abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:38:07 #1
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44670086
Vorig deel: borstvoedingstopic deel 24

FAQ met dank aan nebulung 101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).

Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.
vorig deel: borstvoedingstopic deel 24

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:39:58 #2
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44670148
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Cattie, goed dat je doorzet hoor, het is lang niet altijd makkelijk! Goed van je!

Wij hebben hier een flinke voorraad.
Neuk, speciaal voor jou een plaatje, , heb echter geen idee hoeveel het is.
klik
uitslovert!
wit goud...

E.T. dat uitrekenen van hoeveel ie ongeveer moet hebben snap ik niet helemaal, hoor... Hij's nu 6kg. Leg es uit dan pls ja? ok tnx?!

Ik heb trouwens vanmiddag zo'n prima BV-plekje in de stad gevonden! Echt een aanrader! Alle cafe's/restaurants a la V&D e.d. zaten stampvol.
Ik liep langs het ABN gebouw hier en daar zit een koffiezaakje van DE bij in. 'k Weet niet of dat ook elders is maar anyways... er zat dus echt helemaal niemand!
En dat koffiehuis is echt relaxed! Met grote sofa's waar je heerlijk in kunt voeden. Ik werd echt door niemand aangegaapt (want er was niemand ) en heb heerlijk genoten van een warme kop choco en de oogjes van Brent.
Toen ik opstond en de boel weer inpakte kreeg ik van de ABN ook nog een cadeautje. Een medewerker kwam naar me toe en zei 'Ik zag u zo heerlijk zitten. Mag ik deze allereerste drinkbeker aan u geven?' En ik kreeg er natuurlijk wel een folder bij over zijn eerste spaarrekening, maar dat is logisch. Ik vond het zo'n alleraardigst gebaar en ik voelde me zo enorm welkom dat ik nu echt met een gerust hart zonder van tevoren te voeden de stad in zou gaan
En die spaarrekening komt er ook wel! Sjongejonge wat een service

* Neuk is lyrisch!
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:47:39 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44670345
6 kilo x 150 ml = 900 ml. per dag

Als je 900 ml. deelt door het aantal voedingen dat Brent per dag krijgt, heb je dus het benodigd aantal cc's per voeding

en die 150 kun je bij bv ook vervangen door 115. Het is ook geen standaard, geen gouden formule.. Gewoon een richtlijn zodat je een beetje een idee hebt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 22 december 2006 @ 23:05:36 #4
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44670825
ah nu snap ik het Ik dacht dat ik x 115 moest doen en dan / 150 dus ik kwam op 4,6 uit. Ik vroeg me al af wat ik met die 4,6 moest! Thanks!

(hier weer een bruller trouwens.... ik weet effe niet meer hoe ik em stil/tevreden kan krijgen)
Iedere golf van de zee,
pi_44671182
PM, het zou spruw kunnen zijn maar of het slim is om preventief te gaan smeren, ik weet het niet. Áls je smeert dan ook wel alles goed schoon houden en je gekolfde melk merken zodat je weet welke melk je moet verhitten voor je het geeft maar dat weet je natuurlijk ook wel.

Heeft hij een voorkeurshouding? Je zou kunnen kijken of hij wel aan die borst wil drinken als je doorgeschoven aan legt. Dus alsof je hem in rugbyhouding aan de "slechte" borst legt en hem dan langs je heen naar de "goede" borst schuift. Hij ligt dan in dezelfdekromming als bij de andere borst en zo kan je zien of het misschien de houding is die hem pijn doet.

Ronja heeft dat loslaten trouwens ook vaak. Dan stroomt het te hard en kan ze het niet bijbenen en dan doet het uiteindelijk pijn om te slikken omdat er een grote luchtbel dwars zit. Even boeren, pauzeren of kant wisselen wil dan nog wel eens helpen.
Ik heb ook het idee dat haar tongriempje aan de korte kant is dus daar wil ik naar laten kijken de volgende keer op het CB. Niet zo zeer vanwege het drinken, maar omdat ik liever heb dat er nu wat aan gedaan wordt dan wanneer ze het allemaal wat beter beseft.
pi_44671980
PM, ik heb ook een borst die een tijd lang meer produceerde dan de ander. Bij de 'mindere' borst werd Kendahl ongeduldig en bij de 'betere' borst, verslikte hij zich dan. Nu is dat niet zo, maar ja... straks misschien weer wel..
edit: wat maakt dat een herrie, die elektrische kolf

[ Bericht 24% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 23-12-2006 00:12:37 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44672893
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

edit: wat maakt dat een herrie, die elektrische kolf
Los van de herrie, hoe gaat het verder?
pi_44673230
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:31 schreef owlet het volgende:

[..]

Los van de herrie, hoe gaat het verder?
Héérlijk dat kolven zeg! Gewoon even niet meer die zorgen over pijn. Ja, het doet wel een beetje pijn, maar niet zo erg als met rechtstreeks voeden. Met het voeden verstijfde ik steeds na die pijnscheuten en da's niet echt bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb net een opbrengst van eerder deze avond met mijn eigen kolf gegeven, dat was 120 cc. En de opbrengst van net was 100 cc, maar ik had nog een restje 40 cc dus dat geef ik morgenochtend. En dan kolf ik weer. Wat een rust zo... ik overweeg nu zelfs om het komende half jaar te gaan kolven. Ik wil liever niet stoppen namelijk, ik wil hem mijn melk blijven geven.
pi_44676786
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Héérlijk dat kolven zeg! Gewoon even niet meer die zorgen over pijn. Ja, het doet wel een beetje pijn, maar niet zo erg als met rechtstreeks voeden. Met het voeden verstijfde ik steeds na die pijnscheuten en da's niet echt bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb net een opbrengst van eerder deze avond met mijn eigen kolf gegeven, dat was 120 cc. En de opbrengst van net was 100 cc, maar ik had nog een restje 40 cc dus dat geef ik morgenochtend. En dan kolf ik weer. Wat een rust zo... ik overweeg nu zelfs om het komende half jaar te gaan kolven. Ik wil liever niet stoppen namelijk, ik wil hem mijn melk blijven geven.
Wat fijn dat je nu de rust hebt gevonden PV. Let wel op dat met kolven over langere tijd de productie zou kunnen verminderen. Ik heb het bij Fleur geprobeerd, maar ik was leeg na 2 maanden kolven. Ik hoop voor jou van niet, maar zo af en toe aanlegen zou wel kunnen helpen.
pi_44676816
Vannacht nog even aangelegd, hij wilde zo graag. En ik kon merken dat hij gisteren dat contact had gemist. Het kolven doet nu wel pijn aan de ontstekingkant en ik krijg hem nog steeds niet leeg, die harde plek is er nog. Bovendien wordt Kendahl gek van dat geluid...
edit: wel mooi een opbrengst van 125 cc. Dat gaat er straks vast lekker in.

[ Bericht 11% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 23-12-2006 09:39:58 ]
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:45:07 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_44676943
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

als onder normale omstandigheden het op de gewone manier goed gaat zou ik dat toch doen. Ik heb het geprobeerd vol te houden... kolven.... maar das geen doen zowat hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Belana op 23-12-2006 11:08:38 ]
stormy waters...
sailin'
pi_44677514
Ja, ik dat zeggen meer mensen. Ik ga het heus proberen, hoor
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:11:23 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_44677886
nou het lijkt makkelijk eerst, dat had ik ook. maar je moet echt flink kolven om de productie op gang te houden, dat is gewoon echt heel lastig. het liep hier dan ook al snel terug. je moet echt iedere 3 uur kolven, ook 'snachts om het op peil te houden... een baby drinkt zoveel efficienter!
ik hoop dat het gewoon snel weer opknapt voor je!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:16:49 #14
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44677979
PV lekker kolven!
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:23:04 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44678071
Hier nog geen verbetering, maar later meer.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44678328
PV, fijn dat het beter gaat!

En PM, wat naar dat het bij jou dus niet beter gaat...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44678477
PV...volhouden meid.

PM
pi_44678529
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:05 schreef Neuk het volgende:
ah nu snap ik het Ik dacht dat ik x 115 moest doen en dan / 150 dus ik kwam op 4,6 uit. Ik vroeg me al af wat ik met die 4,6 moest! Thanks!

(hier weer een bruller trouwens.... ik weet effe niet meer hoe ik em stil/tevreden kan krijgen)
Ik zat ook al zo te rekenen.
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:42:35 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_44679447
wat is er met PM? wat gaat er niet goed?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:45:31 #20
94046 PM-girl
pi_44682104
@Neuk, kijk dat is een mooie plek dan! Ideaal, zeker met een cadeautje.

@PV, herrie he, dat kolven! Ik doe het apparaat (ik kolf op bed) onder het dekbed met evt. nog een kussen erop, dat scheelt wel.
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:19 schreef owlet het volgende:
PM, het zou spruw kunnen zijn maar of het slim is om preventief te gaan smeren, ik weet het niet. Áls je smeert dan ook wel alles goed schoon houden en je gekolfde melk merken zodat je weet welke melk je moet verhitten voor je het geeft maar dat weet je natuurlijk ook wel.
Moet je dan ook verhitten als het geen spruw is maar wel met micozinal gesmeerd hebt? Ik wist weld dat hij bij spruw moest inderdaad.
quote:
Heeft hij een voorkeurshouding? Je zou kunnen kijken of hij wel aan die borst wil drinken als je doorgeschoven aan legt. Dus alsof je hem in rugbyhouding aan de "slechte" borst legt en hem dan langs je heen naar de "goede" borst schuift. Hij ligt dan in dezelfdekromming als bij de andere borst en zo kan je zien of het misschien de houding is die hem pijn doet.
Ik heb nog niet gemerkt dat hij een voorkeurshouding heeft. Ik voed wel iets vaker en meer aan de linker borst, ivm meer melk aan die kant, maar rechts ging altijd net zo makkelijk. Die doorgelegde houding heb ik gisteren geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.
quote:
Ronja heeft dat loslaten trouwens ook vaak. Dan stroomt het te hard en kan ze het niet bijbenen en dan doet het uiteindelijk pijn om te slikken omdat er een grote luchtbel dwars zit. Even boeren, pauzeren of kant wisselen wil dan nog wel eens helpen.
Ik heb wel veel melk, maar ook met het tepelhoedje lukt het niet, terwijl de melk dan in het hoedje spuit en niet in zijn mondje. En links heb ik ook veel melk, ook spuitend soms, en dat pikt hij wel.
quote:
Ik heb ook het idee dat haar tongriempje aan de korte kant is dus daar wil ik naar laten kijken de volgende keer op het CB. Niet zo zeer vanwege het drinken, maar omdat ik liever heb dat er nu wat aan gedaan wordt dan wanneer ze het allemaal wat beter beseft.
Ok. Dat zou kunnen, maar dan zou Simon dat nu ineens pas hebben? Want afgelopen dagen kon hij wel goed rechts drinken, zonder hoedje. En met hoedje doet hij het nu dus ineens ook niet meer.

Je ziet, ik heb voor mezelf ook al vanalles de revue laten passeren.
Verkoudheid, daar heeft hij een ietsiepietsie last van, maar niet als hij links drinkt.
Pijn aan de linkse zij/oor/arm oid, maar in de doorgelegde houding blijft hij huilen.
Niet goed kunnen pakken, maar het tepelhoedje verhelpt het nu niet.
Zelfs melk te vies/warm , maar dat lijkt me onmogelijk!
Spruw, maar zou hij daar zelf zoveel last van hebben? En dan is het maar aan 1 kant? Ik zie verder geen witte stipjes, heb zelf geen pijn oid.

Vanmorgen had ik hem eerst links toen rechts, dat laatste lukte dus niet, dus toen maar weer links verder.
12 uur, rechts op knappen, daarmee begonnen. Een minuutje of 3-4 heeft hij redelijk goed gedronken. Toen begon het weer opnieuw en uiteindelijk viel hij (voldaan?) in slaap. Hij is nu weer wakker dus zo maar weer even proberen.
Het is zo zielig om te zien maar ik kan echt niet bedenken wat het is.

Owlet en anderen, bedankt voor de tips!
*
pi_44682542
PM, sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:49:13 #22
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44683254
PM ik heb ook dat meneer 1 kant minder goed 'accepteert' dan de andere. Maar een reden heb ik nog niet gevonden...

[ Bericht 1% gewijzigd door Neuk op 23-12-2006 18:49:27 ]
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:37:53 #23
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44685751
Ik ga zo voor de laatste keer kolven, heb zo een presentatie/kerstborrel op het werk. Nog een keertje een melkkoe en dan is het gebeurd als het goed is. Dat kolven ga ik echt niet missen, het is het idee erachter.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_44687715
PM sterkte.
Dutchie, hopelijk heb je genoten van de laatste keer...
  zaterdag 23 december 2006 @ 20:17:35 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44689963
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:37 schreef dutchie het volgende:
Ik ga zo voor de laatste keer kolven, heb zo een presentatie/kerstborrel op het werk. Nog een keertje een melkkoe en dan is het gebeurd als het goed is. Dat kolven ga ik echt niet missen, het is het idee erachter.
Hoe is het gegaan?

Ik heb het er maar erg moeilijk mee. Aan de ene kant zou ik zo graag doorwillen gaan, aan de andere kant merk ik aan alles dat het niet meer kan. Maar vandaag hadden we een hele verdrietige Jet. Ze heeft last van haar darmpjes en ze had zelfs wat verhoging. Ik denk niet dat het een met het ander te maken heeft maar oh wat had ik ineens spijt dat ik zo aan het afbouwen ben. Zeker toen ze aan de borst wel weer rustig werd Moeilijk hoor.
Lekker douchen!
pi_44690124
Sjak, moeilijk hoor. Geniet maar van de momentjes aan de borst die je nu hebt. En geef Jetske maar een dikke kus. Kramp en verhoging is wel een extra kusje waard.
pi_44690287
Er lijkt wel een massale bv-dip te heersen hier
Meiden, sterkte allemaal
  zaterdag 23 december 2006 @ 20:28:32 #28
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44690334
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 20:26 schreef snoopy het volgende:
Er lijkt wel een massale bv-dip te heersen hier
Sorry snoopy.
Lekker douchen!
pi_44690403
Nee niet sorry Ik vind het zielig
  zaterdag 23 december 2006 @ 20:31:39 #30
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44690465
Hoe gaat het nu bij jou? Hoe gaat het met Lis? Zijn jullie de klap weer wat te boven?
Lekker douchen!
pi_44690557
Met Lis gaat het heel goed. Met mij wat minder, ik geloof dat de spanning en moeheid er nu een beetje erg uitkomen Laten we het er maar op houden dat ik emotioneel incontinent ben

Maar de bv gecombineerd met de fles gaat gelukkig nog steeds uitstekend. En daar ben ik elke dag nog blij mee!
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:00:12 #32
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44691442
Lijkt me niet meer dan normaal. Ik zou ook de hele dag huilen (doe ik nu al en ze is gewoon niet lekker...). Je moet natuurlijk weer even het vertrouwen in de gezondheid van Lis terugvinden. Gelukkig gaat de BV nog steeds lekker, goed van je hoor. Daar mag je echt wel trots op zijn
Lekker douchen!
pi_44694028
Ik wil misschien bv en kolven gaan combineren... * ..overweeg..*
pi_44695812
Even een plaatsen tussendoor dan hier voor Snoopy: Juliette weegt nu 3780 gram! Ze is dus zwaarder dan bij haar geboorte (3700) en is in 5 dagen tijd 220 gram aangekomen. Helemaal goed dus.
pi_44700147
Dat is gauw
Hier wordt ik net wakker met lekkende borsten, dus gauw aan het kolven geslagen. Nog maar één borst gehad... en het flesje is zowat vol... Wow! Ik wist niet dat mijn productie nog zo goed was... misschien toch maar 's nachts gaan kolven om het op peil te houden?
pi_44700208
Poemojn wat goed

En PV ook al positieve berichten! Dat gaat de goede kant op hier
  zondag 24 december 2006 @ 09:17:36 #37
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44700230
PV kolven en BV gaat goed samen. Tenminste hier gaat het lekker. En als ik lees wat jouw productie is dan zal het bij jou vast ook goed gaan.

Snoopy wat goed dat het goed gaat.

Poemojn fijn dat ze alweer boven d'r geboortegewicht zit
pi_44700253
Ik volg wel de tip van Belaan op: 's nachts kolven
Het doet trouwens nog wel zeer, maar dat zal toch wel overgaan
pi_44700254
Leuk topic! Moedige Moeders helpen Campina de winter door 25

Zet hem op Moeders!
  zondag 24 december 2006 @ 14:58:49 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44708293
quote:
Op zondag 24 december 2006 09:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik volg wel de tip van Belaan op: 's nachts kolven
Het doet trouwens nog wel zeer, maar dat zal toch wel overgaan
Y: ook daar gaan je borsten aan wennen.
pi_44708594
PVheb je je licht al opgedaan bij het forum van de sbo? Daar zijn echt heel veel moeders die fultime kolven en die daar ook positieve verhalen over hebben. Knap hoor dat je het iig wilt proberen zo ipv meteen de bv op te geven.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 24 december 2006 @ 17:14:20 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44712343
Ik heb steken in mijn linkerborst. Is dit iets dat gewoon bij bv hoort of moet ik het in de gaten houden....en kan het op BO of spruw wijzen??? het is vlak voor de voeding trouwens sterker dan erna.
  zondag 24 december 2006 @ 17:37:17 #43
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44713042
Steken heb ik ook en ik hoor meer bv-moeders erover. Volgens mij is het heel normaal. Althans, ik ga niet overal wat achter zoeken.
Iedere golf van de zee,
pi_44714787
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:49 schreef Neuk het volgende:
PM ik heb ook dat meneer 1 kant minder goed 'accepteert' dan de andere. Maar een reden heb ik nog niet gevonden...
Is het toevallig de kant waar je hart zit? Het is mogelijk dat Brent het geluid van je hart fijn vind en daarom de linker borst liever heeft.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 24 december 2006 @ 19:55:58 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44716492
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:37 schreef Neuk het volgende:
Steken heb ik ook en ik hoor meer bv-moeders erover. Volgens mij is het heel normaal. Althans, ik ga niet overal wat achter zoeken.
Mooi. Dan ga ik dat dus ook niet doen.
  zondag 24 december 2006 @ 23:22:34 #46
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44721390
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

Is het toevallig de kant waar je hart zit? Het is mogelijk dat Brent het geluid van je hart fijn vind en daarom de linker borst liever heeft.
Nee juist niet. Hij doet altijd links juist heel moeilijk. Hoofd heen en weer slaan, na wat gezogen hebben hoofd naar achteren werpen zodat ik een tepel heb van 10cm en dat soort fratsen...
Iedere golf van de zee,
pi_44722401
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:22 schreef Neuk het volgende:

[..]

Nee juist niet. Hij doet altijd links juist heel moeilijk. Hoofd heen en weer slaan, na wat gezogen hebben hoofd naar achteren werpen zodat ik een tepel heb van 10cm en dat soort fratsen...
Misschien schiet het wat minder goed toe aan die kant, dan krijg je van die lammetjes/jonge poesje-acties ( trekken en duwen... *auw*) Je zou kunnen proberen om rustig mee te masseren, dan schiet het misschien wat beter toe.
pi_44723244
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Misschien schiet het wat minder goed toe aan die kant, dan krijg je van die lammetjes/jonge poesje-acties ( trekken en duwen... *auw*) Je zou kunnen proberen om rustig mee te masseren, dan schiet het misschien wat beter toe.
Zou ik zeker doen, want juist mede door het trekken en duwen van Kendahl heb ik problemen gekregen. Natuurlijk heb ik ook aanleg enzo...
  maandag 25 december 2006 @ 10:25:49 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_44726396
PV, dapper dat je gaat kolven 's morgens is je productie ws het hoogst, in de loop van de dag wordt dat wat minder. regelmatig kolven
Ik kreeg er trouwens wel erg zere en geirriteerde borsten van, vond dat niet prettig, maar dat was misschien iets van mij hoor. zet hem op!
stormy waters...
sailin'
pi_44750446
Steken waren bij mij van de spruw. Het eerste duidelijke teken.

Succes met het kolven PV.

Voor de positieve flow: hier gaat het erg goed. Anna heeft al een tijd geen avondflesje nodig gehad, dus ik ben gestopt met 's nachts kolven. Inmiddels kolf ik zelfs alleen 's ochtends nog. Er ligt voorlopig genoeg melk in de vriezer en wat moeten eerst maar wat op maken. Het is 's ochtends maar 70 cc, maar als het nodig is, weet ik nu dat ik het op kan bouwen tot meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:12:59 #51
94046 PM-girl
pi_44755274
Sjak, sterkte ermee, lijkt me erg moeilijk

Bix, vaarwel uit dit topic

PV, goed hoor fulltime kolven! Ik heb even gedacht het te moeten gaan doen en heb toen veel info gevonden op het bvforum. Al snel durfde ik weer zelf goed te voeden en hoefde ik niet meer veel te kolven, het lijkt me vrij intensief.

Neuk, dat doet Simon ook, slokslokslok en ....LOS! ZIjn hoofdje dan wild naar achteren. Inmiddels gaat het wat beter, rechts tot hamburger blijven knijpen tijdens het drinken maakt hem rustiger, maar vanmorgen ging het weer helemaal niet. Hysterisch krijsen, terwijl hij kan pakken en er genoeg in zit maar het niet hard spuit., Links lukt dan wel meteen.

Poemojn!
*
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:33:11 #52
94046 PM-girl
pi_44755763
Ennuh, hoe was het ook alweer, met borstvoeding, trachitol niet en strepsils wel tegen de keelpijn?
*
pi_44757197
volgens mij strepsils ook niet, tenminste datstaat in de bijsluiter dacht ik. Ik gebruik tonsistreen van vsm, helpt niet zo snel als die andere dingen. Ff vragen bij de apotheek morgen.
sterkte.
  woensdag 27 december 2006 @ 08:49:45 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44762789
voor alle 'dippers'.

Sjak, hoe gaat het met Jetske, nog steeds verhoging?
Je vroeg hoe het nu ging. Ik ben sinds vrijdag bezig met de voeding van 11.00 af te bouwen en dat is niet makkelijk voor mij. Voor Cas wel, die heeft geen enkele moeite met fv. Ik moet alleen zelf zo gigantisch oppassen dat ik geen ontsteking oploop. Mijn borsten zijn zo ontzettend vol, ze hebben nog niet in de gaten dat het best wat minder mag.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_44763526
Dutchie, kolf je wel af en toe het puntje eraf? Om de druk te verminderen..
Let op harde plekken en ga gewoon groene kool halen
edit: ik word wel een beetje mesjogge van het kolven af en toe. Anderszijds geeft het me wel wat rust inzake pijnvermindering. En de opbrengst varieert tussen de 80 cc en de 160 cc, afhankelijk van het tijdstip.
Ik ga met deze kolf nog door tot het einde van de kuur en kijk dan of ik het met mijn eigen handkolfje nog even red. Ik heb Kendahl wel van de week nog een keertje aangelegd, hij heeft toen een harde plek weggekregen en deed daarna een hazeslaapje aan mijn borst. Hij mist het wel een beetje, geloof ik.

[ Bericht 53% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 27-12-2006 10:33:12 ]
pi_44770912
succes met kolven PV. Ik had gisternacht moeite met kolven. Dat was voor mij voor het eerst. Normaal schiet het in 1x keer toe, maar nu heb ik echt om de zoveel keer van kant wisselen tot het eindelijk toeschoot. Maar uiteindelijk is het gelukt. Kwam misschien wel omdat het deze keer voor de voeding was dat ik kolfde. Moest wel anders kon ik het niet in een fles stoppen.

We gaan hier erg goed. Lekker slapen en goed drinken. Soms nog spugen, maar ze is een stuk rustiger.
pi_44775212
Wanneer ik heb gekolfd, ziet mijn (tepelhof) er zo gek uit. Beetje bruinroze en gezwollen, helemaal onderaan is er een rode kring. Doet overigens niet echt zeer ofzo.. En het trekt vanzelf weer bij..
pi_44779584
Hoe gaat het met je borst(en) PV?
Helpt dat antibiotica? Heb je nog veel pijn?
pi_44779638
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:54 schreef Moonah het volgende:
Hoe gaat het met je borst(en) PV?
Helpt dat antibiotica? Heb je nog veel pijn?
Het helpt wel, maar ik heb nog wel wat steken nu en dan...
pi_44779724
Even wat meer bijgelezen, je bent dus fulltime aan het kolven... Petje af!
pi_44782025
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:33 schreef PM-girl het volgende:
Ennuh, hoe was het ook alweer, met borstvoeding, trachitol niet en strepsils wel tegen de keelpijn?
In de bijsluiter van Strepsils staat dat je ze wél tijdens de borstvoeding mag gebruiken

Strepsils® (zelfzorg): Borstvoeding
* Voor zover bekend kan dit medicijn tijdens de periode van borstvoedingvolgens voorschrift worden gebruikt .

En nu ineens staat er dat je ze tijdens de zwangerschap NIET mag gebruiken In de bijsluiter die ik hier heb staat dat het niet bewezen was schadelijk te zijn! Dus ik heb ze gewoon gebruikt in de zwangerschap
  donderdag 28 december 2006 @ 12:27:37 #62
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44789375
Even opgezocht op: http://www.fk.cvz.nl/
Strepsils [Boots Healthcare BV] Zuigtablet 'Original'. Bevat: dichloorbenzylalcohol 1,2 mg, amylmetacresol 0,6 mg.

CFH-Advies
Het effect van zuigtabletten bij keelpijn wordt veroorzaakt door het 'zuigen'; desinfectantia, lokaal anaesthetica en/of adstringentia dragen weinig of niets aan dit effect bij. De Commissie adviseert op farmacotherapeutische gronden Strepsils niet voor te schrijven.

Eigenschappen
Ontsmetting van mond- en keelholte.

Zwangerschap/Lactatie
Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea.

Waarschuwingen en voorzorgen
Niet langdurig gebruiken. In verband met het risico van verslikken is gebruik bij kleine kinderen af te raden.
------------------------
Alleen dus vlak voor de bevalling of keizersnee mag het niet als je een prematuur verwacht (als ik het nu goed begrijp). Maar helemaal bovenaan staat dat het gewoon niet helpt maar dat het door het zuigen komt, dus een lolly helpt net zo goed. Ik zou het dan ook maar bij die lolly houden

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 28-12-2006 12:39:07 ]
Lekker douchen!
  donderdag 28 december 2006 @ 12:34:14 #63
94046 PM-girl
pi_44789525
Ok lolly it is dan, dankjewel Sjak! (dan helpen keelsnoepjes dus uberhaupt niet voor mij, ik kauw ze altijd meteen stuk!)

Simon drinkt nu iets rustiger rechts, al wisselt het nog per voeding. De ontlasting is navenant, de enige dag niets, de andere dag 3x verschonen omdat meneer tot zijn nekje ondergesmeerd zit!
*
pi_44796985
Ik voed nu meer dan één jaar. Ben er erg blij mee, alleen sinds begin deze maand is Merlijn veeleisender aan het worden en wilt doordat hij ziekig is, (veel waterige diarree met stukjes, verhoging, doorkomende tandjes en af en toe overgeven, ) veel aan de borst. Mijn tepels zijn daar dus echt niet tegen bestand. Éen tepel is kapot, iets te veel beschadigd door de boventand en de andere is nu pijnlijk met aanleggen door kloofjes. Ik leg hem nu ook meer aan wanneer ik het wil en geef steeds minder toe aan hem. Ik probeer het in iedergeval zolang mogelijk uit te stellen. Hij eet en drinkt verder goed dus daar ligt gelukkig verder geen probleem. Ik begin er jammer genoeg wel af en toe verschrikkelijk tegenop te zien om hem te voeden, en dat wil eigenlijk niet. Ik wil nog lang door gaan
  donderdag 28 december 2006 @ 16:26:44 #65
94046 PM-girl
pi_44797044
Randa, woooeeii! Wat goed zeg, 1 jaar! Dat is echt mijn droomideaal. Goed van jullie!

Moonah, nog spruw te bekennen bij jullie?
*
pi_44797186
Fijn dat het weer beter gaat nu PV.

Feli randa_v! Knap hoor, een heel jaar voeden.

Hier gaat het afbouwen goed. Ik heb geen last van stuwing, dus ik ga in 2007 zonder kolf naar m'n werk. Over een week of 2 ga ik ook m'n kolfbeurt 's avonds eruit gooien zodat ik alleen nog 's ochtends en 's avonds om 7 uur voed.
pi_44798675
Ik heb net rechtstreeks gevoed en dat ging goed Ik ben van plan om de ochtendvoeding in de schemering te doen, overdag 3 keer fles en dan twee avondvoedingen weer in de schemering. Kijken of dat lukt...
Goedzo Tamea, die kolf is zometeen tabea
edit: volgens mij hebben we regeldagen en is dat het gewoon.

[ Bericht 12% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 28-12-2006 19:08:34 ]
pi_44802017
Hallo bv-deskundigen alhier...

Ik heb een vraagje m.b.t. de Medela Symphony... die hebben we vanmiddag gehuurd om de bv-productie op gang te brengen, maar nu trekt hij geen vacuüm! We hebben de gewone Medela hulpset voor bij de Lactaline (o.i.d.) en nog een extra setje erbij, maar hij werkt gewoon niet. Vanochtend hadden we hetzelfde probleem, mijn man heeft toen een nieuwe gehaald, maar hetzelfde probleem. Als je op de extra hulpsetjes drukt (bovenop het apparaat) trekt hij wel vacuüm, maar hij hoort het gewoon te doen als je hem dichtdoet lijkt me ...

Ik zit nou echt omhoog eigenlijk, want de melkproductie is lang niet genoeg voor Julia en ze heeft constant honger na de voeding. We hebben nu noodgedwongen al kv moeten bijvoeden (hypoallergene) en daar slaapt ze nu eindelijk op, na slapeloze dagen en nachten (arm meiske ) omdat we niet goed wisten waar het nou aan lag dat ze zo huilerig was en zoveel 'zuigbehoefte' had.

Ik ga nu vannacht maar gewoon kv bijvoeden na de borstvoeding want anders trek ik het niet... (die handkolfset die erbij zit is te vermoeiend, ik werd er zelfs duizelig van)

Weet iemand hier iets vanaf??!
pi_44802452
Suzanna, wat vervelend van de kolf die je nu net zo hard nodig hebt!
Ik heb geen Medela Symphony, dus kan je zo niet precies helpen. Het enige dat ik kan bedenken is het hele ding uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, maar dat heb je vast zelf al wel geprobeerd. Misschien kunnen ze je op het borstvoedingsforum beter helpen.
http://www.borstvoedingsforum.nl/
edit: dat forum heb je al gevonden zie ik!
pi_44804204
Suzanna, op een ander forum gevraagd, daar hebben ze het over het witte flapje dat niet goed zit of dat er iets tussen zit. Dat kan ik mij ook herinnneren van de medela die ik had, als dat flapje niet goed zit gaat het vacuum zuigen niet goed.
check ook ff het sbo forum, ik heb het even onder de aandacht van wat andere mama's gebracht.
pi_44805296
Ik heb geen verstand van kolven, maar heb je al wel stuwing gehad?
En hoe is het met bloedverlies gegaan, weet je ook wat je hb is? Bloedarmoede kan er ook voor zorgen dat je productie langzamer op gang komt.
  donderdag 28 december 2006 @ 22:08:32 #72
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44808341
Welkom Suzanna, en succes ook maar gelijk.
Iedere golf van de zee,
pi_44808415
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:27 schreef sjak het volgende:
Zwangerschap/Lactatie
Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea.
------------------------
Alleen dus vlak voor de bevalling of keizersnee mag het niet als je een prematuur verwacht (als ik het nu goed begrijp).
In de NIEUWE bijsluiter (die ik linkte) staat dat Strepsils in de gehele zwangerschap een schadelijk effect kunnen hebben, niet alleen bij de bevalling
Ik post dit even voor de volledigheid. En omdat ik me er behoorlijk boos om heb gemaakt dat dit dus NIET in de oude bijsluiter staat die ik las tijdens mijn zwangerschap.

Uit de bijsluiter:
"Op grond van de werking van benzoylalcohol kan een schadelijk effect van dit medicijn tijdens de zangerschap niet geheel worden uitgesloten."
pi_44808962
Cattie, ik heb het idd ook op het bv-forum gevraagd, ga zo even kijken of ik daar antwoord heb. Uit elkaar halen lukt niet echt bij deze kolf, is echt een groot compact ding en er valt niet veel 'verkeerd' aan te doen.

Jelief, een wit flapje heb ik zelfs helemaal niet gezien Misschien mist er iets, maar dat is wel raar want de thuiszorgwinkel zei dat het gewoon goed moest zitten. We hebben vanmiddag dus al een vervangkolf gekregen en die doet het ook niet...dus aan de kolf zelf kan het eigenlijk niet liggen. Ik snap er echt niets van.

Poemojn, ik heb nog geen stuwing gehad, het begint nu een klein beetje voller te voelen maar het stelt niet veel voor. Met kolven (met de handkolf van de medela, wat een rotding zeg) kreeg ik uit 1 borst 10 ml en de andere 2 ml... best deprimerend dus.
Hb is niet getest dus die weet ik niet, maar ik zal maar gauw Floradix gaan slikken, heb ik toch in huis. Ben ik de afgelopen dagen vergeten stom genoeg. Maar veel bloed heb ik niet verloren.

Zo stom, ik dacht dat ik dan gewoon genoeg moest aanleggen bij te weinig productie maar zo simpel ligt het dus niet. Julia valt telkens in slaap en ik moet haar heeeeeel erg stimuleren te blijven drinken...als ze dan op een gegeven moment alleen nog maar vacuüm heeft gezogen en niet meer actief zuigt koppel ik haar natuurlijk af en dan probeer ik het nog eens (of de andere kant) maar ze slaapt dan te diep. Maar ja, als ik haar dan in bed leg begint ze na zo'n tien minuten wéér te piepen omdat ze niet genoeg binnenkrijgt. Ze lijkt er dus niet genoeg kracht voor te hebben omdat ze zo slaperig is.

Op dit moment ben ik een beetje wanhopig want ik weet het niet zo goed meer.. ze blijft onrustig zelfs nu ze bijvoeding krijgt en blijft ook happen. Ik had haar dus net weer aangelegd (niet zo lang na haar bijvoeding) en toen ging ze (eigenlijk logisch natuurlijk) spugen. hopelijk 'overleven' we de nacht... ik ga nu even slapen terwijl mijn man Julia bezighoudt ...
  donderdag 28 december 2006 @ 22:41:24 #75
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44809599
Heb je misschien een foto ofzo van de kolf Suzanna?
Je kunt je borsten ook stimuleren door warm te douchen en dan de melk eruit te masseren, meen ik.
Iedere golf van de zee,
pi_44811379
Suzanna, ik heb de Medela Symphony ook gebruikt om mijn borstvoeding op gang te laten komen. Daarbij moest ik een Symphony set kopen, niet de Lactina.. Ik ben al even op zoek naar een goed plaatje om je het verschil te laten zien, maar kan het zo snel niet vinden.

Het witte rubberen plaatje wat in de fles zit, aan het borstschild vast, is inderdaad belangrijk voor het vacuüm.
pi_44812105
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:25 schreef Suzanna het volgende:
Jelief, een wit flapje heb ik zelfs helemaal niet gezien Misschien mist er iets, maar dat is wel raar want de thuiszorgwinkel zei dat het gewoon goed moest zitten. We hebben vanmiddag dus al een vervangkolf gekregen en die doet het ook niet...dus aan de kolf zelf kan het eigenlijk niet liggen. Ik snap er echt niets van.

Zo ziet het witte flapje eruit Het hoort niet bij de elektrische pomp die je huurt, maar bij het setje wat je erbij moet aanschaffen.

-edit-
Gebruiksaanwijzing voor de Symphony
Hier nog een groot plaatje van alle onderdelen Denk dat die wel duidelijk is. Heel veel succes in elk geval!

[ Bericht 16% gewijzigd door lcicle op 29-12-2006 00:12:42 ]
pi_44817063
'k Ben nu aan het kolven voor de regeldagen. Rechtsstreeks voeden veroorzaakt nog teveel een branderig gevoel na afloop. Blijkbaar is het genezingsproces nog bezig.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:03:51 #79
94046 PM-girl
pi_44818347
Suzanna, ik huurde de lactina electric plus bij de thuiszorg, een grote blauwe kast. Die was ideaal, werkte heel goed. Misschien dat je die kunt huren?

PV, jammer, maar ik denk dat het tijd nodig heeft? Bij mij duurde het ook weer even, maar na een tijdje was het pijnloos geworden om zelfte voeden.
*
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:33:16 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_44818851
Pv, wat vervelend dat het zelf voeden nog niet lukt.

Ik heb hier een serieus kolfprobleem. Het gaat nauwelijks meer, de tsr komt niet. Ik heb de huisarts al gebeld voor de neusspray, maar die is op vakantie, 2 januari kan ik weer terecht. Gelukkig hoef ik voor die tijd niet perse te kolven. En dan maar duimen dat ik die spray krijg en dat hij helpt, anders is dit het begin van het einde van de bv.
pi_44819005
Balen Cattie. Als het wel een probleem was zou ik gewoon de doktersdienst bellen en om een recept vragen hoor.
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:31:15 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_44820217
zou ik ook doen, het gaat om een simpel recept voor iets wat wel heel belangrijk is
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:51:03 #83
108648 cattie
lieve moeder
pi_44820642
Eerlijk gezegd komt het kolven me nu een beetje mijn neus uit, dus ik ben het toch niet van plan dit weekend. Volgende week moet ik weer werken en dan moet het weer, maar dan is mijn huisarts gelukkig weer terug. Bedankt voor jullie steun hoor!
pi_44822862
Ik moet echt heel veel gaan kolven om het op peil te krijgen, want Kendahl tankt inmiddels 200 cc weg per voeding. En ik produceer nu na ongeveer 3-4 uur 150 cc. Dus opvoeren die hap! Nog tips, behalve vaker kolven?
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:26:16 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44823322
Suzanne, is het nu gelukt? Ik dacht ook gelijk aan dat witte flapje.

Heftig he dat kolven. Ik moest ongeveer 3 a 4 keer kolven om 2 voedingen bij elkaar te krijgen. Het is bij mij de belangrijkste reden geweest om te gaan afbouwen. Ik hield het echt niet meer vol, was alleen nog maar bezig met de vraag of er nog wel voldoende melk was...

Icicle, dank je! Ik dacht dat het farmacotherapeutisch compas altijd wel up-to-date was maar blijkbaar valt dat tegen. Ik sta er echt verbaasd van, die strepsils, ik dacht dat het gewoon een veredeld snoepje was.
Lekker douchen!
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:52:11 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44824234
Tips buiten vaker kolven....Ik laat Maud eerst drinken en dan niet eens aan de bost maar gewoon de fles is al genoeg om bij mij voldoende stuwing op gang te laten komen om weer wat extra melk te hebben. En goed luisteren naar het gehuil tussendoor dat werkt bij mij ook erg goed. Als ze huilt, dan laat ik dat heel even doen, voordat ik de speen geef. En heel even is echt maar heel even. Net genoeg om mijn borsten weer te voelen zeg maar.
pi_44824391
Goeie!
pi_44824688
Morgen is Jenna 2 weken oud en ik geef sinds dag 1 BV. Op zich gaat het wel ok. Ze is tevreden na het drinken en slaapt goed. Omdat ik hier nog een kind heb rondhuppelen merk ik dat ik slecht tegen het voeden op verzoek kan. Alles gaat hier nogal gestructureerd en iedereen weet waar ie aan toe is... Nu kun je met flesvoeding een aardig schema op na houden, maar ik zou het dan weer zonde vinden om nu de BV op te geven. In hoeverre zou ik ook een BV schema kunnen hanteren? Of vraag ik teveel van mezelf en van Jenna? In ieder geval is de planning om alleen BV te geven tijdens mijn verlof. Na mijn verlof stop ik sowieso met de BV.
*ff in een dip zit*
pi_44824807
Sjak voedde op schema met BV. Zij kan en wil je vast graag helpen Stiekemurd. Sterkte!
Syllables govern the world
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:18:00 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44825184
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:07 schreef reese.com het volgende:
Sjak voedde op schema met BV. Zij kan en wil je vast graag helpen Stiekemurd. Sterkte!
dat schema heb ik ook hier liggen en dat gaat best goed. Heb er een beetje een eigen invulling aan gegeven, maar toch. Dus Sjak...wederom advies uit je boekje gewenst.
pi_44825411
Sjak ik zou graag je schema ontvangen
Chaca jij geeft toch ook flesvoeding erbij of kolf je een flesje af?
pi_44825681
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Sjak ik zou graag je schema ontvangen
Chaca jij geeft toch ook flesvoeding erbij of kolf je een flesje af?
Ik zal je het schema vast even PM'men. Hoef je niet op Sjak te wachten.
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:33:24 #93
94046 PM-girl
pi_44825738
Stiekemurd, ik voedde in het begin op verzoek, maar Simon kwam zelf met het schema. Nu houd ik voor het voeden aan7/11/15/19/23 uur aan, gaat perfect! En kolven na de ochtendvoeding van 7.
*
pi_44825751
Ow jij hebt het ook al???
Heb het ontvangen Zal het gaan bestuderen! Bedankt Moonah.

PM ik weet ook wel dat er "vanzelf" een schema komt. Vooral omdat ik nu al bezig ben met leren slapen en diep slapen bij Jenna. Eten en slapen zijn aan elkaar verbonden. Alleen sta ik er vanaf 2 jan. alleen voor met 2 kinderen. Benthe gaat dan ook nog eens naar het KDV toe 2 dagen. Ik heb bij Benthe enorm aan lopen kloten met slapen en voeden. Ok ze kwam ook wel een kilo per maand aan, maar na 9 weken was er geen enkele structuur en alleen maar onrust. En moeders zat de hele dag met de tieten bloot...

Grrrr ik had me zo voor genomen dat ik wel weet hoe het moet... en nu ga ik toch twijfelen.... stom stom stom

[ Bericht 94% gewijzigd door Stiekemurd op 29-12-2006 14:41:55 ]
pi_44827725
Met het kolven kun je ook eerst kolven en dan voeden. Dat doe ik 's ochtends. Na een voeding kan ik 60 cc kolven, ervoor stop ik dan bij de 80 cc, omdat Anna er altijd meer uitkrijgt. Het scheelt niet veel, maar misschien wat makkelijker opbouwen. Ik kolfde na elke voeding ongeveer 5 minuten om de algehele productie op te voeren. Toen de nachtvoeding wegviel, ben ik 's nachts gaan kolven.
Ik ben zo ontzettend blij met de voorraard in de vriezer. Dat maakt de druk om te moeten 'produceren' een stuk minder. Het is wel twee keer kolven voor 1 voeding, maar gelukkig weer ik maar drie dagen per week en als ik weg ga, neem ik Anna zoveel mogelijk mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:53:32 #96
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44830143
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:33 schreef Stiekemurd het volgende:
Ow jij hebt het ook al???
Heb het ontvangen Zal het gaan bestuderen! Bedankt Moonah.

PM ik weet ook wel dat er "vanzelf" een schema komt. Vooral omdat ik nu al bezig ben met leren slapen en diep slapen bij Jenna. Eten en slapen zijn aan elkaar verbonden. Alleen sta ik er vanaf 2 jan. alleen voor met 2 kinderen. Benthe gaat dan ook nog eens naar het KDV toe 2 dagen. Ik heb bij Benthe enorm aan lopen kloten met slapen en voeden. Ok ze kwam ook wel een kilo per maand aan, maar na 9 weken was er geen enkele structuur en alleen maar onrust. En moeders zat de hele dag met de tieten bloot...

Grrrr ik had me zo voor genomen dat ik wel weet hoe het moet... en nu ga ik toch twijfelen.... stom stom stom
Herkenbaar! Uiteraard niet eens grappig maar je wilt het zo goed mogelijk doen allemaal... Ik denk dat het daar uit voortkomt. Ik heb wel het idee dat meneer zichzelf een schema gebouwd heeft.
Ook goed natuurlijk, denk ik.
Ik voed meestal om 5.00, 8.00, 11.00, 14.30, 18.00, 21.00 en 24.00u. En met enige regelmaat wil hij 's nachts om 1 uur nog een keer wat drinken....
Ik kwam er eigenlijk pas onlangs achter dat dit al wekenlang ongeveer zo gaat (zit soms een half uurtje speling in en soms een voeding her en der extra omdat meneer dan in slaap valt en ietsje later toch nog wel wat wil). Nu ik het zo neerschrijf mag ik volgens mij best tevreden zijn. Of heeft iemand nog op-, aanmerkingen en/of tips?

[ Bericht 3% gewijzigd door Neuk op 29-12-2006 17:05:52 ]
Iedere golf van de zee,
pi_44835512
Jij kan super tevreden zijn Neuk!
Variety is the spice of life
pi_44836757
Je hebt al flinke regelmaat Neuk.
Bij ons lijkt het er niet eens op, maar we zijn er aan gewend, dan is het niet erg. Anna heeft nu wel een sprongetje, dus 's avonds gaat ze pas na twaalven slapen, maar dat gaat over.
*OUD heilige*
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:44:25 #99
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44837697
*trots kijkt* tnx
Hier slaapt Brent ook vaak pas laat weer in. En die regelmaat is er niet altijd, maar wel heel vaak
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:09:12 #100
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44838647
Het was me niet gelukt om weer achter de pc te kruipen... bedankt voor jullie reacties, ik ben er daardoor nu achter wat er mist... (vooral het plaatje van Icicle, bedankt!!) en ga het morgen regelen. eindelijk.
Gelukkig is de bv beter op gang gekomen door Julia vaaaaaaak aan te leggen (en heel veel te stimuleren om te blijven zuigen en wakker te blijven, maar dat lukt meestal niet zo goed, dus ik leg haar elke keer aan als ze piept). Ik begin nu een beetje stuwing te krijgen (auw) en ben daar blij mee!!
Helaas wel een kloofje in elke tepel door het vele voeden, ze moeten er blijkbaar nog even aan wennen dat er weer zo intensief gebruik van wordt gemaakt ...
En Julia is nu eindelijk weer aan het plassen, ze heeft maar een paar keer bijvoeding nodig gehad en is er nu echt weer bovenop. Ze had het wel echt nodig om een tijdje door te slapen en kracht te krijgen voor de voeding... (en helaas heeft ze er krampjes van gekregen, heel zielig! die zijn nu gelukkig weer over)
Maar het lijkt allemaal wel weer goed te komen zo...ik ben er zo blij over! Bedankt voor jullie reacties... (en nu ga ik slapen...moet van m'n man )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')