abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44578428
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:41 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Enkele voorbeeldvragen?
Eentje dan.

Man van 40, 1.84 en 86 kilo meldt zich bij jouw sportschool. Hij heeft een rustpols van 72.
Hij doet aan wielrennen, maar nu het kouder wordt wil hij wat gaan fitnessen. Hij heeft nogal eens last van zijn onderrug, maar mag van zijn arts wel gewoon sporten. Daar kan hij ongeveer 3x per week een uurtje voor vrijmaken.
Hij zegt niet zo van toestellen te houden. Een beetje cardio, daar heeft hij niets op tegen, als het maar geen fietsen is want dat doet hij al zoveel.

Stel een programma voor hem samen, neem hem mee de zaal in en leg het hem uit.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:17:45 #62
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_44579271
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:36 schreef Webkim het volgende:
Hiephoi!
Niet alleen kan ik nu 75.4 squatten en 35.4 benchen zonder hulp, ik kan mezelf ook vier keer optrekken.
Binnenkort alweer aanpassing van m'n schema. En dan wéér stappen vooruit doen. Woei!
Zozo dan kun je over een tijdje wel 100kg 10x lijkt me. Goed bezig hoor.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:38 schreef Mr.J het volgende:
Onderrug doet weer pijn.

6x 180kg deadliften als 2e oefening ging ok, daarna 200 geprobeerd maar die ging niet. Toen 110kg 12x gedaan maar daar ging iets niet helemaal ok qua uitvoering volgens mij.
Vreemd dat die 200 niet wou, misschien volgende keer eerst goed opwarmen en dan meteen 200 doen (zo train ik bijna elke zware oefening).
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:30 schreef erikh het volgende:
Gisteren voor het eerst in 5 maanden weer aan de gewichten gehangen, man wat een enorme achteruitgang heb ik gehad, niet eens zozeer in gewicht maar vooral in spierconditie.

Na 3 borstoefeningen was die al helemaal stuk en mijn triceps was na 2 oefeningen daarna ook helemaal op.

Wel rustig begonnen hoor gelukkig maar de spierpijn zal nog wel komen gok ik. Wel heerlijk overigens om weer eens wat te doen
Volhouden he
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:07 schreef LedZep het volgende:

[..]

Is wel opmerkelijk maar niet ongewoon: bij DL is het zo (en ik weet niet exact waarom) dat je 1RM niet veel hoger ligt dan bv een 2RM of 3RM. Daarbij kan het heel goed zijn dat een 195kg heel erg snel omhoog gaat maar in een 200 totaal geen beweging te krijgen is.
Herkenbaar, als je eenmaal bezig bent en lekker opgepept bent ga je zo door.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:40 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik had geen ander antwoord van je verwacht
Maar toch, zolang je niet over je grenzen gaat blijft het allemaal verantwoord ed? Dat vraag ik me toch n beetje af.
Zo lang het goed voelt en je nergens last van krijgt lijkt het me geen probleem.
Ik heb zelfs tijden doorgetraint met pijn met riem Gelukkig heb ik dat nu niet meer zo, ook al gebruik ik me riem nog steeds.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:30 schreef Webkim het volgende:
Geslaagd voor mijn examen fitnessdocent.

Met een 9.1.
Gefeliciteerd. Was het zo'n korte cursus, of ben je super snel gegaan?
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:50 schreef Webkim het volgende:

[..]

Eentje dan.

Man van 40, 1.84 en 86 kilo meldt zich bij jouw sportschool. Hij heeft een rustpols van 72.
Hij doet aan wielrennen, maar nu het kouder wordt wil hij wat gaan fitnessen. Hij heeft nogal eens last van zijn onderrug, maar mag van zijn arts wel gewoon sporten. Daar kan hij ongeveer 3x per week een uurtje voor vrijmaken.
Hij zegt niet zo van toestellen te houden. Een beetje cardio, daar heeft hij niets op tegen, als het maar geen fietsen is want dat doet hij al zoveel.

Stel een programma voor hem samen, neem hem mee de zaal in en leg het hem uit.
Beetje oefeningen met losse gewichten, zoals deadlift bankdrukken, military press. Allemaal met 15 herhalingen, en als cardio roeien?
pi_44580928
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:17 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Beetje oefeningen met losse gewichten, zoals deadlift bankdrukken, military press. Allemaal met 15 herhalingen, en als cardio roeien?
dl met kapotte onderrug? Riskant...
Ik zou hem eerder die hamstring oefening geven voor zn rug, hoe heet die ook alweer...
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_44580979
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:49 schreef Calyptus het volgende:

[..]

well duh , maar dat is geen goede "oplossing"...

Dat is hetzelfde als, iemand moet naar zijn werk, maar het regent en hij droog wil blijven, dus raad je hem aan maar niet te gaan werken...

Natuurlijk wordt hij niet nat dan, maar hij bereikt zijn doel niet...
Ik geloof dat aderen minder goed zichtbaar zijn als je wat bruiner bent, misschien is dat een optie. En anders zou ik het niet weten. Volgens mij is er ook geen echte oplossing voor.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:08:14 #65
140141 ivosnivo
pi_44581089
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:02 schreef Calyptus het volgende:

[..]

dl met kapotte onderrug? Riskant...
Ik zou hem eerder die hamstring oefening geven voor zn rug, hoe heet die ook alweer...
Ja sterker maken die rotzooi. Gewoon beginnen met 10kg (alleen stang).
pi_44581106
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik geloof dat aderen minder goed zichtbaar zijn als je wat bruiner bent, misschien is dat een optie. En anders zou ik het niet weten. Volgens mij is er ook geen echte oplossing voor.
yep, dat heb ik ook gehoord van een bb-maat, en ga ik proberen. Op dbb werd dat als squatch van de hand gedaan.

Ik denk me terug te beperken tot lurken op dat forum, zit vol anabolenkikkers en smartasses... 3/4 haalt toch de 50 niet.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:12:16 #67
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_44581199
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:08 schreef Calyptus het volgende:

Ik denk me terug te beperken tot lurken op dat forum, zit vol anabolenkikkers en smartasses... 3/4 haalt toch de 50 niet.
Gelukkig dat we hier met een genetic freak te maken hebben dan.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_44581230
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Gelukkig dat we hier met een genetic freak te maken hebben dan.
Calyptus is een beeeeeest
pi_44581260
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:17 schreef ivosnivo het volgende:

Zozo dan kun je over een tijdje wel 100kg 10x lijkt me. Goed bezig hoor.
[..]
Gefeliciteerd. Was het zo'n korte cursus, of ben je super snel gegaan?
[..]
Thanks!
Het was een curus van acht zaterdagen plus een stage en thuisstudie.

Beginners losse oefeningen laten doen? Nee, zegt de AALO. Nee, zeg ook ik. Eerst maar eens wennen aan belasting en beweging en dáárna kunnen ze met los spul aan de slag.
In een eerste programma zit vrijwel niets aan losse oefeningen, behalve buikspieren en misschien iets eenvoudigs met dumbells als een sideraise.

Iemand met rugklachten kan je zijn rug wel laten belasten als -ie mag sporten. Daar maak je z'n rug immers alleen maar sterker mee, waardoor -ie op den duur minder gevoelig wordt voor blessures. Je kan zo iemand op de lower back zetten of pull downs laten doen (liefst wel geïsoleerd, op een toestel dus, niet meteen de latpulley). Buikspieroefeningen vooral niet vergeten. Je buikspieren zijn big deal, waar het op je houding en het ontl;asten van je rug aankomt.
Verder is hij een fietser. Benen trainen dus. Legpress, -curl, -extension. Om maar eens iets te noemen.

Ik heb hem alle grote spiergroepen even laten meenemen. Dus niet alleen rug, benen, buik, maar ook zijn borst (chest press of peckdeck).

Alles 3 setjes van 15 herhalingen. (Beginner, dus nog geen hypertrofie.)

Rennen op de loopband is vanwege zijn rug niet de cardio voor hem, dus roeien is idd een prima alternatief. Of de crosstrainer. Zijn ideale trainingsintensiteit kan je met de formule van Karvonen uitrekenen; je weet immers zijn rustpols.
Hardloper.
IG @webkim
pi_44581308
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:13 schreef LedZep het volgende:

[..]

Calyptus is een beeeeeest
reken maar, ivosnivo zijn records gaan eraan

Daarnet gewogen, 109.6 kg, en vetpercentage niet echt omhoog(15% denk ik). Melk en bulken is super.
Bar in de gym is op mijn verzoek eens nauwkeurig gewogen, en kwam op 19.6 kg (ipv 15 zoals eerder gezegd) uit, met de weightstoppers erbij. Dus ik zit al terug boven mijn vroegere max als ik eens top. Lightweight BABY! Train maar hard ivo...

Hoeveel bpressed Senior J eigelijk?
pi_44581344
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:14 schreef Webkim het volgende:

[..]

Thanks!
Het was een curus van acht zaterdagen plus een stage en thuisstudie.

Beginners losse oefeningen laten doen? Nee, zegt de AALO. Nee, zeg ook ik. Eerst maar eens wennen aan belasting en beweging en dáárna kunnen ze met los spul aan de slag.
Waarom zou je aan de belasting en beweging wennen met machines?
pi_44581549
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:16 schreef LedZep het volgende:

[..]

Waarom zou je aan de belasting en beweging wennen met machines?
idd, machines zijn naar mijn mening eerder geforceerde bewegingen, en de belasting bij een beginneling is niet zo halsbrekend dat er eens geen foutje gedaan mag worden.

Trouwens denk ik dat met zelfs maar matig eten en 15 reps ook een beginneling wel wat voorruit gaat.

Then again, er is niet zo vervelend als een beginneling die de bench inneemt met enkel de bar als gewicht en 3*15 reps met 5 minuten pauze ertussen doet, dus laat ze maar met die machines spelen...
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:40:38 #73
140141 ivosnivo
pi_44582138
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:15 schreef Calyptus het volgende:

[..]

reken maar, ivosnivo zijn records gaan eraan

Daarnet gewogen, 109.6 kg, en vetpercentage niet echt omhoog(15% denk ik). Melk en bulken is super.
Bar in de gym is op mijn verzoek eens nauwkeurig gewogen, en kwam op 19.6 kg (ipv 15 zoals eerder gezegd) uit, met de weightstoppers erbij. Dus ik zit al terug boven mijn vroegere max als ik eens top. Lightweight BABY! Train maar hard ivo...

Ik zit er over te denken om in plaats van eiwits weightgainer te kopen

Het mag dan misschien nog warm zijn buiten, maar zomer is het volgens mij voorlopig nog niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door ivosnivo op 19-12-2006 21:46:18 ]
pi_44582529
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:40 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Het mag dan misschien nog warm zijn buiten, maar zomer is het volgens mij voorlopig nog niet.
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:27:14 #75
19479 Mr.J
pi_44583749
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:15 schreef Calyptus het volgende:

Ik benchpress al jaren niet meer.

Zwaar overrated voor borst, echter leuk voor schouders.
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:29:04 #76
19479 Mr.J
pi_44583815
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:40 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Met als doel jet vet % te verhogen ipv spiermassa te bouwen?

Zou zelf niet snel eiwitten gaan vervangen door carbs.
pi_44584756
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:27 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik benchpress al jaren niet meer.

Zwaar overrated voor borst, echter leuk voor schouders.
Watvoor oefeningen doe jij dan voor de borst J?
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:57:23 #78
19479 Mr.J
pi_44584879
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:53 schreef Sloper het volgende:

[..]

Watvoor oefeningen doe jij dan voor de borst J?
@ the moment deze 3:

Incline press dumbbells (enkele keer stang)
Incline flyes
Press machine die decline is afgesteld. Met decline spreek je de meeste vezels aan

Enkele keer een cbale cross al setje #10 (rest is 3x 3), maar dan heb ik 't wel gehad. Wat frontraises of een dumbbell/military press voor voorste schouderkop en mijn "borst/voorkant schouder" training is na 35 minuutjes klaar.

Shake maken in de kleedkamer, even sauna en dan richting huis voor maaltijd #7 van de dag.
pi_44601760
gisteren een fucking goede training gehad;

borst-benen-bicep-dag:
incline bench press 10x 42,9kg, 10x 45,4kg, 10x 47,9kg (oude PR was 3 x 10 42,9kg)
bench press 3 x 10 57,9kg (is me tot gisteren niet vaker dan 10-9-9 gelukt en gisteren geen spotter!)
flies 10x 14kg, 10x 16 kg, 10x 16 kg (ging net, oude PR: 12-14-14 kg)
bicep barbell curl: 8x 28,1kg, 8x 28,1kg, 8x 30,6kg (oude PR: 3 x 8 28,1kg)
hammer curls: 8x 10kg, 8x 12kg, 8x 12 kg (oude PR: 9-10-10 kg)

m'n benen waren nog gaar van zondag (nieuw Squat PR 15x 90,4, 14x 95,4, 15x 95,4 en daarna nog 3x15(x2) 50,4 kg lunges (R-L-R-L-R-L dus)); nog best veel spierpijn. Squatten leek me dus niet zo'n goed idee. De legpress was vrij, dus dat maar weer eens gedaan. Oude PR was 6x 170kg. Even opgewarmd met 5x 150kg en daarna 15x 10x 10x 190kg (full block!). Hehe. De sjaak bij het apparaat naast mij stopte om naar mij te kijken en zei na afloop dat ie wel respect voor mij had. En terecht

Overigens: nieuwe eiwit-meuk besteld bij Bardolino (thanks Mc. Gilles voor de tip). Hoe lang duurt het normaal voordat die zooi binnen is? M'n huidige pot is vrijwel leeg.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_44601830
En vanmorgen woog ik 88,0kg; ruim een jaar geleden was dat 76kg.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  woensdag 20 december 2006 @ 17:02:36 #81
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_44602798
nette!

ik heb net in de tuin wat met een blok hout gespeelt. Pushpresses met dat ding, hanging cleans, snatches (geprobeerd). Dat blok weegt misschien 30 kg maar er zit totaal geen grip op, wat het een zeer aparte en enerverende ervaring maakt
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_44612403
tvp.

Vandaag mijn core flink naar zijn malle moer geholpen met goodmornings, push presses en pendlay rows. Hoezee.
pi_44631927
ik heb spierpijn op me borst na rug/tricep training

kan dat van optrekken komen of verkeerde bor ?
pi_44632026
Denk verkeerde uitvoering tijden triceps
pi_44632150
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:49 schreef Sloper het volgende:
Denk verkeerde uitvoering tijden triceps
zou kunnen was er niet helemaal bij toen ik daarmee bezig was
  donderdag 21 december 2006 @ 19:18:50 #86
140141 ivosnivo
pi_44635925
TVP!
  donderdag 21 december 2006 @ 19:19:37 #87
140141 ivosnivo
pi_44635943
Vandaag gefullsquat met 90 95 en 100 10x Voelde wel lekker aan . Frontsquat laat ik maar zitten
pi_44636737
ik morgen de zware dag in mn 5x5schema, ik sta ongeduldig te popelen grrr
pi_44637385
Gisteren gaan trainen, ondanks dat ik onwijs grieperig was. Kracht was helemaal weg, hoop dat ik morgen weer wat hersteld ben.
pi_44637730
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:19 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag gefullsquat met 90 95 en 100 10x Voelde wel lekker aan . Frontsquat laat ik maar zitten
na mijn set full en daarna frontsquads had ik zowaar spierpijn op mijn quads

hou ik er wel in, alleen viel lopen een beetje tegen de dagen erna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')