Wellicht dat je zelf wat duidelijker kan zijn?quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:07 schreef Lestat het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Lees eens iets zorgvuldiger.
ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zei ik net; aan de grens staan hele bataljons juristen klaar die Asielzoekers (bestaande uit gelukszoekers, oorlogismisdadigers en criminelen) naar binnen likken.
dus: Eigen Crimineel Eerst!
Hoewel ik er nog niet van overtuigd ben dat Kuijt ook echt schuldig is.
Het is natuurlijk ook vreemd dat voor Asielzoekers (bestaande uit het meerendeel Gelukszoekers, oorlogsmisdadigers en criminelen) een heel bataljon juristen klaar staat en dat we onze eigen mensen laten verotten.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:17 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt.
zowel, dan geef je een heel vreemd antwoord.
Nee hoor, ik spreek mezelf niet tegenquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wellicht dat je zelf wat duidelijker kan zijn?
Je spreekt jezelf namelijk een aantal keer tegen
Eens. Maar die wetenschappen dien je dus niet naar die landen te gaan, laat staan drugs te smokkelen wat een bewuste keuze is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:34 schreef Lestat het volgende:
[..]
Nee hoor, ik spreek mezelf niet tegenIk vergelijk het executeren van homo's (een straf) niet met drugssmokkel (een actie). Ik vergelijk de STRAF die op drugssmokkel staat in de Oostaziatische landen met de STRAF die op homoseksualiteit staat in Iran. Die zijn beide immoreel volgens Westerse maatstaven. Je kunt hooguit zeggen dat die homo in Iran dom is om zijn geaardheid te laten blijken, net zoals een drugssmokkelaar dom is om drugs te smokkelen naar zo'n land. Maar bij mijn weten verdien je voor domheid geen doodstraf of levenslange gevangenisstraf.
Ik woon in Thailand en je moet gewoon niet in de drugs zitten. Maar ik vind homo's en drugs wel vrij grove vergelijking. Je kiest er niet voor homo te zijn. Je kiest er wel voor drugs te smokkelen. Dus je vergelijking gaat geheel mank. De reden dat ze hier drugs naartoe smokkelen is omdat het meer geld opleverd als in Nederland. Dus gewoon hebberigheid met grote risicos.. wie zn billen brant moet op de blaren zitten. Maar die homo vergelijking kan dus echt niet.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:34 schreef Lestat het volgende:
[..]
Nee hoor, ik spreek mezelf niet tegenIk vergelijk het executeren van homo's (een straf) niet met drugssmokkel (een actie). Ik vergelijk de STRAF die op drugssmokkel staat in de Oostaziatische landen met de STRAF die op homoseksualiteit staat in Iran. Die zijn beide immoreel volgens Westerse maatstaven. Je kunt hooguit zeggen dat die homo in Iran dom is om zijn geaardheid te laten blijken, net zoals een drugssmokkelaar dom is om drugs te smokkelen naar zo'n land. Maar bij mijn weten verdien je voor domheid geen doodstraf of levenslange gevangenisstraf.
Wel degelijk dat hij hier niet hoeft te zitten.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:28 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Ik zeg DAT hij hier weer de cel in moet maar ALS..
Het is namelijk gebruikelijk dat je de straf hier dan uit zit. Verder is het nederlands recht niet van toepassing, van vrijspraak zal dus nooit spraken zijn.
Iedereen maakt wel eens fouten, en het gaat om drugssmokkel, geen moord ofzo! Moet zo iemand dan de rest van zijn leven onder onmenselijke omstandigheden in een Thaise gevangenis zitten? Ik vind dat Nederland veel meer prioriteit moet geven aan gevangen in het buitenland, wij hebben ons eigen rechtsysteem en wij lossen onze eigen problemen wel op.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:55 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Eens. Maar die wetenschappen dien je dus niet naar die landen te gaan, laat staan drugs te smokkelen wat een bewuste keuze is.
Als jij en ik kunnen weten wat de straffen in die landen zijn voor het smokkelen van drugs, kan een ieder het weten. Als je daarna bewust het risico neemt door het nog te doen, is het je eigen schuld.
Daar heb ik geen medelijden mee
quote:Als er iets met Asielzoekers gebeurt, dan schreeuwt iedereen moord en brand, maar onze eigen mensen laten wij verrotten als het er op aan komt.
hij heeft niet hier zijn misdrijf begaan, dus is het ons probleem niet en is, naar mijn mening, onze rechtspraak niet van toepassing op hem!quote:Op zondag 17 december 2006 17:00 schreef BasEnAad het volgende:
wij hebben ons eigen rechtsysteem en wij lossen onze eigen problemen wel op.
Er zijn ook uitleveringsverdragen. Het is nu zo dat je straf krijgt in het land waar je een strafbaar feit gepleegd hebt. Ik vind wel dat het ons probleem is en ik wil ook dat het ons probleem is. Moeten we die mensen dan maar laten stikken?quote:Op zondag 17 december 2006 17:09 schreef snellejelle het volgende:
[..]
hij heeft niet hier zijn misdrijf begaan, dus is het ons probleem niet en is, naar mijn mening, onze rechtspraak niet van toepassing op hem!
je moet er toch niet aan denken dat een buitenlander hier allerlei misdaden kan begaan omdat die volgens het rechtssysteem in zijn land geen misdaden zijn?quote:Op zondag 17 december 2006 17:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Er zijn ook uitleveringsverdragen. Het is nu zo dat je straf krijgt in het land waar je een strafbaar feit gepleegd hebt. Ik vind wel dat het ons probleem is en ik wil ook dat het ons probleem is. Moeten we die mensen dan maar laten stikken?
We hebben in Nederland een redelijk beschaafde maatschappij opgebouwd en NL moet niet tolereren dat landgenoten ergens in achterlijke staatjes volgens een middeleeuwse rechtspraak vervolgd worden, alleen maar om de reden dat onze rechtspraak volgens de regels niet van toepassing op hem is.
Ja, dat soort "mensen" moeten we inderdaad gewoon laten stikken. Liefst letterlijk.quote:Op zondag 17 december 2006 17:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Er zijn ook uitleveringsverdragen. Het is nu zo dat je straf krijgt in het land waar je een strafbaar feit gepleegd hebt. Ik vind wel dat het ons probleem is en ik wil ook dat het ons probleem is. Moeten we die mensen dan maar laten stikken?
We hebben in Nederland een redelijk beschaafde maatschappij opgebouwd en NL moet niet tolereren dat landgenoten ergens in achterlijke staatjes volgens een middeleeuwse rechtspraak vervolgd worden, alleen maar om de reden dat onze rechtspraak volgens de regels niet van toepassing op hem is.
Dan draai je het om ja. Is ook een beetje theoretisch voorbeeld. Natuurlijk moeten deze mensen in Nederland gestraft worden, Nederland heeft een fatsoenlijk rechtssysteem.quote:Op zondag 17 december 2006 17:20 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je moet er toch niet aan denken dat een buitenlander hier allerlei misdaden kan begaan omdat die volgens het rechtssysteem in zijn land geen misdaden zijn?
Ik vind drugshandelen echt zó in het niet vallen vergeleken met moord, verkrachting, mishandeling, diefstal enz. Terecht dat daar minder prioriteit aan gegeven wordt!quote:Op zondag 17 december 2006 17:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, dat soort "mensen" moeten we inderdaad gewoon laten stikken. Liefst letterlijk.
Beschaafde maatschappij in Nederland? Misschien. Maar helaas is handel in drugs hier - hoewel strafbaar - iets wat geen prioriteit heeft. Drughandelaars zouden in Nederland ook gewoon op water en brood moeten worden gezet. DAN pas wordt het hier misschien nog eens beschaafd.
Hoezo terug naar de middeleeuwen? Wat hebben we in de huidige tijd aan drugshandelaren?quote:Op zondag 17 december 2006 17:35 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vind drugshandelen echt zó in het niet vallen vergeleken met moord, verkrachting, mishandeling, diefstal enz. Terecht dat daar minder prioriteit aan gegeven wordt!
Je geeft een beetje een ongenuanceerde mening, je wil terug naar de middeleeuwen begrijp ik?
Drugshandelaren zijn ook mensen, maar jij wilde ze letterlijk laten stikken?quote:Op zondag 17 december 2006 17:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoezo terug naar de middeleeuwen? Wat hebben we in de huidige tijd aan drugshandelaren?
Enne... over "fatsoenlijke" landen en dito straffen gesproken: Was er een tijdje terug niet iets met een Nederlandse XTC-dealer die naar Amerika werd uitgeleverd?
Drugshandelaren zijn het laagste van het laagste. Doen ze hun "werk" in Singapore, worden ze gewoon opgeknoopt. En zo hoort het.quote:Op zondag 17 december 2006 17:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Drugshandelaren zijn ook mensen, maar jij wilde ze letterlijk laten stikken?
Dat die XTC handelaar naar de VS werd uitgeleverd is belachelijk, Nederland moet haar inwoners beschermen tegen landen waar drugsdelicten zo idioot zwaar worden bestraft.
quote:Op zondag 17 december 2006 17:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Drugshandelaren zijn het laagste van het laagste. Doen ze hun "werk" in Singapore, worden ze gewoon opgeknoopt. En zo hoort het.
Omdat zware straffen voor drugshandelaren in mijn ogen niet terecht zijn, als ze ook een moord plegen, ja dan mogen ze gestraft worden. Maar puur voor het smokkelen of handelen van drugs zo'n hoge straf geven vind ik idioot.quote:Op zondag 17 december 2006 17:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
En waarom moet Nederland haar drugshandelaren beschermen tegen terechte zware straffen?
Aan wie is het om te bepalen of een rechtssysteem fatsoenlijk is?quote:Op zondag 17 december 2006 17:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan draai je het om ja. Is ook een beetje theoretisch voorbeeld. Natuurlijk moeten deze mensen in Nederland gestraft worden, Nederland heeft een fatsoenlijk rechtssysteem.
Ik wil eigenlijk zeggen dat Nederland er alles aan moet doen haar inwoners niet moet over laten aan landen met in onze ogen onmenselijke en onredelijke straffen. Of dat nou de regels zijn of niet.
Ik niet. Handelen in drugs, het fabriceren van drugs staat gelijk aan moord (met uitstel).quote:Op zondag 17 december 2006 17:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
![]()
[..]
Omdat zware straffen voor drugshandelaren in mijn ogen niet terecht zijn, als ze ook een moord plegen, ja dan mogen ze gestraft worden. Maar puur voor het smokkelen of handelen van drugs zo'n hoge straf geven vind ik idioot.
Oh, die andere "functies" horen ook bij die lage levensvormen.quote:En waarom zijn nou precies drugshandelaren het laagste van het laagste? Ik kan me wel lagere "functies" voorstellen zoals die van verkrachter, moordenaar, ontvoerder, dief enz.
Een handelaar of produceerder van drugs speelt gewoon in op de vraag naar drugs. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun drugsgebruik, de oorzaak van drugsgebruik ligt niet bij de handelaren, maar bij armoede, ontevredenheid en geen structuur in je leven hebben.quote:Op zondag 17 december 2006 17:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik niet. Handelen in drugs, het fabriceren van drugs staat gelijk aan moord (met uitstel).
Het is mijn mening dat Thailand, de VS en nog 101 andere landen geen fatsoenlijk rechtssysteem hebben.quote:Op zondag 17 december 2006 17:52 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Aan wie is het om te bepalen of een rechtssysteem fatsoenlijk is?
Mensen doen soms domme dingen en je weet helemaal niet om welke reden mensen gaan smokkelen. Moeten we dan onvergeeflijk zijn en die mensen in achterlijke landen laten verrekken?quote:Op zondag 17 december 2006 18:07 schreef milagro het volgende:
Het gaat er toch niet om of die straffen daar bizar hoog zijn naar onze maatstaven?
Feit is dat men wéét hoe hoog die straffen daar zijn en dat men dan tóch dat risico wil nemen.
Ja, dan is het niet klagen maar dragen.
En wat betreft de 'onschuldigen' , 9 vd 10 beweren onschuldig te zijn als ze gepakt worden, dus die ene échte onschuldige wordt logischerwijs ook niet geloofd en dat mag hij of zij dan wijten aan al die gezellige drugssmokkelaars die voor wat extra poen hun leven op het spel willen zetten
we? we?quote:Op zondag 17 december 2006 18:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mensen doen soms domme dingen en je weet helemaal niet om welke reden mensen gaan smokkelen. Moeten we dan onvergeeflijk zijn en die mensen in achterlijke landen laten verrekken?
ja, dat redt levens.quote:Op zondag 17 december 2006 18:29 schreef milagro het volgende:
[..]
moet onze minister van Buza of ambassadeur daar voor iedere malloot maar gaan smeken bij de powers that be daar?
Ligt niet zo simpel.quote:voor iedere zot die zo graag makkelijk geld binnen denkt te halen door drugs te smokkelen in een land
wat heb jij weinig respect voor anderen als je hun land gewoon achterlijk durft te noemen. Ik heb 100x meer respect voor de Thai dan voor Machielquote:Op zondag 17 december 2006 18:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mensen doen soms domme dingen en je weet helemaal niet om welke reden mensen gaan smokkelen. Moeten we dan onvergeeflijk zijn en die mensen in achterlijke landen laten verrekken?
Wat is er achterlijk aan landen die gewoon geen rotzooi zoals drugs binnen hun grenzen willen?quote:Op zondag 17 december 2006 18:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
oh dus als iemand die in NL al het een en ander op zijn kerfstok heeft, nl. drugsdelicten, oplichting, (zware)geweldpleging, overtreden van de wet wapens en munitie en medeelneming aan een criminele organisatie het plan opvat om zijn werkterrein te verleggen naar Thailand en daar dan opgepakt wordt, kunnen jouw zo geliefde "wij" te hulp schieten? omdat hij daar toevallig levenslang krijgt en hier maar een paar jaar? iets wat iedere debiel weet en dus ook een door de wol geverfde persoon als Kuyt?quote:Op zondag 17 december 2006 18:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
ja, dat redt levens.
[..]
Ligt niet zo simpel.
En dat is blijkbaar onvergeeflijk?
Ik heb inderdaad geen respect voor landen waar zo met mensen omgegaan wordt. Jij vindt dat blijkbaar geen probleem.quote:Op zondag 17 december 2006 18:37 schreef snellejelle het volgende:
[..]
wat heb jij weinig respect voor anderen als je hun land gewoon achterlijk durft te noemen. Ik heb 100x meer respect voor de Thai dan voor Machiel
De hele wereld is gek, behalve nederland.quote:Op zondag 17 december 2006 18:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wat is er achterlijk aan landen die gewoon geen rotzooi zoals drugs binnen hun grenzen willen?
Niks, het gaat me om het corrupte rechtssysteem en de onmenselijke straffenquote:Op zondag 17 december 2006 18:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wat is er achterlijk aan landen die gewoon geen rotzooi zoals drugs binnen hun grenzen willen?
ach, ik vind die straffen ook áchterlijk hoog, maar iemand zoals Machiel áchterlijk dom en áchterlijk asociaal en áchterlijk egoistisch (aannemende dat etc.).quote:Op zondag 17 december 2006 18:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Onmenselijk? Bijlange niet. Mensen verslaafd maken is niet onmenselijk, of wat?quote:Op zondag 17 december 2006 18:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Niks, het gaat me om het corrupte rechtssysteem en de onmenselijke straffen
Je kent Kuyt niet, je kunt er dus ook niet over oordelen. Het is zelfs twijfelachtig of hij wel verantwoordelijk is voor de smokkel.quote:Op zondag 17 december 2006 18:45 schreef milagro het volgende:
[..]
iets wat iedere debiel weet en dus ook een door de wol geverfde persoon als Kuyt?
Kuyt heeft nooit de kans gehad bij jou een krediet op te bouwen, want je kent 'm niet. Dus alleen mensen die jij liefhebt kun je iets vergeven? Dat vind ik hypocriet.quote:voor mij is er weinig onvergeeflijk, maar dat geldt dan wel enkel voor hen die ik lief heb en die een krediet bij me hebben weten op te bouwen, die kunnen nog al een potje breken bij me, ja.
Natuurlijk zijn drugshandelaren fout, dat lijkt me logisch, maar sommige rechtsystemen zijn ook fout en daar heb ik t over.quote:Op zondag 17 december 2006 18:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Onmenselijk? Bijlange niet. Mensen verslaafd maken is niet onmenselijk, of wat?
En daar heeft corruptie niets mee te maken.
Nederland moet niets.... onze burgers moeten gewoon niet de regels in het buitenland overtreden. Iedereen heeft recht op zijn eigen rechtsysteem. Ik zit hier nu in Thailand en ik haal het niet in mn kop om te blowen of een pilletje te doen. Terwijl ik dat wel zou kunnen in Nederland.quote:Op zondag 17 december 2006 17:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Drugshandelaren zijn ook mensen, maar jij wilde ze letterlijk laten stikken?
Dat die XTC handelaar naar de VS werd uitgeleverd is belachelijk, Nederland moet haar inwoners beschermen tegen landen waar drugsdelicten zo idioot zwaar worden bestraft.
Jij kent Kuyt ook niet, jij wist niet dat de man al een aanzienlijk strafblad heeft hier in NL.quote:Op zondag 17 december 2006 18:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je kent Kuyt niet, je kunt er dus ook niet over oordelen. Het is zelfs twijfelachtig of hij wel verantwoordelijk is voor de smokkel.
[..]
Kuyt heeft nooit de kans gehad bij jou een krediet op te bouwen, want je kent 'm niet. Dus alleen mensen die jij liefhebt kun je iets vergeven? Dat vind ik hypocriet.
Ik wens niemand zo'n straf toe, ik vind niet dat gevangenen zo behandelt moeten worden.quote:Op maandag 18 december 2006 07:30 schreef milagro het volgende:
[..]
Jij kent Kuyt ook niet, jij wist niet dat de man al een aanzienlijk strafblad heeft hier in NL.
Het is geen 18 jarige naieveling maar een door de wol geverfde crimineel, wat het voor mij iig aannemelijk maakt dat meneer op de hoogte was vd straffen aldaar en meneer iig geen naief lieverdje maakt (los van of hij schuldig is of niet, ik denk van wel echter).
Ik lig er ook niet wakker van, maar ik vind tien jaar straf in een middeleeuwse gevangenis genoeg, daar hoef ik diegene niet voor te kennen.quote:[quote]Iemand die ik niet ken heb ik niets te vergeven, waarom zou ik
Ze maken geen deel uit van mijn leven dus boeien verder.
Niets hypocriet aan, gewoon een logisch gevolg.
Dus het nemen van een risico moet bestraft worden met in het uiterste geval de dood?quote:Iedere drugssmokkelaar die willens en wetens er voor kiest om drugs te smokkelen in een land waar van bekend is dat de straffen daar hoog zijn, neemt zelf bewust een risico, daar is meneer of mevrouw dus zelf verantwoordelijk voor.
Net zoals criminelen dat hier in eigen land ook zijn, waar ze ook vandaan komen.
Nee, maar Nederland hoeft zich ook niet te verlagen tot het niveau van Thailand.quote:Vind jij het trouwens ook prima als andere landen zich gaan bemoeien met onze rechtspraak?
Als dat de straf is, dan jaquote:Op maandag 18 december 2006 15:38 schreef BasEnAad het volgende:
Dus het nemen van een risico moet bestraft worden met in het uiterste geval de dood?
Nederland heeft wel verantwoordelijkheid voor zijn inwoners vind ik.quote:Op maandag 18 december 2006 06:15 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nederland moet niets.... onze burgers moeten gewoon niet de regels in het buitenland overtreden. Iedereen heeft recht op zijn eigen rechtsysteem.
Seks met kleine meisjes is hier not donequote:Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Drugshandel is not done hier. Als iemand alcohol gaat staan verkopen in Mekka mogen ze hem van mij ook oppakken. We praten hier wel over drugshandel hoor ze weten hoe meer risico ze nemen hoe meer geld het op leverd. Ze weten waar ze bezig mee zijn. Je kan beter met je goede burgers bezighouden dan met criminelen.
quote:Overigens heeft hij nu wel lang genoeg gezeten, maar opzich heeft ieder land zijn eigen regels en daar kan je niet aan tornen als Nederland zijnde. Zou wat zijn als ik een blowtje doe in Nederland en daarvoor opgepakt wordt in Amerika.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |