VanDalequote:De roltrap is ontworpen om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Echter, wanneer de meeste mensen blijven staan, worden er juist minder mensen vervoerd in vergelijking met een vaste trap. Daarom worden bijvoorbeeld in de Londense metro stilstaande passagiers verzocht om rechts gaan staan op de trede waardoor anderen hen links kunnen passeren (Stand on right, walk on left).
Volgens www.rechtsopderoltrap.nl is het in het buitenland de normaalste zaak van de wereld dat mensen rechts op de roltrap stilstaan, en de mensen met haast kunnen er links langs lopen.quote:rol·trap (de ~ (m.))
1 bewegende trap voor het vervoer van personen
Inderdaad. De zeik komt ook weer terug namelijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:20 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb nognooit staan zeiken op een roltrap. Lijkt me vies ook.
ja en soms moeten mensen een aansluiting oid halen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik blijf van mening dat het niet uitmaakt waar je op een roltrap staat. Mensen die haast hebben zijn te laat van huis gegaan en daar hoef ik geen last van te hebben.
Roltrappen bewegen vanzelf en dus hoef ik of een ander dat niet te doen. Als je haast hebt neem je de trap maar.
Dat is hun probleem?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:57 schreef luciferist het volgende:
[..]
ja en soms moeten mensen een aansluiting oid halen?
iemand die haast heeft is PERSE te laat van huis gegaan? je kan geen andere redenen bedenken? damned wat zal jij een minihoofdje hebben dan!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik blijf van mening dat het niet uitmaakt waar je op een roltrap staat. Mensen die haast hebben zijn te laat van huis gegaan en daar hoef ik geen last van te hebben.
Roltrappen bewegen vanzelf en dus hoef ik of een ander dat niet te doen. Als je haast hebt neem je de trap maar.
Helemaal als je net daaronder een leuke badjas staat uit te zoeken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:20 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb nognooit staan zeiken op een roltrap. Lijkt me vies ook.
Idd. Laatst was ik twee treinen eerder van huis weggegaan omdat ik per se op tijd op mijn werk MOEST zijn. Had mijn eerste trein een kwartier vertraging, waardoor ik mijn overstap miste. De volgende overstap was pas een half uur later, en die had, je raad het al, ook al een kwartier vertraging. Dan snap je ook wel dat ik op dat punt niet nog een overstap wil missen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:00 schreef rival het volgende:
[..]
iemand die haast heeft is PERSE te laat van huis gegaan? je kan geen andere redenen bedenken? damned wat zal jij een minihoofdje hebben dan!
Cruijff zegt dat je maar 10 minuten hoeft te wachten, dus je moet niet uit je nek lullen ouwe.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:04 schreef BobbyB het volgende:
Wat een gezeik zeg. Ben het er mee eens dat mensen met haast irritant zijn maar je weet ook hoe slecht het OV soms is en dat je soms wel haast moet hebben omdat je anders een aansluiting mist waardoor je een uur moet wachten. Het is toch een kleine moeite om gewoon rechts te staan en aan de kant te gaan als er iemand met haast aan komt?
Beetje rekening met elkaar houden is ook niet weg hoor.
Maar goed, rechts blijven hebben Nederlanders sowieso moeite mee, vanochtend een hele sliert links rijders in gehaald aangezien de complete rechter rijstrook leeg was.
Dat kan best waar wezen, maar als je perse ergens op tijd moet zijn, dan ga ik zoiezo al eerder van huis af. Dat je haast hebt vind ik prima, maar daar hoef ik geen last van te hebben.quote:ja en soms moeten mensen een aansluiting oid halen?
Hoeft niet, maar zal je wel krijgen. Mensen die echt haast hebben zullen niet onder de indruk zijn van een 'ik blijf lekker stoer links staan, haha' houding. Dan wordt er vriendelijk doch daadkrachtig een weg geforceerd.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:39 schreef karr-1 het volgende:
Dat je haast hebt vind ik prima, maar daar hoef ik geen last van te hebben.
Maar de strekking van de post ontgaat je totaal? Niet iedereen woont in een grote stad waar de treinen om de 5 minuten vertrekkenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:31 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Cruijff zegt dat je maar 10 minuten hoeft te wachten, dus je moet niet uit je nek lullen ouwe.
Je hebt niet alles in de hand, al ga je 3 uur eerder weg, dan nog kan het voorkomen dat je te laat komt. Ik zelf ga ook ruim van te voren weg maar ik weet niet van tevoren welke treinen er vertraging hebben. Denk dat ik voor de rest spreek dat het zonde van je tijd is als je een uur eerder weg moet terwijl je dat uur nog kan slapen en normaal gesproken gewoon je aansluiting haalt. Ik vind je een beetje egoïstisch.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat kan best waar wezen, maar als je perse ergens op tijd moet zijn, dan ga ik zoiezo al eerder van huis af. Dat je haast hebt vind ik prima, maar daar hoef ik geen last van te hebben.
Ik vind het dan weer mooi dat mensen het irritant vinden dat mensen links staan omdat ze haast hebben en ze daarom huilen om alle linke linksen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:41 schreef Fliepke het volgende:
Ik vind het zo mooi dat mensen doen alsof het moeite kost om gewoon rechts te gaan staan
Blijkbaar behoor jij tot de klagende groep. Als jij (en de rest van die gang) dan gewoon je (jullie) bek dicht houdt(en), dan is er geen gezeik meerquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
(...)
twee soorten roltrapgebruikers:
de klagende groep:
De klagende groep gaat er blijkbaar vanuit dat een roltrap gemaakt is om sneller boven te zijn. Als je op de roltrap loopt ben je sneller boven omdat je ook omhoog wordt geholpen door de beweging van de roltrap.
(...)
Na het bekijken van deze bronnen lijkt het mij duidelijk dat de roltrap ECHT bedoelt is om sneller van punt a naar punt b te gaan. Het lijkt me dan ook logisch dat de rechts-op-de-roltrap regel gewoon wordt toegepast.
Verder hoop ik dat het gezeik hierover nu eens ophoudt.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:25 schreef Ladidadida het volgende:
Daarnaast is het verboden om te lopen op de roltrap![]()
Let maar eens op, aan de zijkant zitten van die gele stickers en daar staat in een symbool afgebeeld dat er niet gelopen mag worden op de roltrap.quote:
Sinds wanneer precies? Lullen in de ruimte kunnen we allemaal, met bronnen komen wordt voor jou wat moeilijker.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:25 schreef Ladidadida het volgende:
Daarnaast is het verboden om te lopen op de roltrap![]()
En lezen voor jouquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:50 schreef BobbyB het volgende:
Sinds wanneer precies? Lullen in de ruimte kunnen we allemaal, met bronnen komen wordt voor jou wat moeilijker.
Voor jouw, lees mijn vorige post maar.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:50 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Let maar eens op, aan de zijkant zitten van die gele stickers en daar staat in een symbool afgebeeld dat er niet gelopen mag worden op de roltrap.
Als we op dezelfde tijd posten kan ik dat moeilijk gelezen hebben he. Nadenken.quote:
Loop dan ook niet te miepen als een wijfquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef BobbyB het volgende:
Als we op dezelfde tijd posten kan ik dat moeilijk gelezen hebben he. Nadenken.
Heb verder nog nooit ergens zo'n sticker gezien.
Ben jij geestelijkgehandicapt?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:50 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Let maar eens op, aan de zijkant zitten van die gele stickers en daar staat in een symbool afgebeeld dat er niet gelopen mag worden op de roltrap.
Nee, maar ik woon in Drenthe, misschien is dat een verklaring.quote:
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:01 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nee, maar ik woon in Drenthe, misschien is dat een verklaring.
Hier word je serieus wel eens aangesproken als je op de roltrap loopt hoor, mocht er politie of stadwacht in de buurt zijn..
Wie weet.. Zodat ze wat langer naar mijn mooie hoofd konden kijkenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:03 schreef Narkie het volgende:, mss komt dat door je hoofd, niet door de roltrap?
In de randstad kom je die dingen niet tegen. Dat komt omdat mensen altijd haast hebben. In die boeren zuig provincie waar jij vandaan komt denken ze allemaal nog dat roltrappen zijn om mensen het leven makkelijk te maken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:01 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nee, maar ik woon in Drenthe, misschien is dat een verklaring.
Hier word je serieus wel eens aangesproken als je op de roltrap loopt hoor, mocht er politie of stadwacht in de buurt zijn..
Wen jij er maar aan dat er altijd mensen zullen zijn zoals ik die lekker blijven staan op de roltrap.. links, rechts, who cares!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:04 schreef CamelNL het volgende:
Wen er maar aan dat de wereldstandaard is: rechts staan, links is lopen![]()
![]()
Beschuitje eten dan?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:04 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wie weet.. Zodat ze wat langer naar mijn mooie hoofd konden kijken![]()
Boeren zoals jij gaan voor mij altijd wel aan de kant. En dan heb je er bij die zijn strondeigenwijs, en vliegen over de railing altijd naar beneden, met als aflopen dat ze hun excuses komen brengen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:05 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wen jij er maar aan dat er altijd mensen zullen zijn zoals ik die lekker blijven staan op de roltrap.. links, rechts, who cares!![]()
Alleen om een mooi hoofd? En dan ook nog naar m'n tieten staren zekerquote:
Blijkbaar zijn wij elkaar nog nooit tegengekomen op de roltrap.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:07 schreef CamelNL het volgende:
Boeren zoals jij gaan voor mij altijd wel aan de kant. En dan heb je er bij die zijn strondeigenwijs, en vliegen over de railing altijd naar beneden, met als aflopen dat ze hun excuses komen brengen.![]()
Niet alleen naar je tieten hoorquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Alleen om een mooi hoofd? En dan ook nog naar m'n tieten staren zeker![]()
Nee?quote:
Vet goaf, we slaan het beschuitje eten over en gaan meteen voor de hoofdprijsquote:
Dan kan het africhten beginnenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:12 schreef Narkie het volgende:
Vet goaf, we slaan het beschuitje eten over en gaan meteen voor de hoofdprijs![]()
![]()
Jij bij dat je nog nooit een free-fall over railing hebt meegemaaktquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:09 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn wij elkaar nog nooit tegengekomen op de roltrap.
Eerst een week gezellig koekjes eten toch?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dan kan het africhten beginnen![]()
Ga eens iemand anders vervelen met je grootheidswaanzin, kleuterquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef CamelNL het volgende:
Jij bij dat je nog nooit een free-fall over railing hebt meegemaakt![]()
Alleen als je lief bentquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef Narkie het volgende:
Eerst een week gezellig koekjes eten toch?![]()
Ik ben heel liefquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ga eens iemand anders vervelen met je grootheidswaanzin, kleuter![]()
[..]
Alleen als je lief bent
Then cookies it isquote:
Ok dan ga ik zorgen dat ik de koekjes klaar heb wanneer je terug komt schatquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:21 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Then cookies it is![]()
Ik moet nu gaan, lief zijn!![]()
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:23 schreef Narkie het volgende:
Ok dan ga ik zorgen dat ik de koekjes klaar heb wanneer je terug komt schat![]()
![]()
Join the club zou ik zeggenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:34 schreef Gebleekte het volgende:
Soms krijg ik echt de neiging om sommige mensen van de trap af te gooien als ze links stil gaan staan.. Vooral als je net uit Londen komt waar alles perfect gaat
Hier heb je ze mopquote:
Zullen we maar even stoppen met dat offtopic posten?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:47 schreef Narkie het volgende:
[..]
Hier heb je ze mopgeniet er van
![]()
[afbeelding]
De keuken ziet er nu alleen zo uit:
[afbeelding]
Dank!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:47 schreef Narkie het volgende:
[..]
Hier heb je ze mopgeniet er van
![]()
[afbeelding]
De keuken ziet er nu alleen zo uit:
[afbeelding]
Wie loopt er nou te miepen? Je kan toch ook gewoon lekker rechts gaan staan en anderen het niet zo moeilijk maken of is dat te veel gevraagd? In jouw geval zou zinloos geweld richting jouw kant niet eens zo heel erg zinloos zijn. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat sommigen jou met zo'n instelling graag even kennis laten maken met 1 of meerdere van de roltrap treden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:57 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Loop dan ook niet te miepen als een wijf![]()
Alsof ik dat zomaar zou zeggen zonder reden.. Anyway, ga maar eens kijken, er zal een wereld voor je opengaan.
Helaas dan voor je, het is me nog nooit gebeurd dat ik aan de kant werd geduwd of dat dat gevraagd werd omdat iemand er langsmoest. Hier is jouw soort in de minderheid en staat iedereen gewoon netjes stil op de roltrapquote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:20 schreef BobbyB het volgende:
Wie loopt er nou te miepen? Je kan toch ook gewoon lekker rechts gaan staan en anderen het niet zo moeilijk maken of is dat te veel gevraagd? In jouw geval zou zinloos geweld richting jouw kant niet eens zo heel erg zinloos zijn. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat sommigen jou met zo'n instelling graag even kennis laten maken met 1 of meerdere van de roltrap treden.
Jij hebt het zeker over de lokale roltrap bij de V&D in Terschelling ofzo?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 06:18 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Helaas dan voor je, het is me nog nooit gebeurd dat ik aan de kant werd geduwd of dat dat gevraagd werd omdat iemand er langsmoest. Hier is jouw soort in de minderheid en staat iedereen gewoon netjes stil op de roltrap![]()
quote:Woonplaats: ergens in het noorden des lands...
Nope, dat doet de maatschappij zelf. Maar ook daar lijk jij je weinig van aan te trekken. Jij denkt blijkbaar: "De maatschappij, dat ben jij. Jij, niet ik."quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:55 schreef Batsnek het volgende:
Ik ben rechts, en in m'n rechterhand heb ik dan ook altijd een zware sporttas. Dus ga ik lekker links staan. Als je haast hebt, neem je de fucking trap maar.
Ow en die idioot uit de openingspost; denk je nou werkelijk dat wikipedia de maatschappij voorschrijft waar ze op een fucking roltrap moeten staan? Of uberhaupt waar dat ding voor bedoeld is?
Ach ja, rekening houden met een ander is voor sommigen heel erg moeilijk. Je zou het ook zo kunnen zien, als mensen alle tijd van de wereld hebben, nemen ze maar lekker de gewone trap.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nope, dat doet de maatschappij zelf. Maar ook daar lijk jij je weinig van aan te trekken. Jij denkt blijkbaar: "De maatschappij, dat ben jij. Jij, niet ik."
Dus jij bepaalt ff met je dikke reet op de linkerkant van de roltrap of mensen er langs mogen met het argument; had je maar eerder moeten vertrekken? Het enige wat jij met die reet hoeft te doen is rechts staan. Als dat al veel moeite is, misschien kun je dan gewoon beter de hele dag in bed blijven liggen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat kan best waar wezen, maar als je perse ergens op tijd moet zijn, dan ga ik zoiezo al eerder van huis af. Dat je haast hebt vind ik prima, maar daar hoef ik geen last van te hebben.
-Mitch Hedbergquote:An escalator can never break. It can only become stairs. You would never see an "Escalator Temporarily Out Of Order" sign, just "Escalator Temporarily Stairs. Sorry for the convenience."
Je mag best eens een keer het huis uit zonder een zware sporttas.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:55 schreef Batsnek het volgende:
Ik ben rechts, en in m'n rechterhand heb ik dan ook altijd een zware sporttas.
Gestolen goederen. Met zo'n mentaliteit kun je weinig anders verwachten.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:34 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Je mag best eens een keer het huis uit zonder een zware sporttas.
Wat zit er trouwens in die tas?
Dat hebben er meerdere geprobeerd en die hebben allemaal vriendelijk doch daadkrachtig kennisgemaakt met de vloer dan wel de roltrap. Als je het vraagt ga ik aan de kant, als je gaat forceren ga ik terug forceren.quote:Dan wordt er vriendelijk doch daadkrachtig een weg geforceerd
Als je nou goed had gelezen had je dat direct al gewetenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:17 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Jij hebt het zeker over de lokale roltrap bij de V&D in Terschelling ofzo?
Hier in Den Haag/Rotterdam is het chaos/crisis op de roltrappen
Edit : kijkt in profiel
[..]
![]()
Blijf daar ook maar lekker dan met je aso gedrag
Lal?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:34 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Je mag best eens een keer het huis uit zonder een zware sporttas.
Wat zit er trouwens in die tas?
---> trapquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:57 schreef luciferist het volgende:
[..]
ja en soms moeten mensen een aansluiting oid halen?
En dat durf jij te zeggen? Jij mist net zo goed het vermogen om je ergens in te verplaatsen dus begin dan helemaal niet over anderen.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:43 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je nou goed had gelezen had je dat direct al geweten![]()
Ik vind je complete onvermogen om je ergens in te verplaatsen en je kortzichtigheid nog best zielig ookMaar blijf jij lekker daar in de crisis, dan geniet ik hier van de rust op de roltrappen. Links, wel te verstaan.
![]()
Hij bezit in ieder geval niet het vermogen om zich van links naar rechts te veplaatsen.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:09 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En dat durf jij te zeggen? Jij mist net zo goed het vermogen om je ergens in te verplaatsen dus begin dan helemaal niet over anderen.
Jij gaat er gewoon vanuit dat het overal zo is zoals in het chaotische westen en dus noem je mij een aso omdat ik hier links op de roltrap staquote:Op zondag 18 februari 2007 13:09 schreef BobbyB het volgende:
En dat durf jij te zeggen? Jij mist net zo goed het vermogen om je ergens in te verplaatsen dus begin dan helemaal niet over anderen.
Ik ben een zij.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:27 schreef IBAZ het volgende:
Hij bezit in ieder geval niet het vermogen om zich van links naar rechts te veplaatsen.
Ik woon ten eerste niet in het westen, maar dat ter zijdequote:Op zondag 18 februari 2007 14:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij gaat er gewoon vanuit dat het overal zo is zoals in het chaotische westen en dus noem je mij een aso omdat ik hier links op de roltrap staJe zou me ook gewoon kunnen geloven als ik zeg dat dat hier heel normaal is en dat er dus niks asociaals aan is.
Ohja, ik zie het, was iemand anders die dat zei, sorryquote:Op zondag 18 februari 2007 14:17 schreef BobbyB het volgende:
Ik woon ten eerste niet in het westen, maar dat ter zijde![]()
Wat een vriendelijkheid ineens, bijna eng. Natuurlijk ga ik dan aan de kant, als het gevraagd wordt iig, het gebeurt me alleen nooit. Daarnaast is het ook echt niet zo dat ik heel demonstratief aan de linkerkant ga staan ofzo; ik ga gewoon staan en loop boven (of beneden) weer verder. Ben er nooit bewust mee bezig waar/hoe ik ga staan.quote:Je bent inderdaad niet aso omdat je links staat, maar de vraag is, ga je ook naar rechts als iemand het zou vragen naar rechts te gaan of er langs zou willen omdat ie haast heeft?
Goh, nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Regelmatig lees ik hier op Fok en in de andere media klachten over het verkeerde gebruik van de roltrap in Nederland. Deze mensen klagen hierover, omdat ze vinden dat je alleen rechts op de roltrap stil mag staan. De linkerkant van de roltrap zou bedoelt zijn voor mensen met haast. Zij kunnen dan traplopen op de roltrap, en zo met dubbele snelheid naar boven vliegen.
En ik hoef geen last te hebben van mensen die met een slakkengang ergens heen gaan.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In een woning in Amsterdam-Buitenveldert heeft de Nationale Recherche een grote wapenvondst gedaan. In het appartement lagen een reiskoffer en een sporttas met twaalf pistolen en revolvers, een geweer, drie Uzi-machinepistolen, twee Kalashnikovgeweren en een anti-tankraket.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:45 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Lal?![]()
Ik bepaal toch zeker zelf wel of ik wel of geen sportas meeneem?? De enige keren dat ik gebruik maken van roltrappen is, als ik naar huis met m'n kleding, die dus in die sporttas zit.
Mensen zou zich eens wat minder om anderen moet bekommeren en meer met het vingertje naar zichzelf moeten wijzen.
Voel je je nou ontzettend stoer dat je voor anderen kunt bepalen of ze door mogen lopen of dat ze stil mogen staan? Moet je toch wel een ontzettend groot machtsgevoel geven denk ik enne hoeveel cm scheelt dat nou op je huidige 10cm? 2cm? of vind je het echt een heel geil idee en komt er zelfs 5cm bij?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:37 schreef GekkeMat het volgende:
Ja ik ga altijd als ik met mijn vriendin of met wat vrienden ben netjes achter mekaar staan zodat haastige mensen met vaak veel te grote tassen tegen me aan kunnen beuken... nee we gaan mooi langs mekaar staan want als je door die 10 sec die je sneller bent net je trein/bus/whatever haalt dan zet je maar 2 grote stappen voor de roltrap...
Jij staat nooit alleen op de roltrap?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:37 schreef GekkeMat het volgende:
Ja ik ga altijd als ik met mijn vriendin of met wat vrienden ben netjes achter mekaar staan zodat haastige mensen met vaak veel te grote tassen tegen me aan kunnen beuken... nee we gaan mooi langs mekaar staan want als je door die 10 sec die je sneller bent net je trein/bus/whatever haalt dan zet je maar 2 grote stappen voor de roltrap...
Maar als ze in Londen allemaal rechts staan, zouden wij toch allemaal links moeten gaan staan?quote:Op zondag 18 februari 2007 13:59 schreef GotC het volgende:
Is het zo moeilijk om rechts te staan? Zoals eerder gezegd, in Londen (waar het VEEL drukker is) kent iedereen die regel, en houdt zich er ook gewoon aan.
als ik alleen ben sta ik altijd rechts maar als ik met meerdere mensen ben gaan we echt niet achter mekaar staan. Want volgens het postertje boven je voel ik me dan niet meer machtig en stoer! ik bedoel das toch zeker 30 sec voor mij dak me ff stoer kan voelenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:45 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Jij staat nooit alleen op de roltrap?
Haast hebben in de V&D lijkt me ook niet echt prettig.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:45 schreef Kadaster het volgende:
Bij de V&D lijkt me het en beetje lastig om links te passeren![]()
En ook niet echt nodig.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:10 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Haast hebben in de V&D lijkt me ook niet echt prettig.
whehe, scherpquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:16 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar als ze in Londen allemaal rechts staan, zouden wij toch allemaal links moeten gaan staan?
Als ik een zware tas bij me heb zet ik die voor me neer op de roltrap, zodat mensen links van me kunnen lopen. Ik vind het nl. ook reteirritant als ik een trein moet halen en iedereen moet zo nodig naast elkaar staan. Kennen ze elkaar?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:45 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Lal?![]()
Ik bepaal toch zeker zelf wel of ik wel of geen sportas meeneem?? De enige keren dat ik gebruik maken van roltrappen is, als ik naar huis met m'n kleding, die dus in die sporttas zit.
Mensen zou zich eens wat minder om anderen moet bekommeren en meer met het vingertje naar zichzelf moeten wijzen.
Waarom zou je niet moeilijk doen als je vervolgens een kwartier op de volgende trein moet wachten waardoor je je aansluiting op een bus mist die maar 1 keer in het half uur komt na half 7?quote:Op zondag 1 april 2007 21:03 schreef ToT het volgende:
Ik vind het zwaar onbeleefd om langs iemand heen te lopen op de roltrap, ook al staat-ie rechts.
Die dingen zijn gewoon te smal om dat een beetje elegant te doen en ten tweede: waarom zou je moeilijk doen over die paar seconden dat je op zo'n ding staat?
Ik ben zelf ook best wel eens gehaast, maar over zo'n klein rotstukje doe ik niet moeilijk.
Waar komt Jezus nou ineens vandaan?quote:Op zondag 1 april 2007 20:52 schreef Ferdie88 het volgende:
Ladidadida, in zulke roltrapsituaties moet je altijd denken: Wat zou Jezus nu doen. En dan denk je: Die zou vast rechts gaan staan, omdat hij niemand wil hinderen ^^
Ja, en het kost jou geen moeite of tijd om gewoon netjes rechts te gaan staan.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Dat is hun probleem?
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:39 schreef giscard het volgende:
De discussie blijft zolang er egoistische klootzakken bestaan.
quote:Op maandag 2 april 2007 19:38 schreef Victor_Eremita het volgende:
Toen de mensheid nog op herten moest jagen en nog gewoon liep op de roltrap, waren er geen sportscholen nodig.
Mensen die naar een sportschool gaan.quote:Op maandag 2 april 2007 19:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom rennen als het ook lekker relaxed kan?
Je slaapt toch 30 jaar in je leven, net alsof die 3 minuten winst met rennen op de roltrap zin heeft
En er bestaat ook nog zoiets als een sportschool.
Ik neem meestal ook de trap. Maar soms is er alleen een roltrap en dan is het irritant.quote:Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen van de roltrap dan? Ik kies ook vaker voor de normale trap. Tis niet zo dat ik te lui ben om trappen te lopen. Vaak vind ik een roltrap zelfs lastig. Gewone trap heb je te minste zelf controle op de snelheid en beweging van het bewegen.
Ik ben niet zo'n spast dat ik moeite heb m'n bewegingen op een roltrap te coordineren. En of en waarom ik haast heb is niet jouw proboleem. Dat ik een trein of bus mis omdat ik net te laat ben is wel mijn probleem. Lopen op roltrap = sneller dan lopen op een trap. Sim-pel.quote:Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat zijn de voordelen van de roltrap dan? Ik kies ook vaker voor de normale trap. Tis niet zo dat ik te lui ben om trappen te lopen. Vaak vind ik een roltrap zelfs lastig. Gewone trap heb je te minste zelf controle op de snelheid en beweging van het bewegen.
het lijkt me duidelijk dat je wikipedia niet kunt nemen als objectieve bron ...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Goed... Nu wil ik eens kijken naar een aantal bronnen.
WikiPedia
[..]
Dat is toch geen vergelijking? Springen in een lift heeft geen zin, lopen op een roltrap wel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:26 schreef Stippel het volgende:
mensen die willen traplopen, moeten gewoon geen roltrap nemen maar kunnen wel de trap nemen..
vind je bv ook dat je in de lift heel hard omhoog moet springen?
als je wilt lopen, neem dan gewoon een trap, die is ervoor gemaaktquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef Larissa het volgende:
[..]
Dat is toch geen vergelijking? Springen in een lift heeft geen zin, lopen op een roltrap wel.
er is niemand van de stilstaanders die jullie verbied de trap te nemen, integendeel, dat zien we graagquote:En er is niemand van de "lopers" die zegt dat je niet stil mag staan op een roltrap. De vraag is alleen of ze dat aan de rechterkant willen doen.
ah, als je geen moeite hebt, waarom dan moeilijk doen over mensen die stilstaan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:50 schreef Larissa het volgende:
Wat een domme vragen toch weer... lopen op de gewone trap kost meer tijd dan lopen op de roltrap. En hoe moeilijk is het nou om niet met zijn tweeën naast elkaar te gaan op de roltrap??
hoe vaak moet ik dat nog herhalen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:54 schreef Stippel het volgende:
ah, als je geen moeite hebt, waarom dan moeilijk doen over mensen die stilstaan?
Mensen die een aansluiting willen halen, nemen graag de sneltste route. Helaas is dat in veel gevallen inderdaad de trap omdat aso's zoals jijzelf graag de linkerkant van de roltrap OOK willen blokkeren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:33 schreef Stippel het volgende:
als je wilt lopen, neem dan gewoon een trap, die is ervoor gemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |