abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44838713
Gelukkig Suzanna! Fijn dat het mysterie opgelost is en het nu beter gaat
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_44839025
Hier begon er pas een beetje regelmaat in te komen, toen ze 1 of 2 flesjes kv per dag kreeg (nu een week of 2/3 geleden). Daarvoor zat ik ook hele dagen met de tieten bloot
Iris krijgt nu sochtends 1 of 2 borstvoedingen (ligt er aan of ze een vroege voeding blieft of niet ) En de voeding van rond 14.00-15.00 uur en die daarna zijn met de fles. Daarna weer 1 of 2 voedingen borst (wel min of meer op verzoek) Soms krijgt ze voor het slapen gaan nog een fles met pap, maar dat ligt weer aan allerlei factoren. (hoe laat voor eht laatst gegeten? - Hoe hard huilt ze? - Hoeveel heeft ze gegeten?) En tussendoor krijgt ze een hapje fruit en/of groente (ook niet iedere dag, net hoe het uitkomt ) en ook nog wel eens een rijstewafeltje
Oftewel: eigenlijk is het een zooitje hier Allemaal nattevingerwerk
pi_44839334
Juliette is zo'n beetje met een 2,5-3 uurs ritme geboren
Ze had gisteren wel ineens last van krampjes tot een uur of 2 maar na een zwangerschap en bevalling volgens het boekje gedraagt ze zich nu nog volgens 't boekje. Ik weet eigenlijk niet meer wie dat toen voor me gewenst had maar het werkt wel.
(Echt zo'n ander kind dan Myrthe! Gewoon een cultuurschokje haast )
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:40:54 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44843663
Ik zie een beetje op tegen deze nacht. Ik moet namelijk veel kolven als ik de bv wil redden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44843735
Succes dan Paradijsvogeltje
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:50:48 #106
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44843989
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:43 schreef poemojn het volgende:
Succes dan Paradijsvogeltje
Dank
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 00:54:23 #107
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44845967
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zie een beetje op tegen deze nacht. Ik moet namelijk veel kolven als ik de bv wil redden.
Zet 'm op PV!
En ik zal vannacht aan je denken, want ook ik zit dan te kolven.

Na m'n menstruatie ligt de boel droog Gisteren zes druppels gekolfd, vandaag vijf cc. En in haar ik-ben-wel-uiterst-moe-maar-toegeven-ho-maar bui wilde Lucie eindelijk weer even aan de borst. Twee minuten, en toen sliep ze
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:18:23 #108
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44846629
Hoewel ik hier niets te zoeken heb, breek ik toch even in, omdat ik toch met een vraag zit die me al zo'n 2 jaar bezighoudt.
Klopt het nu dat de inhoud van de bv zich aanpast aan de behoefte van een kindje? Dus niet hoeveelheid, maar aan voedingsstoffen?
pi_44849329
Dat weet ik nou ff niet, maar ik vroeg het me laatst ook al af.
Ennuh... daar zit ik dan wéér... ben zo moe.....
  zaterdag 30 december 2006 @ 09:42:33 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_44850171
gaat live voeden nog steeds niet pv? dat is echt beter en makkelijker als dat normaal gesproken goed gaat.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 30 december 2006 @ 09:46:55 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44850209
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 04:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Dat weet ik nou ff niet, maar ik vroeg het me laatst ook al af.
Ennuh... daar zit ik dan wéér... ben zo moe.....
En PV? Daarna nog lekker kunnen slapen? Heb je voldoende kunnen kolven?

En Macka, heb je dat na élke menstruatie? Of ben je nu pas voor het eerst weer ongesteld geworden?
Sorry als ik een domme vraag stel...

Overigens, dat onrustige happen doet Thies ook. Ik dacht eerst dat het incidenteel was, maar hij doet het heel regelmatig. Bij beide borsten. Ik ben nu erop aan het letten welke factoren het zouden kunnen beinvloeden, moe, geen honger meer, afgeleid, overactief... Echt prettig voor mijn tepels is het niet...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 30 december 2006 @ 09:47:46 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44850223
Suzanna, succes met het doorzetten!
En wat stom dat 'ze' dat flapje er niet bij hadden gedaan....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44850555
Ik wil PV, Macka en Suzanna nog even aanmoedigen. Succes en/of sterkte dames
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:35:36 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_44850763
PV, hoe is de nacht gegaan?
Suzanna, gelukkig is het opgelost! Succes met volhouden.
Macka, ook sterkte!

Ive heeft regeldagen, vannacht wilde hij elke 1,5 a 2 uur drinken... Hopelijk is hij snel weer uitgeregeld!
pi_44850839
Zou het kunnen dat Lis ook regeldagen heeft? Ik bedoel, ze krijgt natuurlijk ook flesvoeding bij de bv. Maar nu wil ze ineens vaker drinken dan ik van haar gewend ben.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44850995
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:18 schreef Smirre het volgende:
Klopt het nu dat de inhoud van de bv zich aanpast aan de behoefte van een kindje? Dus niet hoeveelheid, maar aan voedingsstoffen?
Ja, dat klopt
In de eerste borstvoeding (colostrum) zitten bijvoorbeeld belangrijke stoffen om de ontlasting van het meconium op gang te brengen.
pi_44851037
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:
En wat stom dat 'ze' dat flapje er niet bij hadden gedaan....
Dat flapje zit (normaal gesproken) bij de extra set die je aan moet schaffen Ik begreep dat Suzanna een 'oude' set gebruikte, die eigenlijk niet voor die kolf bedoeld was.
Je moet zo'n set aanschaffen om hygienische redenen.

Sorry dat ik zo ik-weet-het-beter over kom, maar ik heb die kolf ook gebruikt
pi_44852345
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Zou het kunnen dat Lis ook regeldagen heeft? Ik bedoel, ze krijgt natuurlijk ook flesvoeding bij de bv. Maar nu wil ze ineens vaker drinken dan ik van haar gewend ben.
Snoopy, hoe doe jij dat het combineren? Hoeveel krijgt Lis? Heb je hierdoor ook een betere structuur?
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:10:05 #119
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44852375
PV, ben benieuwd of het goed gegaan is vannacht?

Stiekemurd, het lijkt me inderdaad lastig met een tweede kindje, daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik kan natuurlijk mooi zeggen dat er wel een ritme in komt en ik heb daar mooi op kunnen wachten, maar met Benthe erbij is het natuurlijk iets hectischer. Als je zelf op ritme voedt, pikt Jenna dat nog helemaal niet? Dat je ze afleidt met knuffelen oid en dat langzaam op zou bouwen? Alhoewel dat natuurlijk ook tijd kost en die heb je niet zomaar over.
Succes in ieder geval!

Ik heb vrij lang om de 3 uur gevoed terwijl volgens de boekjes Simon ook al om de 4 uur mocht. Toen ben ik eens goed gaan kijken naar zijn huiltjes, als hij wakker werd huilde hij en interpreteerde ik dat als honger en gaf hem eten, maar dat bleek niet zo te zijn. Want als ik dan niet voedde, was hij met spelen, knuffelen of wandelen ook tevreden.

Moonah, misschien heb ik over je antwoord heen gelezen, maar hoe is het met de spruw?

Suzanna, gelukkig de oplossing gevonden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44852453
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:10 schreef PM-girl het volgende:

Stiekemurd, het lijkt me inderdaad lastig met een tweede kindje, daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik kan natuurlijk mooi zeggen dat er wel een ritme in komt en ik heb daar mooi op kunnen wachten, maar met Benthe erbij is het natuurlijk iets hectischer. Als je zelf op ritme voedt, pikt Jenna dat nog helemaal niet? Dat je ze afleidt met knuffelen oid en dat langzaam op zou bouwen? Alhoewel dat natuurlijk ook tijd kost en die heb je niet zomaar over.
Succes in ieder geval!
Psies en soms "kost" het een uur en dat maakt totaal niet uit als je samen bent, maar met Benthe erbij is het lastiger. Ik voel me dan ook erg schuldig naar haar. Ik wil haar niet elke keer voor een DVD zetten omdat ik met Jenna bezig ben.

Ik begin er nu toch aan te denken om te gaan combineren.....
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:29:25 #121
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44852802
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:13 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Psies en soms "kost" het een uur en dat maakt totaal niet uit als je samen bent, maar met Benthe erbij is het lastiger. Ik voel me dan ook erg schuldig naar haar. Ik wil haar niet elke keer voor een DVD zetten omdat ik met Jenna bezig ben.

Ik begin er nu toch aan te denken om te gaan combineren.....
Ik weet niet hoelaat Benthe wakker is, maar misschien dat je 's morgens kunt kolven (of tijdens haar middagdutje), zodat je dat kunt geven? Maar fv kan natuurlijk ook.
Succes ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44853134
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:18 schreef Smirre het volgende:
Hoewel ik hier niets te zoeken heb, breek ik toch even in, omdat ik toch met een vraag zit die me al zo'n 2 jaar bezighoudt.
Ja, moedermelk past zich precies aan naar de behoefte van het kind. Moedermelk voor een kindje van 3 maanden is anders dan moedermelk voor een kindje van 1 jaar. Nog leuker: als het warm is (zoals afgelopen zomer bijvoorbeeld) dan is de melk wateriger en dus dorstlessend.
Variety is the spice of life
pi_44853336
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Zou zo maar kunnen hoor Snoop. Ze heeft natuurlijk best een lastige periode achter de rug. Zou me niks verbazen toch.

Macka, lastig he, die rottige menstruatie terugloop. Voor jou helemaal pet natuurlijk, bah! Sterkte!
Variety is the spice of life
pi_44853905
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:29 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelaat Benthe wakker is, maar misschien dat je 's morgens kunt kolven (of tijdens haar middagdutje), zodat je dat kunt geven? Maar fv kan natuurlijk ook.
Succes ermee!
Benthe is altijd tussen 7 en half 8 wakker. Kolven heb ik ook aan zitten denken... Ik kijk het nog ff aan. Kan altijd nog overgaan. Overigens moet ik over 2 weken al gaan afbouwen (1 voeding per week). Ik vind het slap van mezelf als ik die 2 weken niet kan volhouden.... *zucht*
pi_44854352
Live voeden gaat nog niet, mijn tepels zijn nog steeds niet hersteld. Ik heb het wel twee keer gedaan, maar toen brandde het daarna nogal. Ik heb twee keer gekolfd vannacht en toen 's ochtends nog een keer. Toen ben ik in slaap gevallen en werd om 11 uur wakker en toen om kwart voor twaalf. Ik was echt dooodop! Ik heb bij elkaar 250 cc gekolfd..... Ik hoop dat het gauw meer wordt, maar als dit zo doorgaat vrees ik dat dit het einde is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')