abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44838713
Gelukkig Suzanna! Fijn dat het mysterie opgelost is en het nu beter gaat
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:20:40 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_44839025
Hier begon er pas een beetje regelmaat in te komen, toen ze 1 of 2 flesjes kv per dag kreeg (nu een week of 2/3 geleden). Daarvoor zat ik ook hele dagen met de tieten bloot
Iris krijgt nu sochtends 1 of 2 borstvoedingen (ligt er aan of ze een vroege voeding blieft of niet ) En de voeding van rond 14.00-15.00 uur en die daarna zijn met de fles. Daarna weer 1 of 2 voedingen borst (wel min of meer op verzoek) Soms krijgt ze voor het slapen gaan nog een fles met pap, maar dat ligt weer aan allerlei factoren. (hoe laat voor eht laatst gegeten? - Hoe hard huilt ze? - Hoeveel heeft ze gegeten?) En tussendoor krijgt ze een hapje fruit en/of groente (ook niet iedere dag, net hoe het uitkomt ) en ook nog wel eens een rijstewafeltje
Oftewel: eigenlijk is het een zooitje hier Allemaal nattevingerwerk
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_44839334
Juliette is zo'n beetje met een 2,5-3 uurs ritme geboren
Ze had gisteren wel ineens last van krampjes tot een uur of 2 maar na een zwangerschap en bevalling volgens het boekje gedraagt ze zich nu nog volgens 't boekje. Ik weet eigenlijk niet meer wie dat toen voor me gewenst had maar het werkt wel.
(Echt zo'n ander kind dan Myrthe! Gewoon een cultuurschokje haast )
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:40:54 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44843663
Ik zie een beetje op tegen deze nacht. Ik moet namelijk veel kolven als ik de bv wil redden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44843735
Succes dan Paradijsvogeltje
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:50:48 #106
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44843989
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:43 schreef poemojn het volgende:
Succes dan Paradijsvogeltje
Dank
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 00:54:23 #107
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44845967
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zie een beetje op tegen deze nacht. Ik moet namelijk veel kolven als ik de bv wil redden.
Zet 'm op PV!
En ik zal vannacht aan je denken, want ook ik zit dan te kolven.

Na m'n menstruatie ligt de boel droog Gisteren zes druppels gekolfd, vandaag vijf cc. En in haar ik-ben-wel-uiterst-moe-maar-toegeven-ho-maar bui wilde Lucie eindelijk weer even aan de borst. Twee minuten, en toen sliep ze
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:18:23 #108
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44846629
Hoewel ik hier niets te zoeken heb, breek ik toch even in, omdat ik toch met een vraag zit die me al zo'n 2 jaar bezighoudt.
Klopt het nu dat de inhoud van de bv zich aanpast aan de behoefte van een kindje? Dus niet hoeveelheid, maar aan voedingsstoffen?
pi_44849329
Dat weet ik nou ff niet, maar ik vroeg het me laatst ook al af.
Ennuh... daar zit ik dan wéér... ben zo moe.....
  zaterdag 30 december 2006 @ 09:42:33 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_44850171
gaat live voeden nog steeds niet pv? dat is echt beter en makkelijker als dat normaal gesproken goed gaat.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 30 december 2006 @ 09:46:55 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44850209
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 04:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Dat weet ik nou ff niet, maar ik vroeg het me laatst ook al af.
Ennuh... daar zit ik dan wéér... ben zo moe.....
En PV? Daarna nog lekker kunnen slapen? Heb je voldoende kunnen kolven?

En Macka, heb je dat na élke menstruatie? Of ben je nu pas voor het eerst weer ongesteld geworden?
Sorry als ik een domme vraag stel...

Overigens, dat onrustige happen doet Thies ook. Ik dacht eerst dat het incidenteel was, maar hij doet het heel regelmatig. Bij beide borsten. Ik ben nu erop aan het letten welke factoren het zouden kunnen beinvloeden, moe, geen honger meer, afgeleid, overactief... Echt prettig voor mijn tepels is het niet...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 30 december 2006 @ 09:47:46 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44850223
Suzanna, succes met het doorzetten!
En wat stom dat 'ze' dat flapje er niet bij hadden gedaan....
pi_44850555
Ik wil PV, Macka en Suzanna nog even aanmoedigen. Succes en/of sterkte dames
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:35:36 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_44850763
PV, hoe is de nacht gegaan?
Suzanna, gelukkig is het opgelost! Succes met volhouden.
Macka, ook sterkte!

Ive heeft regeldagen, vannacht wilde hij elke 1,5 a 2 uur drinken... Hopelijk is hij snel weer uitgeregeld!
pi_44850839
Zou het kunnen dat Lis ook regeldagen heeft? Ik bedoel, ze krijgt natuurlijk ook flesvoeding bij de bv. Maar nu wil ze ineens vaker drinken dan ik van haar gewend ben.
pi_44850995
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:18 schreef Smirre het volgende:
Klopt het nu dat de inhoud van de bv zich aanpast aan de behoefte van een kindje? Dus niet hoeveelheid, maar aan voedingsstoffen?
Ja, dat klopt
In de eerste borstvoeding (colostrum) zitten bijvoorbeeld belangrijke stoffen om de ontlasting van het meconium op gang te brengen.
pi_44851037
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:
En wat stom dat 'ze' dat flapje er niet bij hadden gedaan....
Dat flapje zit (normaal gesproken) bij de extra set die je aan moet schaffen Ik begreep dat Suzanna een 'oude' set gebruikte, die eigenlijk niet voor die kolf bedoeld was.
Je moet zo'n set aanschaffen om hygienische redenen.

Sorry dat ik zo ik-weet-het-beter over kom, maar ik heb die kolf ook gebruikt
pi_44852345
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Zou het kunnen dat Lis ook regeldagen heeft? Ik bedoel, ze krijgt natuurlijk ook flesvoeding bij de bv. Maar nu wil ze ineens vaker drinken dan ik van haar gewend ben.
Snoopy, hoe doe jij dat het combineren? Hoeveel krijgt Lis? Heb je hierdoor ook een betere structuur?
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:10:05 #119
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44852375
PV, ben benieuwd of het goed gegaan is vannacht?

Stiekemurd, het lijkt me inderdaad lastig met een tweede kindje, daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik kan natuurlijk mooi zeggen dat er wel een ritme in komt en ik heb daar mooi op kunnen wachten, maar met Benthe erbij is het natuurlijk iets hectischer. Als je zelf op ritme voedt, pikt Jenna dat nog helemaal niet? Dat je ze afleidt met knuffelen oid en dat langzaam op zou bouwen? Alhoewel dat natuurlijk ook tijd kost en die heb je niet zomaar over.
Succes in ieder geval!

Ik heb vrij lang om de 3 uur gevoed terwijl volgens de boekjes Simon ook al om de 4 uur mocht. Toen ben ik eens goed gaan kijken naar zijn huiltjes, als hij wakker werd huilde hij en interpreteerde ik dat als honger en gaf hem eten, maar dat bleek niet zo te zijn. Want als ik dan niet voedde, was hij met spelen, knuffelen of wandelen ook tevreden.

Moonah, misschien heb ik over je antwoord heen gelezen, maar hoe is het met de spruw?

Suzanna, gelukkig de oplossing gevonden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44852453
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:10 schreef PM-girl het volgende:

Stiekemurd, het lijkt me inderdaad lastig met een tweede kindje, daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik kan natuurlijk mooi zeggen dat er wel een ritme in komt en ik heb daar mooi op kunnen wachten, maar met Benthe erbij is het natuurlijk iets hectischer. Als je zelf op ritme voedt, pikt Jenna dat nog helemaal niet? Dat je ze afleidt met knuffelen oid en dat langzaam op zou bouwen? Alhoewel dat natuurlijk ook tijd kost en die heb je niet zomaar over.
Succes in ieder geval!
Psies en soms "kost" het een uur en dat maakt totaal niet uit als je samen bent, maar met Benthe erbij is het lastiger. Ik voel me dan ook erg schuldig naar haar. Ik wil haar niet elke keer voor een DVD zetten omdat ik met Jenna bezig ben.

Ik begin er nu toch aan te denken om te gaan combineren.....
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:29:25 #121
94046 PM-girl
pi_44852802
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:13 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Psies en soms "kost" het een uur en dat maakt totaal niet uit als je samen bent, maar met Benthe erbij is het lastiger. Ik voel me dan ook erg schuldig naar haar. Ik wil haar niet elke keer voor een DVD zetten omdat ik met Jenna bezig ben.

Ik begin er nu toch aan te denken om te gaan combineren.....
Ik weet niet hoelaat Benthe wakker is, maar misschien dat je 's morgens kunt kolven (of tijdens haar middagdutje), zodat je dat kunt geven? Maar fv kan natuurlijk ook.
Succes ermee!
*
pi_44853134
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:18 schreef Smirre het volgende:
Hoewel ik hier niets te zoeken heb, breek ik toch even in, omdat ik toch met een vraag zit die me al zo'n 2 jaar bezighoudt.
Ja, moedermelk past zich precies aan naar de behoefte van het kind. Moedermelk voor een kindje van 3 maanden is anders dan moedermelk voor een kindje van 1 jaar. Nog leuker: als het warm is (zoals afgelopen zomer bijvoorbeeld) dan is de melk wateriger en dus dorstlessend.
Variety is the spice of life
pi_44853336
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Zou zo maar kunnen hoor Snoop. Ze heeft natuurlijk best een lastige periode achter de rug. Zou me niks verbazen toch.

Macka, lastig he, die rottige menstruatie terugloop. Voor jou helemaal pet natuurlijk, bah! Sterkte!
pi_44853905
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:29 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelaat Benthe wakker is, maar misschien dat je 's morgens kunt kolven (of tijdens haar middagdutje), zodat je dat kunt geven? Maar fv kan natuurlijk ook.
Succes ermee!
Benthe is altijd tussen 7 en half 8 wakker. Kolven heb ik ook aan zitten denken... Ik kijk het nog ff aan. Kan altijd nog overgaan. Overigens moet ik over 2 weken al gaan afbouwen (1 voeding per week). Ik vind het slap van mezelf als ik die 2 weken niet kan volhouden.... *zucht*
pi_44854352
Live voeden gaat nog niet, mijn tepels zijn nog steeds niet hersteld. Ik heb het wel twee keer gedaan, maar toen brandde het daarna nogal. Ik heb twee keer gekolfd vannacht en toen 's ochtends nog een keer. Toen ben ik in slaap gevallen en werd om 11 uur wakker en toen om kwart voor twaalf. Ik was echt dooodop! Ik heb bij elkaar 250 cc gekolfd..... Ik hoop dat het gauw meer wordt, maar als dit zo doorgaat vrees ik dat dit het einde is.
pi_44854407
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:08 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Snoopy, hoe doe jij dat het combineren? Hoeveel krijgt Lis? Heb je hierdoor ook een betere structuur?
Ik combineer gedwongen omdat ikzelf maar weinig bv geef. Ongeveer 30 a 50 cc bv en dan een flesje kv erachteraan met 120cc. We hebben idd meer structuur dan de bv-kindjes omdat ze ook nog die fles drinkt.
Ik denk wel dat dit per voeding meer tijd kost dan alleen bv of alleen fv.

Alleen nu is de structuur even weg geloof ik en dat zou best kunnen komen door de ziekenhuisopname. Daar hielden we een heel ander schema aan dan thuis. Thuis zat ik al op 5 a 6 voedingen en sliep ze 's nachts door. In het ziekenhuis gingen we naar 8 voedingen en werd ze ook 's nachts elke 3 uur wakker gemaakt. En nu is het een beetje rommelig geworden omdat ik het thuis weer van haar laat afhangen wanneer ze wil eten. Maar ze is nog niet in haar oude ritme. Vannacht werd ze 2x wakker en vanmorgen sliep ze zomaar weer 4,5 uur achter elkaar
pi_44854627
Ja kan me voorstellen dat het nu weer een beetje rommelig is.
Ik vind het wel heel knap van je dan dat je bij iedere voeding een beetje BV geeft en daarna de fles geeft!!

Ik ga echt proberen die 2 weken nog volledig BV te geven en dan in 6 weken afbouwen. Nu met die feestdagen is het allemaal anders dan anders. Nooit gedacht dat ik zelf ook zo aan regelmaat vast zit
pi_44856432
Waarom stop je ermee na 6 weken? Of heb je dat al ergens geschreven?
pi_44856776
Omdat ik over 8 weken "al" moet werken. Combineren was de vorige keer geen succes en ik wil niet afkolven op mijn werk.....
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:10:22 #130
141844 Macka66
pi_44857368
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 09:46 schreef Moonah het volgende:

[..]
En Macka, heb je dat na élke menstruatie? Of ben je nu pas voor het eerst weer ongesteld geworden?
Sorry als ik een domme vraag stel...
Is geen domme vraag hoor, Moonah. Ik vertel niet alles, en aan onthouden wat er allemaal verteld wordt kun je hier binnen OUD niet beginnen. Daarvoor gebeurt er te veel. (En dan vergeet ik nog dat veel dames last hebben van zwangerschapsdementie;) )

Het is de derde keer. De vorige twee keren heb ik de boel weer op weten te krikken met kolven en aanleggen. Deze keer is anders. Ik was langer ongesteld, en Lucie wilde en wil de borst niet pakken.

Wat er aan melk uit komt, letterlijk een paar drupkes, is heel vettig en smaakt niet zoet. Dus ik snap Luusje wel. Zeker als je het vergelijkt met die halve peer die ze gisteren naar binnen heeft gerapleyed.
Maar ik vind het nog te vroeg om te stoppen met de bv, Lucie is vandaag een half jaar geworden.

Eigenlijk ben ik zo bang dat het nu wel over is met de bv. Als ik het vergelijk met de vorige keren. Het maakt me zo intens verdrietig. Maar ik geef nog niet op. Uithuilen, warme baden nemen en doorgaan met kolven dan maar...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:16:32 #131
141844 Macka66
pi_44857536
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Live voeden gaat nog niet, mijn tepels zijn nog steeds niet hersteld. Ik heb het wel twee keer gedaan, maar toen brandde het daarna nogal. Ik heb twee keer gekolfd vannacht en toen 's ochtends nog een keer. Toen ben ik in slaap gevallen en werd om 11 uur wakker en toen om kwart voor twaalf. Ik was echt dooodop! Ik heb bij elkaar 250 cc gekolfd..... Ik hoop dat het gauw meer wordt, maar als dit zo doorgaat vrees ik dat dit het einde is.
Natuurlijk lijkt het weinig zo, PV. Maar als je weer live kunt gaan voeden kan Kendahl er veel meer uit krijgen dan jij nu kolft. En dat voert dan je productie weer op.
Als je nu dat minimum weet vast te houden is het straks voor Kendahl interessant om weer de borst te pakken. Het is nog geen verloren zaak, ook al is het moeilijk volhouden
pi_44857583
Als jij het zegt...
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:34:53 #133
141844 Macka66
pi_44858083
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Als jij het zegt...
Ja, ik weet het goed te vertellen he
Nu alleen nog even iemand die mijn theorie ondersteunt om je dat extra hart onder de riem te steken
Maar serieus, je bent heel goed bezig en ik bewonder je toewijding!
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:43:54 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44858305
PV, als ik je een advies mag geven: blijf niet met die spruw rondlopen. Bel vanmiddag nog de huisartsenpost en vraag Daktarin orale gel. Niet eerst gaan klooien met Nystatine, want dat helpt heel vaak niet zo goed. Zelf bij de apotheek Miconazol kopen (zonder recept) of aan de HA Diflucan vragen. Die mag je eenmalig slikken als je BV geeft.
Echt PV, doen hoor! Voor je het weet zit die kutspruw in je melkklieren en ben je net als wij weken, zo niet maaaaanden bezig het weg te krijgen.

Waarmee ik tevens PM antwoord geef, het is nu dus bijna weg....
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:50:30 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44858522
Overigens waren Thies en ik vanmiddag lekker aan het slapen. Hij had om 13u niet zo heel veel gedronken, linkerborst eigenlijk nauwelijks (en dat is juist mijn Campinatiet ). Word ik dus net wakker met een keeeeiiiharde borst die wel 2 cupmaten verschilt met de andere, die dus wel netjes was leeggedronken.
Zit nu te kolven voor verlichting. Moest dus aan je denken PV, dat je laatst schreef dat je je borst er wel wilde afschroeven. Wát een rotgevoel is het toch....
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:53:15 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44858624
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef Macka66 het volgende:

Eigenlijk ben ik zo bang dat het nu wel over is met de bv. Als ik het vergelijk met de vorige keren. Het maakt me zo intens verdrietig. Maar ik geef nog niet op. Uithuilen, warme baden nemen en doorgaan met kolven dan maar...
Succes Macka!!!!!

*duimt heel hard
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:59:01 #137
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44858818
PV, macka heeft gelijk Kendahl kan veel meer uit je borsten krijgen dan jijzelf. Als het voor hem nog de moeite waard is straks om te drinken, dan zal hij zeker zelf ook de productie weer opschroeven.
En spruw werkt vaak ook niet postief door op de productie (en idd, zsm aanpakken!)

Je bent al zo ver gekomen PV, je hebt al zoveel doorstaan.. dit kleine hobbeltje moet dan ook te overwinnen zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44858908
Het is geen spruw, het een infectie daar beneden..
Gelukkig maar, want dat kan ik er emotioneel gezien niet bij hebben. Ik heb wel de hap gebeld en ik kan zo een receptje voor daktarin ophalen Verlossing van de klachten is dus in zicht.
pi_44859300
Macka, een halfjaar! Ik vind het superknap hoor. Ik hoop dat ik dat ook haal.
Ik ga voor je duimen dat je nog wel even door kan blijven gaan
pi_44859526
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Moonah het volgende:
Overigens waren Thies en ik vanmiddag lekker aan het slapen. Hij had om 13u niet zo heel veel gedronken, linkerborst eigenlijk nauwelijks (en dat is juist mijn Campinatiet ). Word ik dus net wakker met een keeeeiiiharde borst die wel 2 cupmaten verschilt met de andere, die dus wel netjes was leeggedronken.
Zit nu te kolven voor verlichting. Moest dus aan je denken PV, dat je laatst schreef dat je je borst er wel wilde afschroeven. Wát een rotgevoel is het toch....
die houden we erin!
Ja, vervelend hé? 'Weg met die tiet, die hoort niet bij mijn lichaam!'
pi_44860989
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef Macka66 het volgende:

Gefeliciteerd met Lucy's halfjaardag! En een halve peer gerapleyd! Ging het goed? Leuk he?
Ik vind het zo rot voor je, dit gedoe. Ik moest net aan je denken (onder de afwas ) . Hou vol! Je bent zo goed bezig en ik vind je helemaal geweldig!

PV, Macka heeft gelijk! En jij ook hart onder de riem, jij bent ook goed bezig, dame!
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:06:55 #142
94046 PM-girl
pi_44861273
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Moonah het volgende:
(en dat is juist mijn Campinatiet

Haha, ik noem ze altijd 'liefkozend', mijn 'melkfabrieken!' Maar bij mij lekt het er op den duur vanzelf eruit, de matras ziet er dus niet uit inmiddels, met kringen ed. En de tsr blijft hier op grappige momenten opkomen, was babyfoto's van mezelf aan het bekijken: PENG!

Macka, ik heb geen tips voor je, ik kan me zo goed voorstellen dat je verdrietig bent,

PV, een schimmel erbij, het zit je niet mee zeg. Gelukkig geen spruw, dat is in ieder geval iets!

Moonah, fijn dat je de spruwoorlog gewonnen hebt!
*
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:35:06 #143
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44862261
PV jij vliegt ook van het een in het ander. Tis niet makkelijk he?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44862906
Icicle, ik had de set voor de Lactina gebruikt op aanraden van de kraamverzorgster, en volgens de thuiszorgwinkel zou het moeten werken met een extra setje van de Symphony erbij. Maar bij die losse dingen (ja, weet niet hoe ik het moet noemen) zat weer geen siliconen 'schildje' die er weer in moest. Hij werkt nu gelukkig en ik heb bij 1 borst 80 en de andere 90 ml gekolfd! eerste keer! Volgens mij is de borstvoeding nu weer helemaal op gang !!
pi_44863038
Ik heb hier een tepel/tepelhof met een diepe snee erin. "'Eén van de tandjes van Merlijn heeft als een mesje gewerkt. Het is een cm lang en een paar mm diep. Het doet aan de blote lucht geen pijn, maar wel als ik een BH of topje draag omdat het dan meebegeweegt. Bah, weet even niet wat ik hiermee moet, ik leg Merlijn al minder aan die borst en alleen andersom in bed zodat zijn tandje niet op die plek zit. Iemand nog tips? Vooralsnog geef ik overdag alleen die andere borst.
pi_44863209
Randa, wat vervelend zeg en pijnlijk ... zou het helpen om een zoogcompres erin te doen? dat is wel superzacht... sterkte in ieder geval!
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:03:58 #147
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44863214
*auw*

Heb je bepanthen in huis? Dat laat het supersnel genezen.
Iedere golf van de zee,
pi_44863380
Ja, heb ik wel, maar vind het niet echt helpen. Het wondje zit al een tijdje maar is nu dieper en weer open. Met de pijn valt het wel mee, maar het is zo lastig met voeden.
pi_44863639
auw Randa! datdoet pijn, ik heb het ook gehad toen Emma net tandjes kreeg. Moet even diep nadenken hoe ik het opgelost heb. smeren met bepanthen en mm geloof ik. En die borst pas als tweede aanbieden (eventueel ook kolven omdat er uit die borst minder wordt gedronken.) en weer even terug naar de compressen(in de gaten houden dat het niet gaat broeien.
succes meis!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_44866749
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:58 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb hier een tepel/tepelhof met een diepe snee erin. "'Eén van de tandjes van Merlijn heeft als een mesje gewerkt. Het is een cm lang en een paar mm diep. Het doet aan de blote lucht geen pijn, maar wel als ik een BH of topje draag omdat het dan meebegeweegt. Bah, weet even niet wat ik hiermee moet, ik leg Merlijn al minder aan die borst en alleen andersom in bed zodat zijn tandje niet op die plek zit. Iemand nog tips? Vooralsnog geef ik overdag alleen die andere borst.
Ah, heeeeel bekend hier

We zijn er net weer een beetje doorheen, maar het was zo erg dat er bloed in mijn beha zat en dat ik acuut ende onmiddelijk wilde stoppen een paar weken geleden

Mijn dochter bijt niet, maar haar tandjes raken telkens hetzelfde plekje zeg maar. En ze zette er wel wat druk op hoor, kreeg 4 tanden tegelijk.

Tips die ik kreeg van een lk:

Als het écht bijten is (hetzij als de melkstroom nog niet op gang is, hetzij als de melkstroom stopt, dus begin/eind voeding) dan zeer beslist afkoppelen en laten weten dat het niet mag. Bijten doen ze maar ergens anders in. Als het is (zoals hier) dat de tandjes min of meer schrapen langs de tepelhof, dan zorgen dat het kind niet hangt aan de borst (grotere kinderen hangen vaak) en andere houdingen zoeken.

Ik gaf telkens de beste borst (lees: de minst zere borst) het eerst. Ik vond telkens nieuwe houdingen om in te voeden zodat het tandje minder sneed en de wond werd ontzien. Ik smeerde niet (ben tegen smeren in principe), alleen wat mm en aan de lucht drogen.
Ik voed de laatste weken op allerlei manier, op de kop, ondersteboven, mijn dochter zittend, mijn dochter op de knietjes, ik boven haar hangen, hele en halve rugbyhoudingen enz. enz.

Aan 1 borst zit nog een wondje, die probeer ik nog te ontzien, met name door andere houdingen te vinden. Maar geneest mooi inmiddels.

Aan 1 borst is het overgegaan. Hoe dat gebeurd is weet ik niet, maar ik heb het aan de katten te danken geloof ik. Ik zei steeds 'zachtjes hoor' als ze aanhapte, maar ik zeg ook 'zachtjes hoor' als ze katten aait. Ineens ging ze van de een op de andere dag heel zachtjes happen en mijn borst aaien
  zaterdag 30 december 2006 @ 20:23:43 #151
3011 E.T.
pi_44868158
Dat 'zachtjes hoor' klinkt wel heel lief

Misschien anders nog borstschelpen in je BH zodat je tepels lucht en ruimte hebben om te genezen? (ik heb ze een paar dagen gebruikt toen ik een diepe kloof had en dat werkte als een trein)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44868662
Het is inmiddels weer iets dicht, daarstraks kon ik mooi in de snee kijken, was alleen niet zo prettig. Merlijn bijt eigenlijk ook niet, dit is echt van schrapen ja, net zoals nebelung het uitlegt. Het enige wat ik fijn vind is liggend voeden en hem tegenovergesteld, op zijn kop dus, leggen naast me. We wachten maar weer een tijdje af, het zit ook al best lang maar gaat door het drinken telkens weer iets open, tot nu weer bloedens toe. Wel fijn om te lezen dat het vaak voorkomt dit probleem, hopen dat het vlug over is. Misschien toch met dat zachtjes hoor wat meer gaan doen, en hem leren anders toe te happen.

Moet ook zeggen dat ik het sinds dat wondje en de kloof van van de week en het vele aanleggen doordat we ziek zijn geweest en hij niet in zijn oude ritme terugkomt, ik het vandaag ook echt had gehad. Komt ook omdat Merlijn alleen met heel veel prikkels kan slapen en daarbij ook heel lang aan de borst wil hangen. Bij te weinig prikkels en niet lang genoeg de borst raakt meneer volkomen in paniek. Nu was eerder dat aan de borst hangen niet erg, geen problemen mee, maar nu is het de laatste minder leuk, als het over is mag hij weer zo vaak als hij wil.
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:00:20 #153
94046 PM-girl
pi_44869405
Randa (en Nebelung dus ook), wat vervelend zeg!! Dat zijn van die dingen waar je normaal helemaal niet bij nadenkt, maar ook dit hoort dus jammer genoeg soms bij bv.
Sterkte ermee!
*
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:04:49 #154
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44869522
Wow, wat gebeurt er hier veel zeg. Fijn om te lezen hoe iedereen elkaar steunt hier.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 21:11:57 #155
141844 Macka66
pi_44869760
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:58 schreef nebelung het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met Lucy's halfjaardag! En een halve peer gerapleyd! Ging het goed? Leuk he?
Dankjewel! Het rapleyen is nog maar net begonnen maar gaat heel goed. Lucie heeft er erg veel lol in, en lief en ik ook. Inmiddels heeft de kleine dame wortel, appel, meloen, komkommer, peer en knolselderij geproefd. Peer is duidelijk favoriet. Knolselderij leverde een vies gezicht op, om daarna toch weer op hetzelfde stuk aan te vallen en het weg te werken. (fotootjes in het Kinderfototopic gezet)
Het lijkt mij ideaal als Lucie straks vast voedsel eet en nog zeker een half jaar bv en water kan krijgen voor de vochtbehoefte. Dat zou mooi gaan met die 50 cc...

[ Bericht 3% gewijzigd door Macka66 op 30-12-2006 23:46:00 (komkommer nieuw in het assortiment) ]
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:24:35 #156
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44870148
Randa, is zo'n tepelhoedje geen optie?
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:32:32 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44870378
Wat gaat het hier weer snel zeg...

Kusjes voor hen die het nodig hebben...in elk geval PV...

Ik geef nu weer alleen maar BV, maar de laatste voeding (ca. half 2) is een BV-fles met johannesbroodpitmeel.
pi_44871909
Bedankt voor de steun iedereen Mede daarop teer ik.
pi_44872103
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:24 schreef Neuk het volgende:
Randa, is zo'n tepelhoedje geen optie?
Het is niet nodig, ik moet hem alleen op een andere manier aanleggen. Hij heeft net weer aan de tepel gedronken en het wondje is mooi schoon, als het zo blijft is dat prima. Het is alleen maar weer wat vaker met hem op bed gaan liggen om hem daar te voeden want liggend vind ik nog het makkelijkst.
pi_44875350
Nog meer mensen hier die de vitaminedruppeltjes steeds vergeten?
pi_44875954
Vergeten, iets te vaak, ik ben maar gewoon gestopt nadat ik me ervan vergewist dat dat het zonder ook goed is. .
  zondag 31 december 2006 @ 00:23:23 #162
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44876877
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:43 schreef poemojn het volgende:
Oja... ik dacht er net nog aan. Maar nu ligt hij lekker ontspannen in zijn bedje... op weg naar dromenland.
  zondag 31 december 2006 @ 08:17:14 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44882435
Gelukkig ik ben dus echt niet de enige....

Als ik in het normale ritme zit dat lukt het wel. Maud krijgt het 'standaard' voordat ik ze doe wassen, maar als haar honger het wint van mijn principes...tja dan schiet er wel eens iets bij in.

Ze drinkt nu ze zo verkouden is wel elke keer weinig. Ik houd de plasluiers dan ook angstvallig in de gaten. Gelukkig heeft ze me vanochtend helemaal onder gepiest, dus dat was wel een fijne bevestiging.

Vannacht was ze tegen alle verwachting opeens om vijf uur wakker. Terwijl ze normaal op de BV-fles tot half zeven wel red. Dus ik eerst sussen enz...en uiteindelijk aangelegd. Kreeg ik vanochtend de reden dus....keek in de koelkast, had ze maar 30 cc gedronken en kon ik 90cc BV wegmikken...
  zondag 31 december 2006 @ 08:49:59 #164
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44882495
Weet iemand hier toevallig of 'De trends' borstvoeding wel of niet (vroeger) hebben geleid tot betere groei van kinderen of juist niet? Zijn daar algemene cijfers van?

Zijn tieners vandaag de dag zo groot omdat 15 jaar gelee in ene er de trend weer was,
wél borstvoeding te geven ipv. Similac?

Beetje rare vraag op 31 December, ik weet het. Ik vroeg het me gewoon af.
(of een algemeen bekend verband bestond tussen betere groei met borstvoeding
en verminderde groei+meer ziekten bij kinderen zónder. Of juist omgekeerd)
If I had a Hammer...
  zondag 31 december 2006 @ 09:17:35 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44882562
goeie vraag....zou het niet weten!

Weet wel dat ik zelf een flessenkind ben en heb aan lopen modderen met oorontstekingen, maar of het een echt een relatie heeft met het andere weet ik niet.

Reden voor het niet krijgen van bv: ik had een lactose-allergie.

En daar op voort bordurend...kan het zijn dat Maud allergisch reageert op mijn bv en dan alleen maar op d'r huid. Het gezichtje zit onder de rode pukkels en ook in haar nek en achter d'r oren zitten rode plekjes. Het gezicht spuit ik regelmatig onder (en ja ik veeg ik weg) en de hals enz. die komen regelmatig aanbod als ze spuugt.
pi_44882576
Ik las hier toevallig dat kinderen die borst gevoed zijn een hoger IQ hebben
Toch mooi meegenomen

Suzanna, ik ben zo blij voor je dat het toch lukt met die pomp!! Ik vond het zelf een fijn apparaat, maar vond het belachelijk dat je er zo'n dure extra set bij aan moest schaffen waar je naderhand niets meer aan had. Ik heb er toen een 'handzuigertje' bij gehaald.
Bij een volgende keer koop ik een splinternieuwe Avent kolf, geen Medela gezeik meer hier in huis!
  zondag 31 december 2006 @ 09:43:43 #167
3011 E.T.
pi_44882724
SKETSj, lees deze eens : 101 redenen om borstvoeding te geven

Chacama, ik denk eerder gewoon aan baby-acne hoor Gewoon een hormonale reactie.
  zondag 31 december 2006 @ 09:53:13 #168
94046 PM-girl
pi_44882778
Die vitamine druppels (ik geef nu nog D en K), ik geef ze elke keer op een ander tijdstip, omdat ik het dus soms wel vergeet, maar ergens tussen 7:00 uur en 23:00 uur worden ze hier gegeven! (en lekker bevonden!)

Ik dacht zelfs dat er beweringen zijn dat bv-kindjes minder kans hebben op leerproblemen.
Zie nu overigens op die 101 redenen site staan dat menstruatie vooral uitblijft als je nachtvoedingen geeft, maar zonder die voedingen blijft het hier ook nog weg. (zul je zien nu ik dit schrijf, het morgen begint!)
*
  zondag 31 december 2006 @ 10:00:34 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44882817
quote:
Op zondag 31 december 2006 09:43 schreef E.T. het volgende:
SKETSj, lees deze eens : 101 redenen om borstvoeding te geven

Chacama, ik denk eerder gewoon aan baby-acne hoor Gewoon een hormonale reactie.
vond het al zo raar dat het deze week pas begonnen is. Dus gewoon puistjes...gaat wat worden in de pubertijd dan... of is dit geen voorbode daarvan.. zit zelf ook weer helemaal onder, jammer hoor
pi_44884773
Nebelung en Randa, sterkte met de kleine bijtertjes. Dat is toch niet iets waar ik naar uit kijk!
PV, when it rains it pours.... Ik hoop echt dat je de productie weer opgevoerd krijgt. Gelukkig is de kans groot dat Kendahl het wel weer bijgedronken krijgt als jij je straks beter voelt en hij weer meer aan de borst kan drinken.
Als er vrouwen zijn die vanuit niets kunnen relacteren dan gaat het jou zeker lukken om die productie weer op te peppen!
En Macka met haar mooie rapleyende dochter (met een naam waar je vrolijk van wordt!)... Fijn dat Lucie er zo van geniet!

Vitaminedruppels worden niet meer gegeven hier maar als ik het wel zou geven zou ik het ook constant vergeten

Ronja is volgens mij aan het regelen maar het voelt toch ook wel anders. Ze wil overdag niet perse meer dan normaal drinken, maar 's nachts wel. Al twee weken is de elke nacht een paar keer wakker en weer inslapen lijkt steeds moeilijk voor haar te worden. Het oogt weer krampachtig (draaien aan de borst, wel willen drinken maar al heel snel los laten omdat het pijn lijkt te doen). Ik dacht eerst aan spruw, maar het aparte is dat ze het echt alleen in de nacht heeft.
Het zal wel de vier maanden dip zijn o.i.d., ik weet het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 31-12-2006 15:46:19 ]
  zondag 31 december 2006 @ 12:03:34 #171
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44885094
quote:
Ik ben het nu vandaag voor de 2e maal vergeten. Thanks for reminding!

Icicle: ik ben juist hartstikke tevreden over mijn Medela-kolf maar ik heb dan ook geen Avent geprobeerd.
Iedere golf van de zee,
pi_44885660
quote:
Elk nadeel heb ze voordeel denk ik dan maar weer. In mijn geval hoef ik niet aan druppeltjes te denken

Owlet, ik hoop dat die rare nachtdip snel weer over is.
pi_44886437
Wij vergeten die druppels hier ook regelmatig, het wil maar geen automatisme worden. Maar Finn krijgt nu ook 2 flessen opvolgmelk per dag en hij komt genoeg buiten dus ik maak me geen zorgen.
  zondag 31 december 2006 @ 12:58:06 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44886831
Ik geef de druppels expres op een vast tijdstip, nou ja, gekoppeld aan de ochtendvoeding dus. Anders zou ik het ook geheid vergeten. Eerst was het een geklooi, de helft ging ernaast, daarna deed ik mijn duim in Thies zijn mondje en kreeg hij ze zo binnen. En sinds kort zeg ik gewoon: "Thies, even mondje open" et voilá! Dat doet hij dan braaf!
Wat een wonderkind heb ik toch he....
  zondag 31 december 2006 @ 12:59:28 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44886887
Owlet, het is maar een faaaaase.... Hoop ik voor je!
pi_44886890
Hoogbegaafd zeg ik Moonah!
  zondag 31 december 2006 @ 13:07:49 #177
94046 PM-girl
pi_44887167
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:58 schreef Moonah het volgende:
Ik geef de druppels expres op een vast tijdstip, nou ja, gekoppeld aan de ochtendvoeding dus. Anders zou ik het ook geheid vergeten. Eerst was het een geklooi, de helft ging ernaast, daarna deed ik mijn duim in Thies zijn mondje en kreeg hij ze zo binnen. En sinds kort zeg ik gewoon: "Thies, even mondje open" et voilá! Dat doet hij dan braaf!
Wat een wonderkind heb ik toch he....
[pimp]
Simon doet zijn mondje open als hij de flesjes ziet!
[/pimp]
*
  zondag 31 december 2006 @ 13:12:15 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44887330
Snoopy, ik denk dat je gelijk hebt! Alsjeblieft niet zeg....

En PM, je hebt Simon vast geconditioneerd voor later in de kroeg?
pi_44887335
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:03 schreef Neuk het volgende:

Icicle: ik ben juist hartstikke tevreden over mijn Medela-kolf maar ik heb dan ook geen Avent geprobeerd.
De 'mooie handkolf' van Medela (die je met 1 hand kunt bedienen) ken ik niet in het gebruik Maar hij zal niet veel verschillen met die van Avent.
Heel het gebeuren van extra dingen aanschaffen zodat je een pomp kunt huren, dan nog eens iets extra's aanschaffen zodat je die extra dingen kunt blijven gebruiken.. blah.. blegh! Ik vond het echt geldklopperij, en dat stond me heel erg tegen.

Druppeltjes!
Het is dat Merlijn steeds het lepeltje pakt om mee te spelen, als ik hem verschoon.. Anders zou ik ze ook steeds vergeten!
Het flesje druppeltjes met lepeltje om ze te geven, staan op de commode.
  zondag 31 december 2006 @ 13:18:27 #180
94046 PM-girl
pi_44887555
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:12 schreef Moonah het volgende:
Snoopy, ik denk dat je gelijk hebt! Alsjeblieft niet zeg....

En PM, je hebt Simon vast geconditioneerd voor later in de kroeg?
Het is toch alweer bijna carnaval
*
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 13:35:40 #181
141844 Macka66
pi_44888210
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:59 schreef Moonah het volgende:
Owlet, het is maar een faaaaase.... Hoop ik voor je!
behangetje
  zondag 31 december 2006 @ 13:43:19 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44888475
Weet iemand hoe ik het slaapmiddel uit mijn BV haal. Maud valt om de haverklap aan de borst inslaap. Het komt waarschijnlijk door de verkoudheid, maar het is voor mijn borsten wel pijnlijk. Die staan een beetje veel op spanning.

Owlet.....het is maar een fase

Carnaval...tja, dat wordt geen alcohol deze keer.
pi_44888757
Wat ontzettend vervelend zo met het vele kolven 's nachts PV. Ik ken het, maar weet ook dat het niet voor niks is. Als Kendahl straks weer zelf weer kan drinken, kan hij de productie makkelijker weer omhoog krijgen als je het nu op 'redelijk' niveau weet te houden. Sterkte!

Echt vervelend met die tandjes. Ik hoop zo dat Anna daar lang mee wacht.

Balen zeg macka met die terugloop. Leuk dat jullie rapley doen. Ik heb J. het boek van Stefan Kleintjes cadeau gegeven, het lijkt ons ook wel wat.

Die druppeltjes gingen in het begin nog wel goed, maar nu geven we ze zelden meer. Ze komt veel buiten nu.

chacama, slaapt ze wel genoeg? Anna sliep eerst bijna niet en toen viel ze ook steeds in slaap. Nu slaapt ze veel meer en drinkt ze ook een stuk beter.

Die mogelijkheid vier maanden dip houd ik in de gaten Owlet. Je loopt een week voor, dat is handig. Anna heeft overigens nog geen viermaandendip. Het CB verwacht die ook niet in de groei, omdat ze altijd al slecht groeide. Ze is veel afgeleid, maar dat los ik op door in de slaapkamer of apart (als we ergens op bezoek zijn) te voeden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 31 december 2006 @ 13:53:21 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44888888
Yppy, ze slaapt bijna altijd. Op een dag gezien is ze hooguit 3 uurtjes wakker.

Ze heeft net trouwens nog weer goed gedronken. Gelukkig.
  zondag 31 december 2006 @ 15:09:58 #185
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44891688
PV, jij had het eerder over het 'topje' eraf kolven. Ik heb een oplossing gevonden voor extreem volle borsten: ik kolf met de hand gewoon wat af en giet wat bij zijn vers bereidde groente/fruithapje. Dan is bij mij de druk eraf en doe je er ook nog wat mee.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 31 december 2006 @ 16:07:49 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_44893733
Gaat het afbouwen goed dutchie?

Owlet, Ive heeft bij sprongetjes, pijn, regelen, enz. altijd 's nachts last en niet overdag. Het is net dr. Jekyll en mr. Hide. Over dag heerlijk vrolijk, alles oke, om de 4 uur drinken en 's nachts veel huilen en elke 1,5 a 2 uur willen drinken. Gelukkig duurt dat meestal niet lang en zijn de nachten al weer vrij snel redelijk rustig.
  zondag 31 december 2006 @ 17:11:40 #187
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44895726
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:07 schreef PM-girl het volgende:

[..]

[pimp]
Simon doet zijn mondje open als hij de flesjes ziet!
[/pimp]
Kendahl doet zijn mondje open als de fles even uit beeld verdwijnt en raad eens? Er komt dan ook geluid uit: 'protest!' Hij is helemaal van de fles nu..., maar hij zoekt ook naar de borst.
Ik merk trouwens dat mijn productie langzaam terugloopt en hoop dus dat mijn tepels gauw hersteld zijn. Anders zijn ze binnen no time weer rauw door het opvoeren van de productie.
  zondag 31 december 2006 @ 17:20:05 #188
94046 PM-girl
pi_44895993
Dutchie, wat een leuke tip! Ik ga hem onthouden.

PV, het zit je niet mee, sterkte!

Chacama, helpt het niet om sokjes uit te trekken, te kriebelen op de voetzooltjes, in het nekje te kriebelen of vlak voor ze slaapt los te koppelen, zodat ze boos en wakker wordt en weer vol enthousiasme zal aanhappen?
*
pi_44896066
Chacama, bij Merlijn hielp het als ik hem even in z'n gezichtje blies.
  zondag 31 december 2006 @ 18:18:04 #190
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44898020
Goede tips ga ik zeker toepassen. Vanmiddag was de kopstoot van d'r grote zus genoeg motivatie om weer wakker te worden en te willen drinken. Maar, ja dat zullen we maar niet blijven doen.
  zondag 31 december 2006 @ 20:10:20 #191
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44900715
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:44 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja, moedermelk past zich precies aan naar de behoefte van het kind. Moedermelk voor een kindje van 3 maanden is anders dan moedermelk voor een kindje van 1 jaar. Nog leuker: als het warm is (zoals afgelopen zomer bijvoorbeeld) dan is de melk wateriger en dus dorstlessend.
Dank voor de antwoorden Nebelung en Icicle. Maar wat ik me dan afvraag is hoe het dan zit met een ingevroren moedermelk. Die kun je dan dus beter niet te lang bewaren, omdat het dan niet meer afgestemd is op de voedingsbehoefte van het kindje. Ik begrijp overigens wel dat dit dan altijd nog te prefereren is boven flesvoeding, dan maar iets meer met minder voedingsstoffen totdat er weer live gevoed kan worden. Of zit k ernaast?
pi_44900997
Klopt Smirre, de voedingswaarde gaat achteruit als je het te lang bewaard. Het klopt ook dat het altijd te prefereren is boven flesvoeding. Toch wel mooi die BV.
pi_44902710
quote:
Op zondag 31 december 2006 20:10 schreef Smirre het volgende:

[..]

Dank voor de antwoorden Nebelung en Icicle. Maar wat ik me dan afvraag is hoe het dan zit met een ingevroren moedermelk. Die kun je dan dus beter niet te lang bewaren, omdat het dan niet meer afgestemd is op de voedingsbehoefte van het kindje. Ik begrijp overigens wel dat dit dan altijd nog te prefereren is boven flesvoeding, dan maar iets meer met minder voedingsstoffen totdat er weer live gevoed kan worden. Of zit k ernaast?
Zo strikt moet je dat niet zien, dat verschil in leeftijd. De levende stoffen en voedingsstoffen blijven altijd goed voor een kind.

Je kan heel prima een voorraad opbouwen en dat 3 tot 6 maanden bewaren (ligt aan je vriezer qua sterren enzo, voor meer info zie de link in de OP). En je kan gerust je kind moedermelk geven dat je dus eerder hebt gekolft. Ook al gaan door het vriesproces en het verwarmingsproces wat voedingsstoffen en antistoffen verloren toch blijft het prima melk.

Je zin in sub (want die is niet onbelangrijk voor je vraag denk ik!!): het is helemaal niet nodig om standaard iets meer te geven want er zitten minder voedingsstoffen in. Zo zit het dus niet Je kan van moedermelk nooit te veel geven, dus mocht er toch nog honger zijn kan je gewoon alsnog wat meer opwarmen. Nogmaals: niet te strikt kijken naar een precies op je kind afgestemde samenstelling. Zeker niet qua leeftijd want moedermelk is altijd goed. Moedermelk is de beste voeding voor een baby.

mhhm, ik leg het wat krom uit, maar krijg het niet helemaal recht, want ik heb al wijn op

[ Bericht 7% gewijzigd door nebelung op 31-12-2006 21:58:48 ]
  zondag 31 december 2006 @ 22:05:13 #194
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_44903110
sjak, ik vroeg me af hoe het bij jullie is. Wij zitten toch een beetje in het zelfde schuitje, zeg maar
En het afbouwen bij jou, dutch?

PV, ik heb je verhaal bijna helemaal gevolgd, maar wat een gedoe zeg Sterkte ermee, ik hoop dat je poductie niet te ver achteruit gaat
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 1 januari 2007 @ 10:25:01 #195
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44910095
quote:
Op zondag 31 december 2006 22:05 schreef LadyS het volgende:
PV, ik heb je verhaal bijna helemaal gevolgd, maar wat een gedoe zeg Sterkte ermee, ik hoop dat je poductie niet te ver achteruit gaat
Dat hoop ik ook. Ik ben nu vergeten om om zes te kolven, ben ook zó moe. Ik zit er een beetje doorheen
pi_44911747
Paradijsvogeltje, maak je je niet teveel zorgen om je productie?

Ik begrijp dat Kendahl niet aan de borst wil drinken en je daarom kolft. Ik heb dat ook een maand of 2 gedaan en weet dus hoeveel energie het vergt. Het is zo belangrijk om vertrouwen in je lijf te hebben bij het geven van borstvoeding! Ik had dat dus niet (genoeg) en daardoor heeft het me soms té veel energie gekost, wat achteraf gezien niet nodig was. Hoe meer ik op mijn lichaam vertrouwde en niet altijd maar bezig was met 'heb ik wel genoeg?', hoe beter het voeden ging. Uiteindelijk kreeg ik Merlijn weer volledig aan de borst.

Bij een eventuele volgende keer hoop ik vanaf het begin al vertrouwen in mezelf te hebben. Ik weet zeker dat het dan minder energie kost! Probeer in je achterhoofd te houden dat de natuur het zo geregeld heeft dat je lichaam je kindje kan voedden. Dat je voeding precies wordt afgestemd op de behoefte van het kindje.

Bij het kolven had ik altijd een erg lage opbrengst, maar Merlijn was gewoon tevreden als hij gedronken had. Schijnbaar had hij niet veel nodig. Vraag voor Nebelung Of misschien had mijn mijn veel voedingsstoffen? Hij groeit gewoon goed

Succes!!

(Léés je het eigenlijk wel?)

[ Bericht 99% gewijzigd door lcicle op 02-01-2007 09:24:11 ]
  maandag 1 januari 2007 @ 15:05:22 #197
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44914285
Zo zeg wat een hoop verhalen hier. PV ik neem echt mijn petje voor je af, meid. Je doet het geweldig
Tandjes, aiiiii, sterkte ermee Randa en jij ook nebelung.

Ik ga met pijn aan mijn hart afscheid nemen van dit topic. Ik heb de afgelopen weken rustig afgebouwd en eergisteren mijn kolfspullen en de moedermelkbewaarflesjes allemaal uit de keuken gehaald. Ik denk dat ik vanochtend de laatste keer BV aan Jetske gegeven heb. Ook aan de ochtendvoeding heeft ze niet genoeg meer, ik kreeg voor het eerst ook geen tsr meer dus het einde is echt hier. Meiden, allemaal enorm bedankt voor jullie adviezen en steun. Ik zal hier zeker nog meelezen en af en toe nog wat posten als ik het nodig vind maar echt heel veel niet meer denk ik. Ik kom hier wel weer als nummer 2 er is
Lekker douchen!
  maandag 1 januari 2007 @ 15:27:41 #198
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44914852
Ik weet dat de productie van Kendahl weer omhoog zou kunnen gaan door het aanleggen. Maar ik weet ook dat Kendahl nog steeds niet netjes drinkt, wat ik ook doe. Meemasseren, vaker wisselen van tiet om het tsr te stimuleren, tussendoor boertjes laten, in een rustige, schemerige kamer zitten. Hij trekt en duwt en kijkt weg. En aan het aanleggen ligt het niet.. dat is nu wel duidelijk. Mijn moeder had het bij mijn zus, die was ook zo onrustig. Familietrekje?
In ieder geval: ik zou hem dan weer vaker aan moeten leggen om de productie op te hogen. En binnen de kortste keren zijn mijn tepels dan weer rauw.
  maandag 1 januari 2007 @ 15:37:48 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44915119
PV, nog wat ideetjes....bandje opnemen van zijn hongerhuiltje. Een foto maken van Kendahl bij je aan de borst. En inderdaad heel, heel veel vertrouwen hebben in je lichaam. En zoals je al eerder hebt gedaan kolven onder de douche. Misschien wel lekker voor je 6e voeding. Even lekker ontspannend onder de douche kolven. De spullen opruimen en dan lekker gaan slapen. En is eventueel een tepelhoedje geen optie voor je. Zo bescherm je de tepels tegen het rauw maken. En hij is immers al gewend aan plastic in zijn mond .

Dikke kus en ik hoop dat je het vol kunt houden. Maar weet wel dat als het niet lukt jij in elk geval er alles aan hebt gedaan om Kendahl het beste van jouw te geven. Dikke
  maandag 1 januari 2007 @ 16:05:23 #200
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44915789
Dankjewel Chaca!
En een tepelhoedje lukt helaas niet meer. Die blijft niet zitten, hij zuigt dan het hoedje op en neer. Ook als ik hem van tevoren met warm water nat maak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')