Oblivion: is een goed spel, het had een uitgebreide gameplay, veel vrijheid, goed verhaal en een super mooie omgeving. Eindelijk een spel dat er voor zorgde dat ik in de wereld werd getrokken. Van magie ridders en monsters. En ja het was anders dan morrowind (en met mods zijn de meeste rare beslissingen van de dev veranderd in oblivion)
Fallout 2: is een goed spel met gaaf verhaal leuke gameplay (wel was minder snelle) en het creerden een wereld die weinig benut was en op een manier dat iedereen er verliefd op werd.
Fallout 3: wordt een ander spel dan fallout 2 was, dat is nou eenmaal zo, en het zal niet veranderen. Om op dit moment een top down 2d game zoals fallout 2 uit te brengen is niet logisch. Maar voordat we alles gaan afkraken bedenk eens wat we hebben.
Ze gebruiken de oblivion engine, dit zal met zich meebrengen een wereld die er nog meer FUBAR uit ziet en je nog meer in de wereld meeneemt dan een 2d wereld zou kunnen doen. Het ziet er geweldig uit en met engine aanpassingen is het mogelijk om de interactie tussen jouw en de wereld (object en mens) nog mooier ervaring zal zijn dan het was in oblivion.
Verder loopt iedereen te huilen voordat alles bekend is en heeft niemand er nog vertrouwen in nadat de scans uit kwamen. Dit vindt ik raar, de maker heeft een geschiedenis van goede rpg spellen, en de gameplay kunnen ze zo halen van KOTOR een spel dat heel anders was dan alle andere spellen, en wat een turn based, real time gameplay had iets wat ik verwacht in fallout 3, en dat was geweldig.
Maar jullie hebben het gelijk over een verkrachting van fallout en denken niet na over wat de makers bereikt hebben. Verder is oblivion mod vriendelijk, zo bestaan er nu fan missions die echt geweldig zijn, en gameplay aanpassingen die het spel zo veranderen dat het niet meer hetzelfde lijkt. Nou pas die mogelijkheid toe op een fallout universum. Fallout heeft een fanbase van diehards, als er echt iets mist dan kan het wel gemaakt worden.
Zal het anders worden ja, is er een grote kans dat het toch een heel goed spel wordt.... ja
ik ben zelf een fan van System Shock, deel 1 en 2 hebben een vast plaatsje in me hart en hd. Nou komt er een spiritueel vervolg van uit die Bio Shock heet. Is het spel anders dan SS ja, leek het een verkrachting van de SS serie te worden toen de eerste informatie en beelden uit kwamen.. ja. Maar dat blijkt uiteindelijk ook een topper te worden, ook als is het heel anders en meer een console shooter geworden. maar ik accepteer het want als ik precies het zelfde wil als system shock 2 dan speel ik dat spel wel opnieuw.
Oja bedenk ook de mogelijkheden die nu kunnen met de gfx en processor kracht die een pc nu hebben. Is er iets wat je altijd al heb willen doen in Fallout, maybe kan het nu wel in dit deel.
My 2 cents