Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
An sich zal een tramlijn naar de uithof nog niet eens zo gek zijn. Als je ziet hoeveel bussen er rijden op de lijn naar de uni-campus, wat voor bussen dat zijn en hoevol ze zijn. Al moet ik wel zeggen dat een reguliere tram geen meerwaarde heeft boven de bussen (dubbelgelede, met 25meter net zo lang als een Haagse GTL) die de GVU nu rijdt. Een railverbinding zou dan wel van een lightrailniveau moeten zijn. Het doortrekken van de Connexxion sneltram zou wellicht kunnen.
Voordeel van de tram is een vaste lijn, vrij vaste dienstregeling, snel optrekken / remmen. Maar als je nu ziet hoeveel studenten er mee gaan, is het eigenlijk te gek voor woorden dat er nog bussen rijden...quote:Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
Je hebt op route Utrecht CS-Uithof ook nog passagiers naar het Academisch Ziekenhuis die rond de bezoekuren er nog wel gebruik van maken. Maar zoals je zegt gaat het vooral om piekbelastingen op een relatief korte route. Met het huidige busmateriaal dat al net zolang is als een lange tram (25 meter) en ongeveer even veel passagiers kan vervoeren is de meerwaarde van trams niet zo groot.quote:Op zondag 31 december 2006 13:55 schreef Willy84 het volgende:
Nadeel aan een studentenlijntje is wel dat er in de spits 20 bussen per uur gaan. En dat keer bijna 150 per bus. Dan kan je wel een metro bouwen.
S'avonds rijd er echter 2 x per uur een bus ofzo. Je moet dus je hele duren trams aanschaffen die vervolgens het grootste gedeelte niks staan te doen. En in het weekend heb je er ook niks aan.
In Amsterdam (waar ik woon) heb je ook een zooitje toeristen. En is het de hele dag druk. Zowel doordeweeks als in het weekend. Zelfs op zondag (hele stad altijd open) is het gewoon proppen.
Dag-Vervoersbewijzen zijn geldig tot einde dienstregeling. Das om 04.00 in de morgen.quote:Op zondag 31 december 2006 20:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Weet iemand hier of een dagkaart na afstempelen óf 24 uur óf tot einde dienstregeling geldig is? In het laatste geval zou ik het wel een beetje laf vinden qua prijs ~ tijdsduur.
Zo te zien India ofzo, hoeveel mensen daar wel niet omkomen door hetzelfde te doen dat wil je ook niet weten!quote:
quote:Geplande Wijzigingen
van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal v.v.: trein ns.
waar: van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal in beide richtingen
geldigheid:
van 01-01-07, 08.05 uur
t/m 01-02-07, 09.30 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen: ns
oorzaak: aanrijding
gevolg: vertraging van 15 tot 30 min.
maatregel: minder treinen tot circa 8.30 uur
vervangende halte:
advies:
Ja new style enzoquote:Op zondag 31 december 2006 01:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Gave foto's weer ZCKleinere letters trouwens?
Ja vroeg hequote:Op zondag 31 december 2006 17:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wtf gek5 uur al op het station
*Is geïnteresseerd*quote:Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
[..]
*Is geïnteresseerd*
ohih? Wasda?![]()
De voorloper van de gedachte: OBJBCquote:Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
[..]
*Is geïnteresseerd*
ohih? Wasda?![]()
wat dat niet somdaquote:Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
Dat is Somdaquote:Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:28 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand ervaring met gruppespar van de DB?
Gok 3,50 m of zo ?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef thatsme het volgende:
[..]
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?
En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
wel een wilde gok denk ik.. ik ben bezig met een model, alleen hij oogt te smal. Nu heb ik uit een folder dat die 3,02 meter breed is. Echter de railhopper is 3,2m breed.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |