abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44811379
Suzanna, ik heb de Medela Symphony ook gebruikt om mijn borstvoeding op gang te laten komen. Daarbij moest ik een Symphony set kopen, niet de Lactina.. Ik ben al even op zoek naar een goed plaatje om je het verschil te laten zien, maar kan het zo snel niet vinden.

Het witte rubberen plaatje wat in de fles zit, aan het borstschild vast, is inderdaad belangrijk voor het vacuüm.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_44812105
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:25 schreef Suzanna het volgende:
Jelief, een wit flapje heb ik zelfs helemaal niet gezien Misschien mist er iets, maar dat is wel raar want de thuiszorgwinkel zei dat het gewoon goed moest zitten. We hebben vanmiddag dus al een vervangkolf gekregen en die doet het ook niet...dus aan de kolf zelf kan het eigenlijk niet liggen. Ik snap er echt niets van.

Zo ziet het witte flapje eruit Het hoort niet bij de elektrische pomp die je huurt, maar bij het setje wat je erbij moet aanschaffen.

-edit-
Gebruiksaanwijzing voor de Symphony
Hier nog een groot plaatje van alle onderdelen Denk dat die wel duidelijk is. Heel veel succes in elk geval!

[ Bericht 16% gewijzigd door lcicle op 29-12-2006 00:12:42 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_44817063
'k Ben nu aan het kolven voor de regeldagen. Rechtsstreeks voeden veroorzaakt nog teveel een branderig gevoel na afloop. Blijkbaar is het genezingsproces nog bezig.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:03:51 #79
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44818347
Suzanna, ik huurde de lactina electric plus bij de thuiszorg, een grote blauwe kast. Die was ideaal, werkte heel goed. Misschien dat je die kunt huren?

PV, jammer, maar ik denk dat het tijd nodig heeft? Bij mij duurde het ook weer even, maar na een tijdje was het pijnloos geworden om zelfte voeden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:33:16 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_44818851
Pv, wat vervelend dat het zelf voeden nog niet lukt.

Ik heb hier een serieus kolfprobleem. Het gaat nauwelijks meer, de tsr komt niet. Ik heb de huisarts al gebeld voor de neusspray, maar die is op vakantie, 2 januari kan ik weer terecht. Gelukkig hoef ik voor die tijd niet perse te kolven. En dan maar duimen dat ik die spray krijg en dat hij helpt, anders is dit het begin van het einde van de bv.
pi_44819005
Balen Cattie. Als het wel een probleem was zou ik gewoon de doktersdienst bellen en om een recept vragen hoor.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:31:15 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_44820217
zou ik ook doen, het gaat om een simpel recept voor iets wat wel heel belangrijk is
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:51:03 #83
108648 cattie
lieve moeder
pi_44820642
Eerlijk gezegd komt het kolven me nu een beetje mijn neus uit, dus ik ben het toch niet van plan dit weekend. Volgende week moet ik weer werken en dan moet het weer, maar dan is mijn huisarts gelukkig weer terug. Bedankt voor jullie steun hoor!
pi_44822862
Ik moet echt heel veel gaan kolven om het op peil te krijgen, want Kendahl tankt inmiddels 200 cc weg per voeding. En ik produceer nu na ongeveer 3-4 uur 150 cc. Dus opvoeren die hap! Nog tips, behalve vaker kolven?
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:26:16 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44823322
Suzanne, is het nu gelukt? Ik dacht ook gelijk aan dat witte flapje.

Heftig he dat kolven. Ik moest ongeveer 3 a 4 keer kolven om 2 voedingen bij elkaar te krijgen. Het is bij mij de belangrijkste reden geweest om te gaan afbouwen. Ik hield het echt niet meer vol, was alleen nog maar bezig met de vraag of er nog wel voldoende melk was...

Icicle, dank je! Ik dacht dat het farmacotherapeutisch compas altijd wel up-to-date was maar blijkbaar valt dat tegen. Ik sta er echt verbaasd van, die strepsils, ik dacht dat het gewoon een veredeld snoepje was.
Lekker douchen!
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:52:11 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44824234
Tips buiten vaker kolven....Ik laat Maud eerst drinken en dan niet eens aan de bost maar gewoon de fles is al genoeg om bij mij voldoende stuwing op gang te laten komen om weer wat extra melk te hebben. En goed luisteren naar het gehuil tussendoor dat werkt bij mij ook erg goed. Als ze huilt, dan laat ik dat heel even doen, voordat ik de speen geef. En heel even is echt maar heel even. Net genoeg om mijn borsten weer te voelen zeg maar.
pi_44824391
Goeie!
pi_44824688
Morgen is Jenna 2 weken oud en ik geef sinds dag 1 BV. Op zich gaat het wel ok. Ze is tevreden na het drinken en slaapt goed. Omdat ik hier nog een kind heb rondhuppelen merk ik dat ik slecht tegen het voeden op verzoek kan. Alles gaat hier nogal gestructureerd en iedereen weet waar ie aan toe is... Nu kun je met flesvoeding een aardig schema op na houden, maar ik zou het dan weer zonde vinden om nu de BV op te geven. In hoeverre zou ik ook een BV schema kunnen hanteren? Of vraag ik teveel van mezelf en van Jenna? In ieder geval is de planning om alleen BV te geven tijdens mijn verlof. Na mijn verlof stop ik sowieso met de BV.
*ff in een dip zit*
pi_44824807
Sjak voedde op schema met BV. Zij kan en wil je vast graag helpen Stiekemurd. Sterkte!
Syllables govern the world
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:18:00 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44825184
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:07 schreef reese.com het volgende:
Sjak voedde op schema met BV. Zij kan en wil je vast graag helpen Stiekemurd. Sterkte!
dat schema heb ik ook hier liggen en dat gaat best goed. Heb er een beetje een eigen invulling aan gegeven, maar toch. Dus Sjak...wederom advies uit je boekje gewenst.
pi_44825411
Sjak ik zou graag je schema ontvangen
Chaca jij geeft toch ook flesvoeding erbij of kolf je een flesje af?
pi_44825681
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Sjak ik zou graag je schema ontvangen
Chaca jij geeft toch ook flesvoeding erbij of kolf je een flesje af?
Ik zal je het schema vast even PM'men. Hoef je niet op Sjak te wachten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:33:24 #93
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44825738
Stiekemurd, ik voedde in het begin op verzoek, maar Simon kwam zelf met het schema. Nu houd ik voor het voeden aan7/11/15/19/23 uur aan, gaat perfect! En kolven na de ochtendvoeding van 7.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44825751
Ow jij hebt het ook al???
Heb het ontvangen Zal het gaan bestuderen! Bedankt Moonah.

PM ik weet ook wel dat er "vanzelf" een schema komt. Vooral omdat ik nu al bezig ben met leren slapen en diep slapen bij Jenna. Eten en slapen zijn aan elkaar verbonden. Alleen sta ik er vanaf 2 jan. alleen voor met 2 kinderen. Benthe gaat dan ook nog eens naar het KDV toe 2 dagen. Ik heb bij Benthe enorm aan lopen kloten met slapen en voeden. Ok ze kwam ook wel een kilo per maand aan, maar na 9 weken was er geen enkele structuur en alleen maar onrust. En moeders zat de hele dag met de tieten bloot...

Grrrr ik had me zo voor genomen dat ik wel weet hoe het moet... en nu ga ik toch twijfelen.... stom stom stom

[ Bericht 94% gewijzigd door Stiekemurd op 29-12-2006 14:41:55 ]
pi_44827725
Met het kolven kun je ook eerst kolven en dan voeden. Dat doe ik 's ochtends. Na een voeding kan ik 60 cc kolven, ervoor stop ik dan bij de 80 cc, omdat Anna er altijd meer uitkrijgt. Het scheelt niet veel, maar misschien wat makkelijker opbouwen. Ik kolfde na elke voeding ongeveer 5 minuten om de algehele productie op te voeren. Toen de nachtvoeding wegviel, ben ik 's nachts gaan kolven.
Ik ben zo ontzettend blij met de voorraard in de vriezer. Dat maakt de druk om te moeten 'produceren' een stuk minder. Het is wel twee keer kolven voor 1 voeding, maar gelukkig weer ik maar drie dagen per week en als ik weg ga, neem ik Anna zoveel mogelijk mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:53:32 #96
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44830143
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:33 schreef Stiekemurd het volgende:
Ow jij hebt het ook al???
Heb het ontvangen Zal het gaan bestuderen! Bedankt Moonah.

PM ik weet ook wel dat er "vanzelf" een schema komt. Vooral omdat ik nu al bezig ben met leren slapen en diep slapen bij Jenna. Eten en slapen zijn aan elkaar verbonden. Alleen sta ik er vanaf 2 jan. alleen voor met 2 kinderen. Benthe gaat dan ook nog eens naar het KDV toe 2 dagen. Ik heb bij Benthe enorm aan lopen kloten met slapen en voeden. Ok ze kwam ook wel een kilo per maand aan, maar na 9 weken was er geen enkele structuur en alleen maar onrust. En moeders zat de hele dag met de tieten bloot...

Grrrr ik had me zo voor genomen dat ik wel weet hoe het moet... en nu ga ik toch twijfelen.... stom stom stom
Herkenbaar! Uiteraard niet eens grappig maar je wilt het zo goed mogelijk doen allemaal... Ik denk dat het daar uit voortkomt. Ik heb wel het idee dat meneer zichzelf een schema gebouwd heeft.
Ook goed natuurlijk, denk ik.
Ik voed meestal om 5.00, 8.00, 11.00, 14.30, 18.00, 21.00 en 24.00u. En met enige regelmaat wil hij 's nachts om 1 uur nog een keer wat drinken....
Ik kwam er eigenlijk pas onlangs achter dat dit al wekenlang ongeveer zo gaat (zit soms een half uurtje speling in en soms een voeding her en der extra omdat meneer dan in slaap valt en ietsje later toch nog wel wat wil). Nu ik het zo neerschrijf mag ik volgens mij best tevreden zijn. Of heeft iemand nog op-, aanmerkingen en/of tips?

[ Bericht 3% gewijzigd door Neuk op 29-12-2006 17:05:52 ]
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44835512
Jij kan super tevreden zijn Neuk!
Variety is the spice of life
pi_44836757
Je hebt al flinke regelmaat Neuk.
Bij ons lijkt het er niet eens op, maar we zijn er aan gewend, dan is het niet erg. Anna heeft nu wel een sprongetje, dus 's avonds gaat ze pas na twaalven slapen, maar dat gaat over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:44:25 #99
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44837697
*trots kijkt* tnx
Hier slaapt Brent ook vaak pas laat weer in. En die regelmaat is er niet altijd, maar wel heel vaak
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:09:12 #100
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44838647
Het was me niet gelukt om weer achter de pc te kruipen... bedankt voor jullie reacties, ik ben er daardoor nu achter wat er mist... (vooral het plaatje van Icicle, bedankt!!) en ga het morgen regelen. eindelijk.
Gelukkig is de bv beter op gang gekomen door Julia vaaaaaaak aan te leggen (en heel veel te stimuleren om te blijven zuigen en wakker te blijven, maar dat lukt meestal niet zo goed, dus ik leg haar elke keer aan als ze piept). Ik begin nu een beetje stuwing te krijgen (auw) en ben daar blij mee!!
Helaas wel een kloofje in elke tepel door het vele voeden, ze moeten er blijkbaar nog even aan wennen dat er weer zo intensief gebruik van wordt gemaakt ...
En Julia is nu eindelijk weer aan het plassen, ze heeft maar een paar keer bijvoeding nodig gehad en is er nu echt weer bovenop. Ze had het wel echt nodig om een tijdje door te slapen en kracht te krijgen voor de voeding... (en helaas heeft ze er krampjes van gekregen, heel zielig! die zijn nu gelukkig weer over)
Maar het lijkt allemaal wel weer goed te komen zo...ik ben er zo blij over! Bedankt voor jullie reacties... (en nu ga ik slapen...moet van m'n man )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')