Goed, S3E7 gekeken, aardige aflevering, kwalitatief hoog, maar toch krijg ik er nu een beetje Alias-kriebels bij (groots en uitgewerkt achtergrond verhaal wat eigenlijk net niet genoeg uit de doeken wordt gedaan, of steeds van clue naar clue loopt zonder dat enige progressie zichtbaar is).
Het was wel een Sawyer-aflevering met 4-5 schitterende momenten (test-apparaat, "Why did you say hello?" en nog een paar, maar ben hem weer kwijt
![]()
) iig...
Achtergrond is goed om te weten, en net als elke flashback zijn het gebeurtenissen die een aanzienlijke verandering in de karakters hun leven markeerden...
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:41 schreef Bot13 het volgende:[..]
Dat kan volgens mij wel kloppen. Want dat hele Dharma project is toch in de jaren '80 opgezet (hence de elpees (LP'S) en de verouderde techniek (bolle beeldschermen, etc).
Toch?
Tis ook vergelijkbaar met moderne foltermethodes zoals gebruikt door ome Bush en door "onze" jongens in Irak: "harde muziek en natsproeien", blootstellen aan schokkende beelden en of teksten... Dus zo jaren 80 is het nog niet...
Ik heb tevens wel de indruk dat er per seizoen meer karakters bij komen welke allemaal flashbacks krijgen, en net als Merkie en PeRi vind ik dat uitermate non-boeiend worden, televisie-gewijs gezien. Echter vind ik het wel belangrijk voor het achterliggende gedachtegoed, wat nog steeds geen vastomlijnd concept is voor de kijker, maar getuige de hints begint het me langzaamaan te dagen...
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:43 schreef greatgonzo het volgende:ben bang dat, mocht het aan het einde van het seizoen over zijn, ik het ook niet echt ga missen (als ze tenminste echt alles uit de doeken doen). Het wordt nu allemaal te vaag, met zoveel plot twists. Centraal lijkt me te staan, dat als je echt iets wil: het door Dharma mogenlijk gemaakt kan worden.
En juist die laatste zin doet het hem. Althans, ik vind daar de grootste hint in zitten tot op heden. Er vanuit gaande dat het een experiment is, waar bewustzijn en kans grote bestanddelen zijn, denk ik dat we in die richting moeten denken als het om het totaalplaatje gaat.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:59 schreef greatgonzo het volgende:Dus denk dat hij door de donatie idd niet meer kon lopen, een tijdje wel door een electrobehandeling, en ook weer op het eiland door het electro magnetisme
Tip: leer begrijpend lezen. Tot op heden is nog steeds niet uitgelegd waarom Locke zijn vermogen tot lopen niet meer bezat. Electrostimulans houden de spieren voornamelijk op sterkte, de aansturing daarvan loopt echter nog via de hersenen.
Samengevat: Locke heeft niertransplantatie, loopt tijdje rond, door onbekende reden kan hij ze daarna niet meer aansturen en beland in een rolstoel. Om zijn spieren op sterkte te houden zit hij dus met electrostimuli terwijl hij aan het bellen is, en pas op het eiland kan hij weer opstaan.
Kennelijk niet zozeer de "magie" van het eiland, alsmede de wens, het verlangen weer normaal te kunnen functioneren heeft ervoor gezorgd dat Locke weer op 2 voeten staat.
Ook Rose en Bernard en hun "tover"docter (Sjamaan) hebben daar de gevolgen van, Walt manifesteert een ijsbeer etc...