abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:16:03 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45462154
Hoi, welkom in het K&W - Feedback, FAQ en Slowchat topic. Dit is een combinatie van de vijf stickys die voorheen in K&W stonden. Open volgende delen altijd met deze OP. Verander aan de titel alleen het topicnummer.

Diensten
Het aanbieden van en/of vragen om diensten is niet toegestaan. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school voorlegt aan users) zijn ook niet toegestaan.

Auto/fiets-topics
Topics over klussen aan auto en fiets passen het beste in Plains, Trains & Automobiles

Tuin(gerelateerde) topics
Topics met het onderwerp flora (heggen, bomen, struiken, planten) en fauna (bv. mieren, duiven, kippen) passen het beste in Flora & Fauna. Maar bepaalde tuingerelateerde topics kunnen dan wel weer hier, zoals bijvoorbeeld:
  • Het plaatsen van een schutting
  • Een tegelpad aanleggen
  • Een border, muurtje of schuurtje metselen
  • Aanleggen van verlichting in de tuin of bij de deur

Stedentopics
    Stedentopics zijn beperkt toegestaan in K&W. Dwz.: alleen als het geen slowchattopics zijn over de bakker op de hoek en naar welke school je vroeger ging. Dus: 'Wonen in [insert plaatsnaam]' mag, maar alleen als je informatie zoekt/geeft over wijken, huur- of koopprijzen en andere zaken die met wonen te maken hebben. Gezellige babbels over jouw eigen stadje kunnen in: Stad & Streek

Landelijke Woonadvertentie sites
    www.funda.nl
    www.zah.nl (hier kun je prijswijzigingen terug vinden en ook zien hoe lang een woning te koop staat.)
    www.vbo.nl
    www.dimo.nl
    www.huislijn.nl
    www.woonkrant.nl

Advies, Aankoop en Vergelijk
    www.kadaster.nl (vraag hier voor E1,40 een koopsommenoverzicht aan van woningen in hetzelfde postcodegebied)
    www.huis.cc (overzicht van WOZ-waarde en laatst bekende vraagprijs)
    www.eigenhuis.nl (Modelovereenkomsten en advies, voor bepaalde zaken moet je lid zijn van de vereniging)

Foto's resizen
    Bij deze het verzoek aan iedereen die foto\'s plaatst om deze te verkleinen. Er zijn niet veel mensen meer, maar toch, voor diegenen met een niet zo snelle verbinding is het openen van sommige topics bijna niet te doen. Een breedte van 550 pixels past perfect in de breedte van de Fok layout. Hier kun je je foto eenvoudig verkleinen en hier is nog een tip.

Verder belangrijk om te weten
    In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen. Probeer niet teveel centrale topics te maken, alleen wanneer daar echt behoefte aan is, bijvoorbeeld omdat er een hoop topics over een onderwerp zijn.
    Als je een probleem hebt, leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen. Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
    De FAQ van Fok! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee? Plaats het hier. Ook als je het niet eens bent met een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je in dit topic terecht. Zo kunnen we met zijn allen kijken of en hoe we een eventueel probleem op kunnen lossen. Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail naar:

Schilderen doe je zo!
    Show hier je aardig grote opknapproject
    Handigheidjes, tips en trucs!
    Electra/electronica vragentopic
    Behangen! tips en ideeën
    Eigen Huis & Tuin en andere klusprogramma\'s
    Electra schakelingen; de schema\'s
    Klusartikelenkortingen *tip ze hier*
    Het enorm grote show je kamer en/of huis topic (4)
    [Centraal] Kliklaminaat vloer
    Keukenzaken-topic
    Lange gipsplaten op plafond monteren, hoe?
    [Centraal] Bouwmateriaal te koop
    Tegel-Tips-Topic
    Het groot Centraal Verwarmde topic.
    Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!
    http://www.bouwbesluitonline.nl/

Heb je een topic voor in deze lijst, overleg dat dan even in dit topic

Slowchatten is in dit topic natuurlijk ook toegestaan! Heel veel plezier in dit handige en gezellige forum!

[ Bericht 6% gewijzigd door Marsepein op 05-02-2007 09:06:22 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:31:05 #2
    65960 sanger
    pi_45462361
    @ MArsepein of BE, kan deze sticky?
    Everything you want is on the other side of fear.
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:34:20 #4
    65960 sanger
    pi_45462416
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:
    En geplakt.
    pi_45462462
    Môgge, mag ik een titelchange voorstellen: van winterweer naar (bijna) vorstverlet, das meer in de K&W stijl
    pi_45462498
    Ik vind het en geen winterweer (Najaarsstorm en regen) en geen vorstverlet, het is 10 graden.
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:42:27 #7
    65960 sanger
    pi_45462554
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Automatic_Rock het volgende:

M'n is geslaag voor haar inburgeringsexamen!!!

excusses voor m'n enthousiasme..
    Feli nog! Ik heb dat examen ook wel eens gedaan en hopeloos gezakt

Iemand nog de IQ testgedaan trouwens?
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:42:42 #8
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_45462562
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 00:26 schreef Cybersijp het volgende:
    Hijs Fijn AR

Das een mooie stap in het hele proces om haar naar NL. te(kunnen) halen gok ik ?

Nu gaat de hele papierwinkel in werking waarmee ze haar MVV krijgt (mvv=machtiging voorlopig verblijf). En dan kan ik naar het reisbureau om een enkeltje Rio-Amsterdam te kopen
    Maar nu eerst weer een hoop gewacht tot het zover is
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:43:17 #9
    65960 sanger
    pi_45462572
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 09:36 schreef Gurb het volgende:
    Môgge, mag ik een titelchange voorstellen: van winterweer naar (bijna) vorstverlet, das meer in de K&W stijl
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 09:38 schreef Marsepein het volgende:
    Ik vind het en geen winterweer (Najaarsstorm en regen) en geen vorstverlet, het is 10 graden.
    Maar er dan maar Najaarsstorm en regen van indd, dat past beter (alhowewel het volgende week zou gaan sneeuwen)
    pi_45462573
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 09:38 schreef Marsepein het volgende:
    das waar, daarom ook dat (bijna) erbij tussen haakjes. Of zullen we het dan maar onwerkbaar weer noemen, een andere bouwterm
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:46:24 #11
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_45462629
    Hmm, kan je in januari eigenlijk wel een najaarsstorm hebben??
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:48:29 #12
    65960 sanger
    pi_45462674
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Nu gaat de hele papierwinkel in werking waarmee ze haar MVV krijgt (mvv=machtiging voorlopig verblijf). En dan kan ik naar het reisbureau om een enkeltje Rio-Amsterdam te kopen
    Maar nu eerst weer een hoop gewacht tot het zover is
    Dat kan best snel gaan, althans dat is zo voor Poolse mensen.
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:49:06 #13
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45462688
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 09:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    De TTK mod spreekt!

Het is gewoon takkeweer, klaar!
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:50:29 #14
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_45462720
    takkeweer it is!!
    pi_45462780
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 09:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Zeg kijk eens naar buiten

Ik zeg je dat is een najaarsstorm, of het nu januari is of niet.
      donderdag 18 januari 2007 @ 15:52:53 #16
    122173 MMach
    met Fok-pensioen
    pi_45474842
    Wat een fricking weer zeg
    Ik reed daarnet met de camionette naar huis en wat een zijwind zeg, supergevaarlijk.
    Nu ja, gisteren en vandaag 2 helse examens achter de rug die volgens mij wel moeten gelukt zijn (al valt dat moeilijk te zeggen). Nog 3 to go, maar eerst... slapen
      donderdag 18 januari 2007 @ 15:58:34 #17
    65960 sanger
    pi_45475104
    Ik ga zo eerst mijn banden eens wat harder oppompen en van het weekend mijn winterbanden monteren ipv de laagprofielzomerbanden die er nu onder zitten. Gleed vanmorgen zowat 3 keer van de weg door al het water.
      Moderator donderdag 18 januari 2007 @ 19:38:16 #18
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_45484016
    Zo, ben blij dat ik heel thuis ben gekomen; we hadden vandaag maar op de bouw met ze allen collectief besloten om vandaag om kwart voor vier maar bij de container te zijn met het gereedschap en kruiwagens om om tien voor vier weg te rijden van de bouw vanwege de storm

Het was zo ie zo vandaag een heel erg productief dagje; ik denk dat we met 5 electromonteurs 1 woning bedraad hebben en 1 woning leidingen hebben gemaakt , ach dat trekken we wel weer bij
    pi_45485520
    Ik ben ook weer thuis. Ik had om 12:30 nog het volgende rondje te doen:

Utrecht - Eindhoven - Cuijk - Wijchen - Thuis.

Om 19:15 uur was ik thuis, echt slecht ging het niet alleen het laatste stukje A2 Utrecht-Breukelen, ik had er beter 1 eerder af kunnen gaan, maar het reed zo lekker door en er was zo weinig verkeer.

Sta ik net na de bocht stil om de volgende 45 minuten geen meter naar voren te komen

Dus de laatste 25 kilometer in 1,5 uur.

Her en der wel wat vrachtwagens gezien die onder aan het talud stonden, half omlagen of hun dekzeil verloren. Verder was het goed te doen.

En alles ligt hier nog op het dak.
    pi_45486281
    Ik heb het gehaalt van alkmaar naar haarlem. Wat een wind niet normaal. Moet ook nog eerst een kwartier lang langs een vaart lopen naar het station noord. Je komt dus echt bijna geen stap vooruit. En forse regen met 130 kmph doet verrekte pijn! Eerst daarna extra overstap op station Alkmaar, daarna over in Uitgeest op de bus. Totale vertraging viel mee.
    pi_45486327
    Bij de overburen zijn ze een week geleden begonnen met het vervangen van de kap van een groot dubbel woonhuis uit de jaren '30 - een soort Joop ter Heul huis.

Vanmiddag zaten ze doodleuk met 3 man op het dak met het pannen leggen en de nokpannen bevestigen.

Vanmiddag zeilde ik naar Utrecht en terug. Zat bijna in een slip dankzij aquaplaning en windstoot.
    Was al blij voor MP dat-ie niet in het vliegtuig zat.

Drie afspraken werden gecanceled vanwege de storm !
    Van de fiets gewaaid, in de file bij A'dam vast en de trein reed niet.
    De vergadering in Utrecht vanavond werd afgebeld.

Nog altijd blij dat wij mét de buren een aantal jaren geleden acht hele oude hoge verrrotte populieren hebben omgehaald achter de huizen.
    Ik zat altijd te rekenen hoever de kruin het huis in zou komen als-t-ie omknakte.

Morgen de dakpannen kontroleren.
    pi_45487092
    Tegenwoordig waaien de pannen niet zo snel meer van het dak.
    Vroeger kwam dat vaker voor omdat de huizen nog niet ja ja geisoleerd waren. Onbeschoten daken waar de wind doorheen kon waaien.
    En als die wind er dan doorheen waaide kreeg je een soort van onderdruk waarbij de pannen opgetild werden. Bij het neerkomen van die pannen hadden die dus geen hulp van de dakdekker en vielen ze niet meer zoals ze moesten vallen netjes in elkaar. Met het gevolg. D pannen zijn van het dak afgewaaid.
    Niet dus. die waren dus gewoon naar beneden gevallen.
    Ja als het echt extreem stormt orkaan Bf 12 . Ja dan vliegt het dak eraf. met de pannen
    pi_45487722
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 20:45 schreef Solingjan het volgende:
    Tegenwoordig waaien de pannen niet zo snel meer van het dak.
    Vroeger kwam dat vaker voor omdat de huizen nog niet ja ja geisoleerd waren. Onbeschoten daken waar de wind doorheen kon waaien.
    En als die wind er dan doorheen waaide kreeg je een soort van onderdruk waarbij de pannen opgetild werden. Bij het neerkomen van die pannen hadden die dus geen hulp van de dakdekker en vielen ze niet meer zoals ze moesten vallen netjes in elkaar. Met het gevolg. D pannen zijn van het dak afgewaaid.
    Niet dus. die waren dus gewoon naar beneden gevallen.
    Ja als het echt extreem stormt orkaan Bf 12 . Ja dan vliegt het dak eraf. met de pannen
    Ons dak is wel vernieuwd al weer 2 x .
    In '78 nieuwe gordingen etc. In '93 van dat ademende plastic onder de pannen.
    Alleen zijn de 100 jaar oude pannen weer erop gegaan.
    Als we die willen vervangen - mét of zónder subsidie als gemeentemonument - dan moeten wij allemaal meedoen.
    En dat is voor een aantal een financiële tegenvaller.
    In het "nieuwe" deel / achterhuis zijn ook wel eens nieuwe pannen verschoven als gevolg van storm en dat betekende lekkage - recht boven mijn buro mét computer.

In het Joop terHeul huis deden ze dat inderdaad bij harde wind en storm: de ramen van de dakkapel open om onderdruk te voorkomen bij de onbeschoten kap.
    pi_45487803
    Heb je dan nog van die oud hollandse pannen? Daar moet toch een stropop tussen de pannen.
    pi_45488182
    Ja, inderdaad oudhollandse dakpannen.

Stropop ? een pop van stro ? of iets ge-opt van een strop .
    Tot mijn teleurstelling scoorde ik minder dan gedacht bij de taal dingen in de iq test gisteravond.

Voor aanzicht van de rij huizen:
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')