abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46323008
quote:
Geert Wilders, fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, vindt dat de beoogd staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak niet beëdigd mogen worden, omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. De PVV stelt dat ministers en staatssecretarissen alleen de Nederlandse nationaliteit mogen hebben.

De PVV zal donderdagochtend een motie indienen, die de regering verplicht om te controleren of dit inderdaad het geval is. De PVV zal de motie indienen tijdens een debat in de Tweede Kamer over de Rijkswet op het Nederlanderschap.

Aboutaleb heeft tevens de Marokkaanse nationaliteit en wordt namens de PvdA staatssecretaris van Sociale Zaken. Eerder werd hij in de wandelgangen genoemd als minister van Integratie en Wijkbeheer, maar die post heeft hij uiteindelijk niet gekregen. Albayrak heeft de Turkse nationaliteit en wordt staatssecretaris van Justitie. Ze zijn de eerste bewindslieden van allochtone afkomst die een plaats innemen in het kabinet.
PVV: Aboutaleb en Albayrak niet beëdigen

Owkeej Geert dat je graag in het nieuws wil owkeej maar kom met iets goeds, wat is in hemelsnaam het probleem van een dubbele nationaliteit?
pi_46323080
Hilarisch. Meer valt er niet over te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46323089
dubbel
pi_46323133
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:57 schreef _The_General_ het volgende:
dubbel
Uhm je topic was later dan deze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46323164
Mijn topic heeft een OP met een discussie punt. De onafhankelijkheid van een staatsman met een dubbele nationaliteit. Dit is een meer Geert Wilders bash topic.
pi_46323181
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:00 schreef _The_General_ het volgende:
Mijn topic heeft een OP met een discussie punt. De onafhankelijkheid van een staatsman met een dubbele nationaliteit. Dit is een meer Geert Wilders bash topic.
Alleen omdat mensen het niet met geert eens zijn is het een Wilders-Bash topic. Hilarisch The_ General. Als je het een bash topic vind, zou ik er niet in reageren. Je probeert nu gewoon dit topic om zeep te helpen.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2007 @ 10:03:01 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46323211
Wilders is het er niet mee eens en het heeft met moslims te maken, wat verassend.

Volgens mij is de enige eis dat ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Dat ze daarbij nog een rits andere paspoorten hebben is niet relevant.
Carpe Libertatem
pi_46323219
Geert houdt zichzelf wel aan het werk .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_46323240
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Wilders is het er niet mee eens en het heeft met moslims te maken, wat verassend.

Volgens mij is de enige eis dat ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Dat ze daarbij nog een rits andere paspoorten hebben is niet relevant.
Juist .
pi_46323259
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:00 schreef _The_General_ het volgende:
Nee ik ben het niet met Geert eens, die van jou is dan een Geert Wilders op hemel topic .

ik wilde je dit pm'en maar dat heb je niet aanstaan, dus nu verder weer OT gaarne
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:07:07 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46323309
Wat een jankhoer blijft het toch.

In plaats van dat Wilders zich op de inhoud richt, blijft hij maar zielig zeiken over elke moslim die zich in Nederland bevindt. Nu zijn er eens twee moslims die een goede voorbeeldrol vervullen voor alle andere moslims, die zich nota bene inzetten om van Nederland een beter land te maken, en dan nóg weet Wilders het negatief neer te zetten.

Verder heeft hij gewoon ongelijk. Er is geen wet die in de weg staat aan ministers met een dubbele nationaliteit. Maarja, dat weet Wilders natuurlijk niet, met zijn MAVO-diploma en zijn voor een kwart afgeronde rechtenstudie.
pi_46323370

ik ben een karikatuur van mezelf
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_46323388
Geert Wilders

Dit is zijn zoveelste populistische poeppraatje. Die gast moet oppassen dat hij zichzelf niet te belachelijk gaat maken. Als Wilders eerst eens (op eigen kosten) zou laten onderzoeken wat het effect is van een dubbele nationaliteit op iemands functioneren heeft hij weer recht van spreken. Nu is het puur aandachttrekken en moddergooien om niets. Wat een nepfiguur die Wilders.

Hij zou juist blij moeten zijn met Aboutaleb:

Op 18 april 2006 kwam Aboutaleb in het nieuws doordat hij de bijstand wil afschaffen voor vrouwen met een boerka. In het blad Opzij sprak hij: "Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering."
pi_46323478
Heeft iemand een landkaart waarop landen staan die dubbele nationaliteit hanteren? Ik meen er laatst 1 gezien te hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46323539
Ben het met Geert eens.
Als je 2 nationaliteiten hebt en je kies ervoor om het land te gaan besturen dan moet je ook alleen kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Om belangenverstrengeling te voorkomen EN een goed voorbeeld te zijn voor de andere Nederlanders met een dubbele nationaliteit.
pi_46323574

Blue Dual nationality is allowed with no or minimal exceptional prohibition.
Green Dual nationality is generally allowed with considerable exceptional prohibition.
Yellow Dual nationality is generally prohibited with considerable exceptional allowance.
Red Dual nationality is prohibited with no or minimal exceptional allowance.
White Unknown

Hier zien we dat de meeste landen met een Joods-Christelijke traditie (waar Geertje zo voor is) de dubbele nationaliteit toestaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46323604
Iedereen die meent het met Geert eens te zijn baseert zijn mening op niets, behalve dan op Geert en een gevoel. Laat eerst maar eens bewezen worden dat politici met een dubbele nationaliteit minder goed functioneren dan politici met 1 nationaliteit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:22:39 #19
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46323658
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:18 schreef HarryP het volgende:
Ben het met Geert eens.
Als je 2 nationaliteiten hebt en je kies ervoor om het land te gaan besturen dan moet je ook alleen kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Om belangenverstrengeling te voorkomen EN een goed voorbeeld te zijn voor de andere Nederlanders met een dubbele nationaliteit.
Wat hij zegt
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46323677
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:20 schreef Nielsch het volgende:
Iedereen die meent het met Geert eens te zijn baseert zijn mening op niets, behalve dan op Geert en een gevoel. Laat eerst maar eens bewezen worden dat politici met een dubbele nationaliteit minder goed functioneren dan politici met 1 nationaliteit.
Amen. Er worden hele landen bestuurt door groepen mensen met een dubbele nationaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46323698
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amen. Er worden hele landen bestuurt door groepen mensen met een dubbele nationaliteit.
Er worden hele landen bestuurt door Moslims zelfs
pi_46323710
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:24 schreef koemleit het volgende:

[..]

Er worden hele landen bestuurt door Moslims zelfs
Ja, en?
pi_46323749
Overigens hoe zit het nu met Maxima? Want als we deze lijn doortrekken hebben we een veel groter probleem.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:29:39 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46323820
De koningin heeft ook nog de Duitse nationaliteit. Ons staatshoofd!
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:31:17 #25
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46323862
Weer een vrijheids beperkend standpunt van de Partij voor de Vrijheid.
lege ton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')