abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2006 @ 16:39:47 #1
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44797417
Tijd voor een nieuw topic over de game die maar nooit uit komt: Fallout 3



Dit spel was eerst onder de licentie van Interplay maar zoals iedereen wel weet zijn die gare gasten failliet gegaan, en dan wordt het moeilijk om nog een spel te maken...

Bethesda kwam en kocht het over, Interplay mocht nog wel een MMORPG maken van fallout als ze dat zouden willen, maar de officiële spellen komen nu onder de vlag van Bethesda.
Nou valt te betwijfelen of dat wel een goede idee is, om bethesda d'r aan te laten werken, maar hun beweren dat zij het spel toch aan het ontwikkelen zijn.

Het spel zou verschijnen op de E3 van dit jaar (is al geweest) en het enige wat er kon worden gemerkt van Fallout 3 waren 2 posters:






Ik zelf kan er eigenlijk vrij weinig over die dingen zeggen, ik vind het eigenlijk lomp dat die gasten geen enkele informatie over fallout 3 hebben vrijgelaten, maar wel 2 posters, op vorige E3 gebeurde t zelfde.


Waarschijnlijk speelt het spel zich af aan de oostkust, en gebruikt het misschien dezelfde engine of misschien een opgevijzelde van Oblivion. Waarschijnlijk is het spel dus niet meer 2D Isometrisch.

Ikzelf baal daar wel van, want ik hoop niet dat die gasten fallout gaan verneuken door dr een baal graphics dr tegenaan te gooien, en dr een mainstream spel van maken zonder:
-Geweld (expliciet)
-Die kenmerkende zwarte humor
-Het leuke neerknallen van gasten op zeer brute wijze
-ander M rated kwaliteit

om zo een breder publiek en gamers van jongere leeftijd kunnen laten 'meegenieten'

Ik heb fallout 1 en 2 allebei gespeeld, beide vond ik ze masterlijk.
Maar goed die kwamen van hetzelfde handje, en het zag er ook precies hetzelfde uit. Fallout 2 kampte met wat problemen, zoals kinderen (je zag soms ineens text verschijnen, er hoort een kind onder te lopen, waarschijnlijk was 't te grof om kinderen te kunnen neerknallen , zeikerds ) of dat gasten je zo maar ineens aanvielen. Na een patch voor fallout 2 was die gefixed (nouja, die kinderen niet).

Het zal mij echt benieuwen hoe die zooi d'r uit gaat zien, en misschien kunnen we zelfs een glimps ervan opvangen op de volgende E3, want driekeer is scheepsrecht!

toch?

Fallout 3
  donderdag 28 december 2006 @ 16:41:28 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_44797459
Boh, ik stond daar in LA. Ik zag die poster en ik dacht even dat ik een beetje gek werd, want je mocht die booth niet zomaar in. Uiteindelijk was ik toch binnen en toen kwam ik toch van een koude kermis thuis, want het enige fallout 3 dat er was, was die poster.

Kan niet wachten!
pi_44797498
TVP
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_44797580
quote:
Nou valt te betwijfelen of dat wel een goede idee is, om bethesda d'r aan te laten werken
Mag ik vragen waarom? Bethesda heeft imo toch een aantal zeer puike spellen op de markt geflikkert.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:47:41 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_44797632
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Bethesda heeft imo toch een aantal zeer puike spellen op de markt geflikkert.
Dit is het eeuwige probleem van de Fallout fan. Er is niemand die recht gaat doen aan het origineel, want het is vooral gebaseerd op nostalgische gevoelens en het oude team dat het gemaakt heeft bestaat niet meer. Bethesda is volgens mij een van de weinige studio's die wel recht zou kunnen doen aan de serie. Tuurlijk ze gaan het anders doen, maar verandering is niet per definitie slecht.
pi_44797731
O, ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste 2 delen helemaal niet ken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:55:19 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44797826
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:47 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dit is het eeuwige probleem van de Fallout fan. Er is niemand die recht gaat doen aan het origineel, want het is vooral gebaseerd op nostalgische gevoelens en het oude team dat het gemaakt heeft bestaat niet meer. Bethesda is volgens mij een van de weinige studio's die wel recht zou kunnen doen aan de serie. Tuurlijk ze gaan het anders doen, maar verandering is niet per definitie slecht.
Tuurlijk is verandering niet slecht, maar goed je weet hoe dat tegenwoordig gaat, met games die zulk verschrikkelijke hoge verwachtingen hebben, MOET het haast wel slechter worden, aangezien iedereen die 'ouwe' gewend zijn.
Maar goed, ik kan natuurlijk ook totaal niet daar over oordelen want ik heb nog geen screens gezien of enige info gehoord.

Bij Oblivion hebben ze het ook over een IETWAT andere boeg gegooid, waar de 'echte' fans ook goed konden merken wat dat was, en niet echt blij waren, je kon namelijk alles worden wat je wou (nouja de echte gamers dan, zover ben ik niet eens gekomen) en waren de dungeons wél altijd nieuw, maar vaak eentonig.... Plus natuurlijk de verstelbare moeilijkheid en de level scaling die net iets té is...

Maar goed ik kan mij nog herinneren dat fallout ook wel een moeilijkheids knop had!
  Eindredactie Games donderdag 28 december 2006 @ 17:07:53 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_44798152
Fallout-veteraan meldt*


Ik zat laatst even weer te kijken op Duckandcover.cx, kwam onder andere dit tegen. Wat een lolbroeken en dan die "box art" ook: lol.

"aardige" discussie over hoe het nieuwe deel eruit moet komen te zien: hier.

Ik ben zelf een behoorlijke fallout-junk geweest, heb er zeker een aantal jaar van genoten en zelfs nu nog af en toe de neiging om het spel opnieuw te installeren. Ik zou 't zeer vet vinden als F3 echt succesvol gereleased wordt, but I won't hold my breath. Het feit dat de press release door Bethesda in 2004 het laatste "nieuws" is van hun kant (op wat interviews na misschien) helpt ook niet echt.

Oh en Rick, doe es wat meer moeite steken in je OP
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_44798298
tvp
pi_44800263
Naar wat ik gelezen heb (en nog wel eens lees op No Mutants Allowed) schijnen ze iig wel recht aan te willen doen aan de "echte Fallout fans" dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten. Dus dat hopen we dan maar want als ze er net als met Oblivion een "dumbed down" versie van gaan maken is de serie ECHT dood

EDIT:
Ik ben overigens niet tegen First Person of Real-Time Combat zolang ze het maar op de goede manier uitvoeren. (het moet geen FPS met Fallout invloeden worden...)

[ Bericht 17% gewijzigd door MazeMouse op 28-12-2006 18:29:45 ]
*piep*
  Eindredactie Games donderdag 28 december 2006 @ 18:34:06 #11
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_44800640
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef MazeMouse het volgende:
Naar wat ik gelezen heb (en nog wel eens lees op No Mutants Allowed) schijnen ze iig wel recht aan te willen doen aan de "echte Fallout fans" dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten. Dus dat hopen we dan maar want als ze er net als met Oblivion een "dumbed down" versie van gaan maken is de serie ECHT dood
Inderdaad, ze hebben overigens ook beloofd om het S.P.E.C.I.A.L.-systeem te bewaren .

Ik heb op NMA ook de interviews gelezen en inderdaad het meeste van wat ik lees is dat ze wel trouw willen blijven aan de oude stijl. Het zal uiteraard onmogelijk zijn om de game precies hetzelfde te houden, maar wat voor mij het belangrijkst is is de sfeer en de elementen die TS al noemde in de OP.
quote:
EDIT:
Ik ben overigens niet tegen First Person of Real-Time Combat zolang ze het maar op de goede manier uitvoeren. (het moet geen FPS met Fallout invloeden worden...)
Dat dus. Ik heb niet heel veel vertrouwen in de overschakeling naar FPS trouwens.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:39:44 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44802769
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef MazeMouse het volgende:


dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten.

Ik ben overigens niet tegen First Person of Real-Time Combat zolang ze het maar op de goede manier uitvoeren. (het moet geen FPS met Fallout invloeden worden...)
Als ze turn based eruit gaan doen, kan je net zo goed van een schaakspel een reactie spel maken.

En als ze FPS etc. gaan doen.... wtf, je gaat toch ook niet van Unreal Tournament ineens een schaakspel in 3rde persoons view maken?
pi_44807743
En trouwens, wie zegt dat Turn-Based en Isometric-View niet meer van deze tijd zijn verwijs ik meteen even door naar het grote succes van Neverwinter Nights en Neverwinter NIghts2...
Wel degelijk turn based door het "rounds and turns" systeem met als enige verschil dat iedereen in een round tegelijk zet ipv omstebeurt maar in het oude BG systeem was een optie dat je na iedere ronde automatisch pauzeerde.

Dus in een nutshell, turn based combat, SPECIAL en een vorm van third-person/isometric viewing is eigenlijk alles wat Fallout maakt (oke, vet verhaal en ultieme humor ook)
Dus misschien moet bethesda eens een schuin oogje naar de Aurora-engine werpen en daar de bruikbare dingen van stele.... eeeeh, lenen

EDIT:
Het combat systeem van WoW is real-time maar ook verre van het twitchgaming principe dat jij omschrijft
En in het Morrowind/Oblivion combat systeem heb ik ook nooit problemen met reactietijd gehad... nadeel is alleen dat de Morrowind/Oblivion combat gewoon uberhaupt kut is en die van WoW niet echt toepasbaar lijkt op de Fallout-combat
Maar er zijn dus wel degelijk real-time mogelijkheden die niet perse betekenen dat je ineens midden in een UT of Quake match terecht komt
*piep*
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:01:38 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44828545
Ja maar.......maar.......*huilt*

ik word poepziek van al die lompe spelletjes zoals WoW waar ik in een balkje moet gaan aflezen terwijl het 'real-time' is hoeveel damage ik doe. Ik wil gewoon tactisch en in alle rust mijn keuzes maken, en niet met dat D&D gedoe wat elke (MMO)RPG heeft.

*naja niet ELKE dan hihhihihihiihi
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:35:57 #15
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_49299815
*kick *

Liam Neeson in Fallout 3
Fallout role written with Neeson in mind.
by Rob Burman, IGN UK
Click here to find out more!

UK, May 8, 2007 - Bethesda Softworks has revealed that world-famous actor Liam Neeson has signed up for a major role in Fallout 3 and will appear prominently throughout the entire game.

Speaking about his role in the upcoming post-apocalyptic title, Neeson said: "It's been a pleasure bringing the father to life and working with the wonderfully talented people at Bethesda on Fallout 3. I hope the fans of the franchise and the game will be excited by the results."

Todd Howard, executive producer of Fallout 3 said the role of the father was written with Neeson in mind and he "provides a dramatic tone for the entire game". He also added that Liam is "absolutely amazing to work with".

Bethesda has a strong history of signing famous actors for its games. Both Patrick Stewart and Sean Bean provided voices for Elder Scrolls IV: Oblivion.

---------------
Verder staat er een site online dat er over 24 dagen een teaser uit komt

http://fallout.bethsoft.com/
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:45:43 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_49300009
ik ben wel benieuwd eilk, Fallout 2 is een van mn favo spellen, en ik hoop dus ook echt dat het de trend daarvan doorzet.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:06:02 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49301846
Wat wel zeer verkeeeeeeenkerd is, is dat ik nu een dikke bug heb die ik veels te laat gezien heb met fallout 2.

In san fransisco heb je 2 van die martial artists, The Dragon en Lo Pan, ik ben daar zeer vroeg heen gegaan, en heb toen een bug geactiveerd dat lo pan in de ring blijft staan, en ik hem dus niet meer kan uitdagen
Nu moet ik zowat een savegame van een half jaar geleden (ingame) reloaden
pi_49303289
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:06 schreef RickoKun het volgende:
Wat wel zeer verkeeeeeeenkerd is, is dat ik nu een dikke bug heb die ik veels te laat gezien heb met fallout 2.

In san fransisco heb je 2 van die martial artists, The Dragon en Lo Pan, ik ben daar zeer vroeg heen gegaan, en heb toen een bug geactiveerd dat lo pan in de ring blijft staan, en ik hem dus niet meer kan uitdagen
Nu moet ik zowat een savegame van een half jaar geleden (ingame) reloaden
Fallout 2 zat helaas tjokvol bugs. Kan me nog herinneren dat ik bezig was met een missie, in totaal toch zeker 3/4 uur over gedaan. Om de missie te 'completen' moest ik met iemand in de stad praten maar die negeerde me gewoon, en er was geen nieuwe conversation optie.

En toch vond ik het een prachtige game. Was borderline perfect geweest zonder al die (quest) bugs...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 13 mei 2007 @ 17:13:41 #19
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_49336134
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:55 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Fallout 2 zat helaas tjokvol bugs. Kan me nog herinneren dat ik bezig was met een missie, in totaal toch zeker 3/4 uur over gedaan. Om de missie te 'completen' moest ik met iemand in de stad praten maar die negeerde me gewoon, en er was geen nieuwe conversation optie.

En toch vond ik het een prachtige game. Was borderline perfect geweest zonder al die (quest) bugs...
ik durf te wedden dat elke isometrische RPG met veel (random) sidequests enorm veel bugs bevat, ik ben er iig tot nu toe geen tegengekomen die vrij was van vervelende bugs iig.
  maandag 14 mei 2007 @ 09:40:53 #20
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_49354082
Het schijnt dat dit artwork is voor de komende Fallout 3. Het is echter niet bevestigd, maar de look & feel lijkt wel heel erg op die van Fallout










bron: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=695154
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_49354772
Artwork zegt helaas zo weinig. Ik hoop toch nog steeds vurig dat het niet first person wordt....
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 14 mei 2007 @ 14:15:07 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49363329
22 DAGEN@! !1o13ehowad
  maandag 14 mei 2007 @ 15:59:31 #23
13851 overhyped
Stop the hype
pi_49368022
Tja: Off: Oblivion with guns: ook leuk, maar geen fallout: of briljant... tja, ik kan in elk geval niet wachten
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:30:34 #24
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49397046
Als dat gebeurd dan word die bethesda hard afgemaakt door al die die hard fans !
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:59:29 #25
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49398008
Misschien handig om erbij te vermelden de fallout site met countdown: http://fallout.bethsoft.com/index.html
quote:
Bethesda Softworks® is pleased to announce that highly acclaimed international actor Liam Neeson will lead the cast providing voice work in Fallout 3
quote:
Fallout 2 was rated 15+ (not for immature audience) - will this trend continue with Fallout 3?
Pete Hines: It's going to be a mature game, that's always been the plan.

While I was overjoyed to hear that Fallout 3 is being given a second lease on life, I am curious about your target ESRB rating. Many gamers still remember that Morrowind was developed as a Teen rated sequel to a historically Mature series, and there is a growing concern that you may do the same to Fallout. Considering that the Fallout franchise has been mature themed in the extreme, what are currently your plans for the game as far as content (ESRB) is concerned?
Pete Hines: Right now we aren't prepared to talk about specifics. I wouldn't worry about the ESRB thing.

So is it safe to say that we can count on the more mature elements remaining intact?
Pete Hines: I would hope so. We don't plan to strip out important elements that made Fallout what it is. We want to remain true to the experience that made Fallout, well, Fallout.
ARTWORK:





btw moet het topic niet multi zijn? (xbox 360)
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:08:02 #26
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_49398282
Fallout moet een pc game zijn. Heeft niks met consoles te maken

Overigens had ik de link naar die teaser-site ook al gepost
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:55:24 #27
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49399902
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:08 schreef Paxlie het volgende:
Fallout moet een pc game zijn. Heeft niks met consoles te maken
Dat dachten ze bij Oblivion ook... dus ga er maar van uit dat het niet pc only wordt.

Op hier staat ook veel informatie.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:57:27 #28
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49399973
Tuurlijk wordt het geen PC-only
Dat zou wel extreem dom zijn. Verkoopcijfers die er toe doen lijken me handig
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:00:09 #29
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49400059
Zijn er al eisen voor de pc ?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 mei 2007 @ 15:54:26 #30
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_49404811
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Zijn er al eisen voor de pc ?
die zullen wel indentiek zijn aan Oblivion
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:29:52 #31
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49406451
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:54 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

die zullen wel indentiek zijn aan Oblivion
Ja tuurlijk een game die zo'n beetje twee jaar later uit gaat komen heeft dezelfde eisen. Denk dat die toch wel een tikkeltje hoger zullen liggen en dat de game ook zeker Directx 10 gaat ondersteunen.
pi_49406860
Ik zal vast wel de enige zijn, maar ik heb nog nooit een Fallout game gespeeld
TVP
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:40:50 #33
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49406908
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:39 schreef andre347 het volgende:
Ik zal vast wel de enige zijn, maar ik heb nog nooit een Fallout game gespeeld
TVP
moet je nu ook niet meer aan beginnen. Dan ga je je gruwelijk ergeren.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:21:47 #34
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49408370
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:29 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja tuurlijk een game die zo'n beetje twee jaar later uit gaat komen heeft dezelfde eisen. Denk dat die toch wel een tikkeltje hoger zullen liggen en dat de game ook zeker Directx 10 gaat ondersteunen.
klopt,

vaarwel walgelijk grote wereld waar je in kon rondlopen!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:13:49 #35
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49595996
Nieuwe art van de site.

pi_49602724
nog een Fallout fan hier. ik ben nog steeds erg sceptisch tegenover bethesda. de Fallout franchise is gewoon te vaak 'opnieuw uitgevonden' met gruwelijke resultaten als gevolg.

als ik zo naar de art-work kijk, voorspel ik dat het op z'n minst mogelijk is om in FP te spelen. die vis bijvoorbeeld...nogal onlogisch om die in een isometrische game te stoppen. maar we zullen zien...
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 21 mei 2007 @ 12:51:22 #37
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49603232
Ik heb ooit wel eens Fallout gespeeld maar kan me er niet veel meer van herrineren alleen dat ik het echt een tof spel vond dus deze haal ik zowiezo.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 21 mei 2007 @ 19:07:56 #38
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49617016
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:13 schreef KaiN het volgende:
Nieuwe art van de site.

[afbeelding]
Zal toch wel niet dezelfde boot zijn als met fallout 2? (FOB, etc.)
pi_49617449
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:07 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Zal toch wel niet dezelfde boot zijn als met fallout 2? (FOB, etc.)
Lijkt me ook niet.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:16:12 #40
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49651722
Net 10 minuten online:

  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:59:16 #41
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_49653261
holy fuck die is vet
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:34:13 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_49669087
Concept art zegt geen fuck ...

Je kan ook een lada extreem mooi tekenen, maar het is in het echt nog steeds geen ferrari ^^

Eerst demo of trailer zien met ingame content een geen gerenderde filmpjes of afbeeldingen.
Dum de dum
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:00:19 #43
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49674400
Je kan wel zien dat ze ook bij Bethesda de sfeer van fallout in beeld kunnen krijgen. Nu zeggen deze art's nog niet erg veel maar het is beter dan niks.
Nog 2 weken en dan komt de teaser Misschien krijgen we dan meer duidelijkheid of het meer richting oude stijl zit of dat het oblivion in een fallout jasje wordt. Ik hoop zelf heel erg dat het gewoon nog steeds van beetje bovenaf gezien is en turn based vechten. Ik geloof er eigenlijk niet in dat Bethesda dit zal doen.

Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk alles wel kopen wat Fallout heet.
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:07:58 #44
111656 Poit
12-08-12
pi_49674565
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:16 schreef KaiN het volgende:
Net 10 minuten online:

[afbeelding]
Heel goed stukje artwork. Bij de eerdere drie had ik nog niet echt een fallout gevoel als eerder maar dit is Fallout pur sang. Precies zoals ik het me herinner, donker kleurenpallet, veel crap en wrakken. Heerlijk! Laat de announcement maar komen jongens!!
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:15:56 #45
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49676246
Ik weet niet in hoeverre de concept art eruit zal zien zoals het uiteindelijk in het spel wordt. Of dit ook daadwerkelijke locaties worden is niet bekend. Ontwikkelaar MrSmileyFaceDude zei het volgende:
quote:
Mullins made these pictures for us before Oblivion shipped.
Link: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=699405
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:18:14 #46
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49676320
Ook wel leuk om de analyse van de art te zien: http://www.nma-fallout.com/forum/album_page.php?pic_id=2213
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:13:38 #47
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49696392
Als ze het 1st person doen dan ga ik het niet kopen, dan zie ik wel hoe ik eraankom, gewoon uit protest.
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:58:02 #48
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_49719024
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:16 schreef KaiN het volgende:
Net 10 minuten online:

[afbeelding]
Dat ziet er mooi uit. Alleen nog hopen dat het spel die donkere humor behoudt en geen fps wordt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:32:55 #49
172358 oddman
Introspecteur
pi_49766391
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:13 schreef KaiN het volgende:
Nieuwe art van de site.

[afbeelding]


...en dat zeg ik niet vaak.
Shi-it dat ziet er goed uit.

(oh, overigens hardcore fan hier who may or may not be one of the 11 angry guys who visit NoMutantsAllowed)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:40:53 #50
111656 Poit
12-08-12
pi_49923278

En weer een nieuwe artwork, vind deze weer iets minder dan de vorige.
Nog maar een weekje trouwens
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:14:44 #51
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49924450
Hey weer wat nieuws
Vind deze ook wel minder. Ik vind deze zelfs het minste Fallout gevoel geven van allemaal.

TEASER TEASER TEASER!!! Hopelijk geeft die een inzicht in welke insteek ze nemen que 1st person/ 3th person, TB of niet enzo.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:19:40 #52
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49926929
OOHHH WEEEEE

als er géén :

-turn based
- isometrische view

inzitten!!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:21:12 #53
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49926968
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:19 schreef RickoKun het volgende:
OOHHH WEEEEE

als er géén :

-turn based
- isometrische view

inzitten!!
Ik zet mn geld iig op het tegendeel van het laatste.
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:04:59 #54
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49928457
gvd

Ik weet niet of dit goed komt!
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:05:14 #55
172358 oddman
Introspecteur
pi_49958108
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:04 schreef RickoKun het volgende:
gvd

Ik weet niet of dit goed komt!
Jankerd.

Het 'Fallout-gevoel' is niet afhankelijk van mechanics.
Het heeft te maken met sfeer en manier van spelen, niet of je van boven of van de zijkant kijkt.

Besides,
als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:25:03 #56
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49962726
Ik vind een deel van het fallout gevoel echt wel door Turn-based systeem komen. Gewoon het gevoel van alles plannen en uitrekenen met je punten enzo.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:48:26 #57
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49971672
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef oddman het volgende:

[..]

Jankerd.

Het 'Fallout-gevoel' is niet afhankelijk van mechanics.
Het heeft te maken met sfeer en manier van spelen, niet of je van boven of van de zijkant kijkt.

Besides,
als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet?
Noem me geen jankerd, ik heb er gewoon geen zin in dat die paupers met oblivion achtige shit op de proppen komen.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:22:35 #58
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50087611
Nog maar 2 dagen en dan weten we hopelijk meer
  maandag 4 juni 2007 @ 12:35:14 #59
111656 Poit
12-08-12
pi_50087948
Almost teaser time indeed. Ben heel erg benieuwd.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_50090268
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef oddman het volgende:

[..]

Jankerd.

Het 'Fallout-gevoel' is niet afhankelijk van mechanics.
Het heeft te maken met sfeer en manier van spelen, niet of je van boven of van de zijkant kijkt.

Besides,
als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet?
Dude, het fallout gevoel is weldegelijk afhankelijk van:
1: Verhaal
2: SPECIAL
3: Turn Based (combat tactisch uitvoeren)

3D zou nog wel mee te leven zijn zolang het 3rd person met een vrije camera is (beetje Neverwinter Nights)
First person zou de speelstijl te enorm veranderen (Fallout was altijd point & click. FPS controls passen gewoon niet in het fallout-gevoel)

Besides:
Het kan alsnog wel een goed spel zijn zonder deze dingen maar het is dan gewoon geen fallout.
*piep*
  maandag 4 juni 2007 @ 14:06:56 #61
111656 Poit
12-08-12
pi_50090703
Fallout gevoel is bij mij heel sterk de muziek en het intro, hoop stiekem ook dat Mark Morgan weer de soundtrack doet. Daarnaast de zwarte humor en heerlijke turn based actie.
Daarnaast mogen PIP en the GECK ook zeker niet ontbreken.
Louis Armstrong's A Kiss To Build A Dream On is in mijn ogen het beste nummer wat ik ooit in een game gehoord heb. Perfect geplaatst en sfeerbepalend.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  maandag 4 juni 2007 @ 16:47:27 #62
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50095634
quote:
Bethesda is in EST so i'd guess we have about 13 hours 45 minutes to go. that's if they put the teaser up at midnight.
Dus hopelijk morgen ochtend te checken
pi_50119842
hij komt hij komt!
blleeehhhh
  Eindredactie Games dinsdag 5 juni 2007 @ 11:01:53 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_50120679
Nog één dag !!!111één!


Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_50121350
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:01 schreef 2dope het volgende:
Nog één dag !!!111één!
Hij hoort vandaag toch te komen?
blleeehhhh
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:07:32 #66
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50126564
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:06 schreef Poit het volgende:

Louis Armstrong's A Kiss To Build A Dream On is in mijn ogen het beste nummer wat ik ooit in een game gehoord heb. Perfect geplaatst en sfeerbepalend.
Heel erg vet ja, dat lied, ik denk dat ik em ga downen
De muziek is altijd passend ja, en ik vind persoonlijk dat de muziek bij die teaser site ook wel redelijk goed zit.
pi_50126864
Damn, kan niet wachten. Hoop zo dat we niet teleurgesteld worden met een post-apocalyptische Oblivion.

Pleeeeeeeeease geen first person....
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:30:56 #68
172358 oddman
Introspecteur
pi_50127330
Okay, Fallout-gevoel verschilt ontegenzeggelijk van persoon tot persoon.
Wat het voor mij Fallout maakt:
De Pip-boy
Vault-Boy
Soundtrack
Kinky Super Mutants
Powered Armor
Turbo Plasma Rifle
Bloody Mess
Perks
Blauwe Vault-pakkies
Conspiracies
Overseers
Semi-lineaire storyline ja, lineaire gameplay nee
2mm ammo
Atmosferische soundtrack (<- deze is heel erg belangrijk!)
Called Shots to the Groin
Called Shots to the Eyes
Suicidale AIs
Prachtige textures en omgevingen
Scherpe dialogen
Iguana-on-a-stick
Cynische postapocalyptische humor
Een zesde teen
SPECIAL
Unieke locaties, veel
Unieke, herkenbare, memorabele karakters (remember Harold? Vic? Sulik? de Wright familie? Myron?)
Geheime militaire bases
Turn-based combat, jawel
Isometric view, ook wel.

Maar zonder turn-based en isometric view is het minder, maar wel nog steeds fallout.
Hoe meer van bovenstaande factoren hoe beter, maar ja, 't is natuurlijk geen black isle meer.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:39:14 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50127606
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:30 schreef oddman het volgende:
Okay, Fallout-gevoel verschilt ontegenzeggelijk van persoon tot persoon.
Wat het voor mij Fallout maakt:
De Pip-boy
Vault-Boy
Soundtrack
Kinky Super Mutants
Powered Armor
Turbo Plasma Rifle
Bloody Mess
Perks
Blauwe Vault-pakkies
Conspiracies
Overseers
Semi-lineaire storyline ja, lineaire gameplay nee
2mm ammo
Atmosferische soundtrack (<- deze is heel erg belangrijk!)
Called Shots to the Groin
Called Shots to the Eyes
Suicidale AIs
Prachtige textures en omgevingen
Scherpe dialogen
Iguana-on-a-stick
Cynische postapocalyptische humor
Een zesde teen
SPECIAL
Unieke locaties, veel
Unieke, herkenbare, memorabele karakters (remember Harold? Vic? Sulik? de Wright familie? Myron?)
Geheime militaire bases
Turn-based combat, jawel
Isometric view, ook wel.

Maar zonder turn-based en isometric view is het minder, maar wel nog steeds fallout.
Hoe meer van bovenstaande factoren hoe beter, maar ja, 't is natuurlijk geen black isle meer.
Als je er een RTS van maakt, is het ook nog steeds fallout dus?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:55:18 #70
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50128075
Voor de befnekken die geen zin hebben om die teasersite op pagina 1 te vinden:

http://fallout.bethsoft.com/
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:26:22 #71
111656 Poit
12-08-12
pi_50129084
Pagina laad bij mij niet op het moment, zullen ze hem aan het updaten zijn????

-edit
oh wacht, hij doet het weer, still please stand by scherm...
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_50129840
Ik kan de site al zeker een half uur niet meer bereiken, zou het dan toch bijna zo ver zijn?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_50130150
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:47 schreef Richardfun het volgende:
Ik kan de site al zeker een half uur niet meer bereiken, zou het dan toch bijna zo ver zijn?
of dr zitten wat miljoen mensen op de site in hoop de teaser te kunnen downloaden
blleeehhhh
pi_50133918
hij is errrrrrrrrrrrrrrr, downloaden maaaaaaaaaaaaaar!
http://fallout.bethsoft.com/#
blleeehhhh
pi_50134614
Heeft iemand hier al andere mirrors gevonden. WP weigert dienst, en bij Fileshack is er een wachtrij van anderhalf uur...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:28:14 #76
111656 Poit
12-08-12
pi_50134856
Deze
haal ik hem vandaan.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_50134918
Herfst 2008, dat duurt te laaaaaaaaaaaaaaaaang

Vette teaser wel btw. Isometric zal het echt niet worden, maar dan maar third person. Hoop iig dat het niet 1st person zal worden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_50134940
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:49:20 #79
92771 Un4
War....
pi_50135506
Het sfeertje weten ze wel redelijk neer te zetten, ben benieuwd hoe de gameplay eruit komt te zien. En ze hadden de platforms er wel even bij mogen zetten. Maar ga er toch wel vanuit dat de 360 daar bij hoort.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:50:24 #80
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_50135550
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:49 schreef Un4 het volgende:
Het sfeertje weten ze wel redelijk neer te zetten, ben benieuwd hoe de gameplay eruit komt te zien. En ze hadden de platforms er wel even bij mogen zetten. Maar ga er toch wel vanuit dat de 360 daar bij hoort.
want?
ik vind dit nou dus echt typisch een pc game
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:53:08 #81
92771 Un4
War....
pi_50135648
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:50 schreef Paxlie het volgende:

[..]

want?
ik vind dit nou dus echt typisch een pc game
Kheb anders nog niks van de gameplay gezien..

Oblivion kwam ook naar de 360 en later ook de PS3. En aangezien die het erg goed deed lijkt het me een stomme zet om het niet op de consoles te releasen. En hij draait op dezelfde engine als oblivion als ik het goed heb.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:56:05 #82
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_50135742
Ik denk en hoop ook wel dat die naar de 360 komt. Maar die kans lijkt me zeer groot.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:57:00 #83
111656 Poit
12-08-12
pi_50135770
War, war never changes...
M'n twijfels blijven of het een goede game gaat worden. In elk geval weer goede muziek, oude buizen versterkers, PIP, brute soldier... Maar ik blijf hopen op turn based battles.. Al heb ik daar inmiddels toch m'n twijfels over...
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_50138984
Brute soldier inderdaad.... maar viel iemand ook op dat die soldier een ouderwetse Fallout1 Power Armor droeg?
EN KIPPENVEL bij het "War..." (En daarna "war never changes" tegelijk met het filmpje zeggen....)

Ultieme teaser, zelfs de GTA4 teaser/trailer kwam niet in de buurt.

Dus:
1: Setting hebben ze goed
2: Muziek... perfecte nummer... Staat als sinds deel 1 in mijn winamp lijst en ik vond het toen al vreemd dat ze die niet gebruikten.
3: Power armor old-school style
4: FOUR MAGIC WORDS! Ron Perlman blijft een held... (4 woorden en ik heb geen idee hoe die vent eruit ziet maar ik kan FO1, FO2 en FOT intro's volledig uit het hoofd nalullen...)

Als ze nu de rest maar goed doen...

EDIT:
gepikt van Voodoo Extreme:
1) Yes, that's in-engine (in-engine means it's done with game assets in our rendering engine, but isn't done real-time. If it was done in real-time, that'd be gameplay footage. This isn't something, for example, that was sent to some house [e.g. Blur Studios] so they could build assets and render it out, and create something for us to release [e.g. Dawn of War 40K intro cinematic]).
2) Yes, that's The Ink Spots singing "I Don't Want to Set the World On Fire"
3) Yes, that's Ron Perlman [voiceover man extraordinaire of Fallout 1 and 2; his lines were recently recorded for the trailer].

IN-engine...
3D game dus waarschijnlijk. Goed, zolang het dan maar geen Oblivion-met-guns of STALKER-FPS wordt
*piep*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:25:40 #85
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_50139449
Trailers was wel erg sfeervol ja heb wel goede hoop dat het een leuk spel gaat worden.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_50140518
Nu ik er nog een aantal keren naar heb gekeken:
-Dat dashboard van die bus ziet er ernstig "plat" uit.
-Chauffeursstoel ook wat hoekig
-Het dak van de bus is ook wel erg vlak
-Kleine skateboardje heeft weinig detail, evenals het vrachtwagentje.
-En die bank waar het op staat lijkt direct geript uit "Mafia: The City of Lost Heaven"
-Vlakke vormen van de Power Armor

Dit doet mij vermoeden dat ze OF nog een hele berg werk te verzetten hebben en Fall2008 ernstig optimistisch is OF het detail bewust laag gehouden wordt omdat het NIET first person gaat zijn en zulke dingen dan toch niet opvallen in Isometrisch view.
*piep*
pi_50141716
MazeMouse, hij komt ook naar de ps3 en 360, dus vergeet isometric maar. En ik ben bang dat we turn based ook wel kunnen shaken nu...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:14:56 #88
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_50141765
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:14 schreef Richardfun het volgende:
MazeMouse, hij komt ook naar de ps3 en 360, dus vergeet isometric maar. En ik ben bang dat we turn based ook wel kunnen shaken nu...
neuh, zegt helemaal niks
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:17:41 #89
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50141886
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:14 schreef Richardfun het volgende:
MazeMouse, hij komt ook naar de ps3 en 360, dus vergeet isometric maar. En ik ben bang dat we turn based ook wel kunnen shaken nu...
Ik heb er net over nagedacht, en ik vind dat ze het turnbased er zeker in moeten laten zitten.
Isometrisch? Ja, dat kunnen we zeker wel vergeten. Misschien dat het tot een mogelijkheid hoort...

Maar echt, ik hoop ECHT uit het diepste van mijn hart dat ze er geen fucking fps shooter van maken.

Maar ik denk dat bethesda zelf ook wel weet wat ze dan op hun dak halen als ze dat wél doen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:54:42 #90
111656 Poit
12-08-12
pi_50152875
Ik denk dat Bethesda toch voor de FPS aanpak gaat omdat het met Oblivion "ook zo goed uitpakte". Spel werd goed gerecenseerd en goed verkocht, desalniettemin vond ik er echt geen zak aan en de massa (blijkbaar) wel. Dat ik het niet leuk vond is niet hun probleem, zolang de massa maar koopt.
Nogmaals, ik hoop het niet maar ben bang van wel, de tijd zal het leren.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:30:08 #91
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50153635
Nou een hoop mensen zeiken tegenwoordig op Oblivion volgens mij.

En wat me opviel aan de teaser is inderdaad de detail zoals MazleMouse zegt. Op het eerste gezicht lijkt het gedetailleerd maar sommige dingen ljiken niet echt af. Kleine hoop op turn based en iso vieuw maar ik denk eigenlijk dat we dat kunnen vergeten.

Verder gaf de teaser wel een fallout gevoel dus daar ben ik wel blij mee. In Fallout 1 en 2 had je ook wel zulk soort filmpjes. (niet zo mooi maar gaven hetzelfde gevoel)
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:54:44 #92
111656 Poit
12-08-12
pi_50154338
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:30 schreef KaiN het volgende:
Nou een hoop mensen zeiken tegenwoordig op Oblivion volgens mij.

En wat me opviel aan de teaser is inderdaad de detail zoals MazleMouse zegt. Op het eerste gezicht lijkt het gedetailleerd maar sommige dingen ljiken niet echt af. Kleine hoop op turn based en iso vieuw maar ik denk eigenlijk dat we dat kunnen vergeten.

Verder gaf de teaser wel een fallout gevoel dus daar ben ik wel blij mee. In Fallout 1 en 2 had je ook wel zulk soort filmpjes. (niet zo mooi maar gaven hetzelfde gevoel)
Het blijft een teaser natuurlijk, dingen die er nu onafgewerkt uitzien krijgen nog genoeg tijd om bijgewerkt te worden. Daarnaast is herst 2008 een streefdatum die altijd nog uit kan lopen.
En oblivion, het viel mij ook op dat het een populair afzeikspel is geworden, toch stamt mijn mening uit de eerste speelervaring die ik er mee heb gehad. In mijn ogen is (maar misschien wel was dmv patches) het buggy, gaat het vechten houterig als wat en vond ik het erg onoverzichtelijk.
Maar misschien, als ze dit allemaal finetunen en er toch stiekem turn based battles ingooien dan zie ik het heel niet somber in.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:34:27 #93
172358 oddman
Introspecteur
pi_50157363
Kan trailer niet kijken, wat jammer is.
Als het geluid goed zit is dat al een goed teken.

En ook ik hoop vurig dat het alsjeblieft niet 1st person wordt.
We hoeven geen shooter, we willen een isometrisch RPG. Bij voorkeur Turn-Based, alhoewel het met Baldur's Gate ook 'real-time' wel vermakelijk was. Je kan in ieder geval pauseren.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:35:12 #94
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_50157392
of gewoon een hele vrije camera die je overal kan plaatsen. Dat lijkt me echt het vetste
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:43:45 #95
111656 Poit
12-08-12
pi_50157702
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:34 schreef oddman het volgende:
Kan trailer niet kijken, wat jammer is.
Als het geluid goed zit is dat al een goed teken.

En ook ik hoop vurig dat het alsjeblieft niet 1st person wordt.
We hoeven geen shooter, we willen een isometrisch RPG. Bij voorkeur Turn-Based, alhoewel het met Baldur's Gate ook 'real-time' wel vermakelijk was. Je kan in ieder geval pauseren.
Dat heeft Fallout tactics ook geprobeerd maar was in mijn ogen niet echt succesvol. Doe maar gewoon turn based.
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:35 schreef Paxlie het volgende:
of gewoon een hele vrije camera die je overal kan plaatsen. Dat lijkt me echt het vetste
Vrije camera zal geen probleem moeten zijn met de 3d modellen. Zolang er maar een goede 3d person view in zit, die dan het liefst isometrisch kan en niet idioot achter je aanhobbelt...
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:54:18 #96
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_50158114
Overigens hoop ik ook dat ze gewoon gaan bouwen voor 18 jaar en ouder. Ik eis gigantische critical hits die enorm grafisch zijn uitgewerkt
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:55:37 #97
111656 Poit
12-08-12
pi_50158167
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:54 schreef Paxlie het volgende:
Overigens hoop ik ook dat ze gewoon gaan bouwen voor 18 jaar en ouder. Ik eis gigantische critical hits die enorm grafisch zijn uitgewerkt

Ja, dat vond ik nog een van de vetste dingen, een unit echt letterlijk aan gort knallen.. heerlijk
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:24:45 #98
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50159252
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:54 schreef Paxlie het volgende:
Overigens hoop ik ook dat ze gewoon gaan bouwen voor 18 jaar en ouder. Ik eis gigantische critical hits die enorm grafisch zijn uitgewerkt
Gelukkig is er door de makers al meerdere keren aangegeven dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en dat ze het niet minder extreem gaan maken om het beschikbaar te stellen voor jonger publiek. Dus ik verwacht gewoon weer bloody gore en drugs.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:40:28 #99
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50159709
Maar serieus, waarom zouden ze nou turn-based shit gaan strippen?!

Hadden ze het dan beter niet Fallout Renegade ofzo kunnen noemen? Als het een vervolg is horen de kritische punten van de serie er bij te zitten. Waarom er nou een ander genre van maken?
pi_50159714
Mwa, wat ik overal lees is dat ze vooral het "serieuze" fallout1 als voorbeeld nemen.
Dus dan zou je eigenlijk moeten denken dat ze gaan voor Turn Based, Isometric, Weinig flauwe humor, Veel zwarte humor, Mature-rating.
En er kan nog een hoop gebeuren. Maar het feit dat die trailer op sommige details nog aardig low-poly was doet mij vermoeden dat we "NIET" met een first person te maken gaan krijgen omdat dan ALLES zwaar gedetaileerd moet zijn.

Plus, bij Oblivion sloot het FP standpunt perfect aan op eerdere delen. De volledige Elder Scrolls serie is First Person namelijk. En ik moet eerlijk zeggen, hoe houterig en gaar het soms speelt, ik zou het voor Elder Scrolls niet anders willen.
Dus Beth zal zelf ook wel begrijpen dat een Isometrisch 2D spel met een hele schare volgelingen het niet echt in "their own best interest" is om daar ineens een first person realtime "oblivion-with-guns" van te maken.
Ik neem aan dat ze ook hebben gekeken naar de Fallout:POS (eeh BOS) flop en daar al gemerkt hebben hoe enorm afhankelijk de franchise is van de kritische fans en die game was in 3rd person. En er zijn inmiddels toch al wel miljoenen fans van de eerste 2 delen wereldwijd dus ik persoonlijk zou het een ENORM risico vinden als ze van de vertrouwde formule toch iets heel anders zouden gaan maken.
(jaja, het is "bethesda" en er zal flink geslingerd worden met "makers van oblivion" maar Oblivion steunde ook op het "elder scrolls" naampje hoor. Dus deze game zal ZEER HEFTIG leunen op de fallout naam en dan moet het gewoon een dijk van een spel worden)
*piep*
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:48:55 #101
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50159995
Wat MazeMouse zegt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:07:11 #102
111656 Poit
12-08-12
pi_50160591
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:48 schreef Dagonet het volgende:
Wat MazeMouse zegt.
Ja, inderdaad
Ik hoop dat hij gelijk gaat krijgen.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:32:16 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_50161453
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:55 schreef Poit het volgende:

[..]


Ja, dat vond ik nog een van de vetste dingen, een unit echt letterlijk aan gort knallen.. heerlijk
Zo lekker met de minigun op iemand schieten van 2m afstand
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_50163367
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:07 schreef Poit het volgende:

[..]

Ja, inderdaad
Ik hoop dat hij gelijk gaat krijgen.
Ik hoop het zelf ook. Er zijn maar weinig spellen die van "soort" veranderen en dan nog steeds succesvol blijven.
(Dune is de enige die in me opkomt die daarin "anders" is. Van Adventure naar RTS)
Maar verder zijn alle spellen die ik ken die van stijl veranderd zijn een zeer snelle dood beschoren (zie F:POS of de X-com serie)
*piep*
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:36:38 #105
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_50163844
Volgens gamesmagazine Game Informer zal Fallout 3 verschijnen voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360. In haar volgende nummer zal men de postapocalyptische RPG namelijk behandelen.

Fallout op de 360
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:39:06 #106
111656 Poit
12-08-12
pi_50163956
Metal Gear past daar ook bij denk ik.
Maargoed. Er zijn toch genoeg bedrijven die het geprobeerd hebben en, inderdaad, gefaalt.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_50165157
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:36 schreef AQuila360 het volgende:
Volgens gamesmagazine Game Informer zal Fallout 3 verschijnen voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360. In haar volgende nummer zal men de postapocalyptische RPG namelijk behandelen.

Fallout op de 360
Wat dus zo goed als bevestigd dat het niet turn based wordt. De enige developers die turn based op consoles doen zijn Japanners.

Helaas...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:09:40 #108
92771 Un4
War....
pi_50165196
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:08 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Wat dus zo goed als bevestigd dat het niet turn based wordt. De enige developers die turn based op consoles doen zijn Japanners.

Helaas...
En Bioware, Zie KoTOR.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_50165628
Da's niet echt turn based natuurlijk.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:21:47 #110
92771 Un4
War....
pi_50165708
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:20 schreef Richardfun het volgende:
Da's niet echt turn based natuurlijk.
Niet zoals in Fallout nee. Maar dat kan je voor deeltje 3 sowieso vergeten. Zoiets als in KoTOR zou ik niet erg vinden.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:31:50 #111
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50166113
Ik denk idd ook dat je zowiezo van een soort kotr systeem uit moet gaan. Dat het op consoles uit zou komen wist iedereen natuurlijk al lang, dat dit garant staat voor geen turn based vind ik onzin.
pi_50167558
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:31 schreef KaiN het volgende:
Ik denk idd ook dat je zowiezo van een soort kotr systeem uit moet gaan. Dat het op consoles uit zou komen wist iedereen natuurlijk al lang, dat dit garant staat voor geen turn based vind ik onzin.
Game van westerse developer die ook op consoles uitkomt = no way turn based

Da's wel een redelijke zekerheid hoor.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_50196511
Richard.
Dat betekend dat de westerse turn-based markt helemaal open ligt. En Fallout heeft een turn-based geschiedenis en grote schare fans...

Ideale game om als developer te beginnen met een TBRPG op console
*piep*
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:53:19 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_50222214
Het beste kunnen ze ervoor kiezen om de speler zelf te laten bepalen of hij turnbased of niet wil spelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:42:16 #115
182969 Luftwaffles
Ha Ha Ha ! Internets
pi_50465840
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:53 schreef BlaZ het volgende:
Het beste kunnen ze ervoor kiezen om de speler zelf te laten bepalen of hij turnbased of niet wil spelen.
En dan krijg je dus dat verneukte soort turn-based/real-time mengelmoesje dat Arcanum ook had. Nou daar bedank ik liever voor.

Anywise, ik ben sceptisch over wat Bethesda van Fallout gaat maken. Want ik verwacht net als in Fallout 1&2 gewoon goede dialogen en consequenties afhankelijk van de keuzes die je maakt. En geen van twee zag ik terug in Oblivion
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:46:23 #116
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50465998
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:42 schreef Luftwaffles het volgende:

[..]

En dan krijg je dus dat verneukte soort turn-based/real-time mengelmoesje dat Arcanum ook had. Nou daar bedank ik liever voor.

Anywise, ik ben sceptisch over wat Bethesda van Fallout gaat maken. Want ik verwacht net als in Fallout 1&2 gewoon goede dialogen en consequenties afhankelijk van de keuzes die je maakt. En geen van twee zag ik terug in Oblivion
Ja kijk, dat is ook zo, ik ben er ook ongelovelijk skeptisch over (gvd spel ik dat nou goed? of is het ongelooflijk?) maar ze weten toch ook wel hoeveel massale hardcore fans hun game zullen afslachten als dat niet zo is? Tuurlijk, je hebt die wat meer casual gamers die het KOTOR systeem enzo gewend zijn.....maar zou je dat wel op je nemen als developer? En al helemaal, voor diegenen die het over FPS hebben, zou je DAT op je willen nemen!?

Kan je net zo goed van Doom 3 een RTS game maken...

-edit-

En inderdaad, bij Oblivion werd je ook totaal niet aangekeken op wat je al hebt gepresteerd in die game wereld!

Dat wil je natuurlijk niet! Want hier in het echte leven kijkt ook niemand naar je op! Je wilt geprezen worden en die mensen hulp aanbieden/ angst en terror verspreiden!

[ Bericht 12% gewijzigd door Rickocum op 14-06-2007 21:52:12 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:49:27 #117
182969 Luftwaffles
Ha Ha Ha ! Internets
pi_50466114
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja kijk, dat is ook zo, ik ben er ook ongelovelijk skeptisch over (gvd spel ik dat nou goed? of is het ongelooflijk?) maar ze weten toch ook wel hoeveel massale hardcore fans hun game zullen afslachten als dat niet zo is? Tuurlijk, je hebt die wat meer casual gamers die het KOTOR systeem enzo gewend zijn.....maar zou je dat wel op je nemen als developer? En al helemaal, voor diegenen die het over FPS hebben, zou je DAT op je willen nemen!?

Kan je net zo goed van Doom 3 een RTS game maken...
Ik vind dat ze gewoon of voor puur turn-based of puur real-time moeten gaan. Een mix is een gegarandeerde mislukking. Het werkte niet in Arcanum, het werkte niet in Fallout Tactics dus ik ga ervanuit dat het ook niet werkt voor Fallout 3
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:00:19 #118
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_50466594
@RickoKun: De wereld van Oblivion reageerde niet echt op je, idd. Maar ze zullen het waarschijnlijk missies per stad maken zoals in de vorige fallout delen, zodat er wel gerageerd wordt op wat je doet in dat dorp, en dat is wel te doen. De vraag die overblijft is dan of ze de moeite nemen om je te laten doorspelen na het eindbaas gevecht (of de intelligente discussie manier erlangs, als het even kan ) of je terug moet naar een eerdere save. (Fallout 1 ') Waarschijnlijk zal de wereld dan helemaal niet meer weten hoe te reageren.

Fallout 2 overigens nog niet uitgespeeld, wegens dode savegame.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_50478849
HEEL VEEL NIEUWE INFO

Allerlei Fallout 3 informatie

Moet zeggen dat het toch goed klinkt, en ik ben een old school Fallout fan. Laat maar komen
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:04:36 #120
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50479692
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:00 schreef Gamer_V het volgende:
@RickoKun: De wereld van Oblivion reageerde niet echt op je, idd. Maar ze zullen het waarschijnlijk missies per stad maken zoals in de vorige fallout delen, zodat er wel gerageerd wordt op wat je doet in dat dorp, en dat is wel te doen. De vraag die overblijft is dan of ze de moeite nemen om je te laten doorspelen na het eindbaas gevecht (of de intelligente discussie manier erlangs, als het even kan ) of je terug moet naar een eerdere save. (Fallout 1 ') Waarschijnlijk zal de wereld dan helemaal niet meer weten hoe te reageren.

Fallout 2 overigens nog niet uitgespeeld, wegens dode savegame.
Het lukt mij ook maar niet om fallout 2 uit te spelen Telkens weer overnieuw beginnen en dan ergens net als ik op dat booreiland aankom stop ik dr mee
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:20:11 #121
111656 Poit
12-08-12
pi_50480187
3d person, combo real time en turn based.. Ik weet het niet hoor..
Ook die slomo herhaling van death scenes... Moet niet langzaam gaan, het moet gewoon bruut zijn als je met een minigun het vel van een gecko afschiet...
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_50480391
Poit, isometric zat er vanaf het begin niet in, ben al lang blij dat ze werken aan een fatsoenlijke 3rd person, iets wat oblivion niet had. Ik heb er nu in ieder geval meer vertrouwen in dan voorheen...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:32:28 #123
111656 Poit
12-08-12
pi_50480661
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:25 schreef Richardfun het volgende:
Poit, isometric zat er vanaf het begin niet in, ben al lang blij dat ze werken aan een fatsoenlijke 3rd person, iets wat oblivion niet had. Ik heb er nu in ieder geval meer vertrouwen in dan voorheen...
Nee, dat had ik ook niet verwacht, wel geruststelling dat het geen first person wordt inderdaad. Ik hoop alleen wel dat de derde persoonscamera goed te beinvloeden is en op een vaste positie is in te stellen. Al zal dat alleen maar fijn spelen met turn based. Ik vrees echt nog het meeste voor het real time gedeelte.. Ben veels te bang dat het een TPS (Third Person S.T.A.L.K.ER.) wordt.
De tijd zal het leren.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:45:39 #124
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50481117
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:32 schreef Poit het volgende:

[..]

Nee, dat had ik ook niet verwacht, wel geruststelling dat het geen first person wordt inderdaad. Ik hoop alleen wel dat de derde persoonscamera goed te beinvloeden is en op een vaste positie is in te stellen. Al zal dat alleen maar fijn spelen met turn based. Ik vrees echt nog het meeste voor het real time gedeelte.. Ben veels te bang dat het een TPS (Third Person S.T.A.L.K.ER.) wordt.
De tijd zal het leren.
ik denk dat ze gewoon á lá KOTOR het gaan doen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:51:23 #125
111656 Poit
12-08-12
pi_50481297
Ben helaas niet bekend met de KOTOR reeks, zal er eens naar kijken of dat me wat lijkt
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:54:37 #126
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50481386
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:45 schreef RickoKun het volgende:

[..]

ik denk dat ze gewoon á lá KOTOR het gaan doen.
Ik bedoel daarmee dat je als het ware wel om de beurt klappen uitdeeld, maar de tijd gewoon doorgaat, ondertussen geef je gewoon taken die je ventje moet doen. Zo zet je hem dan op pauze om bijv. iets speciaals te doen etc.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:18:24 #127
172358 oddman
Introspecteur
pi_50482115
Net zo als Baldur's Gate?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:19:12 #128
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50482147
Ja oude stijl fallout was niet meer te verwachten. Ik vind dit nog wel positief klinken. Ben benieuwd hoe ze het gaan combineren allemaal. Ik heb er eigenlijk meer vertrouwen in dan op het begin, misschien hoopte ik toen ook nog meer op isometrisch turn based en heb ik nu meer geaccepteerd dat dat niet gaat gebeuren.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:29:48 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_50482484
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:18 schreef oddman het volgende:
Net zo als Baldur's Gate?
ja, in die stijl ja (zonder d&d dan)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:56:00 #130
172358 oddman
Introspecteur
pi_50483309
Baldur's Gate was goed te spelen. En het er uit gooien van (A)D&D is zeker een verbetering!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_50483362
Uhm, er uit gooien? Baldur's Gate werd slechts genoemd ter vergelijking, is van een hele andere (niet meer bestaande?) developer en Fallout zou sowieso al geen D&D hebben hoor
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:06:33 #132
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50486094
Heeft Iemand een link naar GameInformer screens?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 09:52:37 #133
176973 FreakyMrCaleb
-=Same Shit..Different Day=-
pi_50513293
Hij staat nu op games.fok.nl
Van NMA-Fallout.com

ENJOY!!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:11:57 #134
182969 Luftwaffles
Ha Ha Ha ! Internets
pi_50513501
Die screenshot van die Super Mutant
Oblivion with guns

Die Vault ziet er mooi uit, maar dan verneuken ze de klassieke jumpsuits weer
pi_50514507
Ik vind het toch nog steeds vet klinken en er uit zien. Combat ben ik nog wel wat sceptisch over, maar het is wel duidelijk dat Bethesda de sfeer en feel van Fallout snapt!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:49:35 #136
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50515128
Hmmm.
Ik weet het niet, denk dat dit een behoorlijke teleurstelling gaat worden, sommige spellen zitten gewoon vast aan een stijl.
Modernisering prima maar neem dan bijv een neverwinter nights engine
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:54:06 #137
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50515233
Alhoewel de screens/scans best tof eruit zien , ben ik hier ook zeer skeptisch over, ik houd niet zo van dat 3rd person achtige FPS gebeuren en ik vind het ook jammer dat ze omdat ze dit soort titels multiplatform willen uitbrengen dat genres als het isometrische RPG (of het nou 2d of 3d is) zon beetje helemaal aan het uitsterven zijn.
pi_50516835
Hmm, m'n eerste euforie over het feit dat er info was is voorbij. Toch wel een aantal dingen die me niet echt heel erg aanstaan. Ten eerste, die mutant ziet er belachelijk uit. Het hele toffe aan de mutants in de vorige titels was dat ondanks het feit dat ze er helemaal fubar uitzagen, ze nog wel steeds erg menselijk waren. De scan met die mutant uit FO3 ziet er niet uit, eerder een soort generieke hersenloze vijand.

En die combat....vraag het me af hoor. Ik ga dit weekend Fallout 1 of 2 nog maar eens installeren denk ik
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_50517558
Joepie! Fallout:POS2.... (Oblivion with guns)
Wel naar de fans luisteren om daarna precies het tegenovergestelde te doen...

Hoppa, meteen de budgetbak in die game.. en laten we hopen dat Bethesda ook meteen keldert zodat de licence naar iemand toe kan die WEL weet hoe het moet...
*piep*
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:28:13 #140
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_50517706


Jongens, wat verwachten jullie nu? Dat je zomaar een compleet dode franchise na zoveel jaar gewoon kan reincarneren tot een iets gemoderniseerde versie. Laat iemand die nog nooit Fallout heeft gedaan eens 1 & 2 spelen die zal gaan kotsen over de stroefheid van deze games.
Vasthouden aan het oude fallout is gewoon een slecht idee en zal ook nooit meer terugkomen.

Dat is bijna net zo belachelijk als straks een duke nukem forever waarin je varkens in een politiepakjes gaat afschieten
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:31:34 #141
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50517801
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:28 schreef Fliepke het volgende:


Jongens, wat verwachten jullie nu? Dat je zomaar een compleet dode franchise na zoveel jaar gewoon kan reincarneren tot een iets gemoderniseerde versie. Laat iemand die nog nooit Fallout heeft gedaan eens 1 & 2 spelen die zal gaan kotsen over de stroefheid van deze games.
Vasthouden aan het oude fallout is gewoon een slecht idee en zal ook nooit meer terugkomen.

Dat is bijna net zo belachelijk als straks een duke nukem forever waarin je varkens in een politiepakjes gaat afschieten
Alsof Fallout : BoS zo'n goed idee was , mwoah ik wacht wel af hoor ookal blijf ik er skeptisch over.
pi_50517898
Dude...
Fallout1+2 => CRPG, Isometric, Turn Based, PC! (mini hit, huidige fanbase)
Fallout: BOS => Action, FP, RealtTime, Console. (Monsterflop, geen fanbase)
Fallout3 => Action, FP, Realtime, Console

het enige waarop fallout3 KAN gaan verkopen is het bethsoft labeltje want echte fans negeren het.
Fucking hell, ik had Fallout nog liever teruggezien in de NWN2 engine, dan had het nog in de buurt gekomen van hoe het origineel zou zijn geweest. Dit IS GEEN FALLOUT game maar een slap aftreksel.

Zeg bethesda, maak meteen van Duke Nukem een racegame en van The Sims een RTS als jullie toch bezig zijn met het negeren van de fanbase...
*piep*
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:37:27 #143
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_50517937
fanbase --> 1000 peeps
de rest van de mensen die het gaan kopen door de verhalen --> 100000

so guess what?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_50518003
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:37 schreef Paxlie het volgende:
fanbase --> 1000 peeps
de rest van de mensen die het gaan kopen door de verhalen --> 100000

so guess what?
Fanbase is dus echt wel vele malen groter. Groot genoeg om jezelf er op te richten.
Moge deze game net zoveel verkopen als Fallout:POS (35000... jaja) zodat ze inzien welke bullshit ze maken. De enige manier waarop deze game KAN verkopen is hypen want Fallout is het niet.

EDIT:
Oblivion with guns!
*piep*
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:41:48 #145
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_50518071
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:39 schreef MazeMouse het volgende:

[..]

Fanbase is dus echt wel vele malen groter. Groot genoeg om jezelf er op te richten.
Moge deze game net zoveel verkopen als Fallout:POS (35000... jaja) zodat ze inzien welke bullshit ze maken. De enige manier waarop deze game KAN verkopen is hypen want Fallout is het niet.
je hebt nog niks aan gameplay gezien en toch brand je het al tot de grond af op basis van een paar screenshots. Laten we nu de eerste gameplay-filmpjes maar afwachten. Dat zal een hoop duidelijk maken. Sowieso proberen ze zo goed en zo kwaad als het kan de fallout sfeer neer te zetten. Dat ze kiezen voor 3d lijkt me niet meer dan logisch. Misschien bouwen ze er wel een camera in waardoor je het alsnog van bovenaf ziet. Dat soort dingen zijn gewoon nog onduidelijk.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_50518204
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:41 schreef Paxlie het volgende:

[..]

je hebt nog niks aan gameplay gezien en toch brand je het al tot de grond af op basis van een paar screenshots. Laten we nu de eerste gameplay-filmpjes maar afwachten. Dat zal een hoop duidelijk maken. Sowieso proberen ze zo goed en zo kwaad als het kan de fallout sfeer neer te zetten. Dat ze kiezen voor 3d lijkt me niet meer dan logisch. Misschien bouwen ze er wel een camera in waardoor je het alsnog van bovenaf ziet. Dat soort dingen zijn gewoon nog onduidelijk.
Dude, de enige reden dat dit herkend wordt als Fallout is dat ze pipboy in een lading screenshots rondslingeren en dat ze het erbij vertellen. Verder is het nu gewoon "13-in-dozijn-console-actiongame" zoals het er nu uitziet.
Ze hebben alles eruit geslacht wat Fallout ook echt Fallout maakte. (en alleen het special systeem maakt dat niet veel goed. Sterker nog, zoals het overkomt uit dat artikel klinkt het meer alsof ze de Special benaming over hun eigen systeem heen geplakt hebben)

Dat hele artikel heeft enkel en alleen aangetoond dat ze NIKS doen voor de oude fallout fans behalve Ron Perlman en PipBoy terughalen en voor hun inspiratie vooral FOBOS gespeeld hebben...

EDIT:
Ze moeten met wel hele goede dingen komen wil dit nog echt Fallout worden. Maar bij mij gaat ie eerst in de download voor er ook maar 1 cent naartoe gaat.
*piep*
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:46:37 #147
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_50518221
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:39 schreef MazeMouse het volgende:

[..]

Fanbase is dus echt wel vele malen groter. Groot genoeg om jezelf er op te richten.
Moge deze game net zoveel verkopen als Fallout:POS (35000... jaja) zodat ze inzien welke bullshit ze maken. De enige manier waarop deze game KAN verkopen is hypen want Fallout is het niet.

EDIT:
Oblivion with guns!
En als je daar nu eens vanaf stapt. Fallout komt never nooit meer terug in de vorm zoals jij die graag ziet. Dat gaat gewoon niet verkopen. En als je dit dan gewoon eens ziet als een kickass RPG met guns en een post apoc tintje en zelfs nog wat leukigheden uit Fallout... Heb je dan geen topper?


De hardcore fanbase moet je niet overschatten hoor, dat zijn er nooit meer dan 20.000 en laat daarvan dan 90% het spel kopen en maar 10% warez (ja ja ik ben een rasoptimist).
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:49:33 #148
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50518297
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Fliepke het volgende:

[..]

De hardcore fanbase moet je niet overschatten hoor, dat zijn er nooit meer dan 20.000 en laat daarvan dan 90% het spel kopen en maar 10% warez (ja ja ik ben een rasoptimist).
en waarom geef je het dan een titel als Fallout mee (zeker als het enige recente spel met die naam , een matige shooter was), dat hoef je niet te doen voor de huidige gamer.
pi_50518349
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Fliepke het volgende:

[..]

En als je daar nu eens vanaf stapt. Fallout komt never nooit meer terug in de vorm zoals jij die graag ziet. Dat gaat gewoon niet verkopen. En als je dit dan gewoon eens ziet als een kickass RPG met guns en een post apoc tintje en zelfs nog wat leukigheden uit Fallout... Heb je dan geen topper?


De hardcore fanbase moet je niet overschatten hoor, dat zijn er nooit meer dan 20.000 en laat daarvan dan 90% het spel kopen en maar 10% warez (ja ja ik ben een rasoptimist).
Nee, je krijgt nu iets wat door moet gaan voor een RPG maar vooral een FPS zal zijn met een verrot "semi-turn-based" (doe het helemaal of helemaal niet...) achtig gebeuren waar een fallout stempeltje op geplakt wordt maar niks met fallout te maken heeft.

En zoals ik zei: NWN2 heeft al aangetoond dat een "oude-stijl" Fallout zeker nog wel plaats zou hebben in deze markt. Fallout is altijd CRPG geweest. Het afspinsel FOBOS flopte omdat het dat NIET was.
Wat doet Beth? Ze kopieren de geflopte versie. Laten we hopen dat deze ook flopt zodat de volgende die de fallout licensie aanschaft wel een poging doet het origineel eer aan te doen.
Dit is gewoon licentie verkrachting. Plak er een bekende naam op en het verkoopt wel...

Ik ben een echte fan van meerdere dingen. Als dit ook maar gehint had dat het trouw zou blijven aan wat Fallout is (EEN CRPG) dan had hij al ver voor een officiele aankondiging in de pre-order gestaan. Dit ding zou ik waarschijnlijk nog niet eens uit de budgetbak vissen.

EDIT:
En inderdaad. De huidige consolegamer kent fallout waarschijnlijk inderdaad alleen van het POS verhaal. En de PC fallout-fans gaan een FOPOS kloon negeren.
Hooguit een enkele oblivion fan die de naam bethesda kent en zich aan iets post-apoc wil wagen zal deze game willen hebben in de vorm zoals hij nu gepresenteerd is.
*piep*
pi_50520900
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:51 schreef MazeMouse het volgende:

[..]

Nee, je krijgt nu iets wat door moet gaan voor een RPG maar vooral een FPS zal zijn met een verrot "semi-turn-based" (doe het helemaal of helemaal niet...) achtig gebeuren waar een fallout stempeltje op geplakt wordt maar niks met fallout te maken heeft.

En zoals ik zei: NWN2 heeft al aangetoond dat een "oude-stijl" Fallout zeker nog wel plaats zou hebben in deze markt. Fallout is altijd CRPG geweest. Het afspinsel FOBOS flopte omdat het dat NIET was.
Wat doet Beth? Ze kopieren de geflopte versie. Laten we hopen dat deze ook flopt zodat de volgende die de fallout licensie aanschaft wel een poging doet het origineel eer aan te doen.
Dit is gewoon licentie verkrachting. Plak er een bekende naam op en het verkoopt wel...

Ik ben een echte fan van meerdere dingen. Als dit ook maar gehint had dat het trouw zou blijven aan wat Fallout is (EEN CRPG) dan had hij al ver voor een officiele aankondiging in de pre-order gestaan. Dit ding zou ik waarschijnlijk nog niet eens uit de budgetbak vissen.

EDIT:
En inderdaad. De huidige consolegamer kent fallout waarschijnlijk inderdaad alleen van het POS verhaal. En de PC fallout-fans gaan een FOPOS kloon negeren.
Hooguit een enkele oblivion fan die de naam bethesda kent en zich aan iets post-apoc wil wagen zal deze game willen hebben in de vorm zoals hij nu gepresenteerd is.
Jemig, wat ben jij negatief zeg

Wat mij betreft ziet alles er beter uit dan ik had verwacht, met uitzondering van die mutant, die is een beetje the doom wmb. Maar goed, spel komt over 1,5 jaar uit, er kan nog van alles veranderen. En voor een paar dingen die er anders uitzien dan ik had gehoopt ga ik het ook niet laten liggen.

Ik krijg de indruk dat Bethesda goed z'n best doet om het sfeertje te kopieeren, de gore, de zwarte humor. Dat vind ik belangrijk, zie het mij boeien of het isometrisch is of 3d. De manier van weergave is enkel een manier van weergave, als de sfeer maar overkomt. Zelfs al hadden ze alles in vector graphics geknald, dan nog had het wmb een succes kunnen zijn

en ja, ik heb 1 & 2 ook gespeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')