abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47903859
Jezus zou niet met een roltrap gaan want dat is een duivelse uitvinding om mensen dik te maken zodat ze niet door de hemelpoort kunnen
pi_47904045
Op de stoep loop je toch ook automatisch rechts? In de winkelstraat toch ook?

pi_47904058
Ik vind het zwaar onbeleefd om langs iemand heen te lopen op de roltrap, ook al staat-ie rechts.
Die dingen zijn gewoon te smal om dat een beetje elegant te doen en ten tweede: waarom zou je moeilijk doen over die paar seconden dat je op zo'n ding staat?
Ik ben zelf ook best wel eens gehaast, maar over zo'n klein rotstukje doe ik niet moeilijk.
pi_47904129
Vaak altijd links er langs rennen om een overstap te halen... En dan heb je van die vakantie gangers op Schiphol die weer moeilijk doen met hun koffers
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  zondag 1 april 2007 @ 21:09:33 #105
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47904255
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:03 schreef ToT het volgende:
Ik vind het zwaar onbeleefd om langs iemand heen te lopen op de roltrap, ook al staat-ie rechts.
Die dingen zijn gewoon te smal om dat een beetje elegant te doen en ten tweede: waarom zou je moeilijk doen over die paar seconden dat je op zo'n ding staat?
Ik ben zelf ook best wel eens gehaast, maar over zo'n klein rotstukje doe ik niet moeilijk.
Waarom zou je niet moeilijk doen als je vervolgens een kwartier op de volgende trein moet wachten waardoor je je aansluiting op een bus mist die maar 1 keer in het half uur komt na half 7?
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_47904601
Mja moet je maar eerder vertrekken.

Tenzij je ook al met openbaar vervoer daar bent aangekomen, DAN is het wel aardig lullig ja.
  zondag 1 april 2007 @ 21:28:15 #107
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47905037
Precies. Als je al met de tram komt die ook alweer niet op tijd is.. ik kan moeilijk een half uur eerder van mijn werk weggaan...
pi_47906771
Zit wat in.
Tja ik heb sowieso een hekel aan het openbaar vervoer.
Je moet bij het instappen in de trein vaak bij wijze van spreken je leuter keihard tegen iemand voor je duwen om de deur achter je kont dicht te laten gaan.
Bomvol, die dingen.

Kwartier wachttijd bij het overstappen....jeez....

Zodra ik een contractje heb met het werk, ga ik verhuizen zodat ik dichterbij woon.
  zondag 1 april 2007 @ 22:48:38 #109
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47908524
Wat denk je bij het uitstappen?
Mensen komen al naar binnen terwijl nog niet eens iedereen buiten is.. ze glippen het eerste het beste gaatje in en de mensen die aan het uitstappen zijn staan zowat klem omdat die mensen richting de banken willen gaan.
Moeten ze niet net doen als ik er sta want ik wandel ze zo de trein weer uit. Net zo makkelijk.
pi_47914809
Hehehe okee dan!

Pfff nee ik heb al een paar keer meegemaakt dat er bij elk station in de trein werd omgeroepen door de machinist dat hij zich excuseerde dat we allemaal "als sardienen in een blikje" zaten en dat hij echt een klacht ging indienen, omdat we beter materieel nodig hadden.

Je kunt er ook geen touw aan vastknopen: soms krijg je 3 dubbeldeks treinstellen, en soms krijg je 1 enkele zwaar verouderde "hondskop"-treinstel, en in beide gevallen moeten er evenveel mensen in.
(No shit, ik overdrijf niet!)

Maar we wijken af van het onderwerp.
  maandag 2 april 2007 @ 09:25:27 #111
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_47916167
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:52 schreef Ferdie88 het volgende:
Ladidadida, in zulke roltrapsituaties moet je altijd denken: Wat zou Jezus nu doen. En dan denk je: Die zou vast rechts gaan staan, omdat hij niemand wil hinderen ^^
Waar komt Jezus nou ineens vandaan?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  maandag 2 april 2007 @ 11:15:19 #112
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47918914
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Dat is hun probleem?
Ja, en het kost jou geen moeite of tijd om gewoon netjes rechts te gaan staan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_47934754
Of je stapt gewoon ff opzij als je merkt dat er iemand aan komt lopen die er voorbij wil.
Doe ik in ieder geval.
Ik vind het niet noodzakelijk om meteen rechts te gaan staan, maar heb wel de beleefdheid aan de kant te gaan voor anderen.

En soms loop ik zelf ook de roltrap op.
  maandag 2 april 2007 @ 19:06:42 #114
77575 NiTiN
Move On Up
pi_47934854
Simpel: Houd rechts als je lui wilt blijven staan
dan kunnen de toffe mensen links passeren.
I went clubbing. Softest coat ever.
  maandag 2 april 2007 @ 19:21:36 #115
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47935484
Vanwaar al die haast

Ik krijg spontaan zin om in Tibet te gaan wonen als ik dit topic lees. Rennen rennen rennen, hard rijden en nog steeds te laat
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_47935550
Mensen met haast.
pi_47935742
Mee eensch, Dromenvanger!

Toen ik er een tijdje geleden een topic over zag, dacht ik eerst dat het een sarcastische lemming-topic was of zo.
  maandag 2 april 2007 @ 19:29:34 #118
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47935853
Mensen die stilstaan op een roltrap zijn gedegenereerde mensen. Dankzij hen kan de mensheid zich over tweehonderd jaar niet meer met zijn eigen spieren voortbewegen en heeft iedereen gehandicaptenkarretjes nodig. Mensen die stilstaan op de roltrap hebben in hun leven verder niets te doen dan lui zijn en wachten totdat hun buiken zover zijn uitgedijt dat ze zich voortaan rollend kunnen voortbewegen zonder dat dat pijn doet. Dat kost ook geen moeite.

Echt, als je dan toch zo vreselijk tyfuslui bent om STIL te gaan staan op een roltrap, doe dat dan aan de rechterkant zodat echte mensen geen last van je hebben tijdens je tentoonspreiding van stupiditeit.
Ik vind mezelf erg slim.
  maandag 2 april 2007 @ 19:32:20 #119
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47936003
Ik ben rechtshandig dus ik ga vanzelf rechts staan op de roltrap

Maar al die haastende mensen

Alsof je haast nodig hebt om in conditie te blijven

En volgens mij zijn mensen met haast zelf lui omdat ze nooit op tijd vertrekken
  maandag 2 april 2007 @ 19:34:11 #120
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47936105
Het is geen haast. Het is gewoon niet ieder dingetje aangrijpen om op de tokkies te gaan lijken.
Ik vind mezelf erg slim.
  maandag 2 april 2007 @ 19:36:04 #121
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47936206
Waarom rennen als het ook lekker relaxed kan?

Je slaapt toch 30 jaar in je leven, net alsof die 3 minuten winst met rennen op de roltrap zin heeft

En er bestaat ook nog zoiets als een sportschool.
  maandag 2 april 2007 @ 19:38:07 #122
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47936305
Toen de mensheid nog op herten moest jagen en nog gewoon liep op de roltrap, waren er geen sportscholen nodig.
Ik vind mezelf erg slim.
pi_47936312
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:39 schreef giscard het volgende:
De discussie blijft zolang er egoistische klootzakken bestaan.
pi_47936317
Ik denk dat dit, net als met zo veel discussies hier, nergens op uitdraait.

Loop die trap op als je een paar seconden tijdwinst wil hebben / nodig hebt.
Ga gewoon f opzij als je merkt dat iemand er langs wil.
Ik vind het soms ook irritant als ik die trap oploop en mensen doodleuk blijven staan, maar tegelijk besef ik dat ik ook niet dood zal gaan aan die paar seconden die ik daarmee verlies.
  maandag 2 april 2007 @ 19:41:26 #125
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47936458
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:38 schreef Victor_Eremita het volgende:
Toen de mensheid nog op herten moest jagen en nog gewoon liep op de roltrap, waren er geen sportscholen nodig.

Wat zijn de voordelen van de roltrap dan? Ik kies ook vaker voor de normale trap. Tis niet zo dat ik te lui ben om trappen te lopen. Vaak vind ik een roltrap zelfs lastig. Gewone trap heb je te minste zelf controle op de snelheid en beweging van het bewegen.
pi_47939312
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom rennen als het ook lekker relaxed kan?

Je slaapt toch 30 jaar in je leven, net alsof die 3 minuten winst met rennen op de roltrap zin heeft

En er bestaat ook nog zoiets als een sportschool.
Mensen die naar een sportschool gaan.
Ik beweeg liever in de vrije natuur.
pi_47939404
Nee joh, wel naar de sportschool gaan!
Kun je tenminste de Stairmaster gebruiken!
Heb je wel nodig als je regelmatig de roltrap neemt!
  maandag 2 april 2007 @ 21:36:41 #128
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_47941897
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wat zijn de voordelen van de roltrap dan? Ik kies ook vaker voor de normale trap. Tis niet zo dat ik te lui ben om trappen te lopen. Vaak vind ik een roltrap zelfs lastig. Gewone trap heb je te minste zelf controle op de snelheid en beweging van het bewegen.
Ik neem meestal ook de trap. Maar soms is er alleen een roltrap en dan is het irritant.
Ik vind mezelf erg slim.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:21:40 #129
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47956201
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef Dromenvanger het volgende:

Ik ben niet zo'n spast dat ik moeite heb m'n bewegingen op een roltrap te coordineren. En of en waarom ik haast heb is niet jouw proboleem. Dat ik een trein of bus mis omdat ik net te laat ben is wel mijn probleem. Lopen op roltrap = sneller dan lopen op een trap. Sim-pel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_47956392
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

Goed... Nu wil ik eens kijken naar een aantal bronnen.

WikiPedia
[..]
het lijkt me duidelijk dat je wikipedia niet kunt nemen als objectieve bron ...

die entry is duidelijk beinvloed door een radicale fractie van de 'doorlopen-op-de-roltrap-aanhangers' welke een beledigende en absoluut subjectieve stelling innemen tegenover mensen die gewoon van het gemak uitgaan en die als ze willen traplopen wel een trap nemen en geen roltrap ...

Ik denk dat dat stukje absoluut veranderd moet worden naar een meer objectieve alinea zonder stellingname in de strijd tussen doorgeslagen 'doorloop-fanaten' en mensen die een wat zinnigere levensopstelling hebben, en van een roltrap geen groot probleem maken maar er gewoon van genieten.

mensen die willen traplopen, moeten gewoon geen roltrap nemen maar kunnen wel de trap nemen..
vind je bv ook dat je in de lift heel hard omhoog moet springen?
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:29:04 #131
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47956508
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:26 schreef Stippel het volgende:

mensen die willen traplopen, moeten gewoon geen roltrap nemen maar kunnen wel de trap nemen..
vind je bv ook dat je in de lift heel hard omhoog moet springen?
Dat is toch geen vergelijking? Springen in een lift heeft geen zin, lopen op een roltrap wel.

En er is niemand van de "lopers" die zegt dat je niet stil mag staan op een roltrap. De vraag is alleen of ze dat aan de rechterkant willen doen.
pi_47956690
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef Larissa het volgende:

[..]

Dat is toch geen vergelijking? Springen in een lift heeft geen zin, lopen op een roltrap wel.
als je wilt lopen, neem dan gewoon een trap, die is ervoor gemaakt

alsof wij stilstaanders gaan stilstaan op de gewone trap om de lopers daar te hinderen; dat doen we toch ook niet, waarom komen jullie dan wel op onze roltrap voor mensen die graag stilstaan bij het naarboven reizen in onze nekken hijgen of tegen ons aanstoten?
quote:
En er is niemand van de "lopers" die zegt dat je niet stil mag staan op een roltrap. De vraag is alleen of ze dat aan de rechterkant willen doen.
er is niemand van de stilstaanders die jullie verbied de trap te nemen, integendeel, dat zien we graag
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:50:37 #133
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47957351
Wat een domme vragen toch weer... lopen op de gewone trap kost meer tijd dan lopen op de roltrap. En hoe moeilijk is het nou om niet met zijn tweeën naast elkaar te gaan op de roltrap??
pi_47957497
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:50 schreef Larissa het volgende:
Wat een domme vragen toch weer... lopen op de gewone trap kost meer tijd dan lopen op de roltrap. En hoe moeilijk is het nou om niet met zijn tweeën naast elkaar te gaan op de roltrap??
ah, als je geen moeite hebt, waarom dan moeilijk doen over mensen die stilstaan?

grutjes, het is niet dat mensen die gewoon rustig stilstaan websites gaan opzetten om te 'protesteren' tegen mensen die stilstaan op een roltrap of die suggestieve en subjectieve beledigingen van stilstaande mensen op een roltrap gaan schrijven als 'warheid' op wikipedia....

Het zou echter wel tijd worden, want de fundamentalistische roltrap-joggers worden steeds aggressiever en storender voor de mensen die rustig stilstaan... in de steeds aggressievere maatschappij is het nu wachten op eerste rustige stilstaander die een mes in de rug krijgt van zo'n opgeschoten roltrap-loop-radikaalski.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:57:59 #135
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47957609
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:54 schreef Stippel het volgende:

ah, als je geen moeite hebt, waarom dan moeilijk doen over mensen die stilstaan?
hoe vaak moet ik dat nog herhalen?
OMDAT ZE HET NODIG VINDEN MET 2 MAN NAAST ELKAAR OP DE ROLTRAP TE GAAN STAAN ZODAT DEGENEN DIE DE TREIN MOETEN HALEN ER NIET LANGS KUNNEN.
pi_47957864
ik hoop dat de AIVD jullie soort van roltrap-terroristen goed in de gaten houd ...

de aggressiviteit en intollerantie jegens stilstaande mensen op roltrappen is overduidelijk en uiterst verontrustend.
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:52:48 #137
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47959434
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:33 schreef Stippel het volgende:
als je wilt lopen, neem dan gewoon een trap, die is ervoor gemaakt
Mensen die een aansluiting willen halen, nemen graag de sneltste route. Helaas is dat in veel gevallen inderdaad de trap omdat aso's zoals jijzelf graag de linkerkant van de roltrap OOK willen blokkeren.

Waarom kun je niet gewoon rechts gaan staan? Maakt voor jou niks uit, en de mensen die een aansluiting willen halen hebben een iets grotere kans dat het ze lukt.
pi_47973687
Te erg dit!

Okee met 2 man naast elkaar op de roltrap is asociaal.
Verder gewoon lekker staan hoe je wil staan en aan de kant gaan als je merkt dat iemand er langs wil.

Klaar.

Er zijn al genoeg opgedrongen regeltjes in deze maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')