Thanks! Het blokje heeft 2 gaatjes onderin die precies over de aansluit pennen van de schakelaar schuiven. Het blokje klikit met een veertje vast. (ook blokjes onderling)quote:Op maandag 12 februari 2007 00:53 schreef gateway het volgende:
mooi tnimble! kan je op die laatse foto, dat zwarte en rode blokje zo in de schakelaar duwen? of moet er dan nog een stukkie draad tussen???
Gezien je hele verbouwhorrorverhaal verbaast het me niks dat ook hier ontzettend geprutst is.. Aangezien je toch aan de slag moet, zou ik het toch meteen goed doen (of doe niks en accepteer dat het prutswerk is.. als het werkt, werkt het of pas het aan en doe het meteen WEL goed.), oftwel breken, repareren en zelf opnieuw gaan stuccen. Levert wel weer veel werk op, maar dan is in ieder geval deze muur weer goed..quote:[b]Op maandag 12 februari 2007 00:53 schreef
Hoe gaan we dit oplossing? ontbrekende stenen opvullen en dan:
- Tijdelijk met een nieuwe inbouwdoos en dan niet echt afwerken?
- deze doos een paar cm verplaatsen zodat hij wel netes onder de schakelaar zit (zit nu allemaal op andere afstand ook al had ik ales uit gelaserd, hij heeft gewoon ergens anders geboord)
- Aan de anderekant ook de dozen opnieuw er in boren? want deze zitten ook zomaar ergs en natuurlijk scheef.
- De helewand maar alvast strippen en een neete pleisterlaag aanbrengen van 1cm? ipv deze hobbel de bobbel stuclaag van tussen de 3 en 4cm?
idd, tis meer werk, maar zo`n dikke laag zal ook later bij beschadiging veel lastiger zijn om te herstellenquote:Op maandag 12 februari 2007 09:53 schreef WaVe het volgende:
[..]
Gezien je hele verbouwhorrorverhaal verbaast het me niks dat ook hier ontzettend geprutst is.. Aangezien je toch aan de slag moet, zou ik het toch meteen goed doen (of doe niks en accepteer dat het prutswerk is.. als het werkt, werkt het of pas het aan en doe het meteen WEL goed.), oftwel breken, repareren en zelf opnieuw gaan stuccen. Levert wel weer veel werk op, maar dan is in ieder geval deze muur weer goed..
Volgens konnex, siemens, hager, merten enz mag het wel. Alleen waar de buskabel ontdaan is van de groene buiten mantel moet er een afstand van 4mm tot 230V draden zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:18 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik weet dat je bijna niet anders kan, maar bus-kabel mag niet door de zelfde buis met de 230V draden. Ook storingen daardoor zijn niet ondenkbaar.
die kunnen zoveel zeggen. maar of het volgens de NEN ook mag is een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:48 schreef tnimble het volgende:
[..]
Volgens konnex, siemens, hager, merten enz mag het wel. Alleen waar de buskabel ontdaan is van de groene buiten mantel moet er een afstand van 4mm tot 230V draden zijn.
Volgens de NEN moet data en laagspanning gescheiden blijven het gaat dan over telefoonkabel, draad van de bel, computer netwerk enz,quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:59 schreef dome het volgende:
[..]
die kunnen zoveel zeggen. maar of het volgens de NEN ook mag is een heel ander verhaal
Over de 0-10V stuur spanningen voor EVSA (elektronisch voorschakel apparaat van een TL of TS lamp) en op afstand bediende dimmers: (ik gebruik deze nog niet). Dit wordt meestal via SVV kabel aangesloten. Dat is een meeraderige kabel zoals YMVK maar met dunnere spoepele draden. b.v. 16 draden van 0.8mm. Je gebruikt dan steeds 2 aders uit de kabel per de sturing en 2 voor 239V voeding. Je kunt tot 690W aan lampen per ciquit met deze kabel aansluiten.quote:Is het toegestaan een EIB-busleiding door dezelfde buis te voeren als de 240 V-voedingsleiding?
Volgens bepaling 521.6 van NEN 1010 is dit toegestaan mits alle leidingen in dezelfde buis of kabelgoot zijn geisoleerd voor de hoogst voorkomende spanning.
quote:Een toestel heeft een 240 V/50 Hz-aansluiting en een 10V-gelijkspanningsaansluiting. Mogen neide cirquits door één kabel worden gevoerd?
Dit is toegestaan als alle aders vab de kabel zijn geisoleerd voor de hoogst optredende spanning. Veder is het vereist dat de aders van het gelijkspanningscirquit ook als zodanig te kenmerken
Alles wat betreft mortels en welke wnaeer en waar toe te passen komt van oude bestekteksten, restaurateurs en vooral handig de informatie bladen en boekjes van de Nederlandse en Belgische monumentenzorg.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Gompy58 het volgende:
Ik snap er geen moer van , die electrz handel zoals je het verteld. Het klinkt logisch maar snappen ... maar ja, het klijkt wel heel mooi![]()
![]()
Wat die mortel betreft die je gebruikt, de samenstelling daarvan. Waar heb je die wijsheid vandaan ? Wist je dat of heb je dat van het web ? Kan me nauwelijks voorstellen dat een gewone bouwmarkt die wijsheid ook heeft.
En wanneer dacht jij die boekwerken eens tbs te stellen van je mede klussers ???quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:37 schreef tnimble het volgende:
[..]
Alles wat betreft mortels en welke wnaeer en waar toe te passen komt van oude bestekteksten, restaurateurs en vooral handig de informatie bladen en boekjes van de Nederlandse en Belgische monumentenzorg.
Bij de bouwmarkt hebben ze geen eens lucht reactieve kalk laat staan b.v. marmermeel. Dus dat soort dingen haal ik allemaal bij een echt bouwmaterialen handel. Gelukkig zit BouwCentrum Filippo zeer dichtbij.
Bestek teksten kun je wel wat van terug vinden op internet en via restaurateurs. De inforbladen en boekjes van de monumentenzorgen kun je voor een deel downloaden en de rest aanvragen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:27 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
En wanneer dacht jij die boekwerken eens tbs te stellen van je mede klussers ???![]()
De oude groepenkast is nu ledig op een tijdschakelaar na. Volgens mijn administratie zijn de automaten, aardleks en hoofdschakelaar op vrijdag 27 juni 2003 bestelt dinsdag 1 juli 2003 binnen gekomen en op donderdag 3 juli 2003 gemonteerd. Ze zijn dus nog in hun prille jeugd en in absoluut goede staat.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:52 schreef Gompy58 het volgende:
Zeg ff twee vraagkes
Die oude stoppenkast van je, is die in de verkoop ? Of is die leeg geplukt en eigelijk een kaal doosje geworden? Ik wil/moet nog het eea van electra gaan aanpassen en zit momenteel op mijn max met 5 groepen en 1 aardlek in een groot bakkelieten verhaal. Lijkt me dat zoiets nog goed genoeg is.
Dingen via een water of CV leiding aarden is verboden omdat je hiermee gevaarlijke situaties creaaert als er onderhoud aan de CV of waterleiding gedaan wordt.quote:vraagke 2
Je hebt die coax signaal splitter ene soort aarding gegeven in je meterkast. Nu zit bij mij die splitter in de woonkamer. Das nu eenmaal niet anders aangezien daar het sop zit. Kan/moet ik dat ding dan aarden/massa maken op een cv buis ????
Ik heb het onlangs eens geprobeert. Te splitten met zo'n ding als jij gebruikt maar dan met 3 uitgangen. ding deed het niksnoppesnada terwijl ik een draad naar de radiator had lopen voor massa.
Het kozijn zat met houteen blokken en smeerijzeren pennen in de muur vast. Nadat %$#%$%#$ langs is gewwest zat dit kozijn los en scheef, zater er brandplekken in en waren de hoeken helemaal rafelig en de sierranden kapot ook de deur zelf was hardstikke beschadigt. Er zit nu een ander hard houten kozijn en een andere deur in. Het kozijn zit aan elke kant met 5 slagpluggen vast zit.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:48 schreef Solingjan het volgende:
Had je er niet beter nog een kozijnanker onder bij kunnen draaien?
Moet ik toch echt even serieus over nadenken.... 3 dingen: zijn poker face is waterdicht, hij heeft het geld goed weg gestopt en hij is goed in liegen, bedriegen en drijgen.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:52 schreef MMach het volgende:
Ik blijf versteld van het grote aantal kemels van fouten van die aannemer. Is er ook iets dat die goed heeft gedaan, of is het allemaal 100% prutswerk?![]()
Wederom hulde voor de duidelijke foto's en uitleg, het is inderdaad een heel interessant topic om volgen.![]()
quote:Op maandag 19 februari 2007 17:44 schreef Solingjan het volgende:
Das jammer. Maar je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik wil duw ik die wandjes zo door inclief de balkjes. In de badkamer is het tegelboard er af gehaalt en vervangen door groene gipsplaat en echte tegels. Helaas zijn de balken 22x38mm ruw vuren.quote:En je kunt die slagpluggen of bouten niet in die balkjes zetten?
Klopt, maar het is maar voor een tijdje tot dat dit voor de vlakte gaat. K25 heb ik niet op vooraad en is ook relatief duur. PVC buis heb ik vele meters van liggen. En als het eraf gaat is het goed te herbuiken in een muur of plafond.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:18 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik denk dat het geheel wat netter wordt als je P25 goot gebruikt. Als je ergens slecht bijkunt word de netheid er vaker niet beter op.
P25 [afbeelding]
montageplaat p25 [afbeelding]
Zo heb ik het dus ook nu gedaan de muur meerdere malen nat gespoten totdat hij niet meer meteen alle water er in zuigtquote:Op maandag 26 februari 2007 23:11 schreef Solingjan het volgende:
Muur eerst nat maken en dan inbranden met kalk met een borsteltje.
Net zoals je op een betonnen vloer waar weer tegels op komen. Eerst het bestaande beton met water en cement inbranden. Dan specie en tegels.
Omdat dit een stuk steciger moet zijn, scheur herstellend en omdat monumenten zorg en restaurateurs zeggen dat muren die gemetselt zijn met een kalk, zand of kalk, tras, zand mortel alleen met een kalk of leem pleisterlaag mogen worden afgewerkt en onder geen enkel geval met een zand cement pleister of stuclaag. Heeft te maken dat de muur daadoor in de zomer minder vocht uit de lucht kan opnemen waardoor de mortel verpoedert en de muur zwak word. Ik heb zelf ook wel gezien dat dat zo is de stenen liggen dan bijna los, na de muur een paar weken te laten ademen zie je dat alles weer vast komt te zitten best raar om te zien.quote:Waarom gebruik je niet gewoon roodband. Deze is tegenwoordig zo perfect.
Het verschil tussen de roodband van 25 jaar geleden en nu....
Het is nu nog helemaal niet stevig je kunt nu met een mesje heel makkelijk in kerven. Maar dit is normaal eerst moet het water er uit waardoor er lucht bij komt. De kalk reageert dan met de lucht en hard uit. Er zitten nu al wat lichter kleurige plekken in deze zijn al merbaar harder.quote:Trouwens je stuck werk ziet er net uit als betonStevig dus.
Thanks.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:41 schreef Solingjan het volgende:
U heeft weer aardig uw best gedaan. Ziet er idd zeer fraai uit.
Better safe then sorryquote:Dat messing afdekplaatje is volgens mij gespoten met een lak laagje ter bescherming.
Daar hoef je je niet zo druk om te maken als er wat vocht aan komt.
Nee die komt nog. Het gaat nu puur wiskundig en houdt dus nog geen rekening met bewolking.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:43 schreef Wojworshebn het volgende:
Heb je er een weerstation achter hangen? Mooi!
Ach valt wel mee geen eens een bol integraal of sinus hyperbolicus gebruikt, geen rekening gehouden van de baan verschilllen per jaar van de aarde rond de zon en geen rekening met de psotie van ons zonnestelselquote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:53 schreef Gurb het volgende:
Hulde voor je werk en je aanpak!
Ik zou gewoon een schemerschakelaar eronder hangen, jij verwerkt 3 wiskundeboeken in een schakeling voor de buitenlamp. Petje af!
dat verklaart een hoopquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:30 schreef tnimble het volgende:
[..]
Ach valt wel mee geen eens een bol integraal of sinus hyperbolicus gebruikt, geen rekening gehouden van de baan verschilllen per jaar van de aarde rond de zon en geen rekening met de psotie van ons zonnestelselDaar zou ik bij mijn vorige werkgever (FOM) finaal op afgerekend zijn zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |