Ja tering, die kerel is huge. En zal ook nog wel een stuk sterker zijn dan de meeste BB'er...quote:Op zondag 17 december 2006 18:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kijk eens op pagina 6 van het vorige topic en zeg het dan nog een keer
ja, ik ken de term "sarcasme" ja
Hij eet BB'ers bij het ontbijt.quote:Op maandag 18 december 2006 11:30 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ja tering, die kerel is huge. En zal ook nog wel een stuk sterker zijn dan de meeste BB'er...
2 sets van 15, parallel. Nu alles nog in hoog tempo.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:47 schreef J-Will het volgende:
lukt me makkelijk hoorNormaal doe ik er ook 20 min. over ofzo, nu gewoon wat langere/intensievere setjes. Squat je trouwens full Webkim? Flink gewicht zet je weg, damn. Full zou het helemaal sick zijn, want je doet setjes van 12 ofzo toch?
6x 180 wel maar 1x 200 niet??quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:38 schreef Mr.J het volgende:
Onderrug doet weer pijn.
6x 180kg deadliften als 2e oefening ging ok, daarna 200 geprobeerd maar die ging niet. Toen 110kg 12x gedaan maar daar ging iets niet helemaal ok qua uitvoering volgens mij.
Is wel opmerkelijk maar niet ongewoon: bij DL is het zo (en ik weet niet exact waarom) dat je 1RM niet veel hoger ligt dan bv een 2RM of 3RM. Daarbij kan het heel goed zijn dat een 195kg heel erg snel omhoog gaat maar in een 200 totaal geen beweging te krijgen is.quote:
Idd. Had toch wel 2x 200 verwacht.quote:
Nooit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:19 schreef mister_popcorn het volgende:
ik geloof dat dat ermee te maken heeft dat als je de stang even die sec laat rusten op de grond na de 1e rep, dat hij dan precies in die positie ligt waarmee je 'm het makkelijkst / soepelst omhoog krijgt, itt de eerste rep waar hij gewoon geheel recht tegen de schenen aan rust.
In veel gevallen zal dan de 2e en 3e etc reps je beter afgaan dan de eerste.
En nou we het toch over deadliften hebben, wanneer is het 'normaal' om 'n riem te gaan gebruiken? Ik wil eind januari, begin februari een PR doen die richting de 160/165 gaat, met een BW van 84kg.
ik had geen ander antwoord van je verwachtquote:
Een riem is niets anders dan het vermakkelijken van het creeëren van IAP (inner abdominal pressure) door het uitzetten van je buik en het aanspannen van je binnenste buikspieren. Het beschermt je onderrug niet, het helpt je alleen op je onderrug te versterken, en normaliter kan iedereen dat zelf ook wel, als je er een beetje op let.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik had geen ander antwoord van je verwacht![]()
Maar toch, zolang je niet over je grenzen gaat blijft het allemaal verantwoord ed? Dat vraag ik me toch n beetje af.
Dat komt omdat je je buik makkelijker uit kan zetten, omdat je ergens (de riem) tegenaan duwt. Het trainen van IAP is een kunst op zich, maar zonder riem kan je iig evenveel druk opbouwen. Plus: het psychologische "beschermingsgevoel" van een riem telt ook wel mee.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:34 schreef Mr.J het volgende:
Ach, mijn ervaring is dat het bij zwaardere setjes dl en squat wel degelijk voor versteviging zorgt.
Door 1. sterke binnenste buikspieren ontwikkelen (gewoon abs trainen dus) en 2. die buikspieren goed te leren aanspannen, dwz eerst je "pokkel" (om ivosnivo's woorden te gebruiken) zover mogelijk naar voren rammen en dan keihard aanspannenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:46 schreef Mr.J het volgende:
Dan zit het maar tussen de oren, maar bij zware sets blijf ik mijn riem gebruiken.
Maar hoe is je IAP te trainen dan? (Ben te lui om te googlen.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |