abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35398260
Hoi Aritha,

we vonden Hornbach ook zeer prijzig! Daarna hadden we maandenlang gedacht aan IKEA keukens.
Uiteindelijk gekozen voor Superkeukens.
Daar zijn de prijzen zoals de keukens geshowed zijn. Dat is wel prettig.
Is maar een tip.
Zit oa op kanaleneiland Utrecht.
pi_35398324
Wohnwelt pallen.
Superveel keuze en super prijzen.
Heb er zelf een keuken van en deze is tip top.
2 X een garantie kwestie gehad en dat hebben ze top afgehandeld.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:43:49 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35400211
Morgen komt mijn keuken van Mandemakers. Hou jullie op de hoogte.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35403314
Oh, gaaf deze links.

Ik ben tegenwoordig helemaal into keukens
Ben benieuwd naar je nieuwe keuken, sanger!

Foto's foto's foto's
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:16:59 #5
65960 sanger
pi_35403540
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:10 schreef arithaterhorst het volgende:
Oh, gaaf deze links.

Ik ben tegenwoordig helemaal into keukens
Ben benieuwd naar je nieuwe keuken, sanger!

Foto's foto's foto's
Als het meezit komt er vanavond eerst een update van de verbouwing. is ook alweer 4 weken terug dacht ik.
pi_35403616
Mijn keuken is gisteren geplaatst. Alleen de oven moet er nog in, maar die laten we in verband met diefstalgevaar nog even achterwege totdat we er definitief wonen. Ik zal proberen morgen wat foto's er op te zetten.
Zu hause ist alles besser
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:26:19 #7
65960 sanger
pi_35403924
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:18 schreef kaputwiehund het volgende:
Mijn keuken is gisteren geplaatst. Alleen de oven moet er nog in, maar die laten we in verband met diefstalgevaar nog even achterwege totdat we er definitief wonen. Ik zal proberen morgen wat foto's er op te zetten.
Diefstalgevaar? geen deuren met sloten?
pi_35404419
nieuwbouwwoning. Vorige week opgeleverd. Zonder sanitair, vloeren, keukens e.d. Dus nog niet bewoonbaar.

In het hele blokje van 20 woningen is in de eerste weken na oplevering in totaal vier keer ingebroken. Twee keer de CV gejat, twee keer (een deel van) de keuken. (en dan hebben we het over een simpele plattelandsgemeente in het zuidoosten van Nederland)

Kijk met mijn koelkast van 122 cm hoog zullen ze niet zo snel gaan lopen. Maar met mijn compacte oven van 2.000 Euro loop je toch een stuk makkelijker weg. Bovendien is een leeg gat in de keuken voor inbrekers ook een sein dat er met hun komst rekening is gehouden.

Daarnaast moet de keukenboer toch nog terugkomen om de plint te monteren en hadden zij er geen bezwaar tegen dat de oven bij hun bleef staan.
pi_35404500
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:39 schreef kaputwiehund het volgende:
Kijk met mijn koelkast van 122 cm hoog zullen ze niet zo snel gaan lopen. Maar met mijn compacte oven van 2.000 Euro loop je toch een stuk makkelijker weg. Bovendien is een leeg gat in de keuken voor inbrekers ook een sein dat er met hun komst rekening is gehouden.
TWEEDUIZEND euro

Maakt ie de ovenschotels zelf ofzo?
Maar wat is het voor een oven dan?
pi_35404712
2.000 Euro is inderdaad wel wat overdreven. Ik geloof dat dat de adviesprijs was, maar daar ging dus nog een bult korting vanaf. Het was overigens wel het duurste apparaat uit mijn keuken. Verder niets bijzonders. Een Siemens compacte bakoven met magnetronfuncties.

linkje naar die worstenbroodjesverwarmer van me
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:49:43 #11
65960 sanger
pi_35404766
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

TWEEDUIZEND euro

Maakt ie de ovenschotels zelf ofzo?
Maar wat is het voor een oven dan?
Mijn oven is ook 1750 euro
Mijn kookplaat was zelfs 1950 euro
pi_35405919
Jamaar dan zijn dat idd adviesprijzen. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Vind ik toch al nergens op slaan, adviesprijzen van dit soort dingen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een keukenboer dat 1 op 1 overnam in z'n offerte. Terwijl je op Internet vaak voor 1/2 of 60% van de prijs terecht kunt. Maarja, het is allemaal onderhandelen

Mooie oven trouwens. Mooi design!
pi_35406136
Slaat inderdaad nergens op. Als ik de adviesprijzen van mijn apparatuur optel ben ik onderhand net zoveel kwijt als ik nu uiteindelijk voor de hele keuken betaald heb.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:27:56 #14
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35406154
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:46 schreef dekilo het volgende:
Wohnwelt pallen.
Superveel keuze en super prijzen.
Heb er zelf een keuken van en deze is tip top.
2 X een garantie kwestie gehad en dat hebben ze top afgehandeld.
Ik ben het hier vollidig mee eens
ze zijn klantvriendenlijk en surves gericht

daar heb je voor weinig geld echt een mooie keuken met alles erin tot vaatwasser aantoe

en veel keuzes
Hoge bomen vangen veel wind......
pi_35406208
Wij gaan zaterdag langs Wohnwelt
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:30:37 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35406260
Keukencentrum Tiel!

Als je de kans hebt zou ik daar echt even langs gaan.
Ken nu 4 mensen die dara een keuken vandaan hebben en allemaal stukken goedkoper dan elders. 1 persoon kon er zelfs zijn 'bouwboete' (dat hij niet de preferred keukenboer koos) van betalen en hield nog over.
Oh, en het zijn geen lullige simpele keukens.

http://www.keukencentrumtiel.nl/
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:32:45 #17
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35406339
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:29 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij gaan zaterdag langs Wohnwelt
Het is een hele grote winkel
Daar kun je wel meer kopen dan alleen keukens
Hoge bomen vangen veel wind......
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:35:27 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35406435
Ik heb even de TT verandert, want dit topic was volgens mij oorspronkelijk bedoelt als een reactie op Aritha in haar eigen topic.
Nu dus maar een algemeen keukenzaken topic.
pi_35407123
Misschien nog een aardige tip om je onderhandelingpositie te versterken. Zorg dat je weet wat je wilt. Laat daar door een Nederlandse toko een offerte van maken. Laat vervolgens in Duitsland voor exact dezelde keuken met exact dezelfde apparatuur een offerte maken. (dan zal die Duitse offerte waarschijnlijk een stuk lager zijn). Leg die offerte vervolgens voor aan de Nederlandse keukenboer waar je het beste gevoel bij hebt. In ons geval liep hij rood aan en begon lichtelijk te zweten. Daarna moest hij zogenaam even naar boven om de offerte op de computer te kijken en vervolgens kwam hij een kwartier later terug met de mededeling dat ze het toch voor de Duitse wilden doen. Tussen zijn eerste bod na onderhandeling over de korting en hetgeen we nu betalen zit nog bijna 1.000 Euro
pi_35407495
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:30 schreef Brighteyes het volgende:
Keukencentrum Tiel!

Als je de kans hebt zou ik daar echt even langs gaan.
Ken nu 4 mensen die dara een keuken vandaan hebben en allemaal stukken goedkoper dan elders. 1 persoon kon er zelfs zijn 'bouwboete' (dat hij niet de preferred keukenboer koos) van betalen en hield nog over.
Oh, en het zijn geen lullige simpele keukens.

http://www.keukencentrumtiel.nl/
Gaan we ook doen. Je had de tip ooit al eerder in een topic een keer gegeven. Dus op ons lijstje staat nu (afgezien van a.s. zaterdag in duitsland)
1. Superkeukens
2. Houtsma keukens (zit tegenover superkeukens in Almere)
3. Keukencentrumtiel.
4. Een keukenzaak in Rotterdam waar ik de naam niet van weet maar wel weet waar ie zit

Nummer 3 en 4 gaan we combineren. Keukencentrumtiel heeft overigens goede prijzen qua inbouwapparatuur ook!
En ik heb er vanochtend in mijn onwetendheid een offerte gevraagd voor een granieten aanrechtblad. Via een andere site, dat wel. Maar keukencentrumtiel mailde me terug dat ze dan wel graag ons telefoonnummer zouden willen hebben
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:20:17 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35408151
Ik dacht al wel dat ik dat eens ergens gezegd had al maar kon dat niet meer vinden. Ik lijk wel heel spammerig daar mee maar ik heb daar gewoon zulke goede verhalen van ghoord dat ik het mezelf vergeef.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:35:03 #22
65960 sanger
pi_35408704
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:52 schreef kaputwiehund het volgende:
Misschien nog een aardige tip om je onderhandelingpositie te versterken. Zorg dat je weet wat je wilt. Laat daar door een Nederlandse toko een offerte van maken. Laat vervolgens in Duitsland voor exact dezelde keuken met exact dezelfde apparatuur een offerte maken. (dan zal die Duitse offerte waarschijnlijk een stuk lager zijn). Leg die offerte vervolgens voor aan de Nederlandse keukenboer waar je het beste gevoel bij hebt. In ons geval liep hij rood aan en begon lichtelijk te zweten. Daarna moest hij zogenaam even naar boven om de offerte op de computer te kijken en vervolgens kwam hij een kwartier later terug met de mededeling dat ze het toch voor de Duitse wilden doen. Tussen zijn eerste bod na onderhandeling over de korting en hetgeen we nu betalen zit nog bijna 1.000 Euro
Een tip van mijn kant:

Ik had bij Keukenmaxx een tekening laten maken, precies zoals de keuekn moest worden. Daar zetten ze dan met een kruisje boven wat de begroting is. In ons geval hadden we ingezet op 5.000-10.000. Zet hierbij laag in, je komt altijd veel duurder uit dan je wilt.

Met die tekening naar Mandemakers (in Wateringen) gegaan. Daar de tekening gegeven en gevraagd wat hun prijs zal zijn. Ze kwamen uit op 18.000, toen hebben wij gezegd dat we naar keukenmaxx gingen omdat die onder de 10.000 zouden blijven (begroting/tekening). Na veel onderhandelen kwamen we bij Mandemakers uit op 9.600 (wel meteen beslissen).

Leuk detail: bij Keukenmaxx kwamen we ook uit op die 18.000 maar hadden gewoon vooraf gezegd wat we in gedachten hadden uit te geven. Dat Mandemakers dat anders interpreteerd als je die papieren laat zien kan ik niks aan doen toch?
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:37:49 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35408835
wat zijn jullie ervaringen met de keukenkampioen (rotterdam)?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:57:28 #24
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_35409689
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef sanger het volgende:
tip
Leuk detail: zowel Keukenmaxx als Mandemakers zijn onderdeel van DMG
pi_35410038
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Een tip van mijn kant:
[knip]
Is de tip nu: beter de boel zelf flessen dan zelf geflest worden?

Misschien ben ik wel hard, maar ik vind het echt een keukenmaffia soms. Daar waar we tot nu toe geweest zijn dan. Alles is onwijs ondoorzichtig, de enige manier om te vergelijken is om exact dezelfde offertes naast elkaar te houden, en als je wegloopt kan de prijs ineens wel omlaag. Ik heb dan echt het gevoel dat er zo onwijs veel winst gemaakt wordt ergens en dat alles uit de kast gehaald wordt om maar een handtekening te krijgen.

Wij zijn nu bij 4 keukenzaken in nl geweest, en bij alle vier was het zoiets: Siematic, piet klerks (Amersfoort), brugman en een lokale keukenboer hier. Zaken als vandaag nog tekenen, aanbod alleen vandaag geldig etc. Zo wil en ga ik geen keuken uitzoeken.

In nederland wordt zelfs op de markt niet onderhandeld, maar bij keukens lijkt het wel of je je in Azie rondwaant . Wij leren het nog wel maar tot nu toe zijn we redelijk verbaasd iig.

Ook, de meest uiteenlopende verhalen. Ja, geen AEG spul nemen want dat zijn allemaal afwijkende maten. Nee, miele is niet goed want dat is alleen maar branding en het is zo stuk. Ja, een vaatwasmachine iets hoger dan de grond zetten levert allemaal lekkages op en binnen een jaar rot je keuken weg. Een houten blad is zo onhygienisch als wat. 2 inductiekookplaten, en een electrische grill kunnen makkelijk op 1 groep.

Het feit dat ze bij mandemakers ineens 50% omlaag kunnen zegt al voldoende dan. Dus wij hebben ons nu als doel gesteld naar die keukenzaken te gaan waar wel inzage in dit soort zaken wordt gegeven of anders gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')