Kijk jij dan even in het fototopic naar mijn kanjerquote:Op maandag 1 januari 2007 17:58 schreef cattie het volgende:
Sjak, kom je even met mij mee naar het moederstopic mbt een tweede?
Jaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:10 schreef poemojn het volgende:
En hij is precies 3 maanden toch vandaag? Goed zo Simon!
Cattie, probeer je alsjeblieft niet bezwaard te voelen hoor!!!!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:46 schreef cattie het volgende:
Ive is natuurlijk belangrijker dan mijn werk, maar ik voel me wel een beetje bezwaard om met een baby van een half jaar 2x per dag een half uur a een uur weg te gaan voor een voeding. Dat voelt toch anders dan kolven.
Kijk, daar hoopte ik op.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:21 schreef cattie het volgende:
Hahaha, Moonah, je hebt helemaal gelijk! Als het iemand anders zou zijn zou ik direct zeggen dat ze het recht erop heeft en het gewoon moet doen. Zo moet jij je ook niet bezwaard voelen en gaan kolven wanneer dat het beste voor jou is. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan he.
Hihi, als Cattie dan even bij Moonahs werkgever fikst dat ze kan kolven, belt Moonah even naar Cattie's baas om het live voeden te regelen!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kijk, daar hoopte ik op.
Blijven we elkaar lekker moed inspreken!
Jamaar jamaar jamaar, ik heb geen rondsjezende peuter hier he, vergeet dat detail even niet!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:44 schreef Belana het volgende:
bij mij is toen de lactatiekundige wel genoemd, maar het bellen van haar mag alleen maar via de wijkverpleegkundige, weet ik veel, een heel gedoe iig. uiteindelijk niet gebeurt dus en ik heb daar best spijt van aan gezien wij hetzelfde probleem hebben en jij nu gewoon live aan het voeden bent!
je mag heel trots zijn op jezelf! echt waar!
ah, nou dan zou ik wel gaan kolven als je stuwing hebt, want dan lukt het meestal om een goede hoeveelheid eruit te halen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:44 schreef Neuk het volgende:
LadyS: Ik wil veel gaan kolven omdat ik over 2,5 wk weer aan de slag moet en eigenlijk nog niet een grote voorraad heb (oftewel vrijwel niets).
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:38 schreef LadyS het volgende:
Ik heb ook begrepen dat ondooide bv heel anders (zeepachtig ofzo) smaakt dan verse.
snoopy, ik heb de pump-in-style advance van medela.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:50 schreef snoopy het volgende:
Ik ben ongeveer een half uur onderweg naar huis. Zo'n klein tasje dat je in de koelkast kan zetten is wel handig denk ik. Maar hoe dat dan met koelelementen moet? Volgens mij zit er geen vriezertje in het koelkastje. Ik zal toch maar eens een van mijn collega's mailen om te vragen hoe zij het doet...
ik weet het en toch knaagt het wel eens jaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:53 schreef dutchie het volgende:
Belaan, het knaagt of niet? Volgens mij denk je veel te veel; 'Had ik maar...' Ik snap het wel hoor, maar je hoeft idd geen schuldgevoel te hebben. Maar dat weet jezelf ook wel hè.
gedaan!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:31 schreef sjak het volgende:
Je mag 'm wel lenen als je wilt. PM me maar even.
Zie eens de OP en check borstvoeding.com , borstvoedingsforum (artikelen en links), de VBN-site en de LLL-site.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe kun je het beste bv ontdooien? Want die zegt dit en de ander zegt dat...
Moet iedereen eigenlijk lezen, want heel mooi verwoord!quote:Op maandag 1 januari 2007 13:00 schreef lcicle het volgende:
Het is zo belangrijk om vertrouwen in je lijf te hebben bij het geven van borstvoeding! Ik had dat dus niet (genoeg) en daardoor heeft het me soms té veel energie gekost, wat achteraf gezien niet nodig was. Hoe meer ik op mijn lichaam vertrouwde en niet altijd maar bezig was met 'heb ik wel genoeg?', hoe beter het voeden ging. Uiteindelijk kreeg ik Merlijn weer volledig aan de borst.
Bij een eventuele volgende keer hoop ik vanaf het begin al vertrouwen in mezelf te hebben. Ik weet zeker dat het dan minder energie kost! Probeer in je achterhoofd te houden dat de natuur het zo geregeld heeft dat je lichaam je kindje kan voedden. Dat je voeding precies wordt afgestemd op de behoefte van het kindje.
Wel heerlijk dat Merlijn blijkbaar genoeg had en goed groeide.quote:Bij het kolven had ik altijd een erg lage opbrengst, maar Merlijn was gewoon tevreden als hij gedronken had. Schijnbaar had hij niet veel nodig. Vraag voor Nebelung Of misschien had mijn mijn veel voedingsstoffen? Hij groeit gewoon goed
Succes!!
(Léés je het eigenlijk wel?)
Als er koeien of geiten waren niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:44 schreef snoopy het volgende:
Toch vraag ik me af hoe het in mijn geval was gegaan als ik in zo'n land had gewoond zonder fv. Zouden mijn kinderen dood zijn gegaan?
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:47 schreef Macka66 het volgende:
(Ze is nu 94 en heeft nog steeds de pest in dat ze geen bv kon geven....)
Snoopquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:49 schreef snoopy het volgende:
[..]toch is dat vreemd hè, dat we er zo mee kunnen zitten als het niet lukt. Best verdrietig eigenlijk ook al weet je dat al die kinderen ook op een andere manier goed groot kunnen worden
![]()
BV is nou eenmaal een emotionele zaak, hoe goed of slecht het ook loopt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:22 schreef nebelung het volgende:
Ik vind het zo rot dat jullie je zo verdrietig voelen.
Heb ik dat nou erger gemaakt met mijn vertrouwen-post? Hij was net zo goed voor jullie bedoeld eigenlijk, meer nog dan voor een ander. Jullie doen het verdorie maar! Ik vind dat geweldig, ik hoop maar dat jullie dat weten. Ik hoop dat ik jullie niet onbedoeld gekwetst heb, want dat was juist zeker niet de bedoeling, eerder andersom.
Dat vind ik dan echt weinig met 6 maanden!!! 80 cc, krijgt die aangevulde voeding ofzo?quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:12 schreef chacama het volgende:
OK. Ik twijfelde omdat een bv kindje bij mijn oppas met 6 maanden nog steeds maar 80 cc krijgt. Dus als ik dan met 2 maanden daar ver overheen zit....tja, dan twijfel ik.
PM, lekker he. Dat je alleen die luiertas hoeft te controleren op luiers en spuugdoeken.
Wellicht zitten er tóch genoeg voedingsstoffen in die 80cc.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dat vind ik dan echt weinig met 6 maanden!!! 80 cc, krijgt die aangevulde voeding ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |