abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:15:04 #1
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_44662218


* Lost?

Lost is een serie die twee jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Het aantal hoofdpersonen is door de seizoenen heen al meerdere malen aangepast en we hebben ondertussen al enkele leuke/belangrijke/interessante karakters zien sterven. Hieronder de hoofdrolspelers die op dit moment het belangrijkste zijn voor de verhaallijnen.



Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.



Kate Austen ***Golden Globe nominee***
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.



Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zat hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij had zich ontfermd over claire, en het leek erop dat er langzaamaan een romance ontwikkelde. Doordat Claire erachter kwam dat hij nog steeds heroine bij zich had liep alles stuk en vanaf dat moment wordt Charlie met een scheef oog aangekeken in het kamp.



Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...



Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.



James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.



John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.



Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.



Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.



Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.



Benjamin Linus
Benjamin Linus lijkt een leidende positie in te nemen onder 'The Others'. Hij werd gevangen genomen door een Franse vrouw die al 16 jaar op het eiland leeft en zij heeft hem overgedragen aan de overlevenden van het vliegtuigongeluk die hem vervolgens opgesloten hebben. Door een deal met Michael is hij vrijgelaten en herenigd met zijn groep.


Uitzendschema seizoen 3 (Bron: The Futon Critic en Spoilerfix)
3.01 - 4 oktober 06 (season premiere)
3.02 - 11 oktober 06
3.03 - 18 oktober 06
3.04 - 25 oktober 06
3.05 - 1 november 06
3.06 - 8 november 06 (fall finale)

3.07 - 07 februari 07 Countdown
3.08 - 14 februari 07
3.09 - 21 februari 07
3.10 - 28 februari 07
3.11 - 7 maart 07
3.12 - 14 maart 07
3.13 - 21 maart 07
3.14 - 28 maart 07
3.15 - 4 april 07
3.16 - 11 april 07
3.17 - 18 april 07
3.18 - 25 april 07
3.19 - 2 mei 07
3.20 - 9 mei 07
3.21 - 16 mei 07
3.22,23 - 23 mei 07 (Seizoensfinale - dubbele aflevering)


Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Home.no Lost countdown
YouTube
Lost Media.com
The Tailsection.com (Promo's worden hier los gepost in berichten, even scrollen en zoeken)

Topics van het eerste en tweede seizoen:
  • Lost Season 1 & 2 Topics List
    Season three topics
  • Lost (USA) Deel 35: Everything will change, this fall!
  • Lost (USA) Deel 36: Nog een paar dagen tot seizoen 3!
  • Lost (USA) Deel 37: You don't get any coffee
  • Lost (USA) Deeltje 38: Ik lust ook wel een fishbiscuit
  • Lost (USA) Deeltje 39: I've got a déjà vu
  • Lost (USA) Deeltje 40: I guess he'll be expecting us.
  • Lost (USA) Deel 41: Run, dammit, Run!
  • Lost (USA) deel 42: Het Canvas van Desmondriaan

    ***Deze openingspost is hier te vinden!***


    Ik heb de drie kleine negertjes eruit gegooid hoor, lijkt me niet meer dan logisch. En eigenlijk moeten Nikki, Paulo en Juliet er nog in.
  • My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
      vrijdag 22 december 2006 @ 17:30:27 #2
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_44662562
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 16:49 schreef Haunter het volgende:
    ..oftewel, Jack's keuze gemanipuleerd wordt door Kate met Sawyer te laten kloten?? Of heeft Kate echt gevoelens voor Sawyer?
    Ik denk dat "The Others" [tussen aanhalingstekens omdat ik helemaal niet meer denk dat zij The Others zijn, maar een andere groep] er wel iets mee te maken hebben ja, want toen Kate naar Sawyer toeging [de eerste keer al, toen hij dacht dat hij een pacemaker had] keken ze al op het beeldscherm mee, en daarna hebben ze geen actie ondernomen...
    pi_44662683
    Desmondriaan
    Leuk gevonden
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
    pi_44662831
    Jack
    hi
    pi_44663372
    Haha wat een topic titel.
    -
      vrijdag 22 december 2006 @ 18:09:55 #6
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_44663440
    Nog eventjes wachten.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_44664091
    Nieuwe promo!

    Lost Moment 6
      vrijdag 22 december 2006 @ 18:56:30 #8
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_44664497
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 18:39 schreef Symer het volgende:
    Nieuwe promo!

    Lost Moment 6
    deze is af te raden voor mensen die niet van spoilers houden
      vrijdag 22 december 2006 @ 19:16:06 #9
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_44664940
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 17:30 schreef Xurk het volgende:

    [..]

    Ik denk dat "The Others" [tussen aanhalingstekens omdat ik helemaal niet meer denk dat zij The Others zijn, maar een andere groep] er wel iets mee te maken hebben ja, want toen Kate naar Sawyer toeging [de eerste keer al, toen hij dacht dat hij een pacemaker had] keken ze al op het beeldscherm mee, en daarna hebben ze geen actie ondernomen...
    Ja precies, maar precies het moment dat Kate en Sawyer met elkaar bezig waren werd Jack ook uit die kamer geloodst...

    En ik kan het me ook niet voorstellen dat zij "The Others" zijn; dat gefluister, die rookwolk en die doden die weer lijken te leven lijken me geen akties door Ben en friends.
    pi_44665256
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 18:39 schreef Symer het volgende:
    Nieuwe promo!

    Lost Moment 6
    Crappie lauw g, jeweets
    hi
    pi_44665315
    Toffe TT .

    Ik kijk uit naar februari! Deze week al de Lost 2 dvd box gekocht, nog ff weer kijken voor februari om er helemaal in te komen. .
    Whatever I want.
      vrijdag 22 december 2006 @ 19:45:13 #12
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_44665684
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 18:39 schreef Symer het volgende:
    Nieuwe promo!

    Lost Moment 6
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_44665761
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 19:45 schreef Haunter het volgende:

    [..]
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Sawyer misschien ?
    hi
      vrijdag 22 december 2006 @ 20:01:53 #14
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_44666143
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 19:48 schreef Linc_The_Sink het volgende:

    [..]

    Sawyer misschien ?
    Die blijft niet meer van Kate af verwacht ik
    pi_44666358
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 19:45 schreef Haunter het volgende:

    [..]
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_44666613
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 18:56 schreef -Sum- het volgende:

    [..]

    deze is af te raden voor mensen die niet van spoilers houden
    Spoiler maar een eind weg, we moeten toch íets in de tussentijd
    Leuke promo in ieder geval,, belooft weer veel spannends!
      vrijdag 22 december 2006 @ 20:35:48 #17
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_44666970
    Ik wil ook de S2 dvd box nog, maar ben blut.
    You know when you close your eyes and wish for something?
    Well, God's the person that is ignoring you.
    pi_44667904
    LOST
      vrijdag 22 december 2006 @ 23:24:23 #19
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_44671298
    Wow, na al die promo's kan ik echt haast niet wachten Maar het zal wel moeten
    Jammer dat die nieuwste zo een slechte kwaliteit heeft [en bij mij hapert 'ie ook nog eens, bij de rest ook?], het leek net of die gast op het eind Locke was
    pi_44673266
    Bij mij haperde die ook ja, heb iknormaal nooit bij youtube
    Btw, over die vraag dat ze kate zo uit der kooi lieten ontsnappen, ze zitten toch op een apart eiland, dus al loopt ze weg dan boeit het nog niet
      zaterdag 23 december 2006 @ 00:57:40 #21
    163633 Costigan
    Forget About It
    pi_44673421
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 18:56 schreef -Sum- het volgende:

    [..]

    deze is af te raden voor mensen die niet van spoilers houden
    Die promo is inderdaad best spoilerig..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    -
      zaterdag 23 december 2006 @ 01:05:01 #22
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44673527
    Ze moeten niet meer van die lange breaks doen. Mijn interesse ebt weg.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
      zaterdag 23 december 2006 @ 01:08:37 #23
    163633 Costigan
    Forget About It
    pi_44673567
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 01:05 schreef arneaux het volgende:
    Ze moeten niet meer van die lange breaks doen. Mijn interesse ebt weg.
    idd kubus.. is best irritant. zijn nu winterbreaks bij veel series prison break, lost, heroes, 24..etc, maar als het eenmaal weer start zit je er zo weer in.. heb ik tenminste
    -
      zaterdag 23 december 2006 @ 01:15:52 #24
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44673686
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 01:08 schreef Costigan het volgende:

    [..]

    idd kubus.. is best irritant. zijn nu winterbreaks bij veel series prison break, lost, heroes, 24..etc, maar als het eenmaal weer start zit je er zo weer in.. heb ik tenminste
    Tuurlijk, dat is ook wel zo. Het is gewoon matig.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_44675018
    Damn, ik hoop echt dat ze het naar voren halen nu Day Break gestopt is
    Nou zit ik met een halve serie waar ik nooit het antwoord op ga krijgen...
    Powered by Janetje®
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')