abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44884462
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

An sich zal een tramlijn naar de uithof nog niet eens zo gek zijn. Als je ziet hoeveel bussen er rijden op de lijn naar de uni-campus, wat voor bussen dat zijn en hoevol ze zijn. Al moet ik wel zeggen dat een reguliere tram geen meerwaarde heeft boven de bussen (dubbelgelede, met 25meter net zo lang als een Haagse GTL) die de GVU nu rijdt. Een railverbinding zou dan wel van een lightrailniveau moeten zijn. Het doortrekken van de Connexxion sneltram zou wellicht kunnen.
Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
pi_44887513
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
Voordeel van de tram is een vaste lijn, vrij vaste dienstregeling, snel optrekken / remmen. Maar als je nu ziet hoeveel studenten er mee gaan, is het eigenlijk te gek voor woorden dat er nog bussen rijden...
pi_44888970
Nadeel aan een studentenlijntje is wel dat er in de spits 20 bussen per uur gaan. En dat keer bijna 150 per bus. Dan kan je wel een metro bouwen.
S'avonds rijd er echter 2 x per uur een bus ofzo. Je moet dus je hele duren trams aanschaffen die vervolgens het grootste gedeelte niks staan te doen. En in het weekend heb je er ook niks aan.
In Amsterdam (waar ik woon) heb je ook een zooitje toeristen. En is het de hele dag druk. Zowel doordeweeks als in het weekend. Zelfs op zondag (hele stad altijd open) is het gewoon proppen.
pi_44890152
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:55 schreef Willy84 het volgende:
Nadeel aan een studentenlijntje is wel dat er in de spits 20 bussen per uur gaan. En dat keer bijna 150 per bus. Dan kan je wel een metro bouwen.
S'avonds rijd er echter 2 x per uur een bus ofzo. Je moet dus je hele duren trams aanschaffen die vervolgens het grootste gedeelte niks staan te doen. En in het weekend heb je er ook niks aan.
In Amsterdam (waar ik woon) heb je ook een zooitje toeristen. En is het de hele dag druk. Zowel doordeweeks als in het weekend. Zelfs op zondag (hele stad altijd open) is het gewoon proppen.
Je hebt op route Utrecht CS-Uithof ook nog passagiers naar het Academisch Ziekenhuis die rond de bezoekuren er nog wel gebruik van maken. Maar zoals je zegt gaat het vooral om piekbelastingen op een relatief korte route. Met het huidige busmateriaal dat al net zolang is als een lange tram (25 meter) en ongeveer even veel passagiers kan vervoeren is de meerwaarde van trams niet zo groot.

Vooral de aanleg van tramsporen en de aanpassingen die nodig zijn aan de omliggende infrastructuur alsmede de nieuwe trams die gekocht zouden moeten worden (de huidige connexxion vloot zal niet toereikend zijn denk ik zo). Zullen toch echt te duur zijn voor één enkele lijn (economy of scale). Ze kunnen het nu beter houden op de huidige HOV plannen. Eventueel voor de toekomstige bussen wat meer experiementeren met alternatieve brandstoffen als brandstofcellen, hybride aandrijving of wellicht een gedeeltelijk trollysysteem.

(Dat laatste wordt overigens ook toegepast in de mijnbouw: die grote dumpertrucks worden diesel-electrisch aangedreven en kunnen worden voorzien van pantografen.)
  zondag 31 december 2006 @ 16:36:28 #80
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44894655
Alhier het nut van spoorwegovergangen
pi_44896794
wtf gek 5 uur al op het station
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zondag 31 december 2006 @ 20:09:34 #82
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44900694
Weet iemand hier of een dagkaart na afstempelen óf 24 uur óf tot einde dienstregeling geldig is? In het laatste geval zou ik het wel een beetje laf vinden qua prijs ~ tijdsduur.
pi_44900738
quote:
Op zondag 31 december 2006 20:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Weet iemand hier of een dagkaart na afstempelen óf 24 uur óf tot einde dienstregeling geldig is? In het laatste geval zou ik het wel een beetje laf vinden qua prijs ~ tijdsduur.
Dag-Vervoersbewijzen zijn geldig tot einde dienstregeling. Das om 04.00 in de morgen.
pi_44902630
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:36 schreef Erasmo het volgende:
Alhier het nut van spoorwegovergangen
Zo te zien India ofzo, hoeveel mensen daar wel niet omkomen door hetzelfde te doen dat wil je ook niet weten!
  zondag 31 december 2006 @ 23:17:47 #85
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44904522
Jammer, moet morgen weer met de trein. En als ik nou een OV week én een semi-geldige dagkaart?
pi_44908147
Iedereen een trein vol 2007 toegewenst. En wat minder vertragingen
  maandag 1 januari 2007 @ 11:03:13 #87
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44910288
Met deze melding op 9292ov klopt denk ik iets niet:
quote:
Geplande Wijzigingen

van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal v.v.: trein ns.
waar: van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal in beide richtingen
geldigheid:
van 01-01-07, 08.05 uur
t/m 01-02-07, 09.30 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen: ns
oorzaak: aanrijding
gevolg: vertraging van 15 tot 30 min.
maatregel: minder treinen tot circa 8.30 uur
vervangende halte:
advies:
pi_44915071
Ik wil iedereen in dit topic toch even de allerbeste wensen voor 2007 geven
Hieronder de 3222 in betere tijden (genomen in 2006)

pi_44915195
quote:
Op zondag 31 december 2006 01:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Gave foto's weer ZC Kleinere letters trouwens?
Ja new style enzo Binnenkort mijn website ook eens grondig opschonen. Alleen de beste foto's blijven over zodat weer genoeg ruimte over is voor veel updates. Loop nu vrij snel tegen de 50 mb aan
quote:
Op zondag 31 december 2006 17:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wtf gek 5 uur al op het station
Ja vroeg he Kwart voor 4 ging de wekker, had meeting van OpeensHadikHet in Zwolle / Deventer
pi_44916892
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
*Is geïnteresseerd*

ohih? Wasda?
Edit Al gevonden

[ Bericht 7% gewijzigd door The_Obdurate_Ozjish op 01-01-2007 16:56:09 ]
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_44916980
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

*Is geïnteresseerd*

ohih? Wasda?
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
pi_44917119
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

*Is geïnteresseerd*

ohih? Wasda?
De voorloper van de gedachte: OBJBC
pi_44917604
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
wat dat niet somda
pi_44925691
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
Dat is Somda
pi_44926302
Oh ja dat si waar ook

Sorry ohih
pi_44938921
iemand ervaring met gruppespar van de DB?
bier
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:48:20 #97
86072 thatsme
and That's you!
pi_44944965
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:28 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand ervaring met gruppespar van de DB?
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?

En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44945085
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef thatsme het volgende:

[..]

ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?

En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
Gok 3,50 m of zo ?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:55:37 #99
86072 thatsme
and That's you!
pi_44945214
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Gok 3,50 m of zo ?
wel een wilde gok denk ik.. ik ben bezig met een model, alleen hij oogt te smal. Nu heb ik uit een folder dat die 3,02 meter breed is. Echter de railhopper is 3,2m breed.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:26:41 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44947653
De Railhopper/Buffel is ook uitzonderlijk breed, en de IRM toch niet? Een buffel heeft ook een iets breder gangpad als IRM (op het enkeldeks gedeelte dan), dus dat klopt ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')