quote:
quote:Boeie..zijn er Apple-users die gelijk al zo een nieuwe MacBook hebben gekocht?
Ja hoor. Een hele boel omdat Apple afgelopen maandagavond in de Verenigde Staten
al enkele Applestores hebben bevoorraad zodat die dinsdag gelijk verkocht konden worden.
hier, hier, hier en hier kun je al zien wie de MacBook hebben aangeschafd.
Ik denk dat als ik geen Mac zou hebben, ik op dit moment nog eerder Ubuntu Linux zou installeren om m'n day-to-day computerdingen te doen dan Windows XP. God, wat erger ik me aan die gele kut-ballonnetjes die maar aan je kop blijven zeuren over alles wat los en vast zit.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:51 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan me doodergeren als ik 20 seconden op een app zit te wachten. En dan kan macOSX nog zo geniaal zijn, de meeste programma's zijn er ook in windows-variant. Misschien niet zo mooi of handig, maar ze zijn er wel. En dan pak ik liever XP.
Neequote:Op zondag 28 januari 2007 17:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Niet om te stoken, maar doet het printen over het netwerk het al?
Goede vraagquote:Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Maar om ff on-topic te blijven, ik ga ook een MacBook kopen is dat slim of zit er in de komende maanden een update aan te komen?
Even statistisch gezien:quote:Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Remzz het volgende:
Maar om ff on-topic te blijven, ik ga ook een MacBook kopen is dat slim of zit er in de komende maanden een update aan te komen?
Wat heeft die update voor gevolgen als je binnenkort een Macbook wil kopen? Of is het gewoon installeren en klaarquote:Op zondag 28 januari 2007 18:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Even statistisch gezien:
16 mei 2006 kwam er de eerste Macbook, 8 november 2006 kwam er de update. Dus ik denk dat er zo onderhand wel weer een update aan zit te komen
Volgens wil je hem dan echt alleen kopen om de looks...quote:Op zondag 28 januari 2007 18:20 schreef Sander-B het volgende:
Ik zou ook wel een MacBook willen, maar met die prijs zijn er zo veel andere laptops met betere specs.
Dan zou ik vooral aan OSX denkenquote:Op zondag 28 januari 2007 18:20 schreef Sander-B het volgende:
Ik zou ook wel een MacBook willen, maar met die prijs zijn er zo veel andere laptops met betere specs.
Dan moet je Vista eens proberen, bij zowat iedere actie die verder gaat dan een programma opstarten moet je je wachtwoord ingeven*. Vista ziet er wat strakker uit, maar ik vind XP dan toch fijner werken.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik geen Mac zou hebben, ik op dit moment nog eerder Ubuntu Linux zou installeren om m'n day-to-day computerdingen te doen dan Windows XP. God, wat erger ik me aan die gele kut-ballonnetjes die maar aan je kop blijven zeuren over alles wat los en vast zit.
Of er een update voor de MacBook komt of niet weet ik niet, maar belangrijker lijkt me dat Leopard 'dit voorjaar' uit gaat komen, en iLife '07 vast ook niet lang op zich zal laten wachten. Op hardware-updates wacht ik niet zo snel, maar in dit geval wacht ik daar ook op voor ik mijn iMac koop.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee
Maar ik hem me besloten daar ook niet meer druk over te maken. Heb er al veel te veel tijd aan besteed
Wanneer ga je em halen danquote:Op zondag 28 januari 2007 18:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Of er een update voor de MacBook komt of niet weet ik niet, maar belangrijker lijkt me dat Leopard 'dit voorjaar' uit gaat komen, en iLife '07 vast ook niet lang op zich zal laten wachten. Op hardware-updates wacht ik niet zo snel, maar in dit geval wacht ik daar ook op voor ik mijn iMac koop.
Heb je daar toevallig een link van?quote:Op zondag 28 januari 2007 18:20 schreef Sander-B het volgende:
Ik duidde meer op een hardwarematige update, die verwacht ik zelf zo rond maart. Leopard misschien zelf al wat eerder, dat zullen we pas op het laatst weten.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:11 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Wat heeft die update voor gevolgen als je binnenkort een Macbook wil kopen? Of is het gewoon installeren en klaar![]()
Godzijdank is dat alleen de eerste keer dat je alles doet, maar na een verse instalatie is dat inderdaad enorm vervelend. Met name bij een trage videokaart, die dan ook nog even mooi fors gaat happeren op het effect dat je computerscherm even "grijs" word (alsin: gelocked).quote:Op zondag 28 januari 2007 18:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan moet je Vista eens proberen, bij zowat iedere actie die verder gaat dan een programma opstarten moet je je wachtwoord ingeven*. Vista ziet er wat strakker uit, maar ik vind XP dan toch fijner werken.
Althans, dat was een paar weken geleden nog zo, ik weet niet of ze het inmiddels hebben aangepast.
Nou ja, zodra Leopard en iLife '07 uitkomen, dus. Ik heb het geld al klaar staan, en aangezien mijn externe scherm kuren begint te vertonen het plekje op mijn buro ook al. Ik twijfel alleen nog een klein beetje of ik niet toch mijn PowerBook er uit doe en een MacBook + Cinema Display koop.Maar ik vind de 12" die ik nu heb in de praktijk zo veel praktischer dat ik die waarschijnlijk toch wel aan houd.quote:
Ik heb er maar een week mee gewerkt, en toen kwam het ook op het eind nog te vaak voor. Maargoed, ik ga het nog wel een keer testen hoor. Dat dat grijs worden zo lang duurt snap ik ook niet nee, XP had daar bij het afsluit-schermpje geen moeite mee.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Godzijdank is dat alleen de eerste keer dat je alles doet, maar na een verse instalatie is dat inderdaad enorm vervelend. Met name bij een trage videokaart, die dan ook nog even mooi fors gaat happeren op het effect dat je computerscherm even "grijs" word (alsin: gelocked).
Daarnaast moet je, om de vergelijking zo eerlijk als mogelijk te maken, er voor de grap eens een Windows XP Professional licentie bij doen. Dan worden de Wintel notebooks opeens een heel stuk duurder..quote:Op zondag 28 januari 2007 19:11 schreef Tatutatu het volgende:
Ok hij kost meer dan een ander merk maar je krijgt erook veel meer voor terug dus in principe maakt het geen donder uit. Misschien dat een windows laptop je uiteindelijk wel veel meer kost.
Aan de normale Macbook kun je "slechts" een 23" ACD hangen. Daarnaast kan ik niet zeggen hoe 13" werkt, dat is up to you.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:17 schreef Furia het volgende:
Hoe werkt zo'n 13" eigenlijk? Een beetje prettig of is dat scherm wel erg klein? En je kunt de normale macbook zeker niet aan een 30" cinemascherm koppelen? Voor in de toekomst![]()
![]()
![]()
![]()
Een discussie hierover is al vaker geweest. Kort gezegd komt het hier op neer:quote:Op zondag 28 januari 2007 19:11 schreef Tatutatu het volgende:
Ok hij kost meer dan een ander merk maar je krijgt erook veel meer voor terug dus in principe maakt het geen donder uit. Misschien dat een windows laptop je uiteindelijk wel veel meer kost.
Een "Windowsbak" kan je ook mooi omtoveren naar een andere bak en dat werkt dan toch een stuk beter dan een trage Mac. Ik ben het met jullie eens dat een Mac lekker werkt. Maar ik ben het niet eens met het grote fanatisme die Maccers hebben t.o.v. OSX. Het is allemaal erg makkelijk, downloaden, dmg mounten, appje slepen en klaar. Maar menig andere distro (unix based) kent een zelfde soort principe, aptitude install $app, en je bent klaar. (Windows kent het apt-get principe inmiddels ook: http://windows-get.sourceforge.net/index.php )quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen moet natuurlijk z'n eigen keuzes maken, maar ik werk liever op een trage Mac dan een snelle PC met Windows. Het operating system en de applicaties die je gebruikt zijn wat mij betreft belangrijke aspecten van een computer dan de hardware.
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:37 schreef Geqxon het volgende:
Omdat ik het in het engels veel natuurlijker vind, aangezien Steve Jobs die beslissingen heeft genomen. In het Nederlands krijgt ik het gevoel alsof ik niet met het orgineel bezig ben, slechts een kopie. Alsof er iets niet klopt.
Welke?quote:Op zondag 28 januari 2007 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik geen Mac zou hebben, ik op dit moment nog eerder Ubuntu Linux zou installeren om m'n day-to-day computerdingen te doen dan Windows XP. God, wat erger ik me aan die gele kut-ballonnetjes die maar aan je kop blijven zeuren over alles wat los en vast zit.
Om maar wat te noemen, het eindeloze gezeur over updates. Zo heb ik hier een computer staan die maar door blijft zeuren of ik IE7 wil installeren, de hele dag door. Je wordt er gewoon niet goed van..quote:
Je kan erom lachen, maar mijn OSX is ook Engelstalig. Werkt gewoon makkelijker. Niet hoeven te vertalen van NL naar EN op fora, irc, google etc.quote:
Ik denk dan ook dat er vooral gelachen word om Geksens debiele reden.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:52 schreef slakkie het volgende:
Je kan erom lachen, maar mijn OSX is ook Engelstalig. Werkt gewoon makkelijker. Niet hoeven te vertalen van NL naar EN op fora, irc, google etc.
Kwestie van 1 keer aangeven dat je niet wil updaten en dat je niet weer op de hoogte gehouden wil worden van die update.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen, het eindeloze gezeur over updates. Zo heb ik hier een computer staan die maar door blijft zeuren of ik IE7 wil installeren, de hele dag door. Je wordt er gewoon niet goed van..
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:37 schreef Geqxon het volgende:
Omdat ik het in het engels veel natuurlijker vind, aangezien Steve Jobs die beslissingen heeft genomen. (...)
Dan doe je iets fout. Hij vroeg het bij mij één keer, daarna nooit meer. Of wacht, laat me raden. Je blijft op annuleren drukken, zodra het dingetje in beeld komt, de godganse dag door. Als je nou gelijk op het vinkje drukt, wat er ook bijstaat, ben je er vanaf. Maar nee, XP zeurt de hele dag.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen, het eindeloze gezeur over updates. Zo heb ik hier een computer staan die maar door blijft zeuren of ik IE7 wil installeren, de hele dag door. Je wordt er gewoon niet goed van..
Ik druk op het kruisje van de pop-up. Dat is toch heel normaal als je iets weg wilt hebben? Dat is wel zoals het in OS X werkt. Kruisje > Weg. En dus niet:quote:Op zondag 28 januari 2007 22:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dan doe je iets fout. Hij vroeg het bij mij één keer, daarna nooit meer. Of wacht, laat me raden. Je blijft op annuleren drukken, zodra het dingetje in beeld komt, de godganse dag door. Als je nou gelijk op het vinkje drukt, wat er ook bijstaat, ben je er vanaf. Maar nee, XP zeurt de hele dag.
1 2 3 4 | showPopup(): showKruisje(); } |
Je hebt volkomen gelijk. Je hebt de popup weggehaald. Weg is weg!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik druk op het kruisje van de pop-up. Dat is toch heel normaal als je iets weg wilt hebben? Dat is wel zoals het in OS X werkt. Kruisje > Weg. En dus niet:
[ code verwijderd ]
Ach, icoontjes kan je vervangen.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:41 schreef nietzman het volgende:
Okay, tot mijn uiterste verbazing in blijkt het Ps3-beta icoontje dus wél de definitieve te zijn.
Dan hebben ze zo'n mooi programma, en dan zo'n achterlijk icoontjequote:Op zondag 28 januari 2007 22:41 schreef nietzman het volgende:
Okay, tot mijn uiterste verbazing in blijkt het Ps3-beta icoontje dus wél de definitieve te zijn.
http://photoshopnews.com/(...)ive-suite-app-icons/quote:Op zondag 28 januari 2007 22:41 schreef nietzman het volgende:
802.11nquote:Op zondag 28 januari 2007 01:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
wat is er zo goed aan die designrouter? Waarom is die 180euro waard tov een linksys van bijvoorbeedl 100euro?
Persoonlijk vind ik MiMo een grotere stap vooruit dan 300Mbps (real throughput)quote:Op zondag 28 januari 2007 23:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is nog sneller dan de bedraade verbinding!
- wilt u zien wat er nieuw is in windows xpquote:
quote:
Niets, maar je vroeg eromquote:Op maandag 29 januari 2007 00:04 schreef Slarioux het volgende:
Ja ok leuk, maar wat verandert dat verder aan de nadelen die ik noemde aan mn Macbook?
Nee dit zijn voornamelijk gele tekstbalonnen. Je kan dat kreng nog ergens uitzetten ook zelfsquote:Bovendien, je hebt er een stel dubbel, niet al die dingen zijn popups, en tot mijn verrassing zitten er popups bij waar je daadwerkelijk wat aan hebt.
Ik heb geen laptop om mee te vergelijken, maar werk op een 23" Cinema Screen. Ik ben dus wel wat aan ruimte gewend zeg maar, dus neig heel sterk naar een MacBookPro, maar die is oo kwel weer een stuk duurder, dan wil ik wel overtuigende argumenten hebben!quote:Op zondag 28 januari 2007 19:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Aan de normale Macbook kun je "slechts" een 23" ACD hangen. Daarnaast kan ik niet zeggen hoe 13" werkt, dat is up to you.
Waar werk je nu op? Hoeveel inch en welke resolutie? Widescreen / 4:3 scherm?
Hah, touché.quote:
Ik moet zeggen, het is één van de vele irritanten aspecten van XP.quote:Nee dit zijn voornamelijk gele tekstbalonnen. Je kan dat kreng nog ergens uitzetten ook zelfs
Jawohl, wie gaat er binnenkort 1 halenquote:Op maandag 29 januari 2007 12:56 schreef de_sapje het volgende:
Maar goed, het ging hier over de MacBooks toch?
Welke kleur? Gegevens? Prijs totaalquote:Op maandag 29 januari 2007 16:19 schreef JvR het volgende:
ik heb m vorige week zondag besteld.. en als ik de bestellingstracker moet geloven, heb ik m 1 feb in huis![]()
En dan de 15" of de 17" ?quote:Op maandag 29 januari 2007 11:45 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik heb geen laptop om mee te vergelijken, maar werk op een 23" Cinema Screen. Ik ben dus wel wat aan ruimte gewend zeg maar, dus neig heel sterk naar een MacBookPro, maar die is oo kwel weer een stuk duurder, dan wil ik wel overtuigende argumenten hebben!
quote:
20 februari Walter, ik heb er vertrouwen in.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nice...
...heb ook weer zin om wat aan te schaffen in de Apple Store
Wat is 20 febquote:Op maandag 29 januari 2007 22:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
20 februari Walter, ik heb er vertrouwen in.
quote:Op maandag 29 januari 2007 22:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1193184
De prijzen worden niet verlaagd denk ik. Apple verkoopt de macbooks nu ook wel en ze beseffen zelf maar al te goed dat als ze er minder voor vragen er ook minder verdient gaat worden (want er zullen niet veel meer verkocht worden)quote:Op maandag 29 januari 2007 22:47 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
. Moet me duidelijk beter inlezen
. Als ze nou de prijzen verlagen
![]()
Apple heeft het nergens aangekondigd, alleen deze site en Looprumours.com hebben het er over.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1193184
AppleInsider, echter, had het over vier 79 dollar kostende producten. Waarschijnlijk gekleurde Shuffles. Don't get your hopes upquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:17 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Apple heeft het nergens aangekondigd, alleen deze site en Looprumours.com hebben het er over.
Trouwens, de Store is dicht, as we speak.
En ThinkSecret poste vanochtend een bericht over een waarschijnlijke update van de Mac Pro of Cinema Display
Je mag ook wel posts van anderen lezen hoor, soms melden we nog wel eens iets nuttigs.quote:
Toch wel: de Airport N Enabler is nu ook te koop, voor 1,95quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:37 schreef super-muffin het volgende:
Voor zo ver ik kan zien niet.
Die koop ik wel als ik een n router koopquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toch wel: de Airport N Enabler is nu ook te koop, voor 1,95
Ik zag het echt nietquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je mag ook wel posts van anderen lezen hoor, soms melden we nog wel eens iets nuttigs.
Hij is trouwens al best lang down, eigenlijk te lang om vier nieuwe shuffle kleuren toe te voegen...
http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=chess&srchArea=mac%7Cosx&x=0&y=0quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:20 schreef PankPinther het volgende:
hoi, weet iemand een schaakprogramma voor OSX waarbij je zelf de begin opstelling kan bepalen?
kortom, om bepaalde stellingen te oefenen enzo
dit kan helaas niet met het standaard schaakprogramma in OSX
dankje, zal eens kijken of daar wat tussen zitquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=chess&srchArea=mac%7Cosx&x=0&y=0
En? Hoe bevalt ie?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:28 schreef BloodyLotte het volgende:
Bij deze groet ik u vanaf mijn nieuwe macbook. Halleluja!
Fok! doet t iig!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:28 schreef BloodyLotte het volgende:
Foto'squote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:28 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik zou het gewoon van Apple zelf kopen, straks verpest het je Mac.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
die n-enabler is inmiddels al redelijk in omloop op BT en usenet. Hier werkt iig prima!
Ik heb ook niet het idee dat Apple dat heel erg vind, eigenlijk. Volgens mij maken ze met creditkaartkosten en andere overhead best verlies op dat tooltje. Maargoed, op mijn G4 zal het weinig invloed hebben, dus het boeit me niet zo. Ik wacht rustig verder op nieuwe hardware en software.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
die n-enabler is inmiddels al redelijk in omloop op BT en usenet. Hier werkt iig prima!
Want ?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon van Apple zelf kopen, straks verpest het je Mac.
Via surfspot krijg je wel korting bij applestore! kijk maar eens bij partner shopsquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:18 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Wat voor kortingen zijn er geldig als je student bent?
Via de apple site kan je korting krijgen als je aantoont dat je op school zit.
(ik las nog iets over Surfspot.nl, maar dat is alleen software). En als je een rekening bij de postbank krijg je ook nog een paar % korting.
F.ck; dat zie ik dus nu pas voor 't eerstquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:45 schreef JvR het volgende:
[..]
Via surfspot krijg je wel korting bij applestore! kijk maar eens bij partner shopszo kreeg ik meer korting via de Erasmus uni, dan via store for education zelf
Fok aanklagen, het verdwijnen van de slowchat heeft je een hoop geld gekost dan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
F.ck; dat zie ik dus nu pas voor 't eerst![]()
Tjahquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Hehe, daar heb ik ooit eens 1349 harde euro's voor neergesmeten
Voor je macquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
...voor dat bedrag had ik bijna Vista Home voor kunnen scoren.
quote:Makkelijker is om gewoon via de online Apple Store naar het onderwijs gedeelte te gaan en en daar je Mac te kopen. Eventueel kun je wanneer je je school is aangesloten naar Surfspot.nl gaan, waar je 10 8 korting krijgt.
1819 is normale prijs.
1708 is de onderwijsprijs.
1736 is de ADC student prijs (1819*0.9=1637,10. 1637,10+99=1736)
1673 is de Surfspot prijs (bij mijn opleiding)
is idd maar 8%, denk ikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:17 schreef super-muffin het volgende:
Via de Postbank krijg je ook 10% korting
Euh, nee. Sowieso hangt de surfspot-prijs af van je onderwijsinstelling, maar welke korting het best is hangt af van welke Mac je koopt. De onderwijsprijs is de prijs die je krijgt als je in de onderwijs-shop besteld, en is vaak inderdaad minder dan de surfspot-korting. Maar Apple bied nog een andere korting voor studenten: ADC stundent. Die ADC prijs werkt echter héél anders, zie hieronder. Als je geen zin hebt veel te lezen, dan is de surfspot korting inderdaad het meest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:04 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Van tweakers:
[..]
. De Surfspot prijs is dus de goedkoopste, meer korting valt er niet te halen
![]()
Ach soo...op zo'n fiets...Surfspot is idd het makkelijkst, lijkt me. Vooral voor die MacBookquote:
Nee maar wat zou er niet dan niet veilig aan moeten zijn ? Het is dezelfde DMG als je hem koopt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je hebt bij dat programma zeker je Admin password in moeten geven?
Voor de MacBook is het waarschijnlijk zelfs goedkoper, aangezien je bij ADC eerst die 99 dollar moet terugverdienen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:46 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Ach soo...op zo'n fiets...Surfspot is idd het makkelijkst, lijkt me. Vooral voor die MacBook![]()
Je krijgt meer dan alleen een once-in-a-lifetime korting als je lid bent van de ADCquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Euh, nee. Sowieso hangt de surfspot-prijs af van je onderwijsinstelling, maar welke korting het best is hangt af van welke Mac je koopt. De onderwijsprijs is de prijs die je krijgt als je in de onderwijs-shop besteld, en is vaak inderdaad minder dan de surfspot-korting. Maar Apple bied nog een andere korting voor studenten: ADC stundent. Die ADC prijs werkt echter héél anders, zie hieronder. Als je geen zin hebt veel te lezen, dan is de surfspot korting inderdaad het meest.
Maar Hertog, wat is dan die ADC student korting?
ADC staat voor Apple Development Network, dat is een abonnement dat Apple aan programmeurs bied. Een van de onderdelen van dit abonnement is dat je tot 20% korting krijgt op hardware. Verder krijg je ook nog iedere maand gratis de huidige versie van OS X. Alleen, dat abonnement kost 599 dollar per jaar.
Voor studenten is er echter een speciale deal: die kunnen voor 99 dollar per jaar zo'n abonnement aan gaan. Daar zit wel een stuk meer restrictie aan vast: je moet je aanmelden, een formulier van je uni faxen, enzovoorts. Bovendien geldt die 20% korting op hardware maar één keer, niet per jaar maar gewoon één keer. Op een Macbook scheelt het uiteindelijk niet veel of niets, maar als je van plan was een Mac Pro plus 30" display aan te schaffen kun je wel wat besparen. Meer dan via surfspot.
Het had ook een virus kunnen zijn vermomd als de Apple updater, die je hardeschijf na het ingeven van je admin-password helemaal wist.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:01 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee maar wat zou er niet dan niet veilig aan moeten zijn ? Het is dezelfde DMG als je hem koopt.
Zei ik dat, dan?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:11 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Je krijgt meer dan alleen een once-in-a-lifetime korting als je lid bent van de ADC
Maximaal 20% dus. Verschilt per hardware, ADC hoeft niet per definitie het meest goedkoop te zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef De_Hertog het volgende:
Maar Hertog, wat is dan die ADC student korting?
ADC staat voor Apple Development Network, dat is een abonnement dat Apple aan programmeurs bied. Een van de onderdelen van dit abonnement is dat je tot 20% korting krijgt op hardware.
Nop een 24 inch & Macbook 2,0 C2Dquote:Op woensdag 31 januari 2007 00:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het had ook een virus kunnen zijn vermomd als de Apple updater, die je hardeschijf na het ingeven van je admin-password helemaal wist.
Btw, heb jij eigenlijk wel een C2D Mac? Ik dacht dat je een CoreDuo Macbook had... ?
Wat is het verschil tussen 'tot 20%' en 'maximaal 20%'?quote:Op woensdag 31 januari 2007 02:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Maximaal 20% dus. Verschilt per hardware, ADC hoeft niet per definitie het meest goedkoop te zijn.
Tot = tot en met 19%; maximaal is inclusief 20%quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 'tot 20%' en 'maximaal 20%'?
Pro dingenquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:00 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Op de Pro dingen 10 procent zie ik nu
ohwquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef super-muffin het volgende:
MacBook Pro, Mac Pro Cinema Display
quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:41 schreef super-muffin het volgende:
En mooier, sneller, en de MacBook Pro tiept veel lekkerder dan de MacBook.
Ik ben nog steeds maar wat blij met m'n 1st gen MBP 1.83 GHz uit maartquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
MacBookPro is en blijft gewoon een erg geile laptop
Een Apple product kun je imho het beste gelijk na de eerste update kopen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:32 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Wanneer kan je het beste een Macbook kopen? Wanneer zijn precies de updates?
Alt e voor é heb ik nu gevonden maar niet hoe ik een ë moet krijgen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:51 schreef Xilantof het volgende:
alt + e
en dan nog eens op de e rammen zorgt voor "é"
zo doet de alt+ een letter, nog meer dingetjes, probeer maar.
alt+uquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Alt e voor é heb ik nu gevonden maar niet hoe ik een ë moet krijgen...
Nope, krijg ik üquote:
Alt U en dan een e?quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nope, krijg ik ü
Language: Engels
Format: Nederlands
Ah, my bad..quote:
De enige reden om te w88 zou Leopard zijn. Als je nu een MB koopt, komt ie nog met Tiger. Persoonlijk zou ik me om beide niet druk maken en dat ding gewoon halen. Tiger is een geniaal OS en de core2duo een meer dan uitstekende processor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Product MacBook
Recommendation: Neutral - Mid product cycle
Last Release November 08, 2006
Days Since Update 84 (Avg = 204)
Heeft dus ook geen zin om te wachten![]()
Ik had weer zoiets van, ik denk vast te moeilijk met het werken met een Apple en dat is altijd zo geweest, blijkbaar nu weer te makkelijk. Maar geef eerlijk toe, echt handig is het niet...quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]!
ik dacht dat je dat wel door zou hebben!
Ik vind het superhandig!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar geef eerlijk toe, echt handig is het niet...
Ik vind dat Apple het wel duidelijk heeft gedaan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik had weer zoiets van, ik denk vast te moeilijk met het werken met een Apple en dat is altijd zo geweest, blijkbaar nu weer te makkelijk. Maar geef eerlijk toe, echt handig is het niet...
via surfspot had ik 10% kortingquote:
ah daar was men inmiddels al achterquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Die 10% via Surfspot is toch wel handig. -->
http://i5.tinypic.com/4gybz0l.jpg
-edit: resizen-
Appeltje + R (efresh).quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef BloodyLotte het volgende:
Ok, duf misschien, maar is er geen F5 functie op een mac? als ik op de f5 druk fixt ze het geluid, en da's allemaal leuk en aardig maar ik ververs er geen firefoxpagina mee.
De U van Umlaut, de ALT van Alternatieve toetsenkeuze.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou goed, laat ik het zo zeggen dat ik m'n oude Windows PC, dat als ik na een " meteen een letter invoerde dat er dan meteen een ë kreeg bijvoorbeeld. Zeg maar de logica dat je eerste de trema plaatst alvorens de letter eronder plaatst, dat vond ik wel makkelijk. <ALT> <U> zou ik niet gegokt kunnen hebben.
Dat had ik dan nog wel door...quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Appeltje + R (efresh).
Veel logischer dan "F5".
Was niet echt een reactie op die van jou, maar meer hoe apple de intuïtiviteit van de interface regelt, over het meeste ben ik wel heel tevreden, alleen hoe dat met die letters, trema's erop krijgen zat had ik niet kunnen gokken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:55 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja weet ik veel. Ik ben een newbie hoor! Heb dat ding pas sinds gisteren.
Het is bij windows precies hetzelfde gozer (met de ctrl uiteraard).quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Appeltje + R (efresh).
Veel logischer dan "F5".
Voor mij had het net zo goed U van "Underline" kunnen zijn, het is misschien Windows logica, maar in dit geval vind ik dat makkelijker, simple as that. Kwestie van wennen denk ik.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De U van Umlaut, de ALT van Alternatieve toetsenkeuze.
Die windows logica is gewoon ingestampt, daar is niets logisch aan. Ingestampte logica is geen logica.
Eh, had jij ook geen Mac??quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:59 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het is bij windows precies hetzelfde gozer (met de ctrl uiteraard).
Ze hebben alleen ook de F5. MS kan er weing aan doen dat iedereen op die F5 loopt te drukken.
Waarschijnlijk omdat het makkelijker is en 1 klik minder
ctrl r ook daarom zit die ook onder de ctrl toets en niet onder de windows toets.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eh, had jij ook geen Mac??
Appeltje+R is tenminste over heel het OS hetzelfde, in tegenstelling tot WIndows XP waar je elke keer wat anders moet doen.
Daarnaast is Appeltje+R makkelijker te typen dan F5.
Uh, 1 knop indrukken is toch makkelijker lijkt me...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Appeltje+R is tenminste over heel het OS hetzelfde, in tegenstelling tot WIndows XP waar je elke keer wat anders moet doen.
Wat bedoel je precies met het verschil tussen de ctrl en de windows toets?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:03 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
ctrl r ook daarom zit die ook onder de ctrl toets en niet onder de windows toets.![]()
Maar iets beter onderzoek is je kennelijk vreemd en doe je wederom liever domme uitspraken.
Ik heb mijn vingers op de A-S-D-F zitten, mijn duim op de Apple toets en pink op de shift. Dan is Appeltje+R (of elke toetscombinatie als new tab, close windows, close application) heel makkelijk te bedienen, en F5 is dat enorm onhandig.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Uh, 1 knop indrukken is toch makkelijker lijkt me...
Windows is gewoon <CTRL> <R> hetzelfde eigenlijk als <Appeltje> <R>
Wederom niet logisch denken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met het verschil tussen de ctrl en de windows toets?
Appeltje+R in OS X betekend bij 99% van de applicaties een refresh. Bij Windows is het maar gokken waar die CTRL+R voor staat, of wat het doet.
Dat is Bull..., kan me even geen programma bedenken wat <CTRL> <R> op een andere manier dan Refreshen werd gebruikt, mits het nodig is...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met het verschil tussen de ctrl en de windows toets?
Appeltje+R in OS X betekend bij 99% van de applicaties een refresh. Bij Windows is het maar gokken waar die CTRL+R voor staat, of wat het doet.
Och je moet toch een keer je hand van het toetsenbord halen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb mijn vingers op de A-S-D-F zitten, mijn duim op de Apple toets en pink op de shift. Dan is Appeltje+R (of elke toetscombinatie als new tab, close windows, close application) heel makkelijk te bedienen, en F5 is dat enorm onhandig.
En dat is op Apple niet zo, daar zijn hotkeys voor OS X zaken en applicatie zaken niet gescheiden. Dat is veel logischer.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:08 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wederom niet logisch denken.
window toets is voor windows zaken, zo is window r je RUN en zijn ctrl knoppen over het hele systeem heen en ook third party applicaties.
Je denkt verkeerd om. Ik duid niet op het feit dat CTRL+R iets anders doet, ik duid op het feit dat je een refresh niet altijd met CTRL+R aanroept, in tegelstelling tot het machtige OS X.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is Bull..., kan me even geen programma bedenken wat <CTRL> <R> op een andere manier dan Refreshen werd gebruikt, mits het nodig is...
Gelukkig is Firefox en hoe ruk ik IE7 soms ook vind daar wel op ingesteld...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En dat is op Apple niet zo, daar zijn hotkeys voor OS X zaken en applicatie zaken niet gescheiden. Dat is veel logischer.
En waar ik op duidde: CTRL+R staat niet bij elke applicatie voor een refresh. Met CTRL+W kun je niet elk venster sluiten, daar heb je vaak ook ALT+F4 voor nodig. Bij OS X is dat bij elke applicatie gelijk getrokken. En dat is de power van OS X.
Je noemt nu twee applicaties, ik heb het over alle applicaties.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gelukkig is Firefox en hoe ruk ik IE7 soms ook vind daar wel op ingesteld...
Appeltje <W> en <CTRL> <W> beiden tabblad sluiten in Browser. Appeltje Q en <ALT> <F4> voor sluiten programma
Kwekson, lokt het weer uit, ik houd op, het gaat nergens over... en ik ben absoluut niet Anti-Apple. Ik werk er verdomme zelf mee..quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:19 schreef BloodyLotte het volgende:
omg een hele discussie door mijn refreshvraag. kinders toch!
Apple's manier is gewoon zoals het moet. Ik walg ervan dat er hier Mac gebruikers bijzitten die daar tegenin gaan, bah. Shame on you!quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:19 schreef BloodyLotte het volgende:
OMFG, dit meen je toch niet?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet, Apple is niet heilig of een religie. Alles kan beter en voor de één is het handiger dan voor de ander.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Apple's manier is gewoon zoals het moet. Ik walg ervan dat er hier Mac gebruikers bijzitten die daar tegenin gaan, bah. Shame on you!
Steve's wil is wet! Heil steve!quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Apple's manier is gewoon zoals het moet. Ik walg ervan dat er hier Mac gebruikers bijzitten die daar tegenin gaan, bah. Shame on you!
Je hebt ons nog niet bedankt voor je antwoord...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:19 schreef BloodyLotte het volgende:
CMD + U + Letter is misschien die ene keer minder snel (alhoewel, ik doe het in 426ms), maar reken ook de talloze keren mee dat je na een quote een spatie in moet typen, hoeveel tijd je daar wel niet kwijt mee raakt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:23 blaatte HenkBenzinetank het volgende
@Mr. Noodle:
de U van umlaut is ook kut. De windows manier van eerst " en dan u werkt een miljoen keer sneller dan eerst CMD + U + Letter (en evt nog shift voor een hoofdletter).
Je kunt beter even googlen op een US International keyboardlayout met support voor alle accenten windows-style. Die layout zet je gewoon aan en is net zo makkelijk uit te zetten door op het vlaggetje rechtsboven in te zetten.
Mijn uitleg staat hierboven.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
OMFG, dit meen je toch niet?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meki jij bent het!quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je hebt ons nog niet bedankt voor je antwoord...
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Geqxon het volgende:
Sorry, ik was vergeten dat niet iedereen superieur is en met een topsnelheid van over de 490 keys per second kan typen.
Jammer dat ik het alleen uit je moet trekkenquote:
Als je je "toekomstige" vriendin (al zie ik dat nog niet snel voor me) zelfmoord wil laten plegen, moet je dit vooral zeggen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Geqxon het volgende:
Sorry, ik was vergeten dat niet iedereen superieur is en met een topsnelheid van over de 490 keys per second kan typen.
Tabbladen wisselen in Firefox: Alt + Appeltje en de pijltjesquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Total Commander kent F5 voor kopieren, niet voor refreshen. En zo kan ik wel door gaan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:51 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Tabbladen wisselen in Firefox: Alt + Appeltje en de pijltjes
Tabbladen wisselen in Adium: Appeltje en de pijltjes
Tabbladen wisselen in X-Chat: Appeltje + Shift en de pijltjes.
Elk programma kent F5 voor refreshen daarentegen.
Zoals gewoonlijk is je argumentatie weereens belabberd. Leer jezelf eens aan om iets te zeggen als "Nou ja, ik vind [plak hier je mening] gewoon, geen idee waarom" en hou daarna je bek.
Dit klinkt ook echt als een vrouw...quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:10 schreef Perruche het volgende:
Jeeh... ik ga vrijdag ook mijn macbook halen!
Alvast bedankt voor al die superhandige tips hierzoHeb met de komst van Vista maar besloten dat ik voor Apple ga, geen diepe argumentatie, maar als ik dan toch een nieuwe computer moet heb ik er net zo lief een die goed werkt (windows luistert niet zo goed naar mij
)
ik kan nieeeet wachten!!!!
jij gaat door voor de magnetronquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit klinkt ook echt als een vrouw...
Behalve dat ie mooi is kun je met je Mac-je ook veel dingetjes die je met Vista tegenwoordig kan doen. Met het verschil dat het op een Apple'tje al veel langer bestaatquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
jij gaat door voor de magnetron![]()
ja, weet je, vroegah, toen snapte ik windows nog. Maar nu, nou, neuh. En danz ie je zo'n mac, en die doen gewoon wat je wil(en de ultieme vrouwen argumentatie - ze zijn zo mohooooi....! en zo lief klein en licht
)
Inderdaad, multi-tasking kan pas vanaf Windows Vistaquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Behalve dat ie mooi is kun je met je Mac-je ook veel dingetjes die je met Vista tegenwoordig kan doen. Met het verschil dat het op een Apple'tje al veel langer bestaat![]()
ja joh, vista is gewoon te laat... en daarnaast moet je echt een kei snelle PC hebben joh, voor al dat gebagger met die plaatjes. Gelukkig heb k wel eens met een mac gewerkt enzo, dus in ieder geval heb ik lichtelijk een idee waar ik aan begin.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Behalve dat ie mooi is kun je met je Mac-je ook veel dingetjes die je met Vista tegenwoordig kan doen. Met het verschil dat het op een Apple'tje al veel langer bestaat![]()
Sinds wanneer is een computer knuffelbaar geworden...quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
ja joh, vista is gewoon te laat... en daarnaast moet je echt een kei snelle PC hebben joh, voor al dat gebagger met die plaatjes. Gelukkig heb k wel eens met een mac gewerkt enzo, dus in ieder geval heb ik lichtelijk een idee waar ik aan begin.
Kwam trouwens laatst zo in een applestore, stond daar zo het een exemplaar van hetallereerste model wat toen in (1984?) is uitgebracht... zo lief en lelijk
en photobooth gevonden zie ikquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:44 schreef BloodyLotte het volgende:
Best vermakelijk, zo'n macbook!
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar hij bevalt dus prima. Gistervond lukte het allemaal nog niet zo, vooral met internetverbinding (hoop gedoe, weet ook niet waarom), maar nu is ' ie helemaalIk luister nu muziekjes en ben alles aan het instellen. Heerlijk!
en de E van Apostrophe! en de N van Tilde!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De U van Umlaut, de ALT van Alternatieve toetsenkeuze.
haha, post anders eens een paar op fok!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Photo Booth is inderdaad leuk, tot je het een paar maanden later amper meer gebruikt en je je doodschaamt om de foto's die je er mee gemaakt hebt
quote:
Zoals wel vaker snapt Geqxon de oh zo logische redenatie niet helemaal. Het idee is dat je de letter gebruikt die over alle talen het meest voorkomt. Dat is dus een ü, een é en een ñ. Voor die letters kun je snel alt-letter, letter intikken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:44 schreef de_sapje het volgende:
[..]
en de E van Apostrophe! en de N van Tilde!
[..]
sinds het woord computer vervangen wordt door appelquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een computer knuffelbaar geworden...
die inderdaadquote:
het was wel echt een computer voor grafische vormgevers e.d. , volgens mij draait Photoshop 1.0 er nog opquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:56 schreef Perruche het volgende:
[..]
die inderdaaddie heeft mn pa nog gehad. Geen idee waarvoor ie m gebruikte. Wel machtig hoor...
quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[afbeelding]
iMac
Helaas een paar maanden geleden verkocht, maar hij doet het nog perfect. De nieuwe eigenaar is er nog altijd blij mee
nü bréékt me de klømpquote:Op donderdag 1 februari 2007 01:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
iMac G4 20", toch zeker één van de mooiste macs ooit. Ik hoop stiekem als 30ste verjaardags mac een 24" iMac G4
Zag je hoe ik die é deed? alt+e - e , supersnel, supermakkelijk
Ik vond dit maar een lelijk gammel apparaat, die G5 desktop en die broodrooster vond ik toch wel toffer..quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
iMac G4 20", toch zeker één van de mooiste macs ooit. Ik hoop stiekem als 30ste verjaardags mac een 24" iMac G4
Zag je hoe ik die é deed? alt+e - e , supersnel, supermakkelijk
quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
nü bréékt me de klømp
Een 30" iMac G4 is wel het laatste wat ik zou verwachten op een 30e verjaardag, misschien wordt het weer eens tijd voor een nieuwe supercube 8)
Ah, oke tnx. Dan weet ik iig waar ik moet beginnen met zoeken naar een CD/DVD brandprogramma. Hoop dat ie ook bootsectors mee pakt. Zoals van een Linux-distributie of Windows...quote:Op donderdag 1 februari 2007 03:02 schreef nietzman het volgende:
...met disk utility.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de tabs in FF2 zijn veel beter dan in Safari hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Total Commander kent F5 voor kopieren, niet voor refreshen. En zo kan ik wel door gaan.
In OS X is het zo, dat als er ergens een refresh met het keyboard aangeroepen kan worden, dat het dan Command + R is. Punt.
En je tab verhaal is pas echt belabberd. Bij Adium kun je het instellen dat het met Appeltje + Shift + Pijltjes moet, net zoals het in Safari en X-Chat gaat. Firefox is met zijn CTRL + Tab een geval apart, maar wie gebruikt er Firefox als je Safari hebt (met zijn veel betere tab support).
Finder->Lijstweergave selecteren bij je Harde schijf.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik wil graag in 1 klap m'n vensterweergave veranderen zodat alle vensters in de lijstweergave worden geopend. Is dit mogelijk? Ik weet dat hetzelfde met kolomweergave wel kan, maar die weergave vind ik soms wat storend vanwege het 'meeschuivend' effect.
Ik zou het niet weten, maar het nare is dat alles geïntegreerd is met dat apparaat, hence de kleine ruimte die het apparaat in beslag neemt..quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef Tomasso het volgende:
Even tussendoor he, maar hoe zit het qua uitbreiden van geheugen voor de iMac? Kan je dit makkelijk zelf doen?
Ik weet dat je bij m'n iBook allang maar ff het toetsenbord eraf hoeft te halen en 2 of 4 schroefjes los hoeft te maken. Binnen 30 seconden zit je bij je geheugen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar het nare is dat alles geïntegreerd is met dat apparaat, hence de kleine ruimte die het apparaat in beslag neemt..
Maar het zal heus wel kunnen...
Aangenomen dat je het over het nieuwste model iMac hebt, zoals de titel van dit artikel al aangeeft is dat erg makkelijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef Tomasso het volgende:
Even tussendoor he, maar hoe zit het qua uitbreiden van geheugen voor de iMac? Kan je dit makkelijk zelf doen?
iBook, is niet hetzelfde als een iMac. Met de Macbook is het ook supermakkelijk... die ruimte zit gewoon bij je accu. Maar goed, dingen zoals behuizing van je iMac afhalen e.d. zit ik toch niet om te springen...quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik weet dat je bij m'n iBook allang maar ff het toetsenbord eraf hoeft te halen en 2 of 4 schroefjes los hoeft te maken. Binnen 30 seconden zit je bij je geheugen.
boh ej, dat zou wel mooi zijn. Is geheugen voor een mac eigenlijk duur? en, noob vraag... je zet hem uit, doet je nieuwe geheugen erin, en het werkt? Niet dat het al gelijk nodig is maar wie weet over een jaar of 2, is wat GB erbij toch wel handig...quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aangenomen dat je het over het nieuwste model iMac hebt, zoals de titel van dit artikel al aangeeft is dat erg makkelijk
Schat, ga voor 1 gig of 2 gig. Dan hoef je je de komende 4 jaar niet meer druk te makenquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
boh ej, dat zou wel mooi zijn. Is geheugen voor een mac eigenlijk duur? en, noob vraag... je zet hem uit, doet je nieuwe geheugen erin, en het werkt? Niet dat het al gelijk nodig is maar wie weet over een jaar of 2, is wat GB erbij toch wel handig...
Ja, zo werkt het. In dat artikel kun je ook zien hoe makkelijk het is. Overigens krijg je bij een iMac standaard 1 GB verdeeld in 2 x 512, dat is dus wel jammer: je houd altijd een reepje over bij upgraden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
boh ej, dat zou wel mooi zijn. Is geheugen voor een mac eigenlijk duur? en, noob vraag... je zet hem uit, doet je nieuwe geheugen erin, en het werkt? Niet dat het al gelijk nodig is maar wie weet over een jaar of 2, is wat GB erbij toch wel handig...
Volgens mij was er een reden waarom er 2 reepjes in zaten ipv 1 ivm de core duo processor. Met 1 reepje van 1 gig, presteerde de macbook slechter dan met 2 reepjes van 512Mb. Ik ben het artikel kwijt, maar ik meende het eerder eens gelezen te hebben...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het. In dat artikel kun je ook zien hoe makkelijk het is. Overigens krijg je bij een iMac standaard 1 GB verdeeld in 2 x 512, dat is dus wel jammer: je houd altijd een reepje over bij upgraden.
mops, ik heb ook een bankrekening. die vindt ook niet alles leuk . En daarnaast vraag ik me af of ik het nou echt merk met beetje internetten/fotobeweren/mailen etc...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Schat, ga voor 1 gig of 2 gig. Dan hoef je je de komende 4 jaar niet meer druk te maken
Schat, kijk een hele lieve meneer aan in de Apple store aan en die fixt het wel voor je. Hoef jij je nageltjes er niet aan te breken en je verliest ook niet de garantie door eventueel je eigen onhandigheid..quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
mops, ik heb ook een bankrekening. die vindt ook niet alles leuk . En daarnaast vraag ik me af of ik het nou echt merk met beetje internetten/fotobeweren/mailen etc...
nee zonder gein, had graag een snellere/duurdere gehaald maar met een halfjaar buitenland voor de deur a.s. maandag heb ik daar zowel het geld als de tijd niet voor, dus het is wel handig dat dat gewoon te upgraden valt... (hoewel ik nou ook weer niet zo'n ontzettende noob ben dat ik dat niet al stiekem een beetje wist)
Dat had te maken met Dual Channel geheugen en de geïntegreerde videokaart, dacht ik. Maar ik reageerde nog steeds op die vragen over de iMac, niet de MacBook. De iMac heeft geen geïntegreerde kaart, en dus niet hetzelfde probleem. Als je bij je iMac 3 GB bestelt krijg je wel een onevenwichtige verdeling, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mij was er een reden waarom er 2 reepjes in zaten ipv 1 ivm de core duo processor. Met 1 reepje van 1 gig, presteerde de macbook slechter dan met 2 reepjes van 512Mb. Ik ben het artikel kwijt, maar ik meende het eerder eens gelezen te hebben...
Ah, k dat was het ja...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat had te maken met Dual Channel geheugen en de geïntegreerde videokaart, dacht ik. Maar ik reageerde nog steeds op die vragen over de iMac, niet de MacBook. De iMac heeft geen geïntegreerde kaart, en dus niet hetzelfde probleem. Als je bij je iMac 3 GB bestelt krijg je wel een onevenwichtige verdeling, bijvoorbeeld.
je nagel breken omdat je geheugen wil verwisselenquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Schat, kijk een hele lieve meneer aan in de Apple store aan en die fixt het wel voor je. Hoef jij je nageltjes er niet aan te breken en je verliest ook niet de garantie door eventueel je eigen onhandigheid..
Ik vind 1 het in Safari beter. Zo kun je een formulier naar een nieuw tabblad submitten door Tab ingedrukt te houden, kun je in de adresbalk een adres intypen en in een nieuw tabblad laten openen, en als je dan shift ingedrukt houdt word hij zelf automatisch actief. Hetzelfde voor de google-toolbar. Dit mis ik in FF2 een beetjequote:Op donderdag 1 februari 2007 09:56 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de tabs in FF2 zijn veel beter dan in Safari hoor.
weeej dan ben ik niet de enige. Zullen we een poll makenquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:23 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Ik snap niet waar jullie het over hebben
Dat kan ook in Safari. Maar waar ik op duidde is dat ik het makkelijk in de achtergrond in een tabje kan zetten, dat ik er zometeen even naar kijk. Dat mis ik in FF. Zelfs als met formulieren, als ik dan meerdere torrents zoek type ik het in, Command + Enter, dan opent hij de zoekresultaten in de achtergrond in een tabje, en kan ik nog een zoekcommando invoerenquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Dubbelklik op Saft -> rechtermuisknop op Saft -> Zoek met google naar "Saft" -> klaar.
FF
thanksquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Finder->Lijstweergave selecteren bij je Harde schijf.
Dan naar View-> en <Appeltje><J> -> All Windows.
Kan 't nog ingewikkelder?quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat kan ook in Safari. Maar waar ik op duidde is dat ik het makkelijk in de achtergrond in een tabje kan zetten, dat ik er zometeen even naar kijk. Dat mis ik in FF. Zelfs als met formulieren, als ik dan meerdere torrents zoek type ik het in, Command + Enter, dan opent hij de zoekresultaten in de achtergrond in een tabje, en kan ik nog een zoekcommando invoeren
Het is rete simpel. Je voert de normale actie uit, net als normaal, maar dan hou je de appel toets ingedrukt. In dat geval doet hij exact hetzeflde als normaal, maar opent hij de nieuwe pagina / het resultaat van de zoekopdracht in een nieuwe tab.quote:
Hij komt uit de macstore uit de voorraad. ik heb 'm zelf pas 2 weken. Maar belangrijker... de batterij capaciteit zit rond 94% en daalt... met slechts 7 loadcycli.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:49 schreef Geqxon het volgende:
7 loadcycles in 2 months, wow
Doe je erg netjes, in het begin zat ik constant op de accu te werken. In tegenstelling tot nu, bijna enkel en alleen op stroom. 9 maanden en iets van 80-90 cycles.
Nou precies, dat was ook mijn ervaring met m'n powerbook. En net toen hij onder de 100% doek werd hij omgeruild in het exchange program. Die zit nu na 132 cycli nog op 4472 van de originele 4400mAhquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef Tijn het volgende:
Dat is wel apart, swets. Mijn MBP zit na 166 cycles nu op max 93%, maar toen ik deze accu net had, zat ik zelfs boven de 100%.
thnx!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:55 schreef nietzman het volgende:
Onder Appletje+i.
Heb je ook op 'Wijzig alle' gedrukt?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:11 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
thnx!
hij past de icoontjes niet allemaal aan is dat normaal?
Mjah, mijn batterij zuigt dus gewoonquote:
Mijn luidspreker-instellingen staan onder F3 en F4...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Krijg de hik; zit al jaren achter OSX en nu merk ik dat je met CTRL+F4 ook kunt tabben door je applicaties. En met CTRL+F3 door je dock kunt scrollen....
Druk de FN toets inquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mijn luidspreker-instellingen staan onder F3 en F4...
Gaat vast niet werken op een macbook..
Fok heeft wel CTRL+S en CTRL+P voor preview, CTRL+A vor active topics en CTRL+M voor je MyAT, dus dat kan maar zoquote:Maar wat ik wel raar vind, heeft het Forum van Fok een speciale functie voor safari voor het doorbladeren van topicpagina's?
Bijvoorbeeld dit topic heeft nu 6 pagina's, als ik CTRL+1 of 2,3,4,5,6 op m'n toetsenbord indruk springt ie over naar de pagina die correspondeert met je nummer die je intoetst
Is fixed, bleek geen OSX probleem te zijn, maar bash gerelateerd.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:18 schreef slakkie het volgende:
Crosspost: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 15
Eh.... why not? Ik keur het af, maar het kan wel.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:20 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Hoe zit het met downloaden van software? Is dit een beetje mogelijk voor de Macbook? iwork bijvoorbeeld?
Als ik het geld had, zou ik et kopenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eh.... why not? Ik keur het af, maar het kan wel.
Het standaard smoesje. Heb je het geld niet, dan heb je er het recht niet het te hebben.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:33 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Als ik het geld had, zou ik et kopen![]()
![]()
En dat een minuut lang met het moederneukende Macbook keyboardquote:Your score: 463 keys per minute ~ 92 words per minute
Language/mode: classic-du
Ranking: Very fast.
Comparison: 3% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 97% have a lower or equal result.
You typed: olifant provincie bubbels poppenhuis jongeren raam ringen nest raam giraf wereldkampioen bessen thuiszorg ongedadresser sinterklaas prestaties muntgeld terreinen krans actie schildpad keyboard televisie vluchtelingenwerk giraf provincie krans zoetstof keyboard programma sneeuwballen lollies applaus nederlands kathoeloek beurs zang kookpunt plannet biologie zomercollectie schaaf werkeloos depot trein bankbillejetten klem goud broodrooster naald protugees voetbal koplamp engels sneeuwpop trein schaatsen vrijwilliger ko
Mistakes: ongedadresser(ongeadresseerd), kathoeloek(katholiek), plannet(planeet), bankbillejetten(bankbiljetten), protugees(portugees)
Klopt, daarom moet je die film dan downloadenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ga ook niet stiekem de bioscoop in omdat ik geen geld voor een kaartje heb.
Volgende huidige wetgeving mag je films dan ook downloaden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:24 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Klopt, daarom moet je die film dan downloaden![]()
![]()
Ja wat? Toch nog steeds meer dan 100% capaciteit?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:55 schreef de_sapje het volgende:
Ehh oke dat coconutbattery werkt niet helemaal perfect volgens mij. Een paar uurtjes later:
[afbeelding]
Nog een tip: Niet met je fikken of lippen aan het scherm zitten, want daar wordt het zo vies vanquote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:52 schreef Perruche het volgende:
hoi, even een update! Macbook in tha house! en oh wat issie fijn. Dat front Row vind ik dus echt mooi he, voor luie mensen zoals ik met zo'n afstandsbedieninkje![]()
Ook toetsenbord fijn, stuk beter dan mn HP die ik had, en opstareten / afsluiten gaat heeeerlijk snel, en gelukkig is dat OSX een stuk eenvoudiger dan ik dacht...!
ff com.apple.safari.plist wegmikken en in Schijfhulpprogramma 'volumebevoegdheden herstellen' kan soms wonderen doen.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:27 schreef Q. het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Safari sinds de laatste update (of ligt het aan 10.4.8) erg instabiel vindt, ding vliegt er continue uit. Ik zou bijna Camino gaan gebruiken.
Aanzetten in je preferences.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:13 schreef slakkie het volgende:
Hoe krijg je trouwens tabs in Safari?
Ik kan je een lange argumentatie geven, maar de korte variant is: Dat kan niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:59 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Hoe krijg ik een AVI file in iTunes ZONDER dat ik het eerst moet converteren en dat ik alle huidige nummers/podcats/videos blijf houden?
Hij wil het dus kunnen zonder het te converteren, iets dat je voor zover ik het zie met jouw methode alsnog moet doen.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:28 schreef de_sapje het volgende:
Open het bestand in Quicktime, File > Save As, kies 1 van de 2 opties, en het bestand wat je daaruit krijgt sleep je naar iTunes.
Als je "self-contained movie" kiest heb je alleen nog dat bestand nodig, als je "reference movie" kiest krijg je een bestand wat je kan importeren in iTunes, maar alleen de verwijzing naar het originele bestand bevat; dan heb je dus alsnog het originele bestand nodig.
Dat wil helaas alleen met Quicktime Pro.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:28 schreef de_sapje het volgende:
Open het bestand in Quicktime, File > Save As, kies 1 van de 2 opties, en het bestand wat je daaruit krijgt sleep je naar iTunes.
Als je "self-contained movie" kiest heb je alleen nog dat bestand nodig, als je "reference movie" kiest krijg je een bestand wat je kan importeren in iTunes, maar alleen de verwijzing naar het originele bestand bevat; dan heb je dus alsnog het originele bestand nodig.
Die is gelukkig maar 30 dollar (euro?)quote:Op zondag 4 februari 2007 20:40 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Dat wil helaas alleen met Quicktime Pro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |