abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:50:53 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44472998
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo, woont Rita hier???
Maar er is hoop: Europese kustbewaking tegen bootvluchtelingen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44473263
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
kun je onderbouwen welke 'aanzuigende' werking dat zou hebben in spanje?

de toevloed aan illegale migranten bestaat al sinds de negentiger jaren en is gelijdelijk gestegen ...
Opvallend is dat Spanje voor 1986 geen enkele vorm van emigratie-restrictie had, bij de bijtreding van de EU was één van de eisen dat een beperking werd opgelegd aan de voorwaarden waarop iemand een verblijfsvergunning kon aanvragen : de 'Ley de Extranjería' uit 1985, hun allereerste 'vreemdelingewet'.

Toch was de migratie naar Spanje vroeger niet hoog, Spanje zelf was een emigratieland en veel spanjaarden vertrokken zelf naar het buitenland, nog altijd wonen er meer spanjaarden in het buitenland, dan buitenlanders in spanje, bijna dubbel zoveel..
Het grootste aantal buitenlanders in spanje zijn zuid-amerikanen.

aan spanje kun je goed zijn dat de keuze van een land om naar te immigreren niet ens zozeer bepaald wordt door de 'slappe' regelgeving, veelal in tegendeelde landen met de strengste immigratiewetten, zijn ook de populairste landen om naar te immigreren...

veelal heeft de keuze voor een bepaald land vooral te maken of men al een zeker sociaal netwerk er heeft, of het 'bereikbaar' ligt, geografisch gezien; of men een eventele taalbarriere makkelijk kan overwinnen.

het Pardon in Spanje is eerder het gevolg van de grote illegale migratie sinds de jaren negentig en eigenlijk ook sinds er juist scherpere regels kwamen, het poogt de bestaande toestroom te reguleren , waar 'hard' terugstuur beleid daar gewoonweg niet werkt, omdat de mensen die ze weer uitzetten, binnen een paar weken weer over de grens gaan op een andere plek..

Overigens was het juist de rechtse regering Aznar die juist het huidige immigratiebeleid grotendeels bepaalde...
het is wel degelijk gericht op scherpe en harde grenscontrole (vorig jaar in één dag 14 doden in Ceuta bij de grens-hekwerken daar, door schietende grensbewakers nadat er teveel immigranten de hekwerken bedrongen) ..

wel kiezen de spanjaarden ervoor om illegalen die enkele jaren probleemloos weten te integreren, en een baangarantie hebben, ook de mogelijkheid te bieden legaal te blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door KroJo op 16-12-2006 11:27:25 ]
pi_44474973
Laat maar komen al die asielzoekers. Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt. We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
pi_44476929
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
Dat er in Spanje meet asielzoekers komen heeft er ook mee te maken dat op het Europese vasteland het moeilijker is geworden asiel te krijgen en dat er meer mensen zich op de Canarische eilanden melden.
pi_44477097
Ik wacht nog ff met mijn boetes te betalen, de linkse 5e colonne zal ook nog wel voor een GP zorgen, waardoor deze boetes worden kwijtgescholden.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  Redactie Frontpage zaterdag 16 december 2006 @ 08:49:17 #56
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44477115
Verdonk had haar werk gewoon beter moeten doen
  zaterdag 16 december 2006 @ 09:01:30 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44477141
Ik vind het schandalig, dat gesol met mensen.
Die mensen hadden jaaaaren geleden al teruggestuurd moeten worden.
Nu zijn ze het slachtoffer geworden van linkse politici die mensen al die 10 jaar lang valse hoop hebben gegeven in plaats van snel duidelijkheid te scheppen en mensen terug te sturen.

Daarom was ik het ook 100% eens met de zogenaamd "rechtse" Pim Fortuyn om mensen die langer dan een x-aantal jaren in NL waren dan maar een generaal pardon te verlenen. Het is niet rechtvaardig om hen slachtoffer te laten worden van het wanbeleid uit de jaren '90.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44477550
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef dVTB het volgende:

En al die sombere rechtse reacties over dat het veel geld gaat kosten, deel ik ook niet echt. Veel mensen uit deze groep van 26.000 zijn al behoorlijk goed geïntegreerd in Nederland en kunnen straks prima bijdragen aan het arbeidsproces. Banen genoeg. Hoe meer mensen werken, des te beter blijven voorzieningen als AOW betaalbaar.
Effe lachen......

Ook nog een bron?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44477595
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Effe lachen......

Ook nog een bron?
Geloof je het niet dan?
pi_44477600
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44477645
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Okay! Dat mag. Ik denk dat het lastig aan te tonen is van zomaar een bron, want het gaat steeds over individuele gevallen. En ik ben het met betreffende user eens dat er een behoorlijke groep is die goed geintegreerd is en hier gemakkelijk een plaatsje verwerft of zelfs al heeft. Het asielbeleid en het integratiebeleid hebben niet heel veel met elkaar te maken en het vraagstuk van de asielzoekers wordt vaak maar al te gemakkelijk verward met de problemen die er zijn met de problemen van de oorspronkelijke arbeidsmigranten en de volgende generaties.
pi_44477797
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef SCH het volgende:

Het volgende kabinet gaat een GP regelen.
Aangezien jij kennelijk een glazen bol hebt: geef even de winnende nummers van de oudejaarsloterij 2006. Dank!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44477827
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aangezien jij kennelijk een glazen bol hebt: geef even de winnende nummers van de oudejaarsloterij 2006. Dank!
Heb je geen glazen bol voor nodig
pi_44477879
Hopelijk gaan er nog veel meer mensen hierover huilen. Oh oh oh wat hebben wij Nederlanders het toch moeilijk met al die asielzoekers .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_44485164
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gaan we nu ook al elkaars speldenprikjes jatten. Ik schreef een paar uur eerder in PvdA gaat kapot:
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:27 schreef Genverbrander het volgende:
TS, mag ik je glazen bol effe lenen, ga morgen mijn totoformulieren invullen.
De glazenbolgrappen zijn weer helemaal in.
pi_44485237
Ohw, ik dacht er is een webcam ofzo waar je massaal vluchtelingen over de Nederlandse grens ziet rennen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 17:59:06 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44486720
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:08 schreef Penispost het volgende:
Dat dacht ik al, asielzoekers is big business voor de advocaten.
Asielzoekers vertegenwoordigen is allemaal pro-deo. Dat verdient geen ruk in vergelijking met ander advocatenwerk. Het is dus helemaal geen big business.
Carpe Libertatem
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:30:26 #68
10710 gday
propria cures
pi_44487499
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningen

Martijn_77 heeft wat mij betreft met recht de Gonny van Oudenallen-trofee gewonnen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:37:22 #69
10710 gday
propria cures
pi_44487681
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
Laat maar komen al die asielzoekers. Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt. We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Mja, met die redenatie zouden we natuurlijk gelukszoekers ook moeten toelaten. Maar goed, misschien is dit het echte probleem: hoe meer asielzoekers (en dus inwoners) we in Nederland hebben, des te meer inwoners van de derde wereld we moeten uitbuiten (waarvan ondertussen dus een deel is weggestroomd) om onze op kapitalistische wijze verkregen rijkdom te beschermen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_44488458
Elke (verse) assielzoeker kan nu beweren tot de groep van 26.000 te horen wordt bedoeld met dit topic denk ik. En kan met succes in NL verblijven.
pi_44499099
Ach, de OP geeft haarfijn aan wie je over 10 jaar kunt bedanken voor de ondergang van Nederland: de linkse politici en de asielindustrie.

Vergis je niet, er is in NL een immense groep mensen die hun -zeer goedbelegde- boterham 'verdienen' door eindeloos te procederen en asielzoekers bij te staan, of door op andere wijze misbruik van het systeem of de goedheid van Nederlanders te maken. Daar gaar geld in om - dat wil je gewoon niet weten. Het gaat ze niet om Nederland en zelfs niet om hun clientele, maar om hun eigen portemonnee.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44499111
quote:
Op zondag 17 december 2006 02:55 schreef StefanP het volgende:
Ach, de OP geeft haarfijn aan wie je over 10 jaar kunt bedanken voor de ondergang van Nederland: de linkse politici en de asielindustrie.

Vergis je niet, er is in NL een immense groep mensen die hun -zeer goedbelegde- boterham 'verdienen' door eindeloos te procederen en asielzoekers bij te staan, of door op andere wijze misbruik van het systeem of de goedheid van Nederlanders te maken. Daar gaar geld in om - dat wil je gewoon niet weten. Het gaat ze niet om Nederland en zelfs niet om hun clientele, maar om hun eigen portemonnee.
Bron?
pi_44499222
Wil jij dat ontkennen dan?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44499228
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:07 schreef StefanP het volgende:
Wil jij dat ontkennen dan?
Een bron graag.
pi_44499299
Het is goed met je.
-Mark Steyn
pi_44499499
Een bron voor iets wat over 10 jaar gaat gebeuren
pi_44500752
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook vreemd dat voor Asielzoekers (bestaande uit het meerendeel Gelukszoekers, oorlogsmisdadigers en criminelen) een heel bataljon juristen klaar staat en dat we onze eigen mensen laten verotten.

Ik begrijp gewoon niet dat er geen dwangmatige linkse knuffelaars zijn, die zich vast bijten in dit soort gevoelige en menselijke zaken zoals die van Kuijt....

Maargoed i rest my case.
deze quote overlapt dit topic.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 17 december 2006 @ 08:55:34 #78
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44500771
Ik heb vooral een klein beetje moeite met het feit dat de voorstanders van het generaal pardon Rita Verdonk hebben gedwongen in een spagaat tussen wat de tweede kamer wil en het handhaven van de wetgeving. Dat laatste hebben demissionaire kabinetten al sinds mensenheugenis gedaan zonder dat door een sterk gewijzigde tweede kamer voor de laatste paar weken een sterk afwijkende koers werd opgelegd. Heeft geeft me de bijsmaak van een strafexpeditie tegen verdonk.

Nouja.

Eerst maar eens een beetje werken vandaag.

Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 17 december 2006 @ 13:00:57 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44503907
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
En dan over 20 jaar aan je kinderen uit moeten leggen waarom we ontwikkelings hulp krijgen vanuit Ghana

Maar nu even serrieus stel dat het er meer worden hoe gaat de overheid er dan voor zorgen dat dit geen gigantische negatieve impact zal hebben op de economie van Nederland?

Want al die mensen moeten een huis en uitkering enz, enz....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 december 2006 @ 13:19:26 #80
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_44504453
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dan over 20 jaar aan je kinderen uit moeten leggen waarom we ontwikkelings hulp krijgen vanuit Ghana

Maar nu even serrieus stel dat het er meer worden hoe gaat de overheid er dan voor zorgen dat dit geen gigantische negatieve impact zal hebben op de economie van Nederland?

Waarom gaan ze allemaal uitkering trekken dan, waar baseer je dat op?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 17 december 2006 @ 13:20:27 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_44504482
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:19 schreef t-8one het volgende:

[..]

Waarom gaan ze allemaal uitkering trekken dan, waar baseer je dat op?
Waarschijnlijk op de oude geschriften van Janmaat en de retoriek van Wilders.
  zondag 17 december 2006 @ 13:50:38 #82
10710 gday
propria cures
pi_44505617
quote:

[..]

Ik denk dat veel van die asielzoekers blij zouden zijn om een baantje te hebben waar de gemiddelde Nederlander z'n neus voor ophaalt.
pi_44506718
quote:

Waarom een uitkering?
  zondag 17 december 2006 @ 14:24:31 #84
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44506833
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:21 schreef SCH het volgende:
Waarom een uitkering?
Omdat ze niet allemaal gelijk werk hebben misschien

En ze moeten nog inburgeren enzo
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 december 2006 @ 14:26:15 #85
66444 Lord_Vetinari
pi_44506897
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ze wonen hier al jaren.....
pi_44506918
quote:

[..]

Laten we er vanuit gaan dat dat wel snel gebeurt. De meeste staan te popelen.

Bij mijn bedrijf werkte een hele tijd een Afghaans wat ouder echtpaar in de schoonmaak. Hij chirurg, zij anesthesiste. Om 8.00 in de ochtend liepen ze mijn prullebakken te legen
pi_44506934
Als Verdonk zelf niet zo was doorgeslagen waren dit soort problemen er nooit gekomen.
Starheid leidt vroeg of laat tot ongelukken, maar dat wil Rita maar niet begrijpen.
  zondag 17 december 2006 @ 14:43:32 #88
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_44507425
quote:

[..]

Het gaat om mensen die hier al jaren wonen, het merendeel staat te springen om aan het werk te gaan en eens een echt huis te kunnen bewonen ipv in hun vluchtelingenwoning te bivakeren.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 17 december 2006 @ 15:00:11 #89
10710 gday
propria cures
pi_44508006
quote:

[..]

Begrijp je wel over welke groep asielzoekers het hier gaat?
pi_44525142
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:43 schreef t-8one het volgende:

[..]

Het gaat om mensen die hier al jaren wonen, het merendeel staat te springen om aan het werk te gaan en eens een echt huis te kunnen bewonen ipv in hun vluchtelingenwoning te bivakeren.
links staat ook te springen, echter hoor je ze (tot op heden) nog niet over al die legale illegalen die aan 'legale' EU paspoorten kunnen komen en daarmee min of meer ongezien het land binnen komen en de banen voor de zittende illlegalen wegpikken.. dat zijn er nl wat meer als dat handjevol waarover het nu nog gaat.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_44539970
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Laten we er vanuit gaan dat dat wel snel gebeurt. De meeste staan te popelen.

Bij mijn bedrijf werkte een hele tijd een Afghaans wat ouder echtpaar in de schoonmaak. Hij chirurg, zij anesthesiste. Om 8.00 in de ochtend liepen ze mijn prullebakken te legen
Een ultiem verlies van waarde. Ook nog een zogenoemde 'braindrain' uit Afghanistan, waar opgeleide mensen hard nodig zijn.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 18 december 2006 @ 19:08:53 #92
10710 gday
propria cures
pi_44546738
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Een ultiem verlies van waarde. Ook nog een zogenoemde 'braindrain' uit Afghanistan, waar opgeleide mensen hard nodig zijn.
Je bedoelt vast dat die mensen ook door ons niet goed op waarde worden geschat. Veel van die mensen willen dolgraag terug naar hun thuisland, maar pas als het stabiel en veilig is. Je kunt ze moeilijk dwingen om in ruil voor hun veiligheid het werk te gaan doen waar ze voor geschoold zijn.
pi_44547083
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:44 schreef kawotski het volgende:

[..]

links staat ook te springen, echter hoor je ze (tot op heden) nog niet over al die legale illegalen die aan 'legale' EU paspoorten kunnen komen en daarmee min of meer ongezien het land binnen komen en de banen voor de zittende illlegalen wegpikken.. dat zijn er nl wat meer als dat handjevol waarover het nu nog gaat.
Uit welk land zoal?
pi_44547307
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:08 schreef gday het volgende:

[..]

Je bedoelt vast dat die mensen ook door ons niet goed op waarde worden geschat. Veel van die mensen willen dolgraag terug naar hun thuisland, maar pas als het stabiel en veilig is. Je kunt ze moeilijk dwingen om in ruil voor hun veiligheid het werk te gaan doen waar ze voor geschoold zijn.
Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
pi_44547388
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
Dan ga je er vanuit dat deze mensen voor de lol zijn weg gegaan daar.
pi_44547522
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat deze mensen voor de lol zijn weg gegaan daar.
Nee, voor hun eigen belang. Opgeleide mensen hebben ook meestal de mogelijkheden daartoe, i.t.t. de armere bevolking.
pi_44547613
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:28 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Nee, voor hun eigen belang. Opgeleide mensen hebben ook meestal de mogelijkheden daartoe, i.t.t. de armere bevolking.
Tuurlijk voor hun eigen belang, dat doet iedere vluchteling toch?
pi_44547740
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk voor hun eigen belang, dat doet iedere vluchteling toch?
Jij stelde 'voor de lol', ik zeg (natuurlijk) uit eigen belang. Feit blijft dat hoger opgeleide bevolking daar meer dan noodzakelijk is. Hier degene een kans gunnen, betekent dat daar mensen sterven vanwege gebrekkige artsen (bijvoorbeeld). Vooral hoger opgeleide mensen hier een kans gunnen is een vorm van discriminatie ook nog.
pi_44547819
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:33 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Jij stelde 'voor de lol', ik zeg (natuurlijk) uit eigen belang. Feit blijft dat hoger opgeleide bevolking daar meer dan noodzakelijk is. Hier degene een kans gunnen, betekent dat daar mensen sterven vanwege gebrekkige artsen (bijvoorbeeld). Vooral hoger opgeleide mensen hier een kans gunnen is een vorm van discriminatie ook nog.
Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
pi_44547953
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
Deze mensen zijn gevlucht omdat zij de mogelijkheden hadden. Ze waren niet meer in gevaar dan elke andere Afghaan. Als je kijkt naar de financiële kwestie, waarschijnlijk minder in gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')