Dat klopt, 'want als goth het zo wil, dan zij het zo'. Ik mag hopen dat ze dan van vreugde staan te springen als hun kindje is overleden aan één of ander griepje waar elk ander kind een half dagje wat hoofdpijn van krijgt, want het is een teken!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:32 schreef Ticootje het volgende:
Er zijn mensen die uit geloofsovertuiging een kind niet laten enten.
Volgens mij zijn dat hetzelfde soort mensen dat compleet flipt zodra je ze een keer laat zien wat er in vanillevla zit of hoe sommige groenten in de supermarkt terecht komen. Ik heb zo'n idee dat die bijwerkingen alleen optraden bij kinderen die ergens allergisch voor waren of op een andere manier al een zwakkere gezondheid hadden (lang leve de medische wereld die de zwakkeren laat overlevenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:29 schreef Suzanna het volgende:
...omdat ze weten wat voor bijwerkingen het kan hebben en wat voor troep er in de vaccinaties zit.
Dat bedoelde ik dus niet...die reden ken ik, maar ik bedoel op grond van wetenschap, dus wetende wat er in die inentingen zit besluiten je kind niet in te laten enten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:32 schreef Ticootje het volgende:
Er zijn mensen die uit geloofsovertuiging een kind niet laten enten.
Ik heb er ook wel ideeën over idd, maar wil er graag meer info over. Je zou best gelijk kunnen hebben, maar ik ben gewoon erg benieuwd of er meer zijn die hier iets over weten en hun kinderen dus met reden niet inenten. En dan niet qua geloofsovertuiging. Er zijn veel mensen die hun kinderen niet inenten om andere redenen en die wil ik graag weten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat hetzelfde soort mensen dat compleet flipt zodra je ze een keer laat zien wat er in vanillevla zit of hoe sommige groenten in de supermarkt terecht komen. Ik heb zo'n idee dat die bijwerkingen alleen optraden bij kinderen die ergens allergisch voor waren of op een andere manier al een zwakkere gezondheid hadden (lang leve de medische wereld die de zwakkeren laat overleven) en dan loop je wel bij meer dingen dan alleen een vaccinatie tegen de lamp.
thnx voor de link! Ze hebben op die site een enquete gehouden onder mensen die wél hun kind ingeënt hebben en degenen die dat niet hebben gedaan...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:13 schreef E.T. het volgende:
De kritikasters hebben zich verzameld bij Nederlandse Vereniging voor Kritisch Prikken
Ik heb 2,5 jaar geleden hun site ook goed doorgelezen en vond ze erg extreem en een hoop geblabla.
Verder zijn er idd een hoop gelovigen die hun kind niet laten inenten.
Aangezien ik hier in een buurt woon met een hoop gelovigen die niet laten inenten, zitten we hier steeds rondom de kritische grens qua entings-dichtheid. Dat alleen al was voor mij reden genoeg om wel in te laten enten, en wel zo snel mogelijk. Voor mijn gevoel komen diverse ziektes hier toch vaker voor in hun milde vorm dan ergens anders (kinkhoest gaat hier regelmatig rond bijv.)
Ik denk dat je kindje erg kwetsbaar is voor de "oude" en gevaarlijke ziektes. Inderdaad bij een uitbraak..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:43 schreef Renzoku het volgende:
10 Jaar geleden was er toch een polio uitbraak ofzo in Nederland in zo'n gemeente waar ze zich niet inenten.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Kinderen vaccineren zou verplicht moeten zijn! Wil je het niet, maak dan geen kind.
Mijne worden toch echt gemaakt...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:01 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]Kinderen maak je niet, kinderen krijg je! Er zijn genoeg mensen die maar wat graag een kindje zouden willen krijgen... Onze dochter heeft vorige maand haar eerste BMR injectie gehad. Ze is daar vreselijk ziek van geweest, echt heel zielig. Maar als je dan bedenkt dat deze reactie maar een zwak aftreksel is van de échte ziektes, dan ben ik blij dat we 'braaf' onze kinderen laten vaccineren.
Dit onderzoek kan met 1 argument van tafel: selectie. De groep van niet-gevaccineerde mensen is een uitgeselecteerde groep. Dat is niet een groep die afspiegeling geeft van onze maatschappij. Zo zitten er veel streng gelovigen in en veelal mensen van buiten de stad en mesnen van 2 oudergezinnen waarvan mams thuis zit en dus de kinderen niet naar de crashquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:32 schreef Suzanna het volgende:
[..]
thnx voor de link! Ze hebben op die site een enquete gehouden onder mensen die wél hun kind ingeënt hebben en degenen die dat niet hebben gedaan...
Resultaten zijn hier.
Maar het is absoluut een geselecteerde groep. Zo zou er bv oko minder geweld in die niet ingeente groep voorkomen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:14 schreef Suzanna het volgende:
Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt Allantois...het gaat helemaal niet alleen om verkoudheid namelijk.
Wat wél een argument is, is dat het een te kleine groep mensen is waaronder de enquete is gehouden.
En dat is positief...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:11 schreef Allantois het volgende:
[..]
Dit onderzoek kan met 1 argument van tafel: selectie. De groep van niet-gevaccineerde mensen is een uitgeselecteerde groep. Dat is niet een groep die afspiegeling geeft van onze maatschappij. Zo zitten er veel streng gelovigen in en veelal mensen van buiten de stad en mesnen van 2 oudergezinnen waarvan mams thuis zit en dus de kinderen niet naar de crashhoeven en dus niet zo vaak verkouden worden.
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:37 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.
Frappant is overigens dat een paar dagen geleden (op Netwerk??) nog een uitzending was over het extreem voorzichtige vacinatiebeleid in Nederland. De voorbeeldfunctie die we altijd hebben gehad zijn we aan het kwijtraken, omdat we niet snel zijn met de invoering van nieuwe vaccinaties, zoals bijvoorbeeld voor hepatitis B.
Hier ook... het kostte wat, maar dat had ik er wel voor over.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
Hebben wij toen ook gedaan. Het was inderdaad prijzig, 180 ¤ als ik mij goed herinner. Maar dat vond ik het wel waard.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
dat vind ik wel heel kort door de bocht.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
een reden om je kind niet te laten vaccineren, zou het vrijwillig sponsoren van de nederlandse kleine dooskistjes industrie kunnen zijn, vrij geïnterpreteerd naar Dr. House.
kortom, mensen die hun kinderen niet laten inenten, vind ik maar dom.
alsof er hier maar van alles wordt gedaan, met een blinddoekje voor.
een beetje kritisch zijn mag, maar je kan te ver gaan.
Neuh, alleen heb je in Europa de luxe om niet te enten doordat anderen het wel doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat vind ik wel heel kort door de bocht.
een beetje respect voor andersdenkenden zou je niet misstaan.
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
Hangt van de redenen en je haarkleur afquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
Zou je dit uit willen leggen? Ik ben zowel benieuwd naar de redenen waarom je niet voor inenting bent als de redenen waarom je Luca dan wel laat inenten. Als ik ergens op tegen ben dan doe ik het ook niet namelijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
heb ik ergens gezegd dat luca niet geënt is dan?
hij heeft ze allemaal gehad. maar daarom mag ik er toch nog steeds niet voor zijn?
Heeft iemand anders gezegd van niet dan?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
heb ik ergens gezegd dat luca niet geënt is dan?
De logica ontgaat me, maar ga je gangquote:hij heeft ze allemaal gehad. maar daarom mag ik er toch nog steeds niet voor zijn?
Een kind mag best ziek zijn... inenting tegen de waterpokken of een andere relatief onschuldige kinderziekte, zou ik ook niet snel aan beginnen. Maar als het om levensbedreigende of verminkende ziekten gaat, dan maar liever preventief aan de slag. Vind ik...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:45 schreef lady-wrb het volgende:
het lijkt of een kind helemaal niet meer ziek mag zijn tegenwoordig.
ik vind het geklooi met passieve en actieve immunisatie maar eng.
ik heb wel braaf meegelopen met de massa en mijn kind laten vaccineren, maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
ik heb dus eigenlijk bezwaar als het in MIJN lijf moet gaan gebeuren.
Ik wist niet dat kinderen standaard een griepprik kregen om maar eens een dwarsstraat te noemen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:45 schreef lady-wrb het volgende:
het lijkt of een kind helemaal niet meer ziek mag zijn tegenwoordig.
Dan is gezondheidszorg in het algemeen een hellend vlak, misschien wel handig om er kritisch tegenover te staan, maar inentingen zijn nou niet echt nieuw te nomen. De gevolgen op lange termijn zijn duidelijk en te prefereren boven het alternatief.quote:ik vind het geklooi met passieve en actieve immunisatie maar eng.
Want?quote:ik heb wel braaf meegelopen met de massa en mijn kind laten vaccineren, maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
quote:ik heb dus eigenlijk bezwaar als het in MIJN lijf moet gaan gebeuren.
van een griepprik kan je doodgaan hoor, om even op jouw dwarsstraat in te gaan.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wist niet dat kinderen standaard een griepprik kregen om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Met andere woorden... wat een onzin. Kinderen worden alleen ingeent tegen dodelijke en zeer ingrijpende ziekten.
[..]
Dan is gezondheidszorg in het algemeen een hellend vlak, misschien wel handig om er kritisch tegenover te staan, maar inentingen zijn nou niet echt nieuw te nomen. De gevolgen op lange termijn zijn duidelijk en te prefereren boven het alternatief.
[..]
Want?
[..]Je bedoeld prenatale onderzoeken of iets dergelijks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |