PVV: Aboutaleb en Albayrak niet beëdigenquote:Geert Wilders, fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, vindt dat de beoogd staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak niet beëdigd mogen worden, omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. De PVV stelt dat ministers en staatssecretarissen alleen de Nederlandse nationaliteit mogen hebben.
De PVV zal donderdagochtend een motie indienen, die de regering verplicht om te controleren of dit inderdaad het geval is. De PVV zal de motie indienen tijdens een debat in de Tweede Kamer over de Rijkswet op het Nederlanderschap.
Aboutaleb heeft tevens de Marokkaanse nationaliteit en wordt namens de PvdA staatssecretaris van Sociale Zaken. Eerder werd hij in de wandelgangen genoemd als minister van Integratie en Wijkbeheer, maar die post heeft hij uiteindelijk niet gekregen. Albayrak heeft de Turkse nationaliteit en wordt staatssecretaris van Justitie. Ze zijn de eerste bewindslieden van allochtone afkomst die een plaats innemen in het kabinet.
Uhm je topic was later dan deze.quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:57 schreef _The_General_ het volgende:
dubbel
Alleen omdat mensen het niet met geert eens zijn is het een Wilders-Bash topic. Hilarisch The_ General. Als je het een bash topic vind, zou ik er niet in reageren. Je probeert nu gewoon dit topic om zeep te helpen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:00 schreef _The_General_ het volgende:
Mijn topic heeft een OP met een discussie punt. De onafhankelijkheid van een staatsman met een dubbele nationaliteit. Dit is een meer Geert Wilders bash topic.
Juistquote:Op donderdag 15 februari 2007 10:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Wilders is het er niet mee eens en het heeft met moslims te maken, wat verassend.
Volgens mij is de enige eis dat ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Dat ze daarbij nog een rits andere paspoorten hebben is niet relevant.
Nee ik ben het niet met Geert eens, die van jou is dan een Geert Wilders op hemel topicquote:Op donderdag 15 februari 2007 10:00 schreef _The_General_ het volgende:
Mijn topic heeft een OP met een discussie punt. De onafhankelijkheid van een staatsman met een dubbele nationaliteit. Dit is een meer Geert Wilders bash topic.
Wat hij zegtquote:Op donderdag 15 februari 2007 10:18 schreef HarryP het volgende:
Ben het met Geert eens.
Als je 2 nationaliteiten hebt en je kies ervoor om het land te gaan besturen dan moet je ook alleen kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Om belangenverstrengeling te voorkomen EN een goed voorbeeld te zijn voor de andere Nederlanders met een dubbele nationaliteit.
Amen. Er worden hele landen bestuurt door groepen mensen met een dubbele nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:20 schreef Nielsch het volgende:
Iedereen die meent het met Geert eens te zijn baseert zijn mening op niets, behalve dan op Geert en een gevoel. Laat eerst maar eens bewezen worden dat politici met een dubbele nationaliteit minder goed functioneren dan politici met 1 nationaliteit.
Er worden hele landen bestuurt door Moslims zelfsquote:Op donderdag 15 februari 2007 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Amen. Er worden hele landen bestuurt door groepen mensen met een dubbele nationaliteit.
Ja, en?quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Er worden hele landen bestuurt door Moslims zelfs![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |