abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45106524
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.

Of klopt deze roddel niet?
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden. Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:59:46 #152
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45106937
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:28 schreef Fixers het volgende:

[..]
Ontopic: Het viel me op dat bij overwegen en aan het einde van de perrons nieuwe bordjes staan sind kort. De kleine posters met teksten als "Een stukje afsnijden?" met daarbij een dreigende en face van een koploper worden vergezeld door gele bordjes van Prorail. Die ook te vinden zijn bij overwegen en andere toegangen tot het spoor.
Die stonden in Schin op Geul afgelopen zomer al
  zondag 7 januari 2007 @ 14:00:27 #153
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45106960
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden. Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Hopen dat je als verzamelaar nog een kans krijgt iets leuks uit die dingen te slopen (Als ze gesloopt worden he, nu nog niet natuurlijk )
  zondag 7 januari 2007 @ 14:04:30 #154
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_45107095
Liever gisteren dan vandaag al die mat64 meuk eruit!

Overigens Robin, mat64 aka Plan T / Plan V is niet gelijk aan hondekoppen. Hondekoppen was Mat54. Een niet vaak gebruikte bijnaam voor mat64 was apenkop.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_45108735
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:04 schreef 456 het volgende:
Liever gisteren dan vandaag al die mat64 meuk eruit!

Overigens Robin, mat64 aka Plan T / Plan V is niet gelijk aan hondekoppen. Hondekoppen was Mat54. Een niet vaak gebruikte bijnaam voor mat64 was apenkop.
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop" .
pi_45110900
Ik he gister ook eindleijk weer eens in een apenkop gereden, Plan V Van Voorburg nara Den haag centraal, had het preceis aan tijd om ff rustig te pissen
pi_45112758
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden. Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Die nieuwe sprinters, waar men het nu toch al minstens 3 jaar over heeft, komen er vanaf 2008. Dus minstens 4 jaar nog zullen de meeste van die apenkoppen nog wel rondrijden.
  zondag 7 januari 2007 @ 17:02:04 #158
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45113198
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop" .
Dat is idd wel lollig
  zondag 7 januari 2007 @ 17:06:41 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45113365
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.

Of klopt deze roddel niet?
Hondekoppen zijn in januari 1996 uit dienst gegaan. Plan T en V wordt de komende jaren uit dienst genomen, omdat ze worden opgevolgd door een nieuw type Sprinter (dus geen SGMm). Maar dat is pas vanaf 2008 geloof ik. Voorlopig kan Plan T/V nog niet worden gemist.

Oh wacht, Spuit 11.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 januari 2007 @ 17:13:25 #160
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45113604
Weet iemand eigenlijk of die DD-AR 7810, die bij Zwolle in brand stond op die brug, die 2 rijtuigen gesloopt worden?
Of worden ze opgeknapt?
En als ze gesloopt worden, weet iemand ook waar?
  zondag 7 januari 2007 @ 17:47:38 #161
86072 thatsme
and That's you!
pi_45114290


[ Bericht 100% gewijzigd door thatsme op 07-01-2007 17:51:24 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 7 januari 2007 @ 18:06:59 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45114887
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:13 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand eigenlijk of die DD-AR 7810, die bij Zwolle in brand stond op die brug, die 2 rijtuigen gesloopt worden?
Of worden ze opgeknapt?
En als ze gesloopt worden, weet iemand ook waar?
Ik vermoed dat ze de mDDM wel maken, die is te kostbaar (ik weet even niet zeker meer of ie al was binnengenomen). Het Bv rijtuig dat er aan vast zat, is doorgezakt en kan volgens mij als verloren worden beschouwd. Maar waar ze nu staan en wat de status is: geen idee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45117637
Ze zullen natuurlijk in Haarlem staan, daar zit de hoofdwerkplaats, revisieplaats enzo
  zondag 7 januari 2007 @ 19:50:51 #164
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45118826
Die stuurstand kunnen ze heel misschien nog maken dus, maar wordt dat niet erg kostbaar?
pi_45119349

Merk en type: IRM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
pi_45122471
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: IRM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Mooie foto Alex, ik heb m (als je het goed vind tenminste) als wallpaper ingesteld ^^

Ja ik ben erg raar
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zondag 7 januari 2007 @ 22:13:56 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45125661
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:50 schreef Wadloper het volgende:
Die stuurstand kunnen ze heel misschien nog maken dus, maar wordt dat niet erg kostbaar?
't Was een motorrijtuig volgens mij. Die hebben een vrij bijzondere status, dus die zullen ze wat eerder opknappen. Een stuurstand zal ook een vrij hoge prio hebben vermoed ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45125696
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:12 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Mooie foto Alex, ik heb m (als je het goed vind tenminste) als wallpaper ingesteld ^^

Ja ik ben erg raar
Ik vind het een compliment
  zondag 7 januari 2007 @ 22:19:22 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45125930
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik vind het een compliment
't Is dan ook een leuke foto Handig hè, die trappetjes op 't CS!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45126143
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is dan ook een leuke foto Handig hè, die trappetjes op 't CS!
ja! Ik was op weg naar de bussen, om daar foto's van te maken, en opeens zag ik die IRM binnenkomen, vlak naast me ook nog eens!


Jammer dat ik mn zoomlens niet bij me had, dan was de foto nog wat mooie geweest
  zondag 7 januari 2007 @ 23:18:53 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45128532
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Was een motorrijtuig volgens mij. Die hebben een vrij bijzondere status, dus die zullen ze wat eerder opknappen. Een stuurstand zal ook een vrij hoge prio hebben vermoed ik.
Het was inderdaad het motorrijtuig, bij de brand in Putten afgelopen december was het de stuurstand, het andere uiteinde van de trein dus. Nu kunnen ze van de twee onbeschadigde helften tenminste weer een complete set maken (of zouden ze dat al gedaan hebben?)
  maandag 8 januari 2007 @ 00:07:10 #172
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_45130141
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop" .
Ik was het niet!


Die nieuwe sprinters waar over gesproken wordt, wat zijn dat voor dingen? Zijn dat afgeleiden van die serie (wiens naam mij even is ontschoten) die in duitsland als stoptrein rijden? (Die ook in Enschede rijden)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  maandag 8 januari 2007 @ 00:28:53 #173
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45130880
Om even een bericht van pagina 1 te qouten, de nieuwe sprinters gaan er zo uitzien:
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:25 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Ze zijn inderdaad afgeleid van een Duits model, alleen niet van het model dat in Enschede komt (dat is de Talent, een dieseltrein), maar van de 'Baureihe 425', deze treinen dus:

Die zijn overigens wel van dezelfde fabrikant als de Talent, wat tevens al vanaf de jaren '70 (laatse reeks Plan V) de fabrikant is van bijna alle reizigerstreinen van NS.
pi_45137362
Gisteravond de 4444 vanuit Leeuwarden, ik dacht hier gelezen te hebben dat deze niet meer bestond? In ieder geval veel te druk door die klote eerste klas
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:50:17 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45138206
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:18 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Gisteravond de 4444 vanuit Leeuwarden, ik dacht hier gelezen te hebben dat deze niet meer bestond? In ieder geval veel te druk door die klote eerste klas
Hij is een tijdje gedeeltelijk gedeklasseerd geweest, maar toen ik 'm tegenkwam was ie weer half eerste klas...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45138486
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hij is een tijdje gedeeltelijk gedeklasseerd geweest, maar toen ik 'm tegenkwam was ie weer half eerste klas...
Ik dacht dat de 4444 weer een normaal 4tje zou worden met zijn eigen oude nummer en maar één bak eersteklas. Hoe makkelijk is het eigenlijk om in dergelijke treinstellen bakken te wisselen?
  maandag 8 januari 2007 @ 14:19:09 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45142076
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik dacht dat de 4444 weer een normaal 4tje zou worden met zijn eigen oude nummer en maar één bak eersteklas. Hoe makkelijk is het eigenlijk om in dergelijke treinstellen bakken te wisselen?
Niet moeilijk, maar het is niet zo dat ze een tweedeklasse bak op voorraad hebben ergens. Wat ze bij de 4231 (of zo?) hebben gedaan is het tweedeklas interieur eruit, en eersteklas erin. Vervolgens vernummerd naar 4444. Terugbouwen is dus niet zomaar even gebeurd. Wel staat de grote revisie op stapel, en daar wordt het stel teruggebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 januari 2007 @ 14:48:13 #178
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45143081
Ze zouden natuurlijk wel de oude tweedeklasse banken uit de 4011 erin kunnen gooien, dat is het probleem niet, maar met die revisie van de rest zullen ze daar niet zomaar tijd voor hebben denk ik.

Voor dat de 4444 wordt gereviseerd, dat zal nog wel even duren, want ze beginnen met de drietjes, daar verwachten ze drie jaar over te gaan doen (een stel tegelijk, en daar hebben ze 9 dagen voor nodig meen ik ergens gelezen te hebben.

Daarna komen de viertjes pas aan de beurt, dus het zou goed kunnen dat de 4444 nog jaren in deze staat blijft rondrijden.
pi_45146284
ACTS Leeuwarden2 Shuttle (de maandagmiddag trein van de Houtrakpolder naar Leeuwarden) dit keer met een 7100



Dat was dus wel even erg mooi, vooral omdat de zon hier WEL al de hele dag schijnt
  maandag 8 januari 2007 @ 19:49:50 #180
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45153928
Die 7100... Is dat nou een hele andere loc, of is het gewoon een omgenummerde 6400?
pi_45154123
Het zijn allebei dieselhydraulische locomotieven gebouwd door Vossloh MaK in Kiel.

Alleen is de 7100 serie (type G1206) volgens mij veeeeel nieuwer dan de 6400en
pi_45154680
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Tot waar en hoe was dat? Ik zit er over te denken om aankomende zomer met mijn vader naar Moskou te gaan
Ik ben naar Kiev geweest. Met een overstap in Berlijn op zo'n trein met slaapcoupés enzo (reis van 24 uur vanaf berlijn). Maar je moet eigenlijk even ergen Ultra_Ivo opzoeken hier op Fok die is volgens mij heel regelmatig met de trein die kant op geweest.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 januari 2007 @ 21:39:50 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45159154
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: IRM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Het bijschrift van de foto is niet geheel compleet

Het is een IRM IV gekoppeld met een VI
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 januari 2007 @ 21:42:28 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45159303
Dit weekend is er GTW gemeld op Groningen-Delfzijl/Roodeschool en vandaag alweer op Leeuwarden-Groningen. Het gaat de goede kant op met de inzet van de stelletjes. Wel is de inzet op deze trajecten incidenteel nog, maar als er nog enkele stelletjes bijkomen, dan is het natuurlijk een andere zaak en kan Veolivla over genoeg stellen beschikken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45160029
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dit weekend is er GTW gemeld op Groningen-Delfzijl/Roodeschool en vandaag alweer op Leeuwarden-Groningen. Het gaat de goede kant op met de inzet van de stelletjes. Wel is de inzet op deze trajecten incidenteel nog, maar als er nog enkele stelletjes bijkomen, dan is het natuurlijk een andere zaak en kan Veolivla over genoeg stellen beschikken.
dan nog halen ze de DRGL niet


valt me nee dat ze nog toe gelaten worden daar op het spoor
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 januari 2007 @ 21:58:26 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45160105
Het schijnt met de GTW'tjes op andere trajecten best aardig te gaan, al zijn ze wel in de rustige uren nog ingezet, maar toch.

En over Veolivla: Succes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45162648
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt met de GTW'tjes op andere trajecten best aardig te gaan, al zijn ze wel in de rustige uren nog ingezet, maar toch.

En over Veolivla: Succes
nja ze moeten wel random in zetten denk ik? ze hebben anders denk ik ook materiaal te kort, en tevens kan je dan de trein de schuld geven bij vertraging,

anderzijds merk je wel evt kinderziektes op die trajecten vroeg op! zodat er voor permanente inzet nog wat aan gedaan kan worden
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 januari 2007 @ 22:47:02 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45162760
als ze even niets anders hebben of ze hebben er zin in, dan zullen ze wel wat GTW inzetten, dat is tenminste op Lw-Gn het geval. Materieeloverbrenging is een hele goede reden om een slagje GTW te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45163051
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
als ze even niets anders hebben of ze hebben er zin in, dan zullen ze wel wat GTW inzetten, dat is tenminste op Lw-Gn het geval. Materieeloverbrenging is een hele goede reden om een slagje GTW te doen.
zekers

en je test meteen de GTW op dat traject
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 januari 2007 @ 23:08:09 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45163750
zal arriva wel weer eens mailen of ze nu al weten wanneer ze verder gaan met het geven van namen aan de treinstellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:40:43 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45170280
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn allebei dieselhydraulische locomotieven gebouwd door Vossloh MaK in Kiel.

Alleen is de 7100 serie (type G1206) volgens mij veeeeel nieuwer dan de 6400en
De 6400/6500 loc stamt uit eind jaren '80, begin jaren '90 en is dieselelektrisch. Die ACTS loc is, afhankelijk van welke het is, een paar jaar tot een paar maanden oud. Verder zijn de locs behoorlijk verschillend volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45171234
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 6400/6500 loc stamt uit eind jaren '80, begin jaren '90 en is dieselelektrisch. Die ACTS loc is, afhankelijk van welke het is, een paar jaar tot een paar maanden oud. Verder zijn de locs behoorlijk verschillend volgens mij.
atleast they can do the same work
pi_45180709
Wanneer komen eigenlijk de nieuwe(gerenoveerde) ICM's, begin van dit jaar toch?
pi_45184092
Zijn de intercities tussen Rotterdam en Schiphol van die dubbeldekkers of zijn dat alleen de sneltreinen? Moet nogal wat bagage versjouwen nl
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:20:01 #195
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45184696
Er rijden daar voornamelijk dubbeldekkers, zowel in de sneltrein (die overigens niet rechtstreeks naar Schiphol gaat) als de IC, alleen de internationale IC is daar geen dubbeldekker.
pi_45191055
wat rijd er nou op Zwolle - nijmegen op zaterdag?
Plan V dacht ik?
pi_45191303
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat rijd er nou op Zwolle - nijmegen op zaterdag?
Plan V dacht ik?
Rijdt er dagelijks
pi_45192543
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Rijdt er dagelijks
hell no
pi_45193180
DD-AR vanmorgen in Groningen.

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45193283
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
geloof dat ook de NS maar wat random matt in zet ? :-)

of zouden we willen kijken hoe mDDM (toch?) t doet op die lijn??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')