Als je je "toekomstige" vriendin (al zie ik dat nog niet snel voor me) zelfmoord wil laten plegen, moet je dit vooral zeggen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Geqxon het volgende:
Sorry, ik was vergeten dat niet iedereen superieur is en met een topsnelheid van over de 490 keys per second kan typen.
Tabbladen wisselen in Firefox: Alt + Appeltje en de pijltjesquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eh, had jij ook geen Mac??
Appeltje+R is tenminste over heel het OS hetzelfde, in tegenstelling tot WIndows XP waar je elke keer wat anders moet doen.
Daarnaast is Appeltje+R makkelijker te typen dan F5.
Total Commander kent F5 voor kopieren, niet voor refreshen. En zo kan ik wel door gaan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:51 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Tabbladen wisselen in Firefox: Alt + Appeltje en de pijltjes
Tabbladen wisselen in Adium: Appeltje en de pijltjes
Tabbladen wisselen in X-Chat: Appeltje + Shift en de pijltjes.
Elk programma kent F5 voor refreshen daarentegen.
Zoals gewoonlijk is je argumentatie weereens belabberd. Leer jezelf eens aan om iets te zeggen als "Nou ja, ik vind [plak hier je mening] gewoon, geen idee waarom" en hou daarna je bek.
Dit klinkt ook echt als een vrouw...quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:10 schreef Perruche het volgende:
Jeeh... ik ga vrijdag ook mijn macbook halen!
Alvast bedankt voor al die superhandige tips hierzoHeb met de komst van Vista maar besloten dat ik voor Apple ga, geen diepe argumentatie, maar als ik dan toch een nieuwe computer moet heb ik er net zo lief een die goed werkt (windows luistert niet zo goed naar mij
)
ik kan nieeeet wachten!!!!
jij gaat door voor de magnetronquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit klinkt ook echt als een vrouw...
Behalve dat ie mooi is kun je met je Mac-je ook veel dingetjes die je met Vista tegenwoordig kan doen. Met het verschil dat het op een Apple'tje al veel langer bestaatquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
jij gaat door voor de magnetron![]()
ja, weet je, vroegah, toen snapte ik windows nog. Maar nu, nou, neuh. En danz ie je zo'n mac, en die doen gewoon wat je wil(en de ultieme vrouwen argumentatie - ze zijn zo mohooooi....! en zo lief klein en licht
)
Inderdaad, multi-tasking kan pas vanaf Windows Vistaquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Behalve dat ie mooi is kun je met je Mac-je ook veel dingetjes die je met Vista tegenwoordig kan doen. Met het verschil dat het op een Apple'tje al veel langer bestaat![]()
ja joh, vista is gewoon te laat... en daarnaast moet je echt een kei snelle PC hebben joh, voor al dat gebagger met die plaatjes. Gelukkig heb k wel eens met een mac gewerkt enzo, dus in ieder geval heb ik lichtelijk een idee waar ik aan begin.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Behalve dat ie mooi is kun je met je Mac-je ook veel dingetjes die je met Vista tegenwoordig kan doen. Met het verschil dat het op een Apple'tje al veel langer bestaat![]()
Sinds wanneer is een computer knuffelbaar geworden...quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
ja joh, vista is gewoon te laat... en daarnaast moet je echt een kei snelle PC hebben joh, voor al dat gebagger met die plaatjes. Gelukkig heb k wel eens met een mac gewerkt enzo, dus in ieder geval heb ik lichtelijk een idee waar ik aan begin.
Kwam trouwens laatst zo in een applestore, stond daar zo het een exemplaar van hetallereerste model wat toen in (1984?) is uitgebracht... zo lief en lelijk
en photobooth gevonden zie ikquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:44 schreef BloodyLotte het volgende:
Best vermakelijk, zo'n macbook!
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar hij bevalt dus prima. Gistervond lukte het allemaal nog niet zo, vooral met internetverbinding (hoop gedoe, weet ook niet waarom), maar nu is ' ie helemaalIk luister nu muziekjes en ben alles aan het instellen. Heerlijk!
en de E van Apostrophe! en de N van Tilde!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De U van Umlaut, de ALT van Alternatieve toetsenkeuze.
haha, post anders eens een paar op fok!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Photo Booth is inderdaad leuk, tot je het een paar maanden later amper meer gebruikt en je je doodschaamt om de foto's die je er mee gemaakt hebt
quote:
Zoals wel vaker snapt Geqxon de oh zo logische redenatie niet helemaal. Het idee is dat je de letter gebruikt die over alle talen het meest voorkomt. Dat is dus een ü, een é en een ñ. Voor die letters kun je snel alt-letter, letter intikken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:44 schreef de_sapje het volgende:
[..]
en de E van Apostrophe! en de N van Tilde!
[..]
sinds het woord computer vervangen wordt door appelquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een computer knuffelbaar geworden...
die inderdaadquote:
het was wel echt een computer voor grafische vormgevers e.d. , volgens mij draait Photoshop 1.0 er nog opquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:56 schreef Perruche het volgende:
[..]
die inderdaaddie heeft mn pa nog gehad. Geen idee waarvoor ie m gebruikte. Wel machtig hoor...
quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[afbeelding]
iMac
Helaas een paar maanden geleden verkocht, maar hij doet het nog perfect. De nieuwe eigenaar is er nog altijd blij mee
nü bréékt me de klømpquote:Op donderdag 1 februari 2007 01:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
iMac G4 20", toch zeker één van de mooiste macs ooit. Ik hoop stiekem als 30ste verjaardags mac een 24" iMac G4
Zag je hoe ik die é deed? alt+e - e , supersnel, supermakkelijk
Ik vond dit maar een lelijk gammel apparaat, die G5 desktop en die broodrooster vond ik toch wel toffer..quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
iMac G4 20", toch zeker één van de mooiste macs ooit. Ik hoop stiekem als 30ste verjaardags mac een 24" iMac G4
Zag je hoe ik die é deed? alt+e - e , supersnel, supermakkelijk
quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
nü bréékt me de klømp
Een 30" iMac G4 is wel het laatste wat ik zou verwachten op een 30e verjaardag, misschien wordt het weer eens tijd voor een nieuwe supercube 8)
Ah, oke tnx. Dan weet ik iig waar ik moet beginnen met zoeken naar een CD/DVD brandprogramma. Hoop dat ie ook bootsectors mee pakt. Zoals van een Linux-distributie of Windows...quote:Op donderdag 1 februari 2007 03:02 schreef nietzman het volgende:
...met disk utility.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de tabs in FF2 zijn veel beter dan in Safari hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Total Commander kent F5 voor kopieren, niet voor refreshen. En zo kan ik wel door gaan.
In OS X is het zo, dat als er ergens een refresh met het keyboard aangeroepen kan worden, dat het dan Command + R is. Punt.
En je tab verhaal is pas echt belabberd. Bij Adium kun je het instellen dat het met Appeltje + Shift + Pijltjes moet, net zoals het in Safari en X-Chat gaat. Firefox is met zijn CTRL + Tab een geval apart, maar wie gebruikt er Firefox als je Safari hebt (met zijn veel betere tab support).
Finder->Lijstweergave selecteren bij je Harde schijf.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik wil graag in 1 klap m'n vensterweergave veranderen zodat alle vensters in de lijstweergave worden geopend. Is dit mogelijk? Ik weet dat hetzelfde met kolomweergave wel kan, maar die weergave vind ik soms wat storend vanwege het 'meeschuivend' effect.
Ik zou het niet weten, maar het nare is dat alles geïntegreerd is met dat apparaat, hence de kleine ruimte die het apparaat in beslag neemt..quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef Tomasso het volgende:
Even tussendoor he, maar hoe zit het qua uitbreiden van geheugen voor de iMac? Kan je dit makkelijk zelf doen?
Ik weet dat je bij m'n iBook allang maar ff het toetsenbord eraf hoeft te halen en 2 of 4 schroefjes los hoeft te maken. Binnen 30 seconden zit je bij je geheugen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar het nare is dat alles geïntegreerd is met dat apparaat, hence de kleine ruimte die het apparaat in beslag neemt..
Maar het zal heus wel kunnen...
Aangenomen dat je het over het nieuwste model iMac hebt, zoals de titel van dit artikel al aangeeft is dat erg makkelijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef Tomasso het volgende:
Even tussendoor he, maar hoe zit het qua uitbreiden van geheugen voor de iMac? Kan je dit makkelijk zelf doen?
iBook, is niet hetzelfde als een iMac. Met de Macbook is het ook supermakkelijk... die ruimte zit gewoon bij je accu. Maar goed, dingen zoals behuizing van je iMac afhalen e.d. zit ik toch niet om te springen...quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik weet dat je bij m'n iBook allang maar ff het toetsenbord eraf hoeft te halen en 2 of 4 schroefjes los hoeft te maken. Binnen 30 seconden zit je bij je geheugen.
boh ej, dat zou wel mooi zijn. Is geheugen voor een mac eigenlijk duur? en, noob vraag... je zet hem uit, doet je nieuwe geheugen erin, en het werkt? Niet dat het al gelijk nodig is maar wie weet over een jaar of 2, is wat GB erbij toch wel handig...quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aangenomen dat je het over het nieuwste model iMac hebt, zoals de titel van dit artikel al aangeeft is dat erg makkelijk
Schat, ga voor 1 gig of 2 gig. Dan hoef je je de komende 4 jaar niet meer druk te makenquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
boh ej, dat zou wel mooi zijn. Is geheugen voor een mac eigenlijk duur? en, noob vraag... je zet hem uit, doet je nieuwe geheugen erin, en het werkt? Niet dat het al gelijk nodig is maar wie weet over een jaar of 2, is wat GB erbij toch wel handig...
Ja, zo werkt het. In dat artikel kun je ook zien hoe makkelijk het is. Overigens krijg je bij een iMac standaard 1 GB verdeeld in 2 x 512, dat is dus wel jammer: je houd altijd een reepje over bij upgraden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
boh ej, dat zou wel mooi zijn. Is geheugen voor een mac eigenlijk duur? en, noob vraag... je zet hem uit, doet je nieuwe geheugen erin, en het werkt? Niet dat het al gelijk nodig is maar wie weet over een jaar of 2, is wat GB erbij toch wel handig...
Volgens mij was er een reden waarom er 2 reepjes in zaten ipv 1 ivm de core duo processor. Met 1 reepje van 1 gig, presteerde de macbook slechter dan met 2 reepjes van 512Mb. Ik ben het artikel kwijt, maar ik meende het eerder eens gelezen te hebben...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het. In dat artikel kun je ook zien hoe makkelijk het is. Overigens krijg je bij een iMac standaard 1 GB verdeeld in 2 x 512, dat is dus wel jammer: je houd altijd een reepje over bij upgraden.
mops, ik heb ook een bankrekening. die vindt ook niet alles leuk . En daarnaast vraag ik me af of ik het nou echt merk met beetje internetten/fotobeweren/mailen etc...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Schat, ga voor 1 gig of 2 gig. Dan hoef je je de komende 4 jaar niet meer druk te maken
Schat, kijk een hele lieve meneer aan in de Apple store aan en die fixt het wel voor je. Hoef jij je nageltjes er niet aan te breken en je verliest ook niet de garantie door eventueel je eigen onhandigheid..quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
mops, ik heb ook een bankrekening. die vindt ook niet alles leuk . En daarnaast vraag ik me af of ik het nou echt merk met beetje internetten/fotobeweren/mailen etc...
nee zonder gein, had graag een snellere/duurdere gehaald maar met een halfjaar buitenland voor de deur a.s. maandag heb ik daar zowel het geld als de tijd niet voor, dus het is wel handig dat dat gewoon te upgraden valt... (hoewel ik nou ook weer niet zo'n ontzettende noob ben dat ik dat niet al stiekem een beetje wist)
Dat had te maken met Dual Channel geheugen en de geïntegreerde videokaart, dacht ik. Maar ik reageerde nog steeds op die vragen over de iMac, niet de MacBook. De iMac heeft geen geïntegreerde kaart, en dus niet hetzelfde probleem. Als je bij je iMac 3 GB bestelt krijg je wel een onevenwichtige verdeling, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mij was er een reden waarom er 2 reepjes in zaten ipv 1 ivm de core duo processor. Met 1 reepje van 1 gig, presteerde de macbook slechter dan met 2 reepjes van 512Mb. Ik ben het artikel kwijt, maar ik meende het eerder eens gelezen te hebben...
Ah, k dat was het ja...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat had te maken met Dual Channel geheugen en de geïntegreerde videokaart, dacht ik. Maar ik reageerde nog steeds op die vragen over de iMac, niet de MacBook. De iMac heeft geen geïntegreerde kaart, en dus niet hetzelfde probleem. Als je bij je iMac 3 GB bestelt krijg je wel een onevenwichtige verdeling, bijvoorbeeld.
je nagel breken omdat je geheugen wil verwisselenquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Schat, kijk een hele lieve meneer aan in de Apple store aan en die fixt het wel voor je. Hoef jij je nageltjes er niet aan te breken en je verliest ook niet de garantie door eventueel je eigen onhandigheid..
Ik vind 1 het in Safari beter. Zo kun je een formulier naar een nieuw tabblad submitten door Tab ingedrukt te houden, kun je in de adresbalk een adres intypen en in een nieuw tabblad laten openen, en als je dan shift ingedrukt houdt word hij zelf automatisch actief. Hetzelfde voor de google-toolbar. Dit mis ik in FF2 een beetjequote:Op donderdag 1 februari 2007 09:56 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de tabs in FF2 zijn veel beter dan in Safari hoor.
weeej dan ben ik niet de enige. Zullen we een poll makenquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:23 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Ik snap niet waar jullie het over hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |