Van dop ben ik het gewend.quote:
De reden dat ik het niet helemaal snap is dat gebarentaal in plaats van gesproken taal komt maar op schrift gebruiken ze "gewone" taal. Eigenlijk zou het gewoon een kwestie van regeltjes stampen moeten zijn lijkt mij. Zeker in de tijd van computers en internet vind ik het een beetje vreemd dat het zo'n probleem is / kan zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:31 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]
De verklaring is volgens mij het feit dat doven gebarentaal gebruiken waarin geen vervoegingen voorkomen. Ook is het gebruik van voorzetsel in gebarentaal totaal anders dan in gesproken en geschreven taal.
Dus voor iemand die voornamelijk gebarentaal gebruikt is het vervoegen van Nederlands behoorlijk moeilijk en te vergelijken met het vervoegen in een vreemde taal.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:14 schreef Slicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoeveel het mij gaat kosten als ik mijn telefoon abbonoment opzeg? Het gaat om een Hi 25 abbonement, en ik kreeg er anderhalf jaar een Sony Ericsson W800 bij.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:30 schreef Casemodders het volgende:
[crossposte]
Hallo allemaal,
De nederlanders waren natuurlijk top en wat een zweertje daaro in Heerenveen! volgend jaar zeker weer naar zulke grote evenementen! Hier alvast 1 voorproefje van een foto die ik gemaakt heb afgelopen weekeind!
[afbeelding]
Heb er heel wat gemaakt dus de rest zal ik later plaatsen!
Ben benieuwd naar jullie reacties!
[/crossposte]
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:04 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ja dus befhel ist befhel mag al van 1 kiezer ! bingo!
quote:Op maandag 12 februari 2007 10:17 schreef Solingjan het volgende:
Goede morgen Tnimble.
Die stucedeur!? Is echt slecht bezig geweest. Die heeft de Knauf er tegen op gekwakt en afgereje
Maar niet aangezet. Daardoor zit er "lucht"in het stuckwerk. Zie het als beton wat niet ... <knip>
Inderdaad... en spreektaal is toch 80% van wat je gebruikt dus het is niet vreemd dat je het niet beheerst..quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef freecell het volgende:
In de gebarentaal heb je bijvoorbeeld geen vervoegingen. Het gebaar "vallen" is altijd gelijk. Het is zeg maar: "ik vallen, jij vallen, hij vallen, het boek vallen" enz. Verder ik ook de zinsbouw compleet anders. (zinnen als: "Ik naam freecell ik. Jij naam?"
Ik kan me best voorstellen dat het dan erg lastig is om gewoon nederlands te leren schrijven.
Sowieso wel een leuk topic.quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:49 schreef juonjacket het volgende:
tja....tis gewoon een sport...vrouwen vinden het heerlijk om elkaar af te kraken
en dat doen ze met de gedachte "zij doet het waarschijnlijk ook over mij, dus waarom ik niet over haar". ik kan uren op een terrasje zitten en de hele tijd vrouwen afkraken
met een vriendin. tis gewoon leuk en zooooo goed voor je ego
![]()
...en idd het heeft zeer waarschijnlijk iets met jajoersie te maken
![]()
quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:20 schreef Floripas het volgende:
Geert Wilderst tegen beëdiging Aboutaleb en Albayrak
Wilder, Wilders, Wilderst!
Ik dacht: bef-hel? Wat is een bef-hel?quote:
Ligt er natuurlijk maar helemaal aan of je daar als man of als vrouw terecht komtquote:Op donderdag 15 februari 2007 12:13 schreef freecell het volgende:
Ik dacht: bef-hel? Wat is een bef-hel?![]()
Mannelijke bef-hel? Daar heb ik wel een beeld bij...quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk maar helemaal aan of je daar als man of als vrouw terecht komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrouwelijk denk ik nog over na
(ik hoor met mijn scriptie bezig te zijn, vandaar)
Klapje teveel gehad in het lange of korte ei centrumquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:01 schreef BiMeWet het volgende:
Braziliaans jiujitsu... "oh kom jongens we gaan met zn allen rollen op een mat"..
Ninjutsu, dát is een echte vechtsport. OFtewijl: de vaardigheid van de ninja.
Doe het alweer 19 jaar met plezier, en hak gemiddelde hakbar-familie de grond in als ze vervelend doen.
[/opschep modus]
Mooi.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:06 schreef Flem het volgende:
Of er moet een gigantische adder onder het graf zitten.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ow en mocht het REnate wel zijn dan manupeleren ze die beelden wel heel erg over op wie ze hebben gestemd.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Eva of Inge. En Eva voert eigenlijk geen zak uit als mol, wat zou ze als mol uitstekend hebben gedaan? Was die reactie nou echt toen ze een groen scherm kreeg?
Inge heeft meer mol acties die ook nog niet echt zijn opgevallen. De flessen vond ze vrij gemakkelijk, met Karel in aantoch liet ze Nadje zo der tent in springen terwijl Nadja daar al even stond. En ze loopt erbij als een kerel.
Men, ik weet het eigenlijk nog steeds niet. Toch nog even het liftspel checken
.
Ow en mocht het REnate wel zijn dan manupeleren ze die beelden wel heel erg over op wie ze hebben gestemd.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:30 schreef Lieve het volgende:
En als meest walchelijk feit: Brian werd gesteund in zijn 'buitenstaanders beschadigen' actie door 'achter'.
Pietverdriet bedoelde het anders maar ik vond hem wel het vermelden waard.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moeten ze hun werk gewoon doen en sommige mensen als minderwaardige mensen beschouwen.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
een reden om je kind niet te laten vaccineren, zou het vrijwillig sponsoren van de nederlandse kleine dooskistjes industrie kunnen zijn, vrij geďnterpreteerd naar Dr. House.
kampioen taalverloedering.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:32 schreef restafval het volgende:
championsoep is DE goorste soep die bestaad...
zo'n sticker op de verpakking met PAS OP CHAMPIONSOEP is niet overdreven.. die slijmstukjes erin doen denken aan slakjes die je doorslikt![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:27 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
precies het zelfde gehad. Heb ook met een DSLR en statistief in mijn hand door queens gelopen toen het donker was.
[..]
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies, mensen zullen bij een enigszins controversieele beslissing gelijk weer naar dat akefietje wijzen. Dat verminderd je slachtkracht als staatssecretaris, het is dus erg onhandig om zo'n figuur in je ministersploeg te houden.
Pies, giechel giechel.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:49 schreef Annoniemmpjeee het volgende:
[...] Nu is hij skien t/m morgenavond. [...] Hij heeft het gisteren aan de telefoon op de pieste toegegeven.. [...]
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Pies, giechel giechel.![]()
Die hele post is best de moeite waard trouwens.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:38 schreef koffiegast het volgende:
ik hou anders best van stamppot, pannekoeken vind ik altijd het enige tegen opkijkende gerecht..zoo droog en niet vullend voelend. In USA eet ik vrijwel alleen maar hamburgers/hotdogs/steaks, want daat is het immers ook stuk goedkoperen niet te vergeten de dubbel/triple grotere milkshakes
![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:05 schreef cloarie het volgende:
Daarom zij ik ook dat ík het niet zou doen.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:06 schreef tnimble het volgende:
[..]klopt maar dat komt niet alleen door de isolatie ook door de geavanceerde ventualtie systemen met warmte terug winning gebruik van warmtpe pompen herbuik warmte uit warm water enz. Ze zijn daar er behoorlijk mee bezig. Er zijn zelfs projecten waarbij complete wijken self sustained zijn en volledig geen engerie van een centrale of gas winning nodig hebben.
quote:
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:Ik zie soms ook de mafste spelfouten in ondertitels. Het leukst zijn echter de films met amateuristische ondertiteling; dan kijk je op een gegeven moment de film niet meer omdat de spelfouten zo grappig en dom zijn.
Daar kan ik echt niet naar kijken inderdaad.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ik zie soms ook de mafste spelfouten in ondertitels. Het leukst zijn echter de films met amateuristische ondertiteling; dan kijk je op een gegeven moment de film niet meer omdat de spelfouten zo grappig en dom zijn.
De leukste vind ik nog steeds een stukje uit een onbekende film.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:02 schreef Arcee het volgende:
In Repulsion blijft een meisje alleen thuis en op het ansichtkaartje dat ze van d'r moeder krijgt staat: "Don't forget to pay the rent" en dat werd vertaald met: "Vergeet niet de rente te betalen".
symetrisch of symmetrisch ?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:56 schreef michiel_merk het volgende:
en terrecht , wilders heeft in 2 dagen 2 keer de klok geluid alleen hij wist de kleppel niet te vinden
De ondertiteling is vaak echt verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De leukste vind ik nog steeds een stukje uit een onbekende film.
Persoon zegt: "Do you have that too?"
Vertaling: "Heb jij ook een tatoeage?"
Voor een uurtje lachen: Ondertiteling in de fout
Terug naar de studioquote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Heeft het de tieten van je zus opgezuigt?
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:20 schreef Echo99 het volgende:
Als ik geen smaak gehoud zou hebben zou ik ook geen mening over haar gehad hebben.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:07 schreef CamelNL het volgende:
[..]
Boeren zoals jij gaan voor mij altijd wel aan de kant. En dan heb je er bij die zijn strondeigenwijs, en vliegen over de railing altijd naar beneden, met als aflopen dat ze hun excuses komen brengen.
En zowel voor als na elk leesteken een spatie.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:43 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Het is wel een rare theorie van die wetenschappers , maar hun basis klopt , altijd opnieuw komen die nieuwe virussen zoals de Aziatische griep en de Hong-Kong griep uit Zuid-China .
The trought is out there![]()
Het zou een carnavalsuitdrukking kunnen zijnquote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:29 schreef Crazy-M het volgende:
Weet trouwens iemand of je voor de korte heuvel paspartoe nodig hebt of is dat alleen op de puisplein?
Wil nog de stad in vanavond maar heb geen paspartoe dus wil weten waar ik binnen kan[/sub]
Ik quote nu alleen een deel één keer hier, dan ga ik tenminste niet dood.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:10 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Morgen is de laatste dag van je leven.
Mits je dit bericht in drie andere topics plaatst, dan sterf je binnen twee dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |