quote:Op donderdag 14 december 2006 01:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik voorzie ook weer wachtrijen bij het gerechtelijk apparaat.
Dat is niet wat TS wil horen hoorquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef DrMarten het volgende:
Heeft du niks met Bos te maken maar met het kabinet.
De groep is zo afgebakend dat niemand precies weet om hoeveel mensen het gaatquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef dVTB het volgende:
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen en ik vind het overigens niet meer dan terecht dat *iedereen* binnen die groep op dezelfde manier wordt behandeld, of je nu wel of geen kinderen hebt.
Hij kan moeilijk zn eigen besluit onverantwoord noemen, ook al is zn besluit opgelegd door een meerderheis van de kamer en echt niet zn eigen wil.quote:Overigens is het veelzeggend dat Hirsh Ballin weliswaar erkent dat er problemen kunnen ontstaan, maar het besluit verantwoord noemt. Er zal op sommige punten maatwerk moeten worden geleverd, dus ontstaan per definitie problemen.
En destemeer mensen er dus ook aanspraak kunnen maken op diezelfde AOW. Ik zie het voordeel niet.quote:En al die sombere rechtse reacties over dat het veel geld gaat kosten, deel ik ook niet echt. Veel mensen uit deze groep van 26.000 zijn al behoorlijk goed geďntegreerd in Nederland en kunnen straks prima bijdragen aan het arbeidsproces. Banen genoeg. Hoe meer mensen werken, des te beter blijven voorzieningen als AOW betaalbaar.
Kenmerkend voor het hele beleid van dit kabinet. Geen flikker weten wie het betreft of wat de gevolgen zijn, maar blind je "beleid" er door rammen. Het gaat wel over mensen!quote:De groep is zo afgebakend dat niemand precies weet om hoeveel mensen het gaat![]()
Dan moet TS maar even wat beter nadenken voor ie een topic opentquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:54 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Dat is niet wat TS wil horen hoor
Het enige waty abnormaal is, is dat Hirsch Ballin in z'n bewoordingen weer ruimte laat voor discussie wie nou wel en niet onder de groep vallen. Volldige de eigen schuld van het kabinet als er dus vele rechtzaken zullen volgen. Al mogen we er in de praktijk denk ik wel vanuit gaan dat Hirsch Ballin niet zo dom is om ook maar iemand uit te zetten die mogelijk onder de groep valt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:10 schreef SCH het volgende:
Dieptreurig dit soort berichtgeving.
Er wordt gezegd dat een groep mag blijven (althans het wordt opgeschort): vervolgens geven asieladvocaten aan dat hun clienten onder die groep vallen.
Tot zover volstrekt normaal. Totdat er gedaan wordt alsof dit abnormaal is en dat dit is waar voor gewaarschuwd is. Dat is dus niet zo.
Houd gewoon het hoofd koel en het verstand erbij
Ik heb het AD hier voor me liggen... Op de voorkant de kop "Asieladvocaten slaan toe" met de subkop "Angst Verdonk waarheid: massaal processen om vluchtelingen te behouden".quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:10 schreef SCH het volgende:
Dieptreurig dit soort berichtgeving.
Er wordt gezegd dat een groep mag blijven (althans het wordt opgeschort): vervolgens geven asieladvocaten aan dat hun clienten onder die groep vallen.
Tot zover volstrekt normaal. Totdat er gedaan wordt alsof dit abnormaal is en dat dit is waar voor gewaarschuwd is. Dat is dus niet zo.
Houd gewoon het hoofd koel en het verstand erbij
Precies, vandaar dat ik zeg: dieptrieste berichtgeving.Pure onnozele en bijna kwaadaardige stemmingmakerij.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:28 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik heb het AD hier voor me liggen... Op de voorkant de kop "Asieladvocaten slaan toe" met de subkop "Angst Verdonk waarheid: massaal processen om vluchtelingen te behouden".
Op pagina 2 en 3 een groot vervolgartikel hierover. Heel kort ergens weggestopt in een klein alineaatje staat dan vervolgens dat het hier gaat om precies de personen waar de motie van PvdA c.s. voor bedoeld was en die waarschijnlijk sowieso niet zullen worden uitgezet door Hirsch Ballin.
Trouwens, waar hebben we het over. 20 personen per maand, volgens Verdonk in het debat. Inclusief de gezinnen met kinderen, waar geen discussie meer over is. Stel dat het nog een half jaar duurt voordat het generaal pardon er daadwerkelijk is, dan gaat het om enkele tientallen gevallen. Echt massaal hoor.
Waarom weet dan niemand om hoeveel personen het precies gaat?quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef dVTB het volgende:
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen
Leg mij eens uit waarom Verdonk precies wist wie er onder de verschillende groepen vallen als het om uitzetten gaat, maar niet als het om het laten blijven gaat?quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:33 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Waarom weet dan niemand om hoeveel personen het precies gaat?
Dat is niet zo moeilijk: merendeel van de personen die onder een gedrocht als een Generaal Pardon zullen vallen zijn meerdere malen afgewezen; zouden allang vertrokken moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:01 schreef Kozzmic het volgende:
Het gaat hier volgens mij gewoon om de personen waar de opschorting en het eventueel toekomstig generaal pardon voor is bedoeld. Dus wat bedoel je met 'waar Verdonk al voor waarschuwde' en 'het begint al'?
Afgebakend betekent toch niet dat je precies weet om hoeveel het gaat?quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:33 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Waarom weet dan niemand om hoeveel personen het precies gaat?
Ik ben er bang voorquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?
quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:59 schreef Boosoog het volgende:
Bos had het over onomkeerbare besluiten maar alle gerechtelijke beslissingen tot uitzetting uit het verleden , moeten als het aan hem ligt omkeerbaar zijn.
Sick !
Het feit dat het demisionaire kabinet geen onomkeerbare beslissingen mocht nemen.. En er nu een situatie is ontstaan waarbij reeds uitgezette asielzoekers opnieuw protest kunnen aantekenen tegen hun uitzetting, onder het mom, gelijke monniken, gelijke kappen.quote:
Nee, ik snap er niks van. Er is sprake van opschorting. Dat is altijd omkeerbaar.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:15 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het feit dat het demisionaire kabinet geen onomkeerbare beslissingen mocht nemen.. En er nu een situatie is ontstaan waarbij reeds uitgezette asielzoekers opnieuw protest kunnen aantekenen tegen hun uitzetting, onder het mom, gelijke monniken, gelijke kappen.
Snap je het nog?
Haha, mijn uitspraak was wel een beetje kort door de bocht, maar het is wel waar wat ik zeg. Verdonk houdt vol dat het onuitvoerbaar is omdat je dan al die mensen die al wel uitgezet zijn tegen je krijgt en de oppositie spreekt dat tegen. Ziehier wie er gelijk heeft, dat Pardon is er nog niet eens en Verdonks waarschuwing komt al uit...quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
Jeemig wat een onkunde Molluck en Pedroso. Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?
Leg anders eens uit op welke feiten jullie oprispingen zijn gebaseerd.
verdonk waarschuwt dus 'dat je al eerder uitgezette mensen tegen je krijgt ..."quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:31 schreef Molluck het volgende:
Verdonk houdt vol dat het onuitvoerbaar is omdat je dan al die mensen die al wel uitgezet zijn tegen je krijgt en de oppositie spreekt dat tegen. Ziehier wie er gelijk heeft, dat Pardon is er nog niet eens en Verdonks waarschuwing komt al uit...
Ga nou niet zo zitten te mierenneuken op wat ik zeg. Wat je ook aan het asielbeleid verandert, tenzij je iedereen toelaat zonder arbeidskwaliteiten of maar enig besef van taal en cultuur (iets waar jij zelf ook niet op zit te wachten lijkt me?) krijg je altijd ongelijke behandeling en dan kun je nog zoveel op Verdonk gaan zitten zeiken als jij wilt, maar dat daarover rechtzaken zullen worden aangespannen is nu eenmaal een feit.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:39 schreef KroJo het volgende:
[..]
verdonk waarschuwt dus 'dat je al eerder uitgezette mensen tegen je krijgt ..."
wat heeft dat in godnsaam te maken met rechtzaken die eventueel aangespand kunnen worden als het kabinet besluit mensen buiten de genoemde groep (gezinnen met kinderen) in de tussentijd wél uit te gaan zetten, omdat die mensen menen op dezelfde rechten als uitgeprocedeerde asielzeoekers mét kinderen te kunnen rekenen?
of maakt dát je niet zo veel uit, het gaat erom dat je vooral wil denken 'dat Verdonk gelijk heeft' ..
dan heb je toch helemal geen nieuwsberichten darvoor meer nodig, een hele goedgemeente gelooft Verdonk op dr woord, die geloven bv ook at verdonk de afgelopen vier jaar goed werk gedaan hebben én geloven dat er nu nog steeds 200.000 uitgeprocedeerde asielzoekers in nederland verblijven ...
Rare jongens, die mensen die Verdonk nog op dr woord geloven...
zefs Nawijn lijkt me een stukken effectievere minister van asielbeleid geweest te zijn: die heeft meet tot stand gebracht dan Verdonk (als je het kapotmaken van de VVD dan eventjes niet meetelt)
Nou en. Met rechtszaken is toch niks mis?quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:53 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ga nou niet zo zitten te mierenneuken op wat ik zeg. Wat je ook aan het asielbeleid verandert, tenzij je iedereen toelaat zonder arbeidskwaliteiten of maar enig besef van taal en cultuur (iets waar jij zelf ook niet op zit te wachten lijkt me?) krijg je altijd ongelijke behandeling en dan kun je nog zoveel op Verdonk gaan zitten zeiken als jij wilt, maar dat daarover rechtzaken zullen worden aangespannen is nu eenmaal een feit.
Nee idd, als we er 100 per week bijkrijgen kunnen we mooi wat Melkertbanen in de juridische sector bijplannen...quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en. Met rechtszaken is toch niks mis?
Nee hoor, de mensen die er niet toe behoren vallen onder de nieuwe, uitstekend werkende, asielwet van 2001. Hebben dus verder geen poot om op te staan. Niks hek van de dam dus.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:44 schreef Pedroso het volgende:
Natuurlijk zal het niet bij die 26000 mensen blijven. Het asielbeleid moet streng zijn en dat is de laatste jaren gelukkig ook gebeurd. Als er geschipperd gaat worden dan is het hek van de dam.
Een rechtszaak betent toch niet dat mensen dat winnen, bovendien betekent het niet dat er mensen buiten de afgebakende groep bijkomen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:51 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nee idd, als we er 100 per week bijkrijgen kunnen we mooi wat Melkertbanen in de juridische sector bijplannen...
Daar is niets mis mee? Die mensen gaan het aanvechten omdat ze door die opschorting en dat General Pardon valse hoop hebben gekregen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:49 schreef SCH het volgende:
Nou en. Met rechtszaken is toch niks mis?
Nee hoor, niks vals.quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee? Die mensen gaan het aanvechten omdat ze door die opschorting en dat General Pardon valse hoop hebben gekregen.
Het volgende kabinet gaat een GP regelen.quote:Dit terwijl ze straks gewoon toch het land uitgestuurd kunnen worden omdat er een wet ligt die nog steeds van kracht is en dus uitgevoerd dient te worden.
En als er dan geen GP komt....quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, niks vals.
Eerst zien dan geloven en het zou geen wijze keuze zijn om dit te gaan regelen op de manier zal als dit nu is opgedrongen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
Het volgende kabinet gaat een GP regelen.
Het is niet opgedrongen, het is democratisch bepaald en ja, dat GP komt er, zeker als deze coalitie met de CU er komt. Het CU gaat echt niet in een regering zitten zonder dat het GP goed geregeld is, voor de achterban van de CU is het een veel belangijker punt dan voor de PvdA.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En als er dan geen GP komt....
[..]
Eerst zien dan geloven en het zou geen wijze keuze zijn om dit te gaan regelen op de manier zal als dit nu is opgedrongen.
Dus jij zit dit GP als een ingeslagen weg waar geen weg meer terug is. Maar volgens mij moet er nog steeds een wet aangepast worden en dat heeft veel meer voeten in de aarde.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
Deze opschorting is daar een voorbode op en er is geen weg meer terug.
Wat een onzin. Het GP geldt voor mensen die hier voor 2001 gekomen zijn. Er verandert niets aan de huidige normen voor toelating. Het xenofobie gehalte hier op Fok groeit met het uur, volgens mij.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast zal dit een geweldig aanzuigende werking hebben op andere gelukszoekers die hun heil in Nederland gaan zoeken. Maar schinbaar is dat wat de linkse partijen willen![]()
Dat is in dit geval niet zo ingewikkeld en kan vrij eenvoudig in de formatie worden geregeld.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus jij zit dit GP als een ingeslagen weg waar geen weg meer terug is. Maar volgens mij moet er nog steeds een wet aangepast worden en dat heeft veel meer voeten in de aarde.
Oh, op wie heeft het dan een aanzuigende werking? Je weet toch wel dat het om mensen van voor 2001 gaat die vanaf dan aaneensluitend in Nederland moeten hebben verbleven. Of is dat je ontgaan?quote:Daarnaast zal dit een geweldig aanzuigende werking hebben op andere gelukszoekers die hun heil in Nederland gaan zoeken. Maar schinbaar is dat wat de linkse partijen willen![]()
Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:26 schreef SCH het volgende:
Oh, op wie heeft het dan een aanzuigende werking? Je weet toch wel dat het om mensen van voor 2001 gaat die vanaf dan aaneensluitend in Nederland moeten hebben verbleven. Of is dat je ontgaan?
Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningenquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
Oh jezus, je vergelijkt het met Spanje?quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
Hallo, woont Rita hier???quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningen![]()
Maar er is hoop: Europese kustbewaking tegen bootvluchtelingenquote:
kun je onderbouwen welke 'aanzuigende' werking dat zou hebben in spanje?quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat er in Spanje meet asielzoekers komen heeft er ook mee te maken dat op het Europese vasteland het moeilijker is geworden asiel te krijgen en dat er meer mensen zich op de Canarische eilanden melden.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Effe lachen......quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef dVTB het volgende:
En al die sombere rechtse reacties over dat het veel geld gaat kosten, deel ik ook niet echt. Veel mensen uit deze groep van 26.000 zijn al behoorlijk goed geďntegreerd in Nederland en kunnen straks prima bijdragen aan het arbeidsproces. Banen genoeg. Hoe meer mensen werken, des te beter blijven voorzieningen als AOW betaalbaar.
Geloof je het niet dan?quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Effe lachen......
Ook nog een bron?
Okay! Dat mag. Ik denk dat het lastig aan te tonen is van zomaar een bron, want het gaat steeds over individuele gevallen. En ik ben het met betreffende user eens dat er een behoorlijke groep is die goed geintegreerd is en hier gemakkelijk een plaatsje verwerft of zelfs al heeft. Het asielbeleid en het integratiebeleid hebben niet heel veel met elkaar te maken en het vraagstuk van de asielzoekers wordt vaak maar al te gemakkelijk verward met de problemen die er zijn met de problemen van de oorspronkelijke arbeidsmigranten en de volgende generaties.quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Aangezien jij kennelijk een glazen bol hebt: geef even de winnende nummers van de oudejaarsloterij 2006. Dank!quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
Het volgende kabinet gaat een GP regelen.
Heb je geen glazen bol voor nodigquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien jij kennelijk een glazen bol hebt: geef even de winnende nummers van de oudejaarsloterij 2006. Dank!
Gaan we nu ook al elkaars speldenprikjes jatten.quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien jij kennelijk een glazen bol hebt: geef even de winnende nummers van de oudejaarsloterij 2006. Dank!
De glazenbolgrappen zijn weer helemaal in.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:27 schreef Genverbrander het volgende:
TS, mag ik je glazen bol effe lenen, ga morgen mijn totoformulieren invullen.
Asielzoekers vertegenwoordigen is allemaal pro-deo. Dat verdient geen ruk in vergelijking met ander advocatenwerk. Het is dus helemaal geen big business.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:08 schreef Penispost het volgende:
Dat dacht ik al, asielzoekers is big business voor de advocaten.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningen![]()
Mja, met die redenatie zouden we natuurlijk gelukszoekers ook moeten toelaten.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
Laat maar komen al die asielzoekers.Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt. We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Bron?quote:Op zondag 17 december 2006 02:55 schreef StefanP het volgende:
Ach, de OP geeft haarfijn aan wie je over 10 jaar kunt bedanken voor de ondergang van Nederland: de linkse politici en de asielindustrie.
Vergis je niet, er is in NL een immense groep mensen die hun -zeer goedbelegde- boterham 'verdienen' door eindeloos te procederen en asielzoekers bij te staan, of door op andere wijze misbruik van het systeem of de goedheid van Nederlanders te maken. Daar gaar geld in om - dat wil je gewoon niet weten. Het gaat ze niet om Nederland en zelfs niet om hun clientele, maar om hun eigen portemonnee.
Een bron graag.quote:Op zondag 17 december 2006 03:07 schreef StefanP het volgende:
Wil jij dat ontkennen dan?
deze quote overlapt dit topic.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook vreemd dat voor Asielzoekers (bestaande uit het meerendeel Gelukszoekers, oorlogsmisdadigers en criminelen) een heel bataljon juristen klaar staat en dat we onze eigen mensen laten verotten.
Ik begrijp gewoon niet dat er geen dwangmatige linkse knuffelaars zijn, die zich vast bijten in dit soort gevoelige en menselijke zaken zoals die van Kuijt....
Maargoed i rest my case.![]()
En dan over 20 jaar aan je kinderen uit moeten leggen waarom we ontwikkelings hulp krijgen vanuit Ghanaquote:Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
Laat maar komen al die asielzoekers.Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt. We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Waarom gaan ze allemaal uitkering trekken dan, waar baseer je dat op?quote:Op zondag 17 december 2006 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dan over 20 jaar aan je kinderen uit moeten leggen waarom we ontwikkelings hulp krijgen vanuit Ghana![]()
Maar nu even serrieus stel dat het er meer worden hoe gaat de overheid er dan voor zorgen dat dit geen gigantische negatieve impact zal hebben op de economie van Nederland?
Want al die mensen moeten een huis en uitkering enz, enz....
Waarschijnlijk op de oude geschriften van Janmaat en de retoriek van Wilders.quote:Op zondag 17 december 2006 13:19 schreef t-8one het volgende:
[..]
Waarom gaan ze allemaal uitkering trekken dan, waar baseer je dat op?![]()
Ik denk dat veel van die asielzoekers blij zouden zijn om een baantje te hebben waar de gemiddelde Nederlander z'n neus voor ophaalt.quote:Op zondag 17 december 2006 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarom een uitkering?quote:Op zondag 17 december 2006 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Omdat ze niet allemaal gelijk werk hebben misschienquote:Op zondag 17 december 2006 14:21 schreef SCH het volgende:
Waarom een uitkering?
Ze wonen hier al jaren.....quote:Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat ze niet allemaal gelijk werk hebben misschien![]()
En ze moeten nog inburgeren enzo
Laten we er vanuit gaan dat dat wel snel gebeurt. De meeste staan te popelen.quote:Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het gaat om mensen die hier al jaren wonen, het merendeel staat te springen om aan het werk te gaan en eens een echt huis te kunnen bewonen ipv in hun vluchtelingenwoning te bivakeren.quote:Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Begrijp je wel over welke groep asielzoekers het hier gaat?quote:Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
links staat ook te springen, echter hoor je ze (tot op heden) nog niet over al die legale illegalen die aan 'legale' EU paspoorten kunnen komen en daarmee min of meer ongezien het land binnen komen en de banen voor de zittende illlegalen wegpikken.. dat zijn er nl wat meer als dat handjevol waarover het nu nog gaat.quote:Op zondag 17 december 2006 14:43 schreef t-8one het volgende:
[..]
Het gaat om mensen die hier al jaren wonen, het merendeel staat te springen om aan het werk te gaan en eens een echt huis te kunnen bewonen ipv in hun vluchtelingenwoning te bivakeren.
Een ultiem verlies van waarde. Ook nog een zogenoemde 'braindrain' uit Afghanistan, waar opgeleide mensen hard nodig zijn.quote:Op zondag 17 december 2006 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Laten we er vanuit gaan dat dat wel snel gebeurt. De meeste staan te popelen.
Bij mijn bedrijf werkte een hele tijd een Afghaans wat ouder echtpaar in de schoonmaak. Hij chirurg, zij anesthesiste. Om 8.00 in de ochtend liepen ze mijn prullebakken te legen
Je bedoelt vast dat die mensen ook door ons niet goed op waarde worden geschat. Veel van die mensen willen dolgraag terug naar hun thuisland, maar pas als het stabiel en veilig is. Je kunt ze moeilijk dwingen om in ruil voor hun veiligheid het werk te gaan doen waar ze voor geschoold zijn.quote:Op maandag 18 december 2006 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Een ultiem verlies van waarde. Ook nog een zogenoemde 'braindrain' uit Afghanistan, waar opgeleide mensen hard nodig zijn.
Uit welk land zoal?quote:Op zondag 17 december 2006 23:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
links staat ook te springen, echter hoor je ze (tot op heden) nog niet over al die legale illegalen die aan 'legale' EU paspoorten kunnen komen en daarmee min of meer ongezien het land binnen komen en de banen voor de zittende illlegalen wegpikken.. dat zijn er nl wat meer als dat handjevol waarover het nu nog gaat.
Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.quote:Op maandag 18 december 2006 19:08 schreef gday het volgende:
[..]
Je bedoelt vast dat die mensen ook door ons niet goed op waarde worden geschat. Veel van die mensen willen dolgraag terug naar hun thuisland, maar pas als het stabiel en veilig is. Je kunt ze moeilijk dwingen om in ruil voor hun veiligheid het werk te gaan doen waar ze voor geschoold zijn.
Dan ga je er vanuit dat deze mensen voor de lol zijn weg gegaan daar.quote:Op maandag 18 december 2006 19:23 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
Nee, voor hun eigen belang. Opgeleide mensen hebben ook meestal de mogelijkheden daartoe, i.t.t. de armere bevolking.quote:Op maandag 18 december 2006 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat deze mensen voor de lol zijn weg gegaan daar.
Tuurlijk voor hun eigen belang, dat doet iedere vluchteling toch?quote:Op maandag 18 december 2006 19:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Nee, voor hun eigen belang. Opgeleide mensen hebben ook meestal de mogelijkheden daartoe, i.t.t. de armere bevolking.
Jij stelde 'voor de lol', ik zeg (natuurlijk) uit eigen belang. Feit blijft dat hoger opgeleide bevolking daar meer dan noodzakelijk is. Hier degene een kans gunnen, betekent dat daar mensen sterven vanwege gebrekkige artsen (bijvoorbeeld). Vooral hoger opgeleide mensen hier een kans gunnen is een vorm van discriminatie ook nog.quote:Op maandag 18 december 2006 19:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk voor hun eigen belang, dat doet iedere vluchteling toch?
Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.quote:Op maandag 18 december 2006 19:33 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jij stelde 'voor de lol', ik zeg (natuurlijk) uit eigen belang. Feit blijft dat hoger opgeleide bevolking daar meer dan noodzakelijk is. Hier degene een kans gunnen, betekent dat daar mensen sterven vanwege gebrekkige artsen (bijvoorbeeld). Vooral hoger opgeleide mensen hier een kans gunnen is een vorm van discriminatie ook nog.
Deze mensen zijn gevlucht omdat zij de mogelijkheden hadden. Ze waren niet meer in gevaar dan elke andere Afghaan. Als je kijkt naar de financiële kwestie, waarschijnlijk minder in gevaar.quote:Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?quote:Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
Ja, vluchten doe je met beleidquote:Op maandag 18 december 2006 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?
Ik heb hier een dubieuze mening over. Die mensen verdienen een kans op beter leven ja. Maar het is moreel verwerpelijk om perspectiefloze asielzoekers hierheen te halen. Dan creëer je een moderne slavernij, zo die er nog niet is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
Laat maar komen al die asielzoekers.Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt.
Met als resultaat dat iedereen armer wordt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Elke (verse) assielzoeker kan nu beweren tot de groep van 26.000 te horen wordt bedoeld met dit topic denk ik. En kan met succes in NL verblijven.![]()
Zijn er maar 250.000quote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?
Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alomquote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?
Of heeft Rita Verdonk hoogstpersoonlijk alle dossiers opgevroten?
Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.quote:Op maandag 18 december 2006 19:23 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
Luister, wie hier voor 2001 asiel aanvroeg, uitgeprocedeerd is geraakt, en het land niet verlaten heeft, daarvan is wel *iets* meer bekend dan x, -, geb 1-1-1960.quote:Op maandag 18 december 2006 19:55 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alom![]()
Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.quote:Op maandag 18 december 2006 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar goed - het belangrijkste is dat het natuurlijk volstrekt idioot zou zijn als de overheid omdat ze sommigen niet meer mag uitzetten, iedereen maar zou moeten toelaten.
Het juridische gevolg van stopzetting van uitzetting is dat de douane in Schiphol kan gaan klaverjassen?quote:Op maandag 18 december 2006 20:26 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.
Waar er kansen zijn, zijn er wegen.
Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.quote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Of heeft Rita Verdonk hoogstpersoonlijk alle dossiers opgevroten?
Nouja, behalve dat je kan stimuleren dat juist de rijkere vluchteling in het land van herkomst blijft of weer daar naar toe gaat om het land weer hogerop te helpen. Je erkent hopelijk wel de noodzaak van een hoog opgeleide bevolking, zeker als het land weer (redelijk) stabiel is.quote:Op maandag 18 december 2006 19:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.
Dan jas je toch een breinaald door de ruitertjes die het jaartal van aanvraag aangeven?quote:Op maandag 18 december 2006 21:48 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet wordenquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het GP geldt voor mensen die hier voor 2001 gekomen zijn. Er verandert niets aan de huidige normen voor toelating. Het xenofobie gehalte hier op Fok groeit met het uur, volgens mij.
Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes in korte tijd wegwerken (als in bepalen of hij rechtmatig asiel aanvraagt) en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:43 schreef gday het volgende:
[..]
Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.
Hoezo 'weer 10.000'? Waren die asielzoekers die bij Eén Vandaag op TV waren al in Nederland?quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes wegkrijgen en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?
EenVandaag maakt die crap dus voor jouquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
EenVandaag is linkse media...quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:31 schreef SCH het volgende:
Tering, dit zou de zgn. linkse media eens moeten flikken dan zaten we nu aan deeltje 7
voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomtquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:32 schreef SCH het volgende:
[..]
EenVandaag maakt die crap dus voor jou
Sorry hoor, maar dit was toch een ontzettend slecht item?quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomt
De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:52 schreef SCH het volgende:
Ja. Da's waar. De TROS is echt enorm rechts![]()
Het was een repo van de TROS en als de VARA links is, is de TROS rechts.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.
quote:Hoe dan ook, in medialand heb je links-links en centrum-links. Af en toe duikt er eens iets "rechts" op. Dit alles voor zover van belang...
Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?quote:
quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?
Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...
Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...
Bronquote:'Generaal pardon niet voor alle asielzoekers'
AMSTERDAM - Het is een groot misverstand dat het kabinet een generaal pardon voor alle asielzoekers in Nederland voorbereidt. Dat antwoordde minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) dinsdag op Kamervragen van Edith Schippers (VVD) over de effecten van de uitzetstop op asielzoekers en hun advocaten.
Schippers benadrukte dat de motie die vorige week werd aangenomen kan worden gezien als een 'open uitnodiging' aan iedereen om naar Nederland te komen. Dit geeft volgens haar valse hoop en kan resulteren in juridische procedures tegen de Nederlandse Staat.
"Het gaat alleen om mensen die onder de oude vreemdelingenwet vallen, niet om mensen die Nederland nu inreizen", herhaalde Hirsch Ballin meerdere malen.
Kabinet
De Kamer nam vorige week met een nipte meerderheid een motie aan. Daarin wordt het kabinet opgeroepen het uitzetten van vluchtelingen die voor 2001 asiel hebben aangevraagd te staken tot er een nieuw kabinet is. Een daadwerkelijk generaal pardon moet tijdens de formatie worden geregeld.
Wens
Ook asielzoekers die in de illegaliteit zijn verdwenen mogen aanspraak maken op de regeling. Na lang beraad besloot het demissionaire kabinet aan de wens van de Kamer tegemoet te komen.
Vind je het nou echt verrassend dat een VVD-politica dat zegt? Heb je de afgelopen weken de debatten niet gevolgd?quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
Nog zo'n rooie rakker... *zucht*quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?
Prachtig argument! Ik ben diep ontroerdquote:
Dus eerst had je Verdonk die het zei, nu zegt zelfs een politicus het. Nog even en zelfs competente mensen gaan het zeggen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boekquote:
Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werkenquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:18 schreef gday het volgende:
[..]
Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.
Mensen staan niet als illegaal te boek. Mensen staan als legaal te boek, en als mensen niet als legaal te boek staan zijn ze illegaal, of ze nou een geldig paspoort, vervalst paspoort, geldige bibliotheekpas of wat dan ook hebben.
Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:23 schreef kawotski het volgende:
[..]
nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werken
Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...quote:
Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:43 schreef gday het volgende:
[..]
Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.
Ja, als het grensoverschrijdend is zal het inderdaad wel een probleem worden...quote:Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..
quote:Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...
Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?quote:arˇguˇment (het ~, ~en)
1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond
Van welk land kan je makkelijk aan een illegaal EU paspoort komen dat ook nog stand houdt?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:45 schreef gday het volgende:
Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?
Is het niet zo dat er in veel andere landen nauwelijks linkse stroming is? Of nauwelijks atheistische stroming?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.
Hoe dan ook, het valt aan de meeste mensen niet uit te leggen dat Nederland nauwelijks een rechtse stroming kent. Zelfs de VVD kent vele linkse argumenten. Zelfs Verdonk! (om het cirkeltje maar weer even rond te maken)
Ik zou zo 1-2-3 niet 10 landen kunnen noemen waar nauwelijks een linkse stroming is... Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de politiek niet in alle landen volg.quote:Op woensdag 20 december 2006 09:37 schreef sigme het volgende:
Is het niet zo dat er in veel andere landen nauwelijks linkse stroming is? Of nauwelijks atheistische stroming?
Hangt er ook vanaf wat je als 'links' aanmerkt he. Net als het ervan afhangt wat je in NL als rechts aanmerkt, en dat aan buitenstaanders / buitenlanders probeert uit te leggen.quote:Op woensdag 20 december 2006 09:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zou zo 1-2-3 niet 10 landen kunnen noemen waar nauwelijks een linkse stroming is... Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de politiek niet in alle landen volg.
We gaan juist naar een tekort aan hoogopgeleiden...quote:Op woensdag 20 december 2006 12:45 schreef SjonLok het volgende:
Laat die mensen nou maar toe, ook in de toekomst hebben we schoonmakers en vuilnismannen nodig.
Mensen als jij hebben waarschijnlijk een kleine penis waaruit allerlei frustraties voortvloeien die vervolgens geprojecteerd worden op 'de vreemdeling'.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:45 schreef SjonLok het volgende:
Laat die mensen nou maar toe, ook in de toekomst hebben we schoonmakers en vuilnismannen nodig.
Waarom gaan ze dan niet terug en vragen dan een vergunning tot kenniswerker aan?quote:Op woensdag 20 december 2006 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
We gaan juist naar een tekort aan hoogopgeleiden...
Dat gezegd hebbende: veel asielverzoekenden zijn allesbehalve laagopgeleiden.
Dan moet je eerst een werkgever vinden. Deze procedure wordt nl. door de werkgever opgestart.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom gaan ze dan niet terug en vragen dan een vergunning tot kenniswerker aan?
Is een stuk makkelijker en minder frustrerend dan heel de tijd moeten vechten tegen de IND.
Dan heb je het toch enigszins verkeerd begrepen. Ik bedoelde inderdaad dat je geen argument gebruikte, en dat zo'n post dan verder geen nut heeft in een discussie. Ik kan ook overal gaan raaskallen over 'rechtse rakkers' maar ja.. wat draagt dat bij?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.
Ik neem aan dat je onze rechtse partijen dan afzet tegenover partijen in het buitenland? Aangezien we het hier over landelijke politiek hebben lijkt het me handiger om de partijen tegenover elkaar een plek te geven in het politieke spectrum. Anders kun je ook zeggen dat we hier nauwelijks een linkse stroming kennen.quote:Hoe dan ook, het valt aan de meeste mensen niet uit te leggen dat Nederland nauwelijks een rechtse stroming kent. Zelfs de VVD kent vele linkse argumenten. Zelfs Verdonk! (om het cirkeltje maar weer even rond te maken)
Ik claim nergens dat die post een bijdrage aan deze draad heeft geleverd. Ik wist overigens niet dat op Fok! onzinberichten zo zeldzaam waren dat er een discussie over gevoerd kan worden...quote:Op woensdag 20 december 2006 15:11 schreef gday het volgende:
Dan heb je het toch enigszins verkeerd begrepen. Ik bedoelde inderdaad dat je geen argument gebruikte, en dat zo'n post dan verder geen nut heeft in een discussie. Ik kan ook overal gaan raaskallen over 'rechtse rakkers' maar ja.. wat draagt dat bij?
Nauwelijks een linkse stroming? Huh? Ten opzichte van een communistisch land ofzo?quote:Ik neem aan dat je onze rechtse partijen dan afzet tegenover partijen in het buitenland? Aangezien we het hier over landelijke politiek hebben lijkt het me handiger om de partijen tegenover elkaar een plek te geven in het politieke spectrum. Anders kun je ook zeggen dat we hier nauwelijks een linkse stroming kennen.
Welkom in POLquote:Op woensdag 20 december 2006 15:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik claim nergens dat die post een bijdrage aan deze draad heeft geleverd. Ik wist overigens niet dat op Fok! onzinberichten zo zeldzaam waren dat er een discussie over gevoerd kan worden...
Al onze (noemenswaardige) linkse stromingen steunen van harte het parlementair systeem. Echte revolutionairen geloven daar natuurlijk helemaal niet in. Die hebben trouwens ook niet veel op met mensenrechten.quote:[..]
Nauwelijks een linkse stroming? Huh? Ten opzichte van een communistisch land ofzo?
Ik noem dat extreem-links... Overigens, de wortels van GL en de PvdD liggen in clubjes die helemaal niet zo houden van democratie. Maar je moet je nou eenmaal aanpassen aan je omgeving als je succesvol wenst te zijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
Al onze (noemenswaardige) linkse stromingen steunen van harte het parlementair systeem. Echte revolutionairen geloven daar natuurlijk helemaal niet in. Die hebben trouwens ook niet veel op met mensenrechten.
Wanneer noem jij het een wortel? Als het het verst van de oppervlakte afstaat?quote:Op woensdag 20 december 2006 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik noem dat extreem-links... Overigens, de wortels van GL en de PvdD liggen in clubjes die helemaal niet zo houden van democratie. Maar je moet je nou eenmaal aanpassen aan je omgeving als je succesvol wenst te zijn.
Nee, als het daadwerkelijk een wortel is.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:53 schreef sigme het volgende:
Wanneer noem jij het een wortel? Als het het verst van de oppervlakte afstaat?
Een wortel is een metafoor en is nooit daadwerkelijk.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, als het daadwerkelijk een wortel is.
Echt hoogopgeleid zijn ze dan niet he?quote:Op woensdag 20 december 2006 14:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet je eerst een werkgever vinden. Deze procedure wordt nl. door de werkgever opgestart.
Wijsneus.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Een wortel is een metafoor en is nooit daadwerkelijk.
Hoezo? Iedere hoogopgeleide kan hier onmiddellijk aan de slag wil jij zeggen?quote:Op woensdag 20 december 2006 18:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Echt hoogopgeleid zijn ze dan niet he?
Beargumenteren is tot nu toe niet bepaald je sterkste punt gebleken.quote:
En dan te bedenken dat ik mijn geld er toch echt mee verdien.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef gday het volgende:
Beargumenteren is tot nu toe niet bepaald je sterkste punt gebleken.
Liever een wijsneus dan een dwaas.quote:
quote:Op woensdag 20 december 2006 19:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik mijn geld er toch echt mee verdien.
Dat is erg leuk voor je, maar probeer dat dan ook naar de buitenwereld uit te stralen aub.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik mijn geld er toch echt mee verdien.
Ja, 30.000 euro bruto voor iemand onder de 30 of 45.000 euro bruto voor iemand van boven de 30 is echt niet zo onmogelijk.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo? Iedere hoogopgeleide kan hier onmiddellijk aan de slag wil jij zeggen?
Gefeliciteerd met je promotie.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:38 schreef WeirdMicky het volgende:
Liever een wijsneus dan een dwaas.
Hier op Fok!? Is dat belangrijk dan?quote:Op woensdag 20 december 2006 19:40 schreef gday het volgende:
Dat is erg leuk voor je, maar probeer dat dan ook naar de buitenwereld uit te stralen aub.
Misschien is het voor velen wel even handig dat ze eerst de taal leren kennen. Ik noem maar: je bent arts. Je spreekt alleen de taal van het land waar je vandaan komt en een beetje Engels. Zou een ziekenhuis jou nu onmiddellijk aannemen? Nee. Nadat je Nederlands hebt geleerd ben je wel welkom.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, 30.000 euro bruto voor iemand onder de 30 of 45.000 euro bruto voor iemand van boven de 30 is echt niet zo onmogelijk.
Feit is gewoon dat ze geen baan kunnen vinden, anders zouden ze wel terug gaan en komen als kennismigrant
Als je het liefst een gezonde en volwassen discussie voert: ja. Ik snap dat het onbegonnen werk is om van POL een gezond discussie-forum te maken, maar ik wil zo af en toe toch even aan de bel trekken als ik vind dat sommigen onvolwassen gedrag vertonen. Ik snap dan ook niet waarom je niet iets zegt als: "Ja inderdaad, het heeft niet zoveel nut" ipv dat je pogingen doet om je posts legitiemer te doen lijken dan ze in werkelijkheid zijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hier op Fok!? Is dat belangrijk dan?
Jongen, zeur niet zo. Als ik in POL alleen maar zeikposts plaats, prima. Maar nu ben je gewoon een vervelend ventje die uiteindelijk de draad alleen maar verder aan het vervuilen is met een totaal oninteressante discussie. Het middel is dus erger dan de kwaal.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:39 schreef gday het volgende:
Als je het liefst een gezonde en volwassen discussie voert: ja. Ik snap dat het onbegonnen werk is om van POL een gezond discussie-forum te maken, maar ik wil zo af en toe toch even aan de bel trekken als ik vind dat sommigen onvolwassen gedrag vertonen. Ik snap dan ook niet waarom je niet iets zegt als: "Ja inderdaad, het heeft niet zoveel nut" ipv dat je pogingen doet om je posts legitiemer te doen lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
Parasieten? Het gaat echt alleen maar om mensen hoor...quote:Op woensdag 20 december 2006 20:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die GP-parasieten zitten toch allemaal al minimaal 5 jaar in Nederland of niet?
En dan noem je mij een wijsneus.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Parasieten? Het gaat echt alleen maar om mensen hoor...
Ok, ga dan maar verder met zinloze posts plaatsen.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jongen, zeur niet zo. Als ik in POL alleen maar zeikposts plaats, prima. Maar nu ben je gewoon een vervelend ventje die uiteindelijk de draad alleen maar verder aan het vervuilen is met een totaal oninteressante discussie. Het middel is dus erger dan de kwaal.
Daar zit wat in. Vooruit dan: ik ben ook een wijsneus.quote:
Nou sorry hoor...quote:Op woensdag 20 december 2006 21:17 schreef gday het volgende:
Ik vind het serieus jammer dat je zo moet reageren. Echt jammer.
Je bevestigt mijn (nabewerkte) vorige post. Als je het zo erg vindt: post zulke dingen niet, of leer er anders mee leven dat niet iedereen mee wil gaan in zo'n infantiele manier van discussieren.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou sorry hoor...
Maar ik sta nog wel achter mijn woorden: ik vind jou een zeurpiet in deze.
Blijf je nou doorzeiken? Mijn god, ik heb nu al weer spijt van mijn "sorry". Ga eens mijn posthistorie door en tel eens de serieuze posts tov de minder serieuze posts.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:22 schreef gday het volgende:
Je bevestigt mijn (nabewerkte) vorige post. Als je het zo erg vindt: post zulke dingen niet, of leer er anders mee leven dat niet iedereen mee wil gaan in zo'n infantiele manier van discussieren.
Jij had geen enkel probleem om over mijn posts te oordelen. Ga dan niet janken als je de wind van voren krijgt. Wie kaatst kan de bal verwachten. Waarvan akte!quote:Op woensdag 20 december 2006 21:54 schreef gday het volgende:
Hou toch in godsnaam eens op met persoonlijk over mij te oordelen.
O, een jij-bak! Hi-laaaaaa-risch.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:02 schreef gday het volgende:
Kerel, om je eigen woorden even aan te halen: het is maar internet toch? Waarom trek je je het zoooo erg aan en waarom probeer je dan zooooo jezelf te verdedigen?
Wie kaatst kan de bal verwachten. Waarvan akte!
Hé, ook nog de post aanpassen. Het is echt belangrijk voor je! Grapjas!quote:Op woensdag 20 december 2006 22:02 schreef gday het volgende:
Als een totale verrassing heb je toch gereageerd en doe je zelf vrolijk mee met doorzeiken, waar je zelf op afgaf!
Maar om je eigen woorden even aan te halen: het is maar internet toch? Waarom trek je je het zoooo erg aan en waarom probeer je dan zooooo jezelf te verdedigen?
Ik snap trouwens niet welke bal jij kaatst, want ik beoordeelde jouw posts, en niet jouw persoon. Andersom doe je dat wel. Kaats dan wel dezelfde bal terug, aub.
(Topargumentatie weer.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, een jij-bak! Hi-laaaaaa-risch.
Wat ben jij een zielig figuur. Maar ik vermaak mij uitstekend met je. Beloof je weer te reageren? Net zo snedig als anders?
Ach, het is maar internet. Wat maak je je druk.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hé, ook nog de post aanpassen. Het is echt belangrijk voor je! Grapjas!
Het zit je wel dwars, nietwaar?quote:
Vete? Gozertje, ik ben je zo weer vergeten hoor. Je bent voor even vermakelijk. Meer niet.quote:Als je maar hard genoeg lacht in het luchtledige, voel je je vast nog stoerder! Gooi er nog een 'hi-laaaaaa-risch' en dan kom je als winnaar uit deze vete, toch?![]()
Ik heb veel te veel lol in deze non-discussie met iemand die alleen maar heel serieus wil posten...quote:Wees nou een vent, en doe eerst zelf wat je van mij verwacht: ophouden met doorzeiken.
Ik maak mij niet druk. Je vindt het stiekum wel een goede tekst, is het niet?quote:Op woensdag 20 december 2006 22:13 schreef gday het volgende:
Ach, het is maar internet. Wat maak je je druk.
Waarom doe je dan toch zo gespannen man? Chill, het is maar internet.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zit je wel dwars, nietwaar?
[..]
Vete? Gozertje, ik ben je zo weer vergeten hoor. Je bent voor even vermakelijk. Meer niet.
[..]
Ik heb veel te veel lol in deze non-discussie met iemand die alleen maar heel serieus wil posten...
Nee.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik maak mij niet druk. Je vindt het stiekum wel een goede tekst, is het niet?
Het is geen tactiek. En als het echt niet zo hoog zat bij jou dan had je het erbij gelaten toen ik in een kerst-bui sorry zei.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:18 schreef gday het volgende:
Waarom doe je dan toch zo gespannen man? Chill, het is maar internet.
(Ik ken die 'hohohaha je bent voor mij vermakelijk'-tactiek al jaren. Ik trap er echt niet in hoor.Het zit bij mij echt niet hoger dan bij jou.. dat is wel duidelijk.
)
Niet liegen.quote:
Ja, eerst 'sorry' zeggen en vervolgens mij een zeurpiet noemen. Dat werkt constructief.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen tactiek. En als het echt niet zo hoog zat bij jou dan had je het erbij gelaten toen ik in een kerst-bui sorry zei.
De sorry was vanwege het feit dat jij het je kennelijk persoonlijk aantrok. Niet vanwege de kwalificatie die ik je had gegeven, want daar sta ik achter. Als je ziet waar de discussie mee is begonnen dan zal je zelf ook eens af moeten vragen of die opmerking nu echt het waard was om op te reageren. Als het antwoord in jouw beleving "ja" is, dan vrees ik dat je het nog heel druk gaat krijgen op Fok!quote:Op woensdag 20 december 2006 22:22 schreef gday het volgende:
Ja, eerst 'sorry' zeggen en vervolgens mij een zeurpiet noemen. Dat werkt constructief.
Maar verder zit het je niet hoog...quote:Op woensdag 20 december 2006 22:23 schreef gday het volgende:
Overigens, ik heb een topicreport geplaatst om dit topic iets op te kuisen.![]()
Je hebt genoeg kansen gehad om het niet zo ver te laten komen en toen we klaar waren met het eerste deel (dat viel nog mee) vond je het nodig om een andere opmerking aan te grijpen om door te gaan. En dan claim jij nu dat als je geweten had, dan...? Kom op! Dan heb je dus echt een plaat voor je kop.quote:Als ik had geweten dat deze onzin zou komen van het feit dat ik DS4 aansprak op zijn 'gedrag', had ik het wel gelaten.
Ik sluit het in ieder geval niet uit.quote:Of denkt DS4 nu dat ik nu in een hoekje ga zitten huilen?
quote:Op woensdag 20 december 2006 22:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
De sorry was vanwege het feit dat jij het je kennelijk persoonlijk aantrok. Niet vanwege de kwalificatie die ik je had gegeven, want daar sta ik achter. Als je ziet waar de discussie mee is begonnen dan zal je zelf ook eens af moeten vragen of die opmerking nu echt het waard was om op te reageren. Als het antwoord in jouw beleving "ja" is, dan vrees ik dat je het nog heel druk gaat krijgen op Fok!
Het is maar een mening.
quote:Op woensdag 20 december 2006 22:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar verder zit het je niet hoog...
[..]
Je hebt genoeg kansen gehad om het niet zo ver te laten komen en toen we klaar waren met het eerste deel (dat viel nog mee) vond je het nodig om een andere opmerking aan te grijpen om door te gaan. En dan claim jij nu dat als je geweten had, dan...? Kom op! Dan heb je dus echt een plaat voor je kop.
[..]
Ik sluit het in ieder geval niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |