abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 december 2006 @ 20:23:43 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44868158
Dat 'zachtjes hoor' klinkt wel heel lief

Misschien anders nog borstschelpen in je BH zodat je tepels lucht en ruimte hebben om te genezen? (ik heb ze een paar dagen gebruikt toen ik een diepe kloof had en dat werkte als een trein)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44868662
Het is inmiddels weer iets dicht, daarstraks kon ik mooi in de snee kijken, was alleen niet zo prettig. Merlijn bijt eigenlijk ook niet, dit is echt van schrapen ja, net zoals nebelung het uitlegt. Het enige wat ik fijn vind is liggend voeden en hem tegenovergesteld, op zijn kop dus, leggen naast me. We wachten maar weer een tijdje af, het zit ook al best lang maar gaat door het drinken telkens weer iets open, tot nu weer bloedens toe. Wel fijn om te lezen dat het vaak voorkomt dit probleem, hopen dat het vlug over is. Misschien toch met dat zachtjes hoor wat meer gaan doen, en hem leren anders toe te happen.

Moet ook zeggen dat ik het sinds dat wondje en de kloof van van de week en het vele aanleggen doordat we ziek zijn geweest en hij niet in zijn oude ritme terugkomt, ik het vandaag ook echt had gehad. Komt ook omdat Merlijn alleen met heel veel prikkels kan slapen en daarbij ook heel lang aan de borst wil hangen. Bij te weinig prikkels en niet lang genoeg de borst raakt meneer volkomen in paniek. Nu was eerder dat aan de borst hangen niet erg, geen problemen mee, maar nu is het de laatste minder leuk, als het over is mag hij weer zo vaak als hij wil.
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:00:20 #153
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44869405
Randa (en Nebelung dus ook), wat vervelend zeg!! Dat zijn van die dingen waar je normaal helemaal niet bij nadenkt, maar ook dit hoort dus jammer genoeg soms bij bv.
Sterkte ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:04:49 #154
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44869522
Wow, wat gebeurt er hier veel zeg. Fijn om te lezen hoe iedereen elkaar steunt hier.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 21:11:57 #155
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44869760
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:58 schreef nebelung het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met Lucy's halfjaardag! En een halve peer gerapleyd! Ging het goed? Leuk he?
Dankjewel! Het rapleyen is nog maar net begonnen maar gaat heel goed. Lucie heeft er erg veel lol in, en lief en ik ook. Inmiddels heeft de kleine dame wortel, appel, meloen, komkommer, peer en knolselderij geproefd. Peer is duidelijk favoriet. Knolselderij leverde een vies gezicht op, om daarna toch weer op hetzelfde stuk aan te vallen en het weg te werken. (fotootjes in het Kinderfototopic gezet)
Het lijkt mij ideaal als Lucie straks vast voedsel eet en nog zeker een half jaar bv en water kan krijgen voor de vochtbehoefte. Dat zou mooi gaan met die 50 cc...

[ Bericht 3% gewijzigd door Macka66 op 30-12-2006 23:46:00 (komkommer nieuw in het assortiment) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:24:35 #156
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44870148
Randa, is zo'n tepelhoedje geen optie?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:32:32 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44870378
Wat gaat het hier weer snel zeg...

Kusjes voor hen die het nodig hebben...in elk geval PV...

Ik geef nu weer alleen maar BV, maar de laatste voeding (ca. half 2) is een BV-fles met johannesbroodpitmeel.
pi_44871909
Bedankt voor de steun iedereen Mede daarop teer ik.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44872103
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:24 schreef Neuk het volgende:
Randa, is zo'n tepelhoedje geen optie?
Het is niet nodig, ik moet hem alleen op een andere manier aanleggen. Hij heeft net weer aan de tepel gedronken en het wondje is mooi schoon, als het zo blijft is dat prima. Het is alleen maar weer wat vaker met hem op bed gaan liggen om hem daar te voeden want liggend vind ik nog het makkelijkst.
pi_44875350
Nog meer mensen hier die de vitaminedruppeltjes steeds vergeten?
pi_44875954
Vergeten, iets te vaak, ik ben maar gewoon gestopt nadat ik me ervan vergewist dat dat het zonder ook goed is. .
  zondag 31 december 2006 @ 00:23:23 #162
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44876877
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:43 schreef poemojn het volgende:
Oja... ik dacht er net nog aan. Maar nu ligt hij lekker ontspannen in zijn bedje... op weg naar dromenland.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 31 december 2006 @ 08:17:14 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44882435
Gelukkig ik ben dus echt niet de enige....

Als ik in het normale ritme zit dat lukt het wel. Maud krijgt het 'standaard' voordat ik ze doe wassen, maar als haar honger het wint van mijn principes...tja dan schiet er wel eens iets bij in.

Ze drinkt nu ze zo verkouden is wel elke keer weinig. Ik houd de plasluiers dan ook angstvallig in de gaten. Gelukkig heeft ze me vanochtend helemaal onder gepiest, dus dat was wel een fijne bevestiging.

Vannacht was ze tegen alle verwachting opeens om vijf uur wakker. Terwijl ze normaal op de BV-fles tot half zeven wel red. Dus ik eerst sussen enz...en uiteindelijk aangelegd. Kreeg ik vanochtend de reden dus....keek in de koelkast, had ze maar 30 cc gedronken en kon ik 90cc BV wegmikken...
  zondag 31 december 2006 @ 08:49:59 #164
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44882495
Weet iemand hier toevallig of 'De trends' borstvoeding wel of niet (vroeger) hebben geleid tot betere groei van kinderen of juist niet? Zijn daar algemene cijfers van?

Zijn tieners vandaag de dag zo groot omdat 15 jaar gelee in ene er de trend weer was,
wél borstvoeding te geven ipv. Similac?

Beetje rare vraag op 31 December, ik weet het. Ik vroeg het me gewoon af.
(of een algemeen bekend verband bestond tussen betere groei met borstvoeding
en verminderde groei+meer ziekten bij kinderen zónder. Of juist omgekeerd)
If I had a Hammer...
  zondag 31 december 2006 @ 09:17:35 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44882562
goeie vraag....zou het niet weten!

Weet wel dat ik zelf een flessenkind ben en heb aan lopen modderen met oorontstekingen, maar of het een echt een relatie heeft met het andere weet ik niet.

Reden voor het niet krijgen van bv: ik had een lactose-allergie.

En daar op voort bordurend...kan het zijn dat Maud allergisch reageert op mijn bv en dan alleen maar op d'r huid. Het gezichtje zit onder de rode pukkels en ook in haar nek en achter d'r oren zitten rode plekjes. Het gezicht spuit ik regelmatig onder (en ja ik veeg ik weg) en de hals enz. die komen regelmatig aanbod als ze spuugt.
pi_44882576
Ik las hier toevallig dat kinderen die borst gevoed zijn een hoger IQ hebben
Toch mooi meegenomen

Suzanna, ik ben zo blij voor je dat het toch lukt met die pomp!! Ik vond het zelf een fijn apparaat, maar vond het belachelijk dat je er zo'n dure extra set bij aan moest schaffen waar je naderhand niets meer aan had. Ik heb er toen een 'handzuigertje' bij gehaald.
Bij een volgende keer koop ik een splinternieuwe Avent kolf, geen Medela gezeik meer hier in huis!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 31 december 2006 @ 09:43:43 #167
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44882724
SKETSj, lees deze eens : 101 redenen om borstvoeding te geven

Chacama, ik denk eerder gewoon aan baby-acne hoor Gewoon een hormonale reactie.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 31 december 2006 @ 09:53:13 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44882778
Die vitamine druppels (ik geef nu nog D en K), ik geef ze elke keer op een ander tijdstip, omdat ik het dus soms wel vergeet, maar ergens tussen 7:00 uur en 23:00 uur worden ze hier gegeven! (en lekker bevonden!)

Ik dacht zelfs dat er beweringen zijn dat bv-kindjes minder kans hebben op leerproblemen.
Zie nu overigens op die 101 redenen site staan dat menstruatie vooral uitblijft als je nachtvoedingen geeft, maar zonder die voedingen blijft het hier ook nog weg. (zul je zien nu ik dit schrijf, het morgen begint!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 31 december 2006 @ 10:00:34 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44882817
quote:
Op zondag 31 december 2006 09:43 schreef E.T. het volgende:
SKETSj, lees deze eens : 101 redenen om borstvoeding te geven

Chacama, ik denk eerder gewoon aan baby-acne hoor Gewoon een hormonale reactie.
vond het al zo raar dat het deze week pas begonnen is. Dus gewoon puistjes...gaat wat worden in de pubertijd dan... of is dit geen voorbode daarvan.. zit zelf ook weer helemaal onder, jammer hoor
pi_44884773
Nebelung en Randa, sterkte met de kleine bijtertjes. Dat is toch niet iets waar ik naar uit kijk!
PV, when it rains it pours.... Ik hoop echt dat je de productie weer opgevoerd krijgt. Gelukkig is de kans groot dat Kendahl het wel weer bijgedronken krijgt als jij je straks beter voelt en hij weer meer aan de borst kan drinken.
Als er vrouwen zijn die vanuit niets kunnen relacteren dan gaat het jou zeker lukken om die productie weer op te peppen!
En Macka met haar mooie rapleyende dochter (met een naam waar je vrolijk van wordt!)... Fijn dat Lucie er zo van geniet!

Vitaminedruppels worden niet meer gegeven hier maar als ik het wel zou geven zou ik het ook constant vergeten

Ronja is volgens mij aan het regelen maar het voelt toch ook wel anders. Ze wil overdag niet perse meer dan normaal drinken, maar 's nachts wel. Al twee weken is de elke nacht een paar keer wakker en weer inslapen lijkt steeds moeilijk voor haar te worden. Het oogt weer krampachtig (draaien aan de borst, wel willen drinken maar al heel snel los laten omdat het pijn lijkt te doen). Ik dacht eerst aan spruw, maar het aparte is dat ze het echt alleen in de nacht heeft.
Het zal wel de vier maanden dip zijn o.i.d., ik weet het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 31-12-2006 15:46:19 ]
  zondag 31 december 2006 @ 12:03:34 #171
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44885094
quote:
Ik ben het nu vandaag voor de 2e maal vergeten. Thanks for reminding!

Icicle: ik ben juist hartstikke tevreden over mijn Medela-kolf maar ik heb dan ook geen Avent geprobeerd.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44885660
quote:
Elk nadeel heb ze voordeel denk ik dan maar weer. In mijn geval hoef ik niet aan druppeltjes te denken

Owlet, ik hoop dat die rare nachtdip snel weer over is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44886437
Wij vergeten die druppels hier ook regelmatig, het wil maar geen automatisme worden. Maar Finn krijgt nu ook 2 flessen opvolgmelk per dag en hij komt genoeg buiten dus ik maak me geen zorgen.
  zondag 31 december 2006 @ 12:58:06 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44886831
Ik geef de druppels expres op een vast tijdstip, nou ja, gekoppeld aan de ochtendvoeding dus. Anders zou ik het ook geheid vergeten. Eerst was het een geklooi, de helft ging ernaast, daarna deed ik mijn duim in Thies zijn mondje en kreeg hij ze zo binnen. En sinds kort zeg ik gewoon: "Thies, even mondje open" et voilá! Dat doet hij dan braaf!
Wat een wonderkind heb ik toch he....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 31 december 2006 @ 12:59:28 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44886887
Owlet, het is maar een faaaaase.... Hoop ik voor je!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')