abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44548019
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?

Met mongolen als Bos, Rooie Jan en Halsema met een meerderheid ging ik ook naar Nederland overigens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44548063
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?
Ja, vluchten doe je met beleid
pi_44548100
Klopt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 18 december 2006 @ 19:51:52 #104
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44548430
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
Laat maar komen al die asielzoekers. Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt.
Ik heb hier een dubieuze mening over. Die mensen verdienen een kans op beter leven ja. Maar het is moreel verwerpelijk om perspectiefloze asielzoekers hierheen te halen. Dan creëer je een moderne slavernij, zo die er nog niet is.

Ayaan Hirsi Ali is natuurlijk het voorbeeld van hoe een asielzoeker zich óók kan ontwikkelen, maar zorg dan ook dat mensen die kansen willen grijpen hierheen komen.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Met als resultaat dat iedereen armer wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Coldplaya op 18-12-2006 20:00:59 ]
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44548472
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Elke (verse) assielzoeker kan nu beweren tot de groep van 26.000 te horen wordt bedoeld met dit topic denk ik. En kan met succes in NL verblijven.
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?

Of heeft Rita Verdonk hoogstpersoonlijk alle dossiers opgevroten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44548525
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?
Zijn er maar 250.000
pi_44548569
quote:

[..]

Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alom
pi_44548638
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44548930
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:55 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alom
Luister, wie hier voor 2001 asiel aanvroeg, uitgeprocedeerd is geraakt, en het land niet verlaten heeft, daarvan is wel *iets* meer bekend dan x, -, geb 1-1-1960.

Maar goed - het belangrijkste is dat het natuurlijk volstrekt idioot zou zijn als de overheid omdat ze sommigen niet meer mag uitzetten, iedereen maar zou moeten toelaten.

Volgens mij vroeg de Tweede Kamer niet om een opschorting van de grensbewaking.
pi_44549852
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar goed - het belangrijkste is dat het natuurlijk volstrekt idioot zou zijn als de overheid omdat ze sommigen niet meer mag uitzetten, iedereen maar zou moeten toelaten.
Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.
Waar er kansen zijn, zijn er wegen.
pi_44552027
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:26 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.
Waar er kansen zijn, zijn er wegen.
Het juridische gevolg van stopzetting van uitzetting is dat de douane in Schiphol kan gaan klaverjassen?
pi_44552919
quote:

[..]

Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44552975
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.
Nouja, behalve dat je kan stimuleren dat juist de rijkere vluchteling in het land van herkomst blijft of weer daar naar toe gaat om het land weer hogerop te helpen. Je erkent hopelijk wel de noodzaak van een hoog opgeleide bevolking, zeker als het land weer (redelijk) stabiel is.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44553103
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:48 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.
Dan jas je toch een breinaald door de ruitertjes die het jaartal van aanvraag aangeven?
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:15:29 #115
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44571815
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het GP geldt voor mensen die hier voor 2001 gekomen zijn. Er verandert niets aan de huidige normen voor toelating. Het xenofobie gehalte hier op Fok groeit met het uur, volgens mij.
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:43:25 #116
10710 gday
propria cures
pi_44572690
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:04:09 #117
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44573356
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:43 schreef gday het volgende:

[..]

Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.
als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes in korte tijd wegwerken (als in bepalen of hij rechtmatig asiel aanvraagt) en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?
[..]
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:06:41 #118
10710 gday
propria cures
pi_44573424
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes wegkrijgen en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?
Hoezo 'weer 10.000'? Waren die asielzoekers die bij Eén Vandaag op TV waren al in Nederland?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:09:40 #119
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_44573518
hoe komen al die stichtingen en rechtsbijstandsadvocaten aan hun geld .
pi_44573634
Wat denk je zelf?
pi_44575972
Die reportage in EenVandaag

"Hebt u het gehoord over Nederland?"
Nee
"Zou u naar Nederland willen"
Jawel hoor

HET GAAT ALS EEN LOPEND VUURTJE DOOR EUROPA

En vervolgens een inkoppertje met de VVD. Tering, dit zou de zgn. linkse media eens moeten flikken dan zaten we nu aan deeltje 7
pi_44576004
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

EenVandaag maakt die crap dus voor jou
pi_44576064
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:31 schreef SCH het volgende:
Tering, dit zou de zgn. linkse media eens moeten flikken dan zaten we nu aan deeltje 7
EenVandaag is linkse media...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 19 december 2006 @ 18:50:53 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44576630
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:32 schreef SCH het volgende:

[..]

EenVandaag maakt die crap dus voor jou
voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomt
[..]
pi_44576664
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomt
Sorry hoor, maar dit was toch een ontzettend slecht item?
pi_44576677
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

EenVandaag is linkse media...
Ja. Da's waar. De TROS is echt enorm rechts
pi_44577456
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:52 schreef SCH het volgende:

Ja. Da's waar. De TROS is echt enorm rechts
De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.

Hoe dan ook, in medialand heb je links-links en centrum-links. Af en toe duikt er eens iets "rechts" op. Dit alles voor zover van belang...
pi_44577486
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.
Het was een repo van de TROS en als de VARA links is, is de TROS rechts.
quote:
Hoe dan ook, in medialand heb je links-links en centrum-links. Af en toe duikt er eens iets "rechts" op. Dit alles voor zover van belang...
Wat een bullshit zeg.
pi_44577592
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:18 schreef SCH het volgende:
Wat een bullshit zeg.
Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?

Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...
pi_44577754
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?

Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...

pi_44577942
De boodschap is niet helemaal aangekomen zie ik...
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:35:02 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44577984
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:48:13 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44580417
quote:
'Generaal pardon niet voor alle asielzoekers'
AMSTERDAM - Het is een groot misverstand dat het kabinet een generaal pardon voor alle asielzoekers in Nederland voorbereidt. Dat antwoordde minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) dinsdag op Kamervragen van Edith Schippers (VVD) over de effecten van de uitzetstop op asielzoekers en hun advocaten.

Schippers benadrukte dat de motie die vorige week werd aangenomen kan worden gezien als een 'open uitnodiging' aan iedereen om naar Nederland te komen. Dit geeft volgens haar valse hoop en kan resulteren in juridische procedures tegen de Nederlandse Staat.

"Het gaat alleen om mensen die onder de oude vreemdelingenwet vallen, niet om mensen die Nederland nu inreizen", herhaalde Hirsch Ballin meerdere malen.

Kabinet
De Kamer nam vorige week met een nipte meerderheid een motie aan. Daarin wordt het kabinet opgeroepen het uitzetten van vluchtelingen die voor 2001 asiel hebben aangevraagd te staken tot er een nieuw kabinet is. Een daadwerkelijk generaal pardon moet tijdens de formatie worden geregeld.

Wens
Ook asielzoekers die in de illegaliteit zijn verdwenen mogen aanspraak maken op de regeling. Na lang beraad besloot het demissionaire kabinet aan de wens van de Kamer tegemoet te komen.
Bron

Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:55:52 #134
10710 gday
propria cures
pi_44580702
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
Vind je het nou echt verrassend dat een VVD-politica dat zegt? Heb je de afgelopen weken de debatten niet gevolgd?
pi_44581196
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?
Nog zo'n rooie rakker... *zucht*
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:28:16 #136
10710 gday
propria cures
pi_44581695
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog zo'n rooie rakker... *zucht*
Prachtig argument! Ik ben diep ontroerd *snif*
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:12:50 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44583261
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus eerst had je Verdonk die het zei, nu zegt zelfs een politicus het. Nog even en zelfs competente mensen gaan het zeggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44583395
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Uit welk land zoal?
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:18:51 #139
10710 gday
propria cures
pi_44583465
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.

Mensen staan niet als illegaal te boek. Mensen staan als legaal te boek, en als mensen niet als legaal te boek staan zijn ze illegaal, of ze nou een geldig paspoort, vervalst paspoort, geldige bibliotheekpas of wat dan ook hebben.
pi_44583580
quote:

[..]

hmmm, morgen maar eens portugees worden dan.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44583611
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:18 schreef gday het volgende:

[..]

Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.

Mensen staan niet als illegaal te boek. Mensen staan als legaal te boek, en als mensen niet als legaal te boek staan zijn ze illegaal, of ze nou een geldig paspoort, vervalst paspoort, geldige bibliotheekpas of wat dan ook hebben.
nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werken
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:43:49 #142
10710 gday
propria cures
pi_44584371
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:23 schreef kawotski het volgende:

[..]

nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werken
Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.
pi_44587317
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:28 schreef gday het volgende:

Prachtig argument!
Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...
  woensdag 20 december 2006 @ 00:29:33 #144
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44587326
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:43 schreef gday het volgende:

[..]

Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.
Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..
Life is what you make it.
  woensdag 20 december 2006 @ 00:44:02 #145
10710 gday
propria cures
pi_44587621
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..
Ja, als het grensoverschrijdend is zal het inderdaad wel een probleem worden...
  woensdag 20 december 2006 @ 00:45:11 #146
10710 gday
propria cures
pi_44587647
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...
quote:
ar·gu·ment (het ~, ~en)
1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond
Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?
pi_44587706
quote:

[..]

Van welk land kan je makkelijk aan een illegaal EU paspoort komen dat ook nog stand houdt?
pi_44587736
Net alsof je in Nederland zomaar een Sofi-nummer kan krijgen :´)

Daar is niet voor niks controle op
pi_44590255
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:45 schreef gday het volgende:

Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?
Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.

Hoe dan ook, het valt aan de meeste mensen niet uit te leggen dat Nederland nauwelijks een rechtse stroming kent. Zelfs de VVD kent vele linkse argumenten. Zelfs Verdonk! (om het cirkeltje maar weer even rond te maken)
pi_44590462
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.

Hoe dan ook, het valt aan de meeste mensen niet uit te leggen dat Nederland nauwelijks een rechtse stroming kent. Zelfs de VVD kent vele linkse argumenten. Zelfs Verdonk! (om het cirkeltje maar weer even rond te maken)
Is het niet zo dat er in veel andere landen nauwelijks linkse stroming is? Of nauwelijks atheistische stroming?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')