Tjahquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Hehe, daar heb ik ooit eens 1349 harde euro's voor neergesmeten
Voor je macquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
...voor dat bedrag had ik bijna Vista Home voor kunnen scoren.
quote:Makkelijker is om gewoon via de online Apple Store naar het onderwijs gedeelte te gaan en en daar je Mac te kopen. Eventueel kun je wanneer je je school is aangesloten naar Surfspot.nl gaan, waar je 10 8 korting krijgt.
1819 is normale prijs.
1708 is de onderwijsprijs.
1736 is de ADC student prijs (1819*0.9=1637,10. 1637,10+99=1736)
1673 is de Surfspot prijs (bij mijn opleiding)
is idd maar 8%, denk ikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:17 schreef super-muffin het volgende:
Via de Postbank krijg je ook 10% korting
Euh, nee. Sowieso hangt de surfspot-prijs af van je onderwijsinstelling, maar welke korting het best is hangt af van welke Mac je koopt. De onderwijsprijs is de prijs die je krijgt als je in de onderwijs-shop besteld, en is vaak inderdaad minder dan de surfspot-korting. Maar Apple bied nog een andere korting voor studenten: ADC stundent. Die ADC prijs werkt echter héél anders, zie hieronder. Als je geen zin hebt veel te lezen, dan is de surfspot korting inderdaad het meest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:04 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Van tweakers:
[..]
. De Surfspot prijs is dus de goedkoopste, meer korting valt er niet te halen
![]()
Ach soo...op zo'n fiets...Surfspot is idd het makkelijkst, lijkt me. Vooral voor die MacBookquote:
Nee maar wat zou er niet dan niet veilig aan moeten zijn ? Het is dezelfde DMG als je hem koopt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je hebt bij dat programma zeker je Admin password in moeten geven?
Voor de MacBook is het waarschijnlijk zelfs goedkoper, aangezien je bij ADC eerst die 99 dollar moet terugverdienen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:46 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Ach soo...op zo'n fiets...Surfspot is idd het makkelijkst, lijkt me. Vooral voor die MacBook![]()
Je krijgt meer dan alleen een once-in-a-lifetime korting als je lid bent van de ADCquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Euh, nee. Sowieso hangt de surfspot-prijs af van je onderwijsinstelling, maar welke korting het best is hangt af van welke Mac je koopt. De onderwijsprijs is de prijs die je krijgt als je in de onderwijs-shop besteld, en is vaak inderdaad minder dan de surfspot-korting. Maar Apple bied nog een andere korting voor studenten: ADC stundent. Die ADC prijs werkt echter héél anders, zie hieronder. Als je geen zin hebt veel te lezen, dan is de surfspot korting inderdaad het meest.
Maar Hertog, wat is dan die ADC student korting?
ADC staat voor Apple Development Network, dat is een abonnement dat Apple aan programmeurs bied. Een van de onderdelen van dit abonnement is dat je tot 20% korting krijgt op hardware. Verder krijg je ook nog iedere maand gratis de huidige versie van OS X. Alleen, dat abonnement kost 599 dollar per jaar.
Voor studenten is er echter een speciale deal: die kunnen voor 99 dollar per jaar zo'n abonnement aan gaan. Daar zit wel een stuk meer restrictie aan vast: je moet je aanmelden, een formulier van je uni faxen, enzovoorts. Bovendien geldt die 20% korting op hardware maar één keer, niet per jaar maar gewoon één keer. Op een Macbook scheelt het uiteindelijk niet veel of niets, maar als je van plan was een Mac Pro plus 30" display aan te schaffen kun je wel wat besparen. Meer dan via surfspot.
Het had ook een virus kunnen zijn vermomd als de Apple updater, die je hardeschijf na het ingeven van je admin-password helemaal wist.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:01 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee maar wat zou er niet dan niet veilig aan moeten zijn ? Het is dezelfde DMG als je hem koopt.
Zei ik dat, dan?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:11 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Je krijgt meer dan alleen een once-in-a-lifetime korting als je lid bent van de ADC
Maximaal 20% dus. Verschilt per hardware, ADC hoeft niet per definitie het meest goedkoop te zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef De_Hertog het volgende:
Maar Hertog, wat is dan die ADC student korting?
ADC staat voor Apple Development Network, dat is een abonnement dat Apple aan programmeurs bied. Een van de onderdelen van dit abonnement is dat je tot 20% korting krijgt op hardware.
Nop een 24 inch & Macbook 2,0 C2Dquote:Op woensdag 31 januari 2007 00:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het had ook een virus kunnen zijn vermomd als de Apple updater, die je hardeschijf na het ingeven van je admin-password helemaal wist.
Btw, heb jij eigenlijk wel een C2D Mac? Ik dacht dat je een CoreDuo Macbook had... ?
Wat is het verschil tussen 'tot 20%' en 'maximaal 20%'?quote:Op woensdag 31 januari 2007 02:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Maximaal 20% dus. Verschilt per hardware, ADC hoeft niet per definitie het meest goedkoop te zijn.
Tot = tot en met 19%; maximaal is inclusief 20%quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 'tot 20%' en 'maximaal 20%'?
Pro dingenquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:00 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Op de Pro dingen 10 procent zie ik nu
ohwquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef super-muffin het volgende:
MacBook Pro, Mac Pro Cinema Display
quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:41 schreef super-muffin het volgende:
En mooier, sneller, en de MacBook Pro tiept veel lekkerder dan de MacBook.
Ik ben nog steeds maar wat blij met m'n 1st gen MBP 1.83 GHz uit maartquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
MacBookPro is en blijft gewoon een erg geile laptop
Een Apple product kun je imho het beste gelijk na de eerste update kopen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:32 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Wanneer kan je het beste een Macbook kopen? Wanneer zijn precies de updates?
Alt e voor é heb ik nu gevonden maar niet hoe ik een ë moet krijgen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:51 schreef Xilantof het volgende:
alt + e
en dan nog eens op de e rammen zorgt voor "é"
zo doet de alt+ een letter, nog meer dingetjes, probeer maar.
alt+uquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Alt e voor é heb ik nu gevonden maar niet hoe ik een ë moet krijgen...
Nope, krijg ik üquote:
Alt U en dan een e?quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nope, krijg ik ü
Language: Engels
Format: Nederlands
Ah, my bad..quote:
De enige reden om te w88 zou Leopard zijn. Als je nu een MB koopt, komt ie nog met Tiger. Persoonlijk zou ik me om beide niet druk maken en dat ding gewoon halen. Tiger is een geniaal OS en de core2duo een meer dan uitstekende processor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Product MacBook
Recommendation: Neutral - Mid product cycle
Last Release November 08, 2006
Days Since Update 84 (Avg = 204)
Heeft dus ook geen zin om te wachten![]()
Ik had weer zoiets van, ik denk vast te moeilijk met het werken met een Apple en dat is altijd zo geweest, blijkbaar nu weer te makkelijk. Maar geef eerlijk toe, echt handig is het niet...quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]!
ik dacht dat je dat wel door zou hebben!
Ik vind het superhandig!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar geef eerlijk toe, echt handig is het niet...
Ik vind dat Apple het wel duidelijk heeft gedaan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik had weer zoiets van, ik denk vast te moeilijk met het werken met een Apple en dat is altijd zo geweest, blijkbaar nu weer te makkelijk. Maar geef eerlijk toe, echt handig is het niet...
via surfspot had ik 10% kortingquote:
ah daar was men inmiddels al achterquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Die 10% via Surfspot is toch wel handig. -->
http://i5.tinypic.com/4gybz0l.jpg
-edit: resizen-
Appeltje + R (efresh).quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef BloodyLotte het volgende:
Ok, duf misschien, maar is er geen F5 functie op een mac? als ik op de f5 druk fixt ze het geluid, en da's allemaal leuk en aardig maar ik ververs er geen firefoxpagina mee.
De U van Umlaut, de ALT van Alternatieve toetsenkeuze.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou goed, laat ik het zo zeggen dat ik m'n oude Windows PC, dat als ik na een " meteen een letter invoerde dat er dan meteen een ë kreeg bijvoorbeeld. Zeg maar de logica dat je eerste de trema plaatst alvorens de letter eronder plaatst, dat vond ik wel makkelijk. <ALT> <U> zou ik niet gegokt kunnen hebben.
Dat had ik dan nog wel door...quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Appeltje + R (efresh).
Veel logischer dan "F5".
Was niet echt een reactie op die van jou, maar meer hoe apple de intuïtiviteit van de interface regelt, over het meeste ben ik wel heel tevreden, alleen hoe dat met die letters, trema's erop krijgen zat had ik niet kunnen gokken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:55 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja weet ik veel. Ik ben een newbie hoor! Heb dat ding pas sinds gisteren.
Het is bij windows precies hetzelfde gozer (met de ctrl uiteraard).quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Appeltje + R (efresh).
Veel logischer dan "F5".
Voor mij had het net zo goed U van "Underline" kunnen zijn, het is misschien Windows logica, maar in dit geval vind ik dat makkelijker, simple as that. Kwestie van wennen denk ik.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De U van Umlaut, de ALT van Alternatieve toetsenkeuze.
Die windows logica is gewoon ingestampt, daar is niets logisch aan. Ingestampte logica is geen logica.
Eh, had jij ook geen Mac??quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:59 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het is bij windows precies hetzelfde gozer (met de ctrl uiteraard).
Ze hebben alleen ook de F5. MS kan er weing aan doen dat iedereen op die F5 loopt te drukken.
Waarschijnlijk omdat het makkelijker is en 1 klik minder
ctrl r ook daarom zit die ook onder de ctrl toets en niet onder de windows toets.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eh, had jij ook geen Mac??
Appeltje+R is tenminste over heel het OS hetzelfde, in tegenstelling tot WIndows XP waar je elke keer wat anders moet doen.
Daarnaast is Appeltje+R makkelijker te typen dan F5.
Uh, 1 knop indrukken is toch makkelijker lijkt me...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eh, had jij ook geen Mac??
Appeltje+R is tenminste over heel het OS hetzelfde, in tegenstelling tot WIndows XP waar je elke keer wat anders moet doen.
Wat bedoel je precies met het verschil tussen de ctrl en de windows toets?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:03 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
ctrl r ook daarom zit die ook onder de ctrl toets en niet onder de windows toets.![]()
Maar iets beter onderzoek is je kennelijk vreemd en doe je wederom liever domme uitspraken.
Ik heb mijn vingers op de A-S-D-F zitten, mijn duim op de Apple toets en pink op de shift. Dan is Appeltje+R (of elke toetscombinatie als new tab, close windows, close application) heel makkelijk te bedienen, en F5 is dat enorm onhandig.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Uh, 1 knop indrukken is toch makkelijker lijkt me...
Windows is gewoon <CTRL> <R> hetzelfde eigenlijk als <Appeltje> <R>
Wederom niet logisch denken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met het verschil tussen de ctrl en de windows toets?
Appeltje+R in OS X betekend bij 99% van de applicaties een refresh. Bij Windows is het maar gokken waar die CTRL+R voor staat, of wat het doet.
Dat is Bull..., kan me even geen programma bedenken wat <CTRL> <R> op een andere manier dan Refreshen werd gebruikt, mits het nodig is...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met het verschil tussen de ctrl en de windows toets?
Appeltje+R in OS X betekend bij 99% van de applicaties een refresh. Bij Windows is het maar gokken waar die CTRL+R voor staat, of wat het doet.
Och je moet toch een keer je hand van het toetsenbord halen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb mijn vingers op de A-S-D-F zitten, mijn duim op de Apple toets en pink op de shift. Dan is Appeltje+R (of elke toetscombinatie als new tab, close windows, close application) heel makkelijk te bedienen, en F5 is dat enorm onhandig.
En dat is op Apple niet zo, daar zijn hotkeys voor OS X zaken en applicatie zaken niet gescheiden. Dat is veel logischer.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:08 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wederom niet logisch denken.
window toets is voor windows zaken, zo is window r je RUN en zijn ctrl knoppen over het hele systeem heen en ook third party applicaties.
Je denkt verkeerd om. Ik duid niet op het feit dat CTRL+R iets anders doet, ik duid op het feit dat je een refresh niet altijd met CTRL+R aanroept, in tegelstelling tot het machtige OS X.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is Bull..., kan me even geen programma bedenken wat <CTRL> <R> op een andere manier dan Refreshen werd gebruikt, mits het nodig is...
Gelukkig is Firefox en hoe ruk ik IE7 soms ook vind daar wel op ingesteld...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En dat is op Apple niet zo, daar zijn hotkeys voor OS X zaken en applicatie zaken niet gescheiden. Dat is veel logischer.
En waar ik op duidde: CTRL+R staat niet bij elke applicatie voor een refresh. Met CTRL+W kun je niet elk venster sluiten, daar heb je vaak ook ALT+F4 voor nodig. Bij OS X is dat bij elke applicatie gelijk getrokken. En dat is de power van OS X.
Je noemt nu twee applicaties, ik heb het over alle applicaties.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gelukkig is Firefox en hoe ruk ik IE7 soms ook vind daar wel op ingesteld...
Appeltje <W> en <CTRL> <W> beiden tabblad sluiten in Browser. Appeltje Q en <ALT> <F4> voor sluiten programma
Kwekson, lokt het weer uit, ik houd op, het gaat nergens over... en ik ben absoluut niet Anti-Apple. Ik werk er verdomme zelf mee..quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:19 schreef BloodyLotte het volgende:
omg een hele discussie door mijn refreshvraag. kinders toch!
Apple's manier is gewoon zoals het moet. Ik walg ervan dat er hier Mac gebruikers bijzitten die daar tegenin gaan, bah. Shame on you!quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:19 schreef BloodyLotte het volgende:
OMFG, dit meen je toch niet?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet, Apple is niet heilig of een religie. Alles kan beter en voor de één is het handiger dan voor de ander.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Apple's manier is gewoon zoals het moet. Ik walg ervan dat er hier Mac gebruikers bijzitten die daar tegenin gaan, bah. Shame on you!
Steve's wil is wet! Heil steve!quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Apple's manier is gewoon zoals het moet. Ik walg ervan dat er hier Mac gebruikers bijzitten die daar tegenin gaan, bah. Shame on you!
Je hebt ons nog niet bedankt voor je antwoord...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:19 schreef BloodyLotte het volgende:
CMD + U + Letter is misschien die ene keer minder snel (alhoewel, ik doe het in 426ms), maar reken ook de talloze keren mee dat je na een quote een spatie in moet typen, hoeveel tijd je daar wel niet kwijt mee raakt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:23 blaatte HenkBenzinetank het volgende
@Mr. Noodle:
de U van umlaut is ook kut. De windows manier van eerst " en dan u werkt een miljoen keer sneller dan eerst CMD + U + Letter (en evt nog shift voor een hoofdletter).
Je kunt beter even googlen op een US International keyboardlayout met support voor alle accenten windows-style. Die layout zet je gewoon aan en is net zo makkelijk uit te zetten door op het vlaggetje rechtsboven in te zetten.
Mijn uitleg staat hierboven.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
OMFG, dit meen je toch niet?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meki jij bent het!quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je hebt ons nog niet bedankt voor je antwoord...
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Geqxon het volgende:
Sorry, ik was vergeten dat niet iedereen superieur is en met een topsnelheid van over de 490 keys per second kan typen.
Jammer dat ik het alleen uit je moet trekkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |