, however, is not the South Side of Chicago writ large. It is not as hope-deprived as Obama thinks, as he takes a sermon he heard in Chicago during that time on the “audacity of hope” and makes it his theme in a campaign for president of the United States.

There was also a disconnect in Obama’s (worthy and admirable) work in Chicago. He was operating in a community in a social crisis stemming, mostly, from a breakdown in the two-parent family. No amount of community organizing would ever make up for that, so Obama’s means were impossibly removed from his ends. Similarly, Obama’s substance today, his standard-issue liberalism, bears little relation to his soaring rhetoric of consensus and hope.

By the end of Obama’s town-hall meeting, there is a little sense of deflation in the room. But his strengths have been on display too. He’s a winsome guy, bantering easily with the audience. He has the kind of star power that has people leaning over the edge of one set of bleachers watching him make his exit, like fans at the end of a basketball or football game. Finally, he’s been pure on the war. The biggest applause line of the night is when he says he opposed the war in 2002, and it’s a line he delivers in a matter of fact, low-key way.

In his parting remark, Obama says, “My rival in this race is not other candidates, it’s cynicism.” That sounds nice, but cynicism is not on the ballot. Other, formidable candidates are, whom Obama will not vanquish merely by the audaciousness of his audacity or the hopefulness of his hope.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 06:56:54 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46616990
En nu?

Veel minder schokkend dan de troep die ik van de huidige president zie als ik eerlijk moet zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46616991
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 06:56 schreef popolon het volgende:
En nu?

Veel minder schokkend dan de troep die ik van de huidige president zie als ik eerlijk moet zijn.
Vooruit kijken Popolon, vooruitkijken.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 06:59:10 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46616992
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 06:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vooruit kijken Popolon, vooruitkijken.
Ja dat doe ik al sinds ik hier woon.

Jij ook hoop ik?
pi_46616995
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 06:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja dat doe ik al sinds ik hier woon.

Jij ook hoop ik?
Mijn hele leven al.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 07:04:23 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46617000
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 07:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mijn hele leven al.
Goed zo.

Nou dan wordt het tijd voor wat anders. Je maakt mij niet wijs dat je dit gedraai, gelieg en geleuter niet zat bent.

En zullen we pas over iemand oordelen als hij/zij een periode achter de rug heeft?
pi_46617016
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 07:04 schreef popolon het volgende:
En zullen we pas over iemand oordelen als hij/zij een periode achter de rug heeft?
Nee hoor. Wat mij betreft kan dat nu al. Hoe eerder, hoe beter.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 07:20:51 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46617023
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 07:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee hoor. Wat mij betreft kan dat nu al. Hoe eerder, hoe beter.
Ik had het kunnen weten, het aartsconservatief denken laat je je ook geen andere keus.

No offence.
  † In Memoriam † zaterdag 24 februari 2007 @ 07:35:30 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46617042
quote:

"All candidates are pro-Israel"

Who are we going to vote for on the Republican side? You have Brownback, Gilmore, Gingrich, Giuliani, Hagel, etc.

On the Democratic side, you have Biden, Clinton, Dodd, Obama, Edwards, Gravel and the list goes on.

What is the common link to all these candidates? All the hopefuls for the office of the president have put the interest of Israel ahead of the best interest and security of the United States. Why?

The Bush administration talks of democracy, but when the Palestinian people voted the wrong faction (Hamas) into power, according to the Bush administration, the United States wages economic war on the Palestinians.

The one-sided policy of the United States in regard to the Middle East makes the United States out as the enemy of any country seeking justice.

The United States has used its veto power in the United Nations numerous times to defeat any attempt to rein in the expansion of Israel into Palestinian land. Why?

The presidential candidates mentioned above must not be Israeli lobbyists but Americans first.

They must put the interest and security of the United States above all else.

timesonline.com
  zaterdag 24 februari 2007 @ 07:37:40 #70
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46617046
Geef dan ook je mening, jij als moderatiemedewerker zou dat moeten weten.

Al heb ik wel een flauw vermoeden maar goed....
  † In Memoriam † zaterdag 24 februari 2007 @ 07:54:08 #71
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46617068
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 07:37 schreef popolon het volgende:
Geef dan ook je mening, jij als moderatiemedewerker zou dat moeten weten.

Al heb ik wel een flauw vermoeden maar goed....
Mijn mening is aardig verwoord in dat stukje. De kandidaten moeten de kont van AIPAC en Israel kussen, anders kunnen ze het wel vergeten. Nevermind dat AIPAC leden ondertussen (alweer) voor de rechter staan op verdenking van spionage.

Waarom? Waarom moeten alle kandidaten publiekelijk uitspreken dat ze de belangen van Israel zullen verdedigen? Zijn het de knesset verkiezingen ofzo?

En het grote bezwaar ertegen is dat we een voorzetting krijgen van het beleid van Bush en voortzetting van het geweld in het Midden-Oosten. Zelfs iemand als Obama zegt dat hij zich een aanval op Iran voor kan stellen. En het belang van Amerika? Ondergeschikt kennelijk.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:26:09 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46620151
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 07:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Mijn mening is aardig verwoord in dat stukje. De kandidaten moeten de kont van AIPAC en Israel kussen, anders kunnen ze het wel vergeten. Nevermind dat AIPAC leden ondertussen (alweer) voor de rechter staan op verdenking van spionage.

Waarom? Waarom moeten alle kandidaten publiekelijk uitspreken dat ze de belangen van Israel zullen verdedigen? Zijn het de knesset verkiezingen ofzo?

En het grote bezwaar ertegen is dat we een voorzetting krijgen van het beleid van Bush en voortzetting van het geweld in het Midden-Oosten. Zelfs iemand als Obama zegt dat hij zich een aanval op Iran voor kan stellen. En het belang van Amerika? Ondergeschikt kennelijk.
Omdat je anders de Joodse (Democrats) en extreem Christelijke (Republicans) stemmen kan vergeten.

Verder is er in de VS nou eenmaal meer sympathie voor de democratie Israel dan voor de haatdragende dictaturen om Israel heen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_46622964
Ik zie persoonlijk meer in Al Gore als opvolger. Kan hij de punten die hij in z'n film behandeld heeft eens goed aanpakken. Tot nu toe is er nog geen land slechter geworden van milieubewust produceren.
pi_46623016
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:21 schreef Beathoven het volgende:
Ik zie persoonlijk meer in Al Gore als opvolger. Kan hij de punten die hij in z'n film behandeld heeft eens goed aanpakken. Tot nu toe is er nog geen land slechter geworden van milieubewust produceren.
Al Gore? Dan winnen de Republikeinen zelfs als ze een échte aap als presidentskandidaat neer zetten.

Gore heeft niet echt het charisma wat de gemiddelde Amerikaan aanspreekt.
pi_46631565
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:23 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Al Gore? Dan winnen de Republikeinen zelfs als ze een échte aap als presidentskandidaat neer zetten.

Dat was de Amerikaanse kiezer toch niet met je eens in 2000. De officiële uitslag in stemmen:
Al Gore: 50,999,897 stemmen = 48.38%
George Bush: 50,456,002 stemmen = 47.87%

Bekijk de volledige uitslag hier: http://www.fec.gov/pubrec/2000presgeresults.htm
pi_46639603
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:18 schreef mazeind het volgende:

[..]

Dat was de Amerikaanse kiezer toch niet met je eens in 2000. De officiële uitslag in stemmen:
Al Gore: 50,999,897 stemmen = 48.38%
George Bush: 50,456,002 stemmen = 47.87%

Bekijk de volledige uitslag hier: http://www.fec.gov/pubrec/2000presgeresults.htm
Maar helaas voor Gore (en al die andere linkse huilie's) werkt het Amerikaanse systeem net effe anders. Get over it. Move on.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:57:39 #77
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46640043
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maar helaas voor Gore (en al die andere linkse huilie's) werkt het Amerikaanse systeem net effe anders. Get over it. Move on.
  zondag 25 februari 2007 @ 01:14:22 #78
167723 sanni
Acima de seu
pi_46644249
Goed ontopic maar weer. De democraten moeten niet met elkaar gaan bekvechten
maar een superticket samenstellen zoals ik al eerder zei met Clinton en Obama
op de positie 1 en 2. Alleen dan voorzie ik een langurige bezetting van het Witte Huis
voor de komende jaren.
pi_46644437
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:14 schreef sanni het volgende:
Goed ontopic maar weer. De democraten moeten niet met elkaar gaan bekvechten
maar een superticket samenstellen zoals ik al eerder zei met Clinton en Obama
op de positie 1 en 2. Alleen dan voorzie ik een langurige bezetting van het Witte Huis
voor de komende jaren.
Dat ticket zou het in Nederland, New York of in Hollywood goed doen, maar ik ben er helemaal niet zo zeker van dat de meerderheid van de Amerikanen er ook zo over denken.
  zondag 25 februari 2007 @ 01:41:46 #80
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46644741
Het is nog een klein jaar voordat de voorverkiezingen van start gaan, maar er vallen al mensen af. Tom Vilsack, voorheen gouverneur van Iowa houdt ermee op:
quote:
Democraat Vilsack trekt zich terug uit presidentsrace
DES MOINES - De voormalige gouverneur van Iowa Tom Vilsack trekt zich terug uit de race om het Amerikaanse presidentschap. Dat heeft een van zijn campagnemedewerkers vrijdag gezegd tegen het persbureau AP.
De Democraat Vilsack legde zijn functie als gouverneur in januari neer en reisde door de Verenigde Staten om steun te verwerven voor de nominatie van de Democratische Partij. De Democratische senatoren Barack Obama en Hillary Clinton bleken echter een stuk beter in staat om geld in te zamelen en de aandacht op zich te vestigen. Vilsack, die het Congres heeft opgeroepen om president George Bush geen geld meer te geven voor de oorlog in Irak, kondigt later vrijdag officieel aan dat hij zich terugtrekt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_presidentsrace.html
pi_46647411
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

LEZEN waar ik op reageer. Namelijk Puzzelaar's opmerking dat
quote:
Dat statement wordt door de cijfers onderuit gehaald. Ik heb het niet over het systeem of dat het wel/niet terecht is dat Bush heeft gewonnen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:22:14 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46862555
Nou eindelijk heeft McCain zich ook beschikbaar weten te stellen, in het hol van de leeuw nog wel: Letterman's show.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:38:28 #83
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46863107
Letterman klapte nog wel netjes ^^
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:42:16 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46863264
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:38 schreef ImmovableMind het volgende:
Letterman klapte nog wel netjes ^^
Hij was heel correct.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:24:01 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46866925
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:22 schreef popolon het volgende:
Nou eindelijk heeft McCain zich ook beschikbaar weten te stellen, in het hol van de leeuw nog wel: Letterman's show.
Echt het hol van de leeuw is natuurlijk Jon Stewart of Steven Colbert, Letterman vind ik nog veel gematigder.

Moet bekennen dat ik Letterman, en ook Leno, eigenlijk nauwelijks nog kijk.. Conan, Steven Colbert en Jon Stewart en natuurlijk CNN, Fox en BBC houden me op de hoogte van wat daar gebeurt.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:33:04 #86
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46867162
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Echt het hol van de leeuw is natuurlijk Jon Stewart of Steven Colbert, Letterman vind ik nog veel gematigder.

Moet bekennen dat ik Letterman, en ook Leno, eigenlijk nauwelijks nog kijk.. Conan, Steven Colbert en Jon Stewart en natuurlijk CNN, Fox en BBC houden me op de hoogte van wat daar gebeurt.
Klopt, maar die shows zijn niet op de gratis te ontvangen zenders.

[ Bericht 2% gewijzigd door popolon op 03-03-2007 00:39:32 ]
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:46:58 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46867538
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:33 schreef popolon het volgende:

[..]

Klopt, maar die shows zijn niet op de gratis te ontvangen zenders.
Haha, klopt. niet aan gedacht. Als ik daar ben heb ik meestal zon hotelpakket met 50/60 zenders.

Ik twijfel trouwens over McCain, ik denk dat hij heel slick bezig is met zich conservatief te profileren om de primaries te winnen, en als dat eenmaal gelukt is sterk naar het midden zal gaan.

Alleen zijn leeftijd is een probleem, maar ja, dat zeiden ze van Reagan ook... en Irak natuurlijk.

Dit is puur een analyse, Viajero blijft Obama fan!
pi_46867667
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vilsack Attack!

Jammer dat hij al heeft opgegeven.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:54:13 #89
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46867717
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Haha, klopt. niet aan gedacht. Als ik daar ben heb ik meestal zon hotelpakket met 50/60 zenders.

Ik twijfel trouwens over McCain, ik denk dat hij heel slick bezig is met zich conservatief te profileren om de primaries te winnen, en als dat eenmaal gelukt is sterk naar het midden zal gaan.

Alleen zijn leeftijd is een probleem, maar ja, dat zeiden ze van Reagan ook... en Irak natuurlijk.

Dit is puur een analyse, Viajero blijft Obama fan!
De echt streng conservatieve kant van de reps zal vertegenwoordigt worden door Mitt Romney, aangezien McCain en Guiliani toch redelijk vooruitstrevend zijn. Die zal daar zijn steun vandaan proberen te halen.

Mittje maakt geen kans gelukkig.

hij is best eng
pi_46875598
McCain maakt geen kans. Denk ik.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:29:17 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47960814
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:46 schreef Monidique het volgende:
McCain maakt geen kans. Denk ik.
Je mag eerder hopen dat Romney geen kans maakt. Een ultra conservatief.

Romney fundraising tops GOP rivals

McCain wil nog niet echt populair worden en Giuliani's priveleven ligt totaal overhoop.
pi_47962324
Wat ik niet begrijp is dat de voorons veel belangrijkere verkiezing, namenlijk die in Frankrijk in 2 maanden , hier niet wordt besproken

Ik ben echter te lui om er zelf een threat over te openen
pi_47968987
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:29 schreef popolon het volgende:

[..]

Je mag eerder hopen dat Romney geen kans maakt. Een ultra conservatief.

Romney fundraising tops GOP rivals

McCain wil nog niet echt populair worden en Giuliani's priveleven ligt totaal overhoop.
Mitt gaat het redden. Ik weet niet of ie ook van Hillary, Obama of Edwards kan winnen, maar ik voorspel dat hij de Republikeinse primaries gaat winnen.

McCain redt het niet. Die had z'n kans in 2000 moeten pakken, maar die heeft indertijd te veel Republikeinen afgeschrikt. Guiliani is niet conservatief genoeg.

Ik heb nog goede hoop dat Newt Gingrich meedoet. Die man is zo slim, die kan nog wel een aantal Democraten over de streep trekken.
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:50:16 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47969192
Aan de andere kant, hoe geloofwaardig is een man die een paar jaar geleden nog pro-abortus en pro-homohuwelijk was, nu 'ineens' omgeslagen is naar behoorlijk conservatief.

Logisch is het wel, hij duikt in het lege conservatieve gat. Maar natuurlijk wel héél dubieus en ongeloofwaardig.
pi_47970126
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:50 schreef popolon het volgende:
Aan de andere kant, hoe geloofwaardig is een man die een paar jaar geleden nog pro-abortus en pro-homohuwelijk was, nu 'ineens' omgeslagen is naar behoorlijk conservatief.

Logisch is het wel, hij duikt in het lege conservatieve gat. Maar natuurlijk wel héél dubieus en ongeloofwaardig.
Daar zijn we het voor de volle 100% over eens. Hij was overigens niet voor het homohuwelijk. Ik vind het zelf ook een zwak punt, maar vergeleken met zijn Republikeinse tegenstanders is dat maar een klein zwak puntje.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:23:53 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47970575
Klopt, die andere was 'stam cell research' wat hij ondersteunde .... ooit.
  woensdag 4 april 2007 @ 17:50:57 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48011976
Obama reportedly raises $25 million, closing in on Clinton.

Als er eentje makkelijk geld weet te werven is het Obama wel.
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:23:01 #98
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48114822
quote:
Dude, kijk eens naar de vele zwarte burgemeester van grote steden in Amerika.

Bah, slachtoffergedrag.
pi_48115882
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:45 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb nog goede hoop dat Newt Gingrich meedoet. Die man is zo slim, die kan nog wel een aantal Democraten over de streep trekken.
slim?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_48115911
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:05 schreef David Letterman het volgende:

[..]

slim?
Yep. Slim. En integer.
pi_48115982
Is er dan geen enkele kandidaat met een beetje respect voor het 2nd amendment?
pi_48116097
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Is er dan geen enkele kandidaat met een beetje respect voor het 2nd amendment?
Sterker nog, zonder respect voor het 2nd amendment geef ik een presidentskandidaat weinig kans. De NRA is een machtige lobby.
pi_48116182
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Sterker nog, zonder respect voor het 2nd amendment geef ik een presidentskandidaat weinig kans. De NRA is een machtige lobby.
Daarom vind ik het zo opvallend. Alle democraten zijn zeer anti-gun, maar Giuliani ook, alhoewel hij genuanceerder is nu hij president wil worden. Romney is ook een beetje flip-flop wat dit betreft.

Als Obama niet zo overdreven anti was zou ik hem graag zien als president, hopelijk draait hij een beetje bij.
pi_48116211
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Yep. Slim. En integer.
ook nog integer...
zeker een conservatieve Republikein?
Pulp Fiction
pi_48116297
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

ook nog integer...
zeker een conservatieve Republikein?
Newt is idd een van de weinige conservatieve Republikeinen. Een - te - groot deel bestaat uit pseudo-Republikeinen. Een soort van Dijkstal-VVDers.

En ja, ik ben een conservatieve Republikein, alhoewel ik voor het homo-huwelijk, voor abortus en voor euthenasie ben.
pi_48116577
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Newt is idd een van de weinige conservatieve Republikeinen. Een - te - groot deel bestaat uit pseudo-Republikeinen. Een soort van Dijkstal-VVDers.

En ja, ik ben een conservatieve Republikein, alhoewel ik voor het homo-huwelijk, voor abortus en voor euthenasie ben.
mischien heb je al wel door dat ik niet zo'n fan ben van Newt
ik vind em te polariserend, hard en te rechts...

en ff terzijde...als Republikein zijnde toch geen problemen hebben met o.a. homohuwelijk, abortus, euthanasie, etc...heeft misschien iets te maken met je Nederlandse achtergrond?
Pulp Fiction
  maandag 9 april 2007 @ 19:21:55 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48152787
Romney camp catches flak for Hitler ad

The co-chair of presidential candidate Mitt Romney's finance committee contributed to a group that used the money for a newspaper ad comparing Michigan Gov. Jennifer Granholm to Adolf Hitler.

The ad included a swastika and photo of Granholm, who defeated Republican businessman Dick DeVos in November.

Way to go Mitt.
pi_48153355
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:21 schreef popolon het volgende:
Romney camp catches flak for Hitler ad

The co-chair of presidential candidate Mitt Romney's finance committee contributed to a group that used the money for a newspaper ad comparing Michigan Gov. Jennifer Granholm to Adolf Hitler.

The ad included a swastika and photo of Granholm, who defeated Republican businessman Dick DeVos in November.

Way to go Mitt.
Ohohoh, als dat maar goed gaat...
  maandag 9 april 2007 @ 19:54:21 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48153877
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ohohoh, als dat maar goed gaat...
Ach LB, 't geeft meer aan wat voor fratsen die ultra conservo's uithalen..

Eigenlijk niks nieuws dus.
pi_48266162

Hillary natuurlijk!

Jammer dat zowel Obama als Clinton een lijntje met AIPAC hebben .
  donderdag 12 april 2007 @ 20:42:09 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_48267809
Maar dan vraag ik me wel af op welke zenders Clinton en co. hun politieke ambities meer kleur willen geven. Het (extreem-)rechtse TV-kanaal FOX heeft er ieder geval geen oren en ogen naar.
pi_48270535
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar dan vraag ik me wel af op welke zenders Clinton en co. hun politieke ambities meer kleur willen geven. Het (extreem-)rechtse TV-kanaal FOX heeft er ieder geval geen oren en ogen naar.
Ik snap dat wantrouwen tegen FOX niet helemaal. Dat wordt hier neergezet als het netwerk van Goebels himself. Vind ik prima, maar ben dan niet zo naief om te denken dat CBS, NBC, HBO, PBS beter zijn. Heb je wel eens naar PBS gekeken? Wel eens een discussie op HBO gevolgd?
  donderdag 12 april 2007 @ 22:10:52 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48272058
Ik krijg jeuk van FoxNews. Als je je even wilt ergeren is het een prima zender trouwens. Ze zijn zo lekker onder de gordel en ophitsend.

Ook zo'n leuke:

Mark Foley was een beetje stout geweest. Dus is 'ie een democraat volgens Fox.
pi_48276890
Mark Foley was toch een Democraat? Hoe kun je nou tegelijkertijd homo en Republikein zijn?
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:36:26 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48277143
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:23 schreef Lyrebird het volgende:
Mark Foley was toch een Democraat? Hoe kun je nou tegelijkertijd homo en Republikein zijn?

Ja, of homo en priester, dat kan toch ook niet?
pi_48277332
Jammer dat Colin Powell zo de boot in is gegaan in de VN-veiligheidsraad. Anders was hij misschien een goede kandidaat geweest voor de Republikeinen.
pi_48277528
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik snap dat wantrouwen tegen FOX niet helemaal.
Twee woorden: Bill O'Reilly.

http://youtube.com/watch?v=3BAFb97L3KU

.
  vrijdag 13 april 2007 @ 02:12:18 #118
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48278916
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:23 schreef Lyrebird het volgende:
Zo zie je maar weer.
  vrijdag 13 april 2007 @ 02:47:29 #119
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48279374
Bush had zelfs twee democraten in de regering!

vrijdag 13 april 2007 @ 16:17:49 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_48296482
quote:

[..]

Ik snap dat wantrouwen tegen FOX niet helemaal. Dat wordt hier neergezet als het netwerk van Goebels himself. Vind ik prima, maar ben dan niet zo naief om te denken dat CBS, NBC, HBO, PBS beter zijn. Heb je wel eens naar PBS gekeken? Wel eens een discussie op HBO gevolgd?
Nee, helaas niet.

Maar vergeet dat extreme, FOX is niet opgericht door een Nazi, het heeft eigenlijk een politieke voorkeur. Net zoals TF1 graag uitnodigingen stuurt naar rechtse politici.
pi_48314900
Rice: zwart, machtig en pittig.
pi_48317494
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 03:30 schreef Stratos het volgende:
Rice: zwart, machtig en pittig.
En ook nog eens geliefd in Afrika!
quote:
Libyan Leader Mu'ammar Al-Qadhafi: The Arab Nation's Time Is Up; I Love the Black American Secretary of State of African Origin Leezza Very Much

Following are excerpts from an interview with Libyan Leader Mu'ammar Al-Qadhafi, which aired on Al-Jazeera TV on March 27, 2007:

Mu'ammar Al-Qadhafi: The Arab leaders should not exhaust themselves by holding a summit. They should sit at home, because everything is determined from outside. I support my dear black African woman. I admire and am very proud of the way she leans back and fives orders to the Arab leaders. She beckons to the Arab foreign ministers, and they come to her, either in groups or individually.

Interviewer: You are referring to the American secretary of state, right?

Mu'ammar Al-Qadhafi: Yes. Leezza... I love her very much, I admire her, and I'm proud of her, because she's a black woman of African origin. I congratulate her on reaching this global status. When she beckons to the heads of the Arab security agencies, they come running. She's the secretary of state, yet she heads the Arab security agencies. She brings the resolutions and the agenda to the summit. So why bother? Why do they all go there? Everything is determined in advance in Washington anyway.

[ Bron ]
pi_48321893
quote:

[..]

Ik snap dat wantrouwen tegen FOX niet helemaal.
! Maar ja, jij vindt Bill O' Reilly dan ook een zinnige vent, niet waar?
pi_48327189
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

! Maar ja, jij vindt Bill O' Reilly dan ook een zinnige vent, niet waar?
Nee. O'Reilly is entertainment. Zijn politieke opinie's zijn in mijn ogen niet veel waard - alhoewel ik het toch redelijk vaak met 'm eens ben, maar dan meestal om andere redenen.
pi_48327657
Het valt me op dat alle kandidaten christenenen zijn. Barak Obama heeft zich bekeerd tot het christendom; Clinton en Bush zijn van huis uit christelijk. Alle drie profileren ze zich als praktiserende christenen, en volgens mij geldt dat ook voor de overige kandidaten.

Heeft dat een reden? Is het ze enkel te doen om het paaien van de fundamentalistisch-christelijke en neo-conservatieve kiezer, of is het een niet-christen niet toegestaan om president van de VS te worden?
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48327729
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:33 schreef retteketet het volgende:
Het valt me op dat alle kandidaten christenenen zijn. Barak Obama heeft zich bekeerd tot het christendom; Clinton en Bush zijn van huis uit christelijk. Alle drie profileren ze zich als praktiserende christenen, en volgens mij geldt dat ook voor de overige kandidaten.

Heeft dat een reden? Is het ze enkel te doen om het paaien van de fundamentalistisch-christelijke en neo-conservatieve kiezer, of is het een niet-christen niet toegestaan om president van de VS te worden?
Je vergeet dat de belangrijkste kandidaat, Mitt Romney, een Mormoon is.

Een heeeel groot deel van de Amerikaanse bevolking, zelfs van de Democraten, is praktiserend Christen. Die zitten dus iedere Zondag in de kerk. Ideale tijd om je boodschappen te doen.
pi_48327982
Bill O'Reilly
pi_48328055
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:45 schreef Genverbrander het volgende:
Bill O'Reilly
Genverbrander.
  zaterdag 14 april 2007 @ 19:37:50 #129
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_48329418
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je vergeet dat de belangrijkste kandidaat, Mitt Romney, een Mormoon is.
Een mormoon is ook een christen, zij het van een andere zijtak.

Zou het mormoons-zijn van Romney hem kansloos maken voor het presidentschap?
pi_48329725
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:37 schreef freako het volgende:

[..]

Een mormoon is ook een christen, zij het van een andere zijtak.
Idd. Een nogal extreme zijtak. Romney is een soort van Marianne Thieme, maar dan anders.
quote:
Zou het mormoons-zijn van Romney hem kansloos maken voor het presidentschap?
Nee, ik denk niet dat het 'm kansloos maakt. Ik woonde in Massachusetts toen hij de verkiezingen voor het gouverneurschap won. Massachusetts is een van de meest liberale staten waar men eigenlijk zeer weinig met religie heeft en toch wist hij daar te winnen.

Het Mormoon zijn werkt wel in z'n nadeel. Als hij een normale Christen was geweest, dan had hij IMHO nu ver in de peilingen voorgelegen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 19:51:56 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48329843
Romney's Flip-flops on Abortion.

Alles voor de stemmen Mitt, zelfs je eigen standpunten zijn niet meer zo standvastig.
pi_48521978
Als je dacht dat het na George W. Bush niet erger kon worden: John McCain.
pi_48526721
Ja ik kijk ook vaak FOX puur voor entertainment. O Reilly geeft elke uitzending af op de "left" of de "far-left". Bijna elk programma van FOX gaat het over de democraten en belasting verhoging. "The democrats are worse than Hugo Chavez."

Het is echt puur entertainment dat FOX.

Ik ben echt benieuwd hoe ze straks over de Amerikaanse verkiezingen gaan berichten. Ik zit in ieder geval aan de buis gekluisterd.
lollig
pi_48533836
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 02:03 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja ik kijk ook vaak FOX puur voor entertainment. O Reilly geeft elke uitzending af op de "left" of de "far-left". Bijna elk programma van FOX gaat het over de democraten en belasting verhoging. "The democrats are worse than Hugo Chavez."

Het is echt puur entertainment dat FOX.

Ik ben echt benieuwd hoe ze straks over de Amerikaanse verkiezingen gaan berichten. Ik zit in ieder geval aan de buis gekluisterd.
ja, wij nuchtere Europeanen zien FOX als entertainment. Een groot deel van het Amerikaanse kiezerspubliek ziet FOX als een serieuze nieuws- en opiniezender. En laten zich dus zwaar beïnvloeden door de Republikeinse propaganda die er doorlopend wordt uitgebraakt.
pi_48534486
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Idd. Een nogal extreme zijtak. Romney is een soort van Marianne Thieme, maar dan anders.
[..]

Nee, ik denk niet dat het 'm kansloos maakt. Ik woonde in Massachusetts toen hij de verkiezingen voor het gouverneurschap won. Massachusetts is een van de meest liberale staten waar men eigenlijk zeer weinig met religie heeft en toch wist hij daar te winnen.

Het Mormoon zijn werkt wel in z'n nadeel. Als hij een normale Christen was geweest, dan had hij IMHO nu ver in de peilingen voorgelegen.
Hij had het nog veel erger kunnen treffen. Stel je voor dat hij atheist was geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_48535152
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:29 schreef mazeind het volgende:

[..]

ja, wij nuchtere Europeanen zien FOX als entertainment. Een groot deel van het Amerikaanse kiezerspubliek ziet FOX als een serieuze nieuws- en opiniezender. En laten zich dus zwaar beïnvloeden door de Republikeinse propaganda die er doorlopend wordt uitgebraakt.
Ja, de meerderheid van de FOX kijkers wist niet dat er geen massa vernietigingswapens waren gevonden in Irak.

Heb je outfoxed trouwens al gezien? Een erg leuke documantaire over FOX.
lollig
pi_48536315
FOX rules. Je ziet duidelijk dat de linkselullerts wereldwijd mediaterrein aan het verliezen zijn. Straks zal al de media in de wereld, met het grootste bereik, in handen zijn van de kapitalisten.
pi_48539648
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:
CNN, die kwamen ook met die schijnheilige 'typfout' van Osama ipv Obama.

Hillery maakt geen schijn van kans tegen Obama, zij is oude politiek, was voor de oorlog in tegenstelling tot Obama.

http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1421wmv&ak=null

Interview met Gadaffi over Condi Rice, wel geinig
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:38:32 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48543090
Misschien moet FOX News maar een eigen topic krijgen, daar gaat het hier niet over. Zelfs SBS6 Nieuws is kwalitatief beter dus stof genoeg om over te praten lijkt me.

Back to '2008'.
pi_48543942
Dat is dus klinklare onzin, want ik kijk regelmatig sbs en daar komen niet vaak, zwaar politiek beladen onderwerpen aan bod.
Als die wel langs komen, dan vertellen ze dat op een manier, die ik goed kan waarderen (die berichtgeving staat altijd haaks op de Staatsomroep mbt hetzelfde beladen politieke onderwerp).
Maargoed hoe je het wendt of keert voor sbs betalen wij burgers geen geld en voor de Staatsomroep wel)
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:50:16 #141
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48573023
Persoonlijk hoop ik dat Al Gore besluit om zichzelf als presidentskandidaat verkiesbaar te stellen. Deze man is naar mijn mening een van de meest zelfbewuste politici in Amerika die geen oogkleppen op heeft en weet hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat en beseft dat Amerika moet veranderen. De huidige koers van Amerika is een koers van "Wij zijn de besten en alles wat wij doen is goed" terwijl Gore enigzins realistischer is en ziet dat de rest van de wereld sommige zaken misschien toch heel wat beter aanpakt...

Maar waarschijnlijk wordt het Gore niet...dan maar hopen op Clinton met Gore als running mate.
pi_48573185
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:50 schreef Mr.Adams het volgende:
Persoonlijk hoop ik dat Al Gore besluit om zichzelf als presidentskandidaat verkiesbaar te stellen.
quote:
Two of the newsier things CNN says former president Bill Clinton tells Larry King tonight at 9 p.m. ET, during their prerecorded interview:

• The Democrats running for president "are gifted people and they deserve to be seriously listened to," and "you have got the prospect that vice president Gore might run."
http://blogs.usatoday.com/onpolitics/2007/04/bill_clinton_hi.html

Gore zou een goede president zijn (geweest). Hij heeft tenminste verstand en een realistische kijk op de wereld. Wordt niet gedreven door kinderachtige motivaties de tegenstribbelende wereld te onderwerpen. Alleen, wat wel zo is, hij zou toch de klimaatpresident worden. Je hoort de rechtse huilies al en-hij-vliegt-en-hij-doet-niets-tegen-waar-hij-zo-mee-bezig-was-hypcriet-huil-huil-preken.
pi_48573631
Jaaaaaaaaaaa Al Gore als president.

Dé messias die eigenhandig de wereld redt en zorgt dat de mensheid nog lang en gelukkig leeft .
pi_48573671
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

http://blogs.usatoday.com/onpolitics/2007/04/bill_clinton_hi.html

Gore zou een goede president zijn (geweest). Hij heeft tenminste verstand en een realistische kijk op de wereld. Wordt niet gedreven door kinderachtige motivaties de tegenstribbelende wereld te onderwerpen. Alleen, wat wel zo is, hij zou toch de klimaatpresident worden. Je hoort de rechtse huilies al en-hij-vliegt-en-hij-doet-niets-tegen-waar-hij-zo-mee-bezig-was-hypcriet-huil-huil-preken.
QED.
pi_48573706
Schot voor open doel. De drang was te sterk.
pi_48573749
Passie. Dat is geen slechte eigenschap.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:03:33 #147
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48574893
Tegenwoordig wordt het als een zwakte gezien wanneer je je ergens sterk voor inzet... Wat de meeste mensen echter schijnen te vergeten is dat Gore al veel langer bezig is met het thema klimaatverandering. Frappant detail hierbij is dat beide regeringen Bush (papa en G.W.) de grootste tegenwerkers van zijn plannen waren/zijn...
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:10:21 #148
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48575034
Als mij iets duidelijk geworden is dan is het wel dat Amerikanen een kuddevolk zijn, geen eigen mening, geen eigen denkbeelden maar gewoon klakkeloos overnemen wat hun door een "autoriteit" verteld wordt (tegenwoordig geldt een of andere overbetaalde B-acteur al als autoriteit in Amerika, maar dat terzijde...). Overigens is dit beeld niet eens gevormd door de media maar gevormd als gevolg van de gesprekken die ik heb gehad met alle Amerikanen waar ik in mijn dagelijkse leven mee om ga, en dat zijn er in deze periode heel veel. In Al Gore zie ik iemand die Amerika daadwerkelijk kan veranderen, die ervoor kan zorgen dat Amerika weer bewust wordt van de wereld om haar heen en ook de daarbij behorende verantwoordelijkheden neemt.

Overigens, ietwat off-topic, moet je voor de grap eens kijken naar Jeremy Clarkson's "The Good, Bad and Ugly" - een vergelijking tussen Europa en Amerika met auto's als metafoor. Typisch britse humor en sarcasme met enkele hele mooie statements.
pi_48577174
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:03 schreef Mr.Adams het volgende:
Tegenwoordig wordt het als een zwakte gezien wanneer je je ergens sterk voor inzet... Wat de meeste mensen echter schijnen te vergeten is dat Gore al veel langer bezig is met het thema klimaatverandering. Frappant detail hierbij is dat beide regeringen Bush (papa en G.W.) de grootste tegenwerkers van zijn plannen waren/zijn...
Gore heeft zelf met Clinton ook zeer weinig voor het milieu gedaan destijds.
lollig
pi_48577999
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:42 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Gore heeft zelf met Clinton ook zeer weinig voor het milieu gedaan destijds.
Ze wilden het Kyoto-protocol ondertekenen...
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:09:22 #151
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578076
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:06 schreef Monidique het volgende:
Ze wilden het Kyoto-protocol ondertekenen...
Wetende dat ratificatie kansloos was...
pi_48578152
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wetende dat ratificatie kansloos was...
Precies. Het lag niet aan hen, maar aan het parlement dat het niet ondertekend, geratificeerd, bevestigd, whatever, werd. Dan is dat ook weer duidelijk.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:18:47 #153
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48578352
En het parlement was...republikein...

Gewoon afschaffen die Republikeinse partij, dan wordt het misschien ooit nog eens wat met Amerika...
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:20:56 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578422
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:11 schreef Monidique het volgende:
Precies. Het lag niet aan hen, maar aan het parlement dat het niet ondertekend, geratificeerd, bevestigd, whatever, werd. Dan is dat ook weer duidelijk.
De Democraten stemden ook massaal tegen in de senaat, staat mij bij. Hoe dan ook, het was goedkope cynische politiek van Gore en Clinton.
pi_48578435
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De Democraten stemden ook massaal tegen in de senaat, staat mij bij. Hoe dan ook, het was goedkope cynische politiek van Gore en Clinton.
Ook toen zaten er Democraten in het parlement. Of de senaat.
pi_48578461
En uiteraard is het cynische politiek van Gore en Clinton. Want het zijn immers Gore en Clinton. Liberal! Argh... Althans, de extreem-rechtse weblogs zeggen dat Clinton fout was, dus dan zal hij wel fout zijn.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:22:54 #157
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48578478
Clinton heeft in zijn jaren iig veel meer voor het milieubeleid in Amerika gedaan dan vader en zoon Bush...
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:24:14 #158
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578519
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:22 schreef Monidique het volgende:
En uiteraard is het cynische politiek van Gore en Clinton. Want het zijn immers Gore en Clinton. Liberal! Argh... Althans, de extreem-rechtse weblogs zeggen dat Clinton fout was, dus dan zal hij wel fout zijn.
Arme M toch! Dapper strijdend voor de linkse zaak...
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:24:29 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578530
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:22 schreef Mr.Adams het volgende:
Clinton heeft in zijn jaren iig veel meer voor het milieubeleid in Amerika gedaan dan vader en zoon Bush...
Zoals?
pi_48578560
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Arme M toch! Dapper strijdend voor de linkse zaak...
PJORourke, je bent behoorlijk dom. Het erge is, volgens mij weet je het ook, hoe intellectueel beperkt jij bent. Het volgzame extreem-rechtse schaap. Ik heb geen medelijden met je.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:26:42 #161
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578591
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
PJORourke, je bent behoorlijk dom. Het erge is, volgens mij weet je het ook, hoe intellectueel beperkt jij bent. Het volgzame extreem-rechtse schaap. Ik heb geen medelijden met je.
Ach gut toch, het arme mannetje gaat beledigen...
pi_48578610
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ach gut toch, het arme mannetje gaat beledigen...
Daar ben ik allang mee begonnen, trage.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:28:59 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578659
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:27 schreef Monidique het volgende:
Daar ben ik allang mee begonnen, trage.
Zelfs dat gaat je matig af.
pi_48578676
!
pi_48578759
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:18 schreef Mr.Adams het volgende:
En het parlement was...republikein...

Gewoon afschaffen die Republikeinse partij, dan wordt het misschien ooit nog eens wat met Amerika...
Right...

Wat de VS juist zo leuk en anders maken, zijn die Republikeinen. Ik heb zelfs symphatie voor gematigde Democraten. Die houding die ze hebben, dat dit het beste land van de wereld is en dat er niemand in de wereld is die hen gaat vertellen wat te doen en hoe te leven: heerlijk!

Het probleem van Al Gore is dat hij wordt gezien als de presidentskandidaat van Europa. Hij is de man van de VN, van Kyoto en van het broeikaseffect. Al Gore heeft (ongewild) een heleboel anti-Amerikanisme in zich verenigd. Dat maakt hem populair in Europa, het maakt hem populair bij de Amerikaanse linkse elite, maar ik voorspel je dat zelfs Hillary Clinton meer kans maakt dan Al Gore.
pi_48578794
Dat probleem heeft hem wel meer stemmen opgeleverd dan die heerlijke man uit Texas, indertijd.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:37:27 #167
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578927
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:33 schreef Monidique het volgende:
Dat probleem heeft hem wel meer stemmen opgeleverd dan die heerlijke man uit Texas, indertijd.
Niet dat dat wat uitmaakt, Emmetje.
pi_48579037
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:33 schreef Monidique het volgende:
Indertijd.

Indertijd was Al Gore al zeven jaar vice president van een uiterst populaire regering Clinton. Hij had zeven jaar de tijd om zich te profileren als 'de President' van Amerika. Maar wat deed Al? Hij zette zichzelf neer als de uitvinder van het Internet. Ging gekunsteld zijn vrouw kussen. Geklungel.

Nu, meer dan zes jaar later, heeft Gore laten zien dat dat geklungel geen uitzondering was. Welke serieuze presidentskandidaat zet zichzelf neer als Global Warming Dominee? Een Inconvenient Truth is nu natuurlijk dat het waterpijl in de oceanen helemaal geen twintig voet zal toenemen.
pi_48579213
Nou, laten we maar niet begonnen over die zogenaamde "fouten" in die documentaire, . Bij peilingen voor de voorverkiezingen staat hij op een kwart van de stemmen, ofzo, als hij meedoet, en Clinton op, wat, 35%. Dat is dan gepeild onder Democraten, maar aangezien het vrijwel zeker is dat in 2008 geen bananenrepublikein -wat een leuk maar treffend woord is het toch- president wordt, zegt het wel wat. Hij zou het moeilijker hebben gekozen te worden, maar hij zou niet kansloos zijn. Zo kansloos als bijvoorbeeld een McCain.
pi_48579312
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:45 schreef Monidique het volgende:
Zo kansloos als bijvoorbeeld een McCain.
Ik geef McCain ook weinig kans. Semi-Democraat. Niets is erger dan een Hans Dijkstal in het Witte Huis.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:48:40 #171
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48579324
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:45 schreef Monidique het volgende:
maar aangezien het vrijwel zeker is dat in 2008 geen bananenrepublikein
Hoe weet je dat zo zeker?
pi_48579330
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik geef McCain ook weinig kans. Semi-Democraat. Niets is erger dan een Hans Dijkstal in het Witte Huis.
Dan is Guiliani nog semi-democratischer...
pi_48579347
Ik neem aan dat het een min of meer gelopen race is voor de democraten. Ondanks dat die vooral profiteren van het falen van de republikeinen. Het zou mij in ieder geval verbazen als het geen democraat wordt.

Of maken de republikeinen nog een kans(je)?
pi_48579579
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan is Guiliani nog semi-democratischer...
Yep. Maar toch mag ik 'm persoonlijk meer dan McCain.
pi_48581392
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:22 schreef Mr.Adams het volgende:
Misschien wel maar Clinton heeft heel veel maatregelen genomen die het milieu niet ten goede kwamen.
lollig
  zaterdag 21 april 2007 @ 20:58:46 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48581432
http://www.nytimes.com/2007/04/22/us/politics/22giuliani.html?pagewanted=1&_r=1&hp

Als die Gulliani nou met de maand iets verder naar rechts opschuift zit hij zo rond November 2008 op de winnende frequentie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48581464
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:49 schreef MrX1982 het volgende:
Ik neem aan dat het een min of meer gelopen race is voor de democraten. Ondanks dat die vooral profiteren van het falen van de republikeinen. Het zou mij in ieder geval verbazen als het geen democraat wordt.

Of maken de republikeinen nog een kans(je)?
Ik zou de republikeinen nooit onderschatten met Karl Rove aan de touwtjes. Ik denk dat het woord flip-flop weer van stal word gehaald.
lollig
pi_48581496
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:59 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik zou de republikeinen nooit onderschatten met Karl Rove aan de touwtjes. Ik denk dat het woord flip-flop weer van stal word gehaald.
Dat zou de Republikeinen met Romney, McCain en Guiliani niet goed uitkomen, .
pi_48581641
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou de Republikeinen met Romney, McCain en Guiliani niet goed uitkomen, .
Nah die Karl Rove maakt van een achterlijke Texaan nog een president.

Mijn voorspellingen: als Hillary de democratische kanditaat word gaat Karl Rove inspelen op het vrouw zijn van Hillary.
En als het Obama word gaat Rove inspelen op het feit dat Obama op een moslim school heeft gezeten.
lollig
pi_48581738
We hoeven niet zo paranoïde te doen over Rove. Zo briljant is-ie niet (meer). In 2000 werden ze nipt winnaar, in 2004 was Kerry de tegenstander, niet echt een goede kandidaat, PR gezien, en in 2006 verloren ze big time. Dat ze in 2000 wonnen was vanwege intimidatie en het feit dat Gore zich distantiëerde van Clinton. Men kent de smerige praktijken van de Republikeinen ondertussen wel, het Amerikaanse volk zal dat ondertussen wel zien.
pi_48581890
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:08 schreef Monidique het volgende:
We hoeven niet zo paranoïde te doen over Rove. Zo briljant is-ie niet (meer). In 2000 werden ze nipt winnaar, in 2004 was Kerry de tegenstander, niet echt een goede kandidaat, PR gezien, en in 2006 verloren ze big time. Dat ze in 2000 wonnen was vanwege intimidatie en het feit dat Gore zich distantiëerde van Clinton. Men kent de smerige praktijken van de Republikeinen ondertussen wel, het Amerikaanse volk zal dat ondertussen wel zien.
Ik betwijfel het hoor dat het Amerikaanse volk dat wel zal zien.
lollig
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:18:45 #182
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48581975
Dat zien ze inderdaad niet... Zoals ik al eerder zei, het is een kuddevolk dat alles klakkeloos aanneemt van iedere willekeurige "autoriteit"...
pi_48584269
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:18 schreef Mr.Adams het volgende:
Dat zien ze inderdaad niet... Zoals ik al eerder zei, het is een kuddevolk dat alles klakkeloos aanneemt van iedere willekeurige "autoriteit"...
Zo is de meerderheid op aarde niet alleen in de USA.
lollig
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:53:29 #184
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48584327
quote:
Ja tuurlijk joh. Als je zo gaat beginnen is elk volk een kuddevolk.

Nederlanders slikken toch ook al die infantiele regeltjes? Kom op zeg.
pi_48585147
quote:
Het gros van de Amerikanen die ik ken, moeten juist helemaal niets van autoriteiten hebben. Dat maakt hen in mijn ogen ook Amerikanen.

Er loopt natuurlijk ook een heleboel stemvee rond. Dat zijn de Democraten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyrebird op 21-04-2007 23:33:51 ]
pi_48585918
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het gros van de Amerikanen die ik ken, moeten juist helemaal niets van autoriteiten hebben. Dat maakt hen in mijn ogen ook Amerikanen.

Er loopt natuurlijk ook een heleboel stemvee rond. Dat zijn de Democraten.
Die FOX kijkers die nog steeds niet weten dat er geen massavernietigingswapen zijn gevonden in Irak (waren dat niet de helft van de FOX kijkers?) noem ik ook stemvee. Hoogstwaarschijnlijk republikeins stemvee.

[ Bericht 2% gewijzigd door ub40_bboy op 22-04-2007 00:20:03 ]
lollig
  zondag 22 april 2007 @ 03:49:17 #187
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48589664
Op zich is het gewoon belachelijk dat een duidelijk politiek georienteerde zender zoveel invloed heeft op een dusdanig groot deel van de bevolking... Dan vraag ik me af of dat iets zegt over de omroep of over de bevolking... Naar mijn mening is de Nederlandse bevolking echt een heel stuk kritischer dan de Amerikaanse bevolking.
pi_48589675
Je krijgt een beter beeld van Jan Peter als hij showniews presenteert of van Rutte als hij het over zijn lesbische kant heeft?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 22 april 2007 @ 04:20:53 #189
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48589784
Misschien is het omdat ik enigzins aangeschoten ben, maar ik snap het verband even niet...
pi_48589786
Dat zal het zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 22 april 2007 @ 04:26:12 #191
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48589801
Heb het er toevallig vanavond nog met een Amerikaanse over gehad en zij was ook van mening dat tegenwoordig in Amerika de profilering door (commerciele) TV stations meer betekent voor de algemene opinie over een persoon dan zijn/haar daadwerkelijke standpunten... Heel jammer...
  zondag 22 april 2007 @ 04:29:09 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48589812
quote:
Op zondag 22 april 2007 04:20 schreef Mr.Adams het volgende:
Misschien is het omdat ik enigzins aangeschoten ben, maar ik snap het verband even niet...
Ik denk dat het komt omdat je te maken hebt met DAM, die zegt met regelmaat nonsens.
pi_48589822
quote:
Op zondag 22 april 2007 04:26 schreef Mr.Adams het volgende:
Heb het er toevallig vanavond nog met een Amerikaanse over gehad en zij was ook van mening dat tegenwoordig in Amerika de profilering door (commerciele) TV stations meer betekent voor de algemene opinie over een persoon dan zijn/haar daadwerkelijke standpunten... Heel jammer...
En hoe denk je dat in Nederland de gemiddelde kiezer zijn standpunten bepaalt?
  zondag 22 april 2007 @ 04:35:05 #194
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48589837
Als ik even van mijn eigen omgeving uitga dan zie ik dat er daar naar meer gekeken wordt dan hoe hij/zij overkomt in de media en dat politieke standpunten nog altijd de doorslaggevende factoren zijn. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het grootste deel van de Nederlanders dit ook nog altijd doet...

Hoe dit in Amerika gebeurt is echt belachelijk, daar stemmen miljoenen mensen puur en alleen op GW Bush omdat hij Republikein en christen is, en dan komen ze er na de verkiezingen pas achter dat diegene waar zij op gestemd hebben hun belangen helemaal niet vertegenwoordigd... Lang leve de commercie...
  zondag 22 april 2007 @ 04:40:38 #195
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48589852
Ik zie de reply van ExtraWaskracht nu pas Ondanks dat een biertje in deze Europese hoofdstad mij iedere keer ¤6,50 kost, heb ik er vanavond toch weer net een paar teveel gehad...
pi_48592879
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Welke serieuze presidentskandidaat zet zichzelf neer als Global Warming Dominee?
En bij welke gelegenheid heeft Gore zichzelf tot presidentskandidaat benoemd?

Gore is slimmer dan dat. Hij kan veel meer van zijn milieu-politieke issues op de agenda krijgen als hij dadelijk bij zijn huisvriendin Hillary Clinton een mooie ministerspost aanvaard.
pi_48595849
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:50 schreef Mr.Adams het volgende:
Persoonlijk hoop ik dat Al Gore besluit om zichzelf als presidentskandidaat verkiesbaar te stellen. Deze man is naar mijn mening een van de meest zelfbewuste politici in Amerika die geen oogkleppen op heeft en weet hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat en beseft dat Amerika moet veranderen. De huidige koers van Amerika is een koers van "Wij zijn de besten en alles wat wij doen is goed" terwijl Gore enigzins realistischer is en ziet dat de rest van de wereld sommige zaken misschien toch heel wat beter aanpakt...
Haha als er iemand een charlatan is, dan is het Gore wel

pi_48596656
quote:
Op zondag 22 april 2007 04:35 schreef Mr.Adams het volgende:
Als ik even van mijn eigen omgeving uitga dan zie ik dat er daar naar meer gekeken wordt dan hoe hij/zij overkomt in de media en dat politieke standpunten nog altijd de doorslaggevende factoren zijn. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het grootste deel van de Nederlanders dit ook nog altijd doet...

Hoe dit in Amerika gebeurt is echt belachelijk, daar stemmen miljoenen mensen puur en alleen op GW Bush omdat hij Republikein en christen is, en dan komen ze er na de verkiezingen pas achter dat diegene waar zij op gestemd hebben hun belangen helemaal niet vertegenwoordigd... Lang leve de commercie...
Wouter Bos
  zondag 22 april 2007 @ 14:19:24 #199
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_48596959
Touche... Maar goed, we hebben het over Amerika he
pi_48605821
quote:
Op zondag 22 april 2007 03:49 schreef Mr.Adams het volgende:
Op zich is het gewoon belachelijk dat een duidelijk politiek georienteerde zender zoveel invloed heeft op een dusdanig groot deel van de bevolking... Dan vraag ik me af of dat iets zegt over de omroep of over de bevolking... Naar mijn mening is de Nederlandse bevolking echt een heel stuk kritischer dan de Amerikaanse bevolking.
Je hebt het over NBC? Of CBS? Of PBS?

En de Nederlandse bevolking luistert niet braaf naar wat Hans Laroes en z'n vrinden te zeggen hebben op het "nieuws"?

Iedereen weet dat Fox rechts is. Iedereen weet dat ALLE andere zenders (incl. CNN!) in de VS een Democratisch gekleurde bril op hebben.

Ondanks dat het Journaal claimt niet verbonden te zijn met een politieke partij, is die kliek alles behalve neutraal. Ik vind dat erger dan wat er in de VS gebeurt.
pi_48607456
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je hebt het over NBC? Of CBS? Of PBS?

En de Nederlandse bevolking luistert niet braaf naar wat Hans Laroes en z'n vrinden te zeggen hebben op het "nieuws"?

Iedereen weet dat Fox rechts is. Iedereen weet dat ALLE andere zenders (incl. CNN!) in de VS een Democratisch gekleurde bril op hebben.

Ondanks dat het Journaal claimt niet verbonden te zijn met een politieke partij, is die kliek alles behalve neutraal. Ik vind dat erger dan wat er in de VS gebeurt.
Wat je ziet in Amerika is dat bijna alle nieuwszenders veel rechtser zijn geworden omdat FOX zulke goede kijkcijfers scoort.
lollig
  zondag 22 april 2007 @ 21:29:35 #202
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48613620
Het bewijs dat MedicAid wél nut heeft:

http://www.nytimes.com/2007/04/22/health/22infant.html?hp
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48619614
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:29 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Wat je ziet in Amerika is dat bijna alle nieuwszenders veel rechtser zijn geworden omdat FOX zulke goede kijkcijfers scoort.
Bron?
pi_48621042
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:39 schreef Lyrebird het volgende:
!
pi_48621464
quote:
Op maandag 23 april 2007 02:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

!
Hm. Misschien wist iedereen behalve Monidique dat...
pi_48631622
Dat zal het wel zijn, ja.
pi_48639958
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bron?
Volgens mij kwam die informatie uit de documantaire outfoxed. Maar het grappige is dat jij zegt alle zenders op FOX na zijn democratisch en vervolgens vraag je mij om een bron voor een redelijk begrijpbaar iets.

Namelijk als iets goed verkoopt dan gaan meer mensen dat goede proberen te verkopen en zo werkt het dus ook met de nieuwszenders in Amerika waar FOX de best bekeken nieuwszender is.
lollig
pi_48640596
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:50 schreef ub40_bboy het volgende:
Namelijk als iets goed verkoopt dan gaan meer mensen dat goede proberen te verkopen en zo werkt het dus ook met de nieuwszenders in Amerika waar FOX de best bekeken nieuwszender is.
Fox News is de best bekeken nieuwszender, omdat het de enige rechtse nieuwszender is. De markt voor links gekleurd nieuws wordt verdeeld over veel meer zenders.
pi_48713351
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:59 schreef Monidique het volgende:
Als je dacht dat het na George W. Bush niet erger kon worden: John McCain.
Maar Giuliani is ook al zo'n licht:
quote:
Giuliani warns of 'new 9/11' if Dems win
“If any Republican is elected president —- and I think obviously I would be the best at this —- we will remain on offense and will anticipate what [the terrorists] will do and try to stop them before they do it,” Giuliani said.

(...)

“But the question is how long will it take and how many casualties will we have?” Giuliani said. “If we are on defense [with a Democratic president], we will have more losses and it will go on longer.”

“I listen a little to the Democrats and if one of them gets elected, we are going on defense,” Giuliani continued. “We will wave the white flag on Iraq. We will cut back on the Patriot Act, electronic surveillance, interrogation and we will be back to our pre-Sept. 11 attitude of defense.”

He added: “The Democrats do not understand the full nature and scope of the terrorist war against us.”
http://www.politico.com/news/stories/0407/3684.html

.
pi_48715234
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Fox News is de best bekeken nieuwszender, omdat het de enige rechtse nieuwszender is. De markt voor links gekleurd nieuws wordt verdeeld over veel meer zenders.
Daarom proberen de meeste zenders wat van die populariteit van FOX af te snoepen door rechtser te worden.
lollig
pi_48715282
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar Giuliani is ook al zo'n licht:
[..]

http://www.politico.com/news/stories/0407/3684.html

.
Hoe triest. En het was notabene Bush die aan de macht was ten tijde van 9/11.
lollig
pi_48772397
Obama wint eerste debat, volgens de peilingen

http://www.msnbc.msn.com/id/18335732/
pi_48952404
Een kandidaat die iets aan deze ongein doet, krijgt mijn stem:
quote:
Honderdduizenden illegalen VS de straat op

LOS ANGELES (ANP) - In de Verenigde Staten zijn dinsdag honderdduizenden illegalen de straat opgegaan. In Los Angeles, New York, Chicago, Washington en meer dan zestig andere steden protesteerden zij tegen discriminatie en eisten zij meer rechten.

In de VS leven naar schatting circa 12 miljoen buitenlanders zonder verblijfsvergunning die veelal in het land zijn geboren. Kinderen mogen weliswaar naar school, maar moeten evenals hun ouders rekening houden met uitzetting.

Alleen al in Los Angeles leven naar schatting 1 miljoen illegalen. In de Californische stad gingen vorig jaar 500.000 mensen de straat op. De opkomst voor de demonstraties was dit jaar aanzienlijk lager dan bij betogingen vorig jaar, toen meer dan een miljoen illegale werknemers meededen aan een staking en een dag niet op het werk verschenen. Succes gegarandeerd!

Volgens de organisatoren van de demonstraties zijn de illegalen bang gemaakt door grootschalige politieacties en uitzettingen van afgelopen jaar. Ook zouden verscheidene organisaties die opkomen voor de rechten van illegalen het oneens zijn over de te volgen strategie, waardoor er geen eensgezind optreden mogelijk is.
Blijkbaar is men niet bekend met de betekenis van het woord illegaal.

Haal een diploma en ga de concurrentie aan met al die andere visahouders die wel hun school hebben afgemaakt en probeer dan de VS op een legale manier binnen te komen. Succes gegarandeerd!
pi_48956994
Zij doen toch vooral ongediplomeerd werk? En dat doen ze zo goedkoop dat zonder hen de economie van de VS een gigantische opdonder krijgt. Hoe vervelend ook je kan niet zonder ze.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48969641
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:59 schreef du_ke het volgende:
Zij doen toch vooral ongediplomeerd werk? En dat doen ze zo goedkoop dat zonder hen de economie van de VS een gigantische opdonder krijgt. Hoe vervelend ook je kan niet zonder ze.
Die goedkope banen kunnen best naar Centraal-Amerika worden geexporteerd. Dat vinden die bedrijven die drijven op goedkope krachten misschien niet zo leuk, maar het kan best.
pi_48969670
Is er iemand lid van de onderstaande politieke hyves m.b.t. 2008?

- Hillary Clinton: http://hilc.hyves.nl
- Barack Obama: http://barackobama.hyves.nl
- John Edwards: http://edwardsforpresident.hyves.nl

- Rudy Giuliani: http://rudolphgiuliani.hyves.nl

P.S. andere kandidaten kon ik niet vinden met een fanhyve.
pi_48983235
-- Democratic presidential candidate Barack Obama has been placed under the protection of the U.S. Secret Service, reportedly because of a threat against him, the Secret Service said Thursday.

(CNN)
pi_49008476
Obama heeft gezegd dat de 'Southern flag' het museum in moet, daar maakt ie geen vrienden mee
pi_49008650
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:21 schreef NLweltmeister het volgende:
Obama heeft gezegd dat de 'Southern flag' het museum in moet, daar maakt ie geen vrienden mee
Oeh, dat is inderdaad een grove fout. Heb je een bron? Ik ben benieuwd naar de context.
pi_49008833
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:23 schreef Toad het volgende:
-- Democratic presidential candidate Barack Obama has been placed under the protection of the U.S. Secret Service, reportedly because of a threat against him, the Secret Service said Thursday.

(CNN)
Ik hoorde laatst van een Amerikaanse (African-American) dat veel mensen uit haar gemeenschap echt bang zijn dat Obama het niet zal overleven vanwege zijn ras, en daarom dubbele gevoelens hebben over zijn kandidatuur. De angst speelt wel degelijk, en kennelijk niet ongegrond.
pi_49008903
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Oeh, dat is inderdaad een grove fout. Heb je een bron? Ik ben benieuwd naar de context.
ik kan het zo snel niet vinden, maar hij zei het in het debat met die andere 8 democratische kandidaten.
Het viel mij op omdat ik de avond ervoor de film Mississippi Burning had gezien

edit: toch gevonden

http://atypicaljoe.com/in(...)g_obama_in_a_museum/
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:42:16 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49009224
Waarom is de Southern Flag (ik neem aan dat je die confederate states flag bedoelt) nog zo populair daar? Die vlag staat toch een beetje symbool voor het dubieuze apaprtheidsverleden...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:46:55 #223
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49009418
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hij is tenminste eerlijk.
pi_49009523
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Hij is tenminste eerlijk.
Misschien, maar het is wel een erg gevoelig onderwerp natuurlijk.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:52:33 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49009646
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:49 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Misschien, maar het is wel een erg gevoelig onderwerp natuurlijk.
Alleen voor héle domme mensen, helaas zijn er daar in bepaalde staten nogal wat van.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:57:49 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49009830
Is men in de VS nog echt zo racistisch dan? Ik dacht dat dat van die Broodjes aap verhalen waren..
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:02:19 #227
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49010009
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:57 schreef Klopkoek het volgende:
Is men in de VS nog echt zo racistisch dan? Ik dacht dat dat van die Broodjes aap verhalen waren..
Is men het in Europa?

Sommige staten zijn een wereld van verschil.
pi_49010093
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Alleen voor héle domme mensen, helaas zijn er daar in bepaalde staten nogal wat van.
Ik snap het wel hoor, het Zuiden 'got the raw end of the deal', hun economie was niets meer waard, en veel mensen raakten verbitterd. De oorlog is verloren, dus de vlag heeft inderdaad geen officiele waarde, en ook niets te zoeken op overheidsgebouwen, maar laat die simpele zielen die er emotionele waarde aan hechten toch.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:05:48 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49010144
quote:
Is men het in Europa?

Sommige staten zijn een wereld van verschil.
Dat weet ik, maar ik dacht/denk altijd dat die stereotype beelden over Zuiderlingen nogal uhhh aangedikt zijn. Ik bedoel: dat is alleen maar leuk voor film en documentairemakers als Moore om dat even lekker aan te dikken.

Net zoals de rest van de wereld denkt dat Nederlander de hele dag stoned zijn zeg maar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_49010359
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:57 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens een onderzoek van Gallup (die zitten meestal wel goed) zouden slechts 5% van de Amerikanen niet voor een zwarte kandidaat stemmen, dat viel mij mee.

http://www.galluppoll.com/content/?ci=26611&pg=1

Er is natuurlijk nog steeds racisme, maar ik denk dat veel Amerikanen er bewuster mee omgaan juist door de geschiedenis.
pi_49010409
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik dacht/denk altijd dat die stereotype beelden over Zuiderlingen nogal uhhh aangedikt zijn. Ik bedoel: dat is alleen maar leuk voor film en documentairemakers als Moore om dat even lekker aan te dikken.

Net zoals de rest van de wereld denkt dat Nederlander de hele dag stoned zijn zeg maar.
Ik denk dat dat een goede vergelijking is ja. De zuiderlijke vlag heeft overigens voor veel zuiderlingen wel meer connotaties dan alleen slavernij natuurlijk.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:16:36 #232
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49010501
Wat voor connotaties? Je bedoelt het decentralisme (waar die burgeroorlog ook om begonnen is, Washington ging zich teveel bemoeien met allerlei zaken)?.

Die poll is wel interessant ja. Vooral het verschil tussen 1967 (amper meer dan 50% wilde op een zwarte stemmen) en nu is opmerkelijk.

Maar goed, er is natuurlijk altijd nog een verschil tussen je mening uitspreken en het ook daadwerkelijk doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_49010718
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:16 schreef Klopkoek het volgende:
Wat voor connotaties? Je bedoelt het decentralisme (waar die burgeroorlog ook om begonnen is, Washington ging zich teveel bemoeien met allerlei zaken)?.
Dat zeker, het gevoel van zuidelijke zelfstandigheid, maar ook de leefwijze in het zuiden van toen en nu. Plattelands, trots, koppig. Het afzetten tegen het bemoeizuchtige Noorden. Het zuiden was (dankzij de slavernij) relatief rijk en welvarend voor de burgeroolog, dat was daarna keihard over, en nog steeds is er in het zuiden relatief meer armoede. Misschien symboliseert de zuidelijke vlag dan ook een tijd dat het beter ging voor veel van het 'white trash'.

Ze zullen er vast tussen zitten, maar ik zal niet iedereen die deze vlag wappert een racist noemen, en ook niet beweren dat ze allemaal terugverlangen naar slavernij.
pi_49010772
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:16 schreef Klopkoek het volgende:

Die poll is wel interessant ja. Vooral het verschil tussen 1967 (amper meer dan 50% wilde op een zwarte stemmen) en nu is opmerkelijk.

Maar goed, er is natuurlijk altijd nog een verschil tussen je mening uitspreken en het ook daadwerkelijk doen.
De tijd zal het leren, ik ben erg benieuwd. En als het dan toch een democraat moet worden heeft Obama mijn voorkeur, dus laten we hopen dat racisme geen rol zal spelen.
pi_49010802
die knakkers die een hekel aan zwarten hebben zijn toch Republikeinen, daar verliest ie niks mee.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:27:13 #236
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49010806
quote:
De tijd zal het leren, ik ben erg benieuwd. En als het dan toch een democraat moet worden heeft Obama mijn voorkeur, dus laten we hopen dat racisme geen rol zal spelen.
Ja idd, daarvoor is de VS ook een te interessant land. Toen ik me erin ging verdiepen (en wat boeken over de geschiedenis ging lezen) verbaasde ik me echt over heel veel dingen. Bijv. dat de Democraten juist vroeger veel aanhang bij de Rednecks had.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_49010946
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ja idd, daarvoor is de VS ook een te interessant land. Toen ik me erin ging verdiepen (en wat boeken over de geschiedenis ging lezen) verbaasde ik me echt over heel veel dingen. Bijv. dat de Democraten juist vroeger veel aanhang bij de Rednecks had.
Daar heb ik ook eens over gelezen, de Republikeinen waren degene die tegen de slavernij in gingen.
pi_49111249
Lijkt me een uitstekende president:
quote:
"In France, for instance, I'm told that marriage is now frequently contracted in seven-year terms where either party may move on when their term is up. How shallow and how different from the Europe of the past."
http://www.washingtonpost(...)AR2007050501081.html
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:04:35 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49230015
quote:
'Conservatief Limbaugh steekt draak met Obama'
WASHINGTON (ANP) - De populaire Amerikaanse radiopresentator Rush Limbaugh is in opspraak geraakt wegens het herhaaldelijk draaien van een fout plaatje in zijn uitzendingen.
Het liedje, gebaseerd op het populaire kinderliedje Puff the Magic Dragon, heeft een racistisch aandoende lading meegekregen in de vertaalde versie Obama the Magic Negro. De rechtse talkshowpresentator Limbaugh verdedigt zichzelf met de woorden dat hij een entertainer is en het liedje slechts een parodie. Bovendien heeft een zwarte commentator van de progressieve Los Angeles Times de termen 'magic negro' voor het eerst gebruikt voor de zwarte Democratische presidentskandidaat Barack Obama, aldus de radioman.

De senator uit Illinois maakt weinig woorden vuil aan de hele affaire. Hij zegt het nummer niet te hebben gehoord en zichzelf niet zo serieus te nemen dat hij op elk commentaar moet reageren. Zijn campagneteam doet het liedje af als ,,dom'', aldus de BBC donderdag.
Primitief volk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_49448681
Gisteren was er weer een debat van de Republiekeinse kandidaten, en die vielen bijna allemaal over Ron Paul (Texas) toen die de rol van de VS in het Midden Oosten bekritiseerde:
quote:
GOP Candidates Bask in Own Glory Following Feisty Debate

Giuliani won the strongest applause of Tuesday night's first-in-the-South Republican primary debate at the University of South Carolina when he took exception to Texas Rep. Ron Paul's suggestion that the United States' interventionist policy invited the attacks of Sept. 11, 2001.

"I thought Mayor Giuliani's intercession there was appropriate and frankly very, very excellent. I really appreciated it because we should never believe that we brought on this conflict. This is an evil force that is trying to destroy everything we stand for," McCain said.

One of the highlights of the debate came when Paul said the United States has been bombing Iraq for 10 years and doesn't understand how the Middle East operates.

"Right now, we're building an embassy in Iraq that is bigger than the Vatican. We're building 14 permanent bases. What would we say here if China was doing this in our country or in the Gulf of Mexico? We would be objecting," Paul said in explaining his opposition to going to war in Iraq. "They are delighted that we're over there because Usama bin Laden has said, 'I'm glad you're over on our sand because we can target you so much easier.' They have already now since that time they've killed 3,400 of our men and I don't think it was necessary," he continued.

"That's really an extraordinary statement," Giuliani said, interrupting FOX News panelist Wendell Goler. "That's really an extraordinary statement, as someone who lived through the attack of Sept. 11, that we invited the attack because we were attacking Iraq. I don't think I have ever heard that before and I have heard some pretty absurd explanations for Sept. 11. I would ask the congressman withdraw that comment and tell us that he didn't really mean that."

Paul did not, eliciting a flurry of candidates seeking to get their 30 seconds to rebut him.

Finally, Colorado Rep. Tom Tancredo managed to get in his two cents when he responded to a question saying that reducing U.S. dependence on petroleum would not only help with global warming, but is a national security issue. "My dear friend Ron here, I dearly love and really respect, but I'll tell you: I just have to disagree with you, Ron, about the issue of whether Israel existed or didn't, whether or not we were in Iraq or not, they would be trying to kill us, because it is a dictate of their religion, at least a part of it. And we have to defend ourselves," he said.

[ Bron ]

[ Bericht 2% gewijzigd door Tirion op 16-05-2007 17:00:57 ]
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:02:43 #241
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_49451073
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:52 schreef Tirion het volgende:
Gisteren was er weer een debat van de Republiekeinse kandidaten, en die vielen bijna allemaal over Ron Paul (Texas) toen die de rol van de VS in het Midden Oosten bekritiseerde:
[..]
De kijkers hadden er blijkbaar minder moeite mee....

Want in opiniepeilingen van MSNBC en ABC komt Ron Paul als winnaar van het debat uit de bus.

Die Paul schijnt al van begin af aan tegen de oorlog in Irak geweest te zijn. Een paar jaar geleden zou hij daarom verketterd zijn, maar nu iedereen doodziek is van dat conflict, pleit het electoraal in zijn voordeel.
pi_49455929
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:52 schreef Tirion het volgende:
[..]
quote:
The debate took a while to gain any traction, but there were some clarifying moments for me. The questions were often excellent - especially the tough ones at the beginning about the war. The Republicans, we learned, have absolutely no idea what to do about Iraq. The only two people with coherent positions were McCain and Paul. McCain supports a war without end, a permanent occupation of Iraq, regardless of whether a national government there can exist in the foreseeable future. He's for empire, as are Cheney and Bush. I can see no reason for him to withdraw any troops in the next five years. The notion that a national Iraqi government, composed of Sunnis, Shiites and Kurds, will be able to defend itself and take the side of the West in the war in Jihadist terror is simply ludicrous in the imaginable future. That much we surely know by now. So empire is the new Republican consensus: an empire built entirely for security reasons, and an empire which somehow manages to make us less secure. Paul, in contrast, had the balls to state the classic Republican position, and to defend it in the wake of 9/11. Man, that guy has some brass cojones. He even invoked Ronald Reagan in urging withdrawal from the irrationality of Arab politics. Other than McCain and Paul, the others were risible in their soundbites and faux toughness.

It's also clear that compassionate conservatism is dead. Every single candidate favors reduced taxes and big spending cuts. None, however, is prepared to say that Medicare and Social Security must be on the chopping block. The grand experiment in big-government Republicanism is therefore rhetorically over. Sorry, Mr Gerson - but only one Republican is dumb enough to embrace the bromides of government spending as the cure for all our woes. And he's got a limit of two terms. That's a victory of sorts for those of us urging conservatives to abandon their big spending ways. I say "of sorts" because in practice, there's no sign that any of them, except Paul and possibly McCain, mean a scintilla of what they are saying.

The final clarifier for me was, yes, torture...

Some issues really are paramount moral ones. Two candidates opposed it clearly and honorably: McCain and Paul. All the others gleefully supported it - including Brownback. He's a born-again Christian for torture. Giuliani revealed himself as someone we already know. He would have no qualms in exercising executive power brutally, no scruples or restraints. Romney would double the size and scope of Gitmo, to ensure that none of the detainees have lawyers, regardless of their innocence or guilt. That is in itself a disqualification for the presidency of the United States. A man who has open contempt for the most basic rules of Western justice has no business being president.

Huckabee did well, with several great applause lines. Giuliani, interestingly, openly lied about Ron Paul's position on 9/11. Paul specifically did not make a statement, as Giuliani immediately claimed, that the U.S. invited 9/11. I rewound to double-check. It was the Fox questioner who ratcheted up the stakes on that question, not Paul. Paul demurred on a specific answer and switched the question to the general issue of blowback. As to who's right, the answer is both. in Laden - still at large and operating within the territory of Pakistan, an alleged ally which Cheney recently visited - both justified the 9/11 attack on those grounds but has a theology that doesn't require such a casus belli. But now he doesn't even need the theology. We have, alas, made more terrorists by our bungling in Iraq than Bin Laden could have dreamed of just six years ago.

For me, the moral question of torture in many ways settles this race. Just hearing Brit Hume curl his lips around the phrase "enhanced interrogation techniques" was a brief moment of insight. I was glad that McCain called these hideous methods by their proper name, and that Paul described Hume's weasel words as "newspeak." I was surprised to see Romney so aggressively embrace torture and Gitmo. On reflection, however, I was being naive again. Romney aims to please. He knew where he was - South Carolina. You can largely determine his beliefs in advance by judging the audience he is attempting to win over. For me, then, the debate winnowed the field of candidates down to two: McCain and Paul. That was quick.
Van: http://andrewsullivan.theatlantic.com. En dat is een conservatief.

Op Ron Paul na bestaat het hele Republikeinse veld uit idioten en clowns.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_49474121
ik denk dat Oprah de sleutel van het Witte Huis in handen heeft, wie zij steunt, Clinton of Obama, zal m.i. president worden
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:32:04 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49786245
quote:
Clintons planden elk twee termijnen in Witte Huis
WASHINGTON/LONDEN (ANP) - Bill en Hillary Clinton hebben vijftien jaar geleden politieke plannen opgesteld waarin ze beiden twee termijnen als president dienen in het Witte Huis. Dat staat in een nieuw te verschijnen boek over Hillary Rodham Clinton.
In Her Way: The Hopes and Ambitions of Hillary Clinton, geschreven door twee journalisten van The New York Times, komt naar voren dat Bill en Hillary al voor hun huwelijk hun zinnen op het Witte Huis hadden gezet. De plannen werden in 1992 aangepast toen Bill Clinton ook daadwerkelijk als president was gekozen. Zodra hij het Witte Huis achter zich had gelaten, zou zij een gooi doen, aldus de Britse krant The Independent van zaterdag.

Het campagneteam van Hillary Clinton die nu ook daadwerkelijk een gooi doet naar het presidentschap, heeft de beweringen afgedaan als onzin.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_49786755
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:08 schreef NLweltmeister het volgende:
ik denk dat Oprah de sleutel van het Witte Huis in handen heeft, wie zij steunt, Clinton of Obama, zal m.i. president worden
Meen je dat serieus?
lollig
pi_49787981
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:06 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Meen je dat serieus?
Voor een groot gedeelte wel
pi_49800462
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef Meneer_Aart het volgende:
Van: http://andrewsullivan.theatlantic.com. En dat is een conservatief.

Op Ron Paul na bestaat het hele Republikeinse veld uit idioten en clowns.
Mis. Andrew Sullivan is geen conservatief. Hij is een liberaal met conservatieve trekjes.
pi_50005523
Wat denken jullie (over de kansen) van Fred Thompson? Ik kende hem tot net alleen van Law & Order, maar hij is behoorlijk populair aan de Republikeinse kant...
pi_50009022
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat denken jullie (over de kansen) van Fred Thompson? Ik kende hem tot net alleen van Law & Order, maar hij is behoorlijk populair aan de Republikeinse kant...
Ik kende hem als de verkeersleider in Die Hard 2. Ik heb wel wat met acteurs die het tot gouverneur of president schoppen. Predator is niet alleen een schitterende film, maar heeft ook twee (bijna 3) politici voortgebracht:
quote:
Two of the actors portraying commandos besieged by the Predator have been elected to state governorships: Jesse Ventura (Independent) was elected Governor of Minnesota in 1998, and Arnold Schwarzenegger (Republican) was elected Governor of California in a hotly-contested recall election in 2003. In addition, Sonny Landham (Republican) ran an unsuccessful campaign for Governor of Kentucky in 2003.
Ik geef hem echter weinig kans. De Democraten zijn aan de beurt en zelfs een top kandidaat van Republikeinse kant maakt nu geen kans. Laat de Democraten de zaak eerst maar eens 4 jaar verknallen.
pi_50009326
Ik denk dat je gelijk hebt, maar van de republikeinse kandidaten is hij een van de minder omstreden; niet zo oud als McCain, niet zo'n maf geloof als Romney en niet zoveel scheidingen als Giuliani. Als ze hem presenteren als een soort nieuwe Reagan kan hij vast veel stemmen trekken.

Echter zouden de Republikeinen alleen met Swarzenegger een echte kans maken op het Witte Huis in 2008, en dat mag helaas (nog) niet.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:06:13 #251
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50009689
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:44 schreef Lyrebird het volgende:

Ik geef hem echter weinig kans. De Democraten zijn aan de beurt en zelfs een top kandidaat van Republikeinse kant maakt nu geen kans. Laat de Democraten de zaak eerst maar eens 4 jaar verknallen.
Je bedoelt de rotzooi opruimen zeker?
pi_50012142
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Je bedoelt de rotzooi opruimen zeker?
Nee, dat bedoel ik niet. Want dat gaat niet gebeuren.

Gaan de Democraten 'de rotzooi in Irak opruimen'? Tot nu toe hoor ik alleen maar dat 'we verloren hebben' en dat 'we de troepen terug moeten halen'. Dat is geen serieuze oplossing. Zekers, de Democraten zullen de Patriot wet afschaffen en ze zullen weer politiek-correct gaan screenen aan de grenzen. Maar of dat helpt om terriorisme aan te pakken? En we gaan natuurlijk een totale amnesty voor illegalen krijgen. Als de Democraten een beetje geluk hebben, dan pusht Bush die onzin nog tot wetgeving.

Ik zie de Democraten niet met een plan komen om het begrotingstekort aan te pakken. Bush werd herkozen vanwege Medicare en No Child Left Behind. Dat zijn twee ideeen die zo bij de Democraten zijn weggeplukt, en die beiden handen vol geld kosten. Gaan de Democraten snijden in Medicare/Medicaid, en gaan ze eindelijk iets doen aan de verspilling bij de scholen? Vergeet het maar. Als eerste zullen Bush' "tax cuts for the rich" worden aangepakt, waardoor je de grootste belastingverhoging in de geschiedenis van de VS zult krijgen. Dat zal desastreus uitpakken.

Laat ze maar vier jaar aanklooien.
pi_50084595
quote:
Democratische presidentskandidaten in de clinch om Irak

MANCHESTER - Amerikaanse Democratische presidentskandidaten hebben zondag in de staat New Hampshire de degens gekruist tijdens een verhit televisiedebat over het gevoerde Irak-beleid.

Het was het tweede tv-debat tussen de belangrijkste Democratische kandidaten, de senators Hillary Clinton en Barack Obama en de voormalige Democratische kandidaat voor het vice-presidentschap John Edward.

In het eerste debat in april spaarden de kandidaten elkaar nog en ging het er gemoedelijk aan toe. In de staat New Hampshire vindt traditiegetrouw de eerste 'primary' van de presidentsverkiezingen plaats.

De voormalige vice-presidentskandidaat verweet het Congres zijn constitutionele macht niet gebruikt te hebben om een einde te maken aan de oorlog in Irak. Dit was een indirecte aanval op de senatoren Clinton en Obama die in het Congres zitten.

Senaat

Obama betaalde Edwards direct met gelijke munt terug door er fijntjes op te wijzen dat deze, samen met Clinton, in de senaat zaten en in 2002 goedkeurden dat president George W. Bush troepen stuurde naar Irak.

Clinton probeerde de aandacht voor haar rol in het geheel af te leiden door te beloven dat zij de Amerikaanse militairen terughaalt uit Irak mocht zij president worden.

Escaleren

"Dit is Bush zijn oorlog. Hij is verantwoordelijk. Hij begon, liet de oorlog escaleren en weigert de oorlog te beëindigen", aldus Clinton. Obama en Clinton stemden vorige maand tegen de oorlogsbegroting van Bush die door het Congres werd aangenomen.

Volgens een opiniepeiling geniet Hillary Clinton de steun van 42 procent van de ondervraagden. Obama heeft 27 procent, terwijl Edwars op 11 procent blijft steken.

Andere kandidaten zijn Bill Richardson, Mike Gravel, Chris Dodd, Joe Biden en Dennis Kucinich. Geen van hen krijgt meer dan 2 procent van de ondervraagden achter zich.

(c) ANP
Komt er dan eindelijk een vrouwelijke Amerikaanse staatshoofd? Of hebben de republikeinen nog een knallende goede kandidaat achter de hand?
  maandag 4 juni 2007 @ 10:41:44 #254
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_50084801
Is het debat van gisteren ergens terug te zien?
pi_50085136
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:41 schreef ImmovableMind het volgende:
Is het debat van gisteren ergens terug te zien?
Hier te vinden..

http://us.cnn.com/ELECTION/2008/
pi_50157225
Gisteren was er weer een CNN debat, dit keer met de GOP, the Grand Old.
quote:
GOP debaters keep distance from Bush

MANCHESTER, New Hampshire (CNN) -- Republican presidential candidates directed as much of their firepower at President Bush as they did at each other in Tuesday night's debate.

The debate at Saint Anselm College was the party's first in New Hampshire, which hosts the nation's first primary early next year. CNN senior political analyst Bill Schneider said the debate differed from that of the Democrats on Sunday.

"Republicans clearly decided not to look like squabbling Democrats and to concentrate their fire on Democrats -- and to a surprising extent, on President Bush: the mismanagement of the war, the spending, the immigration bill," Schneider said.

During the first half of the two-hour event, journalists from the debate's sponsors -- CNN, WMUR-TV and the New Hampshire Union Leader -- asked candidates questions about Iraq, energy, oil policy and immigration.

Answering an opening query on the Iraq war, most candidates defended the 2003 invasion and supported a continued U.S. commitment, but expressed some criticism of the Bush administration's handling of the war.

The second half of the debate allowed the audience to pose questions.

[ CNN ]
Wat mij betreft een van de meest opmerkelijke uitspraken van de avond:
quote:
Rep. Duncan Hunter of California warned that he would not allow Iran to develop a nuclear weapons program. "I would authorize the use of tactical nuclear weapons if there was no other way to preempt those particular centrifuges," he said.
En de CNN Poll:
quote:
1. Who do you think won the debate?
Ron Paul (55%)

2. Who seemed to know most about the issues?
Ron Paul (53%)

3. Who had the best one-liner or comeback?
Ron Paul (37%)

4. Who had the most disappointing performance at the debate?

Rudy Giuliani (29%)

5. Whose performance was most surprising?
Ron Paul (34%)

6. Whose campaign got the biggest boost from the debate?
Ron Paul (49%)

7. Who was the snappiest dresser?
Mitt Romney (48%)
Hoge cijfers voor Ron Paul, maar niet van de zogenaamde experts. Opvallend.

Ik vond Giuliani ook niet erg sterk, die leek de meest bizarre dingen te zeggen om maar airtime te krijgen.

Het was ook wel weer typisch Amerikaans toen de kandidaten een "discussie" hadden over hoe God het heelal had geschapen... kan me niet voorstellen dat dit in een ander land een onderwerp is in een debat voor de presidentsverkiezingen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:50:53 #257
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50157989
Ron Paul... Wie was dat ook alweer? Nou, blijkbaar een nog grotere debiel dan Bush

Time to renounce the United Nations?

Met hem aan het hoofd krijgen we zeker een nieuwe Koude Oorlog.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50158178
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
Ron Paul... Wie was dat ook alweer? Nou, blijkbaar een nog grotere debiel dan Bush

Je hebt je oordeel al snel klaar, dat dan weer wel.
quote:
"I do not think I am an isolationist at all. Because along with the advice of not getting involved in entangling alliances and into the internal affairs of other countries, the Founders said - and it's permissible under the Constitution - to be friends with people, trade with people, communicate with them, and get along with them - but stay out of the military alliances."

[ The Antiwar Republican ]
pi_50158425
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:50 schreef Klopkoek het volgende:

Het trekken van onzinnige conclusies is ook een kunst.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:48:29 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50159976
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het trekken van onzinnige conclusies is ook een kunst.
Zijn hang naar een meer non interventionistische, meer in zichzelf gekeerde koers is wel beangstigend.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50160184
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zijn hang naar een meer non interventionistische, meer in zichzelf gekeerde koers is wel beangstigend.
Dat was ook Bush zijn geplande en beloofde koers toen hij voor het eerst gekozen werd. Daar bracht 9/11 snel verandering in. Een supermacht als de VS kan geen isolationistische koers varen als ze haar belangen wil beschermen, daar zal deze vent ook wel achter komen, niet dat hij een kans maakt overigens.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:11:11 #262
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50160714
Ron Paul is toch een klassiek liberaal?
pi_50160808
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ron Paul is toch een klassiek liberaal?
Ja, in '88 heeft hij ook meegedaan aan de presidentsverkiezingen, toen voor de Libertarian Party. Hij werd toen overigens derde.
pi_50160888
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
Non-interventionistisch is iets héél anders dan isolationistisch. En er is niéts beangstigends aan, integendeel.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:43:24 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50161836
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat was ook Bush zijn geplande en beloofde koers toen hij voor het eerst gekozen werd. Daar bracht 9/11 snel verandering in. Een supermacht als de VS kan geen isolationistische koers varen als ze haar belangen wil beschermen, daar zal deze vent ook wel achter komen, niet dat hij een kans maakt overigens.
Bush had dan ook wel behoorlijk wat foute vrinden achter zich staan. Je weet wel wie en wat ik bedoel.

Ron Paul heeft dat volgens mij niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:46:18 #266
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50161960
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Non-interventionistisch is iets héél anders dan isolationistisch. En er is niéts beangstigends aan, integendeel.
Je hebt helemaal gelijk, in de jaren '20 en '30 was dat een onverdeeld succes.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50165096
http://www.youtube.com/watch?v=8qrwy3mR3Mo

Zowaar, de enige republikein met een functionerend hart tussen zijn ribben.
pi_50165350
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bush had dan ook wel behoorlijk wat foute vrinden achter zich staan. Je weet wel wie en wat ik bedoel.

Ron Paul heeft dat volgens mij niet.
Tsja, fout, dat ligt natuurlijk aan je (politieke) wereldbeeld. Hij werd inderdaad flink in een bepaalde richting geduwd door de PNAC kant van zijn achterban. En de idealen van dat hele New American Century gedoe leven nog steeds, daar doet de zogenaamde val van het neoconservatieve weinig aan af. Ik vrees dat iedere president tot op zekere hoogte een pop zal blijken van personen en groepen die niet altijd even zichtbaar zijn.
pi_50167790
Paul noemt zichzelf 'The Champion of the Constitution'.
pi_50168226
Hilly voor de Democraten, Condy voor de Republikeinen en the next president is Ralph Nader.
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:33:28 #271
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50170419
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tsja, fout, dat ligt natuurlijk aan je (politieke) wereldbeeld. Hij werd inderdaad flink in een bepaalde richting geduwd door de PNAC kant van zijn achterban. En de idealen van dat hele New American Century gedoe leven nog steeds, daar doet de zogenaamde val van het neoconservatieve weinig aan af. Ik vrees dat iedere president tot op zekere hoogte een pop zal blijken van personen en groepen die niet altijd even zichtbaar zijn.
Jij voelt je ook aangetrokken tot het neoconservatieve gedachtegoed?

En ja, die Ron Paul kan net zo goed een wolf in schaapskleren zijn. 95% van z'n poen heeft ie van individuele donoren die anoniem zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50173695
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij voelt je ook aangetrokken tot het neoconservatieve gedachtegoed?

En ja, die Ron Paul kan net zo goed een wolf in schaapskleren zijn. 95% van z'n poen heeft ie van individuele donoren die anoniem zijn.
Nou, niet volledig, maar ik ben nogal een individualist wat politieke overtuigingen betreft dus bepaalde delen van hun gedachtegoed kan ik op zijn minst begrijpen. En New American Century vind ik ook een interessant streven, maar ook daar zijn er een paar dingen die weer niet echt in mijn straatje passen.

Ton Paul zou ik in ieder geval goed in de gaten houden, maar non-interventie geloof ik niet zo in.
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:36:08 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50174161
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:24 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nou, niet volledig, maar ik ben nogal een individualist wat politieke overtuigingen betreft dus bepaalde delen van hun gedachtegoed kan ik op zijn minst begrijpen. En New American Century vind ik ook een interessant streven, maar ook daar zijn er een paar dingen die weer niet echt in mijn straatje passen.

Ton Paul zou ik in ieder geval goed in de gaten houden, maar non-interventie geloof ik niet zo in.
De wereld onderwerpen naar Amerikaan model? Vind je dat een interessant streven? Mogen landen niet zélf bepalen wat ze willen?
Dat is nou mijn bezwaar tegen Bush: democratie voorop stellen is prima, non-interventie is geen optie maar je moet het wel consequent doen én landen moeten de mogelijkheid hebben om te zeggen 'weet je wat, we gaan hier een socialistische heilstaat van maken in plaats van een soort Amerikaans Madurodam'
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50174347
Interessant is niet gelijk aan goedkeuring natuurlijk.
pi_50181145
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:33 schreef Klopkoek het volgende:
Hij staat bekend als iemand die zo frustrerend is voor belangengroepen dat velen het al hebben opgegeven hem te overtuigen van hun zaak. Er zijn maar weinig mensen met zo'n consistente 'voting record' als Ron Paul.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juni 2007 @ 22:38:09 #276
862 Arcee
Look closer
pi_50255115
Zometeen bij Nova Politiek op Nederland 2 een item over Clinton.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 10 juni 2007 @ 10:37:33 #277
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_50291669
"Al Gore made an appearance in Chicago today, and at one point, the crowd started chanting 'Run, Al, Run!' They weren't talking about the presidency, they just think he's fat." --Conan O'Brien

"This week Dick Cheney's daughter, Mary, and her partner, Heather, had a baby boy. Afterwards, Dick Cheney teared up and said, 'I've been asking her to bring a boy home for thirty years'" --Conan O'Brien

"There seems to be tension between President Bush and Russian President Vladimir Putin. Again, President Bush thinks this is good. He thinks a new Cold War could help end global warming." --Jay Leno

pi_50309573
Wanneer wordt bepaald welke 2 kandidaten gaan strijden om het presidentschap?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50309709
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Al Gore made an appearance in Chicago today, and at one point, the crowd started chanting 'Run, Al, Run!' They weren't talking about the presidency, they just think he's fat." --Conan O'Brien

"This week Dick Cheney's daughter, Mary, and her partner, Heather, had a baby boy. Afterwards, Dick Cheney teared up and said, 'I've been asking her to bring a boy home for thirty years'" --Conan O'Brien

"There seems to be tension between President Bush and Russian President Vladimir Putin. Again, President Bush thinks this is good. He thinks a new Cold War could help end global warming." --Jay Leno

Meer meer. Waar vind je dit? Jaren geleden las ik altijd een Nederlandse blog die al het Amerikaanse verkiezings nieuws bijhield en ook de grappen bijhield die alle comedians maakten over de verkiezingen.
lollig
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:27:23 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50403907
Dit vond ik wel een goed artikel, maar Lyrebird zal er wel weer van walgen:
http://www.newyorker.com/(...)ldberg?currentPage=1

Vooral wat Karl Rove zegt is interessant
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator woensdag 13 juni 2007 @ 11:29:48 #281
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_50403990
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:04 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Meer meer. Waar vind je dit? Jaren geleden las ik altijd een Nederlandse blog die al het Amerikaanse verkiezings nieuws bijhield en ook de grappen bijhield die alle comedians maakten over de verkiezingen.
Was dat deze blog? http://log.amerikalog.com/
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_50404368
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:29 schreef Mike het volgende:
Was dat deze blog? http://log.amerikalog.com/
, staat genoteerd in een van m'n tabbladen op m'n startpagina.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50405666
tvp
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:27:41 #284
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50412786
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:04 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dat zijn de dagelijkse openers van Leno en O'Brien.
pi_50415728
Gisteren was Fred Thompson bij Jay Leno. Boomlange kerel met een bekend pratend hoofd. Kan het nog ver schoppen.
pi_50415957
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:50 schreef Lyrebird het volgende:
Gisteren was Fred Thompson bij Jay Leno. Boomlange kerel met een bekend pratend hoofd. Kan het nog ver schoppen.
Is hij nou al officieel kandidaat?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:00:27 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50416062
Wat is zo goed aan Thompson? Ik heb hem nog niet echt gezien in de media in tegenstelling tot die libertariër.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50426794
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Is hij nou al officieel kandidaat?
Nee. Hij stelt zich kandidaat als de tijd daarvoor gekomen is. Bij Leno zei hij daar tussen neus en lippen wel iets moois over. Dat verkiezingen pas belangrijk worden als mensen er echt over na gaan denken, wat in de praktijk slechts een paar weken voor de verkiezingen is. Het heeft weinig zin om kruit te verschieten voor die tijd.
pi_50437234
Ik denk ook dat Thompson het goed zal doen; hij staat nu al 2e onder in de peilingen bij de republikeinen. Acteur zijn is een grote plus voor politici.
pi_50437458
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 03:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk ook dat Thompson het goed zal doen; hij staat nu al 2e onder in de peilingen bij de republikeinen. Acteur zijn is een grote plus voor politici.
Weet je wat het is met die acteurs: ze hebben in de gaten dat politiek vooral ook een spel is. Ik mag dat wel. Politiek is mensen bespelen. De vraag is natuurlijk of ze goede ideeen hebben. Met Thompson weet ik het niet. Hij wordt beschreven als een degelijke conservatief, maar ik heb zo mijn twijfels.
  donderdag 14 juni 2007 @ 05:58:06 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50437523
Ron Paul was net wel leuk bij de Colbert Report. Veel te kort maar goed.

Waarschijnlijk te 'liberaal' voor de conservatieve hardliners maar hij heeft wel goede dingen. Vooral z'n standpunt dat de Bush regering het woord 'oorlog' en de zogenaamde 'war on terror' misbruiken spreekt me aan.
pi_50437798
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 05:58 schreef popolon het volgende:
Ah, vanmiddag Colbert Report kijken. Ik ben benieuwd.
quote:
Waarschijnlijk te 'liberaal' voor de conservatieve hardliners maar hij heeft wel goede dingen. Vooral z'n standpunt dat de Bush regering het woord 'oorlog' en de zogenaamde 'war on terror' misbruiken spreekt me aan.
De ironie is natuurlijk dat Paul de meest conservatieve presidentskandidaat die er is op dit moment. Bij de neocons zal hij inderdaad niet goed vallen.

De enige kans die Paul maakt is als hij het deel van de Republikeinen dat tegen de oorlog is kan aanspreken. Met die 25% van de stemmen komt hij al een heel eind.
pi_50439736
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 05:58 schreef popolon het volgende:
Hij was ook al bij The Daily Show with Jon Stewart. Daar zit denk ik toch veel van zijn publiek, en dat is natuurlijk in de verste verte niet genoeg om een kans te maken. Aan de andere kant is het volgens mij wel een publiek waar je trots op kunt zijn, maar goed... daar koop je niks voor.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:32:07 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50447701
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 07:31 schreef Parabol het volgende:

[..]

Ah, vanmiddag Colbert Report kijken. Ik ben benieuwd.
[..]

De ironie is natuurlijk dat Paul de meest conservatieve presidentskandidaat die er is op dit moment. Bij de neocons zal hij inderdaad niet goed vallen.
Ja, daarom zette ik het ook tussen haakjes. Misschien had ik het wat anders moeten uitdrukken.
pi_50449977
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 07:31 schreef Parabol het volgende:
Conservatief en liberaal hoeven elkaar wat mij betreft niet uit te sluiten. Bovendien is het volgens mij lastig iemand die twintig jaar geleden voor de Libertaire Partij een gooi naar het presidentschap deed ervan te verdenken niet liberaal te zijn.

Dat het woord 'liberal' in de VS min of meer een negatieve term is geworden heeft daar niet zo veel mee te maken, dat is slechts een tijdelijk fenomeen. Als die huidige club is verdwenen zal ook die lading wel weer verdwijnen.
pi_50455888
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:35 schreef Tirion het volgende:
Dat het woord 'liberal' in de VS min of meer een negatieve term is geworden heeft daar niet zo veel mee te maken, dat is slechts een tijdelijk fenomeen. Als die huidige club is verdwenen zal ook die lading wel weer verdwijnen.
Helaas zal die club niet zo maar verdwijnen. Het treurige is dat zowel de Republikeinenen als de Democraten vergeleken met 20 jaar geleden heel veel naar links zijn opgeschoven. Echt conservatieve Republikeinen zijn er bijna niet meer. Iedereen omarmt de overheid en wil meer overheidsingrijpen.
pi_50721692
Blijkbaar is niet iedereen gecharmeerd van de onverwachte aandacht voor kandidaat Paul:
quote:
Ron Paul Excluded in Iowa
June 19, 2007

Iowans for Tax Relief and Iowa Christian Alliance will host a presidential candidates forum on Saturday, June 30th in Des Moines. Republican presidential candidates Mitt Romney, Sam Brownback, Jim Gilmore, Mike Huckabee, Tommy Thompson, and Tom Tancredo will participate.

Ron Paul, however, will not participate. Why? Because he wasn’t invited.

We heard about this forum from numerous supporters in Iowa who asked why Dr. Paul was not going to participate. Those supporters assumed that Dr. Paul was invited.

The campaign office had not received an invitation so we called this morning; thinking we might have misplaced the invitation or simply overlooked it. Lew Moore, our campaign manager, called Mr. Edward Failor, an officer of Iowans for Tax Relief, to ask about it. To our shock, Mr. Failor told us Dr. Paul was not invited; he was not going to be invited; and he would not be allowed to participate. And when asked why, Mr. Failor refused to explain. The call ended.

Lew then called Mr. Steve Scheffler, president of the Iowa Christian Alliance, to talk with him. Mr. Scheffler did not answer so Lew left a message. He has yet to respond.

Why are the Iowans for Tax Relief and the Iowa Christian Alliance excluding the one Republican candidate who scored at the top of every online poll taken after the MSNBC, Fox News, and CNN debates? Why are they denying Iowans the opportunity to hear from the Republican presidential candidate whose popularity is growing by the day?

We couldn’t get answers to these questions from Messrs. Failor and Scheffler. Maybe you’ll have better luck. Their contact information is below.

It's ironic that on the same day we learned the Iowans for Tax Relief and the Iowa Christian Alliance excluded Dr. Paul from their candidates forum, we received a call from ABC News confirming Dr. Paul’s participation in its nationally broadcast August 5th debate to be held in Des Moines.

Kent Snyder, Chairman
Ron Paul 2008
quote:
Ron Paul Excluded in Iowa, pt. 2
June 20, 2007

Jan Mickelson of WHO News Radio 1040 in Des Moines interviewed Ron Paul 2008 chairman Kent Snyder about Ron Paul being excluded from the upcoming candidates forum sponsored by Iowans for Tax Relief and Iowa Christian Alliance. Ed Failor of Iowans for Tax Relief joined the interview later to explain why his group decided to keep Ron Paul out.

"Congressman Ron Paul isn't welcome at the Iowans for Tax Relief and Iowa Christian Alliance candidates forum. Oversight? Nope. Kent Snyder from Ron Paul's campaign and Ed Failor from ITR exchange words. Lotsa them." -- Wednesday, June 20, 2007, WHO News Radio 1040

Direct Download of MP3 File (interview starts at 1:01:16)
  vrijdag 22 juni 2007 @ 11:45:32 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50722986
Kunnen we concluderen dat Amerika toe is aan een Democratische president?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:01:25 #299
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50723607
Volgens mij wordt het gewoon weer een republikein, vooral als de Democraten Hillary Clinton naar voren schuiven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50724290
Ik denk ook dat het een republikein zal worden. Hoewel ik wel benieuwd zou zijn naar die Obama of Hillary als president.
pi_50877992
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:45 schreef Ringo het volgende:
Kunnen we concluderen dat Amerika toe is aan een Democratische president?
Ik heb lange tijd gedacht dat de VS niet om een Democratische president heenkonden, maar met on-Amerikaanse presidentskandidaten als Hillary Clinton, Barrack Obama en John Edwards zie ik het somber in voor de Democraten. Ze lijken te vergeten dat er geen Europeanen maar Amerikanen in de VS wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')