quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Cattie, goed dat je doorzet hoor, het is lang niet altijd makkelijk! Goed van je!
Wij hebben hier een flinke voorraad.
Neuk, speciaal voor jou een plaatje,, heb echter geen idee hoeveel het is.
klik
Los van de herrie, hoe gaat het verder?quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: wat maakt dat een herrie, die elektrische kolf
Héérlijk dat kolven zeg!quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:31 schreef owlet het volgende:
[..]
Los van de herrie, hoe gaat het verder?
Wat fijn dat je nu de rust hebt gevonden PV. Let wel op dat met kolven over langere tijd de productie zou kunnen verminderen. Ik heb het bij Fleur geprobeerd, maar ik was leeg na 2 maanden kolven. Ik hoop voor jou van niet, maar zo af en toe aanlegen zou wel kunnen helpen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Héérlijk dat kolven zeg!Gewoon even niet meer die zorgen over pijn. Ja, het doet wel een beetje pijn, maar niet zo erg als met rechtstreeks voeden. Met het voeden verstijfde ik steeds na die pijnscheuten en da's niet echt bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb net een opbrengst van eerder deze avond met mijn eigen kolf gegeven, dat was 120 cc. En de opbrengst van net was 100 cc, maar ik had nog een restje 40 cc dus dat geef ik morgenochtend. En dan kolf ik weer.
Wat een rust zo... ik overweeg nu zelfs om het komende half jaar te gaan kolven. Ik wil liever niet stoppen namelijk, ik wil hem mijn melk blijven geven.
als onder normale omstandigheden het op de gewone manier goed gaat zou ik dat toch doen. Ik heb het geprobeerd vol te houden... kolven.... maar das geen doen zowat hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Héérlijk dat kolven zeg!Gewoon even niet meer die zorgen over pijn. Ja, het doet wel een beetje pijn, maar niet zo erg als met rechtstreeks voeden. Met het voeden verstijfde ik steeds na die pijnscheuten en da's niet echt bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb net een opbrengst van eerder deze avond met mijn eigen kolf gegeven, dat was 120 cc. En de opbrengst van net was 100 cc, maar ik had nog een restje 40 cc dus dat geef ik morgenochtend. En dan kolf ik weer.
Wat een rust zo... ik overweeg nu zelfs om het komende half jaar te gaan kolven. Ik wil liever niet stoppen namelijk, ik wil hem mijn melk blijven geven.
Ik zat ook al zo te rekenen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:05 schreef Neuk het volgende:
ah nu snap ik hetIk dacht dat ik x 115 moest doen en dan / 150 dus ik kwam op 4,6 uit. Ik vroeg me al af wat ik met die 4,6 moest! Thanks!
(hier weer een bruller trouwens.... ik weet effe niet meer hoe ik em stil/tevreden kan krijgen)
Moet je dan ook verhitten als het geen spruw is maar wel met micozinal gesmeerd hebt? Ik wist weld dat hij bij spruw moest inderdaad.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:19 schreef owlet het volgende:
PM, het zou spruw kunnen zijn maar of het slim is om preventief te gaan smeren, ik weet het niet. Áls je smeert dan ook wel alles goed schoon houden en je gekolfde melk merken zodat je weet welke melk je moet verhitten voor je het geeft maar dat weet je natuurlijk ook wel.
Ik heb nog niet gemerkt dat hij een voorkeurshouding heeft. Ik voed wel iets vaker en meer aan de linker borst, ivm meer melk aan die kant, maar rechts ging altijd net zo makkelijk. Die doorgelegde houding heb ik gisteren geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.quote:Heeft hij een voorkeurshouding? Je zou kunnen kijken of hij wel aan die borst wil drinken als je doorgeschoven aan legt. Dus alsof je hem in rugbyhouding aan de "slechte" borst legt en hem dan langs je heen naar de "goede" borst schuift. Hij ligt dan in dezelfdekromming als bij de andere borst en zo kan je zien of het misschien de houding is die hem pijn doet.
Ik heb wel veel melk, maar ook met het tepelhoedje lukt het niet, terwijl de melk dan in het hoedje spuit en niet in zijn mondje. En links heb ik ook veel melk, ook spuitend soms, en dat pikt hij wel.quote:Ronja heeft dat loslaten trouwens ook vaak. Dan stroomt het te hard en kan ze het niet bijbenen en dan doet het uiteindelijk pijn om te slikken omdat er een grote luchtbel dwars zit. Even boeren, pauzeren of kant wisselen wil dan nog wel eens helpen.
Ok. Dat zou kunnen, maar dan zou Simon dat nu ineens pas hebben? Want afgelopen dagen kon hij wel goed rechts drinken, zonder hoedje. En met hoedje doet hij het nu dus ineens ook niet meer.quote:Ik heb ook het idee dat haar tongriempje aan de korte kant is dus daar wil ik naar laten kijken de volgende keer op het CB. Niet zo zeer vanwege het drinken, maar omdat ik liever heb dat er nu wat aan gedaan wordt dan wanneer ze het allemaal wat beter beseft.
Hoe is het gegaan?quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:37 schreef dutchie het volgende:
Ik ga zo voor de laatste keer kolven, heb zo een presentatie/kerstborrel op het werk. Nog een keertje een melkkoe en dan is het gebeurd als het goed is. Dat kolven ga ik echt niet missen, het is het idee erachter.
Sorry snoopy.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:26 schreef snoopy het volgende:
Er lijkt wel een massale bv-dip te heersen hier![]()
Y: ook daar gaan je borsten aan wennen.quote:Op zondag 24 december 2006 09:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik volg wel de tip van Belaan op: 's nachts kolven
Het doet trouwens nog wel zeer, maar dat zal toch wel overgaan
Is het toevallig de kant waar je hart zit? Het is mogelijk dat Brent het geluid van je hart fijn vind en daarom de linker borst liever heeft.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:49 schreef Neuk het volgende:
PM ik heb ook dat meneer 1 kant minder goed 'accepteert' dan de andere. Maar een reden heb ik nog niet gevonden...
Mooi. Dan ga ik dat dus ook niet doen.quote:Op zondag 24 december 2006 17:37 schreef Neuk het volgende:
Steken heb ik ook en ik hoor meer bv-moeders erover. Volgens mij is het heel normaal. Althans, ik ga niet overal wat achter zoeken.
Nee juist niet. Hij doet altijd links juist heel moeilijk. Hoofd heen en weer slaan, na wat gezogen hebben hoofd naar achteren werpen zodat ik een tepel heb van 10cm en dat soort fratsen...quote:Op zondag 24 december 2006 18:39 schreef lcicle het volgende:
[..]
Is het toevallig de kant waar je hart zit? Het is mogelijk dat Brent het geluid van je hart fijn vind en daarom de linker borst liever heeft.
Misschien schiet het wat minder goed toe aan die kant, dan krijg je van die lammetjes/jonge poesje-acties ( trekken en duwen... *auw*) Je zou kunnen proberen om rustig mee te masseren, dan schiet het misschien wat beter toe.quote:Op zondag 24 december 2006 23:22 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nee juist niet. Hij doet altijd links juist heel moeilijk. Hoofd heen en weer slaan, na wat gezogen hebben hoofd naar achteren werpen zodat ik een tepel heb van 10cm en dat soort fratsen...![]()
Zou ik zeker doen, want juist mede door het trekken en duwen van Kendahl heb ik problemen gekregen. Natuurlijk heb ik ook aanleg enzo...quote:Op maandag 25 december 2006 00:04 schreef owlet het volgende:
[..]
Misschien schiet het wat minder goed toe aan die kant, dan krijg je van die lammetjes/jonge poesje-acties ( trekken en duwen... *auw*) Je zou kunnen proberen om rustig mee te masseren, dan schiet het misschien wat beter toe.
Het helpt wel, maar ik heb nog wel wat steken nu en dan...quote:Op woensdag 27 december 2006 22:54 schreef Moonah het volgende:
Hoe gaat het met je borst(en) PV?
Helpt dat antibiotica? Heb je nog veel pijn?
In de bijsluiter van Strepsils staat dat je ze wél tijdens de borstvoeding mag gebruikenquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:33 schreef PM-girl het volgende:
Ennuh, hoe was het ook alweer, met borstvoeding, trachitol niet en strepsils wel tegen de keelpijn?
In de NIEUWE bijsluiter (die ik linkte) staat dat Strepsils in de gehele zwangerschap een schadelijk effect kunnen hebben, niet alleen bij de bevallingquote:Op donderdag 28 december 2006 12:27 schreef sjak het volgende:
Zwangerschap/Lactatie
Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea.
------------------------
Alleen dus vlak voor de bevalling of keizersnee mag het niet als je een prematuur verwacht (als ik het nu goed begrijp).
quote:Op donderdag 28 december 2006 22:25 schreef Suzanna het volgende:
Jelief, een wit flapje heb ik zelfs helemaal niet gezienMisschien mist er iets, maar dat is wel raar want de thuiszorgwinkel zei dat het gewoon goed moest zitten. We hebben vanmiddag dus al een vervangkolf gekregen en die doet het ook niet...dus aan de kolf zelf kan het eigenlijk niet liggen. Ik snap er echt niets van.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:07 schreef reese.com het volgende:
Sjak voedde op schema met BV. Zij kan en wil je vast graag helpen Stiekemurd. Sterkte!
Ik zal je het schema vast even PM'men. Hoef je niet op Sjak te wachten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Sjak ik zou graag je schema ontvangen
Chaca jij geeft toch ook flesvoeding erbij of kolf je een flesje af?
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:33 schreef Stiekemurd het volgende:
Ow jij hebt het ook al???
Heb het ontvangenZal het gaan bestuderen! Bedankt Moonah.
PM ik weet ook wel dat er "vanzelf" een schema komt. Vooral omdat ik nu al bezig ben met leren slapen en diep slapen bij Jenna. Eten en slapen zijn aan elkaar verbonden. Alleen sta ik er vanaf 2 jan. alleen voor met 2 kinderen. Benthe gaat dan ook nog eens naar het KDV toe 2 dagen. Ik heb bij Benthe enorm aan lopen kloten met slapen en voeden. Ok ze kwam ook wel een kilo per maand aan, maar na 9 weken was er geen enkele structuur en alleen maar onrust. En moeders zat de hele dag met de tieten bloot...
Grrrr ik had me zo voor genomen dat ik wel weet hoe het moet... en nu ga ik toch twijfelen.... stom stom stom
Dankquote:
Zet 'm op PV!quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zie een beetje op tegen deze nacht. Ik moet namelijk veel kolven als ik de bv wil redden.
En PV? Daarna nog lekker kunnen slapen? Heb je voldoende kunnen kolven?quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Dat weet ik nou ff niet, maar ik vroeg het me laatst ook al af.
Ennuh... daar zit ik dan wéér... ben zo moe.....![]()
Ja, dat kloptquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:18 schreef Smirre het volgende:
Klopt het nu dat de inhoud van de bv zich aanpast aan de behoefte van een kindje? Dus niet hoeveelheid, maar aan voedingsstoffen?
Dat flapje zit (normaal gesproken) bij de extra set die je aan moet schaffenquote:Op zaterdag 30 december 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:
En wat stom dat 'ze' dat flapje er niet bij hadden gedaan....![]()
Snoopy, hoe doe jij dat het combineren? Hoeveel krijgt Lis? Heb je hierdoor ook een betere structuur?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Zou het kunnen dat Lis ook regeldagen heeft? Ik bedoel, ze krijgt natuurlijk ook flesvoeding bij de bv. Maar nu wil ze ineens vaker drinken dan ik van haar gewend ben.
Psies en soms "kost" het een uur en dat maakt totaal niet uit als je samen bent, maar met Benthe erbij is het lastiger. Ik voel me dan ook erg schuldig naar haar. Ik wil haar niet elke keer voor een DVD zetten omdat ik met Jenna bezig ben.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:10 schreef PM-girl het volgende:
Stiekemurd, het lijkt me inderdaad lastig met een tweede kindje, daar had ik even niet bij stil gestaan.Ik kan natuurlijk mooi zeggen dat er wel een ritme in komt en ik heb daar mooi op kunnen wachten, maar met Benthe erbij is het natuurlijk iets hectischer. Als je zelf op ritme voedt, pikt Jenna dat nog helemaal niet? Dat je ze afleidt met knuffelen oid en dat langzaam op zou bouwen? Alhoewel dat natuurlijk ook tijd kost en die heb je niet zomaar over.
Succes in ieder geval!
Ik weet niet hoelaat Benthe wakker is, maar misschien dat je 's morgens kunt kolven (of tijdens haar middagdutje), zodat je dat kunt geven? Maar fv kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:13 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Psies en soms "kost" het een uur en dat maakt totaal niet uit als je samen bent, maar met Benthe erbij is het lastiger. Ik voel me dan ook erg schuldig naar haar. Ik wil haar niet elke keer voor een DVD zetten omdat ik met Jenna bezig ben.
Ik begin er nu toch aan te denken om te gaan combineren.....
Ja, moedermelk past zich precies aan naar de behoefte van het kind. Moedermelk voor een kindje van 3 maanden is anders dan moedermelk voor een kindje van 1 jaar. Nog leuker: als het warm is (zoals afgelopen zomer bijvoorbeeld) dan is de melk wateriger en dus dorstlessend.quote:Op zaterdag 30 december 2006 01:18 schreef Smirre het volgende:
Hoewel ik hier niets te zoeken heb, breek ik toch even in, omdat ik toch met een vraag zit die me al zo'n 2 jaar bezighoudt.![]()
![]()
Klopt het nu dat de inhoud van de bv zich aanpast aan de behoefte van een kindje? Dus niet hoeveelheid, maar aan voedingsstoffen?
Zou zo maar kunnen hoor Snoop. Ze heeft natuurlijk best een lastige periode achter de rug. Zou me niks verbazen toch.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Zou het kunnen dat Lis ook regeldagen heeft? Ik bedoel, ze krijgt natuurlijk ook flesvoeding bij de bv. Maar nu wil ze ineens vaker drinken dan ik van haar gewend ben.
Benthe is altijd tussen 7 en half 8 wakker. Kolven heb ik ook aan zitten denken... Ik kijk het nog ff aan. Kan altijd nog overgaan. Overigens moet ik over 2 weken al gaan afbouwen (1 voeding per week). Ik vind het slap van mezelf als ik die 2 weken niet kan volhouden.... *zucht*quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:29 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelaat Benthe wakker is, maar misschien dat je 's morgens kunt kolven (of tijdens haar middagdutje), zodat je dat kunt geven? Maar fv kan natuurlijk ook.
Succes ermee!
Ik combineer gedwongen omdat ikzelf maar weinig bv geef. Ongeveer 30 a 50 cc bv en dan een flesje kv erachteraan met 120cc. We hebben idd meer structuur dan de bv-kindjes omdat ze ook nog die fles drinkt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:08 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Snoopy, hoe doe jij dat het combineren? Hoeveel krijgt Lis? Heb je hierdoor ook een betere structuur?
Is geen domme vraag hoor, Moonah. Ik vertel niet alles, en aan onthouden wat er allemaal verteld wordt kun je hier binnen OUD niet beginnen. Daarvoor gebeurt er te veel. (En dan vergeet ik nog dat veel dames last hebben van zwangerschapsdementie;) )quote:Op zaterdag 30 december 2006 09:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
En Macka, heb je dat na élke menstruatie? Of ben je nu pas voor het eerst weer ongesteld geworden?
Sorry als ik een domme vraag stel...
Natuurlijk lijkt het weinig zo, PV. Maar als je weer live kunt gaan voeden kan Kendahl er veel meer uit krijgen dan jij nu kolft. En dat voert dan je productie weer op.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Live voeden gaat nog niet, mijn tepels zijn nog steeds niet hersteld. Ik heb het wel twee keer gedaan, maar toen brandde het daarna nogal. Ik heb twee keer gekolfd vannacht en toen 's ochtends nog een keer. Toen ben ik in slaap gevallen en werd om 11 uur wakker en toen om kwart voor twaalf. Ik was echt dooodop! Ik heb bij elkaar 250 cc gekolfd..... Ik hoop dat het gauw meer wordt, maar als dit zo doorgaat vrees ik dat dit het einde is.
Ja, ik weet het goed te vertellen hequote:Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Als jij het zegt...
Succes Macka!!!!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef Macka66 het volgende:
Eigenlijk ben ik zo bang dat het nu wel over is met de bv. Als ik het vergelijk met de vorige keren. Het maakt me zo intens verdrietig. Maar ik geef nog niet op. Uithuilen, warme baden nemen en doorgaan met kolven dan maar...
quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Moonah het volgende:
Overigens waren Thies en ik vanmiddag lekker aan het slapen. Hij had om 13u niet zo heel veel gedronken, linkerborst eigenlijk nauwelijks (en dat is juist mijn Campinatiet). Word ik dus net wakker met een keeeeiiiharde borst die wel 2 cupmaten verschilt met de andere, die dus wel netjes was leeggedronken.
Zit nu te kolven voor verlichting. Moest dus aan je denken PV, dat je laatst schreef dat je je borst er wel wilde afschroeven. Wát een rotgevoel is het toch....
Gefeliciteerd met Lucy's halfjaardag! En een halve peer gerapleyd!quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef Macka66 het volgende:
Eigenlijk ben ik zo bang dat het nu wel over is met de bv. Als ik het vergelijk met de vorige keren. Het maakt me zo intens verdrietig. Maar ik geef nog niet op. Uithuilen, warme baden nemen en doorgaan met kolven dan maar...
quote:
Ah, heeeeel bekend hierquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:58 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb hier een tepel/tepelhof met een diepe snee erin. "'Eén van de tandjes van Merlijn heeft als een mesje gewerkt. Het is een cm lang en een paar mm diep. Het doet aan de blote lucht geen pijn, maar wel als ik een BH of topje draag omdat het dan meebegeweegt. Bah, weet even niet wat ik hiermee moet, ik leg Merlijn al minder aan die borst en alleen andersom in bed zodat zijn tandje niet op die plek zit. Iemand nog tips? Vooralsnog geef ik overdag alleen die andere borst.
Dankjewel! Het rapleyen is nog maar net begonnen maar gaat heel goed. Lucie heeft er erg veel lol in, en lief en ik ook. Inmiddels heeft de kleine dame wortel, appel, meloen, komkommer, peer en knolselderij geproefd. Peer is duidelijk favoriet. Knolselderij leverde een vies gezicht op, om daarna toch weer op hetzelfde stuk aan te vallen en het weg te werken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:58 schreef nebelung het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met Lucy's halfjaardag! En een halve peer gerapleyd!Ging het goed? Leuk he?
Het is niet nodig, ik moet hem alleen op een andere manier aanleggen. Hij heeft net weer aan de tepel gedronken en het wondje is mooi schoon, als het zo blijft is dat prima. Het is alleen maar weer wat vaker met hem op bed gaan liggen om hem daar te voeden want liggend vind ik nog het makkelijkst.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:24 schreef Neuk het volgende:
Randa, is zo'n tepelhoedje geen optie?
Oja... ik dacht er net nog aan. Maar nu ligt hij lekker ontspannen in zijn bedje... op weg naar dromenland.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:43 schreef poemojn het volgende:
Nog meer mensen hier die de vitaminedruppeltjes steeds vergeten?
vond het al zo raar dat het deze week pas begonnen is. Dus gewoon puistjes...gaat wat worden in de pubertijd dan... of is dit geen voorbode daarvan.. zit zelf ook weer helemaal onder, jammer hoorquote:Op zondag 31 december 2006 09:43 schreef E.T. het volgende:
SKETSj, lees deze eens : 101 redenen om borstvoeding te geven![]()
Chacama, ik denk eerder gewoon aan baby-acne hoorGewoon een hormonale reactie.
Ik ben het nu vandaag voor de 2e maal vergeten. Thanks for reminding!quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:43 schreef poemojn het volgende:
Elk nadeel heb ze voordeel denk ik dan maar weer. In mijn geval hoef ik niet aan druppeltjes te denkenquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:43 schreef poemojn het volgende:
[pimp]quote:Op zondag 31 december 2006 12:58 schreef Moonah het volgende:
Ik geef de druppels expres op een vast tijdstip, nou ja, gekoppeld aan de ochtendvoeding dus. Anders zou ik het ook geheid vergeten. Eerst was het een geklooi, de helft ging ernaast, daarna deed ik mijn duim in Thies zijn mondje en kreeg hij ze zo binnen. En sinds kort zeg ik gewoon: "Thies, even mondje open" et voilá! Dat doet hij dan braaf!
Wat een wonderkind heb ik toch he....![]()
![]()
De 'mooie handkolf' van Medela (die je met 1 hand kunt bedienen) ken ik niet in het gebruikquote:Op zondag 31 december 2006 12:03 schreef Neuk het volgende:
Icicle: ik ben juist hartstikke tevreden over mijn Medela-kolf maar ik heb dan ook geen Avent geprobeerd.
Het is toch alweer bijna carnavalquote:Op zondag 31 december 2006 13:12 schreef Moonah het volgende:
Snoopy, ik denk dat je gelijk hebt! Alsjeblieft niet zeg....![]()
En PM, je hebt Simon vast geconditioneerd voor later in de kroeg?
behangetjequote:Op zondag 31 december 2006 12:59 schreef Moonah het volgende:
Owlet, het is maar een faaaaase.... Hoop ik voor je!
Kendahl doet zijn mondje open als de fles even uit beeld verdwijnt en raad eens? Er komt dan ook geluid uit: 'protest!' Hij is helemaal van de fles nu..., maar hij zoekt ook naar de borst.quote:Op zondag 31 december 2006 13:07 schreef PM-girl het volgende:
[..]
[pimp]
Simon doet zijn mondje open als hij de flesjes ziet!
[/pimp]
Dank voor de antwoorden Nebelung en Icicle. Maar wat ik me dan afvraag is hoe het dan zit met een ingevroren moedermelk. Die kun je dan dus beter niet te lang bewaren, omdat het dan niet meer afgestemd is op de voedingsbehoefte van het kindje. Ik begrijp overigens wel dat dit dan altijd nog te prefereren is boven flesvoeding, dan maar iets meer met minder voedingsstoffen totdat er weer live gevoed kan worden. Of zit k ernaast?quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:44 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ja, moedermelk past zich precies aan naar de behoefte van het kind. Moedermelk voor een kindje van 3 maanden is anders dan moedermelk voor een kindje van 1 jaar. Nog leuker: als het warm is (zoals afgelopen zomer bijvoorbeeld) dan is de melk wateriger en dus dorstlessend.
Zo strikt moet je dat niet zien, dat verschil in leeftijd. De levende stoffen en voedingsstoffen blijven altijd goed voor een kind.quote:Op zondag 31 december 2006 20:10 schreef Smirre het volgende:
[..]
Dank voor de antwoorden Nebelung en Icicle. Maar wat ik me dan afvraag is hoe het dan zit met een ingevroren moedermelk. Die kun je dan dus beter niet te lang bewaren, omdat het dan niet meer afgestemd is op de voedingsbehoefte van het kindje. Ik begrijp overigens wel dat dit dan altijd nog te prefereren is boven flesvoeding, dan maar iets meer met minder voedingsstoffen totdat er weer live gevoed kan worden. Of zit k ernaast?
Dat hoop ik ook. Ik ben nu vergeten om om zes te kolven, ben ook zó moe. Ik zit er een beetje doorheenquote:Op zondag 31 december 2006 22:05 schreef LadyS het volgende:
PV, ik heb je verhaal bijna helemaal gevolgd, maar wat een gedoe zegSterkte ermee, ik hoop dat je poductie niet te ver achteruit gaat
![]()
Kijk jij dan even in het fototopic naar mijn kanjerquote:Op maandag 1 januari 2007 17:58 schreef cattie het volgende:
Sjak, kom je even met mij mee naar het moederstopic mbt een tweede?
Jaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:10 schreef poemojn het volgende:
En hij is precies 3 maanden toch vandaag? Goed zo Simon!
Cattie, probeer je alsjeblieft niet bezwaard te voelen hoor!!!!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:46 schreef cattie het volgende:
Ive is natuurlijk belangrijker dan mijn werk, maar ik voel me wel een beetje bezwaard om met een baby van een half jaar 2x per dag een half uur a een uur weg te gaan voor een voeding. Dat voelt toch anders dan kolven.
Kijk, daar hoopte ik op.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:21 schreef cattie het volgende:
Hahaha, Moonah, je hebt helemaal gelijk! Als het iemand anders zou zijn zou ik direct zeggen dat ze het recht erop heeft en het gewoon moet doen. Zo moet jij je ook niet bezwaard voelen en gaan kolven wanneer dat het beste voor jou is. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan he.
Hihi, als Cattie dan even bij Moonahs werkgever fikst dat ze kan kolven, belt Moonah even naar Cattie's baas om het live voeden te regelen!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kijk, daar hoopte ik op.
Blijven we elkaar lekker moed inspreken!
Jamaar jamaar jamaar, ik heb geen rondsjezende peuter hier he, vergeet dat detail even niet!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:44 schreef Belana het volgende:
bij mij is toen de lactatiekundige wel genoemd, maar het bellen van haar mag alleen maar via de wijkverpleegkundige, weet ik veel, een heel gedoe iig. uiteindelijk niet gebeurt dus en ik heb daar best spijt van aan gezien wij hetzelfde probleem hebben en jij nu gewoon live aan het voeden bent!
je mag heel trots zijn op jezelf! echt waar!
ah, nou dan zou ik wel gaan kolven als je stuwing hebt, want dan lukt het meestal om een goede hoeveelheid eruit te halen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:44 schreef Neuk het volgende:
LadyS: Ik wil veel gaan kolven omdat ik over 2,5 wk weer aan de slag moet en eigenlijk nog niet een grote voorraad heb (oftewel vrijwel niets).
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:38 schreef LadyS het volgende:
Ik heb ook begrepen dat ondooide bv heel anders (zeepachtig ofzo) smaakt dan verse.
snoopy, ik heb de pump-in-style advance van medela.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:50 schreef snoopy het volgende:
Ik ben ongeveer een half uur onderweg naar huis. Zo'n klein tasje dat je in de koelkast kan zetten is wel handig denk ik. Maar hoe dat dan met koelelementen moet? Volgens mij zit er geen vriezertje in het koelkastje. Ik zal toch maar eens een van mijn collega's mailen om te vragen hoe zij het doet...
ik weet het en toch knaagt het wel eens jaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:53 schreef dutchie het volgende:
Belaan, het knaagt of niet? Volgens mij denk je veel te veel; 'Had ik maar...' Ik snap het wel hoor, maar je hoeft idd geen schuldgevoel te hebben. Maar dat weet jezelf ook wel hè.
gedaan!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:31 schreef sjak het volgende:
Je mag 'm wel lenen als je wilt. PM me maar even.
Zie eens de OP en check borstvoeding.com , borstvoedingsforum (artikelen en links), de VBN-site en de LLL-site.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe kun je het beste bv ontdooien? Want die zegt dit en de ander zegt dat...
Moet iedereen eigenlijk lezen, want heel mooi verwoord!quote:Op maandag 1 januari 2007 13:00 schreef lcicle het volgende:
Het is zo belangrijk om vertrouwen in je lijf te hebben bij het geven van borstvoeding! Ik had dat dus niet (genoeg) en daardoor heeft het me soms té veel energie gekost, wat achteraf gezien niet nodig was. Hoe meer ik op mijn lichaam vertrouwde en niet altijd maar bezig was met 'heb ik wel genoeg?', hoe beter het voeden ging. Uiteindelijk kreeg ik Merlijn weer volledig aan de borst.
Bij een eventuele volgende keer hoop ik vanaf het begin al vertrouwen in mezelf te hebben. Ik weet zeker dat het dan minder energie kost! Probeer in je achterhoofd te houden dat de natuur het zo geregeld heeft dat je lichaam je kindje kan voedden. Dat je voeding precies wordt afgestemd op de behoefte van het kindje.
Wel heerlijk dat Merlijn blijkbaar genoeg had en goed groeide.quote:Bij het kolven had ik altijd een erg lage opbrengst, maar Merlijn was gewoon tevreden als hij gedronken had. Schijnbaar had hij niet veel nodig. Vraag voor Nebelung Of misschien had mijn mijn veel voedingsstoffen? Hij groeit gewoon goed
Succes!!
(Léés je het eigenlijk wel?)
Als er koeien of geiten waren niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:44 schreef snoopy het volgende:
Toch vraag ik me af hoe het in mijn geval was gegaan als ik in zo'n land had gewoond zonder fv. Zouden mijn kinderen dood zijn gegaan?
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:47 schreef Macka66 het volgende:
(Ze is nu 94 en heeft nog steeds de pest in dat ze geen bv kon geven....)
Snoopquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:49 schreef snoopy het volgende:
[..]toch is dat vreemd hè, dat we er zo mee kunnen zitten als het niet lukt. Best verdrietig eigenlijk ook al weet je dat al die kinderen ook op een andere manier goed groot kunnen worden
![]()
BV is nou eenmaal een emotionele zaak, hoe goed of slecht het ook loopt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:22 schreef nebelung het volgende:
Ik vind het zo rot dat jullie je zo verdrietig voelen.
Heb ik dat nou erger gemaakt met mijn vertrouwen-post? Hij was net zo goed voor jullie bedoeld eigenlijk, meer nog dan voor een ander. Jullie doen het verdorie maar! Ik vind dat geweldig, ik hoop maar dat jullie dat weten. Ik hoop dat ik jullie niet onbedoeld gekwetst heb, want dat was juist zeker niet de bedoeling, eerder andersom.
Dat vind ik dan echt weinig met 6 maanden!!! 80 cc, krijgt die aangevulde voeding ofzo?quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:12 schreef chacama het volgende:
OK. Ik twijfelde omdat een bv kindje bij mijn oppas met 6 maanden nog steeds maar 80 cc krijgt. Dus als ik dan met 2 maanden daar ver overheen zit....tja, dan twijfel ik.
PM, lekker he. Dat je alleen die luiertas hoeft te controleren op luiers en spuugdoeken.
Wellicht zitten er tóch genoeg voedingsstoffen in die 80cc.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dat vind ik dan echt weinig met 6 maanden!!! 80 cc, krijgt die aangevulde voeding ofzo?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:03 schreef lcicle het volgende:
Ik denk dat mijn kolfopbrengst niet te vergelijken is met de hoeveelheid bij rechtstreeks voeden. Zeker weten doe ik niet, want heb hem nooit gewogen na een voedingOp aanraden van het CB, anders zou ik teveel gefixeerd zijn op de hoeveelheid terwijl dat niet zo belangrijk was als de groei en alertheid van Merlijn.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes.htmlquote:Kolven geeft een goede indicatie van de hoeveelheid melk die de moeder heeft.
Niet waar!
Hoeveel melk er gekolfd kan worden, hangt van verschillende factoren af, zoals onder andere van de mate van gespannenheid van de moeder. Een baby met een goede drinktechniek, kan veel meer uit de borst krijgen dan de moeder kan kolven. Kolven vertelt je vooral hoeveel je kan kolven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |