SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het boek dat de wachter bij Carl las was 'A Brief History of Time'. De naam van de wachter (Aldo) komt van het Germaanse woord voor 'oud'.
De 20-jarige vrouw met organen van een 70-jarige.
Verder:
"God loves you, as he loved Jacob" - de Jacob van Jacob's lijst waar Jack niet opstond? Waarom houdt God nu niet meer van hem?
MittelosBioscience.org -> Dr. Ethan Rom was blijkbaar de top van zijn werkgebied. Als je inlogt met Julliet's naam (JBurke) en wachtwoord Rachel krijg je een paar dingen over de eilanden te zien. Bovendien krijg je een rare video te zien waar The Hanso Foundation genoemd wordt.
Tot slot:
Promo voor volgende week
Ben blij dat het weer begonnen is![]()
tuurlijk niet... dat hebben ze haar wijs gemaakt, denk ff na.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:37 schreef Jivis het volgende:
Wel een aardige aflevering... Ben is dus Alex' vader
Jammer voor hem dat hij dat niet zagquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:09 schreef Plastic_Power het volgende:
Dat van die bus zag ik al van mijlenver aankomen, trouwens...
Was weer genieten^O^. Jammer dat we de andere losties niet zagen. John Locke enzoquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:04 schreef edejong het volgende:
vond 'm goed, wat vragen zijn opgelost maar ook zijn er zeker vragen bij gekomen.
nu al zin in de volgende aflevering
Dat kan volgens mij wel kloppen. Want dat hele Dharma project is toch in de jaren '80 opgezet (hence de elpees (LP'S) en de verouderde techniek (bolle beeldschermen, etc).quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:31 schreef Merkie het volgende:
- Die scene waarin Carl gehersenspoeld werd. Kan het nog meer jaren '80?
Lost wordt steeds ongeloofwaardiger.
Ongetwijfeld, maar ik bedoel meer dat die scene uit een extreem slechte jaren '80-film gekopiëerd leek te zijnquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:41 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij wel kloppen. Want dat hele Dharma project is toch in de jaren '80 opgezet (hence de elpees (LP'S) en de verouderde techniek (bolle beeldschermen, etc).
Toch?![]()
Zet je verstand es op 0 en ga dan zo'n aflevering kijkenquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:31 schreef Merkie het volgende:
Blabla, na even door het feit heenprikken dat het leuk is dat Lost weer terug is heb ik wel een paar kritiekpunten. Best veel.
- Aflevering hing van toevalligheden aan elkaar (Alex die net ff Kate en Sawyer komt helpen, Julliete die net op tijd Danny doodschiet).
- Ik begin me kapot te ergeren aan alle flashbacks in het algemeen. Ze zijn gewoon niet boeiend meer.
- Het gedraai en gezeur over wie nou de baas is bij The Others, of ze nou goed of slecht zijn, niemand kan er wijs uit. De schrijvers ook niet volgens mij.
- Dat Jack die ader kapotsnijdt en vervolgens Kate met dat verhaaltje komt door de walkietalkie. Tenenkrommend en het slaat nergens op.
Zou best gaan, maar Lost pretendeert meer dan dat te zijn. Constant, met zogenaamd diepzinnige flashbacks en gesprekken. En dan kan ik me niet anders dan me er kapot aan ergeren dat dat totaal niet zo isquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:43 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Zet je verstand es op 0 en ga dan zo'n aflevering kijken.
Eensch.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:31 schreef Merkie het volgende:
Blabla, na even door het feit heenprikken dat het leuk is dat Lost weer terug is heb ik wel een paar kritiekpunten. Best veel.
- Aflevering hing van toevalligheden aan elkaar (Alex die net ff Kate en Sawyer komt helpen, Julliete die net op tijd Danny doodschiet).
- Ik begin me kapot te ergeren aan alle flashbacks in het algemeen. Ze zijn gewoon niet boeiend meer.
- Het gedraai en gezeur over wie nou de baas is bij The Others, of ze nou goed of slecht zijn, niemand kan er wijs uit. De schrijvers ook niet volgens mij.
- Dat Jack die ader kapotsnijdt en vervolgens Kate met dat verhaaltje komt door de walkietalkie. Tenenkrommend en het slaat nergens op.
Wat zou je dan wel willen zien gebeuren?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:31 schreef Merkie het volgende:
Weet ik niet, ik ben een kijker, geen schrijver. Heb wel een kleine suggestie, en dat is dat ze zich eens aan hun eigen main plot moeten houden. Ze creëren steeds nieuwe verhaallijnen zonder de oude af te ronden. Zeer ergerlijk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat zou je dan wel willen zien gebeuren?
Wil je dus eigenlijk dat ze gered worden en iedereen lang en gelukkig leeft?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:53 schreef Merkie het volgende:
Weet ik niet, ik ben een kijker, geen schrijver. Heb wel een kleine suggestie, en dat is dat ze zich eens aan hun eigen main plot moeten houden. Ze creëren steeds nieuwe verhaallijnen zonder de oude af te ronden. Zeer ergerlijk.
Nee hoor, er mogen best nieuwe verhaallijnen komen, maar op het moment liggen er genoeg onafgeronde verhaallijnen uit seizoen 1quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wil je dus eigenlijk dat ze gered worden en iedereen lang en gelukkig leeft?
Ik vind het juist wel interessant al die verschillende verhalen. Dat er ineens een nieuw eiland is of iets nieuws wordt ontdekt. Anders wordt het gewoon zo'n verstekelingen op een eiland serie. Dat geloof ik wel.
Van de ene kant ben ik het met je eens, van de andere kant kan ik het alleen maar waarderen dat er ook nieuwe dingen bij komen. Het houdt de serie wel spannend. Daarbij komt natuurlijk ook wel dat deze serie echt niet meer heel lang gaat lopen, misschien is dit al het laatste seizoen, en anders het volgende, die afronding komt heus nog wel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee hoor, er mogen best nieuwe verhaallijnen komen, maar op het moment liggen er genoeg onafgeronde verhaallijnen uit seizoen 1.
Zou je denken?quote:
Nouja, vind seizoen 3 tot nu toe wel beter dan seizoen 2. Seizoen 2 was echt vanaf aflevering 4 t/m 22 echt flut.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Zou je denken?Ijsberen in de jungle, zwarte rook dat mensen vermoord.
Lost moet je niet al te serieus nemen, zoals mensen bij goede tijden, slechte tijden doen.
Waar ik wel schijt ziek van wordt zijn die Flashbacks, maar jah ze geven clous bij de puzzelstukjes.
Aflevering van nu vond ik wat tegenvallen, lijkt er eenbeetje op dat seizoen 3 geheel begint tegen te vallen, de vorige afleveringen vond ik ook niet echt boeiend.
Toch houd het me wel bezig omdat ik te nieuwsgierig ben hoe het volgende week weer zal aflopen
Seizoen 3 is toch wel sterk, vind ik. Vooral met die 2 'kampen'. Alleen jammer dat ze dat per aflevering behandelenquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Aflevering van nu vond ik wat tegenvallen, lijkt er eenbeetje op dat seizoen 3 geheel begint tegen te vallen, de vorige afleveringen vond ik ook niet echt boeiend.
Toch houd het me wel bezig omdat ik te nieuwsgierig ben hoe het volgende week weer zal aflopen
Weet je wat nog veel makkelijker is?quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:41 schreef Tweek het volgende:
Vind er steeds minder aan eigenlijk, vond dit ook geen boeiende aflevering en ben het een beetje zat dat ze "spectaculaire" dingen laten zien om er volgens weer helemaal niks mee te doen.
Ik zeg cancellen die hap en een leuk einde eraan maken.
ehh, complicatie van die nier donatie toch, of zit ik er naast?quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:44 schreef Merkie het volgende:
Bizar overigens dat we nog STEEDS niet weten hoe Locke in een rolstoel is beland. Hoe bedoel je rekken.
- Zo toevallig zijn die dingen niet. Alex zat waarschijnlijk in de monitorkamer te zoeken naar Carl toen ze Kate en Sawyer zag ontsnappen. Danny was bij Julliet toen hij zei dat hij ze ging vermoorden, Julliet kan er toen simpelweg achteraangelopen zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:31 schreef Merkie het volgende:
Dat laatste ben ik met je eens, maar ik heb liever dat ze spectaculaire dingen laten zien die er lang over om verduidelijkt te worden dan helemaal geen spectaculaire dingen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:41 schreef Tweek het volgende:
Vind er steeds minder aan eigenlijk, vond dit ook geen boeiende aflevering en ben het een beetje zat dat ze "spectaculaire" dingen laten zien om er volgens weer helemaal niks mee te doen.
Volgens mij is dat nooit gezegd?quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:46 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, complicatie van die nier donatie toch, of zit ik er naast?
hij is gestruikeld over een bananenschilquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:44 schreef Merkie het volgende:
Bizar overigens dat we nog STEEDS niet weten hoe Locke in een rolstoel is beland. Hoe bedoel je rekken.
Ik denk het wel, na de operatie heeft hij nog een poos rondgelopen (aanzoek doen aan Helen, huis inspecteren van Nadia o.a.).quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:46 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, complicatie van die nier donatie toch, of zit ik er naast?
van lostpedia:quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:52 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik denk het wel, na de operatie heeft hij nog een poos rondgelopen (aanzoek doen aan Helen, huis inspecteren van Nadia o.a.).
Dus denk dat hij door de donatie idd niet meer kon lopen, een tijdje wel door een electrobehandeling, en ook weer op het eiland door het electro magnetismequote:n the commentary on the "Walkabout" episode the producers of the show say that the electrostimulation he was applying to his legs while talking to "Helen" were a large part of why he was able to walk again, in addition to the Island's mysterious powers.
Sawyer en Kate hebben een bootje gevonden en Jack heeft Ben succesvol geopereerd. Wat een belevenissen allemaal!quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:16 schreef Mikani het volgende:
Zo dat was me weer een aflevering, wat kan er toch veel gebeuren in 1 aflevering, het is weer spannend!
hehe ik dacht ook even wow, maar toen bedacht ik me dat ze twee tellen eerder miami zij..quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:32 schreef Geqxon het volgende:
Toen je de skyline van Miami zag dacht ik echt zo van "OMG een derde eiland!". Tot dat ik zag dat het een flashback was
Mij ook.... Toen hij uiteindelijk zei: "we're not actually in Portland" had ik ook echt zoiets van Well Duhquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:38 schreef Geqxon het volgende:
En de flashbacks van deze aflevering waren juist erg belangrijk, ze laten goed zien hoe "the others" uigekozen zijn, en dat de organisatie zelfs mensen vermoord om personeel te werven.
De plaatjes van "Yeah we like mountainbiking" waren ook plaatjes gemaakt op "The Island", uiteraard. Dat was mij al meteen duidelijk bij haar solicitatiegesprek.
Ja, dat je een andere mening over deze aflevering deelt hebben we hierboven al gelezen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Sawyer en Kate hebben een bootje gevonden en Jack heeft Ben succesvol geopereerd. Wat een belevenissen allemaal!
Walt en die negert (micheal?) hadden problemen met hun contract toch? Vandaar dat je ze niet meer echt ziet, denk ik. Er waren geruchten dat Micheal? een gastrol kreeg ofzoquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:15 schreef Jivis het volgende:
Dat van Walt vind ik heel vaag, dat we daar niks meer over horen. Een heel seizoen lang spookt die rond op het eiland (met als gevolg drie doden), om hem vervolgens gewoon met z'n pa te smeren, zonder dat er enige uitleg volgt.
Wat zou er dan nog uitgelegd moeten worden?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:15 schreef Jivis het volgende:
Dat van Walt vind ik heel vaag, dat we daar niks meer over horen. Een heel seizoen lang spookt die rond op het eiland (met als gevolg drie doden), om hem vervolgens gewoon met z'n pa te smeren, zonder dat er enige uitleg volgt.
Ohquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat zou er dan nog uitgelegd moeten worden?
Dat verhaal lijkt me juist goed afgerond...
Dat waren dromen of halicunaties. Lijkt me ook niet dat 'Walt' dat zelf kan verklarenquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:32 schreef Jivis het volgende:
OhWaar wordt dan verklaard waarom Walt het ene op het andere moment kletsnat in de bossen staat? En in Shannon's tent? En waarom hij zinnen achterstevoren zegt?
Er is nooit duidelijk uitgelegd dat het inderdaad hallicunaties zijn. En Walt hoeft het niet zelf te verklaren, ik wil gewoon een verklaring.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat waren dromen of halicunaties. Lijkt me ook niet dat 'Walt' dat zelf kan verklaren
Ja is makkelijker, maar ik wil ook wel het einde weten, maar zoals ze nu bezig zijn is gewoon niet goed, de aflevering van gister trok 14,7 miljoen kijkers. De laagste scorende van het seizoen tot nu toe en als je vergelijkt met de season finale van seizoen 2 is het al helemaal dramatisch, want toen keken er 23 miljoen. Dit seizoen opende met 18 miljoen. Als deze dalende lijn de rest van het seizoen door zit, dan worden ze geheid gecancelt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Weet je wat nog veel makkelijker is?
Die serie niet meer kijken!
Daarvoor hoef je niks te doen, geen torrent te zoeken, niks te downloaden, geen drie kwartier achter je PC te zitten! Ideaal!!!
Laat Walt eens met rust, arm kindquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:36 schreef Jivis het volgende:
[..]
Er is nooit duidelijk uitgelegd dat het inderdaad hallicunaties zijn. En Walt hoeft het niet zelf te verklaren, ik wil gewoon een verklaring.
Het is zijn vader die vervelend irritant isquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:09 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Laat Walt eens met rust, arm kind![]()
EN HOE THE FUCK ZIT HET MET DIE KRACHTEN VAN 'Mquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:09 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Laat Walt eens met rust, arm kind![]()
Het deed je daaraan denken?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:52 schreef Mip1988 het volgende:
oja en die Carl werd dus duidelijk gebrainwashed oid
t deed mij denken aan die verhoor/martel-techieken waarbij mensen dagenlang wakker worden gehouden met wilde muziek en willekeurige beelden
Beetje druk bezocht, die paginaquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:18 schreef dapluiz het volgende:
Een 2e lost experience ?
http://www.mittelosbioscience.org/
Hoop het eigenlijk niet, laat ze alles maar lekker in de serie uitleggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Breuls op 09-02-2007 13:07:23 (spoiler was zichtbaar) ]
Tis ook vergelijkbaar met moderne foltermethodes zoals gebruikt door ome Bush en door "onze" jongens in Irak: "harde muziek en natsproeien", blootstellen aan schokkende beelden en of teksten... Dus zo jaren 80 is het nog niet...quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:41 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij wel kloppen. Want dat hele Dharma project is toch in de jaren '80 opgezet (hence de elpees (LP'S) en de verouderde techniek (bolle beeldschermen, etc).
Toch?![]()
En juist die laatste zin doet het hem. Althans, ik vind daar de grootste hint in zitten tot op heden. Er vanuit gaande dat het een experiment is, waar bewustzijn en kans grote bestanddelen zijn, denk ik dat we in die richting moeten denken als het om het totaalplaatje gaat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:43 schreef greatgonzo het volgende:
ben bang dat, mocht het aan het einde van het seizoen over zijn, ik het ook niet echt ga missen (als ze tenminste echt alles uit de doeken doen). Het wordt nu allemaal te vaag, met zoveel plot twists. Centraal lijkt me te staan, dat als je echt iets wil: het door Dharma mogenlijk gemaakt kan worden.
Tip: leer begrijpend lezen. Tot op heden is nog steeds niet uitgelegd waarom Locke zijn vermogen tot lopen niet meer bezat. Electrostimulans houden de spieren voornamelijk op sterkte, de aansturing daarvan loopt echter nog via de hersenen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:59 schreef greatgonzo het volgende:
Dus denk dat hij door de donatie idd niet meer kon lopen, een tijdje wel door een electrobehandeling, en ook weer op het eiland door het electro magnetisme
Kreeg je sproeten ja?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik kreeg gewoon ff kippenvel/freckels bij de begintune en LOST op je scherm![]()
Toen kate met jake aan het praten over de walkie-talkie "Say hi for me, Get to the damn point!" kwam zo droog overquote:Op vrijdag 9 februari 2007 04:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Het was wel een Sawyer-aflevering met 4-5 schitterende momenten (test-apparaat, "Why did you say hello?" en nog een paar, maar ben hem weer kwijt) iig...
Volgens mij zijn in de afbeeldingen die op het hersenspoelscherm te zien waren ook wel wat tijdverwijzingen te vinden; ik zag in ieder geval 1 keer een klok/horloge oid.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:37 schreef Symer het volgende:
Trouwens, in die scène waar Carl gehersenspoeld wordt, vlak voordat Kate 'help' schreeuwt naar Sawyer hoor je een vrouwenstem achteruit praten. Als je dat omdraait hoor je:
Only fools are enslaved by time and space
Dat is al de 5e verwijzing naar 'tijd' in deze aflevering, dus dat moet haast wel iets betekenen. Op het eiland gelden niet dezelfde tijd en ruimte regels als in de rest van de wereld? Het elektromagnetisch veld wat verdwenen is zorgde ervoor dat tijd langzamer liep opdat de wetenschappers meer tijd hadden om de nummers van Hurley te wijzigen en de wereld te redden?
Iets dergelijks zou nog best wel kunnenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dat opeens blijkt dat ze nog maar een dag vermist zijn in de echte wereld.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
quote:ANAGRAM
MITTELOS = LOST TIME
Zeker interessant, maar de makers hebben gezegd dat mittelosbioscience.org geen officiële site is, maar een (erg goed gedane) fansite.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:01 schreef beschuit het volgende:
op die site zie je ook dat er een derde eiland is... en daar doen ze blijkbaar casimir onderzoek
Zware kost, maar een gedeelte bestaat dus uit 't onderzoek naar zwarte gaten... interessante stof dus!
Het zou wel verklaren waarom een 27 jarige vrouw de baarmoeder van een 70 jarige vrouw heeft.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
In de zin van dat de producers hem niet gemaakt hebben zoals oceanicflight815.com?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:00 schreef Symer het volgende:
[..]
Zeker interessant, maar de makers hebben gezegd dat mittelosbioscience.org geen officiële site is, maar een (erg goed gedane) fansite.
Zeker beter dan seizoen 2, alleen wil ik eens wat oplossingen zien. Dat je ook eens momenten hebt van ooooh dat wat het dus. Dat je daar over verder gaat nadenken, dat je zoiets hebt van dan zal dat ook wel zo of zo zijn. En de volgende aflevering, wtf? nooit gedacht.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:37 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Seizoen 3 is toch wel sterk, vind ik. Vooral met die 2 'kampen'. Alleen jammer dat ze dat per aflevering behandelen![]()
Erg vervelend ja, dat er helemaal niet op de cliffhanger van season 2 is teruggekomen. Beetje goedkoop scoren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:48 schreef tass het volgende:
Ik kan die site niet eens bereiken.. service unavailable...
Maar het was op zich wel een interessante aflevering. Dat nu duidleijk is dat Juliette aan iets van celdeling doet, dat ze haar daarom wilden hebben. Dharma/ Hanso zijn tenslotte bezig met dat vage gedoe.
Maar die sluitopmerking van haar; Ben laat me naar huis gaan.. zegt toch ook dat ze wel van de eilanden afkunnen.
Ook zo vaag is dat er niet duidelijk word wat er nou met de hatch implosion is gebeurd met het EM veld wat rond het eiland lag.
Net zo goed als de sluiter van het vorige seizoen met Penelope, met die gasten op de noordpool die de blieb van het eiland vinden...
Ja ik leg het een beetje vaag uit, ik weet het :-D Maar jullie snappen wel wat ik bedoel.
Ze gaan door met nieuwe plots, terwijl de oude nog niet eens beantwoord zijn.
Want vertel mij nou eens; welke dingen zijn er vanaf aflevering 1 nou WEL uitgelegd????? :-S
Waar ik me aan kapot erger:quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:44 schreef Merkie het volgende:
Het fijne aan Heroes is ook dat ze elke aflevering wel een stukje van het mysterie opdoeken. Okee, we weten ook nog niet echt wat er daar aan de hand is, maar we weten in ieder geval iets, wat bij Lost nauwelijks het geval is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:21 schreef G-Mart het volgende:
Aardige episode maar echt schokkend was het verder niet. Ik hoop dat ze het verhaal wat strakker opbouwen in toekomstige afleveringen want voor mij persoonlijk zwalkt het af en toe maar wat heen en weer.
En de flashbacks mogen van mij geschrapt of heftig ingekort worden. Dat vind ik wel prettig aan Heroes; er zijn geen flashbacks en ze schakelen vrij snel van personage naar personage. Dat format mag Lost ook wel wat aanhouden wat mij betreft.
Mjah, die bedoelde ikquote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:18 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Toen kate met jake aan het praten over de walkie-talkie "Say hi for me, Get to the damn point!" kwam zo droog over
Dan zou penelope niet op zoek zijn naar Desmond lijkt me...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
Lijkt me ook ja, die theorie over dat de tijd op de eilanden (meervoud inmiddelsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan zou penelope niet op zoek zijn naar Desmond lijkt me...
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:21 schreef G-Mart het volgende:
En de flashbacks mogen van mij geschrapt of heftig ingekort worden. Dat vind ik wel prettig aan Heroes; er zijn geen flashbacks en ze schakelen vrij snel van personage naar personage. Dat format mag Lost ook wel wat aanhouden wat mij betreft.
In seizoen 1 hadden de flashbacks inderdaad toegevoegde waarde. In seizoen 2 en 3 was dit echter zelden meer het geval. De Juliet-flashback was dan weer wel interessant.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:38 schreef kodama het volgende:
[..]
![]()
Sorry hoor maar daar is deze serie juist voor de helft op gebouwd, de flashbacks, maargoed........
Daarom hoop ik op een tijdssprong aan het einde van dit seizoen. Dan kunnen ze in seizoen 4 terugblikken op het "gat" tussen s3 en s4quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
In seizoen 1 hadden de flashbacks inderdaad toegevoegde waarde. In seizoen 2 en 3 was dit echter zelden meer het geval. De Juliet-flashback was dan weer wel interessant.
True, ze zouden het langzamerhand los mogen laten, nu komt het echt over als verplichting en niets meer...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
In seizoen 1 hadden de flashbacks inderdaad toegevoegde waarde. In seizoen 2 en 3 was dit echter zelden meer het geval. De Juliet-flashback was dan weer wel interessant.
Alsjeblieft niet zeg, dan hebben ze nog meer vragen te beantwoordenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:04 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Daarom hoop ik op een tijdssprong aan het einde van dit seizoen. Dan kunnen ze in seizoen 4 terugblikken op het "gat" tussen s3 en s4![]()
Fuck yeahquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:19 schreef Jivis het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, dan hebben ze nog meer vragen te beantwoorden
Daar geloof ik niets van... dan hebben ze [de fans] dus heel die site in één of twee dagen gemaakt?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:00 schreef Symer het volgende:
[..]
Zeker interessant, maar de makers hebben gezegd dat mittelosbioscience.org geen officiële site is, maar een (erg goed gedane) fansite.
Dat vond ik ook al twijfelachtigquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:34 schreef Xurk het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van... dan hebben ze [de fans] dus heel die site in één of twee dagen gemaakt?
Sterker nog, die site is halverwege januari al aangemaakt.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:34 schreef Xurk het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van... dan hebben ze [de fans] dus heel die site in één of twee dagen gemaakt?
Allerlaatste scene van seizoen 2. Twee mannetjes in een ijzig gebied (noord- of zuidpool) die Penelope bellen dat ze een signaal hebben opgevangen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:42 schreef Mirel het volgende:
Ik herinner me niks over de noordpool?
Wat voor signaal ook alweer ? En wie was Penelope ?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Allerlaatste scene van seizoen 2. Twee mannetjes in een ijzig gebied (noord- of zuidpool) die Penelope bellen dat ze een signaal hebben opgevangen.
Ik denk het eerstequote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:35 schreef Symer het volgende:
[..]
Sterker nog, die site is halverwege januari al aangemaakt.
Liegen de makers over de site of is het een fan met connecties? Ik denk dat laatste.
Dat was idd de grote cliffhanger van afgelopen seizoen en het is gewoon heel irritant dat ze er dit seizoen nog niets mee gedaan hebbenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Allerlaatste scene van seizoen 2. Twee mannetjes in een ijzig gebied (noord- of zuidpool) die Penelope bellen dat ze een signaal hebben opgevangen.
Misschien volgende week, dan gaat het over Desmond.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:49 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Ik denk het eerste![]()
[..]
Dat was idd de grote cliffhanger van afgelopen seizoen en het is gewoon heel irritant dat ze er dit seizoen nog niets mee gedaan hebben![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:37 schreef Symer het volgende:
Dat is al de 5e verwijzing naar 'tijd' in deze aflevering, dus dat moet haast wel iets betekenen.
Heb jij dat ook wel eens dat mensen hun zinnen niet af?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:58 schreef greatgonzo het volgende:
Btw ook vaag dat Rousseau zegt dat ze haar man enz vermoord heeft, terwijl Mittlos (neem aan dat hij de vader van Alexandra is, en niet Ben. Ze zegt immers dat haar vader de baas is. Ben lijkt me meer de stroman van Mittlos)
Mensen die denken dat 'hints' uit Lost iets betekenen.quote:
oopsie..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:20 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Heb jij dat ook wel eens dat mensen hun zinnen niet af?
Serieus ik ben niet creatief genoeg om te lezen wat je nou probeerde te zeggen, maar het begon intressant..![]()
Nee, vanaf nu elke week een nieuwequote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:36 schreef Doemskie het volgende:
Aflevering 7 is de nieuwste toch? Zijn alle andere delen van seizoen 3 ookal te bekijken?
Echt waar johquote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik kreeg gewoon ff kippenvel/freckels bij de begintune en LOST op je scherm![]()
Je vergeet dat Kate en Sawyer zijn ontsnapt?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 01:19 schreef thecompany het volgende:
Net de laatste aflevering gezien.. Begint toch steeds meer op een soap te lijken.. Een hele aflevering over 1 operatie..
Ooh die vent die die presentatie gaf?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:56 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
oopsie..
Mittlos (of hoe heet die man die aan leiding staat van het lab), lijkt mij de baas van het hele zootje. Alexandra is de dochter van de baas. Neem aan dat Mitlos, en niet Ben, de baas is op het andere eiland.
Wat voor mij dus vaag is, dat Rousseau haar team (plus haar man, de vader van Alex) uitmoorde. Hoe kan hij dan de baas zijn?
Zowieso vreemd vreemd dat Rousseau bang is voor de "others", terwijl dit blijkbaar haar eerdere collega's waren. Heeft ze nooit wat van gezegd
De baas van het lab hebben we nog niet ontmoet, misschien draagt het bedrijf zijn naam of misschien is het een samentrekking van Mittelwerk en iemand anders. De recruiter die Julliet overhaalde bij hen te komen werken heet Richard Alpert.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:56 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
oopsie..
Mittlos (of hoe heet die man die aan leiding staat van het lab), lijkt mij de baas van het hele zootje. Alexandra is de dochter van de baas. Neem aan dat Mitlos, en niet Ben, de baas is op het andere eiland.
Wat voor mij dus vaag is, dat Rousseau haar team (plus haar man, de vader van Alex) uitmoorde. Hoe kan hij dan de baas zijn?
Zowieso vreemd vreemd dat Rousseau bang is voor de "others", terwijl dit blijkbaar haar eerdere collega's waren. Heeft ze nooit wat van gezegd
Heb je de eerste twee seizoenen wel gezien?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat 'hints' uit Lost iets betekenen.
de baas van de others is de vader van Alex, Rousseau heeft haar man vermoord. Leg dat eens uit dan?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:35 schreef Symer het volgende:
[..]
De baas van het lab hebben we nog niet ontmoet, misschien draagt het bedrijf zijn naam of misschien is het een samentrekking van Mittelwerk en iemand anders. De recruiter die Julliet overhaalde bij hen te komen werken heet Richard Alpert.
Rousseau was al 7 maanden zwanger toen ze op het eiland kwam, waarschijnlijk van haar man, Robert. En waarom denk je dat de Others overlevenden zijn van haar expeditie? Ten eerste waren die Frans en ten tweede heeft Rousseau hen allemaal vermoordt.
[..]
Heb je de eerste twee seizoenen wel gezien?
Nu weten we in ieder geval wat Tom duidelijk wilde maken aan Jack voordat hij werdt onderbroken: het contact met de buitenwereld is weg sinds de hatch is opgeblazen.quote:It's been two days since the sky turned purple - we've been blind and our coms are all down; I can't get them back up again!
Maar dat Rousseau zegt dat ze een dochter Alex heeft en dat ze al haar teammembers heeft vermoord wil ook niet zeggen dat dat echt zo is.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:48 schreef Symer het volgende:
Alex denkt dat Ben haar vader is, dat wil nog niet zeggen dat dat ook echt zo is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tuurlijk, dat kan er ook nog wel bij... wie verteld nog wel de waarheid bij Lostquote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:03 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Maar dat Rousseau zegt dat ze een dochter Alex heeft en dat ze al haar teammembers heeft vermoord wil ook niet zeggen dat dat echt zo is.![]()
Dat zegt nog niks want ze is als pasgeboren baby meegenomen. Waarom zou ze dan nog een franstalig accent hebben?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:10 schreef Geqxon het volgende:
Alex is alleen wel de enige die met een franstalig accent praat
Goed punt. Ik blijf erbij dat Alex het kind van Rousseau is, dat Rousseau ala Claire ontvoerd is, en tegen Alex verteld is dat Ben haar vader is. En het moet haast wel dat Rousseau Alex opgevoed heeft, want ja, het franstalige accent hequote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:24 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dat zegt nog niks want ze is als pasgeboren baby meegenomen. Waarom zou ze dan nog een franstalig accent hebben?![]()
Waarschijnlijk nog anderhalf seizoen na dit seizoen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:23 schreef greatgonzo het volgende:
Kan iemand vertellen hoe lang alles nog gerekt wordt, is het na dit seizoen afgelopen, of zitten we nog 4 jaar te gissen?
Ik denk idd ook dat Rousseau niet liegt over Alex, ze had Aaron immers zelfs ontvoerd om Alex terug te krijgen. Dat Rousseau haar opgevoed heeft denk ik niet, ze zei namelijk dat 'the infant' haar ontnomen is een week na de geboorte. Als ze meer tijd met het kind had doorgebracht had ze wel 'Alex' gezegd denk ik.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goed punt. Ik blijf erbij dat Alex het kind van Rousseau is, dat Rousseau ala Claire ontvoerd is, en tegen Alex verteld is dat Ben haar vader is. En het moet haast wel dat Rousseau Alex opgevoed heeft, want ja, het franstalige accent he
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:10 schreef Geqxon het volgende:
Alex is alleen wel de enige die met een franstalig accent praat
Daarnaast, IMDB zegt:Ja, maar IMDB zei destijds ook dat Samuel L. Jackson Bernard ging spelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amen.
Tania Raymonde (Tania Raymonde Katz), klinkt toch echt frans. Franstalige (real-life) ouders?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:50 schreef Symer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nog anderhalf seizoen na dit seizoen.
[..]
Ik denk idd ook dat Rousseau niet liegt over Alex, ze had Aaron immers zelfs ontvoerd om Alex terug te krijgen. Dat Rousseau haar opgevoed heeft denk ik niet, ze zei namelijk dat 'the infant' haar ontnomen is een week na de geboorte. Als ze meer tijd met het kind had doorgebracht had ze wel 'Alex' gezegd denk ik.
Verder is het Franse accent van Alex mij niet echt opgevallen(het is ook gewoon een Amerikaanse actrice)
Dat is dan ook van een heel ander caliber.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:12 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, maar IMDB zei destijds ook dat Samuel L. Jackson Bernard ging spelen
Noem eens een hint die later ergens mee te maken had dan.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:35 schreef Symer het volgende:
[..]
Heb je de eerste twee seizoenen wel gezien?
Komt volgende episode volgens mij weer terug? Alsquote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:49 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Sayid is er ook compleet uitgeschreven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als carl gaat boeren weten we genoegquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:59 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Mooi gejat van a Clockwork Orange die scene met Carl. Maar tvp dus.
3, 2 is al lang geweest.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:22 schreef MevrouwLili het volgende:
Die serie die binnenkort in Nederland uitgezonden gaat worden, is dat seizoen 2 of 3? Ik hoop 3... Ik weet even zo snel niet meer waar we gebleven waren (einde van 1e helft van 3), omdat we zo irritant lang zonder moesten....
Vergeet dat maar gerust. Heb het in m'n vorige post ook al, claims van de makers dat "we nu eindelijk te weten komen hoe Locke in een rolstoel kwam" (Eerste 6 afleveringen van dit seizoen) en talloze anders claims zijn gebleken bullshit. Nog een jaartje of twee wachten gok ik zo. Lost daalt nu hard in kwaliteit, ze moeten een beetje progressie maken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:12 schreef Devano het volgende:
Penelope is het liefje van Demsond.
Volgende week komen we trouwens te weten wat er precies met Desmond aan de hand is.
Oké:quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem eens een hint die later ergens mee te maken had dan.Heb JIJ de eerste seizoenen van Lost wel gezien? Mafketel.
Zeker dat ze 'eerste 6 afleveringen' hebben gezegd? Ik dacht namelijk gewoon 'ergens in seizoen 3' gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:59 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Vergeet dat maar gerust. Heb het in m'n vorige post ook al, claims van de makers dat "we nu eindelijk te weten komen hoe Locke in een rolstoel kwam" (Eerste 6 afleveringen van dit seizoen) en talloze anders claims zijn gebleken bullshit.
En dat betekende uiteindelijk wat?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:10 schreef Symer het volgende:
[..]
Oké:
Hurley en Sayid op tv, Widmore Construction in Londen, Widmore Labs op de zwangerschapstest en de heteluchtballon, de naam Ethan Rom, de blastdoor map, Hurley's nummers, Dharmalogo op de haai, Walt die achterstevoren waarschuwt dat men op de knop moet blijven drukken, enz, enz.
Per punt?quote:
Sorry maar dat zijn nog steeds allemaal nietszeggende dingen. Dat van Hurley en Sayid is een leuke gimmick maar verder niks. De rest is nog steeds erg vaag hoor.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:32 schreef Symer het volgende:
[..]
Per punt?
Door de hints die we kregen wisten we dat: Hurley beroemd of rijk was, dat Sayid in contact is gekomen met het Amerikaanse leger, dat The Hanso Foundation erg machtig en invloedrijk is, dat Ethan een 'other man' was, op de blastdoor stond teveel info om hier te benoemen, Hurley's nummers gaven een hint over het soort onderzoek dat er gedaan werd, Dharmahaai ook en via Walt wisten we dat het knopdrukken geen simpel psychologisch experiment was.
Allemaal toch wel redelijk belangrijke dingen lijkt me.
Mensen die de serie alleen kijken en verder niet op internet rondspeuren weten nog geen reet over Hanso en Dharma. Verder zag ik in een making of dat het Dharma-logo op de haai niet als hint bedoelt was, maar als easter egg. Dat oplettende kijkers het logo ontdekten was niet de bedoeling. Die Lost-makers worden zwaar overschat, ik vrees (hoop natuurlijk niet) dat de onthulling van het uiteindleijke "mysterie" misschien wel een grote teleurstelling wordt.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:32 schreef Symer het volgende:
[..]
Per punt?
Door de hints die we kregen wisten we dat: Hurley beroemd of rijk was, dat Sayid in contact is gekomen met het Amerikaanse leger, dat The Hanso Foundation erg machtig en invloedrijk is, dat Ethan een 'other man' was, op de blastdoor stond teveel info om hier te benoemen, Hurley's nummers gaven een hint over het soort onderzoek dat er gedaan werd, Dharmahaai ook en via Walt wisten we dat het knopdrukken geen simpel psychologisch experiment was.
Allemaal toch wel redelijk belangrijke dingen lijkt me.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:49 schreef Jivis het volgende:
Die Lost-makers worden zwaar overschat, ik vrees (hoop natuurlijk niet) dat de onthulling van het uiteindleijke "mysterie" misschien wel een grote teleurstelling wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Zeker wel, zowel THF als Dharma als de Widmores zijn in de show genoemd.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Mensen die de serie alleen kijken en verder niet op internet rondspeuren weten nog geen reet over Hanso en Dharma.
In de making-of werd gezegd dat het niet zo helder had moeten zijn, een discussie over easter-egg vs. hint kan ik me niet herinneren.quote:Verder zag ik in een making of dat het Dharma-logo op de haai niet als hint bedoelt was, maar als easter egg.
Als het niet de bedoeling was dat zelfs oplettende kijkers het hadden gezien hadden ze het er net zo goed niet in kunnen stoppen. Het was niet de bedoeling dat iedereen het zo makkelijk had kunnen zien.quote:Dat oplettende kijkers het logo ontdekten was niet de bedoeling.
Dat laatste ben ik wel met je eens.quote:Die Lost-makers worden zwaar overschat, ik vrees (hoop natuurlijk niet) dat de onthulling van het uiteindleijke "mysterie" misschien wel een grote teleurstelling wordt.
Genoemd ja, heel terloops, veel weet je er als je enkel de serie kijkt nog niet vanaf. Vraag een doorsnee Lost-kijker naar Dharma en Hanso en hij zal je waarschijnlijk erg vreemd aankijken. Wij weten er gewoon meer vanaf omdat we ook op internet rondneuzen, de meeste kijkers doen dit niet hoor.quote:Op zondag 11 februari 2007 00:03 schreef Symer het volgende:
[..]
Zeker wel, zowel THF als Dharma als de Widmores zijn in de show genoemd.
[..]
Er werd wel zoiets gezegd, het was in ieder geval als gimmick bedoeld geloof ik.quote:Op zondag 11 februari 2007 00:03 schreef Symer het volgende:
In de making-of werd gezegd dat het niet zo helder had moeten zijn, een discussie over easter-egg vs. hint kan ik me niet herinneren.
[..]
Dat het van Dharma is is wel duidelijk gemaakt in de serie hoor, volgens mij in die tape die Locke vond.quote:Op zondag 11 februari 2007 00:13 schreef Jivis het volgende:
[..]
Genoemd ja, heel terloops, veel weet je er als je enkel de serie kijkt nog niet vanaf. Vraag een doorsnee Lost-kijker naar Dharma en Hanso en hij zal je waarschijnlijk erg vreemd aankijken. Wij weten er gewoon meer vanaf omdat we ook op internet rondneuzen, de meeste kijkers doen dit niet hoor.
[..]
Er werd wel zoiets gezegd, het was in ieder geval als gimmick bedoeld geloof ik.
Easter eggquote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Mensen die de serie alleen kijken en verder niet op internet rondspeuren weten nog geen reet over Hanso en Dharma. Verder zag ik in een making of dat het Dharma-logo op de haai niet als hint bedoelt was, maar als easter egg. Dat oplettende kijkers het logo ontdekten was niet de bedoeling. Die Lost-makers worden zwaar overschat, ik vrees (hoop natuurlijk niet) dat de onthulling van het uiteindleijke "mysterie" misschien wel een grote teleurstelling wordt.
Het ging om een making of van de aflevering waar de betreffende haai in te zien is (een van de beginepisodes van seizoen 2). Ik kan me inderdaad duidelijk herinneren dat een van de designers zei dat het niet de bedoeling was dat dat logo duidelijk zichtbaar in beeld kwam.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:56 schreef Jump het volgende:
Dat logo op die haai was helemaal niet de bedoeling. Het kwam zeer helder in beeld en dat was niet het plan. Zie maar ergens in de extra op dvd van seizoen 1 dacht ik.
En ik mag hopen dat ze iets dergelijks als de haai uiteindelijk wel kunnen uitleggen.quote:ABC's Lost returned from its midseason vacation last night, in a new 10 p.m. time slot to avoid Fox's juggernaut American Idol. Lost scored a 6.5 rating in 18-49, with 14.7 million viewers, according to Nielsen Research.
Het wordt inderdaad op de DVD box van seizoen 2 [op de bonus DVD] in een extra gezegd dat het de bedoeling was dat het haast niet te zien was, maar dat het per ongeluk "heel" duidelijk in beeld kwamquote:Op zondag 11 februari 2007 13:08 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het ging om een making of van de aflevering waar de betreffende haai in te zien is (een van de beginepisodes van seizoen 2). Ik kan me inderdaad duidelijk herinneren dat een van de designers zei dat het niet de bedoeling was dat dat logo duidelijk zichtbaar in beeld kwam.
Thx.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:25 schreef Jivis het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=UwM5SK9Wf4M
Het filmpje over de haai!
Wat?quote:Op zondag 11 februari 2007 12:46 schreef Devano het volgende:
Het enige dat op internet heel duidelijk wordt uitgelicht is de Valenzetti equation.
De verklaring van de getallen 4, 8, 15, 16, 23, 42.quote:
Ik snap geen ene donder van dat artikel.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:57 schreef Devano het volgende:
[..]
De verklaring van de getallen 4, 8, 15, 16, 23, 42.
http://lostpedia.com/wiki/The_Valenzetti_Equation
Tijdens de Koude Oorlog was men bang voor een allesverwoestende nucleaire oorlog, de VN heeft toen een wetenschapper (Enzo Valenzetti) gevraagd een formule te vinden die het einde van de mensheid voorspelt. De formule was erg ingewikkeld, maar de kerngetallen waren 4,8,15,16,23 en 42 die elk voor een bepaald aspect stonden dat (mede) de datum van het einde van de wereld bepaalt.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Ik snap geen ene donder van dat artikel.
Nee, de Koude Oorlog was alleen de aanzet tot de creatie van de formule. The Hanso Foundation (de hoofdsponsor van de Dharma Initiative) heeft vorig jaar bekend gemaakt dat het ze nog steeds niet gelukt is om de formule te wijzigen en dat de kernoorlog die ons zal verwoesten dus nog zal gebeuren.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:43 schreef Ranja_Ranja het volgende:
De makers van Lost doelden ook dat de eilandbewoners een wereldwijde ramp wisten te voorkomen? Doelen ze dan niet op de Koude Oorlog?
Voorspelling van het einde vd wereld oid.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Ik snap geen ene donder van dat artikel.
Huh, uit welke aflevering is dat?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:40 schreef Symer het volgende:
[..]
Tijdens de Koude Oorlog was men bang voor een allesverwoestende nucleaire oorlog, de VN heeft toen een wetenschapper (Enzo Valenzetti) gevraagd een formule te vinden die het einde van de mensheid voorspelt. De formule was erg ingewikkeld, maar de kerngetallen waren 4,8,15,16,23 en 42 die elk voor een bepaald aspect stonden dat (mede) de datum van het einde van de wereld bepaalt.
Het doel van de Dharma Initiative was om 1 van de getallen te veranderen door middel van psychologische experimenten (om de rol die de mens speelt te veranderen) of door omgevingsvariabelen te beïnvloeden om zo het uitsterven van de mens te voorkomen. Dat is niet gelukt.
We weten dit door onderzoek van auteur Gary Troup, die aan boord van Oceanic 815 was (de man die door de turbine is opgezogen).
Uit de Lost Experience dat de makers tijdens de zomervakantie aan de fans voorgeschoteld hebben.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:25 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Huh, uit welke aflevering is dat?
Ok, thnx. Dat is dan wel jammer dat het zo benantwoord moet wordenquote:Op zondag 11 februari 2007 16:27 schreef Symer het volgende:
[..]
Uit de Lost Experience dat de makers tijdens de zomervakantie aan de fans voorgeschoteld hebben.
Lost is nog steeds een van mijn favoriete series, maar ik vind dat ze sinds het einde van seizoen 1 weinig opgeschoten zijn met het verhaal. Als ze mij elke week een spectaculaire aflevering weten voor te schotelen vind ik dat niet erg, maar vooral in seizoen 2 was er vaak erg weinig aan waardoor het rekken duidelijk zichtbaar werd. Vooralsnog ben ik erg te spreken over seizoen 3, hoewel ik de afgelopen aflevering weer wat minder vond. Ik kan Lost inderdaad niet naast me neerleggen omdat ik ondanks alles graag wil weten wat er allemaal aan de hand is.quote:Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Don_Gurgen het volgende:
Het feit dat zeurpietjes als Merkie, Jivis en TC03 toch elke week weer hun mondjes roeren laat al zien dat ook zij Lost niet naast zich neer kunnen leggen.![]()
Zeer vreemde combinatie ja. Het moet toch wel de slechtste serie zijn die ik ooit heb gevolgd.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:11 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Jericho en kwaliteit?
Woensdag begint het weerquote:Op zondag 11 februari 2007 19:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zeer vreemde combinatie ja. Het moet toch wel de slechtste serie zijn die ik ooit heb gevolgd.
Maar is dit nou een theorie of is dit letterlijk al in een of andere special gezegd?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:40 schreef Symer het volgende:
[..]
Tijdens de Koude Oorlog was men bang voor een allesverwoestende nucleaire oorlog, de VN heeft toen een wetenschapper (Enzo Valenzetti) gevraagd een formule te vinden die het einde van de mensheid voorspelt. De formule was erg ingewikkeld, maar de kerngetallen waren 4,8,15,16,23 en 42 die elk voor een bepaald aspect stonden dat (mede) de datum van het einde van de wereld bepaalt.
Het doel van de Dharma Initiative was om 1 van de getallen te veranderen door middel van psychologische experimenten (om de rol die de mens speelt te veranderen) of door omgevingsvariabelen te beïnvloeden om zo het uitsterven van de mens te voorkomen. Dat is niet gelukt.
We weten dit door onderzoek van auteur Gary Troup, die aan boord van Oceanic 815 was (de man die door de turbine is opgezogen).
Letterlijk gezegd door Alvar Hanso zelf.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:17 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Maar is dit nou een theorie of is dit letterlijk al in een of andere special gezegd?
De betekenis van de numbers is voornamelijk in "The Lost Experience" verklaard, ik weet niet zo goed hoe dit zich verhoudt tot de TV show en wat de producers er mee te maken hebben. Ik heb de numbers altijd gezien als een easter egg, iets om lekker naar te kijken en te zoeken als er een cijferreeksje voorbijkomt. Ik zoek er niet teveel achter, maar zeg nooit nooit.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Symer het volgende:
Misschien is het feit dat Hurley ze overal tegenkomt onverklaarbaar?
Er is dus een video waar eigenlijk het hele cijferverhaal uitgelegd wordt. Wat bizar dat dit dan niet in de tv-serie zit. Dit is toch iets dat veel mensen zouden willen weten en daarmee houd je de kijkers tevreden. In plaats daarvan wordt het alleen op internet geplaatst? Vreemd.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:30 schreef Symer het volgende:
[..]
Letterlijk gezegd door Alvar Hanso zelf.
(de man in de tweede helft van de video is Thomas Mittelwerk, hij nam The Hanso Foundation over van Alvar Hanso en gebruikte zijn macht voor slechte doeleinden. Uiteindelijk heeft hij het hoofdkantoor opgeblazen en is ontsnapt)
Zal nog wel komen, ze willen uiteraard zo lang mogelijk rekken. Om de die-hards tevreden te stellen hebben ze wat info op internet gegooid.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Er is dus een video waar eigenlijk het hele cijferverhaal uitgelegd wordt. Wat bizar dat dit dan niet in de tv-serie zit. Dit is toch iets dat veel mensen zouden willen weten en daarmee houd je de kijkers tevreden. In plaats daarvan wordt het alleen op internet geplaatst? Vreemd.
Jemig wat een kutonzin. Een formule voor de voorspelling van het einde van de wereld.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:40 schreef Symer het volgende:
[..]
ja, maar het blijft preuts amerikaans he?quote:Op maandag 12 februari 2007 00:48 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Zie ik daar schouderbandjes langzaam maar zeker opzij schuiven?![]()
Maar als Lost op het eveneens Amerikaanse HBO werd uitgezonden, dan waren de rondflappende tieten en spontane orgies niet van de lucht geweest!quote:Op maandag 12 februari 2007 00:51 schreef remlof het volgende:
[..]
ja, maar het blijft preuts amerikaans he?
Niet doenquote:Op maandag 12 februari 2007 00:58 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Maar als Lost op het eveneens Amerikaanse HBO werd uitgezonden, dan waren de rondflappende tieten en spontane orgies niet van de lucht geweest!![]()
Maar ook een behaarde Mr. Friendly die Jack al swaffelend toegromt: "This *klets* is *klets* our *klets* island!"quote:Op maandag 12 februari 2007 01:00 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Niet doenNu wil ik dat HBO Lost aankoopt
een Claire-Kate-Juliette orgie omg
Zulke formules bestaan in het echt ook hoor.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:53 schreef Mirel het volgende:
[..]
Jemig wat een kutonzin. Een formule voor de voorspelling van het einde van de wereld.![]()
Echt, het domste ooit in een serie..![]()
Maar hijs wel leukquote:Op maandag 12 februari 2007 18:51 schreef Bot13 het volgende:
[afbeelding]!!
edit: Komt van hier (Ja, oud)
Hahaha, dat had ik nou ookquote:Op maandag 12 februari 2007 16:08 schreef octopussy het volgende:
hey een dr. Burke en een dr. Sheperd bij elkaar in 1 kamer, waar heb ik dat nou meer gezien![]()
Nee, dan zou het geen 'verborgen' boodschap zijn, hè?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:08 schreef Geqxon het volgende:
Maar eh, dat zag je toch ook gewoon op het scherm staan?
Leg uit?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja met een valse start.
Ik kan haast zweren dat ik het al eens eerder gezien heb, maar ik geloof je wel hoorquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:16 schreef Symer het volgende:
[..]
Nee, dan zou het geen 'verborgen' boodschap zijn, hè?![]()
Hier staat de brainwashscène achteruit gespoeld.
Misschien eerder in dit topic?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik kan haast zweren dat ik het al eens eerder gezien heb, maar ik geloof je wel hoor
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:37 schreef Symer het volgende:
Trouwens, in die scène waar Carl gehersenspoeld wordt, vlak voordat Kate 'help' schreeuwt naar Sawyer hoor je een vrouwenstem achteruit praten. Als je dat omdraait hoor je:
Only fools are enslaved by time and space
In plaats van te schelden had je ook het topic even door kunnen kijken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:49 schreef One_conundrum het volgende:
GVD, zijn er nou na de winterstop al nieuwe afleveringen in amerika op tv geweest ?
Neej ik ben doodsbang voor spoilers.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:54 schreef Mike het volgende:
[..]
In plaats van te schelden had je ook het topic even door kunnen kijken.
tv.com...voor al je info over uitzendtijden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:57 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Neej ik ben doodsbang voor spoilers.
Bedankt, ik zal gelijk de shit even downloaden !
Een beetje zoeken kan je zelf toch wel zekerquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:00 schreef One_conundrum het volgende:
hmm, welke episode is het?
Speciaal voor jou, de uitzendschemas:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:57 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Neej ik ben doodsbang voor spoilers.
Bedankt, ik zal gelijk de shit even downloaden !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:30 schreef netto_m het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
Dat is nog maar de vraagquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:55 schreef Devano het volgende:
Prison Break is niet te vergelijken met Lost. Zeker het tweede seizoen gaat eigenlijk helemaal nergens over. Terwijl bij Lost steeds duidelijker wordt dat de makers wel degelijk een goed uitgedacht plan aan het ontvouwen zijn.
Denk wel dat ze iets in gedachten hebben. Als ze met een of andere kutverklaring komen op het eind, wordt het ABC-gebouw waarschijnlijk bestormd door woedende Lost-fansquote:
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:53 schreef Jump het volgende:
[..]Idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:44 schreef netto_m het volgende:
[..]
Idd.Wie?! Oh, je bedoelt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Morgenochtend dus maar weer de download aanzetten
quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:46 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Wie?! Oh, je bedoelt...Heel domSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat ze Analucia afmaakten, ok, had toch een hekel aan die actrice met haar 'stoere' rollen altijd. Maar Mr. Eko..
, ik had toch het idee dat het een geliefd personage was, omdat ie een beetje op Locke leek met geloven in het lot etc.
When all else fails, you always have delusion.
Tja, ze maken niet alleen karakters af die onpopulair zijn, zo blijft de spanning er in. De acteur die Mr. Eko speelde wilde ook niet langer meespelen dan één seizoen, daarom is ie er nu uit. Apart is wel dat op Bernard en mogelijk Cindy na alle Tailies zijn vermoord. Wat was hun rol nou precies in het verhaal?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:45 schreef Mirel het volgende:
[..]
Heel dom. Dat ze Analucia afmaakten, ok, had toch een hekel aan die actrice met haar 'stoere' rollen altijd. Maar Mr. Eko..
, ik had toch het idee dat het een geliefd personage was, omdat ie een beetje op Locke leek met geloven in het lot etc.
Heel goed nieuws!quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:37 schreef Jump het volgende:
Als ik spoilerfix.com (heb er al spijt van dat ik het gelezen heb) komen er de volgende afleveringen wat antwoorden. Ik ga niet zeggen over wat, moet je zelf maar lezen of wachten tot de ep er is.
Schijnt ook dat die acteur een heel vervelend mannetje was die allemaal speciale wensen had en vrij onhandelbaar was op de set. Toch vind ik het nog steeds jammer dat ze mr. Eko eruit geschreven hebben, ik vond hem een erg goed personage.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:34 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Tja, ze maken niet alleen karakters af die onpopulair zijn, zo blijft de spanning er in. De acteur die Mr. Eko speelde wilde ook niet langer meespelen dan één seizoen, daarom is ie er nu uit.
Zeker weten we dat natuurlijk niet, maar volgensmij wilden de makers niet teveel van de originele acteurs uitmoorden en hebben ze daarom die tailies toegevoegd, zodat ze hun belofte om hoofdpersonages uit te moorden toch waar konden makenquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:34 schreef Don_Gurgen het volgende:
Apart is wel dat op Bernard en mogelijk Cindy na alle Tailies zijn vermoord. Wat was hun rol nou precies in het verhaal?
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:Hoe verschrikkelijk gaat die aflevering worden hé.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb 'm net pas gekeken. Heb teveel achterstand met series en te weinig tijd. Moet zelfs de twee 24's van dinsdag nog kijken.quote:
Ik ga m vanavond pas kijken, dus je moet nog even geduld hebben voor eventuele verdere analysesquote:Op donderdag 15 februari 2007 08:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Whooookay. Afgekeken. WTF.
Gaat Desmond werkelijk terug in de tijd om een nieuwe kans te krijgen, alleen maar om erachter te komen dat z'n lot vaststaat? Of zijn het flashbacks die hij heeft na de knal in de hatch, met een paar briljante ingevingen (het verzinnen van de vrouw, die vertelt over z'n lot)? Als hij niet daadwerkelijk teruggegaan is en de zooi allemaal al beleefd heeft, hoe kan hij de toekomst dan voorspellen? Wie was die vrouw? Hoe gaat Charlie dood? Aaah, de vragen!
Stel nou dat hij terug is gereisd, dan is het dus zo gegaan:
1e keer:
De zooi die we hebben gezien met Penny gebeurt, Desmond gaat 3 jaar later zeilen, komt op het eiland terecht, leer van whatshisname hoe hij de knop moet bedienen, doet dat tot losties verschijnen, blabla, hatch ontploft.
Hierna gaat hij weer terug naar Penny, en begint de zooi opnieuw, alleen komt hij vroegtijdig terug op het eiland na de klap in de bar (die hij eigenlijk niet hoorde te krijgen).
Máár, om de toekomst te kunnen voorspellen moet hij na de ontploffing van de hatch in de eerste keer verder bewust 'geleefd' hebben op het eiland, om te kunnen weten wat er gebeurt.
Ik ben altijd slecht geweest in tijdreisverhalen logisch te plaatsen, wie helpt?
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er gezeur komt na deze aflevering over de flashbacks, of dat het saai was.
JA! zoals jij het zegt moet het zijn gegaan. Desmond heeft alles al gezien tot het einde van lost om het zo maar te zeggen. Want zo wist hij wat er in het cafe ging gebeuren, omdat hij het al een keer had meegemaakt. Dus dit met charlie heeft hij ookal meegemaakt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Whooookay. Afgekeken. WTF.
Gaat Desmond werkelijk terug in de tijd om een nieuwe kans te krijgen, alleen maar om erachter te komen dat z'n lot vaststaat? Of zijn het flashbacks die hij heeft na de knal in de hatch, met een paar briljante ingevingen (het verzinnen van de vrouw, die vertelt over z'n lot)? Als hij niet daadwerkelijk teruggegaan is en de zooi allemaal al beleefd heeft, hoe kan hij de toekomst dan voorspellen? Wie was die vrouw? Hoe gaat Charlie dood? Aaah, de vragen!
Stel nou dat hij terug is gereisd, dan is het dus zo gegaan:
1e keer:
De zooi die we hebben gezien met Penny gebeurt, Desmond gaat 3 jaar later zeilen, komt op het eiland terecht, leer van whatshisname hoe hij de knop moet bedienen, doet dat tot losties verschijnen, blabla, hatch ontploft.
Hierna gaat hij weer terug naar Penny, en begint de zooi opnieuw, alleen komt hij vroegtijdig terug op het eiland na de klap in de bar (die hij eigenlijk niet hoorde te krijgen).
Máár, om de toekomst te kunnen voorspellen moet hij na de ontploffing van de hatch in de eerste keer verder bewust 'geleefd' hebben op het eiland, om te kunnen weten wat er gebeurt.
Ik ben altijd slecht geweest in tijdreisverhalen logisch te plaatsen, wie helpt?
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er gezeur komt na deze aflevering over de flashbacks, of dat het saai was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |