abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44896794
wtf gek 5 uur al op het station
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zondag 31 december 2006 @ 20:09:34 #82
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44900694
Weet iemand hier of een dagkaart na afstempelen óf 24 uur óf tot einde dienstregeling geldig is? In het laatste geval zou ik het wel een beetje laf vinden qua prijs ~ tijdsduur.
pi_44900738
quote:
Op zondag 31 december 2006 20:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Weet iemand hier of een dagkaart na afstempelen óf 24 uur óf tot einde dienstregeling geldig is? In het laatste geval zou ik het wel een beetje laf vinden qua prijs ~ tijdsduur.
Dag-Vervoersbewijzen zijn geldig tot einde dienstregeling. Das om 04.00 in de morgen.
pi_44902630
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:36 schreef Erasmo het volgende:
Alhier het nut van spoorwegovergangen
Zo te zien India ofzo, hoeveel mensen daar wel niet omkomen door hetzelfde te doen dat wil je ook niet weten!
  zondag 31 december 2006 @ 23:17:47 #85
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44904522
Jammer, moet morgen weer met de trein. En als ik nou een OV week én een semi-geldige dagkaart?
pi_44908147
Iedereen een trein vol 2007 toegewenst. En wat minder vertragingen
  maandag 1 januari 2007 @ 11:03:13 #87
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44910288
Met deze melding op 9292ov klopt denk ik iets niet:
quote:
Geplande Wijzigingen

van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal v.v.: trein ns.
waar: van station utrecht centraal naar station amsterdam centraal in beide richtingen
geldigheid:
van 01-01-07, 08.05 uur
t/m 01-02-07, 09.30 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen: ns
oorzaak: aanrijding
gevolg: vertraging van 15 tot 30 min.
maatregel: minder treinen tot circa 8.30 uur
vervangende halte:
advies:
pi_44915071
Ik wil iedereen in dit topic toch even de allerbeste wensen voor 2007 geven
Hieronder de 3222 in betere tijden (genomen in 2006)

pi_44915195
quote:
Op zondag 31 december 2006 01:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Gave foto's weer ZC Kleinere letters trouwens?
Ja new style enzo Binnenkort mijn website ook eens grondig opschonen. Alleen de beste foto's blijven over zodat weer genoeg ruimte over is voor veel updates. Loop nu vrij snel tegen de 50 mb aan
quote:
Op zondag 31 december 2006 17:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wtf gek 5 uur al op het station
Ja vroeg he Kwart voor 4 ging de wekker, had meeting van OpeensHadikHet in Zwolle / Deventer
pi_44916892
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Op ohih loopt ook een topic over een tram in Groningen. Mijn inziens zou een tram eerder in Utrecht passen, maar Groningen eventueel ook. Als ik lees over andere steden in Frankrijk en Duitsland, dan is er in Nederland zeker in een aantal steden nog wel emplooi voor. Een tram wordt altijd beter gewaardeerd dan een bus, komt nog de milieu problematiek bij, waardoor een tram of trolley bus snel in beeld komt.
*Is geïnteresseerd*

ohih? Wasda?
Edit Al gevonden

[ Bericht 7% gewijzigd door The_Obdurate_Ozjish op 01-01-2007 16:56:09 ]
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_44916980
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

*Is geïnteresseerd*

ohih? Wasda?
dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
pi_44917119
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:46 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

*Is geïnteresseerd*

ohih? Wasda?
De voorloper van de gedachte: OBJBC
pi_44917604
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
wat dat niet somda
pi_44925691
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat is klaarkomen als je een treinnummer ziet.
Dat is Somda
pi_44926302
Oh ja dat si waar ook

Sorry ohih
pi_44938921
iemand ervaring met gruppespar van de DB?
bier
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:48:20 #97
86072 thatsme
and That's you!
pi_44944965
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:28 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand ervaring met gruppespar van de DB?
ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?

En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44945085
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef thatsme het volgende:

[..]

ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?

En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
Gok 3,50 m of zo ?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:55:37 #99
86072 thatsme
and That's you!
pi_44945214
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Gok 3,50 m of zo ?
wel een wilde gok denk ik.. ik ben bezig met een model, alleen hij oogt te smal. Nu heb ik uit een folder dat die 3,02 meter breed is. Echter de railhopper is 3,2m breed.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:26:41 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44947653
De Railhopper/Buffel is ook uitzonderlijk breed, en de IRM toch niet? Een buffel heeft ook een iets breder gangpad als IRM (op het enkeldeks gedeelte dan), dus dat klopt ook wel.
pi_44947798


Wat is dit voor trein eigenlijk
PS4 online: micro_nl
pi_44948290
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:31 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]

Wat is dit voor trein eigenlijk
Dat is een TEE uit Canada. Heeft daar lang staan rotten, is toen naar Nederland gehaald en staat nu in Zwolle te rotten

Het is de bedoeling het ding op te knappen...

http://www.stichtingtee.nl/
hula
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:08:20 #103
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44949026
Vandaag in de internationale stoptrein naar Szczecin gezeten. Allereerst verre van inconsequent om alle exemplaren behalve 1 naar Schiphol te laten rijden en die ene naar Amsterdam Centraal. Verder: een maand na de nieuwe dienstregeling zit het nog steeds hoog bij de crew dat ze moeten stoppen in Almelo. (Ladies and gentlemen, international train, international train, next stop will be Almelo, the metropole of Almelo, ladies and gentlemen international train.)

(De NS maakt geen vrienden.)
pi_44949101
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:55 schreef thatsme het volgende:

[..]

wel een wilde gok denk ik.. ik ben bezig met een model, alleen hij oogt te smal. Nu heb ik uit een folder dat die 3,02 meter breed is. Echter de railhopper is 3,2m breed.
3,02 meter klopt inderdaad. Een Railhopper is ook breder dan gebruikelijk.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:19:50 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44949396
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:45 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Dat is een TEE uit Canada. Heeft daar lang staan rotten, is toen naar Nederland gehaald en staat nu in Zwolle te rotten

Het is de bedoeling het ding op te knappen...

http://www.stichtingtee.nl/
Die heeft toch alleen maar eerste klas?
pi_44949895
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:19 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Die heeft toch alleen maar eerste klas?
Klopt.
hula
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:58:54 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44950719
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:08 schreef Jerommeke.nl het volgende:
(De NS maakt geen vrienden.)
Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44951265
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef thatsme het volgende:

[..]

ja maar wel via een reisbureau! wat wil je weten?

En dan nog een vraagje:
Weet iemand hoe breed de IRM op de knik is (het breedste punt)?
ik wil graag weten hoe dat precies werkt, krijg je dan 30 tickets ofzo? of 1 ticket voor de hele groep. En hoe zit dat dan met reserveringen etc.
bier
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:16:46 #109
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44951432
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.
Inderdaad, helemaal mee eens. Voorheen was het ook nog we eens handig in die zin dat je dan lekker snel op de plek van bestemming was. Als ze nou die internationale niet vlak voor de reguliere IC lieten rijden, had me wat beter geleken.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:33:31 #110
86072 thatsme
and That's you!
pi_44954095
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:11 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ik wil graag weten hoe dat precies werkt, krijg je dan 30 tickets ofzo? of 1 ticket voor de hele groep. En hoe zit dat dan met reserveringen etc.
Iedereen kreeg bij mij (via www.treinreiswinkel.nl) gewoon z'n eigen ticket (vervoersbewijs) en de reserveringen zaten gebundeld (per plaats in de trein als het verspeid zat). Wil je zeker zijn van een plaats moet je reserveren en dat kost natuurlijk extra.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44955947
ik heb de linkjes van de OP ff in cijfers omgezet wordt de OP iets korter van.
bye
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:27:44 #112
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_44956234
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Van gisteren:
...
[afbeelding]

Daar zat ik in!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_44956489
Iets leuks op Discovery Channel nu
PS4 online: micro_nl
pi_44962090
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:10 schreef Carport het volgende:

[..]

3,02 meter klopt inderdaad. Een Railhopper is ook breder dan gebruikelijk.
Een SM'90 was toch zo breed dat ze de overweg-bomen moesten aanpassen ...
pi_44967518
wat is die berglandexpres voor trein en wat is de dienstregeling daarvan?
bier
pi_44969488
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:47 schreef italiaan1987 het volgende:
wat is die berglandexpres voor trein en wat is de dienstregeling daarvan?
Zeg maar een soort wintersport-skitrein. Elke vrijdag vanaf Rotterdam via Roosendaal en via Belgie naar Oostenrijk. Zondag ochtend komt ie terug in Nederland. Deze wordt getrokken in Nederland door een Belgische Lok, 1180 (Die Benelux lok's) of door een lok uit de serie 2550 (de Belgische Railion Cargo lok)

http://www.ttconline.nl

Daarnaast rijden er dezelfde soort treinen ook van Utrecht en 's Hertogenbosch - Venlo naar Oostenrijk, maar deze worden gewoon door NS 1700/1800 loks getrokken
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:46:20 #117
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_44976832
Het is niet een soort skitrein, het IS een skitrein

In principe wordt de BEx getrokken door 25.5.
De reden van die 11.8 was omdat de NMBS was vergeten een 25.5 te stellen en daarom werd (vooralsnog 1 malig) de op reserve staande 11.8 gebruikt.
Dienstregeling staat ook op http://www.rolandrail.net/drgl/alpski.htm (incl. ledig mat ritten).

Voor meer foto's check http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3191269 . De 6e foto is de Bergland, zoals elke week rijdend vanaf Aachen met een SBB Cargo loc.

Kijk ook eens op http://www.iryc.net/. Vorig jaar hebben een aantal van deze site een rit gemaakt en erg mooie fotos gemaakt in Brenner!

[ Bericht 11% gewijzigd door 456 op 03-01-2007 17:02:22 ]
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_45005177
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef 456 het volgende:
Het is niet een soort skitrein, het IS een skitrein

In principe wordt de BEx getrokken door 25.5.
De reden van die 11.8 was omdat de NMBS was vergeten een 25.5 te stellen en daarom werd (vooralsnog 1 malig) de op reserve staande 11.8 gebruikt.
Dienstregeling staat ook op http://www.rolandrail.net/drgl/alpski.htm (incl. ledig mat ritten).

Voor meer foto's check http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3191269 . De 6e foto is de Bergland, zoals elke week rijdend vanaf Aachen met een SBB Cargo loc.

Kijk ook eens op http://www.iryc.net/. Vorig jaar hebben een aantal van deze site een rit gemaakt en erg mooie fotos gemaakt in Brenner!
ik zie Belgische couchette rijtuigen...ging vroeger daarmee van brussel naar Rome.
bier
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:45:25 #119
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_45009680
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:38 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ik zie Belgische couchette rijtuigen...ging vroeger daarmee van brussel naar Rome.
Klopt, dit zijn i5 rijtuigen van de NMBS. Bergland Expres huurt deze van de belgische spoorwegen. Die i5'en worden na dit winterseizoen verkocht aan Kazachstan.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:25:07 #120
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_45012739
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
pi_45012798
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meer
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:48:58 #122
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_45013486
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meer
Tot waar en hoe was dat? Ik zit er over te denken om aankomende zomer met mijn vader naar Moskou te gaan
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:31:27 #123
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_45017125
Dan zul je naar als ik me niet vergis Dortmund moeten. De Jan Kiepura stopte tot vorig jr in Brussel, maar ik meen dat ze deze verkort hebben tot ergens in Duitsland.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_45018649
Overstap in Berlijn is 10x vetter dan die EuroNight Jan Kiepura (denk ik )
pi_45022318
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
jaa naar tjechie,hongarije en slovenie/kroatie
bier
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:35:52 #126
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_45026197
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Staat in de planning voor april/mei.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:36:59 #127
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_45026232
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Overstap in Berlijn is 10x vetter dan die EuroNight Jan Kiepura (denk ik )
Dat wel natuurlijk!
Is toch al het onofficiele begin van de transsiberie express?
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_45026243
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja, driemaal raden wie, en nee, hij komt hier niet meer
Fles, aan één keer raden genoeg, en ja, zijn geïllustreerde verslag staat op ohih en hier
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:51:01 #129
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_45026640
Gaaf verhaal!
pi_45031529
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef Erasmo het volgende:
Is er hier eigenlijk al is met de trein richting Oostblok geweerst?
Ik ben naar Praag geweest, via Berlijn. (volgens mij rijdt je dan alleen maar in treinen van de DB overigens). Is dat wat je ook bedoelt of wil je dieper achter het ijzeren gordijn?
pi_45032436
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ben naar Praag geweest, via Berlijn. (volgens mij rijdt je dan alleen maar in treinen van de DB overigens). Is dat wat je ook bedoelt of wil je dieper achter het ijzeren gordijn?
die trein in berlijn naar praag komt uit denemarken dacht ik...is het dan tog een duitse trein?
bier
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 januari 2007 @ 12:42:47 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45035695
Ik las elders dat er al GTW'tjes passagiers vervoerd hebben op Lw-Gn afgelopen woensdag. Jammer dat ik dat niet wist, anders had ik even een ritje gemaakt. Het betrof maar een dienst

Vandaag was er echter alweer een normale inzet van wadslopers en buffels op het traject.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:47:23 #133
86072 thatsme
and That's you!
pi_45035850
ik ben naar Warschau geweest per trein 2 jaar geleden en met pasen ga ik naar Bratislava per trein.. ik kan zeggen er zijn betere verbindingen dan naar Bratislava. Warschau was wel goed, 1x overstappen in Duitsburg.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45050521
tvp
*
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:48:24 #135
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45050960
Koppelen ze vaker wadlopers aan buffels? Kwam woensdag aan op Groningen, en zag net een wadloper, gekoppeld aan een buffel vertrekken... Vond het er niet uitzien eerlijk gezegd...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:30:19 #136
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45056910
Doen ze weleens vaker inderdaad
  vrijdag 5 januari 2007 @ 23:31:25 #137
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_45059215
Waarom je niet 't spoor moet oversteken om op 't perron tekomen.

http://www.youtube.com/watch?v=L_g_UrgROBI
pi_45067681
Gisteren van Utrecht naar Groningen weer twee conducteurs die makkelijk hun geld aan het verdienen waren. Behalve het sluiten van de deuren heb ik ze niets anders zien doen zitten kletsen in de eerste klas. Geen controle gehad, en ze zijn praktisch niet de coupe uitgeweest.

Weten we dus meteen weer waar je voor betaald...
Bananenyoghurt...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 10:31:23 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45067761
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 10:23 schreef groningerstudent het volgende:
Weten we dus meteen weer waar je voor betaald...
Studeer je nog? Zo ja: dan is die studiefinanciering net zo nutteloos als het loon van die HC's.

Echt, ik ben in zo'n onwijze zeikbui vandaag, niet normaal meer. Zo maar ff naar de plee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45072273
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 23:31 schreef blup het volgende:
Waarom je niet 't spoor moet oversteken om op 't perron tekomen.

http://www.youtube.com/watch?v=L_g_UrgROBI
Donderdagmiddag in Groningen, jongelui steken vier sporen over om van 4B naar 6B te kunnen. Ze kregen wel een bon.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45076760
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 10:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Studeer je nog? Zo ja: dan is die studiefinanciering net zo nutteloos als het loon van die HC's.

Echt, ik ben in zo'n onwijze zeikbui vandaag, niet normaal meer. Zo maar ff naar de plee.
Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.
Bananenyoghurt...
pi_45077091
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:17 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.
Die basisbeurs+OV heb je dus wel gehad en je OV is vele malen meer waard dan wat je er uiteindelijk voor betaald. Niet al teveel zeuren.
pi_45082801
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:17 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Ik studeer nog, maar mijn basisbeurs heb ik niet meer en heb nu dus een lening. Ergo: ik betaal momenteel mijn eigen studie en OV.
Uiteindelijk betaal je het ook wel weer terug via de belasting . Maar goed, ik heb zelf toen ik voor tellen in de trein werkte ook met die lui zitten te ouwehoeren, en dat voor 1 uur lang...

Maar de meeste conducteurs controleren op tijdstippen dat zij denken dat er niet zwart word gereden....
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:46:55 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45084555
't Ging om de spelling, alertelingen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 januari 2007 @ 11:34:48 #145
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45103123
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 14:04 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Donderdagmiddag in Groningen, jongelui steken vier sporen over om van 4B naar 6B te kunnen. Ze kregen wel een bon.
En maar goed ook!
Zulke gasten verdienen het om een flinke boete te krijgen, je zal maar net zien dat er een trein afgerangeerd wordt, en hun stappen net het spoor op
  zondag 7 januari 2007 @ 11:36:14 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45103151
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:34 schreef Wadloper het volgende:

[..]

En maar goed ook!
Zulke gasten verdienen het om een flinke boete te krijgen, je zal maar net zien dat er een trein afgerangeerd wordt, en hun stappen net het spoor op
Ja dat heet natuurlijke selectie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45104387
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja dat heet natuurlijke selectie!
En daar zijn de Darwin Awards weer voor in het leven geroepen. Is ook nog een aardige film van gemaakt over een aantal van de bekendste awardwinnaars.

Ontopic: Het viel me op dat bij overwegen en aan het einde van de perrons nieuwe bordjes staan sind kort. De kleine posters met teksten als "Een stukje afsnijden?" met daarbij een dreigende en face van een koploper worden vergezeld door gele bordjes van Prorail. Die ook te vinden zijn bij overwegen en andere toegangen tot het spoor.
pi_45104555
Die waren me ook al opgevallen in de Randstad Hier in t noarden nog niks daarvan gezien
pi_45105419
quote:
Het treinpersoneel heeft gelijk, dat die INT als gewone IC rijdt is debiel. Kom op zeg, dat ding stopt in Nederland vaker dan in Duitsland, da's toch achterlijk.
Nee, doordat hij nu geintegreerd is met de normale IC dienst, is de reistijd zelfs ietsje korter geworden. Zeker het stuk Amersfoort - Amsterdam: daar deed deze trein in oude vorm 3 kwartier over (achter de sneltrein aanhobbelend), nu net iets meer dan een half uur...
pi_45105901
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.

Of klopt deze roddel niet?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45106524
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.

Of klopt deze roddel niet?
In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden. Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:59:46 #152
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45106937
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:28 schreef Fixers het volgende:

[..]
Ontopic: Het viel me op dat bij overwegen en aan het einde van de perrons nieuwe bordjes staan sind kort. De kleine posters met teksten als "Een stukje afsnijden?" met daarbij een dreigende en face van een koploper worden vergezeld door gele bordjes van Prorail. Die ook te vinden zijn bij overwegen en andere toegangen tot het spoor.
Die stonden in Schin op Geul afgelopen zomer al
  zondag 7 januari 2007 @ 14:00:27 #153
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45106960
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden. Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Hopen dat je als verzamelaar nog een kans krijgt iets leuks uit die dingen te slopen (Als ze gesloopt worden he, nu nog niet natuurlijk )
  zondag 7 januari 2007 @ 14:04:30 #154
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_45107095
Liever gisteren dan vandaag al die mat64 meuk eruit!

Overigens Robin, mat64 aka Plan T / Plan V is niet gelijk aan hondekoppen. Hondekoppen was Mat54. Een niet vaak gebruikte bijnaam voor mat64 was apenkop.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_45108735
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:04 schreef 456 het volgende:
Liever gisteren dan vandaag al die mat64 meuk eruit!

Overigens Robin, mat64 aka Plan T / Plan V is niet gelijk aan hondekoppen. Hondekoppen was Mat54. Een niet vaak gebruikte bijnaam voor mat64 was apenkop.
Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop" .
pi_45110900
Ik he gister ook eindleijk weer eens in een apenkop gereden, Plan V Van Voorburg nara Den haag centraal, had het preceis aan tijd om ff rustig te pissen
pi_45112758
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

In de komende jaren is het inderdaad de bedoelling alle Mat'64 de conservenblikkenpers in te rijden. Maar hoeveel tijd daar overheen zal gaan weet ik niet precies.
Die nieuwe sprinters, waar men het nu toch al minstens 3 jaar over heeft, komen er vanaf 2008. Dus minstens 4 jaar nog zullen de meeste van die apenkoppen nog wel rondrijden.
  zondag 7 januari 2007 @ 17:02:04 #158
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45113198
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan kun je altijd de kenners er uit halen op het station. Laatst ook komt er mat'64 aanzetten, hoor je iemand zeggen" kut een apenkop" .
Dat is idd wel lollig
  zondag 7 januari 2007 @ 17:06:41 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45113365
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:26 schreef Robin2130 het volgende:
Worden de Plan T en Plan V eruit gegooid in de loop der jaren?
Zoiets had ik gehoord namelijk, en de NS zou dan in de plaats van de Hondenkoppen SGMm laten rijden.

Of klopt deze roddel niet?
Hondekoppen zijn in januari 1996 uit dienst gegaan. Plan T en V wordt de komende jaren uit dienst genomen, omdat ze worden opgevolgd door een nieuw type Sprinter (dus geen SGMm). Maar dat is pas vanaf 2008 geloof ik. Voorlopig kan Plan T/V nog niet worden gemist.

Oh wacht, Spuit 11.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 januari 2007 @ 17:13:25 #160
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45113604
Weet iemand eigenlijk of die DD-AR 7810, die bij Zwolle in brand stond op die brug, die 2 rijtuigen gesloopt worden?
Of worden ze opgeknapt?
En als ze gesloopt worden, weet iemand ook waar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')