Mag ik vragen waarom? Bethesda heeft imo toch een aantal zeer puike spellen op de markt geflikkert.quote:Nou valt te betwijfelen of dat wel een goede idee is, om bethesda d'r aan te laten werken
Dit is het eeuwige probleem van de Fallout fan. Er is niemand die recht gaat doen aan het origineel, want het is vooral gebaseerd op nostalgische gevoelens en het oude team dat het gemaakt heeft bestaat niet meer. Bethesda is volgens mij een van de weinige studio's die wel recht zou kunnen doen aan de serie. Tuurlijk ze gaan het anders doen, maar verandering is niet per definitie slecht.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Bethesda heeft imo toch een aantal zeer puike spellen op de markt geflikkert.
Tuurlijk is verandering niet slecht, maar goed je weet hoe dat tegenwoordig gaat, met games die zulk verschrikkelijke hoge verwachtingen hebben, MOET het haast wel slechter worden, aangezien iedereen die 'ouwe' gewend zijn.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:47 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dit is het eeuwige probleem van de Fallout fan. Er is niemand die recht gaat doen aan het origineel, want het is vooral gebaseerd op nostalgische gevoelens en het oude team dat het gemaakt heeft bestaat niet meer. Bethesda is volgens mij een van de weinige studio's die wel recht zou kunnen doen aan de serie. Tuurlijk ze gaan het anders doen, maar verandering is niet per definitie slecht.
Inderdaad, ze hebben overigens ook beloofd om het S.P.E.C.I.A.L.-systeem te bewarenquote:Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef MazeMouse het volgende:
Naar wat ik gelezen heb (en nog wel eens lees op No Mutants Allowed) schijnen ze iig wel recht aan te willen doen aan de "echte Fallout fans" dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten. Dus dat hopen we dan maar want als ze er net als met Oblivion een "dumbed down" versie van gaan maken is de serie ECHT dood
Dat dus. Ik heb niet heel veel vertrouwen in de overschakeling naar FPS trouwens.quote:EDIT:
Ik ben overigens niet tegen First Person of Real-Time Combat zolang ze het maar op de goede manier uitvoeren. (het moet geen FPS met Fallout invloeden worden...)
Als ze turn based eruit gaan doen, kan je net zo goed van een schaakspel een reactie spel maken.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef MazeMouse het volgende:
dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten.
Ik ben overigens niet tegen First Person of Real-Time Combat zolang ze het maar op de goede manier uitvoeren. (het moet geen FPS met Fallout invloeden worden...)
Fallout 2 zat helaas tjokvol bugs. Kan me nog herinneren dat ik bezig was met een missie, in totaal toch zeker 3/4 uur over gedaan. Om de missie te 'completen' moest ik met iemand in de stad praten maar die negeerde me gewoon, en er was geen nieuwe conversation optie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:06 schreef RickoKun het volgende:
Wat wel zeer verkeeeeeeenkerd is, is dat ik nu een dikke bug heb die ik veels te laat gezien heb met fallout 2.
In san fransisco heb je 2 van die martial artists, The Dragon en Lo Pan, ik ben daar zeer vroeg heen gegaan, en heb toen een bug geactiveerd dat lo pan in de ring blijft staan, en ik hem dus niet meer kan uitdagen
Nu moet ik zowat een savegame van een half jaar geleden (ingame) reloaden
ik durf te wedden dat elke isometrische RPG met veel (random) sidequests enorm veel bugs bevat, ik ben er iig tot nu toe geen tegengekomen die vrij was van vervelende bugs iig.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:55 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Fallout 2 zat helaas tjokvol bugs. Kan me nog herinneren dat ik bezig was met een missie, in totaal toch zeker 3/4 uur over gedaan. Om de missie te 'completen' moest ik met iemand in de stad praten maar die negeerde me gewoon, en er was geen nieuwe conversation optie.
En toch vond ik het een prachtige game. Was borderline perfect geweest zonder al die (quest) bugs...
quote:Bethesda Softworks® is pleased to announce that highly acclaimed international actor Liam Neeson will lead the cast providing voice work in Fallout 3
ARTWORK:quote:Fallout 2 was rated 15+ (not for immature audience) - will this trend continue with Fallout 3?
Pete Hines: It's going to be a mature game, that's always been the plan.
While I was overjoyed to hear that Fallout 3 is being given a second lease on life, I am curious about your target ESRB rating. Many gamers still remember that Morrowind was developed as a Teen rated sequel to a historically Mature series, and there is a growing concern that you may do the same to Fallout. Considering that the Fallout franchise has been mature themed in the extreme, what are currently your plans for the game as far as content (ESRB) is concerned?
Pete Hines: Right now we aren't prepared to talk about specifics. I wouldn't worry about the ESRB thing.
So is it safe to say that we can count on the more mature elements remaining intact?
Pete Hines: I would hope so. We don't plan to strip out important elements that made Fallout what it is. We want to remain true to the experience that made Fallout, well, Fallout.
Dat dachten ze bij Oblivion ook... dus ga er maar van uit dat het niet pc only wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:08 schreef Paxlie het volgende:
Fallout moet een pc game zijn. Heeft niks met consoles te maken
die zullen wel indentiek zijn aan Oblivionquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Zijn er al eisen voor de pc ?
Ja tuurlijk een game die zo'n beetje twee jaar later uit gaat komen heeft dezelfde eisen. Denk dat die toch wel een tikkeltje hoger zullen liggen en dat de game ook zeker Directx 10 gaat ondersteunen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:54 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
die zullen wel indentiek zijn aan Oblivion
moet je nu ook niet meer aan beginnen. Dan ga je je gruwelijk ergeren.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:39 schreef andre347 het volgende:
Ik zal vast wel de enige zijn, maar ik heb nog nooit een Fallout game gespeeld
TVP![]()
klopt,quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:29 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja tuurlijk een game die zo'n beetje twee jaar later uit gaat komen heeft dezelfde eisen. Denk dat die toch wel een tikkeltje hoger zullen liggen en dat de game ook zeker Directx 10 gaat ondersteunen.
Lijkt me ook niet.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:07 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zal toch wel niet dezelfde boot zijn als met fallout 2? (FOB, etc.)
Heel goed stukje artwork. Bij de eerdere drie had ik nog niet echt een fallout gevoel als eerder maar dit is Fallout pur sang. Precies zoals ik het me herinner, donker kleurenpallet, veel crap en wrakken. Heerlijk! Laat de announcement maar komen jongens!!quote:
Link: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=699405quote:Mullins made these pictures for us before Oblivion shipped.
Dat ziet er mooi uit. Alleen nog hopen dat het spel die donkere humor behoudt en geen fps wordt.quote:
quote:
Ik zet mn geld iig op het tegendeel van het laatste.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:19 schreef RickoKun het volgende:
OOHHH WEEEEE
als er géén :
-turn based
- isometrische view
inzitten!!
Jankerd.quote:
Noem me geen jankerd, ik heb er gewoon geen zin in dat die paupers met oblivion achtige shit op de proppen komen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef oddman het volgende:
[..]
Jankerd.
Het 'Fallout-gevoel' is niet afhankelijk van mechanics.
Het heeft te maken met sfeer en manier van spelen, niet of je van boven of van de zijkant kijkt.
Besides,
als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet?
Dude, het fallout gevoel is weldegelijk afhankelijk van:quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef oddman het volgende:
[..]
Jankerd.
Het 'Fallout-gevoel' is niet afhankelijk van mechanics.
Het heeft te maken met sfeer en manier van spelen, niet of je van boven of van de zijkant kijkt.
Besides,
als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet?
Dus hopelijk morgen ochtend te checkenquote:Bethesda is in EST so i'd guess we have about 13 hours 45 minutes to go. that's if they put the teaser up at midnight.
Hij hoort vandaag toch te komen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:01 schreef 2dope het volgende:
Nog één dag !!!111één!
Heel erg vet ja, dat lied, ik denk dat ik em ga downenquote:Op maandag 4 juni 2007 14:06 schreef Poit het volgende:
Louis Armstrong's A Kiss To Build A Dream On is in mijn ogen het beste nummer wat ik ooit in een game gehoord heb. Perfect geplaatst en sfeerbepalend.
Als je er een RTS van maakt, is het ook nog steeds fallout dus?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:30 schreef oddman het volgende:
Okay, Fallout-gevoel verschilt ontegenzeggelijk van persoon tot persoon.
Wat het voor mij Fallout maakt:
De Pip-boy
Vault-Boy
Soundtrack
Kinky Super Mutants
Powered Armor
Turbo Plasma Rifle
Bloody Mess
Perks
Blauwe Vault-pakkies
Conspiracies
Overseers
Semi-lineaire storyline ja, lineaire gameplay nee
2mm ammo
Atmosferische soundtrack (<- deze is heel erg belangrijk!)
Called Shots to the Groin
Called Shots to the Eyes
Suicidale AIs
Prachtige textures en omgevingen
Scherpe dialogen
Iguana-on-a-stick
Cynische postapocalyptische humor
Een zesde teen
SPECIAL
Unieke locaties, veel
Unieke, herkenbare, memorabele karakters (remember Harold? Vic? Sulik? de Wright familie? Myron?)
Geheime militaire bases
Turn-based combat, jawel
Isometric view, ook wel.
Maar zonder turn-based en isometric view is het minder, maar wel nog steeds fallout.
Hoe meer van bovenstaande factoren hoe beter, maar ja, 't is natuurlijk geen black isle meer.
of dr zitten wat miljoen mensen op de site in hoop de teaser te kunnen downloadenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:47 schreef Richardfun het volgende:
Ik kan de site al zeker een half uur niet meer bereiken, zou het dan toch bijna zo ver zijn?
want?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:49 schreef Un4 het volgende:
Het sfeertje weten ze wel redelijk neer te zetten, ben benieuwd hoe de gameplay eruit komt te zien. En ze hadden de platforms er wel even bij mogen zetten. Maar ga er toch wel vanuit dat de 360 daar bij hoort.
Kheb anders nog niks van de gameplay gezien..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:50 schreef Paxlie het volgende:
[..]
want?
ik vind dit nou dus echt typisch een pc game
neuh, zegt helemaal niksquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:14 schreef Richardfun het volgende:
MazeMouse, hij komt ook naar de ps3 en 360, dus vergeet isometric maar. En ik ben bang dat we turn based ook wel kunnen shaken nu...
Ik heb er net over nagedacht, en ik vind dat ze het turnbased er zeker in moeten laten zitten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:14 schreef Richardfun het volgende:
MazeMouse, hij komt ook naar de ps3 en 360, dus vergeet isometric maar. En ik ben bang dat we turn based ook wel kunnen shaken nu...
Het blijft een teaser natuurlijk, dingen die er nu onafgewerkt uitzien krijgen nog genoeg tijd om bijgewerkt te worden. Daarnaast is herst 2008 een streefdatum die altijd nog uit kan lopen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:30 schreef KaiN het volgende:
Nou een hoop mensen zeiken tegenwoordig op Oblivion volgens mij.
En wat me opviel aan de teaser is inderdaad de detail zoals MazleMouse zegt. Op het eerste gezicht lijkt het gedetailleerd maar sommige dingen ljiken niet echt af. Kleine hoop op turn based en iso vieuw maar ik denk eigenlijk dat we dat kunnen vergeten.
Verder gaf de teaser wel een fallout gevoel dus daar ben ik wel blij mee. In Fallout 1 en 2 had je ook wel zulk soort filmpjes. (niet zo mooi maar gaven hetzelfde gevoel)
Dat heeft Fallout tactics ook geprobeerd maar was in mijn ogen niet echt succesvol. Doe maar gewoon turn based.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:34 schreef oddman het volgende:
Kan trailer niet kijken, wat jammer is.
Als het geluid goed zit is dat al een goed teken.
En ook ik hoop vurig dat het alsjeblieft niet 1st person wordt.
We hoeven geen shooter, we willen een isometrisch RPG. Bij voorkeur Turn-Based, alhoewel het met Baldur's Gate ook 'real-time' wel vermakelijk was. Je kan in ieder geval pauseren.
Vrije camera zal geen probleem moeten zijn met de 3d modellen. Zolang er maar een goede 3d person view in zit, die dan het liefst isometrisch kan en niet idioot achter je aanhobbelt...quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:35 schreef Paxlie het volgende:
of gewoon een hele vrije camera die je overal kan plaatsen. Dat lijkt me echt het vetste
quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:54 schreef Paxlie het volgende:
Overigens hoop ik ook dat ze gewoon gaan bouwen voor 18 jaar en ouder. Ik eis gigantische critical hits die enorm grafisch zijn uitgewerkt
Gelukkig is er door de makers al meerdere keren aangegeven dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en dat ze het niet minder extreem gaan maken om het beschikbaar te stellen voor jonger publiek. Dus ik verwacht gewoon weer bloody gore en drugs.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:54 schreef Paxlie het volgende:
Overigens hoop ik ook dat ze gewoon gaan bouwen voor 18 jaar en ouder. Ik eis gigantische critical hits die enorm grafisch zijn uitgewerkt
Ja, inderdaadquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:48 schreef Dagonet het volgende:
Wat MazeMouse zegt.
Zo lekker met de minigun op iemand schieten van 2m afstandquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:55 schreef Poit het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik nog een van de vetste dingen, een unit echt letterlijk aan gort knallen.. heerlijk
Ik hoop het zelf ook. Er zijn maar weinig spellen die van "soort" veranderen en dan nog steeds succesvol blijven.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:07 schreef Poit het volgende:
[..]
Ja, inderdaad
Ik hoop dat hij gelijk gaat krijgen.
Wat dus zo goed als bevestigd dat het niet turn based wordt. De enige developers die turn based op consoles doen zijn Japanners.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:36 schreef AQuila360 het volgende:
Volgens gamesmagazine Game Informer zal Fallout 3 verschijnen voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360. In haar volgende nummer zal men de postapocalyptische RPG namelijk behandelen.
Fallout op de 360![]()
En Bioware, Zie KoTOR.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:08 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Wat dus zo goed als bevestigd dat het niet turn based wordt. De enige developers die turn based op consoles doen zijn Japanners.
Helaas...
Niet zoals in Fallout nee. Maar dat kan je voor deeltje 3 sowieso vergeten. Zoiets als in KoTOR zou ik niet erg vinden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:20 schreef Richardfun het volgende:
Da's niet echt turn based natuurlijk.
Game van westerse developer die ook op consoles uitkomt = no way turn basedquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:31 schreef KaiN het volgende:
Ik denk idd ook dat je zowiezo van een soort kotr systeem uit moet gaan. Dat het op consoles uit zou komen wist iedereen natuurlijk al lang, dat dit garant staat voor geen turn based vind ik onzin.
En dan krijg je dus dat verneukte soort turn-based/real-time mengelmoesje dat Arcanum ook had. Nou daar bedank ik liever voor.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:53 schreef BlaZ het volgende:
Het beste kunnen ze ervoor kiezen om de speler zelf te laten bepalen of hij turnbased of niet wil spelen.
Ja kijk, dat is ook zo, ik ben er ook ongelovelijk skeptisch over (gvd spel ik dat nou goed? of is het ongelooflijk?) maar ze weten toch ook wel hoeveel massale hardcore fans hun game zullen afslachten als dat niet zo is? Tuurlijk, je hebt die wat meer casual gamers die het KOTOR systeem enzo gewend zijn.....maar zou je dat wel op je nemen als developer? En al helemaal, voor diegenen die het over FPS hebben, zou je DAT op je willen nemen!?quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:42 schreef Luftwaffles het volgende:
[..]
En dan krijg je dus dat verneukte soort turn-based/real-time mengelmoesje dat Arcanum ook had. Nou daar bedank ik liever voor.
Anywise, ik ben sceptisch over wat Bethesda van Fallout gaat maken. Want ik verwacht net als in Fallout 1&2 gewoon goede dialogen en consequenties afhankelijk van de keuzes die je maakt. En geen van twee zag ik terug in Oblivion
Ik vind dat ze gewoon of voor puur turn-based of puur real-time moeten gaan. Een mix is een gegarandeerde mislukking. Het werkte niet in Arcanum, het werkte niet in Fallout Tactics dus ik ga ervanuit dat het ook niet werkt voor Fallout 3quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:46 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja kijk, dat is ook zo, ik ben er ook ongelovelijk skeptisch over (gvd spel ik dat nou goed? of is het ongelooflijk?) maar ze weten toch ook wel hoeveel massale hardcore fans hun game zullen afslachten als dat niet zo is? Tuurlijk, je hebt die wat meer casual gamers die het KOTOR systeem enzo gewend zijn.....maar zou je dat wel op je nemen als developer? En al helemaal, voor diegenen die het over FPS hebben, zou je DAT op je willen nemen!?
Kan je net zo goed van Doom 3 een RTS game maken...
Het lukt mij ook maar niet om fallout 2 uit te spelenquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:00 schreef Gamer_V het volgende:
@RickoKun: De wereld van Oblivion reageerde niet echt op je, idd. Maar ze zullen het waarschijnlijk missies per stad maken zoals in de vorige fallout delen, zodat er wel gerageerd wordt op wat je doet in dat dorp, en dat is wel te doen. De vraag die overblijft is dan of ze de moeite nemen om je te laten doorspelen na het eindbaas gevecht (of de intelligente discussie manier erlangs, als het even kan) of je terug moet naar een eerdere save. (Fallout 1 ') Waarschijnlijk zal de wereld dan helemaal niet meer weten hoe te reageren.
Fallout 2 overigens nog niet uitgespeeld, wegens dode savegame.
Nee, dat had ik ook niet verwacht, wel geruststelling dat het geen first person wordt inderdaad. Ik hoop alleen wel dat de derde persoonscamera goed te beinvloeden is en op een vaste positie is in te stellen. Al zal dat alleen maar fijn spelen met turn based. Ik vrees echt nog het meeste voor het real time gedeelte.. Ben veels te bang dat het een TPS (Third Person S.T.A.L.K.ER.) wordt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:25 schreef Richardfun het volgende:
Poit, isometric zat er vanaf het begin niet in, ben al lang blij dat ze werken aan een fatsoenlijke 3rd person, iets wat oblivion niet had. Ik heb er nu in ieder geval meer vertrouwen in dan voorheen...
ik denk dat ze gewoon á lá KOTOR het gaan doen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:32 schreef Poit het volgende:
[..]
Nee, dat had ik ook niet verwacht, wel geruststelling dat het geen first person wordt inderdaad. Ik hoop alleen wel dat de derde persoonscamera goed te beinvloeden is en op een vaste positie is in te stellen. Al zal dat alleen maar fijn spelen met turn based. Ik vrees echt nog het meeste voor het real time gedeelte.. Ben veels te bang dat het een TPS (Third Person S.T.A.L.K.ER.) wordt.
De tijd zal het leren.
Ik bedoel daarmee dat je als het ware wel om de beurt klappen uitdeeld, maar de tijd gewoon doorgaat, ondertussen geef je gewoon taken die je ventje moet doen. Zo zet je hem dan op pauze om bijv. iets speciaals te doen etc.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]
ik denk dat ze gewoon á lá KOTOR het gaan doen.
ja, in die stijl ja (zonder d&d dan)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:18 schreef oddman het volgende:
Net zo als Baldur's Gate?
Alsof Fallout : BoS zo'n goed idee wasquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:28 schreef Fliepke het volgende:
Jongens, wat verwachten jullie nu? Dat je zomaar een compleet dode franchise na zoveel jaar gewoon kan reincarneren tot een iets gemoderniseerde versie. Laat iemand die nog nooit Fallout heeft gedaan eens 1 & 2 spelen die zal gaan kotsen over de stroefheid van deze games.
Vasthouden aan het oude fallout is gewoon een slecht idee en zal ook nooit meer terugkomen.
Dat is bijna net zo belachelijk als straks een duke nukem forever waarin je varkens in een politiepakjes gaat afschieten![]()
Fanbase is dus echt wel vele malen groter. Groot genoeg om jezelf er op te richten.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:37 schreef Paxlie het volgende:
fanbase --> 1000 peeps
de rest van de mensen die het gaan kopen door de verhalen --> 100000
so guess what?
je hebt nog niks aan gameplay gezien en toch brand je het al tot de grond af op basis van een paar screenshots. Laten we nu de eerste gameplay-filmpjes maar afwachten. Dat zal een hoop duidelijk maken. Sowieso proberen ze zo goed en zo kwaad als het kan de fallout sfeer neer te zetten. Dat ze kiezen voor 3d lijkt me niet meer dan logisch. Misschien bouwen ze er wel een camera in waardoor je het alsnog van bovenaf ziet. Dat soort dingen zijn gewoon nog onduidelijk.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:39 schreef MazeMouse het volgende:
[..]
Fanbase is dus echt wel vele malen groter. Groot genoeg om jezelf er op te richten.
Moge deze game net zoveel verkopen als Fallout:POS (35000... jaja) zodat ze inzien welke bullshit ze maken. De enige manier waarop deze game KAN verkopen is hypen want Fallout is het niet.
Dude, de enige reden dat dit herkend wordt als Fallout is dat ze pipboy in een lading screenshots rondslingeren en dat ze het erbij vertellen. Verder is het nu gewoon "13-in-dozijn-console-actiongame" zoals het er nu uitziet.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:41 schreef Paxlie het volgende:
[..]
je hebt nog niks aan gameplay gezien en toch brand je het al tot de grond af op basis van een paar screenshots. Laten we nu de eerste gameplay-filmpjes maar afwachten. Dat zal een hoop duidelijk maken. Sowieso proberen ze zo goed en zo kwaad als het kan de fallout sfeer neer te zetten. Dat ze kiezen voor 3d lijkt me niet meer dan logisch. Misschien bouwen ze er wel een camera in waardoor je het alsnog van bovenaf ziet. Dat soort dingen zijn gewoon nog onduidelijk.
En als je daar nu eens vanaf stapt. Fallout komt never nooit meer terug in de vorm zoals jij die graag ziet. Dat gaat gewoon niet verkopen. En als je dit dan gewoon eens ziet als een kickass RPG met guns en een post apoc tintje en zelfs nog wat leukigheden uit Fallout... Heb je dan geen topper?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:39 schreef MazeMouse het volgende:
[..]
Fanbase is dus echt wel vele malen groter. Groot genoeg om jezelf er op te richten.
Moge deze game net zoveel verkopen als Fallout:POS (35000... jaja) zodat ze inzien welke bullshit ze maken. De enige manier waarop deze game KAN verkopen is hypen want Fallout is het niet.
EDIT:
Oblivion with guns!![]()
![]()
en waarom geef je het dan een titel als Fallout mee (zeker als het enige recente spel met die naam , een matige shooter was), dat hoef je niet te doen voor de huidige gamer.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Fliepke het volgende:
[..]
De hardcore fanbase moet je niet overschatten hoor, dat zijn er nooit meer dan 20.000 en laat daarvan dan 90% het spel kopen en maar 10% warez(ja ja ik ben een rasoptimist).
Nee, je krijgt nu iets wat door moet gaan voor een RPG maar vooral een FPS zal zijn met een verrot "semi-turn-based" (doe het helemaal of helemaal niet...) achtig gebeuren waar een fallout stempeltje op geplakt wordt maar niks met fallout te maken heeft.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Fliepke het volgende:
[..]
En als je daar nu eens vanaf stapt. Fallout komt never nooit meer terug in de vorm zoals jij die graag ziet. Dat gaat gewoon niet verkopen. En als je dit dan gewoon eens ziet als een kickass RPG met guns en een post apoc tintje en zelfs nog wat leukigheden uit Fallout... Heb je dan geen topper?
De hardcore fanbase moet je niet overschatten hoor, dat zijn er nooit meer dan 20.000 en laat daarvan dan 90% het spel kopen en maar 10% warez(ja ja ik ben een rasoptimist).
Jemig, wat ben jij negatief zegquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:51 schreef MazeMouse het volgende:
[..]
Nee, je krijgt nu iets wat door moet gaan voor een RPG maar vooral een FPS zal zijn met een verrot "semi-turn-based" (doe het helemaal of helemaal niet...) achtig gebeuren waar een fallout stempeltje op geplakt wordt maar niks met fallout te maken heeft.
En zoals ik zei: NWN2 heeft al aangetoond dat een "oude-stijl" Fallout zeker nog wel plaats zou hebben in deze markt. Fallout is altijd CRPG geweest. Het afspinsel FOBOS flopte omdat het dat NIET was.
Wat doet Beth? Ze kopieren de geflopte versie. Laten we hopen dat deze ook flopt zodat de volgende die de fallout licensie aanschaft wel een poging doet het origineel eer aan te doen.
Dit is gewoon licentie verkrachting. Plak er een bekende naam op en het verkoopt wel...
Ik ben een echte fan van meerdere dingen. Als dit ook maar gehint had dat het trouw zou blijven aan wat Fallout is (EEN CRPG) dan had hij al ver voor een officiele aankondiging in de pre-order gestaan. Dit ding zou ik waarschijnlijk nog niet eens uit de budgetbak vissen.
EDIT:
En inderdaad. De huidige consolegamer kent fallout waarschijnlijk inderdaad alleen van het POS verhaal. En de PC fallout-fans gaan een FOPOS kloon negeren.
Hooguit een enkele oblivion fan die de naam bethesda kent en zich aan iets post-apoc wil wagen zal deze game willen hebben in de vorm zoals hij nu gepresenteerd is.
Mee eens. Word een beetje moe van al die azijnzeikers overal die de game al afschrijven op basis van de eerste preview.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:56 schreef TMan het volgende:
[..]
Jemig, wat ben jij negatief zeg![]()
Wat mij betreft ziet alles er beter uit dan ik had verwacht, met uitzondering van die mutant, die is een beetje the doom wmb. Maar goed, spel komt over 1,5 jaar uit, er kan nog van alles veranderen. En voor een paar dingen die er anders uitzien dan ik had gehoopt ga ik het ook niet laten liggen.
Ik krijg de indruk dat Bethesda goed z'n best doet om het sfeertje te kopieeren, de gore, de zwarte humor. Dat vind ik belangrijk, zie het mij boeien of het isometrisch is of 3d. De manier van weergave is enkel een manier van weergave, als de sfeer maar overkomt. Zelfs al hadden ze alles in vector graphics geknald, dan nog had het wmb een succes kunnen zijn![]()
en ja, ik heb 1 & 2 ook gespeeld
Weet je wat ook leuk is? Toen info over Oblivion bekend was gemaakt waren zelfs die fans over de rooie, net zoals nu gebeurd.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:33 schreef Un4 het volgende:
[..]
Mee eens. Wordt een beetje moe van al die azijnzeikers overal die de game al afschrijven op basis van de eerste preview.![]()
Ik heb Fallout 1 en 2 ook gespeeld en ik vind het er zeer veelbelovend uit zien, de sfeer zit er in ieder geval zeker in.
Wil je dan alsjeblieft ook de sfeer niet als 'zeker goed' beoordelen op basis van de eerste preview?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:33 schreef Un4 het volgende:
[..]
Mee eens. Wordt een beetje moe van al die azijnzeikers overal die de game al afschrijven op basis van de eerste preview.![]()
Ik heb Fallout 1 en 2 ook gespeeld en ik vind het er zeer veelbelovend uit zien, de sfeer zit er in ieder geval zeker in.
Ik zeg ook niet dat de sfeer er "goed" in zit.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:16 schreef Midwinter het volgende:
[..]
Wil je dan alsjeblieft ook de sfeer niet als 'zeker goed' beoordelen op basis van de eerste preview?
Eenschquote:Op maandag 18 juni 2007 09:02 schreef KaiN het volgende:
Goed we weten in elk geval welke richting ze op gaan. Ik vind de screens erg teleurstellend, ik ben benieuwd hoe de gameplay is.
Prima, komt het nooit meer terug, maar dan moet je de naam ook laten rusten natuurlijk. Het heeft niets met Fallout te maken. Geef het dan gewoon een nieuwe naam. Nu is het dus Fallout 3 om mee te liften op de naamsbekendheid en elke gelijkenis berust op louter toeval.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:28 schreef Fliepke het volgende:
Jongens, wat verwachten jullie nu? Dat je zomaar een compleet dode franchise na zoveel jaar gewoon kan reincarneren tot een iets gemoderniseerde versie. Laat iemand die nog nooit Fallout heeft gedaan eens 1 & 2 spelen die zal gaan kotsen over de stroefheid van deze games.
Vasthouden aan het oude fallout is gewoon een slecht idee en zal ook nooit meer terugkomen.
aLSOf we niet genoeg van STALKER hebben gehad!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:05 schreef MazeMouse het volgende:
Ik zeg nergens dat het een slechte game wordt.
Het wordt (zoals die preview het nu laat zien) alleen GEEN Fallout maar een post-apoc game waar ze het Fallout labeltje totaal misplaatst op plakken. (Net zoals FOBOS dat was)
Volgens GameInformer wel, check scan 1: Fallout 3 scansquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:20 schreef Haijo het volgende:
Ik heb zelf nog nooit Fallout gespeeld maar komt deze nou wel of niet op de 360?
Verandering bij Fallout is toch wat ingrijpender dan bij SS. Van isometrisch naar 3d person en van turn based naar een realtime/turnbased combi die inderdaad nog niet bekend is.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:08 schreef Helo het volgende:
ik dacht altijd maar RPG factoren (gameplay) het spel anders maken, maar nu blijkt het dat als de ene een FPS is en de ander ook een FPS is, dat het spel hetzelfde iss. Bedank
maar effe echt. Het is een verandering maybe niet zo over de top zoals bij fallout 2 en 3 maar verschil is er. En ik bedoelde het als een voorbeeld, niet om een nieuw onderwerp te starten.
Bron?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:57 schreef Luftwaffles het volgende:
Nou, ik heb nu gelezen dat ze Oblivion stijl dialogen gaan gebruiken en dus definitief de serie hebben verneukt. Ik wacht wel op wat Brian Fargo produceert met zijn opvolger voor Wasteland![]()
Stelletje pleurisprutsers bij Bethesda![]()
Oh noezzzzquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:57 schreef Luftwaffles het volgende:
Nou, ik heb nu gelezen dat ze Oblivion stijl dialogen gaan gebruiken en dus definitief de serie hebben verneukt. Ik wacht wel op wat Brian Fargo produceert met zijn opvolger voor Wasteland![]()
Stelletje pleurisprutsers bij Bethesda![]()
Nog even voor de duidelijkheid uit de link gehaald van NMA.quote:Q: Is this another Oblivion but with a Fallout theme?
A: In short: no. Sure, Fallout 3 plays primarily from a first-person perspective like Oblivion, and conversations with NPCs use a similar style of dialogue tree
Omdat er tegenwoordig genoeg ruimte op de discs is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:44 schreef RickoKun het volgende:
waarom moet alles nou tegenwoordig met stemmen gedaan worden
Ja okay, maar dat verneukt gewoon de dialoog opties, tenzij ze die inspreekgasten voor een langer durende tijd opsluiten in de studioquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:45 schreef Un4 het volgende:
[..]
Omdat er tegenwoordig genoeg ruimte op de discs is.![]()
Mwoah ik heb gewoon weinig met de oblivion engine en vond de eerste 2 delen van Fallout enorm tof, nou mag je best vinden dat ik aan het azijnzeiken ben, maar voor mij zijn dat sowieso redenen om er skeptisch tegenover te staan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:57 schreef HL_Dog43 het volgende:
Hmm.. zie veel negatieve reacties hier. Ik heb nooit een Fallout game gespeeld maar heb wel interesse in het 3e deel. De screens die ik tot nu toe heb gezien zien er goed uit.En sjah.. Bethesda werkt eraan die een topgame zoals Oblivion heeft gemaakt.Dus ik persoonlijk sta er wel positief tegenover.
Dat er mensen zijn die nu al gaan azijnzeiken vind ik onbegrijpelijk.
Ik snap ook heus wel dat de isometrische PC RPG aan het uitsterven is omdat het ten eerste een verouderd systeem is en te tweede niet te porten naar consoles is, maar ik ben echt grote liefhebber van dat genre, en die MMORPG achtige dingen kunnen mij gewoon steeds minder boeien.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:51 schreef HL_Dog43 het volgende:
Dat kan wel zo zijn maar je kan de game echt de hemel in prijzen/afkraken als je het daadwerkelijk hebt gespeeld en ik heb er zelf wel vertrouwen in.
Man die humor was altijd geweldig in fallout.quote:Had eens ook al gelezen dat ze vonden dat die humor niet echt bij een spel past. Kan de exacte text niet meer vinden maar dat zou de gesprekken al HELEMAAL verzieken.
Ho even ik snap dit even niet... wat bedoel je hiermee want ik zie PC RPG en MMORPG in 1 zin staan en als je iets niet moet doen is het dat wel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik snap ook heus wel dat de isometrische PC RPG aan het uitsterven is omdat het ten eerste een verouderd systeem is en te tweede niet te porten naar consoles is, maar ik ben echt grote liefhebber van dat genre, en die MMORPG achtige dingen kunnen mij gewoon steeds minder boeien.
ik vind de engine van games als morrowind en vooral oblivion te vergelijken met MMO's , maar dan met meestal goed gescripte charactrers ipv users die het qua verhaallijn niks uitmaakt en maar een beetje aan het klooien of grinden zijn (kheb KOTOR nooit gespeeld dus daar geen mening over) maar qua SP storyline totaal niet interessant (wat ik bijvoorbeeld wel bij bioware/blach isle games als baldurs gate 1 & 2 , planescape tornment en fallout 1 & 2 had).quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Ho even ik snap dit even niet... wat bedoel je hiermee want ik zie PC RPG en MMORPG in 1 zin staan en als je iets niet moet doen is het dat wel.![]()
Ik heb 45 min gameplay mogen aanschouwen. Pete Hines zelf speeldequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:16 schreef RickoKun het volgende:
er stond op de site zelf dat ze op 24 aug. nu high resolution uitkwamen,
ze waren ook nog ergens op een convention oid te zien
En?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:41 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik heb 45 min gameplay mogen aanschouwen. Pete Hines zelf speelde
Het is tof. Die mutant met die dikke lelijke nek is een behemoth. Een mutant van ongeveer een meter of 5 hoogquote:
Maar zullen de NMAérs en andere diehard whiners tevreden zijn?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Het is tof. Die mutant met die dikke lelijke nek is een behemoth. Een mutant van ongeveer een meter of 5 hoog
NMA'ers zullen hier niet compleet blij mee zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:13 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Maar zullen de NMAérs en andere diehard whiners tevreden zijn?
En hoe zat het met de dialogen!
Al die previews waren daar zo nietszeggend over.
Ik heb het even gelezen en de beschrijving van de demo is erg accuraat. Ik vind dat ze alleen wel weer erg zeikerig doen, ze doen net alsof Fallout 1&2 de koran zijn die nooit mag worden herschreven of herzienquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:01 schreef Gamer_V het volgende:
Eind 2008
NMA heeft trouwens eindelijk een preview zie ik net: http://www.nma-fallout.com/article.php?id=38620 en een interview: http://www.nma-fallout.com/article.php?id=38623 Eens kijken of zij ook wat positiefs kwijt konden.
WIL JIJ ZEGGEN DAT HET WEL MAG WORDEN HERSCHREVEN OF HERZIEN??!!?!?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:14 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik heb het even gelezen en de beschrijving van de demo is erg accuraat. Ik vind dat ze alleen wel weer erg zeikerig doen, ze doen net alsof Fallout 1&2 de koran zijn die nooit mag worden herschreven of herzien
haha krijg nou het heen en weerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:44 schreef Gamer_V het volgende:
Bedankt dat je mijn vorige post even herhaalt.
-edit- als zijnde wat Gamer_V al gemeld had (sorry voor het niet goed lezen -edit-quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:40 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Fallout...oh fallout.
Op No Mutants Allowed hebben ze laatst de eer gehad om een demo bij te wonen van fallout 3.
Deze demo duurde 45 minuten.
Helaas waren de hardcore fans van NMA niet al tevreden hierover.
Ze hebben een preview geschreven erover, hier de link: http://www.nma-fallout.com/article.php?id=38620
Ga er wel even voor zitten het zijn 4 pagina, maar zeker de moeite waard om door te lezen.
Tis natuurlijk wel vroeg om al een beslissing te nemen, na veel gelezen te hebben erover heeft Bethesda nog ruim een jaar om deze game goed af te werken.
Twijfels...twijfels ik weet het niet, heb er nog wel vertrouwen in maar een duister gevoel heb ik ergens wel.
Wil ingame shit zien!!
Fallout Rulez!!![]()
Zo even je credit teruggegevenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:44 schreef Gamer_V het volgende:
Bedankt dat je mijn vorige post even herhaalt.
Uhuh. Falloutfans zijn nog erger dan trekkiesquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
WIL JIJ ZEGGEN DAT HET WEL MAG WORDEN HERSCHREVEN OF HERZIEN??!!?!?
*roept fatwa uit*
*SLiK* heb jij letterlijk die demo mogen bewonderen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:41 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik heb 45 min gameplay mogen aanschouwen. Pete Hines zelf speelde
De sheriff van FOK!games heeft achter de schermen access bij de Games Convention in Leipzig natuurlijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:14 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
*SLiK* heb jij letterlijk die demo mogen bewonderen?
Hoe? Waarom? Waarom ik niet!?
*Snif*...vertel man, ik wil een mening horen
Geweldig, nou je hebt het in ieder geval in motion gezien.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:05 schreef Fliepke het volgende:
[..]
De sheriff van FOK!games heeft achter de schermen access bij de Games Convention in Leipzig natuurlijk
Heb daarna nog een minuutje of 5 met hem staan te kletsen over de eerste fases van het spel. Je wordt (zoals je wel weet) geboren en ik vroeg me af wat dan het camerastandpunt was. Daar moest ie stiekem ook wel een beetje om lachen, maar het was nog niet geimplementeerd
Yup. je gaat je alleen de pleuris schrikken van de lasergevechtenquote:Op zaterdag 8 september 2007 14:57 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Geweldig, nou je hebt het in ieder geval in motion gezien.
Ik moet naar die screenshots blijven staren.
Maar het zag er wel gewoon goed uit? op het eerste oog zeg maar.
aaahw....dat klinkt niet echt fallout achtig positief.quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:09 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Yup. je gaat je alleen de pleuris schrikken van de lasergevechten
Dat is net star wars
piew piew piew
Nou ja, het is dat je er eigenlijk geen fuck van zag in de vorige delen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:20 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
aaahw....dat klinkt niet echt fallout achtig positief.
Veel energie weapons dus?
Of meer de visual en sound effects?
Nouja klinkt op zich wel aardig danquote:Op zaterdag 8 september 2007 15:27 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nou ja, het is dat je er eigenlijk geen fuck van zag in de vorige delen.
Aangezien het raken van je target onder andere afhankelijk is van je skill moet je toch een visueel iets hebben om te zien of je het een of ander raakt met een gun. Met een energiewapen is dat dus als snel een laserbeam
Daz wel kickenquote:Op zaterdag 8 september 2007 15:57 schreef Fliepke het volgende:
Ja, ik vond dat nog niet heel goed.
Zo'n kop van zo'n supermutant lieten ze een paar keer uit elkaar spetteren, maar die overgang was nog niet super. Dat ging zo van: hoofd... stukjes...
Het viel niet goed uitelkaar of ontplofte niet goed
Bloody mess is confirmed iig
quote:
Nee, ze zijn misschien wat generiek. De echte schok had ik natuurlijk al gehad door de screens. Het zijn gewoon lelijk badasses. Die mutant van 4 meter hoog schrok ik wel van. Ik hoop dat ze daar ook nog een verklaring voor geven in de gamequote:Op dinsdag 11 september 2007 12:41 schreef KaiN het volgende:
Nog erg geschrokken van de mutants Fliepke? Als in, zien ze er echt zo kut uit? ik hoop nog steeds op oude stijl mutants
4 meter hoge mutant?? Holy Handgrenade!!quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:48 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nee, ze zijn misschien wat generiek. De echte schok had ik natuurlijk al gehad door de screens. Het zijn gewoon lelijk badasses. Die mutant van 4 meter hoog schrok ik wel van. Ik hoop dat ze daar ook nog een verklaring voor geven in de game
Ja, wil je je Pipboy weer in je avatar stoppen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:54 schreef Fliepke het volgende:
Als je nog dingen wilt weten, dan moet je maar roepen
Link: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=755135quote:Bethesda Softworks has recently released an official community FAQ, in which Todd Howard responds to selected twenty five questions from the community.
9. Will you have the written descriptions of items or just the visual? Granted, the visuals work just fine for me, but I loved the descriptions from the earlier Fallouts about how nasty the bed looks or whatever. Will there be something like our beloved text box anywhere in the main HUD? [anonymous]
We just show the object name, like “nasty bed”, but in general, I think if we’re relying on text to describe how something looks, sounds, etc, then we screwed up not having that come across naturally with what the player is seeing. It annoys me whenever we have to resort to describing something like that, even in Oblivion, with, say a journal describing how I feel or what I am seeing…it should just happen naturally.
Link: Official Fan Interview
quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:07 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ja, wil je je Pipboy weer in je avatar stoppen?
Hmm achja je kan altijd blijven wensenquote:Op maandag 17 september 2007 09:56 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik gok dat ze pas beelden laten zien aan het begin van volgend jaar. Dan is de game een stuk verder in zijn ontwikkelingsfase en is er ook weer rust op de markt. Niemand zal immers op Fallout 3 letten met al het geweld dat er binnenkort aankomt en is ook de releasedatum een stuk dichterbij.
30 dagen om je missie uit te voeren? Net zoals dat je er 100 had om die waterpomp ofzo te vinden misschien?quote:Op maandag 17 september 2007 16:58 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
T-Minus 30 Days Untill Detination?
Oh w8 volgens mij is dat fallout 1 promtion shit.quote:http://www.nma-fallout.com/forum/album_page.php?pic_id=2478
T-Minus 30 Days Untill Detination?
Snap alleen niet waarom de naam Interplay erbij staat.
Maar nieuwsgierig ben ik zeker.
(sorry kon de image niet rippen van nma).
Wat Fliepke zegt dus hehe..quote:gok dat het gewoon over die mmo die niet uit gaat komen gaat
Suck A Whoooooole lot of dicks!!quote:Op maandag 17 september 2007 17:08 schreef Fliepke het volgende:
Interplay is net niet/wel uit zijn schulden. Je hebt toch wel minstens 20 miljoen nodig voor een MMO. Ik weet niet hoe ze die gaan toveren.
Yeps, so i'v heardquote:Op maandag 17 september 2007 17:23 schreef -skippybal- het volgende:
Fargo zou toch ook een nieuwe (of remake, weet niet meer precies) Wasteland maken?
Nee gewoon wanbeleid met een stroom aan baggergames hebben de kop gekost van interplayquote:Op maandag 17 september 2007 17:16 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Suck A Whoooooole lot of dicks!!
lol..
hmmm
2010 was hun mikrelease. Dus ze hebben nog even
Maar het is idd maar afwachten of dat gaat gebeuren om reeël te blijven.
Of dit is de reden geweest dat ze zo arm zijn geworden.
Another good pointquote:Op maandag 17 september 2007 20:19 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nee gewoon wanbeleid met een stroom aan baggergames hebben de kop gekost van interplay
Zelfs mobiele telefoons moesten uit.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:26 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Hey Fliepke, had je niet even kunnen bootleggen? Ben supernieuwsgierig.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:29 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Zelfs mobiele telefoons moesten uit.
Ik zal het onthoudenquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tijd voor deze dus":
[afbeelding]
hahaha..oh my godquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tijd voor deze dus":
[afbeelding]
*Faceslapt Fliepke*quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:39 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik ben trouwens het visitekaartje van Pete Hines kwijtgeraakt
Ja, ik weet het ook niet. Maf hoorquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:46 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
*Faceslapt Fliepke*
How could you loose something precious like that!!
Geniaal. Live frag plaatsen bij iemand, atoombom laten ontploffen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:06 schreef Necrodeath het volgende:
Zo...om weer ff een oud topic uit de gracht te trekken....
Nieuwe gameplay trailers!
http://www.gametrailers.com/player/39283.html
http://www.gametrailers.com/player/39285.html
http://www.gametrailers.com/player/39287.html
http://www.gametrailers.com/player/39289.html
http://www.gametrailers.com/player/39291.html
Ik moet zeggen dat ik het eerst niet helemaal zag zitten, Fallout 3 met de Oblivion engine (toch?), maar het ziet er toch erg goed uit!
Je kunt hem gewoon kopen! De kwaliteit zit wel snor!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:24 schreef NoCigar het volgende:
Ik was fan van 1 en 2 en ben dus erg benieuwd naar drie, maar ga hem zeker niet blind kopen.
Dat is deel 1 alquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je kunt hem gewoon kopen! De kwaliteit zit wel snor!
Fallout 3 wordt de beste game EVER!
Ik verwacht serieus dat deel 3 er over heen gaat!quote:
Bedoel je die 2 bedragen waarmee je moet aanmelden? Je hoeft geen geld er op te zetten!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:43 schreef RickoKun het volgende:
Ik ga hem pre-orderen voor 40 euro incl verzendkosten...
Maarja dan moet die fucking paypal wel ff opschieten grmbl
Oh? Nee ik bedoel eigenlijk het fucking overboeken van mijn bankrekening naar Paypal.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bedoel je die 2 bedragen waarmee je moet aanmelden? Je hoeft geen geld er op te zetten!
Dat hoeft niet! Maar daar was je al achter of nietquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Oh? Nee ik bedoel eigenlijk het fucking overboeken van mijn bankrekening naar Paypal.
Dat staat er volgens hun pas dinsdag erop.
En ik ben gewoon bang dat Fallout 3 en fable 2 dan zijn uitverkocht, die pre-orders, en dat ik dan voor duurder de games moet aanschaffen.
Te laat jaquote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet! Maar daar was je al achter of niet
Ik hoop het echt maar geloof het pas als ik het zie.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je kunt hem gewoon kopen! De kwaliteit zit wel snor!
Fallout 3 wordt de beste game EVER!
Ligt er misschien aan wat voor pc je hebt... als je een beetje moderne PC hebt zou ik daar altijd voor gaan, dan zal het er allicht beter uitzien. Bovendien, hoe zie je het voor je dat je een Fallout game speelt zonder muis.... ?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:35 schreef Blinker het volgende:
Ik twijfel of ik em zal kopen voor de Xbox 360 of voor de PC...
Ik ben het met je eens, maar aan de andere kant ook nietquote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:41 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan wat voor pc je hebt... als je een beetje moderne PC hebt zou ik daar altijd voor gaan, dan zal het er allicht beter uitzien. Bovendien, hoe zie je het voor je dat je een Fallout game speelt zonder muis.... ?
2002 (release Halo) belde, ze willen hun argument om een FPS te gamen met een muis terug.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:41 schreef Kamphuys het volgende:
Bovendien, hoe zie je het voor je dat je een Fallout game speelt zonder muis.... ?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
2002 (release Halo) belde, ze willen hun argument om een FPSRPG te gamen met een muis terug.
Idd de sfeer en zwarte humor maken echt het spel! Het zal niet zo grof worden als deel 1 en 2 zo kun je geen kinderen meer neerschieten en nog wat dingen zijn nu niet mogelijk!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:40 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Ik hoop het echt maar geloof het pas als ik het zie.
Die filmpjes zijn allemaal leuk en aardig maar ze focussen allemaal wel erg op dat VATS-systeem en niet op zaken die Fallout Fallout maken zoals verhaal, vrijheid, zwarte humor etc...
Als ze de Fallout sfeer willen benaderen dan is eye-candy echt het minst belangrijke. Zelfs de oude Fallouts waren voor die tijd al niet heel mooi maar o zo sfeervol.
(Ik had liever gehad dat er wat mensen van het STALKER-team naar Bethesda waren gehaald om die grauwe sfeer over te nemen, wat mij betreft perfect gelukt in de STALKER spellen)
Ik heb hem in de pre-order en ik hoop er het beste van, maar zeker weten doen we het pas over een maandje
Waarom zou je Fallout 3 met een muis moeten spelen?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:41 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan wat voor pc je hebt... als je een beetje moderne PC hebt zou ik daar altijd voor gaan, dan zal het er allicht beter uitzien. Bovendien, hoe zie je het voor je dat je een Fallout game speelt zonder muis.... ?
2006 (release Oblivion) belde iets later.quote:
Wat slecht, meteen al bij het eerste filmpje: Precies hetzelfde zoals het in Oblivion ging.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:06 schreef Necrodeath het volgende:
Zo...om weer ff een oud topic uit de gracht te trekken....
Nieuwe gameplay trailers!
http://www.gametrailers.com/player/39283.html
http://www.gametrailers.com/player/39285.html
http://www.gametrailers.com/player/39287.html
http://www.gametrailers.com/player/39289.html
http://www.gametrailers.com/player/39291.html
Ik moet zeggen dat ik het eerst niet helemaal zag zitten, Fallout 3 met de Oblivion engine (toch?), maar het ziet er toch erg goed uit!
Eeehm, eeehm, tja.... geen idee, misschien omdat ik een volslagen ouderwetse PC-gamer ben??quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:55 schreef AQuila360 het volgende:
Waarom zou je Fallout 3 met een muis moeten spelen?Het is niet meer dat je moet klikken waar je heen wil
![]()
... En precies hetzelfde zoals het in Fallout 1 ging.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat slecht, meteen al bij het eerste filmpje: Precies hetzelfde zoals het in Oblivion ging.
Oblivion is anders fucking goed te doen met een controller. X360 heeft dan ook een geniale controller.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:23 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Eeehm, eeehm, tja.... geen idee, misschien omdat ik een volslagen ouderwetse PC-gamer ben??![]()
![]()
![]()
Ik had het nog niet eens over rondlopen, maar qua VATS, karaktersamenstelling etc... leek een muis me gewoon handiger. Ik vergeet af en toe dat er hele generatie gamers is opgegroeid na mij die vlot met zo'n controller overweg kan. (Iets wat ik nooit zal leren).
Best vreemd eigenlijk, aangezien ik jarenlang aan zo'n C64 joystickje heb lopen rukken
buiten dit alles is een muis natuurlijk 200 keer zo cool om een FPS te besturen als een controller, maar goed, die discussie ga ik niet voeren want de PC gamers hebben toch gelijk![]()
Jij n00bz0rz!!!! Ik bedoel toch dit zoe in samenhang met die Sewer levels in het begin, dat als je de buitenwereld betreed nog je poppetje moet gaan maken!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
... En precies hetzelfde zoals het in Fallout 1 ging.
Wat ik er van begrepen heb is dat je bij je geboorte en tijdens het opgroeien in de vault je stats aanmaakt. Die zijn dus al klaar voor je de deur uitgaat. (Ongetwijfeld zul je ze nog kunnen editten voor je dan echt je eerste stapjes de wereld in zet).quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Jij n00bz0rz!!!! Ik bedoel toch dit zoe in samenhang met die Sewer levels in het begin, dat als je de buitenwereld betreed nog je poppetje moet gaan maken!![]()
-43 KUDOWS
Gast ga niet haten, je zit bij P8 toch? Kom wel even naar je toe chef zal ik je even anaal vernederen met een louisville slugger. Hoe vet is het dat je min of meer hetzelfde kan meemaken als VOLLAUT ÉÉN zo hendig sjiek die enge grotten trotseren alvorens je zachte geyle perzikkenhuidje bloot te stellen aan de radio-activiteiten die den wonderen der Washington diesie te bieden heeft.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Jij n00bz0rz!!!! Ik bedoel toch dit zoe in samenhang met die Sewer levels in het begin, dat als je de buitenwereld betreed nog je poppetje moet gaan maken!![]()
-43 KUDOWS
Volgens mij zag ik in zoeen trailer dat je pas bij de deur naar buut'n (dat brakke schuurdeurtje vlakvoor de wasteland) je huidskleur e.d. kan kiezen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:21 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Wat ik er van begrepen heb is dat je bij je geboorte en tijdens het opgroeien in de vault je stats aanmaakt. Die zijn dus al klaar voor je de deur uitgaat. (Ongetwijfeld zul je ze nog kunnen editten voor je dan echt je eerste stapjes de wereld in zet).
Gejat van Oblivion... hmmmm. Ja en nee. En wat zou het. Waarom iets aanpassen wat logisch is en goed werkt.
Ik hoop wel dat ik meteen ratten mag doodmakenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Gast ga niet haten, je zit bij P8 toch? Kom wel even naar je toe chef zal ik je even anaal vernederen met een louisville slugger. Hoe vet is het dat je min of meer hetzelfde kan meemaken als VOLLAUT ÉÉN zo hendig sjiek die enge grotten trotseren alvorens je zachte geyle perzikkenhuidje bloot te stellen aan de radio-activiteiten die den wonderen der Washington diesie te bieden heeft.
[..]
Volgens mij zag ik in zoeen trailer dat je pas bij de deur naar buut'n (dat brakke schuurdeurtje vlakvoor de wasteland) je huidskleur e.d. kan kiezen.
Ja dat is dus het moment dat je je personage nog kan aanpassen als je dat eventueel zou willen. Net als in het begin van oblivion.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:26 schreef 2dope het volgende:
Volgens mij zag ik in zoeen trailer dat je pas bij de deur naar buut'n (dat brakke schuurdeurtje vlakvoor de wasteland) je huidskleur e.d. kan kiezen.
Ik vind het jammer dat het me net zoveel aan Oblivon doet denken als aan Fallout 1 en 2. Dat went vast, zullen we maar zeggen. En dan maar hopen dat ik geen Orcs oid tegenkom.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:32 schreef Poit het volgende:
http://www.gametrailers.c(...)ml?playlist=featured
Ik ben niet bepaald onder de indruk...
Kan ik me voorstellen. Maar denk even 10 jaar terug. Zelfs toen had Fallout al brakke graphics, houterige animaties etc... (Even voorbijgaand aan de extreem brakke kwaliteit van het filmpje en het feit dat het een Xbox filmpje is). Ik moet het nog zien. Sfeer, verhaal, vrijheid...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:32 schreef Poit het volgende:
http://www.gametrailers.c(...)ml?playlist=featured
Ik ben niet bepaald onder de indruk...
Waarom noem je Fallout een RTS?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:59 schreef Poit het volgende:
Het gaat me niet zozeer om de houterigheid of grafische kwaliteit maar meer om hoe dit concept niet past. Een real time shooter welke je op pauze kan zetten??? Is toch eigenlijk gewoon een gimmick die naar verloop van tijd als cheaten gaat voelen? Had er dan een soort bullit time mode van gemaakt zodat je er een beetje vaart in houd.
Tja. Oude Fallouts waren geheel turn-based qua combat. Ik denk dat ze dit systeem er in hebben gebouwd om toch de oude fans te plezieren. Dat richten op specifieke lichaamsdelen (hitkans afhankelijk van je skills) kon alle verschil maken in combat. Vermoedelijk (hopelijk) gaat dat nu weer zo zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:59 schreef Poit het volgende:
Het gaat me niet zozeer om de houterigheid of grafische kwaliteit maar meer om hoe dit concept niet past. Een real time shooter welke je op pauze kan zetten??? Is toch eigenlijk gewoon een gimmick die naar verloop van tijd als cheaten gaat voelen? Had er dan een soort bullit time mode van gemaakt zodat je er een beetje vaart in houd.
Ik vond Fallout in die tijd er juist uitspringen door zijn stijl en de details. Alles was goed uitgewerkt etc.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Maar denk even 10 jaar terug. Zelfs toen had Fallout al brakke graphics, houterige animaties etc... (Even voorbijgaand aan de extreem brakke kwaliteit van het filmpje en het feit dat het een Xbox filmpje is). Ik moet het nog zien. Sfeer, verhaal, vrijheid...
(ik hou vooral m'n hart vast qua grootte van de spelwereld, knaap liep 1 minuutje uit de Vault et voila, daar was het eerste dorpje al. Uh huh)
Dat VATS systeem lijkt mij juist wel tofquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:26 schreef Poit het volgende:
Als je het VATS systeem niet gaat gebruiken is er qua gameplay helemaal niets meer van het "oude Fallout" over. Dan wordt het dus écht "Oblivion with guns"
[..]
Eens. Dat intro van deel twee( geloof ik) met Louis Armstrong, die jaren vijftig esthetiek (die je ook weer bij Bioshock terugziet): ik had zelden zoiets filmisch gezien in een game. En ik speelde toen al tien jaar games.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:26 schreef Poit het volgende:
Als je het VATS systeem niet gaat gebruiken is er qua gameplay helemaal niets meer van het "oude Fallout" over. Dan wordt het dus écht "Oblivion with guns"
[..]
Ik vond Fallout in die tijd er juist uitspringen door zijn stijl en de details. Alles was goed uitgewerkt etc.
Ik denk dat je in 1987 ook weinig sfeer kon aanbrengen met een paar pixelsquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:29 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Eens. Dat intro van deel twee( geloof ik) met Louis Armstrong, die jaren vijftig esthetiek (die je ook weer bij Bioshock terugziet): ik had zelden zoiets filmisch gezien in een game. En ik speelde toen al tien jaar games.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |