abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:18:30 #1
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_46358402
Regelmatig lees ik hier op Fok en in de andere media klachten over het verkeerde gebruik van de roltrap in Nederland. Deze mensen klagen hierover, omdat ze vinden dat je alleen rechts op de roltrap stil mag staan. De linkerkant van de roltrap zou bedoelt zijn voor mensen met haast. Zij kunnen dan traplopen op de roltrap, en zo met dubbele snelheid naar boven vliegen.

Ik wil dit probleem nu wel eens goed bekijken.

allereerst onderscheid ik twee soorten roltrapgebruikers:

de klagende groep:
De klagende groep gaat er blijkbaar vanuit dat een roltrap gemaakt is om sneller boven te zijn. Als je op de roltrap loopt ben je sneller boven omdat je ook omhoog wordt geholpen door de beweging van de roltrap.

de niet-klagende groep:
De niet-klagende groep (laat ik het zo maar even noemen) gaat er blijkbaar vanuit dat de roltrap gemaakt is om het ons makkelijker te maken. Je kunt zonder spierkracht toch boven komen, in ongeveer dezelfde tijd die je op een normale trap ook nodig hebt.

Goed... Nu wil ik eens kijken naar een aantal bronnen.

WikiPedia
quote:
De roltrap is ontworpen om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Echter, wanneer de meeste mensen blijven staan, worden er juist minder mensen vervoerd in vergelijking met een vaste trap. Daarom worden bijvoorbeeld in de Londense metro stilstaande passagiers verzocht om rechts gaan staan op de trede waardoor anderen hen links kunnen passeren (Stand on right, walk on left).
VanDale
quote:
rol·trap (de ~ (m.))
1 bewegende trap voor het vervoer van personen
Volgens www.rechtsopderoltrap.nl is het in het buitenland de normaalste zaak van de wereld dat mensen rechts op de roltrap stilstaan, en de mensen met haast kunnen er links langs lopen.

Na het bekijken van deze bronnen lijkt het mij duidelijk dat de roltrap ECHT bedoelt is om sneller van punt a naar punt b te gaan. Het lijkt me dan ook logisch dat de rechts-op-de-roltrap regel gewoon wordt toegepast.

Verder hoop ik dat het gezeik hierover nu eens ophoudt.

liefs
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_46358453
Ik heb nognooit staan zeiken op een roltrap. Lijkt me vies ook.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:24:24 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_46358546
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:20 schreef veldmuis het volgende:
Inderdaad. De zeik komt ook weer terug namelijk.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:44:36 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_46358967
Ik blijf van mening dat het niet uitmaakt waar je op een roltrap staat. Mensen die haast hebben zijn te laat van huis gegaan en daar hoef ik geen last van te hebben.
Roltrappen bewegen vanzelf en dus hoef ik of een ander dat niet te doen. Als je haast hebt neem je de trap maar.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:57:21 #5
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_46359222
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik blijf van mening dat het niet uitmaakt waar je op een roltrap staat. Mensen die haast hebben zijn te laat van huis gegaan en daar hoef ik geen last van te hebben.
Roltrappen bewegen vanzelf en dus hoef ik of een ander dat niet te doen. Als je haast hebt neem je de trap maar.
ja en soms moeten mensen een aansluiting oid halen?
pi_46359233
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:57 schreef luciferist het volgende:

[..]

Dat is hun probleem?
pi_46359291
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:44 schreef karr-1 het volgende:
iemand die haast heeft is PERSE te laat van huis gegaan? je kan geen andere redenen bedenken? damned wat zal jij een minihoofdje hebben dan!
pi_46359368
Wat een gezeik zeg. Ben het er mee eens dat mensen met haast irritant zijn maar je weet ook hoe slecht het OV soms is en dat je soms wel haast moet hebben omdat je anders een aansluiting mist waardoor je een uur moet wachten. Het is toch een kleine moeite om gewoon rechts te staan en aan de kant te gaan als er iemand met haast aan komt?

Beetje rekening met elkaar houden is ook niet weg hoor.

Maar goed, rechts blijven hebben Nederlanders sowieso moeite mee, vanochtend een hele sliert links rijders in gehaald aangezien de complete rechter rijstrook leeg was.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_46359385
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:20 schreef veldmuis het volgende:
Helemaal als je net daaronder een leuke badjas staat uit te zoeken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46359469
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:00 schreef rival het volgende:

[..]

iemand die haast heeft is PERSE te laat van huis gegaan? je kan geen andere redenen bedenken? damned wat zal jij een minihoofdje hebben dan!
Idd. Laatst was ik twee treinen eerder van huis weggegaan omdat ik per se op tijd op mijn werk MOEST zijn. Had mijn eerste trein een kwartier vertraging, waardoor ik mijn overstap miste. De volgende overstap was pas een half uur later, en die had, je raad het al, ook al een kwartier vertraging. Dan snap je ook wel dat ik op dat punt niet nog een overstap wil missen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:31:10 #11
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_46360143
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:04 schreef BobbyB het volgende:
Wat een gezeik zeg. Ben het er mee eens dat mensen met haast irritant zijn maar je weet ook hoe slecht het OV soms is en dat je soms wel haast moet hebben omdat je anders een aansluiting mist waardoor je een uur moet wachten. Het is toch een kleine moeite om gewoon rechts te staan en aan de kant te gaan als er iemand met haast aan komt?

Beetje rekening met elkaar houden is ook niet weg hoor.

Maar goed, rechts blijven hebben Nederlanders sowieso moeite mee, vanochtend een hele sliert links rijders in gehaald aangezien de complete rechter rijstrook leeg was.
Cruijff zegt dat je maar 10 minuten hoeft te wachten, dus je moet niet uit je nek lullen ouwe.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:39:47 #12
152789 karr-1
pi_46360408
quote:
Dat kan best waar wezen, maar als je perse ergens op tijd moet zijn, dan ga ik zoiezo al eerder van huis af. Dat je haast hebt vind ik prima, maar daar hoef ik geen last van te hebben.
pi_46360543
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:39 schreef karr-1 het volgende:
Dat je haast hebt vind ik prima, maar daar hoef ik geen last van te hebben.
Hoeft niet, maar zal je wel krijgen. Mensen die echt haast hebben zullen niet onder de indruk zijn van een 'ik blijf lekker stoer links staan, haha' houding. Dan wordt er vriendelijk doch daadkrachtig een weg geforceerd.
pi_46360601
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:31 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Cruijff zegt dat je maar 10 minuten hoeft te wachten, dus je moet niet uit je nek lullen ouwe.
Maar de strekking van de post ontgaat je totaal? Niet iedereen woont in een grote stad waar de treinen om de 5 minuten vertrekken
quote:

[..]

Dat kan best waar wezen, maar als je perse ergens op tijd moet zijn, dan ga ik zoiezo al eerder van huis af. Dat je haast hebt vind ik prima, maar daar hoef ik geen last van te hebben.
Je hebt niet alles in de hand, al ga je 3 uur eerder weg, dan nog kan het voorkomen dat je te laat komt. Ik zelf ga ook ruim van te voren weg maar ik weet niet van tevoren welke treinen er vertraging hebben. Denk dat ik voor de rest spreek dat het zonde van je tijd is als je een uur eerder weg moet terwijl je dat uur nog kan slapen en normaal gesproken gewoon je aansluiting haalt. Ik vind je een beetje egoïstisch.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:09:51 #15
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_46364988
De discussie blijft dus...

helaas
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_46366083
De discussie blijft zolang er egoistische klootzakken bestaan.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:41:22 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46366157
Ik vind het zo mooi dat mensen doen alsof het moeite kost om gewoon rechts te gaan staan
pi_46366375
In het OV kan ik dit wel begrijpen, en ga ik braaf rechts staan. Ik vind het erg vervelend voelen als je loopt en je gaat even tijdelijk twee keer zo snel en dan ineens weer normaal dus ik loop meestal niet op de roltrap tenzij haast.

Maar dan van die mensen die zich met twee tassen vol langs je proberen te wurmen op roltrappen in winkels je gaat mij niet vertellen dat dat leuke bijzettafeltje op de 3e etage vertrokken is als jij 40 seconden later boven bent. Dus in een winkel ga ik gewoon naast mn moeder of vriendin op de roltrap en dan wachten ze maar even tenzij ze het vragen (en dan ben je toch al boven).
pi_46366684
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:41 schreef Fliepke het volgende:
Ik vind het zo mooi dat mensen doen alsof het moeite kost om gewoon rechts te gaan staan
Ik vind het dan weer mooi dat mensen het irritant vinden dat mensen links staan omdat ze haast hebben en ze daarom huilen om alle linke linksen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:25:10 #20
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_46371515
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
(...)
twee soorten roltrapgebruikers:

de klagende groep:
De klagende groep gaat er blijkbaar vanuit dat een roltrap gemaakt is om sneller boven te zijn. Als je op de roltrap loopt ben je sneller boven omdat je ook omhoog wordt geholpen door de beweging van de roltrap.

(...)

Na het bekijken van deze bronnen lijkt het mij duidelijk dat de roltrap ECHT bedoelt is om sneller van punt a naar punt b te gaan. Het lijkt me dan ook logisch dat de rechts-op-de-roltrap regel gewoon wordt toegepast.

Verder hoop ik dat het gezeik hierover nu eens ophoudt.
Blijkbaar behoor jij tot de klagende groep. Als jij (en de rest van die gang) dan gewoon je (jullie) bek dicht houdt(en), dan is er geen gezeik meer

Daarnaast is het verboden om te lopen op de roltrap
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_46371736
Zie sig
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_46371872
Opmerkelijk dat men het hier veelal alleen maar heeft over het gebruik van roltrappen op stations ivm het wel of niet halen van de trein. Er zijn op zoveel andere plaatsen nog roltrappen terug te vinden. Ik vind dit meer een verkapte poging om te zeuren over reistijden en aansluitingen.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_46371942
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:25 schreef Ladidadida het volgende:

sure.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:43:17 #24
15609 CamelNL
A la chingada
pi_46372011
Ik schijt op de mensen die altijd maar WAT te klagen hebben. Er staan hier weer genoeg voorbeelden in van mensen die het niet met TS eens zijn.

4 U PEEPS 1 THING: Poep in je hoofd!
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:50:58 #25
163094 Ladidadida
pi_46372290
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:41 schreef Razztwizzle het volgende:

sure.
Let maar eens op, aan de zijkant zitten van die gele stickers en daar staat in een symbool afgebeeld dat er niet gelopen mag worden op de roltrap.
pi_46372291
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:25 schreef Ladidadida het volgende:
Sinds wanneer precies? Lullen in de ruimte kunnen we allemaal, met bronnen komen wordt voor jou wat moeilijker.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:51:21 #27
163094 Ladidadida
pi_46372299
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:50 schreef BobbyB het volgende:

Sinds wanneer precies? Lullen in de ruimte kunnen we allemaal, met bronnen komen wordt voor jou wat moeilijker.
En lezen voor jou
pi_46372327
Vergelijkingen emt roltrappen erin
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:52:44 #29
15609 CamelNL
A la chingada
pi_46372344
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:50 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Let maar eens op, aan de zijkant zitten van die gele stickers en daar staat in een symbool afgebeeld dat er niet gelopen mag worden op de roltrap.
Voor jouw, lees mijn vorige post maar.

Zo te zien met dat duimzuig verhaal van het niet mogen lopen op de roltrap komt echt van Pluto ofzo hoor. Dus, rot maar op naar je eigen planeet.
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
pi_46372346
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:51 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

En lezen voor jou
Als we op dezelfde tijd posten kan ik dat moeilijk gelezen hebben he. Nadenken.

Heb verder nog nooit ergens zo'n sticker gezien.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:57:51 #31
163094 Ladidadida
pi_46372483
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef BobbyB het volgende:

Als we op dezelfde tijd posten kan ik dat moeilijk gelezen hebben he. Nadenken.

Heb verder nog nooit ergens zo'n sticker gezien.
Loop dan ook niet te miepen als een wijf
Alsof ik dat zomaar zou zeggen zonder reden.. Anyway, ga maar eens kijken, er zal een wereld voor je opengaan.
pi_46372559
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:50 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ben jij geestelijkgehandicapt?
Als je het gevoel hebt dat je dood bent leef je nog.
Als allah machtig is moet je er niet te veel van eten.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:01:55 #33
163094 Ladidadida
pi_46372599
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:00 schreef Narkie het volgende:

Ben jij geestelijkgehandicapt?
Nee, maar ik woon in Drenthe, misschien is dat een verklaring.
Hier word je serieus wel eens aangesproken als je op de roltrap loopt hoor, mocht er politie of stadwacht in de buurt zijn..
pi_46372651
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:01 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Hier word je serieus wel eens aangesproken als je op de roltrap loopt hoor, mocht er politie of stadwacht in de buurt zijn..
, mss komt dat door je hoofd, niet door de roltrap?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:04:28 #35
163094 Ladidadida
pi_46372684
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:03 schreef Narkie het volgende:

, mss komt dat door je hoofd, niet door de roltrap?
Wie weet.. Zodat ze wat langer naar mijn mooie hoofd konden kijken
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:04:31 #36
15609 CamelNL
A la chingada
pi_46372688
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:01 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

In de randstad kom je die dingen niet tegen. Dat komt omdat mensen altijd haast hebben. In die boeren zuig provincie waar jij vandaan komt denken ze allemaal nog dat roltrappen zijn om mensen het leven makkelijk te maken.

Wen er maar aan dat de wereldstandaard is: rechts staan, links is lopen en nu weer terug naar die schuur van je om je varkens te voeren
pi_46372692
Ik blijf staan op een roltrap maar ik wil mensen er best langs laten hoor.
Ik bepaal alleen wel zelf aan welke kant ik ga staan omdat ik niet echt zit te wachten op een beuk tegen mijn ontstoken poot.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:05:57 #38
163094 Ladidadida
pi_46372720
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:04 schreef CamelNL het volgende:

Wen er maar aan dat de wereldstandaard is: rechts staan, links is lopen
Wen jij er maar aan dat er altijd mensen zullen zijn zoals ik die lekker blijven staan op de roltrap.. links, rechts, who cares!
pi_46372754
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:04 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wie weet.. Zodat ze wat langer naar mijn mooie hoofd konden kijken
Beschuitje eten dan?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:07:40 #40
15609 CamelNL
A la chingada
pi_46372768
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:05 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wen jij er maar aan dat er altijd mensen zullen zijn zoals ik die lekker blijven staan op de roltrap.. links, rechts, who cares!
Boeren zoals jij gaan voor mij altijd wel aan de kant. En dan heb je er bij die zijn strondeigenwijs, en vliegen over de railing altijd naar beneden, met als aflopen dat ze hun excuses komen brengen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:08:09 #41
163094 Ladidadida
pi_46372782
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:07 schreef Narkie het volgende:

[..]

Beschuitje eten dan?
Alleen om een mooi hoofd? En dan ook nog naar m'n tieten staren zeker
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:09:31 #42
163094 Ladidadida
pi_46372819
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:07 schreef CamelNL het volgende:

Boeren zoals jij gaan voor mij altijd wel aan de kant. En dan heb je er bij die zijn strondeigenwijs, en vliegen over de railing altijd naar beneden, met als aflopen dat ze hun excuses komen brengen.
Blijkbaar zijn wij elkaar nog nooit tegengekomen op de roltrap.
pi_46372823
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:08 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Alleen om een mooi hoofd? En dan ook nog naar m'n tieten staren zeker
Niet alleen naar je tieten hoor
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:10:21 #44
163094 Ladidadida
pi_46372852
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:09 schreef Narkie het volgende:

Niet alleen naar je tieten hoor
Nee?
pi_46372880
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_46372914
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:10 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Nee?
Vet goaf, we slaan het beschuitje eten over en gaan meteen voor de hoofdprijs
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:13:00 #47
163094 Ladidadida
pi_46372947
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:12 schreef Narkie het volgende:

Vet goaf, we slaan het beschuitje eten over en gaan meteen voor de hoofdprijs
Dan kan het africhten beginnen
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:13:26 #48
15609 CamelNL
A la chingada
pi_46372960
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:09 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn wij elkaar nog nooit tegengekomen op de roltrap.
Jij bij dat je nog nooit een free-fall over railing hebt meegemaakt
pi_46372978
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dan kan het africhten beginnen
Eerst een week gezellig koekjes eten toch?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:16:36 #50
163094 Ladidadida
pi_46373045
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef CamelNL het volgende:

Jij bij dat je nog nooit een free-fall over railing hebt meegemaakt
Ga eens iemand anders vervelen met je grootheidswaanzin, kleuter
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef Narkie het volgende:

Eerst een week gezellig koekjes eten toch?
Alleen als je lief bent
pi_46373128
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:16 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ga eens iemand anders vervelen met je grootheidswaanzin, kleuter
[..]

Alleen als je lief bent
Ik ben heel lief
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:21:03 #52
163094 Ladidadida
pi_46373182
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:19 schreef Narkie het volgende:

Ik ben heel lief
Then cookies it is

Ik moet nu gaan, lief zijn!
pi_46373250
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:21 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Then cookies it is

Ik moet nu gaan, lief zijn!
Ok dan ga ik zorgen dat ik de koekjes klaar heb wanneer je terug komt schat
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:24:17 #54
163094 Ladidadida
pi_46373285
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:23 schreef Narkie het volgende:

Ok dan ga ik zorgen dat ik de koekjes klaar heb wanneer je terug komt schat
Ik ben benieuwd
Doeg lieverd!
pi_46373611
Soms krijg ik echt de neiging om sommige mensen van de trap af te gooien als ze links stil gaan staan.. Vooral als je net uit Londen komt waar alles perfect gaat
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:40:50 #56
15609 CamelNL
A la chingada
pi_46373821
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:34 schreef Gebleekte het volgende:
Soms krijg ik echt de neiging om sommige mensen van de trap af te gooien als ze links stil gaan staan.. Vooral als je net uit Londen komt waar alles perfect gaat
Join the club zou ik zeggen
pi_46374017
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:24 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd
Doeg lieverd!
Hier heb je ze mop geniet er van

De keuken ziet er nu alleen zo uit :

pi_46375113
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:47 schreef Narkie het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zullen we maar even stoppen met dat offtopic posten?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:09:46 #59
163094 Ladidadida
pi_46378592
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:47 schreef Narkie het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dank!

Ontopic! Lekker stilstaan op de roltrap!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 23:37:35 #60
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_46385713
Van die mensen die breeduit naast elkaar op de roltrap gaan staan en eenmaal boven gekomen blijven staan treuzelen en twijfelen welke kant ze eens op zouden waggelen Ik kan me eraan ergeren of er gewoon doorheen lopen. Meestal het laatste, daar heb ík namelijk geen last van (als we dan toch egoïstisch gaan doen).
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  zaterdag 17 februari 2007 @ 00:16:16 #61
129299 Roltrapfee
feed me a stray cat
pi_46386815
Maar nog even over die roltrappen, waarom gaat iedereen er vanuit dat alleen mensen met haast op de roltrap willen lopen? Ook als ik alle tijd van de wereld heb loop ik op de roltrap, sommige mensen vinden het fijn om zich snel voort te bewegen en niet fijn om achter ouwehoerende oma's op de roltrap te staan.

Waarom niet gewoon rechts staan? Wat maakt het uit?
When the weather gets rough and it's whiskey in the shade
It's best to wrap your saviour up in cellophane
Hee, een korhoen!
pi_46388654
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:57 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Loop dan ook niet te miepen als een wijf
Alsof ik dat zomaar zou zeggen zonder reden.. Anyway, ga maar eens kijken, er zal een wereld voor je opengaan.
Wie loopt er nou te miepen? Je kan toch ook gewoon lekker rechts gaan staan en anderen het niet zo moeilijk maken of is dat te veel gevraagd? In jouw geval zou zinloos geweld richting jouw kant niet eens zo heel erg zinloos zijn. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat sommigen jou met zo'n instelling graag even kennis laten maken met 1 of meerdere van de roltrap treden.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 06:18:16 #63
163094 Ladidadida
pi_46391226
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:20 schreef BobbyB het volgende:

Wie loopt er nou te miepen? Je kan toch ook gewoon lekker rechts gaan staan en anderen het niet zo moeilijk maken of is dat te veel gevraagd? In jouw geval zou zinloos geweld richting jouw kant niet eens zo heel erg zinloos zijn. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat sommigen jou met zo'n instelling graag even kennis laten maken met 1 of meerdere van de roltrap treden.
Helaas dan voor je, het is me nog nooit gebeurd dat ik aan de kant werd geduwd of dat dat gevraagd werd omdat iemand er langsmoest. Hier is jouw soort in de minderheid en staat iedereen gewoon netjes stil op de roltrap
pi_46391370
jongens stuur gewoon een brief naar de metro als je het er niet mee eens bent.
pi_46391604
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 06:18 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Helaas dan voor je, het is me nog nooit gebeurd dat ik aan de kant werd geduwd of dat dat gevraagd werd omdat iemand er langsmoest. Hier is jouw soort in de minderheid en staat iedereen gewoon netjes stil op de roltrap
Jij hebt het zeker over de lokale roltrap bij de V&D in Terschelling ofzo?

Hier in Den Haag/Rotterdam is het chaos/crisis op de roltrappen

Edit : kijkt in profiel
quote:

Blijf daar ook maar lekker dan met je aso gedrag
pi_46393145
Wkipedia als bron gebruiken
pi_46394166
Ik ben rechts, en in m'n rechterhand heb ik dan ook altijd een zware sporttas. Dus ga ik lekker links staan. Als je haast hebt, neem je de fucking trap maar.

Ow en die idioot uit de openingspost; denk je nou werkelijk dat wikipedia de maatschappij voorschrijft waar ze op een fucking roltrap moeten staan? Of uberhaupt waar dat ding voor bedoeld is?
pi_46394200
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:55 schreef Batsnek het volgende:
Ik ben rechts, en in m'n rechterhand heb ik dan ook altijd een zware sporttas. Dus ga ik lekker links staan. Als je haast hebt, neem je de fucking trap maar.

Ow en die idioot uit de openingspost; denk je nou werkelijk dat wikipedia de maatschappij voorschrijft waar ze op een fucking roltrap moeten staan? Of uberhaupt waar dat ding voor bedoeld is?
Nope, dat doet de maatschappij zelf. Maar ook daar lijk jij je weinig van aan te trekken. Jij denkt blijkbaar: "De maatschappij, dat ben jij. Jij, niet ik."
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46395669
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:56 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nope, dat doet de maatschappij zelf. Maar ook daar lijk jij je weinig van aan te trekken. Jij denkt blijkbaar: "De maatschappij, dat ben jij. Jij, niet ik."
Ach ja, rekening houden met een ander is voor sommigen heel erg moeilijk. Je zou het ook zo kunnen zien, als mensen alle tijd van de wereld hebben, nemen ze maar lekker de gewone trap.
pi_46397243
quote:

[..]

Dus jij bepaalt ff met je dikke reet op de linkerkant van de roltrap of mensen er langs mogen met het argument; had je maar eerder moeten vertrekken? Het enige wat jij met die reet hoeft te doen is rechts staan. Als dat al veel moeite is, misschien kun je dan gewoon beter de hele dag in bed blijven liggen.
pi_46398224
quote:
An escalator can never break. It can only become stairs. You would never see an "Escalator Temporarily Out Of Order" sign, just "Escalator Temporarily Stairs. Sorry for the convenience."
-Mitch Hedberg
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_46399894
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:55 schreef Batsnek het volgende:
Ik ben rechts, en in m'n rechterhand heb ik dan ook altijd een zware sporttas.
Je mag best eens een keer het huis uit zonder een zware sporttas.
Wat zit er trouwens in die tas?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:47:46 #73
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_46400192
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:34 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Gestolen goederen. Met zo'n mentaliteit kun je weinig anders verwachten.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  zaterdag 17 februari 2007 @ 16:16:58 #74
152789 karr-1
pi_46400871
quote:
Dan wordt er vriendelijk doch daadkrachtig een weg geforceerd
Dat hebben er meerdere geprobeerd en die hebben allemaal vriendelijk doch daadkrachtig kennisgemaakt met de vloer dan wel de roltrap. Als je het vraagt ga ik aan de kant, als je gaat forceren ga ik terug forceren.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:43:50 #75
163094 Ladidadida
pi_46419253
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:17 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Jij hebt het zeker over de lokale roltrap bij de V&D in Terschelling ofzo?

Hier in Den Haag/Rotterdam is het chaos/crisis op de roltrappen

Edit : kijkt in profiel
[..]

Blijf daar ook maar lekker dan met je aso gedrag
Als je nou goed had gelezen had je dat direct al geweten
Ik vind je complete onvermogen om je ergens in te verplaatsen en je kortzichtigheid nog best zielig ook Maar blijf jij lekker daar in de crisis, dan geniet ik hier van de rust op de roltrappen. Links, wel te verstaan.
pi_46420253
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:34 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Lal?

Ik bepaal toch zeker zelf wel of ik wel of geen sportas meeneem?? De enige keren dat ik gebruik maken van roltrappen is, als ik naar huis met m'n kleding, die dus in die sporttas zit.

Mensen zou zich eens wat minder om anderen moet bekommeren en meer met het vingertje naar zichzelf moeten wijzen.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:52:43 #77
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46420382
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:57 schreef luciferist het volgende:

[..]

---> trap
  zondag 18 februari 2007 @ 11:55:50 #78
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_46420451
sommige roltrappen zijn niet breed genoeg om iemand met haast er langs te laten.
hallo luitjes.
pi_46422442
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:43 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Als je nou goed had gelezen had je dat direct al geweten
Ik vind je complete onvermogen om je ergens in te verplaatsen en je kortzichtigheid nog best zielig ook Maar blijf jij lekker daar in de crisis, dan geniet ik hier van de rust op de roltrappen. Links, wel te verstaan.
En dat durf jij te zeggen? Jij mist net zo goed het vermogen om je ergens in te verplaatsen dus begin dan helemaal niet over anderen.
pi_46423043
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:09 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En dat durf jij te zeggen? Jij mist net zo goed het vermogen om je ergens in te verplaatsen dus begin dan helemaal niet over anderen.
Hij bezit in ieder geval niet het vermogen om zich van links naar rechts te veplaatsen.
  zondag 18 februari 2007 @ 13:59:02 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_46424252
Is het zo moeilijk om rechts te staan? Zoals eerder gezegd, in Londen (waar het VEEL drukker is) kent iedereen die regel, en houdt zich er ook gewoon aan. Lekker boeiend of iemand haast heeft, dan laat je ze erlangs en lach je ze uit.

Maargoed, STEL JE VOOR dat je een halve meter naar rechts zou moeten omdat iemand erlangs moet
  zondag 18 februari 2007 @ 14:08:38 #82
163094 Ladidadida
pi_46424592
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:09 schreef BobbyB het volgende:

Jij gaat er gewoon vanuit dat het overal zo is zoals in het chaotische westen en dus noem je mij een aso omdat ik hier links op de roltrap sta Je zou me ook gewoon kunnen geloven als ik zeg dat dat hier heel normaal is en dat er dus niks asociaals aan is.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:27 schreef IBAZ het volgende:

Hij bezit in ieder geval niet het vermogen om zich van links naar rechts te veplaatsen.
Ik ben een zij.
pi_46424914
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:08 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Jij gaat er gewoon vanuit dat het overal zo is zoals in het chaotische westen en dus noem je mij een aso omdat ik hier links op de roltrap sta Je zou me ook gewoon kunnen geloven als ik zeg dat dat hier heel normaal is en dat er dus niks asociaals aan is.
Ik woon ten eerste niet in het westen, maar dat ter zijde Je bent inderdaad niet aso omdat je links staat, maar de vraag is, ga je ook naar rechts als iemand het zou vragen naar rechts te gaan of er langs zou willen omdat ie haast heeft?
  zondag 18 februari 2007 @ 15:40:11 #84
163094 Ladidadida
pi_46428178
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:17 schreef BobbyB het volgende:

Ik woon ten eerste niet in het westen, maar dat ter zijde
Ohja, ik zie het, was iemand anders die dat zei, sorry
quote:
Je bent inderdaad niet aso omdat je links staat, maar de vraag is, ga je ook naar rechts als iemand het zou vragen naar rechts te gaan of er langs zou willen omdat ie haast heeft?
Wat een vriendelijkheid ineens, bijna eng. Natuurlijk ga ik dan aan de kant, als het gevraagd wordt iig, het gebeurt me alleen nooit. Daarnaast is het ook echt niet zo dat ik heel demonstratief aan de linkerkant ga staan ofzo; ik ga gewoon staan en loop boven (of beneden) weer verder. Ben er nooit bewust mee bezig waar/hoe ik ga staan.
pi_46430624
quote:
Regelmatig lees ik hier op Fok en in de andere media klachten over het verkeerde gebruik van de roltrap in Nederland. Deze mensen klagen hierover, omdat ze vinden dat je alleen rechts op de roltrap stil mag staan. De linkerkant van de roltrap zou bedoelt zijn voor mensen met haast. Zij kunnen dan traplopen op de roltrap, en zo met dubbele snelheid naar boven vliegen.
Goh, nog nooit van gehoord.
Als het een echte regel was dan zou het op een bordje bij de roltrap staan.
(Niet zitten op de roltrap, niet stilstaan voor of achter de roltrap, je handen er niet tussen steken, enz)
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 18 februari 2007 @ 18:09:17 #86
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_46433159
quote:

[..]

En ik hoef geen last te hebben van mensen die met een slakkengang ergens heen gaan.
Kleine moeite om een beetje ruimte te maken.
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_46586983
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:45 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Lal?

Ik bepaal toch zeker zelf wel of ik wel of geen sportas meeneem?? De enige keren dat ik gebruik maken van roltrappen is, als ik naar huis met m'n kleding, die dus in die sporttas zit.

Mensen zou zich eens wat minder om anderen moet bekommeren en meer met het vingertje naar zichzelf moeten wijzen.
In een woning in Amsterdam-Buitenveldert heeft de Nationale Recherche een grote wapenvondst gedaan. In het appartement lagen een reiskoffer en een sporttas met twaalf pistolen en revolvers, een geweer, drie Uzi-machinepistolen, twee Kalashnikovgeweren en een anti-tankraket.
pi_46587286
Ja ik ga altijd als ik met mijn vriendin of met wat vrienden ben netjes achter mekaar staan zodat haastige mensen met vaak veel te grote tassen tegen me aan kunnen beuken... nee we gaan mooi langs mekaar staan want als je door die 10 sec die je sneller bent net je trein/bus/whatever haalt dan zet je maar 2 grote stappen voor de roltrap...
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_46587362
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:37 schreef GekkeMat het volgende:
Ja ik ga altijd als ik met mijn vriendin of met wat vrienden ben netjes achter mekaar staan zodat haastige mensen met vaak veel te grote tassen tegen me aan kunnen beuken... nee we gaan mooi langs mekaar staan want als je door die 10 sec die je sneller bent net je trein/bus/whatever haalt dan zet je maar 2 grote stappen voor de roltrap...
Voel je je nou ontzettend stoer dat je voor anderen kunt bepalen of ze door mogen lopen of dat ze stil mogen staan? Moet je toch wel een ontzettend groot machtsgevoel geven denk ik enne hoeveel cm scheelt dat nou op je huidige 10cm? 2cm? of vind je het echt een heel geil idee en komt er zelfs 5cm bij?

Er staat zelfs een sticker op de paal voor de roltrap dat de linkerkant is om te lopen en de rechterkant om stil te staan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46590724
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:37 schreef GekkeMat het volgende:
Jij staat nooit alleen op de roltrap?
pi_46591700
ik poep altijd op roltrappen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_46591789
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:59 schreef GotC het volgende:
Is het zo moeilijk om rechts te staan? Zoals eerder gezegd, in Londen (waar het VEEL drukker is) kent iedereen die regel, en houdt zich er ook gewoon aan.
Maar als ze in Londen allemaal rechts staan, zouden wij toch allemaal links moeten gaan staan?
pi_46592503
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:45 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Jij staat nooit alleen op de roltrap?
als ik alleen ben sta ik altijd rechts maar als ik met meerdere mensen ben gaan we echt niet achter mekaar staan. Want volgens het postertje boven je voel ik me dan niet meer machtig en stoer! ik bedoel das toch zeker 30 sec voor mij dak me ff stoer kan voelen

moet je maar 10 sec eerder aanlopen als je haast hebt
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_46592786
Bij de V&D lijkt me het en beetje lastig om links te passeren
pi_46597128
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:45 schreef Kadaster het volgende:
Bij de V&D lijkt me het en beetje lastig om links te passeren
Haast hebben in de V&D lijkt me ook niet echt prettig.
pi_46597247
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:10 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Haast hebben in de V&D lijkt me ook niet echt prettig.
En ook niet echt nodig.
pi_46597675
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:16 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar als ze in Londen allemaal rechts staan, zouden wij toch allemaal links moeten gaan staan?
whehe, scherp

Ik snap uberhaupt niet dat mensen de moeite nemen, om zich over dit soort shit op te winden.
  zondag 1 april 2007 @ 19:07:43 #98
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47900044
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:45 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Lal?

Als ik een zware tas bij me heb zet ik die voor me neer op de roltrap, zodat mensen links van me kunnen lopen. Ik vind het nl. ook reteirritant als ik een trein moet halen en iedereen moet zo nodig naast elkaar staan. Kennen ze elkaar? En dan niet de moeite nemen om je er langs te laten, ik douw ze zo opzij hoor!

En ik las ook hierboven ergens dat mensen die haast hebben de trap maar moeten nemen.. dat duurt natuurlijk langer dan lopen op de roltrap dus dat is ook geen optie.

Wat trouwens ook heel irritant is: als ik mijn trein moet halen en ze zijn net aan het controleren. Ik ben 3 keer de trap opgesprint, net gedaan of ik de controleur niet zag of hoorde dat hij me riep..
De eerste sprong bijna uit zijn vel maar kwam me niet achterna. De tweede wel en die stond erop mijn kaartje te zien.
De derde was te laat, toen zat ik al in de trein.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zondag 1 april 2007 @ 20:52:49 #99
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47903677
Ladidadida, in zulke roltrapsituaties moet je altijd denken: Wat zou Jezus nu doen. En dan denk je: Die zou vast rechts gaan staan, omdat hij niemand wil hinderen ^^
Hallowed be my name
  zondag 1 april 2007 @ 20:55:43 #100
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47903782
Jezus zou gewoon zweven over die roltrap. Hij liep toch ook over water?
pi_47903859
Jezus zou niet met een roltrap gaan want dat is een duivelse uitvinding om mensen dik te maken zodat ze niet door de hemelpoort kunnen
pi_47904045
Op de stoep loop je toch ook automatisch rechts? In de winkelstraat toch ook?

pi_47904058
Ik vind het zwaar onbeleefd om langs iemand heen te lopen op de roltrap, ook al staat-ie rechts.
Die dingen zijn gewoon te smal om dat een beetje elegant te doen en ten tweede: waarom zou je moeilijk doen over die paar seconden dat je op zo'n ding staat?
Ik ben zelf ook best wel eens gehaast, maar over zo'n klein rotstukje doe ik niet moeilijk.
pi_47904129
Vaak altijd links er langs rennen om een overstap te halen... En dan heb je van die vakantie gangers op Schiphol die weer moeilijk doen met hun koffers
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  zondag 1 april 2007 @ 21:09:33 #105
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47904255
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:03 schreef ToT het volgende:
Ik vind het zwaar onbeleefd om langs iemand heen te lopen op de roltrap, ook al staat-ie rechts.
Die dingen zijn gewoon te smal om dat een beetje elegant te doen en ten tweede: waarom zou je moeilijk doen over die paar seconden dat je op zo'n ding staat?
Ik ben zelf ook best wel eens gehaast, maar over zo'n klein rotstukje doe ik niet moeilijk.
Waarom zou je niet moeilijk doen als je vervolgens een kwartier op de volgende trein moet wachten waardoor je je aansluiting op een bus mist die maar 1 keer in het half uur komt na half 7?
pi_47904601
Mja moet je maar eerder vertrekken.

Tenzij je ook al met openbaar vervoer daar bent aangekomen, DAN is het wel aardig lullig ja.
  zondag 1 april 2007 @ 21:28:15 #107
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47905037
Precies. Als je al met de tram komt die ook alweer niet op tijd is.. ik kan moeilijk een half uur eerder van mijn werk weggaan...
pi_47906771
Zit wat in.
Tja ik heb sowieso een hekel aan het openbaar vervoer.
Je moet bij het instappen in de trein vaak bij wijze van spreken je leuter keihard tegen iemand voor je duwen om de deur achter je kont dicht te laten gaan.
Bomvol, die dingen.

Kwartier wachttijd bij het overstappen....jeez....

Zodra ik een contractje heb met het werk, ga ik verhuizen zodat ik dichterbij woon.
  zondag 1 april 2007 @ 22:48:38 #109
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47908524
Wat denk je bij het uitstappen?
Mensen komen al naar binnen terwijl nog niet eens iedereen buiten is.. ze glippen het eerste het beste gaatje in en de mensen die aan het uitstappen zijn staan zowat klem omdat die mensen richting de banken willen gaan.
Moeten ze niet net doen als ik er sta want ik wandel ze zo de trein weer uit. Net zo makkelijk.
pi_47914809
Hehehe okee dan!

Pfff nee ik heb al een paar keer meegemaakt dat er bij elk station in de trein werd omgeroepen door de machinist dat hij zich excuseerde dat we allemaal "als sardienen in een blikje" zaten en dat hij echt een klacht ging indienen, omdat we beter materieel nodig hadden.

Je kunt er ook geen touw aan vastknopen: soms krijg je 3 dubbeldeks treinstellen, en soms krijg je 1 enkele zwaar verouderde "hondskop"-treinstel, en in beide gevallen moeten er evenveel mensen in.
(No shit, ik overdrijf niet!)

Maar we wijken af van het onderwerp.
  maandag 2 april 2007 @ 09:25:27 #111
163094 Ladidadida
pi_47916167
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:52 schreef Ferdie88 het volgende:
Ladidadida, in zulke roltrapsituaties moet je altijd denken: Wat zou Jezus nu doen. En dan denk je: Die zou vast rechts gaan staan, omdat hij niemand wil hinderen ^^
Waar komt Jezus nou ineens vandaan?
  maandag 2 april 2007 @ 11:15:19 #112
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47918914
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Dat is hun probleem?
Ja, en het kost jou geen moeite of tijd om gewoon netjes rechts te gaan staan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_47934754
Of je stapt gewoon ff opzij als je merkt dat er iemand aan komt lopen die er voorbij wil.
Doe ik in ieder geval.
Ik vind het niet noodzakelijk om meteen rechts te gaan staan, maar heb wel de beleefdheid aan de kant te gaan voor anderen.

En soms loop ik zelf ook de roltrap op.
  maandag 2 april 2007 @ 19:06:42 #114
77575 NiTiN
Move On Up
pi_47934854
Simpel: Houd rechts als je lui wilt blijven staan
dan kunnen de toffe mensen links passeren.
I went clubbing. Softest coat ever.
  maandag 2 april 2007 @ 19:21:36 #115
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47935484
Vanwaar al die haast

Ik krijg spontaan zin om in Tibet te gaan wonen als ik dit topic lees. Rennen rennen rennen, hard rijden en nog steeds te laat
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_47935550
Mensen met haast.
pi_47935742
Mee eensch, Dromenvanger!

Toen ik er een tijdje geleden een topic over zag, dacht ik eerst dat het een sarcastische lemming-topic was of zo.
  maandag 2 april 2007 @ 19:29:34 #118
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47935853
Mensen die stilstaan op een roltrap zijn gedegenereerde mensen. Dankzij hen kan de mensheid zich over tweehonderd jaar niet meer met zijn eigen spieren voortbewegen en heeft iedereen gehandicaptenkarretjes nodig. Mensen die stilstaan op de roltrap hebben in hun leven verder niets te doen dan lui zijn en wachten totdat hun buiken zover zijn uitgedijt dat ze zich voortaan rollend kunnen voortbewegen zonder dat dat pijn doet. Dat kost ook geen moeite.

Echt, als je dan toch zo vreselijk tyfuslui bent om STIL te gaan staan op een roltrap, doe dat dan aan de rechterkant zodat echte mensen geen last van je hebben tijdens je tentoonspreiding van stupiditeit.
Ik vind mezelf erg slim.
  maandag 2 april 2007 @ 19:32:20 #119
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47936003
Ik ben rechtshandig dus ik ga vanzelf rechts staan op de roltrap

Maar al die haastende mensen

Alsof je haast nodig hebt om in conditie te blijven

En volgens mij zijn mensen met haast zelf lui omdat ze nooit op tijd vertrekken
  maandag 2 april 2007 @ 19:34:11 #120
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47936105
Het is geen haast. Het is gewoon niet ieder dingetje aangrijpen om op de tokkies te gaan lijken.
Ik vind mezelf erg slim.
  maandag 2 april 2007 @ 19:36:04 #121
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47936206
Waarom rennen als het ook lekker relaxed kan?

Je slaapt toch 30 jaar in je leven, net alsof die 3 minuten winst met rennen op de roltrap zin heeft

En er bestaat ook nog zoiets als een sportschool.
  maandag 2 april 2007 @ 19:38:07 #122
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47936305
Toen de mensheid nog op herten moest jagen en nog gewoon liep op de roltrap, waren er geen sportscholen nodig.
Ik vind mezelf erg slim.
pi_47936312
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:39 schreef giscard het volgende:
De discussie blijft zolang er egoistische klootzakken bestaan.
pi_47936317
Ik denk dat dit, net als met zo veel discussies hier, nergens op uitdraait.

Loop die trap op als je een paar seconden tijdwinst wil hebben / nodig hebt.
Ga gewoon f opzij als je merkt dat iemand er langs wil.
Ik vind het soms ook irritant als ik die trap oploop en mensen doodleuk blijven staan, maar tegelijk besef ik dat ik ook niet dood zal gaan aan die paar seconden die ik daarmee verlies.
  maandag 2 april 2007 @ 19:41:26 #125
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47936458
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:38 schreef Victor_Eremita het volgende:
Toen de mensheid nog op herten moest jagen en nog gewoon liep op de roltrap, waren er geen sportscholen nodig.

Wat zijn de voordelen van de roltrap dan? Ik kies ook vaker voor de normale trap. Tis niet zo dat ik te lui ben om trappen te lopen. Vaak vind ik een roltrap zelfs lastig. Gewone trap heb je te minste zelf controle op de snelheid en beweging van het bewegen.
pi_47939312
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom rennen als het ook lekker relaxed kan?

Je slaapt toch 30 jaar in je leven, net alsof die 3 minuten winst met rennen op de roltrap zin heeft

En er bestaat ook nog zoiets als een sportschool.
Mensen die naar een sportschool gaan.
Ik beweeg liever in de vrije natuur.
pi_47939404
Nee joh, wel naar de sportschool gaan!
Kun je tenminste de Stairmaster gebruiken!
Heb je wel nodig als je regelmatig de roltrap neemt!
  maandag 2 april 2007 @ 21:36:41 #128
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47941897
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wat zijn de voordelen van de roltrap dan? Ik kies ook vaker voor de normale trap. Tis niet zo dat ik te lui ben om trappen te lopen. Vaak vind ik een roltrap zelfs lastig. Gewone trap heb je te minste zelf controle op de snelheid en beweging van het bewegen.
Ik neem meestal ook de trap. Maar soms is er alleen een roltrap en dan is het irritant.
Ik vind mezelf erg slim.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:21:40 #129
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47956201
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef Dromenvanger het volgende:

Ik ben niet zo'n spast dat ik moeite heb m'n bewegingen op een roltrap te coordineren. En of en waarom ik haast heb is niet jouw proboleem. Dat ik een trein of bus mis omdat ik net te laat ben is wel mijn probleem. Lopen op roltrap = sneller dan lopen op een trap. Sim-pel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_47956392
quote:

Goed... Nu wil ik eens kijken naar een aantal bronnen.

WikiPedia
[..]
het lijkt me duidelijk dat je wikipedia niet kunt nemen als objectieve bron ...

die entry is duidelijk beinvloed door een radicale fractie van de 'doorlopen-op-de-roltrap-aanhangers' welke een beledigende en absoluut subjectieve stelling innemen tegenover mensen die gewoon van het gemak uitgaan en die als ze willen traplopen wel een trap nemen en geen roltrap ...

Ik denk dat dat stukje absoluut veranderd moet worden naar een meer objectieve alinea zonder stellingname in de strijd tussen doorgeslagen 'doorloop-fanaten' en mensen die een wat zinnigere levensopstelling hebben, en van een roltrap geen groot probleem maken maar er gewoon van genieten.

mensen die willen traplopen, moeten gewoon geen roltrap nemen maar kunnen wel de trap nemen..
vind je bv ook dat je in de lift heel hard omhoog moet springen?
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:29:04 #131
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47956508
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:26 schreef Stippel het volgende:

mensen die willen traplopen, moeten gewoon geen roltrap nemen maar kunnen wel de trap nemen..
vind je bv ook dat je in de lift heel hard omhoog moet springen?
Dat is toch geen vergelijking? Springen in een lift heeft geen zin, lopen op een roltrap wel.

En er is niemand van de "lopers" die zegt dat je niet stil mag staan op een roltrap. De vraag is alleen of ze dat aan de rechterkant willen doen.
pi_47956690
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef Larissa het volgende:

[..]

Dat is toch geen vergelijking? Springen in een lift heeft geen zin, lopen op een roltrap wel.
als je wilt lopen, neem dan gewoon een trap, die is ervoor gemaakt

alsof wij stilstaanders gaan stilstaan op de gewone trap om de lopers daar te hinderen; dat doen we toch ook niet, waarom komen jullie dan wel op onze roltrap voor mensen die graag stilstaan bij het naarboven reizen in onze nekken hijgen of tegen ons aanstoten?
quote:
En er is niemand van de "lopers" die zegt dat je niet stil mag staan op een roltrap. De vraag is alleen of ze dat aan de rechterkant willen doen.
er is niemand van de stilstaanders die jullie verbied de trap te nemen, integendeel, dat zien we graag
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:50:37 #133
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47957351
Wat een domme vragen toch weer... lopen op de gewone trap kost meer tijd dan lopen op de roltrap. En hoe moeilijk is het nou om niet met zijn tweeën naast elkaar te gaan op de roltrap??
pi_47957497
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:50 schreef Larissa het volgende:
Wat een domme vragen toch weer... lopen op de gewone trap kost meer tijd dan lopen op de roltrap. En hoe moeilijk is het nou om niet met zijn tweeën naast elkaar te gaan op de roltrap??
ah, als je geen moeite hebt, waarom dan moeilijk doen over mensen die stilstaan?

grutjes, het is niet dat mensen die gewoon rustig stilstaan websites gaan opzetten om te 'protesteren' tegen mensen die stilstaan op een roltrap of die suggestieve en subjectieve beledigingen van stilstaande mensen op een roltrap gaan schrijven als 'warheid' op wikipedia....

Het zou echter wel tijd worden, want de fundamentalistische roltrap-joggers worden steeds aggressiever en storender voor de mensen die rustig stilstaan... in de steeds aggressievere maatschappij is het nu wachten op eerste rustige stilstaander die een mes in de rug krijgt van zo'n opgeschoten roltrap-loop-radikaalski.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:57:59 #135
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47957609
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:54 schreef Stippel het volgende:

ah, als je geen moeite hebt, waarom dan moeilijk doen over mensen die stilstaan?
hoe vaak moet ik dat nog herhalen?
OMDAT ZE HET NODIG VINDEN MET 2 MAN NAAST ELKAAR OP DE ROLTRAP TE GAAN STAAN ZODAT DEGENEN DIE DE TREIN MOETEN HALEN ER NIET LANGS KUNNEN.
pi_47957864
ik hoop dat de AIVD jullie soort van roltrap-terroristen goed in de gaten houd ...

de aggressiviteit en intollerantie jegens stilstaande mensen op roltrappen is overduidelijk en uiterst verontrustend.
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:52:48 #137
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47959434
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:33 schreef Stippel het volgende:
als je wilt lopen, neem dan gewoon een trap, die is ervoor gemaakt
Mensen die een aansluiting willen halen, nemen graag de sneltste route. Helaas is dat in veel gevallen inderdaad de trap omdat aso's zoals jijzelf graag de linkerkant van de roltrap OOK willen blokkeren.

Waarom kun je niet gewoon rechts gaan staan? Maakt voor jou niks uit, en de mensen die een aansluiting willen halen hebben een iets grotere kans dat het ze lukt.
pi_47973687
Te erg dit!

Okee met 2 man naast elkaar op de roltrap is asociaal.
Verder gewoon lekker staan hoe je wil staan en aan de kant gaan als je merkt dat iemand er langs wil.

Klaar.

Er zijn al genoeg opgedrongen regeltjes in deze maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')