Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Je mist dan gewoon de routine met je werk/school.quote:Op zondag 17 december 2006 13:48 schreef McGilles het volgende:
J, eet jij nou dag in dag uit precies volgens een schema?
In het weekend eet ik altijd zwaar weinig, meestal een shame + 2 boterhammen sochtends, kwark + 2 boterhammen smiddags en savonds een stoommaaltijd van de AH oid, thats it.
Dat kan het niet echt zijn, want ik doe een thuisstudie en ik werk savondsquote:Op zondag 17 december 2006 18:23 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Je mist dan gewoon de routine met je werk/school.
Kijk eens op pagina 6 van het vorige topic en zeg het dan nog een keerquote:Op zondag 17 december 2006 18:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Maar dat is ook een slappe vetklep
Door de weeks wel.quote:Op zondag 17 december 2006 13:48 schreef McGilles het volgende:
J, eet jij nou dag in dag uit precies volgens een schema?
In het weekend eet ik altijd zwaar weinig, meestal een shame + 2 boterhammen sochtends, kwark + 2 boterhammen smiddags en savonds een stoommaaltijd van de AH oid, thats it.
3x3 is tamelijk waardeloos, het werkt wel maar het is erg slecht voor je verhoudingen, o.a. voldoende ontwikkeling van de rug, en aangezien de load al enorm hoog is zijn heavy barbell rows niet makkelijk toe te voegen.quote:Op zondag 17 december 2006 20:22 schreef Calyptus het volgende:
Nog altijd aan het twijfele om mn nieuw schema in januari een WSB-schema te maken of een 3x3, ik wil bij kracht ook nog wat massa pakken, dus wie heeft ervaring met de verschillende? 3x3 op het moment tot nieuwjaar aan het doen, ik vind het nog niet "saai" zoals meeste mensen vertellen.
of zou ik er een 5x5 schema van maken?
Fuck, powerlifting is fucking veel moeilijker als bodybuilding...
Geen vaste rondjes langs de mac meer?quote:Op zondag 17 december 2006 20:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Door de weeks wel.
In de weekenden heb ik een minder strak schema, maar probeer met biefstuk, rijst, broodjes ei en havermout shakes toch wel wat naar binnen te krijgen.
Linear 5x5 zit ik te lezen van Bill Starr, ik denk dat het deze gaat worden, ms laat ik 3x3 vallen en begin ik morgen al, want mn verhoudingen zijn al erg fucked upquote:Op zondag 17 december 2006 20:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
3x3 is tamelijk waardeloos, het werkt wel maar het is erg slecht voor je verhoudingen, o.a. voldoende ontwikkeling van de rug, en aangezien de load al enorm hoog is zijn heavy barbell rows niet makkelijk toe te voegen.
Ik zou òf voor Bill Starr gaan (kan je gemakkelijk aanpassen aan je eigen behoeftes zolang de basis er maar in zit) òf voor aangepast WSB gaan, in die zin dat je minder speedwerk doet omdat je dat eigenlijk met bands / chains móet doen om er echt voordeel uit te halen.
Beide schema's zijn trouwens massabouwers, Bill Starr omdat je heel hoge loads en volume neemt en WSB omdat alle assistance oefeningen repetition effort worden gedaan.
Al tijden niet meer geweest.quote:Op zondag 17 december 2006 20:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Geen vaste rondjes langs de mac meer?
Ja tering, die kerel is huge. En zal ook nog wel een stuk sterker zijn dan de meeste BB'er...quote:Op zondag 17 december 2006 18:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kijk eens op pagina 6 van het vorige topic en zeg het dan nog een keer
ja, ik ken de term "sarcasme" ja
Hij eet BB'ers bij het ontbijt.quote:Op maandag 18 december 2006 11:30 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ja tering, die kerel is huge. En zal ook nog wel een stuk sterker zijn dan de meeste BB'er...
2 sets van 15, parallel. Nu alles nog in hoog tempo.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:47 schreef J-Will het volgende:
lukt me makkelijk hoorNormaal doe ik er ook 20 min. over ofzo, nu gewoon wat langere/intensievere setjes. Squat je trouwens full Webkim? Flink gewicht zet je weg, damn. Full zou het helemaal sick zijn, want je doet setjes van 12 ofzo toch?
6x 180 wel maar 1x 200 niet??quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:38 schreef Mr.J het volgende:
Onderrug doet weer pijn.
6x 180kg deadliften als 2e oefening ging ok, daarna 200 geprobeerd maar die ging niet. Toen 110kg 12x gedaan maar daar ging iets niet helemaal ok qua uitvoering volgens mij.
Is wel opmerkelijk maar niet ongewoon: bij DL is het zo (en ik weet niet exact waarom) dat je 1RM niet veel hoger ligt dan bv een 2RM of 3RM. Daarbij kan het heel goed zijn dat een 195kg heel erg snel omhoog gaat maar in een 200 totaal geen beweging te krijgen is.quote:
Idd. Had toch wel 2x 200 verwacht.quote:
Nooit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:19 schreef mister_popcorn het volgende:
ik geloof dat dat ermee te maken heeft dat als je de stang even die sec laat rusten op de grond na de 1e rep, dat hij dan precies in die positie ligt waarmee je 'm het makkelijkst / soepelst omhoog krijgt, itt de eerste rep waar hij gewoon geheel recht tegen de schenen aan rust.
In veel gevallen zal dan de 2e en 3e etc reps je beter afgaan dan de eerste.
En nou we het toch over deadliften hebben, wanneer is het 'normaal' om 'n riem te gaan gebruiken? Ik wil eind januari, begin februari een PR doen die richting de 160/165 gaat, met een BW van 84kg.
ik had geen ander antwoord van je verwachtquote:
Een riem is niets anders dan het vermakkelijken van het creeëren van IAP (inner abdominal pressure) door het uitzetten van je buik en het aanspannen van je binnenste buikspieren. Het beschermt je onderrug niet, het helpt je alleen op je onderrug te versterken, en normaliter kan iedereen dat zelf ook wel, als je er een beetje op let.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik had geen ander antwoord van je verwacht![]()
Maar toch, zolang je niet over je grenzen gaat blijft het allemaal verantwoord ed? Dat vraag ik me toch n beetje af.
Dat komt omdat je je buik makkelijker uit kan zetten, omdat je ergens (de riem) tegenaan duwt. Het trainen van IAP is een kunst op zich, maar zonder riem kan je iig evenveel druk opbouwen. Plus: het psychologische "beschermingsgevoel" van een riem telt ook wel mee.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:34 schreef Mr.J het volgende:
Ach, mijn ervaring is dat het bij zwaardere setjes dl en squat wel degelijk voor versteviging zorgt.
Door 1. sterke binnenste buikspieren ontwikkelen (gewoon abs trainen dus) en 2. die buikspieren goed te leren aanspannen, dwz eerst je "pokkel" (om ivosnivo's woorden te gebruiken) zover mogelijk naar voren rammen en dan keihard aanspannenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:46 schreef Mr.J het volgende:
Dan zit het maar tussen de oren, maar bij zware sets blijf ik mijn riem gebruiken.
Maar hoe is je IAP te trainen dan? (Ben te lui om te googlen.)
Dan heb je over een jaar een GH gut.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:50 schreef LedZep het volgende:
[..]
Door 1. sterke binnenste buikspieren ontwikkelen (gewoon abs trainen dus) en 2. die buikspieren goed te leren aanspannen, dwz eerst je "pokkel" (om ivosnivo's woorden te gebruiken) zover mogelijk naar voren rammen en dan keihard aanspannenIn principe zou je dat bij elke deadliftsessie moeten doen, dus als je de barbell vast pakt eerst complete spanning op je core zetten en dan pas liften.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dan heb je over een jaar een GH gut.
quote:Nu al meerdere jaren training, en op sommige plaatsen(voornamelijk schouders/voorarmen) komen vanaf ik naar de 12-13% ga, aders opzetten.
Nu ja, veel bodybuilders streven hiernaar, maar ik vind het hard lelijk als het er veel worden en wil ze niet.
Middeltjes hiertegen of om ze te verduisteren iemand?
Meer vet krijgenquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:40 schreef Calyptus het volgende:
aangezien ik op dbb geen degelijk antwoord krijg van een bende omhooggevallen ectos, hier dan maar dezelfde vraag stellen
[..]
well duhquote:
Enkele voorbeeldvragen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:30 schreef Webkim het volgende:
Geslaagd voor mijn examen fitnessdocent.
![]()
Met een 9.1.
Eentje dan.quote:
Zozo dan kun je over een tijdje wel 100kg 10x lijkt me. Goed bezig hoor.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:36 schreef Webkim het volgende:
Hiephoi!
Niet alleen kan ik nu 75.4 squatten en 35.4 benchen zonder hulp, ik kan mezelf ook vier keer optrekken.![]()
Binnenkort alweer aanpassing van m'n schema. En dan wéér stappen vooruit doen. Woei!![]()
Vreemd dat die 200 niet wou, misschien volgende keer eerst goed opwarmen en dan meteen 200 doen (zo train ik bijna elke zware oefening).quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:38 schreef Mr.J het volgende:
Onderrug doet weer pijn.
6x 180kg deadliften als 2e oefening ging ok, daarna 200 geprobeerd maar die ging niet. Toen 110kg 12x gedaan maar daar ging iets niet helemaal ok qua uitvoering volgens mij.
Volhouden hequote:Op dinsdag 19 december 2006 13:30 schreef erikh het volgende:
Gisteren voor het eerst in 5 maanden weer aan de gewichten gehangen, man wat een enorme achteruitgang heb ik gehad, niet eens zozeer in gewicht maar vooral in spierconditie.
Na 3 borstoefeningen was die al helemaal stuk en mijn triceps was na 2 oefeningen daarna ook helemaal op.
Wel rustig begonnen hoor gelukkig maar de spierpijn zal nog wel komen gok ik. Wel heerlijk overigens om weer eens wat te doen
Herkenbaar, als je eenmaal bezig bent en lekker opgepept bent ga je zo door.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Is wel opmerkelijk maar niet ongewoon: bij DL is het zo (en ik weet niet exact waarom) dat je 1RM niet veel hoger ligt dan bv een 2RM of 3RM. Daarbij kan het heel goed zijn dat een 195kg heel erg snel omhoog gaat maar in een 200 totaal geen beweging te krijgen is.
Zo lang het goed voelt en je nergens last van krijgt lijkt het me geen probleem.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik had geen ander antwoord van je verwacht![]()
Maar toch, zolang je niet over je grenzen gaat blijft het allemaal verantwoord ed? Dat vraag ik me toch n beetje af.
Gefeliciteerd. Was het zo'n korte cursus, of ben je super snel gegaan?quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:30 schreef Webkim het volgende:
Geslaagd voor mijn examen fitnessdocent.
![]()
Met een 9.1.
Beetje oefeningen met losse gewichten, zoals deadlift bankdrukken, military press. Allemaal met 15 herhalingen, en als cardio roeien?quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:50 schreef Webkim het volgende:
[..]
Eentje dan.![]()
Man van 40, 1.84 en 86 kilo meldt zich bij jouw sportschool. Hij heeft een rustpols van 72.
Hij doet aan wielrennen, maar nu het kouder wordt wil hij wat gaan fitnessen. Hij heeft nogal eens last van zijn onderrug, maar mag van zijn arts wel gewoon sporten. Daar kan hij ongeveer 3x per week een uurtje voor vrijmaken.
Hij zegt niet zo van toestellen te houden. Een beetje cardio, daar heeft hij niets op tegen, als het maar geen fietsen is want dat doet hij al zoveel.
Stel een programma voor hem samen, neem hem mee de zaal in en leg het hem uit.
dl met kapotte onderrug? Riskant...quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:17 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Beetje oefeningen met losse gewichten, zoals deadlift bankdrukken, military press. Allemaal met 15 herhalingen, en als cardio roeien?
Ik geloof dat aderen minder goed zichtbaar zijn als je wat bruiner bent, misschien is dat een optie. En anders zou ik het niet weten. Volgens mij is er ook geen echte oplossing voor.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:49 schreef Calyptus het volgende:
[..]
well duh, maar dat is geen goede "oplossing"...
Dat is hetzelfde als, iemand moet naar zijn werk, maar het regent en hij droog wil blijven, dus raad je hem aan maar niet te gaan werken...
Natuurlijk wordt hij niet nat dan, maar hij bereikt zijn doel niet...
Ja sterker maken die rotzooi. Gewoon beginnen met 10kg (alleen stang).quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:02 schreef Calyptus het volgende:
[..]
dl met kapotte onderrug? Riskant...
Ik zou hem eerder die hamstring oefening geven voor zn rug, hoe heet die ook alweer...
yep, dat heb ik ook gehoord van een bb-maat, en ga ik proberen. Op dbb werd dat als squatch van de hand gedaan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik geloof dat aderen minder goed zichtbaar zijn als je wat bruiner bent, misschien is dat een optie. En anders zou ik het niet weten. Volgens mij is er ook geen echte oplossing voor.
Gelukkig dat we hier met een genetic freak te maken hebben dan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:08 schreef Calyptus het volgende:
Ik denk me terug te beperken tot lurken op dat forum, zit vol anabolenkikkers en smartasses... 3/4 haalt toch de 50 niet.
Calyptus is een beeeeeestquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:12 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gelukkig dat we hier met een genetic freak te maken hebben dan.
Thanks!quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:17 schreef ivosnivo het volgende:
Zozo dan kun je over een tijdje wel 100kg 10x lijkt me. Goed bezig hoor.
[..]
Gefeliciteerd. Was het zo'n korte cursus, of ben je super snel gegaan?
[..]
Beetje oefeningen met losse gewichten, zoals deadlift bankdrukken, military press. Allemaal met 15 herhalingen, en als cardio roeien?
reken maar, ivosnivo zijn records gaan eraanquote:
Waarom zou je aan de belasting en beweging wennen met machines?quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:14 schreef Webkim het volgende:
[..]
Thanks!
Het was een curus van acht zaterdagen plus een stage en thuisstudie.
Beginners losse oefeningen laten doen? Nee, zegt de AALO. Nee, zeg ook ik. Eerst maar eens wennen aan belasting en beweging en dáárna kunnen ze met los spul aan de slag.
idd, machines zijn naar mijn mening eerder geforceerde bewegingen, en de belasting bij een beginneling is niet zo halsbrekend dat er eens geen foutje gedaan mag worden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom zou je aan de belasting en beweging wennen met machines?
Ik zit er over te denken om in plaats van eiwits weightgainer te kopenquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:15 schreef Calyptus het volgende:
[..]
reken maar, ivosnivo zijn records gaan eraan![]()
Daarnet gewogen, 109.6 kg, en vetpercentage niet echt omhoog(15% denk ik). Melk en bulken is super.
Bar in de gym is op mijn verzoek eens nauwkeurig gewogen, en kwam op 19.6 kg (ipv 15 zoals eerder gezegd) uit, met de weightstoppers erbij. Dus ik zit al terug boven mijn vroegere max als ik eens top. Lightweight BABY! Train maar hard ivo...
Hoeveel bpressed Senior J eigelijk?
quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:40 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om in plaats van eiwits weightgainer te kopen
Het mag dan misschien nog warm zijn buiten, maar zomer is het volgens mij voorlopig nog niet.
Ik benchpress al jaren niet meer.quote:
Met als doel jet vet % te verhogen ipv spiermassa te bouwen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:40 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om in plaats van eiwits weightgainer te kopen
Het mag dan misschien nog warm zijn buiten, maar zomer is het volgens mij voorlopig nog niet.
Watvoor oefeningen doe jij dan voor de borst J?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:27 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik benchpress al jaren niet meer.
Zwaar overrated voor borst, echter leuk voor schouders.
@ the moment deze 3:quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:53 schreef Sloper het volgende:
[..]
Watvoor oefeningen doe jij dan voor de borst J?
zou kunnen was er niet helemaal bij toen ik daarmee bezig wasquote:Op donderdag 21 december 2006 16:49 schreef Sloper het volgende:
Denk verkeerde uitvoering tijden triceps
na mijn set full en daarna frontsquads had ik zowaar spierpijn op mijn quadsquote:Op donderdag 21 december 2006 19:19 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag gefullsquat met 90 95 en 100 10x Voelde wel lekker aan. Frontsquat laat ik maar zitten
Er wilt er een neuyckenquote:Op donderdag 21 december 2006 21:33 schreef Webkim het volgende:
Dat je dan dus flies ligt te doen en het daar heel zwaar mee hebt omdat je ook al net gebencht hebt.
En dat je achter je twee kleerkasten met je trainer hoort smiespelen: "Blablabla goede schouders" is alles wat je kan opvangen.
En dat je dan even later klaar bent met je pullups en dat er dan een beer naar je toekomt, in je persoonlijke zone gaat staan, met zijn vinger over je schouder strijkt en zegt: "Weet je dat jij hier ont-zet-tend mooie lijnen hebt als je je borst traint?"
w00t!Mijn dag is goed.
Die knaap die er achter staat met zijn "SNELLER!!!!!" is de gymeigenaar daar. Schijnt echt een machtige vent te zijn en ook nog eens een wandelende encyclopedie.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:33 schreef J-Will het volgende:
geweldig inderdaad
ik heb altijd, net als ik een goed schema denk te hebben, het idee dat er bepaalde oefeningen missen. Nu ook weer, ik heb het jeukende gevoel niet genoeg overhead presses te doen, en ik zou ineens ook wel legcurls of sl deadlifts willen doen. Grr.
Ik zie hem al kijken als je dat zegtquote:Op donderdag 21 december 2006 23:47 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik geef hem geen ongelijk.
Wil ik ook vaak. Maar niet met hem.
Hij neemt lang pauze tussen de reps, is dit voor powerlifting een must als je voor 5reps gaat? Dan kan ik mn persoonlijke records nog ms wel wat hoger leggenquote:Op donderdag 21 december 2006 23:08 schreef LedZep het volgende:
Oh ja, en ik ren me tegenwoordig helemaal de ziekte om 14 januari te ownen () op de 10,5km in Egmond.
Tot zover LedZep's onregelmatige updates.
Edit: jullie kutecto's moeten dit filmpje even zien trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=nt2GKM_vVOo
Meer filmpjes vind je in The Locust's trainingslog op DBB.
quote:Op donderdag 21 december 2006 23:50 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik zie hem al kijken als je dat zegt
"pff capsones, ik geef je een compliment en nog niet neucken, la di da"
Nee, hij was nog vermoeid ofzoiets. Normaal moet het een stukje sneller. En het is geen PL'er trouwens, meer allround. Squats zijn ook full dus, wat je misschien niet helemaal goed kan zien.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:54 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Hij neemt lang pauze tussen de reps, is dit voor powerlifting een must als je voor 5reps gaat? Dan kan ik mn persoonlijke records nog ms wel wat hoger leggen
Monster ego.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:19 schreef LedZep het volgende:
Maar Calyptus is een beest MrJ, pas maar op.
Sneller sneller, meer meer! LOLquote:Op donderdag 21 december 2006 23:08 schreef LedZep het volgende:
Oh ja, en ik ren me tegenwoordig helemaal de ziekte om 14 januari te ownen () op de 10,5km in Egmond.
Tot zover LedZep's onregelmatige updates.
Edit: jullie kutecto's moeten dit filmpje even zien trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=nt2GKM_vVOo
Meer filmpjes vind je in The Locust's trainingslog op DBB.
Ja.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:24 schreef McGilles het volgende:
Hebben jullie trouwens geen last van jullie schouders na 2 oefeningen?
Omgooien dat schema dan! Probeer 5x5 OH presses ipv veel reps of probeer net wat andere oefeningen te pakken. Wat bij mij zeer goed hield is maar 2x in de week 1 oefening voor schouders te pakken en dan echt afmatten. Kan nu in korte tijd ineens 90kg OH pressen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:21 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ja.
Overigens zijn mijn schouders ook de enige spiergroep waarbij ik niet echt verder kom. Ze worden wel breder en getekender, maar qua gewichten hang ik verschrikkelijk stil.
Ja, vooral na OH press. als ik echt diep ga om een laatste rep eruit te persen dan schiet het er meteen in aan de linkerkant en zijn press oefeningen verder onmogelijk.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:24 schreef McGilles het volgende:
Vanavond maar weer eens lekker de schouders afraggen en ook nog de rug en borst goed aanpakken.
Hebben jullie trouwens geen last van jullie schouders na 2 oefeningen?
Mietje ;-)quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:53 schreef Calyptus het volgende:
net terug, lekker harde training gehad, beetje teleurgesteld, op het einde van de training proberen toppen met benchen, ik kon niet boven de 112.5Beide voetjes terug op de grond dus, ik hoop dat het te wijten is aan vermoeidheid maar ik betwijfel het
Ik zit op dood punt, kom niet over de 140 5xquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mietje ;-)
Ach, even 2 maanden hard trainen en je kan zo 120 duwen. Ikzelf ga trouwens heel lekker met benchen, de 140 gaat eraan over een maandje!
2 maand? Over 2 maand moet ik zeker over de 130 zitten, mn vroegere ultieme max. Ik ga woensdag terug toppen, maar vrij aan het begin van de training, en dan gaanquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mietje ;-)
Ach, even 2 maanden hard trainen en je kan zo 120 duwen. Ikzelf ga trouwens heel lekker met benchen, de 140 gaat eraan over een maandje!
Er is geen beste krachtschema.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:21 schreef J-Will het volgende:
wat vind jij het beste krachtschema Led?
Kwa massa winnen is het wel een beetje afgelopen denk ik. Daarom wil ik in kracht gaan toenemen, misschien dat er dan ook wel beetje massa bij komt. Of een betere fysiek.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:03 schreef LedZep het volgende:
Als je zo miept over kracht moet je een krachtschema volgen en die wazige bodybuildingshizzle niet meer doen. Of je doet bodybuilding en gaat niet over kracht huilen.
neeeeeeeeee dat ga jij niet doen, dat is MIJN planquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kwa massa winnen is het wel een beetje afgelopen denk ik. Daarom wil ik in kracht gaan toenemen, misschien dat er dan ook wel beetje massa bij komt. Of een betere fysiek.
En het mijne.quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:51 schreef Calyptus het volgende:
[..]
neeeeeeeeee dat ga jij niet doen, dat is MIJN plan![]()
en het mijne ook al. BI-ZARquote:
Daar is niks bizars aan, mijn indoctrinatie werkt gewoon goedquote:Op zaterdag 23 december 2006 09:12 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
en het mijne ook al. BI-ZAR
Trouwens, tot 2 januari niet trainen meer, alles dicht, klote sportscholen, lijken wel ambtenaren.
Arnold wannabe.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daar is niks bizars aan, mijn indoctrinatie werkt gewoon goed. Als ik groot ben word ik dan ook dictator.
Ik haat trainen in het weekend, dan moet ik werken....quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Arnold wannabe.
Ik snap dat ook nooit, zelfde met weekend. DAN ZIJN JUIST DE MENSEN VRIJ EN WILLEN WE TRAINEN!!!!!!
Neequote:Op zondag 24 december 2006 00:01 schreef FreeShooter het volgende:
Vandaag gewogen
Lengte : 1,81 meter
Leeftijd : 17 (en een half)
Gewicht 67,7 KG
Vetpercentage 13%
Verpercentage ben ik wel blij mee, maar ik vreet echt veel en kom amper aan.
Post eens je eetschema.quote:Op zondag 24 december 2006 00:01 schreef FreeShooter het volgende:
Vandaag gewogen
Lengte : 1,81 meter
Leeftijd : 17 (en een half)
Gewicht 67,7 KG
Vetpercentage 13%
Verpercentage ben ik wel blij mee, maar ik vreet echt veel en kom amper aan.
Dat hoeft niet eens, want ik weet 100% (ja, 100% ja, niet 99% of 99,9% ) zeker dat het niet 'heel veel' is. Niemand in dit topic eet 'heel veel'. 'Heel veel' is >6000kcal.quote:
Ik kan wel eens in de buurt komenquote:Op zondag 24 december 2006 00:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens, want ik weet 100% (ja, 100% ja, niet 99% of 99,9% ) zeker dat het niet 'heel veel' is. Niemand in dit topic eet 'heel veel'. 'Heel veel' is >6000kcal.
Ik heb zo mn dagenquote:Op zondag 24 december 2006 00:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens, want ik weet 100% (ja, 100% ja, niet 99% of 99,9% ) zeker dat het niet 'heel veel' is. Niemand in dit topic eet 'heel veel'. 'Heel veel' is >6000kcal.
Ik ken "bodybuilding for idiots" niet.. en over welke quote heb je het precies?quote:Op zondag 24 december 2006 00:49 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik heb zo mn dagen![]()
Die quote heb je trouwens gestolen uit "bodybuilding for idiots"
Ik ga wel beetje moeten minderen met melkconsumptie of lactose vrije melk aanschaffen, gans mn rug staat vol puisten tegenwoordig...
en dan ook in elkaar gemept worden door 6 manquote:Op zondag 24 december 2006 03:14 schreef tho_Omas het volgende:
Hmm mn (trainings)maat is net geslagen door 6 man. Echt weer belachelijk. Vanaf nu nog meer vreten, nog harder trainen om nog harder te groeien in 2007.
Goede drive om te trainen.quote:Op zondag 24 december 2006 03:14 schreef tho_Omas het volgende:
Hmm mn (trainings)maat is net geslagen door 6 man. Echt weer belachelijk. Vanaf nu nog meer vreten, nog harder trainen om nog harder te groeien in 2007.
Of SM-meester.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daar is niks bizars aan, mijn indoctrinatie werkt gewoon goed. Als ik groot ben word ik dan ook dictator.
Heb ik ook last van. Na 0.5L begint het al flink te rommelen van binnen. En bij een liter krijg ik idd van die mega pijnlijke puisten op m'n rug.quote:Op zondag 24 december 2006 00:49 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik ga wel beetje moeten minderen met melkconsumptie of lactose vrije melk aanschaffen, gans mn rug staat vol puisten tegenwoordig...
is gewone melk maar met enzymen toegevoegd(diezelfde als in je darm zouden moeten bevinden), blijft maar 2% van alle lactose over dan, de rest is een makkelijker verteerbare suikerverbinding.quote:Op zondag 24 december 2006 14:38 schreef Sloper het volgende:
[..]
Heb ik ook last van. Na 0.5L begint het al flink te rommelen van binnen. En bij een liter krijg ik idd van die mega pijnlijke puisten op m'n rug.
Lactosevrije melk? Is dat van die gore/stinkende sojamelk? Of is er iets dat hetzelfde smaak als gewone melk?
Leg press, romanian deadlift en leg curl. Niets mis mee.quote:Op zondag 24 december 2006 18:22 schreef Calyptus het volgende:
Vandemorgend bijna mijn rug gebroken. Altijd maar dieper en dieper proberen squatten in smith, net niet tot full. Nu zat ik in mijn voorlaaste rep met 75 kg erop, moet ik al goed beginnen pushen, kom ik neer, ik duw met mn benen, een verlammende pijnscheut in mijn enkel.
Als reflex van de pijn richt ik me op, foute handeling, mn rug was aan het dubbelplooien met het nodige krakken van de wervels. Toch nog het gewicht nog op de ophang van de smith kunnen plaatsen dankzij schouders.
Poot is dus terug goed verneukt, rug doet verassend genoeg (nog) geen pijn, zien we morgenochtend wel, linkerschouder had ik wel last van na de training door de onnatuurlijke beweging, maar ik heb wel nog door kunnen trainen.
Ik denk dat ik squat dus definitief vaarwel moet zeggenAls er nog meer gewicht op zat was het veel slechter afgelopen.
Nu zoek ik dus naar een beenoefening waar het enkelgewricht niet gebruikt mee moet worden. leg extensions en legpress zie ik al niet zitten eigelijk...
Het is een compleet andere oefening, ja dus.quote:Op zondag 24 december 2006 19:04 schreef Calyptus het volgende:
leg press zal ik hetzelfde probleem mee hebben, romanian dl zou ik wel eens kunnen proberen, nog nooit gedaan. Leg curl is machine-oefening in onze gym en ik denk dat ik nu al de max daarop neem.
Is romanian dl te combineren met gewone dl?
Is standing leg-curl machine, is altijd maar 1 been dusquote:Op zondag 24 december 2006 19:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het is een compleet andere oefening, ja dus.
Als leg press ook niet gaat heb ik trouwens een geweldig alternatief: de hack lift, ook wel hack squat of hack deadlift genoemd. Grofgezegd een deadlift met de barbell achter je benen. Misschien niet een makkelijke oefening en wellicht iets oncomfortabel, maar enige quad-dominant oefening die overblijft eigenlijk.
Leg curls moet je sowieso doen trouwens, dan doe je maar met 1 been.
Dat kan nog leuk worden als je full time aan de slag magquote:Op zaterdag 23 december 2006 18:44 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik haat trainen in het weekend, dan moet ik werken....
Kwam er net achter dat iemand mijn eten op werk uit de koelkast heeft gelegd, heb ik alles weg mogen tiefen, @$&&!@#^@#%% die dit gedaan hebben!
Dan zie ik mij bij deze als "heel behoorlijke eter".quote:Op zondag 24 december 2006 00:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom deden ze dat?quote:Op zondag 24 december 2006 03:14 schreef tho_Omas het volgende:
Hihihihihihihiquote:Op zondag 24 december 2006 14:27 schreef Webkim het volgende:
[..]
Of SM-meester.![]()
Tot je het ineens weer hebt.
En dan word je conducteur.![]()
Kun je niet los squaten zonder smithmachine? Anders moet je misschien de bar zelf van de grond af trekken en op je schouders leggen, al wordt dat wel knap lastig met zware gewichten.quote:Op zondag 24 december 2006 18:22 schreef Calyptus het volgende:
Vandemorgend bijna mijn rug gebroken. Altijd maar dieper en dieper proberen squatten in smith, net niet tot full. Nu zat ik in mijn voorlaaste rep met 75 kg erop, moet ik al goed beginnen pushen, kom ik neer, ik duw met mn benen, een verlammende pijnscheut in mijn enkel.
Als reflex van de pijn richt ik me op, foute handeling, mn rug was aan het dubbelplooien met het nodige krakken van de wervels. Toch nog het gewicht nog op de ophang van de smith kunnen plaatsen dankzij schouders.
Poot is dus terug goed verneukt, rug doet verassend genoeg (nog) geen pijn, zien we morgenochtend wel, linkerschouder had ik wel last van na de training door de onnatuurlijke beweging, maar ik heb wel nog door kunnen trainen.
Ik denk dat ik squat dus definitief vaarwel moet zeggenAls er nog meer gewicht op zat was het veel slechter afgelopen.
Nu zoek ik dus naar een beenoefening waar het enkelgewricht niet gebruikt mee moet worden. leg extensions en legpress zie ik al niet zitten eigelijk...
Hij komt weer tevoorschijn!quote:Op zondag 24 december 2006 19:13 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Is standing leg-curl machine, is altijd maar 1 been dus
Ik ga er eens over denken, hack squat is me bekend maar inderdaad te moeilijk denk ik![]()
Ms terug overschakelen naar laag gewicht speedsquats, lukte perfect in het begin en zonder veel pijn. Spieronwikkeling ga ik daar niet van zien, maar mn benen zijn toch al vrij stevigEn snelheid/kracht kan dat ook opbrengen.
Dinsdag eerst al eens naar de doktor wat hij er van zegt, ws moet ik toch opnieuw geopereerd worden.
Ik kan squaten zonder smith, maar ik kan hoger in gewicht gaan zonder pijn met de smithmachine. Zonder de smith kan ik max 50-60kg, parralel. Met dat gewicht doe ik meestal speedsquats. Hoe dieper ik ga, hoe hoger de pijn als ik moet corrigeren als ik beetje naar voor dreig te vallen val. Ik zou beter wat ms naar mn lichaam luisteren ipv voort te trainen en niet meer squatten.quote:Op zondag 24 december 2006 22:37 schreef ivosnivo het volgende:
Kun je niet los squaten zonder smithmachine? Anders moet je misschien de bar zelf van de grond af trekken en op je schouders leggen, al wordt dat wel knap lastig met zware gewichten.
Hij kreeg een duw van iemand, maakte daar een opmerking over. Ineens staan er 6 gasten binnen die door het lint gaan. Wonder boven wonder geen schade. En dat in een kroeg waar in 100 jaar nog geen vechtpartij heeft plaatsgevonden.quote:
Weet je toevallig ook een winkel in NL?quote:Op zondag 24 december 2006 18:14 schreef Calyptus het volgende:
[..]
is gewone melk maar met enzymen toegevoegd(diezelfde als in je darm zouden moeten bevinden), blijft maar 2% van alle lactose over dan, de rest is een makkelijker verteerbare suikerverbinding.
In de Belgische Delhaize is het verkrijgbaar, maar wel 80 cent per liter tov 42cent voor een liter gewone melk.
Smaak is perfect hetzelfde
quote:Op zondag 24 december 2006 22:37 schreef ivosnivo het volgende:
Hihihihihihihi
Jumbo in eindhoven zou het ook moeten staanquote:Op zondag 24 december 2006 23:17 schreef Sloper het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook een winkel in NL?
Succes met je voet.
het is precies de tijd voor vechtpartijen, 3 (elkaar niet kennende) maten hebben slaag gehad op verschillende plaatsen dit weekend.quote:Op zondag 24 december 2006 23:16 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hij kreeg een duw van iemand, maakte daar een opmerking over. Ineens staan er 6 gasten binnen die door het lint gaan. Wonder boven wonder geen schade. En dat in een kroeg waar in 100 jaar nog geen vechtpartij heeft plaatsgevonden.
Beterschap kerel.quote:Op zondag 24 december 2006 23:07 schreef Calyptus het volgende:
EDIT: ooow fuck ik doe net mn sok uit, de plek waar mn naat zit staat echt fucking dik![]()
Maar geweld lost niks op enzo.......quote:Op zondag 24 december 2006 23:25 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Jumbo in eindhoven zou het ook moeten staan
http://forum.dutchbodybui(...)alfvolle-melk-90867/
[..]
het is precies de tijd voor vechtpartijen, 3 (elkaar niet kennende) maten hebben slaag gehad op verschillende plaatsen dit weekend.
Altijd goed voor je ego als je dan een smsje krijgt van "je had erbij moeten zijn, je slaagt 3 van die kerels tegelijk verrot"
thx manquote:
Maar slaag krijgen en niks terugdoen nog minderquote:Maar geweld lost niks op enzo.......
Thnx, staat dat in de koeling? Of is het gepasturiseerd?quote:Op zondag 24 december 2006 23:25 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Jumbo in eindhoven zou het ook moeten staan
http://forum.dutchbodybui(...)alfvolle-melk-90867/
Mijn doel is nog steeds een blanke Keniaan worden.quote:Op maandag 25 december 2006 22:05 schreef Skazminko het volgende:
Wat zijn jullie doelen voor 2007?![]()
Mijne 80 kilo worden met 9-10 % BF. Ben nu 69 met 12-13 %.
Tis misschien een hoog doel maar ik ga ervoor. Clean natuurlijk eh.![]()
Prio 1 is sterker worden.quote:Op maandag 25 december 2006 22:05 schreef Skazminko het volgende:
Ik ben er achter dat het mij enorm veel moeite kost om boven de 110 te blijven. Dus ik ga maar geen moeite meer doen. Doel is sterker en droger worden. Ook wil ik dat me kuiten ooit net zo dik als me armen zijnquote:Op maandag 25 december 2006 22:05 schreef Skazminko het volgende:
Hoe zwaar was je voor je begon met trainen dan als ik vragen mag? En nu?quote:Op maandag 25 december 2006 23:05 schreef Frautie het volgende:
[..]
Prio 1 is sterker worden.
En ik wil toch wel naar dat 6pack toe. Alleen is afvallen bij mij 1 friggin drama. Ik heb een stofwisseling om van te gaan janken.....
Maar ieder kilotje vet wat er afgaat is er 1. En de aanhouder wint
Vooruit dan maar. Echt goed gebunkerd de laatste paar dagen. Veel vis, vlees en nootjes. (ook teveel drank maar dat telt ff niet...) Vandaag heb ik trouwens als lunch 3 broodjes met gerookte haring gegeten, en volgens mij is dat ook een ontzettend goede maaltijd voor na het trainen. Als het niet zo ellendig duur was zou ik het elke keer doen denkquote:Op woensdag 27 december 2006 19:15 schreef ivosnivo het volgende:
Ff tip voor iederen, als ik aan het werk ben of als ik slaap mag er gerust door gepost worden hoor.
Toen Ik begon zat ik rond de 80 kg. Zit nu rond de 73. Ik heb love handlesquote:Op dinsdag 26 december 2006 20:31 schreef ivosnivo het volgende:
Hoe zwaar was je voor je begon met trainen dan als ik vragen mag? En nu?
Als er interessante of leuke posts tussen staan doe ik dat echt wel hoor.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:15 schreef ivosnivo het volgende:
Ff tip voor iederen, als ik aan het werk ben of als ik slaap mag er gerust door gepost worden hoor.
Goed bezig toch, lekker sporten goed eten. Wat er langzaam af gaat komt er ook langzaam (of niet!!!!) meer bij.quote:Op woensdag 27 december 2006 21:02 schreef Frautie het volgende:
[..]
Toen Ik begon zat ik rond de 80 kg. Zit nu rond de 73. Ik heb love handles
Mijn stofwisseling is echt heel gaar. Ik heb heel lang gejudo-d en dan zit je te klooien met gewichtsklassen. Ik hing altijd rond de 56 kg en om daar te blijven heb ik echt een tijd lang heel weinig/slecht gegetenJe wil niet in een zwaardere gewichtsklasse komen omdat je net 2 ons teveel weegt
Dus 't is work in progress
Ik ben hier.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:16 schreef Alessandro het volgende:
Waar is iedereen?? Ik wil wat lezen![]()
![]()
Ik zat anderhalve maand geleden op 16, maar moest meer gaan eten vanwege intensievere training.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:49 schreef LedZep het volgende:
18.2%, zo'n 10% lager dan het gemiddelde, en dat vind je hoog![]()
Toen ik nog kwark at met zoetstof en kaneel.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef Skazminko het volgende:
Hoe maken jullie je kwark eetbaar?
Eerst voor 2/3 leeg lepelenquote:Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef Skazminko het volgende:
Je hoort het kraken.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:40 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Eerst voor 2/3 leeg lepelenen daarna bijvullen met musli
![]()
Zo lekker squaten
ik doe er stukjes appel inquote:Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef Skazminko het volgende:
zow! narigheid zegquote:
Ik was gisteren beroerd aan het smal bankdrukken. En wou 102,5 uitdrukken, bij de 7e keer kwam ie wel naar beneden maar niet meer omhoog. Moet ik hem over me borst/buik/zak rollen en dan opstaan. Dat was niet zo heel stoerquote:Op donderdag 28 december 2006 22:01 schreef Frautie het volgende:
[..]
ik doe er stukjes appel in
Zo, ging vanaaf met bankdrukken niet echt soepelBegon met 35 kg niks aan het handje maar de laatste 2 setjes met 45 kg heb ik echt met bibberende armen uit moeten drukken. 1 van de gasten die daar rondloopt kwam maar ff spotten
Met cable flies zit ik nu aan 7,5 kg aan iedere kant en de schouder oefeningen zijn ook weer zwaarder gegaan
Ik kijk in mijn glazen bol en voorspel morgen spierpijn
Heb je je kwark voor wat anders vervangen of ging het vervelen?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:35 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Toen ik nog kwark at met zoetstof en kaneel.
Volgens mij ben ik de enige hier die geen kip en vis eet. Ik eet misschien 3 dagen in de week vlees. Vaak is dat dan een big mac of kant en klaar vlees voor in de magnetron, zoals gehaktballetjesquote:Op donderdag 28 december 2006 23:20 schreef Mr.J het volgende:
Vervangen voor nog een rijst/kip maaltijd.
Ik eet ook geen kip. Kalkoen is lekkerder.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de enige hier die geen kip en vis eet. Ik eet misschien 3 dagen in de week vlees. Vaak is dat dan een big mac of kant en klaar vlees voor in de magnetron, zoals gehaktballetjes![]()
Dan kom je vrees ik heel wat tekort in je voeding.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de enige hier die geen kip en vis eet. Ik eet misschien 3 dagen in de week vlees. Vaak is dat dan een big mac of kant en klaar vlees voor in de magnetron, zoals gehaktballetjes![]()
Ff offtopic, jij werkt toch op Schiphol? Aangezien die dwazen in general caht niet normaal kunnen reageren vraag ik het hier maar. Weet jij of ik gewoon spullen kan kopen (kleding vooral) na de paspoortcontrole als medewerker met een Schipholpas? (zonder die tax free korting dat begrijp ik) Ik heb geen zin om door de beveiliging gestopt te worden en al me spullen mag inleveren, als ik het al mee krijg.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Welnee, ik eet vet veel andere gezonde dingen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dan kom je vrees ik heel wat tekort in je voeding.
Ja nog 2 maanden, heb net ontslag geneemt.quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ff offtopic, jij werkt toch op Schiphol? Aangezien die dwazen in general caht niet normaal kunnen reageren vraag ik het hier maar. Weet jij of ik gewoon spullen kan kopen (kleding vooral) na de paspoortcontrole als medewerker met een Schipholpas? (zonder die tax free korting dat begrijp ik) Ik heb geen zin om door de beveiliging gestopt te worden en al me spullen mag inleveren, als ik het al mee krijg.
Met een lepelquote:Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef Skazminko het volgende:
Je gaat als uitsmijter werken in de lokale kroeg?quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:29 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja nog 2 maanden, heb net ontslag geneemt.
Dat compenseerd niet direct de gemiste voedingsstoffen die in vlees zitten hoor.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Welnee, ik eet vet veel andere gezonde dingen.
Spierpijnquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:39 schreef endr0me het volgende:
Nieuw schema gepakt en voor het eerst sinds lange tijd weer gruwelijke spierpijn in de borst
Thanks man, priesjeetet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:10 schreef LedZep het volgende:
Jezus ivosnivo, ik verbaas me elke keer weer over je niveau van het Nederlands
Eetlepel druivensuiker, theelepel siroop.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef Skazminko het volgende:
sletjequote:Op vrijdag 29 december 2006 15:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Thanks man, priesjeetet.
Ik heb ook geen fatsoenlijn stuk onderwijs gevolgt, omdat ik trainen altijd belangrijker (of leuker) vond.
Maar heb gisteren een gruwelijk goed gesprek gehad met iemand, en ik ga proberen mezelf te verhuren aan rijke mensen. Dat tikt super lekker aan! Misschien dat ik op die manier wat roebels binnen kan harken.
Ben jij nieuw?quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:37 schreef endr0me het volgende:
Vandaag zijn de armen weer aan de beurt..
Iemand nog advies welke Whey k het beste kan nemen (mn pot is op..) ?
http://www.whey-protein.c(...)l?manufacturers_id=8quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:37 schreef endr0me het volgende:
Vandaag zijn de armen weer aan de beurt..
Iemand nog advies welke Whey k het beste kan nemen (mn pot is op..) ?
Ow zo, hahaha snapte hem eerst niet eens. Nee beetje chauffeuren enzo, en kijken of er geen auto 2 keer dezelfde afrit neemt als jou enzoquote:
Nee niet dicht, maar moet de hele dag werken en dan heb ik geen zin om sochtends te gaan sporten! Gisteren trouwens 110 x 3 x 8 gedaan met smal bankdrukken maar had geen kloot op die dag dus het ging niet echt superlekker, maar het lukte wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:19 schreef ivosnivo het volgende:
Is iedereen zijn sportschool dicht ofzo? Had vandaag 110kg 3x 9 met bankdrukken. Morgen laatste training van dit jaar
Haha, veel plezier. Ik doe voor een feest van te voren altijd snoei hard trainen, behalve me benen en kuiten (die gaan al stuk genoeg). Want ik weet toch dat ik 2a 3 dagen erna niks kan uitvoerenquote:Op zaterdag 30 december 2006 16:42 schreef J-Will het volgende:
ik had wel zin om te gaan vandaag, lekker zwaar squatten, maar ik was bang dat ik spierpijn ga krijgen tijdens extrema NYE morgenDan moet ik namelijk tot 7:00 presteren op de dansvloer
Interseco opleidingkje? Leuke branche, maar je moet er wel tegen kunnen. En goed kunnen rijdenquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ow zo, hahaha snapte hem eerst niet eens. Nee beetje chauffeuren enzo, en kijken of er geen auto 2 keer dezelfde afrit neemt als jou enzo. Koelbox met eten op de bijrijdersstoel
![]()
Heb vandaag voor het eerst in me leven een velg verneukt met inparkerenquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:42 schreef Sloper het volgende:
[..]
Interseco opleidingkje? Leuke branche, maar je moet er wel tegen kunnen. En goed kunnen rijden![]()
Kutaap, met je onmenselijke aanlegquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:59 schreef Calyptus het volgende:
Zo, ik was dus een paar dagen mn passwoord kwijtNiet zo gezellig als je het passwoord van je niet-gebruikte mail dan ook niet weet.
Vanmorgen eens getopt na een rustige training, bench topte 1*120 kg en dl op 1*180 kg, ik schrok van mezelf dat dl zo makkelijk ging, nog nooit mee getopt. 200kg ook geprobeert(ik wou 190 doen maar had me mistelt in gewichten), maar mn grip hield het niet vol, op 20 cm van de grond moest ik terug zakken of het gewicht knalde los op de vloer. 190 de volgende keer dat ik top eens proberen.
Squat wordt vanaf nu 1 maal per week 3 keer 3 zware quasi-fullsquats.
En dat na 7 maand amper trainen en maar 3 weken terug degelijk bezig, ik ben trots op mezelf![]()
Veel eten en niks ecto zijn ruled, en afzien in de gym lekker vinden ookquote:
Ik train me grip ook met andere oefeningen, bv met biceps snoei hard die stang of dumbells vastgrijpen. Ik zat laatst ook op 108 kgquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:10 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Veel eten en niks ecto zijn ruled, en afzien in de gym lekker vinden ook![]()
Gewicht zit op 108 sinds deze morgen.
Het gaat precies zo makkelijk, nog zoon 3-4 kilo spiergeheugen terug te winnen, en dan zijn we terug op ons allerzwaarste(en is het cutting-time).
Enkel over mn grip ben ik niet tevreden, dringend een griptrainer nodig
Je hebt helemaal geen griptrainer nodig, je moet verdomme barbell static holds doen ja!!1!1!quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:10 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Veel eten en niks ecto zijn ruled, en afzien in de gym lekker vinden ook![]()
Gewicht zit op 108 sinds deze morgen.
Het gaat precies zo makkelijk, nog zoon 3-4 kilo spiergeheugen terug te winnen, en dan zijn we terug op ons allerzwaarste(en is het cutting-time).
Enkel over mn grip ben ik niet tevreden, dringend een griptrainer nodig
boooooooooringquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen griptrainer nodig, je moet verdomme barbell static holds doen ja!!1!1!![]()
Je mag dan 108kg wegen, maar dat zegt me niks. Je bent zwak. Als je na 20 seconden met 150kg in je klauwen huilt en kotst omdat je hem nog 10 seconden moet vasthouden en na 30 seconden 3 minuten op de grond ligt met een hoofd als een opgeblazen ballon en het snot voor de ogen afveegt, om bibberend een taxi te bellen aangezien je niet normaal meer kan autorijden met handen als gloeiend hete breekijzers, en vervolgens 2 dagen vrij neemt van je werk om in je bed uit te huilen, spreek ik je weerquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:23 schreef Calyptus het volgende:
[..]
boooooooooring
Ik ga wel een griptrainertje in de decathlon halen voor 20 euro als ik er eens passeer(en wat meer geld heb)
één kutding vandaag, terwijl ik de laatste 2 schijven van de barbell deed bij dlen viel langs de kant waar ik niet stond een schijf van 25kg RECHT op mn gsm, die is nu compleet verneukt, en dat net voor nieuwjaar
Ik doe handschoentjes aan voor dlquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je mag dan 108kg wegen, maar dat zegt me niks. Je bent zwak. Als je na 20 seconden met 150kg in je klauwen huilt en kotst omdat je hem nog 10 seconden moet vasthouden en na 30 seconden 3 minuten op de grond ligt met een hoofd als een opgeblazen ballon en het snot voor de ogen afveegt, om bibberend een taxi te bellen aangezien je niet normaal meer kan autorijden met handen als gloeiend hete breekijzers, en vervolgens 2 dagen vrij neemt van je werk om in je bed uit te huilen, spreek ik je weer.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:30 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik doe handschoentjes aan voor dl![]()
Telefoon in de gymquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:23 schreef Calyptus het volgende:
[..]
boooooooooring
Ik ga wel een griptrainertje in de decathlon halen voor 20 euro als ik er eens passeer(en wat meer geld heb)
één kutding vandaag, terwijl ik de laatste 2 schijven van de barbell deed bij dlen viel langs de kant waar ik niet stond een schijf van 25kg RECHT op mn gsm, die is nu compleet verneukt, en dat net voor nieuwjaar
gebruik ik als chronometer, een horloge zou handiger zijn, die tip heb ik erna ook gehadquote:
ik zie beelden van baco-boys opdoemenquote:
Helemaal eens met Ivo! Mobiel in de sportschool meenemen is een nonoquote:
Die onderste heb ik ook. Staan alle oefeningen in voor elke spiergroep. En ook nog met mooie plaatjes.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:38 schreef Webkim het volgende:
* Webkim heeft weer wat leesvoer besteld:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat het voorlopig toch nog lange donkere avonden zijn.
Volgende bestellingen: alles over sportvoeding.
Mijn fitnessbieb groeit gestaag!
![]()
Goed bezig, ik zelf ben vandaag niet verder gekomen dan 'n soepie en wat koffie. Gisteravond misschien 'n beetje te veel gedronken...quote:Op maandag 1 januari 2007 17:29 schreef McGilles het volgende:
Nu weer even de broodnodige vitaminen en eiwitten naar binnen werken;
Heerlijk chinees gehaald![]()
Tjap Tjoy Kip
4 kip sate
bak bami
En smullen maar![]()
![]()
Puur grotere biceps en schouders gaat natuurlijk niet. Train gewoon je hele lichaam dan gaat het allemaal het snelst!quote:Op maandag 1 januari 2007 20:12 schreef Louterman het volgende:
Ondanks dat ik weet dat het het best is om naar de sportschool te gaan ben ik dit niet van plan, maar wil ik gewoon thuis met gewichten trainen.
Mijn doel is om wat bredere schouders en grotere bicepsomvang te krijgen.
Welke oefeningen kan ik het beste doen om mijn doel te bereiken? En is dit uberhaupt wel te halen of is het volkomen nutteloos?
gaat best, of het staat is iets anders. Je kan er als een aap uit beginnen zien.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Puur grotere biceps en schouders gaat natuurlijk niet. Train gewoon je hele lichaam dan gaat het allemaal het snelst!
Ik ga vandaag ook benchen en squatten. Benen heb ik 2 weken niet getraind omdat ik last had van mijn knieen. Nu voel ik haast niks meer dus kan ik er weer tegenaan. Benchen wil ik vandaag 3 setjes van 115 maken wat voor m'n gevoel makkelijk moet kunnenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:31 schreef J-Will het volgende:
idem.
Vanmiddag ga ik weer eensLekkah squatten en benchen. Doel is (checkt schema):
Squat
4*3*55
2*1*60
1*65
Bench
4*5*55
Alleen fullsquats tellenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:28 schreef Webkim het volgende:
Even op een rijtje:ik deed net squats met 77.9 en dat ging niet eens heel moeizaam: donderdag 80.4 proberen
![]()
front raises gaan nu met 8. preacher curls zijn lekkerrrrrr. en door je schouder knakken bij flies met 12 zuigt.
Ik doe ze nu beide, al zal je mijn fullsquat wel geen fullsquat noemen. Maar het verschil in gewicht is enorm. Met fullsquat ben ik ook niet echt buiten adem als ik klaar ben. Maar met meer gewicht kom ik gewoon niet door me dode punt heen, misschien dat het nog wat moet wennen.quote:
Met fullsquats pak ik maximaal setjes van 100, met normal squat pak ik meestal 120-140kg, dus dat scheelt inderdaad veel. Wel merk ik 10x betere groei met fullsquats, je begint echt dikke lijnen te zien op mijn quadsquote:Op woensdag 3 januari 2007 06:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik doe ze nu beide, al zal je mijn fullsquat wel geen fullsquat noemen. Maar het verschil in gewicht is enorm. Met fullsquat ben ik ook niet echt buiten adem als ik klaar ben. Maar met meer gewicht kom ik gewoon niet door me dode punt heen, misschien dat het nog wat moet wennen.
En dat wil ik dus juist niet bereiken. Wel de krachttoename graag en niet de massa op m'n benen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Met fullsquats pak ik maximaal setjes van 100, met normal squat pak ik meestal 120-140kg, dus dat scheelt inderdaad veel. Wel merk ik 10x betere groei met fullsquats, je begint echt dikke lijnen te zien op mijn quads![]()
![]()
2 dumbells bedoel je denk ik?quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:22 schreef Louterman het volgende:
Wat zijn een beetje goede oefeningen met 2 van die halters?
Alsof je van parallel squats sterker wordt dan van fullsquatsquote:Op woensdag 3 januari 2007 09:57 schreef Webkim het volgende:
[..]
En dat wil ik dus juist niet bereiken. Wel de krachttoename graag en niet de massa op m'n benen.
Dus gewoon parallelsquats. Die ik wel tel.![]()
Alstot ik geen bodybuildert ben (alleen maar de sterkste vrouw van de straat).
quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
2 dumbells bedoel je denk ik?
Hoeveel gewichten heb er voor? Ik zou aanraden:
- Military press (boven je hoofd tillen) Gewichten naast je hoofd houden en dan boven je hoofd tillen
- Dumbell curl (biceps) Armen gestrekt houden en dan je biceps aanspannen
- Triceps extensions (triceps) voorover buigen, arm strekken naar achter tot horizontaal
- Dumbell press (borst, alleen als je de beschikking hebt over een bankje) Op bankje liggen en boven je borst tillen
- Lunges (benen) Recht staan met gewichten vast en omstebeurt uitstappen
- Zagen (rug) Voorover hangen op bankje en gewicht recht naar beneden houden en omhoog trekken naar je oksel
gewoon goed zwaar gaan en maar 2 maal per week 3setjes van 3 doen, en elke training 0.5kg a 1 kg hoger tot je niet meer kunt, dan begin je te cyclen met 4 weken terug. Je hebt dan niet het "tonnage" of totaal gewicht voor hypertrophy maar wel voor CNS-aanpassing, dus je wordt sterkerquote:Op woensdag 3 januari 2007 09:57 schreef Webkim het volgende:
[..]
En dat wil ik dus juist niet bereiken. Wel de krachttoename graag en niet de massa op m'n benen.
Dus gewoon parallelsquats. Die ik wel tel.![]()
Alstot ik geen bodybuildert ben (alleen maar de sterkste vrouw van de straat).
http://www.exrx.net/Exercise.htmlquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:22 schreef Louterman het volgende:
Wat zijn een beetje goede oefeningen met 2 van die halters?
Beetje appels met citroenen gaan lopen vergelijken, maar goed. Als jij nou gewoon lekker sissy squats gaat doen en met andere "stoere oefeningen" gaat lopen gooien, omdat dat zo lekker "hardcore" is, dan hou ik me wel gewoon bij m'n trainingsplan. Goed?quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Alsof je van parallel squats sterker wordt dan van fullsquats. Parallel squats zuigen Fullsquats maken je sterk in de squatbeweging, parallel squats maken je sterk in het bovenste deel van de squatbeweging. Ik neem aan dat je tijdens het benchen de barbell ook tot op je borst laat zakken en niet tot 20 cm boven de borst onder het motto "wel de kracht, niet de massa"
quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:51 schreef Webkim het volgende:
[..]
Beetje appels met citroenen gaan lopen vergelijken, maar goed. Nee Als jij nou gewoon lekker sissy squats gaat doen en met andere "stoere oefeningen" gaat lopen gooien, omdat dat zo lekker "hardcore" is, dan hou ik me wel gewoon bij m'n trainingsplan. Goed? Parallel squats kunnen onmogelijk tot een functioneel trainingsplan behoren
Overigens, los van de hele massakwestie vind ik het ook balanstechnisch prettiger om parallelsquats te doen. Ik kan wel zwaar trainen, zonder dat ik bang hoef te zijn achterover te flikkeren. Dan is er bij jou "balanstechnisch" iets mis Jullie hebben me die smith al uitgekregen. Godzijdank wel ja Fok 1 - Webkim 0.
Enne... Plannen pakken bij mij meestal wél goed uit.![]()
Bij jou ook? Gelukkig, hebben we toch nog 1 overeenkomst
Ice Ice Babyquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:32 schreef J-Will het volgende:
Full Squaten Pwns paralel squatten. Word to your mother.
Met fullsquat pak ik momenteel 100, keer of 8 tot 10. En met normale pak ik 170 5x.quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Met fullsquats pak ik maximaal setjes van 100, met normal squat pak ik meestal 120-140kg, dus dat scheelt inderdaad veel. Wel merk ik 10x betere groei met fullsquats, je begint echt dikke lijnen te zien op mijn quads![]()
![]()
Ach ledzep houd er van om iedereen zijn trainingsschema's de grond in te trappen (en dan op de meeste onsubtiele manier). Maarja, iedereen in dit topic neemt zijn doelen met een emmer zoutquote:Op woensdag 3 januari 2007 12:51 schreef Webkim het volgende:
[..]
Beetje appels met citroenen gaan lopen vergelijken, maar goed. Als jij nou gewoon lekker sissy squats gaat doen en met andere "stoere oefeningen" gaat lopen gooien, omdat dat zo lekker "hardcore" is, dan hou ik me wel gewoon bij m'n trainingsplan. Goed?
Overigens, los van de hele massakwestie vind ik het ook balanstechnisch prettiger om parallelsquats te doen. Ik kan wel zwaar trainen, zonder dat ik bang hoef te zijn achterover te flikkeren. Jullie hebben me die smith al uitgekregen. Fok 1 - Webkim 0.
Enne... Plannen pakken bij mij meestal wél goed uit.![]()
Nette cijfers dit hoor!quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Met fullsquat pak ik momenteel 100, keer of 8 tot 10. En met normale pak ik 170 5x.
Dit is echt veul! Doe je echt alles helemaal stilstaand? (dus geen push-press?)quote:Vandaag militairy press eindelijk 92,5 1x, na 2 keer eerder te hebben gefaald![]()
hahaha een emmer zoutquote:[..]
Ach ledzep houd er van om iedereen zijn trainingsschema's de grond in te trappen (en dan op de meeste onsubtiele manier). Maarja, iedereen in dit topic neemt zijn doelen met een emmer zout![]()
Ja blijf helemaal stil staan, daarom was ie ook 2 keer eerder mislukt. Ik kon alleen me armen niet helemaal op slot krijgen, dus weet niet of ie wel helemaal telt volgens ledzep zijn regelsquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:07 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Nette cijfers dit hoor!
[..]
Dit is echt veul! Doe je echt alles helemaal stilstaand? (dus geen push-press?)
[..]
hahaha een emmer zout![]()
Wat voor partydrugs gebruik je?quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:15 schreef Calyptus het volgende:
sow wat een rotdag vandaag, ik begon normaal terug in het begin van een cycle, en ik had moeite om minder gewicht dan waar ik normaal goed mee kan werken omhoog te krijgen. Niet zo prettig.
De sinds zaterdag wel compleet niet op mijn voeding gelet, drank en partydrugs a volenté, en geen bal getraind.
Resultaat: vetpercentage omhoog en gewicht omlaag, kracht omlaag , slaappatroon verneukt en conditie erg omlaag
Zo, dat was ff mijn whinepostjeNu terug happy en terug er tegenaan gaan de volgende dagen
veel drank en 2.5 gram coke is er op 3 dagen doorgegaan, niet zo gezelligquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat voor partydrugs gebruik je?
Vraagje aan McGilles het militairy press beest. Pak jij de stang ook smaller beet dan met bankdrukken?
Damn, dat lijkt me best veel. Maarja, als je weet dat je het af en toe kan nemen vind ik het wel knap. Ik heb nog nooit harddrugs gebruikt op 2x lsd in 7 dagen tijd naquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:25 schreef Calyptus het volgende:
[..]
veel drank en 2.5 gram coke is er op 3 dagen doorgegaan, niet zo gezellig
het is alleen nog voor speciale gelegenheden, dus nu moet alles terug uit het lichaam
Vorig jaar ben ik maar 1 keer van doel veranderd anders, van bodybuilding naar squattingquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:01 schreef mister_popcorn het volgende:
hahaha die pollIk heb op minder dan 5 keer gestemd, onder het motto dat die jongen ook ooit ouder wordt en iets minder onrust in z'n donder moet krijgen
![]()
Trouwens vandaag voor het eerst sinds 'n dag of 10 getraind. Deadlifts, Mp, dippen, en wilde daarna nog frontsquats doen, maar ik was helemaal op. 10 dagen totaal niets doen is niet bevorderlijk voor het energie-peil. Even deze week flink er tegen aan, zodat ik volgende week tenminste echt kan trainen...![]()
Ow ja, de plaatselijke roei-mongolen waren ook weer aanwezig, tis net alsof je knoop-in-je-zakdoek compounds laat doen...
Ja, ik pak tussen bankdrukbreedte en schouderbreedte in. Als je hem bankdrukbreedt pakt kan je lang niet zoveel en op schouderbreedte zit je te klooien met je evenwicht enzo. Ik denk dat ik binnenkort eens de 100kg ga proberen maar of dat lukt...quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat voor partydrugs gebruik je?
Vraagje aan McGilles het militairy press beest. Pak jij de stang ook smaller beet dan met bankdrukken?
Je kan je eigen gewicht nog niet eens bankdrukken, dus wat is daar beter aan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:40 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vorig jaar ben ik maar 1 keer van doel veranderd anders, van bodybuilding naar squatting. Kijk als je om de 2 weken nieuwe info leest en je schema aanpast, wil dat niet zeggen dat je elke 2 weken van doel verandert. Maar wat zit ik mezelf hier te verdedigen zeg, mijn stats zijn pound for pound nog altijd beter dan die van jullie ("hahahahaha wat een arrogant kutkind") dus ik heb simpelweg altijd gelijk
.
Ja duh, als je 50 weegt en je kan 50kg 10 x bankdrukken ben je een beest zekerquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:40 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vorig jaar ben ik maar 1 keer van doel veranderd anders, van bodybuilding naar squatting. Kijk als je om de 2 weken nieuwe info leest en je schema aanpast, wil dat niet zeggen dat je elke 2 weken van doel verandert. Maar wat zit ik mezelf hier te verdedigen zeg, mijn stats zijn pound for pound nog altijd beter dan die van jullie ("hahahahaha wat een arrogant kutkind") dus ik heb simpelweg altijd gelijk
.
Rustig aan he...... Ik wil graag met elke oefening het sterkste zijn op dit forumquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, ik pak tussen bankdrukbreedte en schouderbreedte in. Als je hem bankdrukbreedt pakt kan je lang niet zoveel en op schouderbreedte zit je te klooien met je evenwicht enzo. Ik denk dat ik binnenkort eens de 100kg ga proberen maar of dat lukt...
Klopt, je kan veel sterker worden naarmate je zwaarder wordt omdat er een veel hogere load op het lichaam kan rusten. Dat dat op een gegeven moment stopt doet niet ter zake aangezien niemand in dit topic zoveel spiermassa heeft en al helemaal niemand zo sterk is.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja duh, als je 50 weegt en je kan 50kg 10 x bankdrukken ben je een beest zekerJe kunt heust niet evenredig sterker worden naar mate je zwaarder wordt dat weet jij ook wel.
[..]
Had je die 200 deadlift dan al gedaan? Ben het even kwijt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja duh, als je 50 weegt en je kan 50kg 10 x bankdrukken ben je een beest zekerJe kunt heust niet evenredig sterker worden naar mate je zwaarder wordt dat weet jij ook wel.
[..]
Rustig aan he...... Ik wil graag met elke oefening het sterkste zijn op dit forum![]()
Ik zou voor geen goud willen wisselen met iemand die 70-80kg weegt oid. BW boeit mij geen zak, puur de gewichten!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
Klopt, je kan veel sterker worden naarmate je zwaarder wordt omdat er een veel hogere load op het lichaam kan rusten. Dat dat op een gegeven moment stopt doet niet ter zake aangezien niemand in dit topic zoveel spiermassa heeft en al helemaal niemand zo sterk is.
Daarbij kan je je afvragen of bv 10x 80kg bench bij 50kg BW minder indrukwekkend is dan 10x 130kg bench bij 100kg BW.
I second thatquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zou voor geen goud willen wisselen met iemand die 70-80kg weegt oid. BW boeit mij geen zak, puur de gewichten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |