maar die sprinters zijn wel van een heel ander type trein, het is een beetje verwarrend dat ze die ook sprinter noemen:quote:Op woensdag 27 december 2006 21:05 schreef Fixers het volgende:
Ze zouden toch ook meer sprinters bestellen, naast de bananen die worden gerenoveerd tot vlavlippen.
omdat de wiki een paar minuten geleden niet wilde laden! Daarom!quote:Op woensdag 27 december 2006 21:26 schreef Duvel het volgende:
Waarom heb je zelf de OP niet ff aangepast en geplaatst?
Zeikerd die ik ben, ik had ook zelf een nieuw topic kunnen openen...
Modern of oud.... 't blijft een vlavlipquote:Op woensdag 27 december 2006 21:25 schreef thatsme het volgende:
[..]
maar die sprinters zijn wel van een heel ander type trein, het is een beetje verwarrend dat ze die ook sprinter noemen:
[afbeelding]
Wat is die 1501 toch maar een iel ding naast zo'n grote 1200.quote:Op woensdag 27 december 2006 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Bijzondere dingetjes vandaag:
[afbeelding]
Houden jullie nog 1 ding te goed, een mooie strakke VIRM () in het avond licht te Tilburg
1 2 | 23:33 2 77079 Extra Trein |
Dat is wel een aardig valide reden.quote:Op woensdag 27 december 2006 21:30 schreef thatsme het volgende:
[..]
omdat de wiki een paar minuten geleden niet wilde laden! Daarom!
"Me geld"? Je bedoelt zeker "Mijn geld" eventueel afgekort tot "M'n geld"quote:Op donderdag 28 december 2006 11:49 schreef italiaan1987 het volgende:
vandaag me geld gehad van tellen in de trein...blijft maar 206 over van 280
excusesquote:Op donderdag 28 december 2006 12:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
"Me geld"? Je bedoelt zeker "Mijn geld" eventueel afgekort tot "M'n geld"
Dan had je een belastingsformuliertje voor de heffinskorting in moeten vullen. Dan wordt er geen loonbelasting ingehouden. Je kan nu nog wel de belasting terug vragen op je jaarlijkse teruggaaf formulier (mits je voldoet aan de andere gestelde voorwaarden uiteraard).
Juist, ik heb een vreselijke hekel aan zulke taalverloedering...
quote:Op donderdag 28 december 2006 12:38 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
excuseshet is vakantie
![]()
maar het zal wel kloppen denk ik...ik heb dit jaar al veel gewerkt
Misschien voor voetballersuppoters uit Almeloquote:Op woensdag 27 december 2006 22:48 schreef thats-me het volgende:
Word er niet duidelijker van op de site van NS overzicht van vertrek tijden te Almelo
[ code verwijderd ]
Ergens in het najaar van 2008 zou de eerste moeten komen.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe sprinters, komen die ooit nog
Mwah, sommige stellen Plan V zijn ook ver heen. Gister dacht ik echt dat we uit de rails liepen toen we over een aantal wissels gingen. Wat een gekraak.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Misschien voor voetballersuppoters uit Almelo![]()
Maar ja beetje zaad dat de NS nu pas 200 bakken besteld, had eigenlijk al in 2005 moeten gebeuren, had je nu mooi met de nieuwe dienstregeling overal goede treinen. Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe sprinters, komen die ooit nog
Want Plan T word je nou niet echt vrolijk van, knarsend door de bocht met lekkende ramen.
Enig idee waarom dat zo lang duurt? Is dat alleen maar omdat NS een op maat gemaakt model wil, of spelen er meer dingen? Volgens mij hadden ze 'inmiddels' beter een van de vele standaard-lightrails kunnen kopen..quote:Op donderdag 28 december 2006 14:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ergens in het najaar van 2008 zou de eerste moeten komen.
Maar dat duurt ook nog een tijd voordat die er zijn...quote:Op donderdag 28 december 2006 14:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Enig idee waarom dat zo lang duurt? Is dat alleen maar omdat NS een op maat gemaakt model wil, of spelen er meer dingen? Volgens mij hadden ze 'inmiddels' beter een van de vele standaard-lightrails kunnen kopen..
Over die sprinters ging het echt jaren geleden al, en er is niet veel veranderd zo te zien. Ik weet niet wat de levertijd op een GTW, Lint, RegioSprinter of wat dan ook, maar iets zegt me dat de eerste best voor 2008 geleverd had kunnen worden. Ik bedoel, die Protos van Connexxion werd dit jaar pas voorgesteld op Innotrans en daarvan komt volgend jaar de eerste al...quote:Op donderdag 28 december 2006 15:15 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Maar dat duurt ook nog een tijd voordat die er zijn...
Maar goed het zal wel zo commercieel en economisch bedacht zijn dat ze tot 2009 in de vaart zijn. Want dan komen er weer nieuwe verbeteringen aan het spoorboekje... Maar het verbaast me dat het zo lang nog moet duren, want op zich mat'64 leuk, maar het heeft qua conformt echt geen hoge naam bij iedereenquote:Op donderdag 28 december 2006 15:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Over die sprinters ging het echt jaren geleden al, en er is niet veel veranderd zo te zien. Ik weet niet wat de levertijd op een GTW, Lint, RegioSprinter of wat dan ook, maar iets zegt me dat de eerste best voor 2008 geleverd had kunnen worden. Ik bedoel, die Protos van Connexxion werd dit jaar pas voorgesteld op Innotrans en daarvan komt volgend jaar de eerste al...
Dat kraken doen ze al ruim vijftien jaar geloof ik, sinds er iets veranderd is aan de draaisteloplegging (asbestvrij). Daar zou ik me dus niet druk om maken!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Mwah, sommige stellen Plan V zijn ook ver heen. Gister dacht ik echt dat we uit de rails liepen toen we over een aantal wissels gingen. Wat een gekraak.Zelfs op rechte stukken kraakte die trein nog meer dan de zolder van mijn oma.
![]()
Hmm, ik ben wel gewend aan een beetje gekraak (reis bijna elke week wel een keer met een Vtje) maar bij dat Vtje was het erger dan normaal.quote:Op vrijdag 29 december 2006 08:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kraken doen ze al ruim vijftien jaar geloof ik, sinds er iets veranderd is aan de draaisteloplegging (asbestvrij). Daar zou ik me dus niet druk om maken!
Een T is langer en heeft ... (tromgeroffel) Stoelen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:58 schreef italiaan1987 het volgende:
ik zie eigenlijk het verschil niet zo tussen een V en een T
Billig? Je spreekt ABUS?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:04 schreef Eix het volgende:
[..]
Een T is langer en heeft ... (tromgeroffel) Stoelen.
Hele billige krappe stoeltjes met extra weinig beenruimte.Maar de tussendeuren naar de andere bakken zijn wel mooier dan in een V. In een T zit daar een groter raam in waardoor de trein iets 'ruimtelijker' wordt.
En verder hebben ze nog een model oudere bagagerekken. In elk geval zijn er allemaal kleine leuke verschillen.
Waar willen ze dat station laten dan? Als je nu je remmen lost op Utrecht, rol je Lunetten al binnen. Ik noem spoor 18b/19b al bijna Lunetten...quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Billig? Je spreekt ABUS?
Nu we het toch over utrecht hebben, ik kwam net een artikeltje tegen op wikipedia over station Utrecht Vaartsche Rijn. Ze denken erover nog een stop in te lassen tussen Utrecht CS en Lunetten. Als houten castellum dan ook open gaat lijkt het stoppertje tussen Geldermalsen en Utrecht meer op een tram dan een trein.
Ik vind het volkomen gestoord, maar goed... Als het goed is, wordt het traject Utrecht - Geldermalsen viersporig. Dan kun je twee slome spoortjes maken, en twee snelle.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:09 schreef Fixers het volgende:
Ter hoogte van bushalte bleekstraat. Om het CS te ontlasten zeggen ze en voor een betere aansluiting op de bussen naar de uithof. Anders gezegd: het wordt station Utrecht-Uni wat een paar kilometer van de uni vandaan ligt.
Als het daadwerkelijk gerealiseerd wordt natuurlijk.
Dat is zowiezo al het idee. Ze zijn hier in houten al begonnen met de eerste voorbereidende werkzaamheden voor de spoor verdubbeling, er zijn wat kabels en leidingen verlegd. Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze dat willen gaan uitvoeren. Alhier in het dorp wordt het huidige spoor anderhalve meter opgekrikt (of gesloopt en vervangen) en komen er twee bij. We zullen het wel zien de komende 4 jaar.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het volkomen gestoord, maar goed... Als het goed is, wordt het traject Utrecht - Geldermalsen viersporig. Dan kun je twee slome spoortjes maken, en twee snelle.
Zijn ze al zo ver daar? Dat gaat hard dan, ik wist wel dat ze aan de zuidzijde van Utrecht het een en ander gaan verbouwen (fly-over en zo).quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is zowiezo al het idee. Ze zijn hier in houten al begonnen met de eerste voorbereidende werkzaamheden voor de spoor verdubbeling, er zijn wat kabels en leidingen verlegd. Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze dat willen gaan uitvoeren. Alhier in het dorp wordt het huidige spoor anderhalve meter opgekrikt (of gesloopt en vervangen) en komen er twee bij. We zullen het wel zien de komende 4 jaar.
Sven hoeft het ook niet altijd bij het goede eind te hebben.quote:Overigens op sporenplan hebben ze al een tekening waar de nieuwe situatie incluis Vaarsche Rijn staat opgetekend.
Valt wel mee, ze hebben tot nu toe alleen nog maar wat kabels verlegd en verniewd die onder het spoor doorlopen. Nog geen grote schokkende dingen. Daar gaan ze in Januari mee beginnen en dat moet in 2010 klaar zijn. Inclusief de vernieuwing van het huidige station (wat dus anderhalve meter de hoogte in moet) en de verplaatsing van het oude station (monumentaal pandje dat een eindje op moet schuiven voor het spoor).quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn ze al zo ver daar? Dat gaat hard dan, ik wist wel dat ze aan de zuidzijde van Utrecht het een en ander gaan verbouwen (fly-over en zo).
[..]
Dawas meer bedoel om een idee te krijgen van de nieuwe situatie. Ik denk dat het vrij onzinnig is om daar een station neer te plempen. Kunnen ze dat geld beter ook stoppen in de verbetering van Utrecht CS. Ik las namelijk óók dat de capaciteit van die terminal vergroot gaat worden van 55 miljoen naar 100 miljoen reizigers per jaar.quote:Sven hoeft het ook niet altijd bij het goede eind te hebben.
Kan beter een oplossing binnen Utrecht gezocht worden, bijvoorbeeld nog een tramlijn naar de Universiteit, dit lijkt mij persoonlijk een vrij mooie oplossing. Trein is te log en te lomp om dat soort stukjes te doen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:09 schreef Fixers het volgende:
Ter hoogte van bushalte bleekstraat. Om het CS te ontlasten zeggen ze en voor een betere aansluiting op de bussen naar de uithof. Anders gezegd: het wordt station Utrecht-Uni wat een paar kilometer van de uni vandaan ligt.
Als het daadwerkelijk gerealiseerd wordt natuurlijk.
Plan T = 4 bakken (30 stellen)quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:58 schreef italiaan1987 het volgende:
ik zie eigenlijk het verschil niet zo tussen een V en een T
Geen idee of dit in te passen is in Utrecht, en of je niet een onnodige rare overstap creëert.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan beter een oplossing binnen Utrecht gezocht worden, bijvoorbeeld nog een tramlijn naar de Universiteit, dit lijkt mij persoonlijk een vrij mooie oplossing. Trein is te log en te lomp om dat soort stukjes te doen.
[..]
Niet alle Plan U's zijn gesloopt, een aantal gaat naar Slowakije, een aantal staat weg te rotten in Blerick. Van Plan V zijn de eerste paar deelseries gesloopt, ik schat een stel of 40 (?). Die 246 was al wat omlaag gegaan door div. aanrijdingen, branden, dat soort dingen.quote:Plan T = 4 bakken (30 stellen)
Plan U = 3 bakken (gesloopt allemaal)
Plan V = 2 bakken (246 stellen :x).
Gewoon spreektaal joh.quote:
Hier heeft billig meer te maken met je achterwerk.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Gewoon spreektaal joh.
Maar hier in Limburg nemen we misschien weer sneller Duitse woorden over dan de rest van het land.![]()
![]()
Ik bedoelde dat er een treinhalte komt net tenzuiden van utrecht CS zelf waarop de studenten vanuit het zuiden (vanuit houten en maarn e.d.) overkunnen stappen op bus 12 naar de uithof. Denk dat er buiten het studentenvolk weinig mensen gebruik zullen maken van die halte.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan beter een oplossing binnen Utrecht gezocht worden, bijvoorbeeld nog een tramlijn naar de Universiteit, dit lijkt mij persoonlijk een vrij mooie oplossing. Trein is te log en te lomp om dat soort stukjes te doen.
[..]
Billig is een typisch woordt dat ook in het Algemeen Beschaafd Utrechts Studentikoos wordt gebruikt. (en ik had een bruggetje nodig naar Utrechtquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Gewoon spreektaal joh.
Maar hier in Limburg nemen we misschien weer sneller Duitse woorden over dan de rest van het land.![]()
![]()
Dat zijn de karren voor Slowakije geloof ik.quote:
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:34 schreef Duvel het volgende:
Vroeger had T ook een restauratiewagen, met lage banken en een tafel in het midden. Helaas was het een rookcoupé. Wat ook jammer is, is dat bij de verbouwing de tweedeklascoupés zijn komen te vervallen.
Maak dan een perronnetje aan de lijn naar Arnhem bij Lunetten, en leg de nieuwe HOV-baan zo dat ie daar langs komt. Scheeltje een overbodige stop tussen Utrecht en Houten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er een treinhalte komt net tenzuiden van utrecht CS zelf waarop de studenten vanuit het zuiden (vanuit houten en maarn e.d.) overkunnen stappen op bus 12 naar de uithof. Denk dat er buiten het studentenvolk weinig mensen gebruik zullen maken van die halte.
De 194 en 116 staan anders erg goed te verroesten, als je Zwolle binnenkomt vanuit de richtingen Emmen-Leeuwarden/Groningenquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn de karren voor Slowakije geloof ik.
Een station Lunetten-Oost of iets in die zin klinkt inderdaad nuttiger om de beriekbaarheid naar de uithof te vergroten. Dan zijn er meerdere opties voor het busvervoer: Lijn 12 om laten rijden via Lunetten of een nieuwe lijn creëren die pendelt tussen lunetten en de uithof.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.
[..]
Maak dan een perronnetje aan de lijn naar Arnhem bij Lunetten, en leg de nieuwe HOV-baan zo dat ie daar langs komt. Scheeltje een overbodige stop tussen Utrecht en Houten.
De kopcoupés hebben allemaal hun oude banken behouden omdat anders de deur naar de machinistencabine moest worden verplaatst denk ik. Bedoel je deze? Wel nieuwe stof, maar inderdaad oude banken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.
Nee, ik bedoel een hele aparte T, die is aan een uiteinde gewoon zoals jij beschrijft, maar aan het andere eind van de trein (en dan bedoel ik niet alleen het stukje direct achter de cabine, maar het hele rijtuig) ziet het er compleet anders uit, met precies dezelfde banken+bekleding als in Plan V.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
De kopcoupés hebben allemaal hun oude banken behouden omdat anders de deur naar de machinistencabine moest worden verplaatst denk ik. Bedoel je deze? Wel nieuwe stof, maar inderdaad oude banken.
Klopt 528 of 518 is het, deze heeft ergens midden in eens een Plan V stuk tussen zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.
[..]
Maak dan een perronnetje aan de lijn naar Arnhem bij Lunetten, en leg de nieuwe HOV-baan zo dat ie daar langs komt. Scheeltje een overbodige stop tussen Utrecht en Houten.
Ooh wacht! Ja, nu je het zegt: volgens mij is er één Plan V-bak omgebouwd om dienst te kunnen doen in een Plan T. Staat of stond in de openingswiki!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel een hele aparte T, die is aan een uiteinde gewoon zoals jij beschrijft, maar aan het andere eind van de trein (en dan bedoel ik niet alleen het stukje direct achter de cabine, maar het hele rijtuig) ziet het er compleet anders uit, met precies dezelfde banken+bekleding als in Plan V.
Je zou bijna denken dat het een gemengd treinstel is (dat ie dus een stukje geruild heeft met een V), maar direct achter de cabine zit geen open ruimte, maar twee aparte achtpersoons-coupés. Dat heb ik bij een V nog nooit gezien.
Dat mat '54 groen was wist ik, maar waarom een mat '64 groen spuitenquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:21 schreef Wadloper het volgende:
Originele kleurstelling van de mat 54 dacht ik
Dit is nu een historische trein, dit is de enige rijvaardige die nog bestaat
[afbeelding]
Die was oorspronkelijk ook groen, alleen daar was het niet zo lang Sommige stellen werden zelfs direct in het geel geleverd, maar niet allemaal dus: de nieuwe kleurstelling kwam door het grote plan 'spoorslag '70' of zo, mat' 64 kwam uit, u raad het al, 1964quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat mat '54 groen was wist ik, maar waarom een mat '64 groen spuiten![]()
An sich zal een tramlijn naar de uithof nog niet eens zo gek zijn. Als je ziet hoeveel bussen er rijden op de lijn naar de uni-campus, wat voor bussen dat zijn en hoevol ze zijn. Al moet ik wel zeggen dat een reguliere tram geen meerwaarde heeft boven de bussen (dubbelgelede, met 25meter net zo lang als een Haagse GTL) die de GVU nu rijdt. Een railverbinding zou dan wel van een lightrailniveau moeten zijn. Het doortrekken van de Connexxion sneltram zou wellicht kunnen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:58 schreef Willy84 het volgende:
Utrecht mag van mij wel weer een paar trammetjes krijgen. Wij hebben er nog wel wat over (oude meuk)
Beter voor het milieu, wordt altijd beter gewaardeerd, hogere reizigers aantallen, en het hoeft nog niet aanbesteed te worden![]()
Het is mij niet bekend of Stichting Mat'64 (op de foto) vandaag reed, Stichting Mat'54 reed vandaag wel (ik was mee:D). Zeker weten dat je niet die andere hebt gezien?quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:07 schreef Erasmo het volgende:
Deze:
[afbeelding]
Vandaag in Amersfoort gezienWaarom is ie eigenlijk groen?
Geen idee eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:11 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het is mij niet bekend of Stichting Mat'64 (op de foto) vandaag reed, Stichting Mat'54 reed vandaag wel (ik was mee:D). Zeker weten dat je niet die andere hebt gezien?
Die 54 glimt niet, de 64 welquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geen idee eerlijk gezegdWe rolden net langzaam Amersfoort binnen toen we langs een groene passagierstrein kwamen. Ik kon niet goed zien of het een mat '64 of een mat '54 was...
Ja dat valt me niet echt goed op vanuit een rijdende koploper ;')quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:19 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die 54 glimt niet, de 64 wel
En de 64 heeft een witte streep over de zijkant
Ah, gevonden (op http://www.timgoorman.nl/ttpnieuws.htm )quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ooh wacht! Ja, nu je het zegt: volgens mij is er één Plan V-bak omgebouwd om dienst te kunnen doen in een Plan T. Staat of stond in de openingswiki!
quote:Op 22 augustus 2002 is te Nieuw-Vennep brand gesticht in de Bk2 van treinstel 528. Deze bak is daarbij geheel uitgebrand.Op 4 september zijn de drie onbeschadigde bakken naar de Bokkeduinen gesleept, daar zouden de bruikbare onderdelen (generatoren, draaistellen) worden verwijderd t.b.v. andere stellen. Op 6 september 2002 echter strandde Plan T 521 met een binnenbrandje in de electrische installatie, waarop is besloten dit stel voor bakwisselen naar de Bokkeduinen te sturen. De 521 is met de B 528 op 13 september 2002 weer in dienst gekomen.
Er is vervolgens lang gesproken over het al dan niet ombouwen van een Bk-bak van Plan V voor de 528, en net toen algemeen was aangenomen dat dit niet meer zou gebeuren werd in april 2003 besloten om de 'overgebleven' Bk 424 toch om te bouwen! Hiertoe diende een motordraaistel vervangen te worden door een loopdraaistel, verder heeft de bak een kleine revisie gehad en is bijgeschilderd. Het interieur is gelukkig niet gewijzigd! De 528 is op 26 september 2003 afgeleverd.
Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
An sich zal een tramlijn naar de uithof nog niet eens zo gek zijn. Als je ziet hoeveel bussen er rijden op de lijn naar de uni-campus, wat voor bussen dat zijn en hoevol ze zijn. Al moet ik wel zeggen dat een reguliere tram geen meerwaarde heeft boven de bussen (dubbelgelede, met 25meter net zo lang als een Haagse GTL) die de GVU nu rijdt. Een railverbinding zou dan wel van een lightrailniveau moeten zijn. Het doortrekken van de Connexxion sneltram zou wellicht kunnen.
Voordeel van de tram is een vaste lijn, vrij vaste dienstregeling, snel optrekken / remmen. Maar als je nu ziet hoeveel studenten er mee gaan, is het eigenlijk te gek voor woorden dat er nog bussen rijden...quote:Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
Je hebt op route Utrecht CS-Uithof ook nog passagiers naar het Academisch Ziekenhuis die rond de bezoekuren er nog wel gebruik van maken. Maar zoals je zegt gaat het vooral om piekbelastingen op een relatief korte route. Met het huidige busmateriaal dat al net zolang is als een lange tram (25 meter) en ongeveer even veel passagiers kan vervoeren is de meerwaarde van trams niet zo groot.quote:Op zondag 31 december 2006 13:55 schreef Willy84 het volgende:
Nadeel aan een studentenlijntje is wel dat er in de spits 20 bussen per uur gaan. En dat keer bijna 150 per bus. Dan kan je wel een metro bouwen.
S'avonds rijd er echter 2 x per uur een bus ofzo. Je moet dus je hele duren trams aanschaffen die vervolgens het grootste gedeelte niks staan te doen. En in het weekend heb je er ook niks aan.
In Amsterdam (waar ik woon) heb je ook een zooitje toeristen. En is het de hele dag druk. Zowel doordeweeks als in het weekend. Zelfs op zondag (hele stad altijd open) is het gewoon proppen.
Dag-Vervoersbewijzen zijn geldig tot einde dienstregeling. Das om 04.00 in de morgen.quote:Op zondag 31 december 2006 20:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Weet iemand hier of een dagkaart na afstempelen óf 24 uur óf tot einde dienstregeling geldig is? In het laatste geval zou ik het wel een beetje laf vinden qua prijs ~ tijdsduur.
Zo te zien India ofzo, hoeveel mensen daar wel niet omkomen door hetzelfde te doen dat wil je ook niet weten!quote:
quote:Geplande Wijzigingen
van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal v.v.: trein ns.
waar: van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal in beide richtingen
geldigheid:
van 01-01-07, 08.05 uur
t/m 01-02-07, 09.30 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen: ns
oorzaak: aanrijding
gevolg: vertraging van 15 tot 30 min.
maatregel: minder treinen tot circa 8.30 uur
vervangende halte:
advies:
Ja new style enzoquote:Op zondag 31 december 2006 01:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Gave foto's weer ZCKleinere letters trouwens?
Ja vroeg hequote:Op zondag 31 december 2006 17:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wtf gek5 uur al op het station
*Is geïnteresseerd*quote:Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
[..]
*Is geïnteresseerd*
ohih? Wasda?![]()
De voorloper van de gedachte: OBJBCquote:Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
[..]
*Is geïnteresseerd*
ohih? Wasda?![]()
wat dat niet somdaquote:Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
Dat is Somdaquote:Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:28 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand ervaring met gruppespar van de DB?
Gok 3,50 m of zo ?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef thatsme het volgende:
[..]
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?
En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
wel een wilde gok denk ik.. ik ben bezig met een model, alleen hij oogt te smal. Nu heb ik uit een folder dat die 3,02 meter breed is. Echter de railhopper is 3,2m breed.quote:
Dat is een TEE uit Canada. Heeft daar lang staan rotten, is toen naar Nederland gehaald en staat nu in Zwolle te rottenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:31 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Wat is dit voor trein eigenlijk
3,02 meter klopt inderdaad. Een Railhopper is ook breder dan gebruikelijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:55 schreef thatsme het volgende:
[..]
wel een wilde gok denk ik.. ik ben bezig met een model, alleen hij oogt te smal. Nu heb ik uit een folder dat die 3,02 meter breed is. Echter de railhopper is 3,2m breed.
Die heeft toch alleen maar eerste klas?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat is een TEE uit Canada. Heeft daar lang staan rotten, is toen naar Nederland gehaald en staat nu in Zwolle te rotten
Het is de bedoeling het ding op te knappen...
http://www.stichtingtee.nl/
Klopt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die heeft toch alleen maar eerste klas?
Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:08 schreef Jerommeke.nl het volgende:
(De NS maakt geen vrienden.)
ik wil graag weten hoe dat precies werkt, krijg je dan 30 tickets ofzo? of 1 ticket voor de hele groep. En hoe zit dat dan met reserveringen etc.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef thatsme het volgende:
[..]
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?
En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
Inderdaad, helemaal mee eens. Voorheen was het ook nog we eens handig in die zin dat je dan lekker snel op de plek van bestemming was. Als ze nou die internationale niet vlak voor de reguliere IC lieten rijden, had me wat beter geleken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.
Iedereen kreeg bij mij (via www.treinreiswinkel.nl) gewoon z'n eigen ticket (vervoersbewijs) en de reserveringen zaten gebundeld (per plaats in de trein als het verspeid zat). Wil je zeker zijn van een plaats moet je reserveren en dat kost natuurlijk extra.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:11 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ik wil graag weten hoe dat precies werkt, krijg je dan 30 tickets ofzo? of 1 ticket voor de hele groep. En hoe zit dat dan met reserveringen etc.
Een SM'90 was toch zo breed dat ze de overweg-bomen moesten aanpassenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:10 schreef Carport het volgende:
[..]
3,02 meter klopt inderdaad. Een Railhopper is ook breder dan gebruikelijk.
Zeg maar een soort wintersport-skitrein. Elke vrijdag vanaf Rotterdam via Roosendaal en via Belgie naar Oostenrijk. Zondag ochtend komt ie terug in Nederland. Deze wordt getrokken in Nederland door een Belgische Lok, 1180 (Die Benelux lok's) of door een lok uit de serie 2550 (de Belgische Railion Cargo lok)quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:47 schreef italiaan1987 het volgende:
wat is die berglandexpres voor trein en wat is de dienstregeling daarvan?
ik zie Belgische couchette rijtuigen...ging vroeger daarmee van brussel naar Rome.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef 456 het volgende:
Het is niet een soort skitrein, het IS een skitrein
In principe wordt de BEx getrokken door 25.5.
De reden van die 11.8 was omdat de NMBS was vergeten een 25.5 te stellen en daarom werd (vooralsnog 1 malig) de op reserve staande 11.8 gebruikt.
Dienstregeling staat ook op http://www.rolandrail.net/drgl/alpski.htm (incl. ledig mat ritten).
Voor meer foto's check http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3191269 . De 6e foto is de Bergland, zoals elke week rijdend vanaf Aachen met een SBB Cargo loc.
Kijk ook eens op http://www.iryc.net/. Vorig jaar hebben een aantal van deze site een rit gemaakt en erg mooie fotos gemaakt in Brenner!
Klopt, dit zijn i5 rijtuigen van de NMBS. Bergland Expres huurt deze van de belgische spoorwegen. Die i5'en worden na dit winterseizoen verkocht aan Kazachstan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:38 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ik zie Belgische couchette rijtuigen...ging vroeger daarmee van brussel naar Rome.
Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meerquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Tot waar en hoe was dat?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meer
jaa naar tjechie,hongarije en slovenie/kroatiequote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Staat in de planning voor april/mei.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Dat wel natuurlijk!quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Overstap in Berlijn is 10x vetter dan die EuroNight Jan Kiepura (denk ik)
Fles, aan één keer raden genoeg, en ja, zijn geïllustreerde verslag staat op ohih en hierquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meer
Ik ben naar Praag geweest, via Berlijn. (volgens mij rijdt je dan alleen maar in treinen van de DB overigens). Is dat wat je ook bedoelt of wil je dieper achter het ijzeren gordijn?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
die trein in berlijn naar praag komt uit denemarken dacht ik...is het dan tog een duitse trein?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben naar Praag geweest, via Berlijn. (volgens mij rijdt je dan alleen maar in treinen van de DB overigens). Is dat wat je ook bedoelt of wil je dieper achter het ijzeren gordijn?
Studeer je nog? Zo ja: dan is die studiefinanciering net zo nutteloos als het loon van die HC's.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:23 schreef groningerstudent het volgende:
Weten we dus meteen weer waar je voor betaald...![]()
Donderdagmiddag in Groningen, jongelui steken vier sporen over om van 4B naar 6B te kunnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:31 schreef blup het volgende:
Waarom je niet 't spoor moet oversteken om op 't perron tekomen.
http://www.youtube.com/watch?v=L_g_UrgROBI
Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Studeer je nog? Zo ja: dan is die studiefinanciering net zo nutteloos als het loon van die HC's.
Echt, ik ben in zo'n onwijze zeikbui vandaag, niet normaal meer. Zo maar ff naar de plee.
Die basisbeurs+OV heb je dus wel gehad en je OV is vele malen meer waard dan wat je er uiteindelijk voor betaald. Niet al teveel zeuren.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:17 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.
Uiteindelijk betaal je het ook wel weer terug via de belastingquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:17 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.
En maar goed ook!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:04 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Donderdagmiddag in Groningen, jongelui steken vier sporen over om van 4B naar 6B te kunnen.Ze kregen wel een bon.
![]()
Ja dat heet natuurlijke selectie!quote:Op zondag 7 januari 2007 11:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En maar goed ook!
Zulke gasten verdienen het om een flinke boete te krijgen, je zal maar net zien dat er een trein afgerangeerd wordt, en hun stappen net het spoor op
En daar zijn de Darwin Awards weer voor in het leven geroepen. Is ook nog een aardige film van gemaakt over een aantal van de bekendste awardwinnaars.quote:
Nee, doordat hij nu geintegreerd is met de normale IC dienst, is de reistijd zelfs ietsje korter geworden. Zeker het stuk Amersfoort - Amsterdam: daar deed deze trein in oude vorm 3 kwartier over (achter de sneltrein aanhobbelend), nu net iets meer dan een half uur...quote:Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.
Of klopt deze roddel niet?
Die stonden in Schin op Geul afgelopen zomer alquote:Op zondag 7 januari 2007 12:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ontopic: Het viel me op dat bij overwegen en aan het einde van de perrons nieuwe bordjes staan sind kort. De kleine posters met teksten als "Een stukje afsnijden?" met daarbij een dreigende en face van een koploper worden vergezeld door gele bordjes van Prorail. Die ook te vinden zijn bij overwegen en andere toegangen tot het spoor.
Hopen dat je als verzamelaar nog een kans krijgt iets leuks uit die dingen te slopenquote:Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden.Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop"quote:Op zondag 7 januari 2007 14:04 schreef 456 het volgende:
Liever gisteren dan vandaag al die mat64 meuk eruit!
Overigens Robin, mat64 aka Plan T / Plan V is niet gelijk aan hondekoppen. Hondekoppen was Mat54. Een niet vaak gebruikte bijnaam voor mat64 was apenkop.
Die nieuwe sprinters, waar men het nu toch al minstens 3 jaar over heeft, komen er vanaf 2008. Dus minstens 4 jaar nog zullen de meeste van die apenkoppen nog wel rondrijden.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden.Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Dat is idd wel lolligquote:Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop".
Hondekoppen zijn in januari 1996 uit dienst gegaan. Plan T en V wordt de komende jaren uit dienst genomen, omdat ze worden opgevolgd door een nieuw type Sprinter (dus geen SGMm). Maar dat is pas vanaf 2008 geloof ik. Voorlopig kan Plan T/V nog niet worden gemist.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.
Of klopt deze roddel niet?
Ik vermoed dat ze de mDDM wel maken, die is te kostbaar (ik weet even niet zeker meer of ie al was binnengenomen). Het Bv rijtuig dat er aan vast zat, is doorgezakt en kan volgens mij als verloren worden beschouwd. Maar waar ze nu staan en wat de status is: geen idee.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:13 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand eigenlijk of die DD-AR 7810, die bij Zwolle in brand stond op die brug, die 2 rijtuigen gesloopt worden?
Of worden ze opgeknapt?
En als ze gesloopt worden, weet iemand ook waar?
Mooie foto Alex, ik heb m (als je het goed vind tenminste) als wallpaper ingesteld ^^quote:Op zondag 7 januari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: IRM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
't Was een motorrijtuig volgens mij. Die hebben een vrij bijzondere status, dus die zullen ze wat eerder opknappen. Een stuurstand zal ook een vrij hoge prio hebben vermoed ik.quote:Op zondag 7 januari 2007 19:50 schreef Wadloper het volgende:
Die stuurstand kunnen ze heel misschien nog maken dus, maar wordt dat niet erg kostbaar?
Ik vind het een complimentquote:Op zondag 7 januari 2007 21:12 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Mooie foto Alex, ik heb m (als je het goed vind tenminste) als wallpaper ingesteld ^^![]()
![]()
![]()
Ja ik ben erg raar![]()
![]()
![]()
't Is dan ook een leuke fotoquote:
ja! Ik was op weg naar de bussen, om daar foto's van te maken, en opeens zag ik die IRM binnenkomen, vlak naast me ook nog eens!quote:Op zondag 7 januari 2007 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is dan ook een leuke fotoHandig hè, die trappetjes op 't CS!
Het was inderdaad het motorrijtuig, bij de brand in Putten afgelopen december was het de stuurstand, het andere uiteinde van de trein dus. Nu kunnen ze van de twee onbeschadigde helften tenminste weer een complete set maken (of zouden ze dat al gedaan hebben?)quote:Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Was een motorrijtuig volgens mij. Die hebben een vrij bijzondere status, dus die zullen ze wat eerder opknappen. Een stuurstand zal ook een vrij hoge prio hebben vermoed ik.
Ik was het niet!quote:Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop".
Ze zijn inderdaad afgeleid van een Duits model, alleen niet van het model dat in Enschede komt (dat is de Talent, een dieseltrein), maar van de 'Baureihe 425', deze treinen dus:quote:
Hij is een tijdje gedeeltelijk gedeklasseerd geweest, maar toen ik 'm tegenkwam was ie weer half eerste klas...quote:Op maandag 8 januari 2007 11:18 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Gisteravond de 4444 vanuit Leeuwarden, ik dacht hier gelezen te hebben dat deze niet meer bestond? In ieder geval veel te druk door die klote eerste klas
Ik dacht dat de 4444 weer een normaal 4tje zou worden met zijn eigen oude nummer en maar één bak eersteklas. Hoe makkelijk is het eigenlijk om in dergelijke treinstellen bakken te wisselen?quote:Op maandag 8 januari 2007 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij is een tijdje gedeeltelijk gedeklasseerd geweest, maar toen ik 'm tegenkwam was ie weer half eerste klas...
Niet moeilijk, maar het is niet zo dat ze een tweedeklasse bak op voorraad hebben ergens. Wat ze bij de 4231 (of zo?) hebben gedaan is het tweedeklas interieur eruit, en eersteklas erin. Vervolgens vernummerd naar 4444. Terugbouwen is dus niet zomaar even gebeurd. Wel staat de grote revisie op stapel, en daar wordt het stel teruggebouwd.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik dacht dat de 4444 weer een normaal 4tje zou worden met zijn eigen oude nummer en maar één bak eersteklas. Hoe makkelijk is het eigenlijk om in dergelijke treinstellen bakken te wisselen?
Ik ben naar Kiev geweest. Met een overstap in Berlijn op zo'n trein met slaapcoupés enzo (reis van 24 uur vanaf berlijn). Maar je moet eigenlijk even ergen Ultra_Ivo opzoeken hier op Fok die is volgens mij heel regelmatig met de trein die kant op geweest.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tot waar en hoe was dat?Ik zit er over te denken om aankomende zomer met mijn vader naar Moskou te gaan
![]()
Het bijschrift van de foto is niet geheel compleetquote:Op zondag 7 januari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: IRM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
dan nog halen ze de DRGL nietquote:Op maandag 8 januari 2007 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dit weekend is er GTW gemeld op Groningen-Delfzijl/Roodeschool en vandaag alweer op Leeuwarden-Groningen. Het gaat de goede kant op met de inzet van de stelletjes. Wel is de inzet op deze trajecten incidenteel nog, maar als er nog enkele stelletjes bijkomen, dan is het natuurlijk een andere zaak en kan Veolivla over genoeg stellen beschikken.
nja ze moeten wel random in zetten denk ik? ze hebben anders denk ik ook materiaal te kort, en tevens kan je dan de trein de schuld geven bij vertraging,quote:Op maandag 8 januari 2007 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt met de GTW'tjes op andere trajecten best aardig te gaan, al zijn ze wel in de rustige uren nog ingezet, maar toch.
En over Veolivla: Succes![]()
zekersquote:Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
als ze even niets anders hebben of ze hebben er zin in, dan zullen ze wel wat GTW inzetten, dat is tenminste op Lw-Gn het geval. Materieeloverbrenging is een hele goede reden om een slagje GTW te doen.
De 6400/6500 loc stamt uit eind jaren '80, begin jaren '90 en is dieselelektrisch. Die ACTS loc is, afhankelijk van welke het is, een paar jaar tot een paar maanden oud.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn allebei dieselhydraulische locomotieven gebouwd door Vossloh MaK in Kiel.
Alleen is de 7100 serie (type G1206) volgens mij veeeeel nieuwer dan de 6400en
atleast they can do the same workquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 6400/6500 loc stamt uit eind jaren '80, begin jaren '90 en is dieselelektrisch. Die ACTS loc is, afhankelijk van welke het is, een paar jaar tot een paar maanden oud.Verder zijn de locs behoorlijk verschillend volgens mij.
Rijdt er dagelijksquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat rijd er nou op Zwolle - nijmegen op zaterdag?
Plan V dacht ik?
geloof dat ook de NS maar wat random matt in zet ? :-)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |