abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44411536
quote:
Icoon Politiek De VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie zal waarschijnlijk niet aftreden na de motie van afkeuring. Ook de andere VVD-ministers blijven aan. Het CDA heeft de VVD-ministers verzocht aan te blijven in het landsbelang. Wel zal het kabinet de Tweede Kamer tegemoet komen, omdat het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers stopgezet zal worden. De VVD-ministers distantiëren zich openlijk van dit standpunt. Dat blijkt uit een 'betrouwbare bron' in het televisieprogramma NOVA.

De VVD-ministers willen eigenlijk aftreden, maar ze blijven aan omdat premier Jan Peter Balkenende dat graag wil. Het zal een stuk lastiger voor hem zijn om het demissionaire kabinet te besturen zonder deze ministers. Dit standpunt is nog niet officieel. Het kabinet heeft al een standpunt ingenomen, maar de brief zal pas morgenochtend om half tien openbaar gemaakt worden.

Een ander gerucht stelt dat Verdonk een deel van haar departement zal afstaan aan CDA-minister van Justitie Ernst Hirsch-Ballin. Die zal dan ervoor zorgen dat er geen uitgeprocedeerde asielzoekers uitgezet worden. In die zin is Verdonk daar dan niet meer verantwoordelijk voor.
Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijn

wel goed dat het generaal pardon doorgevoerd word
pi_44411620
rita
pi_44411696
In een dergelijke OP is een bron toch geen overbodige luxe.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44411720
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijn

wel goed dat het generaal pardon doorgevoerd word
Een generaal pardon uitvoeren zal Verdonk niet doen. Stoppen met uitzettingen is wat anders, dan kan het volgende kabinet bepalen of er wel of geen pardon komt.
pi_44411754
Is cda tegenwoordig een afdeling van vvd? Only under JP
pi_44411766
Ik heb het probleem nooit zo begrepen.

Immers uitgeprocdeerd = uigeprocedeerd en Rita Verdonk voert gewoon de (PVDA) wet uit. Moet je dan maar helemaal geen asielbeleid hebben en de hele wereldbevolking in Nederland laten huisvesten?

Alleen om die reden vind ik zelf persoonlijk rechtvaardig dat Rita aanblijft.
Het eerste probleem voor ons allemaal,
mannen en vrouwen, is niet leren,
maar afleren.
  woensdag 13 december 2006 @ 23:37:35 #7
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_44411795
Go Rita!
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_44411800
echt belachelijk dat dat mens de arrogantie heeft om gewoon te blijven zitten. en helemaal absurd dat er nog mensen zijn (hier of elders) die dat toejuichen. Echt om niet goed van te worden.
pi_44411813
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
pi_44411825
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef WeirdMicky het volgende:
In een dergelijke OP is een bron toch geen overbodige luxe.
'Verdonk blijft aan als minister'
pi_44411878
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:37 schreef dystopian het volgende:
echt belachelijk dat dat mens de arrogantie heeft om gewoon te blijven zitten. en helemaal absurd dat er nog mensen zijn (hier of elders) die dat toejuichen. Echt om niet goed van te worden.
Belachelijke uitspraak van jouw kant die gebrekkig inzicht in onze democratie vertoont. Het was geen motie van wantrouwen, maar een motie van afkeuring. Dat is niet persoonsgericht, dus kan ze met verandering van beleid alsnog blijven. Zo moeilijk is dat niet, alhoewel...voor jou wel.
pi_44411951
Mooie overwinning voor de asielzoekers dit
pi_44412000
die motie van 'afkeuring' is puur zo geformuleerd door dat VVD gespuis dat dreigt met allemaal opstappen. er is zeer DUIDELIJK aangegeven door de politiek dat men verdonk niet meer wil. dan moet ze dat gewoon accepteren, en dan moeten mensen als jij niet met zo'n slap excuus komen van 'ja maar het is maar een motie van afkeuring, niet wantrouwen, dus ze kan gewoon blijven zitten heur!'.
pi_44412055
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:42 schreef SCH het volgende:
Mooie overwinning voor de asielzoekers dit
Het gaat om uitgeprocedeerden. Als het echte vluchtelingen waren, had ik met je mee gejuicht. Waarom juich je het toe dat gelukzoekers, manipulators, leugenaars beloond worden?

Het (PVDA) asielbeleid van Cohen is wel ten einde nu.
Het eerste probleem voor ons allemaal,
mannen en vrouwen, is niet leren,
maar afleren.
pi_44412124
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.
pi_44412163
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.
pi_44412185
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?
  woensdag 13 december 2006 @ 23:53:07 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_44412197
Balkenende legt om middernacht een verklaring af in de kamer...
pi_44412211
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zou je opschorten van bestaand beleid als nieuw beleid zien dan?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44412216
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:36 schreef Selexyz het volgende:
Ik heb het probleem nooit zo begrepen.

Immers uitgeprocdeerd = uigeprocedeerd en Rita Verdonk voert gewoon de (PVDA) wet uit. Moet je dan maar helemaal geen asielbeleid hebben en de hele wereldbevolking in Nederland laten huisvesten?

Alleen om die reden vind ik zelf persoonlijk rechtvaardig dat Rita aanblijft.
Het gaat juist om mensen die onder de oude regeling vallen. Dus de wet die gold voor de Vreemdelingenwet van Cohen.

Wel even opletten als je mee wilt praten!
pi_44412234
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?
Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?
pi_44412255
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:54 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?
Is het te moeilijk voor je? Er is geen nieuw beleid.

Er is sprake van opschorting van uitzetting in afwachting van nieuw beleid.
pi_44412312
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:

[..]

Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
Uh, als de uitslag is zoals ik hier lees dan is het tegendeel waar. Dan is de motie de facto aangenomen en heeft de minister haar portefeuille verloren.

Dat het niet sjiek is van Verdonk om dan te blijven zitten is verder niet zo relevant. Een enigszins vergelijkbare situatie deed zich voor bij Van Thijn / Hirsch Ballin. Al demissionair en een motie die ze dwong om een specifiek beleidsterrein niet meer te behandelen. Zij (vooral Ballin) concludeerden daaruit dat ze dan af moesten treden. Verdonk doet het omgekeerde; zij weigert en raakt vervolgens haar beleidsterrein kwijt. In beide gevallen won de parlementaire democratie. De poppetjes zijn niet van belang, de verantwoordelijkheden wel.

Ik neem aan dat Hirsch Ballin de kamermeerderheid wel zal respecteren.

P.S. Dit alles onder voorbehoud dat jullie posts over de plannen correct zijn. Ik heb niet meer dan een live link met de tweede kamer en daar hoor je niets.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44412365
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het te moeilijk voor je? Er is geen nieuw beleid.

Er is sprake van opschorting van uitzetting in afwachting van nieuw beleid.
Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.
pi_44412441
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:59 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.
Dat klopt, als het is zoals gedacht dan is dit geweldig nieuws voor de betreffende groep!
pi_44412567
Hoe kenmerkend! Verdonk geeft nog liever haar taken op dan dat ze toegeeft.
  donderdag 14 december 2006 @ 00:10:36 #27
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44412674
Weer hetze rondom verdonk?

Die hele circus in de politiek tegenwoordig he. Zien jullie het als iets positiefs of negatief?
If I had a Hammer...
pi_44412767
Zo, hebben we dat ook weer gehad
  donderdag 14 december 2006 @ 00:16:49 #29
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_44412838
Prima compromis. Vakwerk van de premier.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 14 december 2006 @ 00:28:51 #30
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44413138
Nou, daar zijn de uitgeprocedeerde asielzoekers mooi mee geholpen zeg! Nu nog even een paar maanden wachten op een nieuw kabinet dan wel een nieuwe verkiezing + informatie/formatie voordat ze uit hun 'schrijnende, onmenselijke en ondraaglijke onzekerheid' verlost worden.
Life is what you make it.
  donderdag 14 december 2006 @ 00:32:06 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44413219
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Hier heft JP het idd goed gedaan.
pi_44413323
Wilders: "Een zwarte dag voor de Nederlandse politiek"
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44413532
quote:

Jeugdzaken.

Arme jeugd. Pas maar op dat jullie niet allemaal uitgezet worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44413569
quote:
Nou nou, dat is wel erg overdreven.

Het is eigenlijk verre van dat. Een premier die eigenlijk precies 24 uur geleden zegt dat die motie niet KAN worden uitgevoerd, dat het juridisch niet haalbaar is, dat het onmogelijk is en woorden van nog verdergaande strekking zegt een etmaal later het tegenovergestelde: het KAN ineens wel en de bezwaren zijn weg. Ik weet wel hoe dat genoemd zou worden als Wouter BOs een dergelijke slag had gemaakt

Het CDA kleeft zo aan de macht. Gelukkig maar, in dit geval pakt het gunstig uit voor de asielzoekers en daar is het om te doen. Die hele JP en vooral Rita zijn volstrekt oninteressant, het gaat om die grote groep mensen die nu mag blijven!!!
pi_44413591
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:36 schreef mcyodogg het volgende:
Wilders: "Een zwarte dag voor de Nederlandse politiek"
Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit is

Ik kan denk ik niet slapen van blijdschap zo. Wat een gerechtigheid dit. Eindelijk na 10 jaar een Generaal Pardon
  donderdag 14 december 2006 @ 00:53:32 #36
68638 Zwansen
pi_44413705
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit is

Ik kan denk ik niet slapen van blijdschap zo. Wat een gerechtigheid dit. Eindelijk na 10 jaar een Generaal Pardon
Er komt toch geen GP?

Toch alleen in bepaalde gevallen als daar een humanitaire reden voor is?
pi_44413737
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Er komt toch geen GP?

Toch alleen in bepaalde gevallen als daar een humanitaire reden voor is?
Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.

En dit zal om vrijwel de hele groep gaan.
pi_44413796
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
Eensch is.
Bovendien is het collectief van de VVD, dat een aantal weken geleden gewraakt is, nu duidelijk zichtbaar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 14 december 2006 @ 00:59:50 #39
68638 Zwansen
pi_44413821
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.

En dit zal om vrijwel de hele groep gaan.
Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:00:04 #40
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44413826
Van een Generaal pardon is eigenlijk nooit sprake geweest omdat de indieners van de ondoordacht motie zelf al uitsloten dat mensen die oorlogsmisdaden op hun naam hadden staan uitgesloten zouden worden. Dat kan je alleen beoordelen door alle zaken (voor de tienduizendste keer) individueel te beoordelen. Het gaat dus om een pardon.
pi_44413871
Jammer jammer jammer, bijna de hele VVD weg, nu niet eens verdonk.
Ze beloven wel, maar voeren niet uit.... rubberruggen......
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 14 december 2006 @ 01:02:29 #42
68638 Zwansen
pi_44413881
En toch ben ik benieuwd wat dit voor consequenties zal hebben voor het aantal nieuwe asielzoekers dat de komende jaren naar Nederland komt. Ik hou mijn hart vast.
pi_44413915
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.
Dat moet morgen uit het debat nog blijken maar het zal om de meeste gevallen gaan, indien niet dan gaat de kamer echt niet akkoord en het CDA wil het spel niet nog een keer op de wagen hebben. Hier redden Bos en Hirsch Ballin zich verder wel uit. Met Hirsch Ballin valt namelijk WEL te praten.
pi_44413933
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:02 schreef Zwansen het volgende:
En toch ben ik benieuwd wat dit voor consequenties zal hebben voor het aantal nieuwe asielzoekers dat de komende jaren naar Nederland komt. Ik hou mijn hart vast.
Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?

Geen enkele natuurlijk. Het heeft niks met de huidige wetgeving te maken.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:07:51 #45
68638 Zwansen
pi_44413988
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?

Geen enkele natuurlijk. Het heeft niks met de huidige wetgeving te maken.
Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.
pi_44414048
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.
Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:38:40 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44414421
Zo'n generaal pardon geldt voor een hele specifieke groep mensen, namelijk die mensen die het presteren om lang genoeg in Nederland te blijven en elke gerechterlijke beslissing die ze niet bevalt naast zich neer te leggen. iedereen die, als het GP doorgaat, wat nog lang niet zeker is, naar Nederland komt en hetzelfde doet moet op basis van de rechtszekerheid en rechtsgelijkheid ook toegelaten worden. Het is dus redelijk naief te denken dat het hier over slechts een deel van de 26000 gaat.
pi_44414580
Dat wordt leuk als Ijzeren Rita straks Minister van Onderwijs wordt.... Studiefinanciering? Je gaat maar werken!
pi_44414609
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:38 schreef Schanulleke het volgende:
Zo'n generaal pardon geldt voor een hele specifieke groep mensen, namelijk die mensen die het presteren om lang genoeg in Nederland te blijven en elke gerechterlijke beslissing die ze niet bevalt naast zich neer te leggen. iedereen die, als het GP doorgaat, wat nog lang niet zeker is, naar Nederland komt en hetzelfde doet moet op basis van de rechtszekerheid en rechtsgelijkheid ook toegelaten worden. Het is dus redelijk naief te denken dat het hier over slechts een deel van de 26000 gaat.
Ik voorzie ook weer wachtrijen bij het gerechtelijk apparaat.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44414659
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.
Mensen van voor 2001 zijn juist de mensen die lang geprocedeerd hebben. Sterker nog: ze zijn uitgeprocedeerd, dus mogen hier eigenlijk niet zijn. Lang procederen wordt door deze maatregel weer aantrekkelijk. Binnenkort komt er weer een nieuwe asielwet aan. Iedereen voor 2006 kan dan in 2012 weer een generaal pardon verwachten. Als ze maar doorprocederen.

Bovendien zal dit een aanzuigende werking hebben op gelukszoekers. Ik denk dat Spanje dat wel aangetoond heeft met het legaliseren van 900 000 mensen. Spanje heeft de EU gesmeekt om te helpen met de toestroom van Afrikanen op de Canarische Eilanden.

Naast het feit dat dit ontzettend lullig is voor mensen die wél naar huis zijn gegaan. Ik hoop dat ze terugkomen om alsnog gebruik te maken van dit generaal pardon. Ze hebben er recht op. (En hier is ook die '200.000' op gebaseerd. Dat cijfer is onzinnig, omdat niet te verwachten is hoeveel mensen terug zullen keren. Dat kunnen 0 asielzoekers zijn, maar ook duizenden).

[ Bericht 8% gewijzigd door Athlon_2o0o op 14-12-2006 02:48:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')