Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijnquote:Icoon Politiek De VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie zal waarschijnlijk niet aftreden na de motie van afkeuring. Ook de andere VVD-ministers blijven aan. Het CDA heeft de VVD-ministers verzocht aan te blijven in het landsbelang. Wel zal het kabinet de Tweede Kamer tegemoet komen, omdat het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers stopgezet zal worden. De VVD-ministers distantiëren zich openlijk van dit standpunt. Dat blijkt uit een 'betrouwbare bron' in het televisieprogramma NOVA.
De VVD-ministers willen eigenlijk aftreden, maar ze blijven aan omdat premier Jan Peter Balkenende dat graag wil. Het zal een stuk lastiger voor hem zijn om het demissionaire kabinet te besturen zonder deze ministers. Dit standpunt is nog niet officieel. Het kabinet heeft al een standpunt ingenomen, maar de brief zal pas morgenochtend om half tien openbaar gemaakt worden.
Een ander gerucht stelt dat Verdonk een deel van haar departement zal afstaan aan CDA-minister van Justitie Ernst Hirsch-Ballin. Die zal dan ervoor zorgen dat er geen uitgeprocedeerde asielzoekers uitgezet worden. In die zin is Verdonk daar dan niet meer verantwoordelijk voor.
Een generaal pardon uitvoeren zal Verdonk niet doen. Stoppen met uitzettingen is wat anders, dan kan het volgende kabinet bepalen of er wel of geen pardon komt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijn![]()
wel goed dat het generaal pardon doorgevoerd word![]()
'Verdonk blijft aan als minister'quote:Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef WeirdMicky het volgende:
In een dergelijke OP is een bron toch geen overbodige luxe.
Belachelijke uitspraak van jouw kant die gebrekkig inzicht in onze democratie vertoont. Het was geen motie van wantrouwen, maar een motie van afkeuring. Dat is niet persoonsgericht, dus kan ze met verandering van beleid alsnog blijven. Zo moeilijk is dat niet, alhoewel...voor jou wel.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:37 schreef dystopian het volgende:
echt belachelijk dat dat mens de arrogantie heeft om gewoon te blijven zitten. en helemaal absurd dat er nog mensen zijn (hier of elders) die dat toejuichen. Echt om niet goed van te worden.
Het gaat om uitgeprocedeerden. Als het echte vluchtelingen waren, had ik met je mee gejuicht. Waarom juich je het toe dat gelukzoekers, manipulators, leugenaars beloond worden?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:42 schreef SCH het volgende:
Mooie overwinning voor de asielzoekers dit
Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.
Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.
Zou je opschorten van bestaand beleid als nieuw beleid zien dan?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.
Het gaat juist om mensen die onder de oude regeling vallen. Dus de wet die gold voor de Vreemdelingenwet van Cohen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:36 schreef Selexyz het volgende:
Ik heb het probleem nooit zo begrepen.
Immers uitgeprocdeerd = uigeprocedeerd en Rita Verdonk voert gewoon de (PVDA) wet uit. Moet je dan maar helemaal geen asielbeleid hebben en de hele wereldbevolking in Nederland laten huisvesten?
Alleen om die reden vind ik zelf persoonlijk rechtvaardig dat Rita aanblijft.
Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?
Is het te moeilijk voor je?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?
Uh, als de uitslag is zoals ik hier lees dan is het tegendeel waar. Dan is de motie de facto aangenomen en heeft de minister haar portefeuille verloren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Is het te moeilijk voor je?Er is geen nieuw beleid.
Er is sprake van opschorting van uitzetting in afwachting van nieuw beleid.
Dat klopt, als het is zoals gedacht dan is dit geweldig nieuws voor de betreffende groep!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:59 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.
Hier heft JP het idd goed gedaan.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Prima compromis. Vakwerk van de premier.
quote:Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Nou nou, dat is wel erg overdreven.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit isquote:Op donderdag 14 december 2006 00:36 schreef mcyodogg het volgende:
Wilders: "Een zwarte dag voor de Nederlandse politiek"
Er komt toch geen GP?quote:Op donderdag 14 december 2006 00:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit is
Ik kan denk ik niet slapen van blijdschap zo. Wat een gerechtigheid dit. Eindelijk na 10 jaar een Generaal Pardon![]()
Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er komt toch geen GP?
Toch alleen in bepaalde gevallen als daar een humanitaire reden voor is?
Eensch is.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.
En dit zal om vrijwel de hele groep gaan.
Dat moet morgen uit het debat nog blijken maar het zal om de meeste gevallen gaan, indien niet dan gaat de kamer echt niet akkoord en het CDA wil het spel niet nog een keer op de wagen hebben. Hier redden Bos en Hirsch Ballin zich verder wel uit. Met Hirsch Ballin valt namelijk WEL te praten.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.
Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?quote:Op donderdag 14 december 2006 01:02 schreef Zwansen het volgende:
En toch ben ik benieuwd wat dit voor consequenties zal hebben voor het aantal nieuwe asielzoekers dat de komende jaren naar Nederland komt. Ik hou mijn hart vast.
Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?
Geen enkele natuurlijk. Het heeft niks met de huidige wetgeving te maken.
Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.
Ik voorzie ook weer wachtrijen bij het gerechtelijk apparaat.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:38 schreef Schanulleke het volgende:
Zo'n generaal pardon geldt voor een hele specifieke groep mensen, namelijk die mensen die het presteren om lang genoeg in Nederland te blijven en elke gerechterlijke beslissing die ze niet bevalt naast zich neer te leggen. iedereen die, als het GP doorgaat, wat nog lang niet zeker is, naar Nederland komt en hetzelfde doet moet op basis van de rechtszekerheid en rechtsgelijkheid ook toegelaten worden. Het is dus redelijk naief te denken dat het hier over slechts een deel van de 26000 gaat.
Mensen van voor 2001 zijn juist de mensen die lang geprocedeerd hebben. Sterker nog: ze zijn uitgeprocedeerd, dus mogen hier eigenlijk niet zijn. Lang procederen wordt door deze maatregel weer aantrekkelijk. Binnenkort komt er weer een nieuwe asielwet aan. Iedereen voor 2006 kan dan in 2012 weer een generaal pardon verwachten. Als ze maar doorprocederen.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |