quote:
quote:Boeie..zijn er Apple-users die gelijk al zo een nieuwe MacBook hebben gekocht?
Ja hoor. Een hele boel omdat Apple afgelopen maandagavond in de Verenigde Staten
al enkele Applestores hebben bevoorraad zodat die dinsdag gelijk verkocht konden worden.
hier, hier, hier en hier kun je al zien wie de MacBook hebben aangeschafd.
Ik denk dat als ik geen Mac zou hebben, ik op dit moment nog eerder Ubuntu Linux zou installeren om m'n day-to-day computerdingen te doen dan Windows XP. God, wat erger ik me aan die gele kut-ballonnetjes die maar aan je kop blijven zeuren over alles wat los en vast zit.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:51 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan me doodergeren als ik 20 seconden op een app zit te wachten. En dan kan macOSX nog zo geniaal zijn, de meeste programma's zijn er ook in windows-variant. Misschien niet zo mooi of handig, maar ze zijn er wel. En dan pak ik liever XP.
Neequote:Op zondag 28 januari 2007 17:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Niet om te stoken, maar doet het printen over het netwerk het al?
Goede vraagquote:Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Maar om ff on-topic te blijven, ik ga ook een MacBook kopen is dat slim of zit er in de komende maanden een update aan te komen?
Even statistisch gezien:quote:Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Remzz het volgende:
Maar om ff on-topic te blijven, ik ga ook een MacBook kopen is dat slim of zit er in de komende maanden een update aan te komen?
Wat heeft die update voor gevolgen als je binnenkort een Macbook wil kopen? Of is het gewoon installeren en klaarquote:Op zondag 28 januari 2007 18:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Even statistisch gezien:
16 mei 2006 kwam er de eerste Macbook, 8 november 2006 kwam er de update. Dus ik denk dat er zo onderhand wel weer een update aan zit te komen
Volgens wil je hem dan echt alleen kopen om de looks...quote:Op zondag 28 januari 2007 18:20 schreef Sander-B het volgende:
Ik zou ook wel een MacBook willen, maar met die prijs zijn er zo veel andere laptops met betere specs.
Dan zou ik vooral aan OSX denkenquote:Op zondag 28 januari 2007 18:20 schreef Sander-B het volgende:
Ik zou ook wel een MacBook willen, maar met die prijs zijn er zo veel andere laptops met betere specs.
Dan moet je Vista eens proberen, bij zowat iedere actie die verder gaat dan een programma opstarten moet je je wachtwoord ingeven*. Vista ziet er wat strakker uit, maar ik vind XP dan toch fijner werken.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik geen Mac zou hebben, ik op dit moment nog eerder Ubuntu Linux zou installeren om m'n day-to-day computerdingen te doen dan Windows XP. God, wat erger ik me aan die gele kut-ballonnetjes die maar aan je kop blijven zeuren over alles wat los en vast zit.
Of er een update voor de MacBook komt of niet weet ik niet, maar belangrijker lijkt me dat Leopard 'dit voorjaar' uit gaat komen, en iLife '07 vast ook niet lang op zich zal laten wachten. Op hardware-updates wacht ik niet zo snel, maar in dit geval wacht ik daar ook op voor ik mijn iMac koop.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee
Maar ik hem me besloten daar ook niet meer druk over te maken. Heb er al veel te veel tijd aan besteed
Wanneer ga je em halen danquote:Op zondag 28 januari 2007 18:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Of er een update voor de MacBook komt of niet weet ik niet, maar belangrijker lijkt me dat Leopard 'dit voorjaar' uit gaat komen, en iLife '07 vast ook niet lang op zich zal laten wachten. Op hardware-updates wacht ik niet zo snel, maar in dit geval wacht ik daar ook op voor ik mijn iMac koop.
Heb je daar toevallig een link van?quote:Op zondag 28 januari 2007 18:20 schreef Sander-B het volgende:
Ik duidde meer op een hardwarematige update, die verwacht ik zelf zo rond maart. Leopard misschien zelf al wat eerder, dat zullen we pas op het laatst weten.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:11 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Wat heeft die update voor gevolgen als je binnenkort een Macbook wil kopen? Of is het gewoon installeren en klaar![]()
Godzijdank is dat alleen de eerste keer dat je alles doet, maar na een verse instalatie is dat inderdaad enorm vervelend. Met name bij een trage videokaart, die dan ook nog even mooi fors gaat happeren op het effect dat je computerscherm even "grijs" word (alsin: gelocked).quote:Op zondag 28 januari 2007 18:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan moet je Vista eens proberen, bij zowat iedere actie die verder gaat dan een programma opstarten moet je je wachtwoord ingeven*. Vista ziet er wat strakker uit, maar ik vind XP dan toch fijner werken.
Althans, dat was een paar weken geleden nog zo, ik weet niet of ze het inmiddels hebben aangepast.
Nou ja, zodra Leopard en iLife '07 uitkomen, dus. Ik heb het geld al klaar staan, en aangezien mijn externe scherm kuren begint te vertonen het plekje op mijn buro ook al. Ik twijfel alleen nog een klein beetje of ik niet toch mijn PowerBook er uit doe en een MacBook + Cinema Display koop.Maar ik vind de 12" die ik nu heb in de praktijk zo veel praktischer dat ik die waarschijnlijk toch wel aan houd.quote:
Ik heb er maar een week mee gewerkt, en toen kwam het ook op het eind nog te vaak voor. Maargoed, ik ga het nog wel een keer testen hoor. Dat dat grijs worden zo lang duurt snap ik ook niet nee, XP had daar bij het afsluit-schermpje geen moeite mee.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Godzijdank is dat alleen de eerste keer dat je alles doet, maar na een verse instalatie is dat inderdaad enorm vervelend. Met name bij een trage videokaart, die dan ook nog even mooi fors gaat happeren op het effect dat je computerscherm even "grijs" word (alsin: gelocked).
Daarnaast moet je, om de vergelijking zo eerlijk als mogelijk te maken, er voor de grap eens een Windows XP Professional licentie bij doen. Dan worden de Wintel notebooks opeens een heel stuk duurder..quote:Op zondag 28 januari 2007 19:11 schreef Tatutatu het volgende:
Ok hij kost meer dan een ander merk maar je krijgt erook veel meer voor terug dus in principe maakt het geen donder uit. Misschien dat een windows laptop je uiteindelijk wel veel meer kost.
Aan de normale Macbook kun je "slechts" een 23" ACD hangen. Daarnaast kan ik niet zeggen hoe 13" werkt, dat is up to you.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:17 schreef Furia het volgende:
Hoe werkt zo'n 13" eigenlijk? Een beetje prettig of is dat scherm wel erg klein? En je kunt de normale macbook zeker niet aan een 30" cinemascherm koppelen? Voor in de toekomst![]()
![]()
![]()
![]()
Een discussie hierover is al vaker geweest. Kort gezegd komt het hier op neer:quote:Op zondag 28 januari 2007 19:11 schreef Tatutatu het volgende:
Ok hij kost meer dan een ander merk maar je krijgt erook veel meer voor terug dus in principe maakt het geen donder uit. Misschien dat een windows laptop je uiteindelijk wel veel meer kost.
Een "Windowsbak" kan je ook mooi omtoveren naar een andere bak en dat werkt dan toch een stuk beter dan een trage Mac. Ik ben het met jullie eens dat een Mac lekker werkt. Maar ik ben het niet eens met het grote fanatisme die Maccers hebben t.o.v. OSX. Het is allemaal erg makkelijk, downloaden, dmg mounten, appje slepen en klaar. Maar menig andere distro (unix based) kent een zelfde soort principe, aptitude install $app, en je bent klaar. (Windows kent het apt-get principe inmiddels ook: http://windows-get.sourceforge.net/index.php )quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen moet natuurlijk z'n eigen keuzes maken, maar ik werk liever op een trage Mac dan een snelle PC met Windows. Het operating system en de applicaties die je gebruikt zijn wat mij betreft belangrijke aspecten van een computer dan de hardware.
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:37 schreef Geqxon het volgende:
Omdat ik het in het engels veel natuurlijker vind, aangezien Steve Jobs die beslissingen heeft genomen. In het Nederlands krijgt ik het gevoel alsof ik niet met het orgineel bezig ben, slechts een kopie. Alsof er iets niet klopt.
Welke?quote:Op zondag 28 januari 2007 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik geen Mac zou hebben, ik op dit moment nog eerder Ubuntu Linux zou installeren om m'n day-to-day computerdingen te doen dan Windows XP. God, wat erger ik me aan die gele kut-ballonnetjes die maar aan je kop blijven zeuren over alles wat los en vast zit.
Om maar wat te noemen, het eindeloze gezeur over updates. Zo heb ik hier een computer staan die maar door blijft zeuren of ik IE7 wil installeren, de hele dag door. Je wordt er gewoon niet goed van..quote:
Je kan erom lachen, maar mijn OSX is ook Engelstalig. Werkt gewoon makkelijker. Niet hoeven te vertalen van NL naar EN op fora, irc, google etc.quote:
Ik denk dan ook dat er vooral gelachen word om Geksens debiele reden.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:52 schreef slakkie het volgende:
Je kan erom lachen, maar mijn OSX is ook Engelstalig. Werkt gewoon makkelijker. Niet hoeven te vertalen van NL naar EN op fora, irc, google etc.
Kwestie van 1 keer aangeven dat je niet wil updaten en dat je niet weer op de hoogte gehouden wil worden van die update.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen, het eindeloze gezeur over updates. Zo heb ik hier een computer staan die maar door blijft zeuren of ik IE7 wil installeren, de hele dag door. Je wordt er gewoon niet goed van..
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:37 schreef Geqxon het volgende:
Omdat ik het in het engels veel natuurlijker vind, aangezien Steve Jobs die beslissingen heeft genomen. (...)
Dan doe je iets fout. Hij vroeg het bij mij één keer, daarna nooit meer. Of wacht, laat me raden. Je blijft op annuleren drukken, zodra het dingetje in beeld komt, de godganse dag door. Als je nou gelijk op het vinkje drukt, wat er ook bijstaat, ben je er vanaf. Maar nee, XP zeurt de hele dag.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen, het eindeloze gezeur over updates. Zo heb ik hier een computer staan die maar door blijft zeuren of ik IE7 wil installeren, de hele dag door. Je wordt er gewoon niet goed van..
Ik druk op het kruisje van de pop-up. Dat is toch heel normaal als je iets weg wilt hebben? Dat is wel zoals het in OS X werkt. Kruisje > Weg. En dus niet:quote:Op zondag 28 januari 2007 22:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dan doe je iets fout. Hij vroeg het bij mij één keer, daarna nooit meer. Of wacht, laat me raden. Je blijft op annuleren drukken, zodra het dingetje in beeld komt, de godganse dag door. Als je nou gelijk op het vinkje drukt, wat er ook bijstaat, ben je er vanaf. Maar nee, XP zeurt de hele dag.
1 2 3 4 | showPopup(): showKruisje(); } |
Je hebt volkomen gelijk. Je hebt de popup weggehaald. Weg is weg!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik druk op het kruisje van de pop-up. Dat is toch heel normaal als je iets weg wilt hebben? Dat is wel zoals het in OS X werkt. Kruisje > Weg. En dus niet:
[ code verwijderd ]
Ach, icoontjes kan je vervangen.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:41 schreef nietzman het volgende:
Okay, tot mijn uiterste verbazing in blijkt het Ps3-beta icoontje dus wél de definitieve te zijn.
Dan hebben ze zo'n mooi programma, en dan zo'n achterlijk icoontjequote:Op zondag 28 januari 2007 22:41 schreef nietzman het volgende:
Okay, tot mijn uiterste verbazing in blijkt het Ps3-beta icoontje dus wél de definitieve te zijn.
http://photoshopnews.com/(...)ive-suite-app-icons/quote:Op zondag 28 januari 2007 22:41 schreef nietzman het volgende:
802.11nquote:Op zondag 28 januari 2007 01:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
wat is er zo goed aan die designrouter? Waarom is die 180euro waard tov een linksys van bijvoorbeedl 100euro?
Persoonlijk vind ik MiMo een grotere stap vooruit dan 300Mbps (real throughput)quote:Op zondag 28 januari 2007 23:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is nog sneller dan de bedraade verbinding!
- wilt u zien wat er nieuw is in windows xpquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |