abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44456660
Bron AD 15 decenber 2006

vrijdag 15 december 2006
Asieladvocaten slaan toe
Door CHRISTL VISSER JEROEN DE VREEDE

DEN HAAG - Advocaten kondigen massaal rechtszaken aan om zoveel mogelijk uitgeprocedeerde asielzoekers ...

...in Nederland te houden. Ze bestrijden dat het kabinet uitzettingen alleen kan uitstellen voor gezinnen met kinderen of ‘humanitaire gevallen’. De Stichting Rechtsbijstand Asiel kondigt aan iedere keer als een uitzetting dreigt naar de rechter te stappen. Ook andere advocaten zijn dat van plan.

Ze willen bovendien proberen mensen vrij te krijgen, die vastzitten in afwachting van gedwongen uitzetting. Dat kan leiden tot honderden rechtszaken in het hele land. Het is precies de reden waarom minister Verdonk tegen een langdurige uitzetstop is. Verdonks opvolger, Hirsch Ballin, erkende gisteren in de Tweede kamer dat er problemen kunnen ontstaan, maar noemde het besluit verantwoord.

De politieke ontwikkelingen waren voor de Vreemdelingenkamer van de rechtbank in Den Haag reden om gisteren intern overleg te voeren. Een woordvoerder van de rechtbank wil geen uitspraken doen over de uitkomst van het overleg.

Volgens asieladvocaten is het beraad uitzonderlijk: rechters moeten bepalen of ze de wens van het kabinet aanhouden, of luisteren naar een meerderheid van de Tweede Kamer die een zo groot mogelijke groep wil beschermen tegen uitzettingen.

Reacties van lezers

Een Kamermeerderheid toonde zich gisteren tevreden met het kabinetsbesluit tot opschorting van de uitzettingen. PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en D66 gaan ervan uit dat de uitzettingen zijn opgeschort voor de hele groep van asielzoekers die voor 2001 asiel hebben aangevraagd.

Dit was toch te voorzien. En ook hetgeen we voor gekozen hebben? Het hek is nu van de dam. En nu gaat Woutertje zich ook nog druk maken voor de non-claim van de Ziektenkosten. Goed gestemd!!

Job - Leiden - 15/12/06 - 08:15:49
Met dank aan Femke Halsema, Wouter Bos,
en Jan van de SP.
Waar moet dat heen, we hebben het niet meer in de hand, ongelofelijk gewoon.
Het blijft een verschrikelijke rotstreek van links, om dat nu in deze periode te doen, hierover is tijdens de verkeizingen al in de achterkamertjes gesproken, Wouter, Femke,en Jan...uit eten!

Henson - Den Bosch - 15/12/06 - 08:14:06
De rekening van deze advocaten en de kosten van weer een procedure en lnger verblijf kunnen naar Wouter, Jan, Femke, Rouvoet en die dierenactivisten en een ieder die ze in de bovenkamer niet helemaal op orde hebben

dercks - utrechtutrecht - 15/12/06 - 08:11:25
Belachelijk, zakkenvullers dus die advocaten. Het is toch van de zotte dat uitgeprocedeerde zaken op deze wijze weer terug komen. Alleen maar geld- en tijdverspilling. Wegsturen die hap, UITgeprocedeerd, dus klaar, finito. De voorbode van het linkse geldverkwisten. Haal de broekriem maar weer uit de kast als je werkt, want jij mag deze lui straks onderhouden.

Reacties van lezers

Hans - Westland - 15/12/06 - 08:09:23
Uitgeprocedeerd = uitgeprocedeerd.
Echter voor 2001 asiel aangevraagd en nu nog nog niet weten waar je aan toe bent, dat kan ook eigenlijk niet. 5 Jaar voor een procedure is ook belachelijk lang.
Maar nu die advocaten die geld ruiken, lijkt wel op gieren die boven de prairie boven een zwak dier cirkelen.

hgr - gelderland - 15/12/06 - 08:09:21
Advocaatjes sucses , er is alleen geen wetswijziging , maar een opschorting van uitzetting van 26.000 assiezoekers van voor 2001 !!!!Even doordenken of ruiken jullie poen

h.Dorp - cap a/d ijssel - 15/12/06 - 08:07:30
Bedankt Wouter Bos voor deze extra belasting druk voor de hard werkende mensen.

Michel - Nieuwegein - 15/12/06 - 08:06:53
En weer zakken we verder af, gaat ons weer aardig wat belastingcentjes kosten.

Wim - Holland - 15/12/06 - 08:06:51
nou het hek is van de dam. dit gaat de gemeenschap (u en ik) klauwen vol geld kosten. Ik stel voor dat de advocaatkosten door de asielzoekers zelf opgebracht worden. hebben ze dan niet pech dan, of anders even bij bos, marijnissen en halsema hun hand gaan ophouden. tenslotte zijn zij hier verantwoordelijk voor. IK wil er in ieder geval niet voor betalen

hele boze kiezer - nederland - 15/12/06 - 08:05:06
Asieladvocaten slaan toe. Een andere kop: De haaien ruiken bloed.
pi_44456827
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik voorzie ook weer wachtrijen bij het gerechtelijk apparaat.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44457013
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen en ik vind het overigens niet meer dan terecht dat *iedereen* binnen die groep op dezelfde manier wordt behandeld, of je nu wel of geen kinderen hebt.

Overigens is het veelzeggend dat Hirsh Ballin weliswaar erkent dat er problemen kunnen ontstaan, maar het besluit verantwoord noemt. Er zal op sommige punten maatwerk moeten worden geleverd, dus ontstaan per definitie problemen.

En al die sombere rechtse reacties over dat het veel geld gaat kosten, deel ik ook niet echt. Veel mensen uit deze groep van 26.000 zijn al behoorlijk goed geïntegreerd in Nederland en kunnen straks prima bijdragen aan het arbeidsproces. Banen genoeg. Hoe meer mensen werken, des te beter blijven voorzieningen als AOW betaalbaar.
pi_44457144
Het betreft hier eigenlijk maar één vraag en dat is of asielzoekers ook 'recht' hebben op dat uitstel als het kabinet deze toezegt aan een specifieke groep, nl. gezinnen met kinderen of 'nijpende' gevallen (waarvan Nawijn in 2003 al opmerkte op instignatie van balkenende dat dat geen toepasbaar objectief criterium is) ...

op absis van artikel 1 hebben alle ingezetenen recht op een gelijke behandeling in gelijke omstandigheden en dus hebben ze het recht om te vragen of er hier sprake is van rechtsongelijkheid ...

Oftewel, of het een 'andere omstandigheid' is om gezinnen met kinderen anders te behandelen als alleenstaanden in deze ..

Die uitspraak hoedft eigenlijk één keer gedaan te worden en kan dan gelden als jurispriudentie voor soortgelijke gevallen...
de rechter zou kunnen bepalen dat er wel of geen grond is de opschorting voor alle gevallen die mogelijk onder dat pardon kunnen vallen uit te breiden ..

Het kabinet had dit kunnen voorkomen door inderdaad gewoon de opschorting te laten gelden voor de hele groep, zoals in 2003 ...
Toen waren er namelijk geen rechtzaken nodig, domweg omdat de opschorting veel simpeler was en niet voor een beperkte groep gold.
pi_44457520
Als het kabinet de opschroting gewoon voor de volldige afgebakende groep laat gelden en niet weer met zo'n rare eis komt dat het alleen de schreinende gevallen zoals gezinnen met kinderen betreft, dan is er niks aan de hand. Als die afbakening zo grijs blijft dan kun je idd vele rechtzaken op het gebied van de rechtsgelijkheid krijgen.
Heeft du niks met Bos te maken maar met het kabinet.
A mind with a heart of it's own
pi_44457790
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef DrMarten het volgende:
Heeft du niks met Bos te maken maar met het kabinet.
Dat is niet wat TS wil horen hoor
pi_44457922
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef dVTB het volgende:
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen en ik vind het overigens niet meer dan terecht dat *iedereen* binnen die groep op dezelfde manier wordt behandeld, of je nu wel of geen kinderen hebt.
De groep is zo afgebakend dat niemand precies weet om hoeveel mensen het gaat
quote:
Overigens is het veelzeggend dat Hirsh Ballin weliswaar erkent dat er problemen kunnen ontstaan, maar het besluit verantwoord noemt. Er zal op sommige punten maatwerk moeten worden geleverd, dus ontstaan per definitie problemen.
Hij kan moeilijk zn eigen besluit onverantwoord noemen, ook al is zn besluit opgelegd door een meerderheis van de kamer en echt niet zn eigen wil.
quote:
En al die sombere rechtse reacties over dat het veel geld gaat kosten, deel ik ook niet echt. Veel mensen uit deze groep van 26.000 zijn al behoorlijk goed geïntegreerd in Nederland en kunnen straks prima bijdragen aan het arbeidsproces. Banen genoeg. Hoe meer mensen werken, des te beter blijven voorzieningen als AOW betaalbaar.
En destemeer mensen er dus ook aanspraak kunnen maken op diezelfde AOW. Ik zie het voordeel niet.
Big dick.
pi_44458016
Het gaat hier volgens mij gewoon om de personen waar de opschorting en het eventueel toekomstig generaal pardon voor is bedoeld. Dus wat bedoel je met 'waar Verdonk al voor waarschuwde' en 'het begint al'?
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:03:03 #9
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_44458084
quote:
De groep is zo afgebakend dat niemand precies weet om hoeveel mensen het gaat
Kenmerkend voor het hele beleid van dit kabinet. Geen flikker weten wie het betreft of wat de gevolgen zijn, maar blind je "beleid" er door rammen. Het gaat wel over mensen!
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_44458158
Toch opvallend dat ze niet weten wie mogen blijvne, maar dat ze wel weten wie er uitgezet moeten worden. Dan is de groep kennelijk wel afgebakend. Of doen ze daar ook maar wat?
pi_44458177
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:54 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Dat is niet wat TS wil horen hoor
Dan moet TS maar even wat beter nadenken voor ie een topic opent
pi_44458282
Dieptreurig dit soort berichtgeving.

Er wordt gezegd dat een groep mag blijven (althans het wordt opgeschort): vervolgens geven asieladvocaten aan dat hun clienten onder die groep vallen.

Tot zover volstrekt normaal. Totdat er gedaan wordt alsof dit abnormaal is en dat dit is waar voor gewaarschuwd is. Dat is dus niet zo.

Houd gewoon het hoofd koel en het verstand erbij
pi_44458382
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:10 schreef SCH het volgende:

Er wordt gezegd dat een groep mag blijven (althans het wordt opgeschort): vervolgens geven asieladvocaten aan dat hun clienten onder die groep vallen.

Tot zover volstrekt normaal. Totdat er gedaan wordt alsof dit abnormaal is en dat dit is waar voor gewaarschuwd is. Dat is dus niet zo.

Het enige waty abnormaal is, is dat Hirsch Ballin in z'n bewoordingen weer ruimte laat voor discussie wie nou wel en niet onder de groep vallen. Volldige de eigen schuld van het kabinet als er dus vele rechtzaken zullen volgen. Al mogen we er in de praktijk denk ik wel vanuit gaan dat Hirsch Ballin niet zo dom is om ook maar iemand uit te zetten die mogelijk onder de groep valt.
pi_44458871
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:10 schreef SCH het volgende:

Ik heb het AD hier voor me liggen... Op de voorkant de kop "Asieladvocaten slaan toe" met de subkop "Angst Verdonk waarheid: massaal processen om vluchtelingen te behouden".

Op pagina 2 en 3 een groot vervolgartikel hierover. Heel kort ergens weggestopt in een klein alineaatje staat dan vervolgens dat het hier gaat om precies de personen waar de motie van PvdA c.s. voor bedoeld was en die waarschijnlijk sowieso niet zullen worden uitgezet door Hirsch Ballin.

Trouwens, waar hebben we het over. 20 personen per maand, volgens Verdonk in het debat. Inclusief de gezinnen met kinderen, waar geen discussie meer over is. Stel dat het nog een half jaar duurt voordat het generaal pardon er daadwerkelijk is, dan gaat het om enkele tientallen gevallen. Echt massaal hoor.
pi_44458954
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb het AD hier voor me liggen... Op de voorkant de kop "Asieladvocaten slaan toe" met de subkop "Angst Verdonk waarheid: massaal processen om vluchtelingen te behouden".

Op pagina 2 en 3 een groot vervolgartikel hierover. Heel kort ergens weggestopt in een klein alineaatje staat dan vervolgens dat het hier gaat om precies de personen waar de motie van PvdA c.s. voor bedoeld was en die waarschijnlijk sowieso niet zullen worden uitgezet door Hirsch Ballin.

Trouwens, waar hebben we het over. 20 personen per maand, volgens Verdonk in het debat. Inclusief de gezinnen met kinderen, waar geen discussie meer over is. Stel dat het nog een half jaar duurt voordat het generaal pardon er daadwerkelijk is, dan gaat het om enkele tientallen gevallen. Echt massaal hoor.
Precies, vandaar dat ik zeg: dieptrieste berichtgeving.Pure onnozele en bijna kwaadaardige stemmingmakerij.

Maar ja, de media is nou eenmaal zo links
pi_44462500

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 15-12-2006 19:10:56 (Herhaaldelijke topic-spam.) ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:33:26 #17
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44462838
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef dVTB het volgende:
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen
Waarom weet dan niemand om hoeveel personen het precies gaat?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44463032
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:33 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom Verdonk precies wist wie er onder de verschillende groepen vallen als het om uitzetten gaat, maar niet als het om het laten blijven gaat?
pi_44463050
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:01 schreef Kozzmic het volgende:
Het gaat hier volgens mij gewoon om de personen waar de opschorting en het eventueel toekomstig generaal pardon voor is bedoeld. Dus wat bedoel je met 'waar Verdonk al voor waarschuwde' en 'het begint al'?
Dat is niet zo moeilijk: merendeel van de personen die onder een gedrocht als een Generaal Pardon zullen vallen zijn meerdere malen afgewezen; zouden allang vertrokken moeten zijn.

Meneertje Bos wil nu een bonus geven op hun racalcitrante gedrag.

De obscure advocatuur ruikt het meevallertje.
pi_44463054
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:33 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Afgebakend betekent toch niet dat je precies weet om hoeveel het gaat?
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:43:47 #21
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44463143
Hulde voor deze advocaten die hiermee aantonen waarom dat Generaal Pardon er niet moet komen!
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_44463161
Natuurlijk zal het niet bij die 26000 mensen blijven. Het asielbeleid moet streng zijn en dat is de laatste jaren gelukkig ook gebeurd. Als er geschipperd gaat worden dan is het hek van de dam. Bos en cs. worden bedankt. Het zal me niet verbazen als die 26000 asielzoekers een veelvoud blijkt te zijn. Gelukkig zorgen ze wel voor werkgelegenheid, ons gerechtelijk apparaat zal mensen en tijd te kort komen om alles adequaat af te handelen. Is dit wat Bos onder werk scheppen bedoeld ?
Een voordeel is er wel. Over pakweg 3 jaar hebben we weer een regering met CDA-VVD met een overweldigende meerderheid.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_44463241
Jeemig wat een onkunde Molluck en Pedroso. Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?

Leg anders eens uit op welke feiten jullie oprispingen zijn gebaseerd.
pi_44463329
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?
Ik ben er bang voor

Simelweg gaat het om de mensen die vallen onder het project terugkeer. Als Verdonk geen idee heeft hoeveel mensen hieronder vallen dan zegt dat meer over de administratieve vaardigheden van de instanties waar zij verantwoordelijk voor was dan over iemand anders.
pi_44463536
Bos had het over onomkeerbare besluiten maar alle gerechtelijke beslissingen tot uitzetting uit het verleden , moeten als het aan hem ligt omkeerbaar zijn.

Sick !
pi_44463546
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:59 schreef Boosoog het volgende:
Bos had het over onomkeerbare besluiten maar alle gerechtelijke beslissingen tot uitzetting uit het verleden , moeten als het aan hem ligt omkeerbaar zijn.

Sick !
pi_44463921
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Het feit dat het demisionaire kabinet geen onomkeerbare beslissingen mocht nemen.. En er nu een situatie is ontstaan waarbij reeds uitgezette asielzoekers opnieuw protest kunnen aantekenen tegen hun uitzetting, onder het mom, gelijke monniken, gelijke kappen.

Snap je het nog?
Big dick.
pi_44464110
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:15 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Het feit dat het demisionaire kabinet geen onomkeerbare beslissingen mocht nemen.. En er nu een situatie is ontstaan waarbij reeds uitgezette asielzoekers opnieuw protest kunnen aantekenen tegen hun uitzetting, onder het mom, gelijke monniken, gelijke kappen.

Snap je het nog?
Nee, ik snap er niks van. Er is sprake van opschorting. Dat is altijd omkeerbaar.
pi_44464192
Ze maken gebruik van hun rechten! De schoften! Uitzetten zeg ik je, alleen al daarvoor.
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:31:54 #30
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44464320
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
Jeemig wat een onkunde Molluck en Pedroso. Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?

Leg anders eens uit op welke feiten jullie oprispingen zijn gebaseerd.
Haha, mijn uitspraak was wel een beetje kort door de bocht, maar het is wel waar wat ik zeg. Verdonk houdt vol dat het onuitvoerbaar is omdat je dan al die mensen die al wel uitgezet zijn tegen je krijgt en de oppositie spreekt dat tegen. Ziehier wie er gelijk heeft, dat Pardon is er nog niet eens en Verdonks waarschuwing komt al uit...
pi_44464494
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:31 schreef Molluck het volgende:

Verdonk houdt vol dat het onuitvoerbaar is omdat je dan al die mensen die al wel uitgezet zijn tegen je krijgt en de oppositie spreekt dat tegen. Ziehier wie er gelijk heeft, dat Pardon is er nog niet eens en Verdonks waarschuwing komt al uit...
verdonk waarschuwt dus 'dat je al eerder uitgezette mensen tegen je krijgt ..."

wat heeft dat in godnsaam te maken met rechtzaken die eventueel aangespand kunnen worden als het kabinet besluit mensen buiten de genoemde groep (gezinnen met kinderen) in de tussentijd wél uit te gaan zetten, omdat die mensen menen op dezelfde rechten als uitgeprocedeerde asielzeoekers mét kinderen te kunnen rekenen?

of maakt dát je niet zo veel uit, het gaat erom dat je vooral wil denken 'dat Verdonk gelijk heeft' ..
dan heb je toch helemal geen nieuwsberichten darvoor meer nodig, een hele goedgemeente gelooft Verdonk op dr woord, die geloven bv ook at verdonk de afgelopen vier jaar goed werk gedaan hebben én geloven dat er nu nog steeds 200.000 uitgeprocedeerde asielzoekers in nederland verblijven ...

Rare jongens, die mensen die Verdonk nog op dr woord geloven...
zefs Nawijn lijkt me een stukken effectievere minister van asielbeleid geweest te zijn: die heeft meet tot stand gebracht dan Verdonk (als je het kapotmaken van de VVD dan eventjes niet meetelt)
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:53:02 #32
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44464839
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:39 schreef KroJo het volgende:

[..]

verdonk waarschuwt dus 'dat je al eerder uitgezette mensen tegen je krijgt ..."

wat heeft dat in godnsaam te maken met rechtzaken die eventueel aangespand kunnen worden als het kabinet besluit mensen buiten de genoemde groep (gezinnen met kinderen) in de tussentijd wél uit te gaan zetten, omdat die mensen menen op dezelfde rechten als uitgeprocedeerde asielzeoekers mét kinderen te kunnen rekenen?

of maakt dát je niet zo veel uit, het gaat erom dat je vooral wil denken 'dat Verdonk gelijk heeft' ..
dan heb je toch helemal geen nieuwsberichten darvoor meer nodig, een hele goedgemeente gelooft Verdonk op dr woord, die geloven bv ook at verdonk de afgelopen vier jaar goed werk gedaan hebben én geloven dat er nu nog steeds 200.000 uitgeprocedeerde asielzoekers in nederland verblijven ...

Rare jongens, die mensen die Verdonk nog op dr woord geloven...
zefs Nawijn lijkt me een stukken effectievere minister van asielbeleid geweest te zijn: die heeft meet tot stand gebracht dan Verdonk (als je het kapotmaken van de VVD dan eventjes niet meetelt)
Ga nou niet zo zitten te mierenneuken op wat ik zeg. Wat je ook aan het asielbeleid verandert, tenzij je iedereen toelaat zonder arbeidskwaliteiten of maar enig besef van taal en cultuur (iets waar jij zelf ook niet op zit te wachten lijkt me?) krijg je altijd ongelijke behandeling en dan kun je nog zoveel op Verdonk gaan zitten zeiken als jij wilt, maar dat daarover rechtzaken zullen worden aangespannen is nu eenmaal een feit.
pi_44467993
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:53 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ga nou niet zo zitten te mierenneuken op wat ik zeg. Wat je ook aan het asielbeleid verandert, tenzij je iedereen toelaat zonder arbeidskwaliteiten of maar enig besef van taal en cultuur (iets waar jij zelf ook niet op zit te wachten lijkt me?) krijg je altijd ongelijke behandeling en dan kun je nog zoveel op Verdonk gaan zitten zeiken als jij wilt, maar dat daarover rechtzaken zullen worden aangespannen is nu eenmaal een feit.
Nou en. Met rechtszaken is toch niks mis?
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:51:56 #34
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44468066
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee idd, als we er 100 per week bijkrijgen kunnen we mooi wat Melkertbanen in de juridische sector bijplannen...
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:00:16 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44468302
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:44 schreef Pedroso het volgende:
Natuurlijk zal het niet bij die 26000 mensen blijven. Het asielbeleid moet streng zijn en dat is de laatste jaren gelukkig ook gebeurd. Als er geschipperd gaat worden dan is het hek van de dam.
Nee hoor, de mensen die er niet toe behoren vallen onder de nieuwe, uitstekend werkende, asielwet van 2001. Hebben dus verder geen poot om op te staan. Niks hek van de dam dus.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:01:25 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44468327
Verdonk 'waarschuwt' voor 200.000 vluchtelingen die ons land binnenkomen, en vervolgens zijn er een paar honderd aangekondige rechtszaken om uitzetting te voorkomen.

Het begint al, op eenzelfde manier de holocaust begint met een in elkaar geslagen Jood.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44468333
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:51 schreef Molluck het volgende:

[..]

Nee idd, als we er 100 per week bijkrijgen kunnen we mooi wat Melkertbanen in de juridische sector bijplannen...
Een rechtszaak betent toch niet dat mensen dat winnen, bovendien betekent het niet dat er mensen buiten de afgebakende groep bijkomen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:08:43 #38
163566 Penispost
jongeheer van peterpost
pi_44468549
Dat dacht ik al, asielzoekers is big business voor de advocaten.
Geen wonder dat ze al zo lang bezig zijn, de advocaten verdienen aan elke vertragingstacktiek.
Ik geeft het toe, ik ben een eikel.
pi_44468725
Jezus, ik zag de topic titel en dacht dat de eerste roeiboten met Afrikanen al in Noordwijk gesignaleerd waren. [Zou wat zijn trouwens, eerst lieten we ze hierheen roeien onder dwang en nu zouden ze dan vrijwillig in de boot stappen. Geschiedenis is ironisch].

Hirsch Ballin is zeer bewust wat vaag gebleven in zijn omschrijving omdat hij nog zoekt naar een uitwerking van de motie. Er zijn meerdere mogelijkheden en ongetwijfeld zoekt het ministerie nu naar een vorm die de minste 'aanzuigende' en precedentvormende werking heeft. De kamer wist bij het debat ook wel dat de groep wat wazig omschreven was in de regeringsbrief, maar PVDA, D66 en GL hadden al afgesproken daar geen punt van te maken. Ze gunnen hem zijn ruimte nu in het vertrouwen dat de intentie van de kamer uitgevoerd wordt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:24:29 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44470576
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:49 schreef SCH het volgende:
Daar is niets mis mee? Die mensen gaan het aanvechten omdat ze door die opschorting en dat General Pardon valse hoop hebben gekregen.

Dit terwijl ze straks gewoon toch het land uitgestuurd kunnen worden omdat er een wet ligt die nog steeds van kracht is en dus uitgevoerd dient te worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44471637
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee? Die mensen gaan het aanvechten omdat ze door die opschorting en dat General Pardon valse hoop hebben gekregen.
Nee hoor, niks vals.
quote:
Dit terwijl ze straks gewoon toch het land uitgestuurd kunnen worden omdat er een wet ligt die nog steeds van kracht is en dus uitgevoerd dient te worden.
Het volgende kabinet gaat een GP regelen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:10:11 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44471838
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, niks vals.
En als er dan geen GP komt....
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
Het volgende kabinet gaat een GP regelen.
Eerst zien dan geloven en het zou geen wijze keuze zijn om dit te gaan regelen op de manier zal als dit nu is opgedrongen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44472114
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En als er dan geen GP komt....
[..]

Eerst zien dan geloven en het zou geen wijze keuze zijn om dit te gaan regelen op de manier zal als dit nu is opgedrongen.
Het is niet opgedrongen, het is democratisch bepaald en ja, dat GP komt er, zeker als deze coalitie met de CU er komt. Het CU gaat echt niet in een regering zitten zonder dat het GP goed geregeld is, voor de achterban van de CU is het een veel belangijker punt dan voor de PvdA.

Deze opschorting is daar een voorbode op en er is geen weg meer terug. Dit gaat ook helemaal goed komen met Hirsch Ballin, die gaat geen rare grappen uithalen zoals Verdonk. Alle vertrouwen in
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:22:15 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44472210
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
Deze opschorting is daar een voorbode op en er is geen weg meer terug.
Dus jij zit dit GP als een ingeslagen weg waar geen weg meer terug is. Maar volgens mij moet er nog steeds een wet aangepast worden en dat heeft veel meer voeten in de aarde.

Daarnaast zal dit een geweldig aanzuigende werking hebben op andere gelukszoekers die hun heil in Nederland gaan zoeken. Maar schinbaar is dat wat de linkse partijen willen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:25:44 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44472300
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:22 schreef Martijn_77 het volgende:

Daarnaast zal dit een geweldig aanzuigende werking hebben op andere gelukszoekers die hun heil in Nederland gaan zoeken. Maar schinbaar is dat wat de linkse partijen willen
Wat een onzin. Het GP geldt voor mensen die hier voor 2001 gekomen zijn. Er verandert niets aan de huidige normen voor toelating. Het xenofobie gehalte hier op Fok groeit met het uur, volgens mij.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44472324
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus jij zit dit GP als een ingeslagen weg waar geen weg meer terug is. Maar volgens mij moet er nog steeds een wet aangepast worden en dat heeft veel meer voeten in de aarde.
Dat is in dit geval niet zo ingewikkeld en kan vrij eenvoudig in de formatie worden geregeld.
quote:
Oh, op wie heeft het dan een aanzuigende werking? Je weet toch wel dat het om mensen van voor 2001 gaat die vanaf dan aaneensluitend in Nederland moeten hebben verbleven. Of is dat je ontgaan?
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:38:38 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44472634
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:26 schreef SCH het volgende:
Oh, op wie heeft het dan een aanzuigende werking? Je weet toch wel dat het om mensen van voor 2001 gaat die vanaf dan aaneensluitend in Nederland moeten hebben verbleven. Of is dat je ontgaan?
Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:40:19 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44472687
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44472693
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Oh jezus, je vergelijkt het met Spanje?
pi_44472703
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningen
Hallo, woont Rita hier???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')