Dat is een TEE uit Canada. Heeft daar lang staan rotten, is toen naar Nederland gehaald en staat nu in Zwolle te rottenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:31 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Wat is dit voor trein eigenlijk
3,02 meter klopt inderdaad. Een Railhopper is ook breder dan gebruikelijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:55 schreef thatsme het volgende:
[..]
wel een wilde gok denk ik.. ik ben bezig met een model, alleen hij oogt te smal. Nu heb ik uit een folder dat die 3,02 meter breed is. Echter de railhopper is 3,2m breed.
Die heeft toch alleen maar eerste klas?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat is een TEE uit Canada. Heeft daar lang staan rotten, is toen naar Nederland gehaald en staat nu in Zwolle te rotten
Het is de bedoeling het ding op te knappen...
http://www.stichtingtee.nl/
Klopt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die heeft toch alleen maar eerste klas?
Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:08 schreef Jerommeke.nl het volgende:
(De NS maakt geen vrienden.)
ik wil graag weten hoe dat precies werkt, krijg je dan 30 tickets ofzo? of 1 ticket voor de hele groep. En hoe zit dat dan met reserveringen etc.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef thatsme het volgende:
[..]
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?
En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
Inderdaad, helemaal mee eens. Voorheen was het ook nog we eens handig in die zin dat je dan lekker snel op de plek van bestemming was. Als ze nou die internationale niet vlak voor de reguliere IC lieten rijden, had me wat beter geleken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.
Iedereen kreeg bij mij (via www.treinreiswinkel.nl) gewoon z'n eigen ticket (vervoersbewijs) en de reserveringen zaten gebundeld (per plaats in de trein als het verspeid zat). Wil je zeker zijn van een plaats moet je reserveren en dat kost natuurlijk extra.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:11 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ik wil graag weten hoe dat precies werkt, krijg je dan 30 tickets ofzo? of 1 ticket voor de hele groep. En hoe zit dat dan met reserveringen etc.
Een SM'90 was toch zo breed dat ze de overweg-bomen moesten aanpassenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:10 schreef Carport het volgende:
[..]
3,02 meter klopt inderdaad. Een Railhopper is ook breder dan gebruikelijk.
Zeg maar een soort wintersport-skitrein. Elke vrijdag vanaf Rotterdam via Roosendaal en via Belgie naar Oostenrijk. Zondag ochtend komt ie terug in Nederland. Deze wordt getrokken in Nederland door een Belgische Lok, 1180 (Die Benelux lok's) of door een lok uit de serie 2550 (de Belgische Railion Cargo lok)quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:47 schreef italiaan1987 het volgende:
wat is die berglandexpres voor trein en wat is de dienstregeling daarvan?
ik zie Belgische couchette rijtuigen...ging vroeger daarmee van brussel naar Rome.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef 456 het volgende:
Het is niet een soort skitrein, het IS een skitrein
In principe wordt de BEx getrokken door 25.5.
De reden van die 11.8 was omdat de NMBS was vergeten een 25.5 te stellen en daarom werd (vooralsnog 1 malig) de op reserve staande 11.8 gebruikt.
Dienstregeling staat ook op http://www.rolandrail.net/drgl/alpski.htm (incl. ledig mat ritten).
Voor meer foto's check http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3191269 . De 6e foto is de Bergland, zoals elke week rijdend vanaf Aachen met een SBB Cargo loc.
Kijk ook eens op http://www.iryc.net/. Vorig jaar hebben een aantal van deze site een rit gemaakt en erg mooie fotos gemaakt in Brenner!
Klopt, dit zijn i5 rijtuigen van de NMBS. Bergland Expres huurt deze van de belgische spoorwegen. Die i5'en worden na dit winterseizoen verkocht aan Kazachstan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:38 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ik zie Belgische couchette rijtuigen...ging vroeger daarmee van brussel naar Rome.
Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meerquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Tot waar en hoe was dat?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meer
jaa naar tjechie,hongarije en slovenie/kroatiequote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Staat in de planning voor april/mei.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Dat wel natuurlijk!quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Overstap in Berlijn is 10x vetter dan die EuroNight Jan Kiepura (denk ik)
Fles, aan één keer raden genoeg, en ja, zijn geïllustreerde verslag staat op ohih en hierquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meer
Ik ben naar Praag geweest, via Berlijn. (volgens mij rijdt je dan alleen maar in treinen van de DB overigens). Is dat wat je ook bedoelt of wil je dieper achter het ijzeren gordijn?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
die trein in berlijn naar praag komt uit denemarken dacht ik...is het dan tog een duitse trein?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben naar Praag geweest, via Berlijn. (volgens mij rijdt je dan alleen maar in treinen van de DB overigens). Is dat wat je ook bedoelt of wil je dieper achter het ijzeren gordijn?
Studeer je nog? Zo ja: dan is die studiefinanciering net zo nutteloos als het loon van die HC's.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:23 schreef groningerstudent het volgende:
Weten we dus meteen weer waar je voor betaald...![]()
Donderdagmiddag in Groningen, jongelui steken vier sporen over om van 4B naar 6B te kunnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:31 schreef blup het volgende:
Waarom je niet 't spoor moet oversteken om op 't perron tekomen.
http://www.youtube.com/watch?v=L_g_UrgROBI
Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Studeer je nog? Zo ja: dan is die studiefinanciering net zo nutteloos als het loon van die HC's.
Echt, ik ben in zo'n onwijze zeikbui vandaag, niet normaal meer. Zo maar ff naar de plee.
Die basisbeurs+OV heb je dus wel gehad en je OV is vele malen meer waard dan wat je er uiteindelijk voor betaald. Niet al teveel zeuren.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:17 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.
Uiteindelijk betaal je het ook wel weer terug via de belastingquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:17 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.
En maar goed ook!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:04 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Donderdagmiddag in Groningen, jongelui steken vier sporen over om van 4B naar 6B te kunnen.Ze kregen wel een bon.
![]()
Ja dat heet natuurlijke selectie!quote:Op zondag 7 januari 2007 11:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En maar goed ook!
Zulke gasten verdienen het om een flinke boete te krijgen, je zal maar net zien dat er een trein afgerangeerd wordt, en hun stappen net het spoor op
En daar zijn de Darwin Awards weer voor in het leven geroepen. Is ook nog een aardige film van gemaakt over een aantal van de bekendste awardwinnaars.quote:
Nee, doordat hij nu geintegreerd is met de normale IC dienst, is de reistijd zelfs ietsje korter geworden. Zeker het stuk Amersfoort - Amsterdam: daar deed deze trein in oude vorm 3 kwartier over (achter de sneltrein aanhobbelend), nu net iets meer dan een half uur...quote:Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.
Of klopt deze roddel niet?
Die stonden in Schin op Geul afgelopen zomer alquote:Op zondag 7 januari 2007 12:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ontopic: Het viel me op dat bij overwegen en aan het einde van de perrons nieuwe bordjes staan sind kort. De kleine posters met teksten als "Een stukje afsnijden?" met daarbij een dreigende en face van een koploper worden vergezeld door gele bordjes van Prorail. Die ook te vinden zijn bij overwegen en andere toegangen tot het spoor.
Hopen dat je als verzamelaar nog een kans krijgt iets leuks uit die dingen te slopenquote:Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden.Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop"quote:Op zondag 7 januari 2007 14:04 schreef 456 het volgende:
Liever gisteren dan vandaag al die mat64 meuk eruit!
Overigens Robin, mat64 aka Plan T / Plan V is niet gelijk aan hondekoppen. Hondekoppen was Mat54. Een niet vaak gebruikte bijnaam voor mat64 was apenkop.
Die nieuwe sprinters, waar men het nu toch al minstens 3 jaar over heeft, komen er vanaf 2008. Dus minstens 4 jaar nog zullen de meeste van die apenkoppen nog wel rondrijden.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden.Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Dat is idd wel lolligquote:Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop".
Hondekoppen zijn in januari 1996 uit dienst gegaan. Plan T en V wordt de komende jaren uit dienst genomen, omdat ze worden opgevolgd door een nieuw type Sprinter (dus geen SGMm). Maar dat is pas vanaf 2008 geloof ik. Voorlopig kan Plan T/V nog niet worden gemist.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.
Of klopt deze roddel niet?
Ik vermoed dat ze de mDDM wel maken, die is te kostbaar (ik weet even niet zeker meer of ie al was binnengenomen). Het Bv rijtuig dat er aan vast zat, is doorgezakt en kan volgens mij als verloren worden beschouwd. Maar waar ze nu staan en wat de status is: geen idee.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:13 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand eigenlijk of die DD-AR 7810, die bij Zwolle in brand stond op die brug, die 2 rijtuigen gesloopt worden?
Of worden ze opgeknapt?
En als ze gesloopt worden, weet iemand ook waar?
Mooie foto Alex, ik heb m (als je het goed vind tenminste) als wallpaper ingesteld ^^quote:Op zondag 7 januari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: IRM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
't Was een motorrijtuig volgens mij. Die hebben een vrij bijzondere status, dus die zullen ze wat eerder opknappen. Een stuurstand zal ook een vrij hoge prio hebben vermoed ik.quote:Op zondag 7 januari 2007 19:50 schreef Wadloper het volgende:
Die stuurstand kunnen ze heel misschien nog maken dus, maar wordt dat niet erg kostbaar?
Ik vind het een complimentquote:Op zondag 7 januari 2007 21:12 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Mooie foto Alex, ik heb m (als je het goed vind tenminste) als wallpaper ingesteld ^^![]()
![]()
![]()
Ja ik ben erg raar![]()
![]()
![]()
't Is dan ook een leuke fotoquote:
ja! Ik was op weg naar de bussen, om daar foto's van te maken, en opeens zag ik die IRM binnenkomen, vlak naast me ook nog eens!quote:Op zondag 7 januari 2007 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is dan ook een leuke fotoHandig hè, die trappetjes op 't CS!
Het was inderdaad het motorrijtuig, bij de brand in Putten afgelopen december was het de stuurstand, het andere uiteinde van de trein dus. Nu kunnen ze van de twee onbeschadigde helften tenminste weer een complete set maken (of zouden ze dat al gedaan hebben?)quote:Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Was een motorrijtuig volgens mij. Die hebben een vrij bijzondere status, dus die zullen ze wat eerder opknappen. Een stuurstand zal ook een vrij hoge prio hebben vermoed ik.
Ik was het niet!quote:Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop".
Ze zijn inderdaad afgeleid van een Duits model, alleen niet van het model dat in Enschede komt (dat is de Talent, een dieseltrein), maar van de 'Baureihe 425', deze treinen dus:quote:
Hij is een tijdje gedeeltelijk gedeklasseerd geweest, maar toen ik 'm tegenkwam was ie weer half eerste klas...quote:Op maandag 8 januari 2007 11:18 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Gisteravond de 4444 vanuit Leeuwarden, ik dacht hier gelezen te hebben dat deze niet meer bestond? In ieder geval veel te druk door die klote eerste klas
Ik dacht dat de 4444 weer een normaal 4tje zou worden met zijn eigen oude nummer en maar één bak eersteklas. Hoe makkelijk is het eigenlijk om in dergelijke treinstellen bakken te wisselen?quote:Op maandag 8 januari 2007 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij is een tijdje gedeeltelijk gedeklasseerd geweest, maar toen ik 'm tegenkwam was ie weer half eerste klas...
Niet moeilijk, maar het is niet zo dat ze een tweedeklasse bak op voorraad hebben ergens. Wat ze bij de 4231 (of zo?) hebben gedaan is het tweedeklas interieur eruit, en eersteklas erin. Vervolgens vernummerd naar 4444. Terugbouwen is dus niet zomaar even gebeurd. Wel staat de grote revisie op stapel, en daar wordt het stel teruggebouwd.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik dacht dat de 4444 weer een normaal 4tje zou worden met zijn eigen oude nummer en maar één bak eersteklas. Hoe makkelijk is het eigenlijk om in dergelijke treinstellen bakken te wisselen?
Ik ben naar Kiev geweest. Met een overstap in Berlijn op zo'n trein met slaapcoupés enzo (reis van 24 uur vanaf berlijn). Maar je moet eigenlijk even ergen Ultra_Ivo opzoeken hier op Fok die is volgens mij heel regelmatig met de trein die kant op geweest.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tot waar en hoe was dat?Ik zit er over te denken om aankomende zomer met mijn vader naar Moskou te gaan
![]()
Het bijschrift van de foto is niet geheel compleetquote:Op zondag 7 januari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: IRM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
dan nog halen ze de DRGL nietquote:Op maandag 8 januari 2007 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dit weekend is er GTW gemeld op Groningen-Delfzijl/Roodeschool en vandaag alweer op Leeuwarden-Groningen. Het gaat de goede kant op met de inzet van de stelletjes. Wel is de inzet op deze trajecten incidenteel nog, maar als er nog enkele stelletjes bijkomen, dan is het natuurlijk een andere zaak en kan Veolivla over genoeg stellen beschikken.
nja ze moeten wel random in zetten denk ik? ze hebben anders denk ik ook materiaal te kort, en tevens kan je dan de trein de schuld geven bij vertraging,quote:Op maandag 8 januari 2007 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt met de GTW'tjes op andere trajecten best aardig te gaan, al zijn ze wel in de rustige uren nog ingezet, maar toch.
En over Veolivla: Succes![]()
zekersquote:Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
als ze even niets anders hebben of ze hebben er zin in, dan zullen ze wel wat GTW inzetten, dat is tenminste op Lw-Gn het geval. Materieeloverbrenging is een hele goede reden om een slagje GTW te doen.
De 6400/6500 loc stamt uit eind jaren '80, begin jaren '90 en is dieselelektrisch. Die ACTS loc is, afhankelijk van welke het is, een paar jaar tot een paar maanden oud.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn allebei dieselhydraulische locomotieven gebouwd door Vossloh MaK in Kiel.
Alleen is de 7100 serie (type G1206) volgens mij veeeeel nieuwer dan de 6400en
atleast they can do the same workquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 6400/6500 loc stamt uit eind jaren '80, begin jaren '90 en is dieselelektrisch. Die ACTS loc is, afhankelijk van welke het is, een paar jaar tot een paar maanden oud.Verder zijn de locs behoorlijk verschillend volgens mij.
Rijdt er dagelijksquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat rijd er nou op Zwolle - nijmegen op zaterdag?
Plan V dacht ik?
geloof dat ook de NS maar wat random matt in zet ? :-)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |