Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?quote:Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
Ja, vluchten doe je met beleidquote:Op maandag 18 december 2006 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?
Ik heb hier een dubieuze mening over. Die mensen verdienen een kans op beter leven ja. Maar het is moreel verwerpelijk om perspectiefloze asielzoekers hierheen te halen. Dan creëer je een moderne slavernij, zo die er nog niet is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
Laat maar komen al die asielzoekers.Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt.
Met als resultaat dat iedereen armer wordt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Elke (verse) assielzoeker kan nu beweren tot de groep van 26.000 te horen wordt bedoeld met dit topic denk ik. En kan met succes in NL verblijven.![]()
Zijn er maar 250.000quote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?
Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alomquote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?
Of heeft Rita Verdonk hoogstpersoonlijk alle dossiers opgevroten?
Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.quote:Op maandag 18 december 2006 19:23 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
Luister, wie hier voor 2001 asiel aanvroeg, uitgeprocedeerd is geraakt, en het land niet verlaten heeft, daarvan is wel *iets* meer bekend dan x, -, geb 1-1-1960.quote:Op maandag 18 december 2006 19:55 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alom![]()
Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.quote:Op maandag 18 december 2006 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar goed - het belangrijkste is dat het natuurlijk volstrekt idioot zou zijn als de overheid omdat ze sommigen niet meer mag uitzetten, iedereen maar zou moeten toelaten.
Het juridische gevolg van stopzetting van uitzetting is dat de douane in Schiphol kan gaan klaverjassen?quote:Op maandag 18 december 2006 20:26 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.
Waar er kansen zijn, zijn er wegen.
Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.quote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Of heeft Rita Verdonk hoogstpersoonlijk alle dossiers opgevroten?
Nouja, behalve dat je kan stimuleren dat juist de rijkere vluchteling in het land van herkomst blijft of weer daar naar toe gaat om het land weer hogerop te helpen. Je erkent hopelijk wel de noodzaak van een hoog opgeleide bevolking, zeker als het land weer (redelijk) stabiel is.quote:Op maandag 18 december 2006 19:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.
Dan jas je toch een breinaald door de ruitertjes die het jaartal van aanvraag aangeven?quote:Op maandag 18 december 2006 21:48 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet wordenquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het GP geldt voor mensen die hier voor 2001 gekomen zijn. Er verandert niets aan de huidige normen voor toelating. Het xenofobie gehalte hier op Fok groeit met het uur, volgens mij.
Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes in korte tijd wegwerken (als in bepalen of hij rechtmatig asiel aanvraagt) en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:43 schreef gday het volgende:
[..]
Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.
Hoezo 'weer 10.000'? Waren die asielzoekers die bij Eén Vandaag op TV waren al in Nederland?quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes wegkrijgen en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?
EenVandaag maakt die crap dus voor jouquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
EenVandaag is linkse media...quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:31 schreef SCH het volgende:
Tering, dit zou de zgn. linkse media eens moeten flikken dan zaten we nu aan deeltje 7
voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomtquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:32 schreef SCH het volgende:
[..]
EenVandaag maakt die crap dus voor jou
Sorry hoor, maar dit was toch een ontzettend slecht item?quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomt
De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:52 schreef SCH het volgende:
Ja. Da's waar. De TROS is echt enorm rechts![]()
Het was een repo van de TROS en als de VARA links is, is de TROS rechts.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.
quote:Hoe dan ook, in medialand heb je links-links en centrum-links. Af en toe duikt er eens iets "rechts" op. Dit alles voor zover van belang...
Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?quote:
quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?
Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...
Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...
Bronquote:'Generaal pardon niet voor alle asielzoekers'
AMSTERDAM - Het is een groot misverstand dat het kabinet een generaal pardon voor alle asielzoekers in Nederland voorbereidt. Dat antwoordde minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) dinsdag op Kamervragen van Edith Schippers (VVD) over de effecten van de uitzetstop op asielzoekers en hun advocaten.
Schippers benadrukte dat de motie die vorige week werd aangenomen kan worden gezien als een 'open uitnodiging' aan iedereen om naar Nederland te komen. Dit geeft volgens haar valse hoop en kan resulteren in juridische procedures tegen de Nederlandse Staat.
"Het gaat alleen om mensen die onder de oude vreemdelingenwet vallen, niet om mensen die Nederland nu inreizen", herhaalde Hirsch Ballin meerdere malen.
Kabinet
De Kamer nam vorige week met een nipte meerderheid een motie aan. Daarin wordt het kabinet opgeroepen het uitzetten van vluchtelingen die voor 2001 asiel hebben aangevraagd te staken tot er een nieuw kabinet is. Een daadwerkelijk generaal pardon moet tijdens de formatie worden geregeld.
Wens
Ook asielzoekers die in de illegaliteit zijn verdwenen mogen aanspraak maken op de regeling. Na lang beraad besloot het demissionaire kabinet aan de wens van de Kamer tegemoet te komen.
Vind je het nou echt verrassend dat een VVD-politica dat zegt? Heb je de afgelopen weken de debatten niet gevolgd?quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
Nog zo'n rooie rakker... *zucht*quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?
Prachtig argument! Ik ben diep ontroerdquote:
Dus eerst had je Verdonk die het zei, nu zegt zelfs een politicus het. Nog even en zelfs competente mensen gaan het zeggen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boekquote:
Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werkenquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:18 schreef gday het volgende:
[..]
Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.
Mensen staan niet als illegaal te boek. Mensen staan als legaal te boek, en als mensen niet als legaal te boek staan zijn ze illegaal, of ze nou een geldig paspoort, vervalst paspoort, geldige bibliotheekpas of wat dan ook hebben.
Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:23 schreef kawotski het volgende:
[..]
nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werken
Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...quote:
Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:43 schreef gday het volgende:
[..]
Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.
Ja, als het grensoverschrijdend is zal het inderdaad wel een probleem worden...quote:Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..
quote:Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...
Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?quote:ar·gu·ment (het ~, ~en)
1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond
Van welk land kan je makkelijk aan een illegaal EU paspoort komen dat ook nog stand houdt?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:45 schreef gday het volgende:
Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?
Is het niet zo dat er in veel andere landen nauwelijks linkse stroming is? Of nauwelijks atheistische stroming?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.
Hoe dan ook, het valt aan de meeste mensen niet uit te leggen dat Nederland nauwelijks een rechtse stroming kent. Zelfs de VVD kent vele linkse argumenten. Zelfs Verdonk! (om het cirkeltje maar weer even rond te maken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |