quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Cattie, goed dat je doorzet hoor, het is lang niet altijd makkelijk! Goed van je!
Wij hebben hier een flinke voorraad.
Neuk, speciaal voor jou een plaatje,, heb echter geen idee hoeveel het is.
klik
Los van de herrie, hoe gaat het verder?quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: wat maakt dat een herrie, die elektrische kolf
Héérlijk dat kolven zeg!quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:31 schreef owlet het volgende:
[..]
Los van de herrie, hoe gaat het verder?
Wat fijn dat je nu de rust hebt gevonden PV. Let wel op dat met kolven over langere tijd de productie zou kunnen verminderen. Ik heb het bij Fleur geprobeerd, maar ik was leeg na 2 maanden kolven. Ik hoop voor jou van niet, maar zo af en toe aanlegen zou wel kunnen helpen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Héérlijk dat kolven zeg!Gewoon even niet meer die zorgen over pijn. Ja, het doet wel een beetje pijn, maar niet zo erg als met rechtstreeks voeden. Met het voeden verstijfde ik steeds na die pijnscheuten en da's niet echt bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb net een opbrengst van eerder deze avond met mijn eigen kolf gegeven, dat was 120 cc. En de opbrengst van net was 100 cc, maar ik had nog een restje 40 cc dus dat geef ik morgenochtend. En dan kolf ik weer.
Wat een rust zo... ik overweeg nu zelfs om het komende half jaar te gaan kolven. Ik wil liever niet stoppen namelijk, ik wil hem mijn melk blijven geven.
als onder normale omstandigheden het op de gewone manier goed gaat zou ik dat toch doen. Ik heb het geprobeerd vol te houden... kolven.... maar das geen doen zowat hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Héérlijk dat kolven zeg!Gewoon even niet meer die zorgen over pijn. Ja, het doet wel een beetje pijn, maar niet zo erg als met rechtstreeks voeden. Met het voeden verstijfde ik steeds na die pijnscheuten en da's niet echt bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb net een opbrengst van eerder deze avond met mijn eigen kolf gegeven, dat was 120 cc. En de opbrengst van net was 100 cc, maar ik had nog een restje 40 cc dus dat geef ik morgenochtend. En dan kolf ik weer.
Wat een rust zo... ik overweeg nu zelfs om het komende half jaar te gaan kolven. Ik wil liever niet stoppen namelijk, ik wil hem mijn melk blijven geven.
Ik zat ook al zo te rekenen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:05 schreef Neuk het volgende:
ah nu snap ik hetIk dacht dat ik x 115 moest doen en dan / 150 dus ik kwam op 4,6 uit. Ik vroeg me al af wat ik met die 4,6 moest! Thanks!
(hier weer een bruller trouwens.... ik weet effe niet meer hoe ik em stil/tevreden kan krijgen)
Moet je dan ook verhitten als het geen spruw is maar wel met micozinal gesmeerd hebt? Ik wist weld dat hij bij spruw moest inderdaad.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:19 schreef owlet het volgende:
PM, het zou spruw kunnen zijn maar of het slim is om preventief te gaan smeren, ik weet het niet. Áls je smeert dan ook wel alles goed schoon houden en je gekolfde melk merken zodat je weet welke melk je moet verhitten voor je het geeft maar dat weet je natuurlijk ook wel.
Ik heb nog niet gemerkt dat hij een voorkeurshouding heeft. Ik voed wel iets vaker en meer aan de linker borst, ivm meer melk aan die kant, maar rechts ging altijd net zo makkelijk. Die doorgelegde houding heb ik gisteren geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.quote:Heeft hij een voorkeurshouding? Je zou kunnen kijken of hij wel aan die borst wil drinken als je doorgeschoven aan legt. Dus alsof je hem in rugbyhouding aan de "slechte" borst legt en hem dan langs je heen naar de "goede" borst schuift. Hij ligt dan in dezelfdekromming als bij de andere borst en zo kan je zien of het misschien de houding is die hem pijn doet.
Ik heb wel veel melk, maar ook met het tepelhoedje lukt het niet, terwijl de melk dan in het hoedje spuit en niet in zijn mondje. En links heb ik ook veel melk, ook spuitend soms, en dat pikt hij wel.quote:Ronja heeft dat loslaten trouwens ook vaak. Dan stroomt het te hard en kan ze het niet bijbenen en dan doet het uiteindelijk pijn om te slikken omdat er een grote luchtbel dwars zit. Even boeren, pauzeren of kant wisselen wil dan nog wel eens helpen.
Ok. Dat zou kunnen, maar dan zou Simon dat nu ineens pas hebben? Want afgelopen dagen kon hij wel goed rechts drinken, zonder hoedje. En met hoedje doet hij het nu dus ineens ook niet meer.quote:Ik heb ook het idee dat haar tongriempje aan de korte kant is dus daar wil ik naar laten kijken de volgende keer op het CB. Niet zo zeer vanwege het drinken, maar omdat ik liever heb dat er nu wat aan gedaan wordt dan wanneer ze het allemaal wat beter beseft.
Hoe is het gegaan?quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:37 schreef dutchie het volgende:
Ik ga zo voor de laatste keer kolven, heb zo een presentatie/kerstborrel op het werk. Nog een keertje een melkkoe en dan is het gebeurd als het goed is. Dat kolven ga ik echt niet missen, het is het idee erachter.
Sorry snoopy.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:26 schreef snoopy het volgende:
Er lijkt wel een massale bv-dip te heersen hier![]()
Y: ook daar gaan je borsten aan wennen.quote:Op zondag 24 december 2006 09:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik volg wel de tip van Belaan op: 's nachts kolven
Het doet trouwens nog wel zeer, maar dat zal toch wel overgaan
Is het toevallig de kant waar je hart zit? Het is mogelijk dat Brent het geluid van je hart fijn vind en daarom de linker borst liever heeft.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:49 schreef Neuk het volgende:
PM ik heb ook dat meneer 1 kant minder goed 'accepteert' dan de andere. Maar een reden heb ik nog niet gevonden...
Mooi. Dan ga ik dat dus ook niet doen.quote:Op zondag 24 december 2006 17:37 schreef Neuk het volgende:
Steken heb ik ook en ik hoor meer bv-moeders erover. Volgens mij is het heel normaal. Althans, ik ga niet overal wat achter zoeken.
Nee juist niet. Hij doet altijd links juist heel moeilijk. Hoofd heen en weer slaan, na wat gezogen hebben hoofd naar achteren werpen zodat ik een tepel heb van 10cm en dat soort fratsen...quote:Op zondag 24 december 2006 18:39 schreef lcicle het volgende:
[..]
Is het toevallig de kant waar je hart zit? Het is mogelijk dat Brent het geluid van je hart fijn vind en daarom de linker borst liever heeft.
Misschien schiet het wat minder goed toe aan die kant, dan krijg je van die lammetjes/jonge poesje-acties ( trekken en duwen... *auw*) Je zou kunnen proberen om rustig mee te masseren, dan schiet het misschien wat beter toe.quote:Op zondag 24 december 2006 23:22 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nee juist niet. Hij doet altijd links juist heel moeilijk. Hoofd heen en weer slaan, na wat gezogen hebben hoofd naar achteren werpen zodat ik een tepel heb van 10cm en dat soort fratsen...![]()
Zou ik zeker doen, want juist mede door het trekken en duwen van Kendahl heb ik problemen gekregen. Natuurlijk heb ik ook aanleg enzo...quote:Op maandag 25 december 2006 00:04 schreef owlet het volgende:
[..]
Misschien schiet het wat minder goed toe aan die kant, dan krijg je van die lammetjes/jonge poesje-acties ( trekken en duwen... *auw*) Je zou kunnen proberen om rustig mee te masseren, dan schiet het misschien wat beter toe.
Het helpt wel, maar ik heb nog wel wat steken nu en dan...quote:Op woensdag 27 december 2006 22:54 schreef Moonah het volgende:
Hoe gaat het met je borst(en) PV?
Helpt dat antibiotica? Heb je nog veel pijn?
In de bijsluiter van Strepsils staat dat je ze wél tijdens de borstvoeding mag gebruikenquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:33 schreef PM-girl het volgende:
Ennuh, hoe was het ook alweer, met borstvoeding, trachitol niet en strepsils wel tegen de keelpijn?
In de NIEUWE bijsluiter (die ik linkte) staat dat Strepsils in de gehele zwangerschap een schadelijk effect kunnen hebben, niet alleen bij de bevallingquote:Op donderdag 28 december 2006 12:27 schreef sjak het volgende:
Zwangerschap/Lactatie
Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea.
------------------------
Alleen dus vlak voor de bevalling of keizersnee mag het niet als je een prematuur verwacht (als ik het nu goed begrijp).
quote:Op donderdag 28 december 2006 22:25 schreef Suzanna het volgende:
Jelief, een wit flapje heb ik zelfs helemaal niet gezienMisschien mist er iets, maar dat is wel raar want de thuiszorgwinkel zei dat het gewoon goed moest zitten. We hebben vanmiddag dus al een vervangkolf gekregen en die doet het ook niet...dus aan de kolf zelf kan het eigenlijk niet liggen. Ik snap er echt niets van.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:07 schreef reese.com het volgende:
Sjak voedde op schema met BV. Zij kan en wil je vast graag helpen Stiekemurd. Sterkte!
Ik zal je het schema vast even PM'men. Hoef je niet op Sjak te wachten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Sjak ik zou graag je schema ontvangen
Chaca jij geeft toch ook flesvoeding erbij of kolf je een flesje af?
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:33 schreef Stiekemurd het volgende:
Ow jij hebt het ook al???
Heb het ontvangenZal het gaan bestuderen! Bedankt Moonah.
PM ik weet ook wel dat er "vanzelf" een schema komt. Vooral omdat ik nu al bezig ben met leren slapen en diep slapen bij Jenna. Eten en slapen zijn aan elkaar verbonden. Alleen sta ik er vanaf 2 jan. alleen voor met 2 kinderen. Benthe gaat dan ook nog eens naar het KDV toe 2 dagen. Ik heb bij Benthe enorm aan lopen kloten met slapen en voeden. Ok ze kwam ook wel een kilo per maand aan, maar na 9 weken was er geen enkele structuur en alleen maar onrust. En moeders zat de hele dag met de tieten bloot...
Grrrr ik had me zo voor genomen dat ik wel weet hoe het moet... en nu ga ik toch twijfelen.... stom stom stom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |