abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44411536
quote:
Icoon Politiek De VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie zal waarschijnlijk niet aftreden na de motie van afkeuring. Ook de andere VVD-ministers blijven aan. Het CDA heeft de VVD-ministers verzocht aan te blijven in het landsbelang. Wel zal het kabinet de Tweede Kamer tegemoet komen, omdat het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers stopgezet zal worden. De VVD-ministers distantiëren zich openlijk van dit standpunt. Dat blijkt uit een 'betrouwbare bron' in het televisieprogramma NOVA.

De VVD-ministers willen eigenlijk aftreden, maar ze blijven aan omdat premier Jan Peter Balkenende dat graag wil. Het zal een stuk lastiger voor hem zijn om het demissionaire kabinet te besturen zonder deze ministers. Dit standpunt is nog niet officieel. Het kabinet heeft al een standpunt ingenomen, maar de brief zal pas morgenochtend om half tien openbaar gemaakt worden.

Een ander gerucht stelt dat Verdonk een deel van haar departement zal afstaan aan CDA-minister van Justitie Ernst Hirsch-Ballin. Die zal dan ervoor zorgen dat er geen uitgeprocedeerde asielzoekers uitgezet worden. In die zin is Verdonk daar dan niet meer verantwoordelijk voor.
Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijn

wel goed dat het generaal pardon doorgevoerd word
pi_44411620
rita
pi_44411696
In een dergelijke OP is een bron toch geen overbodige luxe.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44411720
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijn

wel goed dat het generaal pardon doorgevoerd word
Een generaal pardon uitvoeren zal Verdonk niet doen. Stoppen met uitzettingen is wat anders, dan kan het volgende kabinet bepalen of er wel of geen pardon komt.
pi_44411754
Is cda tegenwoordig een afdeling van vvd? Only under JP
pi_44411766
Ik heb het probleem nooit zo begrepen.

Immers uitgeprocdeerd = uigeprocedeerd en Rita Verdonk voert gewoon de (PVDA) wet uit. Moet je dan maar helemaal geen asielbeleid hebben en de hele wereldbevolking in Nederland laten huisvesten?

Alleen om die reden vind ik zelf persoonlijk rechtvaardig dat Rita aanblijft.
Het eerste probleem voor ons allemaal,
mannen en vrouwen, is niet leren,
maar afleren.
  woensdag 13 december 2006 @ 23:37:35 #7
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_44411795
Go Rita!
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_44411800
echt belachelijk dat dat mens de arrogantie heeft om gewoon te blijven zitten. en helemaal absurd dat er nog mensen zijn (hier of elders) die dat toejuichen. Echt om niet goed van te worden.
pi_44411813
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
pi_44411825
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef WeirdMicky het volgende:
In een dergelijke OP is een bron toch geen overbodige luxe.
'Verdonk blijft aan als minister'
pi_44411878
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:37 schreef dystopian het volgende:
echt belachelijk dat dat mens de arrogantie heeft om gewoon te blijven zitten. en helemaal absurd dat er nog mensen zijn (hier of elders) die dat toejuichen. Echt om niet goed van te worden.
Belachelijke uitspraak van jouw kant die gebrekkig inzicht in onze democratie vertoont. Het was geen motie van wantrouwen, maar een motie van afkeuring. Dat is niet persoonsgericht, dus kan ze met verandering van beleid alsnog blijven. Zo moeilijk is dat niet, alhoewel...voor jou wel.
pi_44411951
Mooie overwinning voor de asielzoekers dit
pi_44412000
die motie van 'afkeuring' is puur zo geformuleerd door dat VVD gespuis dat dreigt met allemaal opstappen. er is zeer DUIDELIJK aangegeven door de politiek dat men verdonk niet meer wil. dan moet ze dat gewoon accepteren, en dan moeten mensen als jij niet met zo'n slap excuus komen van 'ja maar het is maar een motie van afkeuring, niet wantrouwen, dus ze kan gewoon blijven zitten heur!'.
pi_44412055
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:42 schreef SCH het volgende:
Mooie overwinning voor de asielzoekers dit
Het gaat om uitgeprocedeerden. Als het echte vluchtelingen waren, had ik met je mee gejuicht. Waarom juich je het toe dat gelukzoekers, manipulators, leugenaars beloond worden?

Het (PVDA) asielbeleid van Cohen is wel ten einde nu.
Het eerste probleem voor ons allemaal,
mannen en vrouwen, is niet leren,
maar afleren.
pi_44412124
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.
pi_44412163
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.
pi_44412185
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?
  woensdag 13 december 2006 @ 23:53:07 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_44412197
Balkenende legt om middernacht een verklaring af in de kamer...
pi_44412211
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zou je opschorten van bestaand beleid als nieuw beleid zien dan?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44412216
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:36 schreef Selexyz het volgende:
Ik heb het probleem nooit zo begrepen.

Immers uitgeprocdeerd = uigeprocedeerd en Rita Verdonk voert gewoon de (PVDA) wet uit. Moet je dan maar helemaal geen asielbeleid hebben en de hele wereldbevolking in Nederland laten huisvesten?

Alleen om die reden vind ik zelf persoonlijk rechtvaardig dat Rita aanblijft.
Het gaat juist om mensen die onder de oude regeling vallen. Dus de wet die gold voor de Vreemdelingenwet van Cohen.

Wel even opletten als je mee wilt praten!
pi_44412234
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?
Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?
pi_44412255
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:54 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?
Is het te moeilijk voor je? Er is geen nieuw beleid.

Er is sprake van opschorting van uitzetting in afwachting van nieuw beleid.
pi_44412312
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:

[..]

Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
Uh, als de uitslag is zoals ik hier lees dan is het tegendeel waar. Dan is de motie de facto aangenomen en heeft de minister haar portefeuille verloren.

Dat het niet sjiek is van Verdonk om dan te blijven zitten is verder niet zo relevant. Een enigszins vergelijkbare situatie deed zich voor bij Van Thijn / Hirsch Ballin. Al demissionair en een motie die ze dwong om een specifiek beleidsterrein niet meer te behandelen. Zij (vooral Ballin) concludeerden daaruit dat ze dan af moesten treden. Verdonk doet het omgekeerde; zij weigert en raakt vervolgens haar beleidsterrein kwijt. In beide gevallen won de parlementaire democratie. De poppetjes zijn niet van belang, de verantwoordelijkheden wel.

Ik neem aan dat Hirsch Ballin de kamermeerderheid wel zal respecteren.

P.S. Dit alles onder voorbehoud dat jullie posts over de plannen correct zijn. Ik heb niet meer dan een live link met de tweede kamer en daar hoor je niets.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44412365
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het te moeilijk voor je? Er is geen nieuw beleid.

Er is sprake van opschorting van uitzetting in afwachting van nieuw beleid.
Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.
pi_44412441
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:59 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.
Dat klopt, als het is zoals gedacht dan is dit geweldig nieuws voor de betreffende groep!
pi_44412567
Hoe kenmerkend! Verdonk geeft nog liever haar taken op dan dat ze toegeeft.
  donderdag 14 december 2006 @ 00:10:36 #27
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44412674
Weer hetze rondom verdonk?

Die hele circus in de politiek tegenwoordig he. Zien jullie het als iets positiefs of negatief?
If I had a Hammer...
pi_44412767
Zo, hebben we dat ook weer gehad
  donderdag 14 december 2006 @ 00:16:49 #29
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_44412838
Prima compromis. Vakwerk van de premier.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 14 december 2006 @ 00:28:51 #30
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44413138
Nou, daar zijn de uitgeprocedeerde asielzoekers mooi mee geholpen zeg! Nu nog even een paar maanden wachten op een nieuw kabinet dan wel een nieuwe verkiezing + informatie/formatie voordat ze uit hun 'schrijnende, onmenselijke en ondraaglijke onzekerheid' verlost worden.
Life is what you make it.
  donderdag 14 december 2006 @ 00:32:06 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44413219
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Hier heft JP het idd goed gedaan.
pi_44413323
Wilders: "Een zwarte dag voor de Nederlandse politiek"
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44413532
quote:

Jeugdzaken.

Arme jeugd. Pas maar op dat jullie niet allemaal uitgezet worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44413569
quote:
Nou nou, dat is wel erg overdreven.

Het is eigenlijk verre van dat. Een premier die eigenlijk precies 24 uur geleden zegt dat die motie niet KAN worden uitgevoerd, dat het juridisch niet haalbaar is, dat het onmogelijk is en woorden van nog verdergaande strekking zegt een etmaal later het tegenovergestelde: het KAN ineens wel en de bezwaren zijn weg. Ik weet wel hoe dat genoemd zou worden als Wouter BOs een dergelijke slag had gemaakt

Het CDA kleeft zo aan de macht. Gelukkig maar, in dit geval pakt het gunstig uit voor de asielzoekers en daar is het om te doen. Die hele JP en vooral Rita zijn volstrekt oninteressant, het gaat om die grote groep mensen die nu mag blijven!!!
pi_44413591
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:36 schreef mcyodogg het volgende:
Wilders: "Een zwarte dag voor de Nederlandse politiek"
Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit is

Ik kan denk ik niet slapen van blijdschap zo. Wat een gerechtigheid dit. Eindelijk na 10 jaar een Generaal Pardon
  donderdag 14 december 2006 @ 00:53:32 #36
68638 Zwansen
pi_44413705
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit is

Ik kan denk ik niet slapen van blijdschap zo. Wat een gerechtigheid dit. Eindelijk na 10 jaar een Generaal Pardon
Er komt toch geen GP?

Toch alleen in bepaalde gevallen als daar een humanitaire reden voor is?
pi_44413737
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Er komt toch geen GP?

Toch alleen in bepaalde gevallen als daar een humanitaire reden voor is?
Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.

En dit zal om vrijwel de hele groep gaan.
pi_44413796
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
Eensch is.
Bovendien is het collectief van de VVD, dat een aantal weken geleden gewraakt is, nu duidelijk zichtbaar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 14 december 2006 @ 00:59:50 #39
68638 Zwansen
pi_44413821
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.

En dit zal om vrijwel de hele groep gaan.
Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:00:04 #40
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44413826
Van een Generaal pardon is eigenlijk nooit sprake geweest omdat de indieners van de ondoordacht motie zelf al uitsloten dat mensen die oorlogsmisdaden op hun naam hadden staan uitgesloten zouden worden. Dat kan je alleen beoordelen door alle zaken (voor de tienduizendste keer) individueel te beoordelen. Het gaat dus om een pardon.
pi_44413871
Jammer jammer jammer, bijna de hele VVD weg, nu niet eens verdonk.
Ze beloven wel, maar voeren niet uit.... rubberruggen......
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 14 december 2006 @ 01:02:29 #42
68638 Zwansen
pi_44413881
En toch ben ik benieuwd wat dit voor consequenties zal hebben voor het aantal nieuwe asielzoekers dat de komende jaren naar Nederland komt. Ik hou mijn hart vast.
pi_44413915
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.
Dat moet morgen uit het debat nog blijken maar het zal om de meeste gevallen gaan, indien niet dan gaat de kamer echt niet akkoord en het CDA wil het spel niet nog een keer op de wagen hebben. Hier redden Bos en Hirsch Ballin zich verder wel uit. Met Hirsch Ballin valt namelijk WEL te praten.
pi_44413933
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:02 schreef Zwansen het volgende:
En toch ben ik benieuwd wat dit voor consequenties zal hebben voor het aantal nieuwe asielzoekers dat de komende jaren naar Nederland komt. Ik hou mijn hart vast.
Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?

Geen enkele natuurlijk. Het heeft niks met de huidige wetgeving te maken.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:07:51 #45
68638 Zwansen
pi_44413988
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?

Geen enkele natuurlijk. Het heeft niks met de huidige wetgeving te maken.
Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.
pi_44414048
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.
Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:38:40 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44414421
Zo'n generaal pardon geldt voor een hele specifieke groep mensen, namelijk die mensen die het presteren om lang genoeg in Nederland te blijven en elke gerechterlijke beslissing die ze niet bevalt naast zich neer te leggen. iedereen die, als het GP doorgaat, wat nog lang niet zeker is, naar Nederland komt en hetzelfde doet moet op basis van de rechtszekerheid en rechtsgelijkheid ook toegelaten worden. Het is dus redelijk naief te denken dat het hier over slechts een deel van de 26000 gaat.
pi_44414580
Dat wordt leuk als Ijzeren Rita straks Minister van Onderwijs wordt.... Studiefinanciering? Je gaat maar werken!
pi_44414609
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:38 schreef Schanulleke het volgende:
Zo'n generaal pardon geldt voor een hele specifieke groep mensen, namelijk die mensen die het presteren om lang genoeg in Nederland te blijven en elke gerechterlijke beslissing die ze niet bevalt naast zich neer te leggen. iedereen die, als het GP doorgaat, wat nog lang niet zeker is, naar Nederland komt en hetzelfde doet moet op basis van de rechtszekerheid en rechtsgelijkheid ook toegelaten worden. Het is dus redelijk naief te denken dat het hier over slechts een deel van de 26000 gaat.
Ik voorzie ook weer wachtrijen bij het gerechtelijk apparaat.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44414659
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.
Mensen van voor 2001 zijn juist de mensen die lang geprocedeerd hebben. Sterker nog: ze zijn uitgeprocedeerd, dus mogen hier eigenlijk niet zijn. Lang procederen wordt door deze maatregel weer aantrekkelijk. Binnenkort komt er weer een nieuwe asielwet aan. Iedereen voor 2006 kan dan in 2012 weer een generaal pardon verwachten. Als ze maar doorprocederen.

Bovendien zal dit een aanzuigende werking hebben op gelukszoekers. Ik denk dat Spanje dat wel aangetoond heeft met het legaliseren van 900 000 mensen. Spanje heeft de EU gesmeekt om te helpen met de toestroom van Afrikanen op de Canarische Eilanden.

Naast het feit dat dit ontzettend lullig is voor mensen die wél naar huis zijn gegaan. Ik hoop dat ze terugkomen om alsnog gebruik te maken van dit generaal pardon. Ze hebben er recht op. (En hier is ook die '200.000' op gebaseerd. Dat cijfer is onzinnig, omdat niet te verwachten is hoeveel mensen terug zullen keren. Dat kunnen 0 asielzoekers zijn, maar ook duizenden).

[ Bericht 8% gewijzigd door Athlon_2o0o op 14-12-2006 02:48:21 ]
pi_44415582
Mooi dat ze aanblijft en de linkse zeurpieten niet het plezier gunt ook nog eens de totale 'triomf' te claimen. Het is al erg genoeg dat dat absurde pardon er is. Jaja, Nederland is weer tig kansarmen rijker en per saldo dus wederom armer.

Rita

[ Bericht 3% gewijzigd door StefanP op 14-12-2006 04:24:25 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 14 december 2006 @ 04:19:19 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44415625
Toch frapant dat je na zoveel blunders, het vele malen verkeerd voorlichten van de kamer en meerdere keren gewoon schofferen van het kabinet doodleuk blijft zitten. Het lijkt wel een persoonlijke queeste geworden.

Maar goed, the Blob blijft lekker plakken. 't Zal wel knus, warm en gezellig zijn daar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44415876
alweer een generaal pardon voor Verdonk.
wanneer wordt ze nu echt het kabinet uitgezet?

Minister voor Integratie, Jeugdbescherming, Preventie en Reclassering is ze nu.
heeft dat ook met proefverloven te maken?
moet ze zo verantwoording afleggen als er weer een groep gedetineerden aan de wandel gaat.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 14 december 2006 @ 07:40:56 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44415974
-

[ Bericht 54% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 14-12-2006 07:47:23 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 14 december 2006 @ 10:08:19 #55
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44417974
quote:
Op donderdag 14 december 2006 04:19 schreef popolon het volgende:
...meerdere keren gewoon schofferen van het kabinet doodleuk...
Kan je hier een voorbeeld van geven?
  donderdag 14 december 2006 @ 10:09:27 #56
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44417996
Links bedankt Zoals Zalm zei : nu gaan we overspoeld worden met rechtzaken van andere asielzoekers...
  donderdag 14 december 2006 @ 10:10:16 #57
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44418016
quote:
Op donderdag 14 december 2006 07:17 schreef Caesu het volgende:
wanneer wordt ze nu echt het kabinet uitgezet?
Waarom? Omdat de linkse relnichten weer iets vinden wat zei niet vindt?
pi_44418069
quote:
Het CDA heeft de VVD-ministers verzocht aan te blijven in het landsbelang.

het is onderhand 1 grote grap aan het worden. Die Balkenende gaat de geschiedenis in als een lachertje
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_44418074
[quote]Op donderdag 14 december 2006 04:19 schreef popolon het volgende:
Toch frapant dat je na zoveel blunders, het vele malen verkeerd voorlichten van de kamer en meerdere keren gewoon schofferen van het kabinet doodleuk blijft zitten. Het lijkt wel een persoonlijke queeste geworden.

dat is het ook Femke zal nooit opgeven om Verdonk proberen weg te krijgen....let maar op straks met het debat..
rosmalen
  donderdag 14 december 2006 @ 10:14:04 #60
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44418107
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Flashwin het volgende:

[..]

het is onderhand 1 grote grap aan het worden. Die Balkenende gaat de geschiedenis in als een lachertje
De grootste grap vind ik toch echt Femke en Bos.
pi_44418131
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:14 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

De grootste grap vind ik toch echt Femke en Bos.
o
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_44418191
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Flashwin het volgende:

[..]

het is onderhand 1 grote grap aan het worden.
volgens mij ben jij links.....
rosmalen
  donderdag 14 december 2006 @ 10:49:15 #63
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44418883
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:14 schreef Flashwin het volgende:

[..]

o
Jij weer?
pi_44419053
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]
Bovendien zal dit een aanzuigende werking hebben op gelukszoekers. Ik denk dat Spanje dat wel aangetoond heeft met het legaliseren van 900 000 mensen. Spanje heeft de EU gesmeekt om te helpen met de toestroom van Afrikanen op de Canarische Eilanden.
[...]
Dit is toch onzin? Iedereen is het erover eens dat de nieuwe wet goed werkt. Die gelukszoekers vallen onder de nieuwe wet, en dus is het geen probleem. Het gaat alleen om die mensen die in de oude wet vallen, en het is bekend wie dit zijn. Daar zitten er trouwens dus ook een hoop in die nog in de beroepsprocedure zitten (na 10 jaar!). Gewoon schoon schip maken, met een generaal pardon.
  donderdag 14 december 2006 @ 10:59:50 #65
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44419074
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:58 schreef Freudie het volgende:

[..]

Dit is toch onzin? Iedereen is het erover eens dat de nieuwe wet goed werkt. Die gelukszoekers vallen onder de nieuwe wet, en dus is het geen probleem. Het gaat alleen om die mensen die in de oude wet vallen, en het is bekend wie dit zijn. Daar zitten er trouwens dus ook een hoop in die nog in de beroepsprocedure zitten (na 10 jaar!). Gewoon schoon schip maken, met een generaal pardon.
Daarna grenzen potdicht!
pi_44419093
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:59 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Daarna grenzen potdicht!
Nou, gewoon de huidige wet uitvoeren lijkt mij al ruim voldoende...
  donderdag 14 december 2006 @ 11:01:27 #67
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44419112
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:00 schreef Freudie het volgende:

[..]

Nee, die mag een stuk strenger dan. We kunnen geen mensen blijven toelaten.
pi_44419203
Weet je wel wat de toelatingseisen zijn?
pi_44419575
Wat is dit toch eigenlijk een vies politiek spel. Wouter Bos wil zijn verkiezingsnederlaag wegpoetsen, net zoals GroenLinks. Marijnissen hobbelt mee en de VVD wil laten zien dat ze niet zwicht, maar doet dat eigenlijk toch.

Gaat het eigenlijk nog wel om de asielzoekers? Nee dus. Niemand boeit het wat hun lot is blijkbaar. Het enige wat telt: wie wint, wie verliest.

Om te kotsen gewoon
pi_44420625
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef X. het volgende:
Wat is dit toch eigenlijk een vies politiek spel. Wouter Bos wil zijn verkiezingsnederlaag wegpoetsen, net zoals GroenLinks. Marijnissen hobbelt mee en de VVD wil laten zien dat ze niet zwicht, maar doet dat eigenlijk toch.

Gaat het eigenlijk nog wel om de asielzoekers? Nee dus. Niemand boeit het wat hun lot is blijkbaar. Het enige wat telt: wie wint, wie verliest.

Om te kotsen gewoon
Blijkbaar sta jij er zo in.

Het gaat mij wel degelijk om de asielzoekers en Wouter en Femke en Andre en Alexander ook, bij Jan en Marianne weet ik dat niet zeker.
pi_44420749
Als het echt ging om de asielzoekers, dan snap ik het onderscheid tussen de mensen die hier 5 jaar en 1 jaar zijn niet echt. Waarom verdienen de mensen die het langst procederen en weigeren weg te gaan wél een plek hier en de rest niet?
pi_44420841
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Als het echt ging om de asielzoekers, dan snap ik het onderscheid tussen de mensen die hier 5 jaar en 1 jaar zijn niet echt. Waarom verdienen de mensen die het langst procederen en weigeren weg te gaan wél een plek hier en de rest niet?
Dat wil ik je best uitleggen hoor maar dat is toch een heel bekend verhaal. Dat het GP geldt voor mensen die onder de oude wetgeving valt. De politiek is redelijk unaniem over de nieuwe wetgeving.

Wat is er toch veel onkunde over deze wetgeving en deze zaak. En ik neem hjet de politiek kwalijk dat ze die voedt met zoveel onduidelijkheid en vooral dat gestrooi met getallen: 200.000 en zo.
  donderdag 14 december 2006 @ 12:15:27 #73
3542 Gia
User under construction
pi_44421109
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:00 schreef Freudie het volgende:

[..]

Ja maar, het is alweer bijna 2007. Mensen die in 2002 zijn gekomen, zijn er dan ook al weer 5 jaar. Is dat de volgende groep die van links moet mogen blijven? Of zijn die gevallen minder zielig, omdat ze onder een nieuwe wet vallen?
pi_44421127
Ze is weg Gia, je grote vriendin
pi_44421144
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja maar, het is alweer bijna 2007. Mensen die in 2002 zijn gekomen, zijn er dan ook al weer 5 jaar. Is dat de volgende groep die van links moet mogen blijven? Of zijn die gevallen minder zielig, omdat ze onder een nieuwe wet vallen?
Er zitten nu echt geen mensen meer 5 jaar in de procedure hoor hoe kom je daarbij?
pi_44421506
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is dus het punt van die nieuwe wet: Bepaalde termijnen. Deze gevallen kunnen dus niet meer voorkomen. Dus als je de oude gevallen een generaal pardon geeft, heb je al dit gezeik niet meer. Hup, generaal pardonneren dus maar!
  donderdag 14 december 2006 @ 12:31:38 #77
3542 Gia
User under construction
pi_44421539
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:16 schreef SCH het volgende:
Ze is weg Gia, je grote vriendin
Niet waar, ze zit er nog. En.....de uitzettingen gaan gewoon door! Weliswaar selectief, maar daar was ik sowieso al niet op tegen.
  donderdag 14 december 2006 @ 12:33:04 #78
3542 Gia
User under construction
pi_44421582
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zitten nu echt geen mensen meer 5 jaar in de procedure hoor hoe kom je daarbij?
Goh, ik denk dat ik deze quote maar eens ga bewaren! Voor als links volgend jaar weer met een nieuwe zielige groep komt. Trouwens er wordt nu al zielig gedaan als een gezin het land uitmoet dat hier al 4 jaar zit en waarvan één van de kinderen voor het eindexamen zit.
pi_44421684
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, ik denk dat ik deze quote maar eens ga bewaren! Voor als links volgend jaar weer met een nieuwe zielige groep komt. Trouwens er wordt nu al zielig gedaan als een gezin het land uitmoet dat hier al 4 jaar zit en waarvan één van de kinderen voor het eindexamen zit.
Valt me iedere keer weer op hoe weinig mensen op de hoogte zijn van de huidige wetgeving en het beleid in het algemeen.
  donderdag 14 december 2006 @ 12:36:27 #80
3542 Gia
User under construction
pi_44421690
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:30 schreef Freudie het volgende:
Deze gevallen kunnen dus niet meer voorkomen.
Hoeveel zijn er niet die de illegaliteit induiken? En als ze dan gepakt worden is dat weer zielig omdat de kinderen al zolang hier op school zitten. Het zal in de toekomst dus ook voorkomen dat mensen hier langer dan 5 jaar verblijven. Weliswaar illegaal, maar ook dat wordt dan weer zielig gevonden.
Zie de familie Gümüs. Die waren hier ook illegaal, maar wel volledig geintegreerd, hardwerkende vader, studerende kinderen. Hoe zielig vond iedereen dat wel niet? En wat een acties om ze te laten blijven. Maar ja, ze waren toch echt illegaal.
pi_44421775
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er niet die de illegaliteit induiken? En als ze dan gepakt worden is dat weer zielig omdat de kinderen al zolang hier op school zitten. Het zal in de toekomst dus ook voorkomen dat mensen hier langer dan 5 jaar verblijven. Weliswaar illegaal, maar ook dat wordt dan weer zielig gevonden.
Zie de familie Gümüs. Die waren hier ook illegaal, maar wel volledig geintegreerd, hardwerkende vader, studerende kinderen. Hoe zielig vond iedereen dat wel niet? En wat een acties om ze te laten blijven. Maar ja, ze waren toch echt illegaal.
Gia, hou nou op. Je maakt jezelf belachelijk. Dat van Gumus kan absoluut niet meer voorkomen onder de nieuwe wetgeving. Het kan gewoon niet meer.
  donderdag 14 december 2006 @ 12:40:58 #82
3542 Gia
User under construction
pi_44421852
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Gia, hou nou op. Je maakt jezelf belachelijk. Dat van Gumus kan absoluut niet meer voorkomen onder de nieuwe wetgeving. Het kan gewoon niet meer.
Het was Taida toch bijna gelukt. Ook illegaal hier gekomen. En oh, wat was ze zielig!!
pi_44421884
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het was Taida toch bijna gelukt. Ook illegaal hier gekomen. En oh, wat was ze zielig!!
*zucht* Verdiep je er anders even in.
pi_44425598
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat wil ik je best uitleggen hoor maar dat is toch een heel bekend verhaal. Dat het GP geldt voor mensen die onder de oude wetgeving valt. De politiek is redelijk unaniem over de nieuwe wetgeving.

Wat is er toch veel onkunde over deze wetgeving en deze zaak. En ik neem hjet de politiek kwalijk dat ze die voedt met zoveel onduidelijkheid en vooral dat gestrooi met getallen: 200.000 en zo.
Door een GP is er dus een basis gelegd voor het ontkomen aan nieuwe wetgeving en uitzonderingen maken voor mensen op basis van datum van indiening, in plaats van als individueel geval. Ik snap niet waarom elk geval voor de oude wetgeving mag blijven en nieuwe gevallen, die wellicht nog schrijnender zijn dan de mensen die hier al jaren verblijven, niet.
pi_44426029
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:37 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Door een GP is er dus een basis gelegd voor het ontkomen aan nieuwe wetgeving en uitzonderingen maken voor mensen op basis van datum van indiening, in plaats van als individueel geval. Ik snap niet waarom elk geval voor de oude wetgeving mag blijven en nieuwe gevallen, die wellicht nog schrijnender zijn dan de mensen die hier al jaren verblijven, niet.
Is dat niet een beetje het idee van 'zij waren eerder'? Net als in de rij bij de kassa?

Het zou trouwens best kunnen dat iemand die nu vanuit Syrië naar Nederland komt er meer dan vijf jaar over heeft gedaan daar weg te komen. Dan komt hij in Nederland aan, om vervolgens te zien hoe zijn landgenoot die al vijf jaar uit de ellende is, opeens asiel krijgt, terwijl hijzelf weer wordt teruggestuurd. Dit is juist een reden dat er een IND is!

De toestroom van migranten door onze welvaartsstaat is nu eenmaal een problematische situatie. Beter is om gewoon te zeggen dat wanneer men hier wil vluchten men een aparte status krijgt, die bepaalde rechten op sociale zekerheid ontneemt. Of misschien een regeling instellen dat ze eerst vijf jaar moeten werken voor ze die rechten kunnen verdienen. Dat scheelt misschien een hoop ambtenaren bij het IND.
pi_44426185
quote:
Op donderdag 14 december 2006 03:52 schreef StefanP het volgende:
Mooi dat ze aanblijft en de linkse zeurpieten niet het plezier gunt ook nog eens de totale 'triomf' te claimen. Het is al erg genoeg dat dat absurde pardon er is. Jaja, Nederland is weer tig kansarmen rijker en per saldo dus wederom armer.

Rita
Om links niet het 'triomf' te gunnen, zie jij liever de democratie vertrapt

Maar goed, ik moet haar wel nageven dat ze het altijd weer voor elkaar krijgt om aan te blijven, die ik-doe-wat-ik-wil houding vind ik een stuk bewonderenswaardiger dan dat gehuil van Rutte eromheen.
pi_44426921
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:53 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje het idee van 'zij waren eerder'? Net als in de rij bij de kassa?

Het zou trouwens best kunnen dat iemand die nu vanuit Syrië naar Nederland komt er meer dan vijf jaar over heeft gedaan daar weg te komen. Dan komt hij in Nederland aan, om vervolgens te zien hoe zijn landgenoot die al vijf jaar uit de ellende is, opeens asiel krijgt, terwijl hijzelf weer wordt teruggestuurd. Dit is juist een reden dat er een IND is!

De toestroom van migranten door onze welvaartsstaat is nu eenmaal een problematische situatie. Beter is om gewoon te zeggen dat wanneer men hier wil vluchten men een aparte status krijgt, die bepaalde rechten op sociale zekerheid ontneemt. Of misschien een regeling instellen dat ze eerst vijf jaar moeten werken voor ze die rechten kunnen verdienen. Dat scheelt misschien een hoop ambtenaren bij het IND.
Goed verwoord. Het gaat hierbij - in mijn ogen - eerder om een prestige project dan om de daadwerkelijke belangen van asielzoekers te behartigen. Als dit zo was, en op humanitaire gronden de groep voor 2001 mag blijven, hadden andere groepen hier ook aanspraak op kunnen maken. Een generaal pardon zoals die nu tot stand gaat komen (naar alle waarschijnlijkheid) is een uitkomst van een politiek spel, i.p.v. het handhaven van lang gemaakte wetten. Het enerzijds belonen van een grote groep met een verblijfsvergunning en het anderzijds harder optreden tegen andere groepen asielzoekers is niet eerlijk. Zeker omdat er op humanitaire gronden geen onderscheid te maken is met de mensen voor 2001 of na 2001. Hoe moet een rechter deze wet nu, naar alle redelijkheid en billijkheid, uitvoeren? Als er via een generaal pardon uitzondering gemaakt kan worden op een heldere wet, waarom dan niet op andere manieren? Dit blijft mijn vraag.
pi_44427450
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:20 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Een generaal pardon zoals die nu tot stand gaat komen (naar alle waarschijnlijkheid) is een uitkomst van een politiek spel, i.p.v. het handhaven van lang gemaakte wetten. Het enerzijds belonen van een grote groep met een verblijfsvergunning en het anderzijds harder optreden tegen andere groepen asielzoekers is niet eerlijk. Zeker omdat er op humanitaire gronden geen onderscheid te maken is met de mensen voor 2001 of na 2001.
Het is inderdaad niet eerlijk en olie op het vuur van de xenofoben. Het toont een gebrek aan tact bij de betreffende partijen, die in een soort overwinningsroes lijken te zitten. Het komt over alsof de partijen zo gefrustreerd zijn van jarenlang oppositie voeren tegen Verdonk, dat zij deze nu met wrokgevoelens een hak zouden willen zetten. Zij verafschuwden het dat er nog steeds mensen werden uitgezet door Verdonk, terwijl de "kiezer had besloten dat dit niet mocht".

Doch, het is geen ramp. Een verandering in het asielbeleid is sowieso niet eerlijk ten opzichte mensen die later kwamen. Dat was Cohen's wet destijds ook al. Als je de grenzen dichter gooit, is dat altijd oneerlijk voor de mensen die na die datum kwamen, ten opzichte van de mensen die voor die datum kwamen. Het gaat er nu om dat de wetgeving consistent wordt toegepast op de mensen die na 2001 kwamen. En billijk is het terugsturen sowieso niet: het is een noodzakelijke keuze, niet zozeer een morele keuze, om de grenzen dicht te gooien.
pi_44427601
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:53 schreef K-Billy het volgende:
Of misschien een regeling instellen dat ze eerst vijf jaar moeten werken voor ze die rechten kunnen verdienen.
Dat wil links al jaren, dat ze zouden mogen werken maar dat heeft rechts altijd tegen gehouden.
pi_44427708
Blijkbaar plakt Rita's pluche behoorlijk inderdaad.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:04:12 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44428281
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Heel simpel Taida is voor 2001 in Nederland gekomen en behoort ook tot de 26.000
pi_44428487
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat wil links al jaren, dat ze zouden mogen werken maar dat heeft rechts altijd tegen gehouden.
Hmm, heb je daar een bron voor? En wie bedoel je met links en rechts in dit geval?

Ik geloofde in ieder geval altijd dat die mensen de staat geld kosten door hun uitkering, maar dat ze door hun gebrek aan een goede opleiding geen kans hebben op een goede baan. Op deze manier haalt migratie de verzorgingsstaat onderuit. Wat zou 'rechts' voor argumenten hebben om dergelijke plannen tegen te houden?
pi_44429731
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:10 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Hmm, heb je daar een bron voor? En wie bedoel je met links en rechts in dit geval?

Ik geloofde in ieder geval altijd dat die mensen de staat geld kosten door hun uitkering, maar dat ze door hun gebrek aan een goede opleiding geen kans hebben op een goede baan. Op deze manier haalt migratie de verzorgingsstaat onderuit. Wat zou 'rechts' voor argumenten hebben om dergelijke plannen tegen te houden?
Zolang je in de procedure zit, mag er niet gewerkt wordenb. Geen eens vrijwilligerswerk.
De argumenten van rechts zijn dan altijd dat je mensen teveel hoop geeft, dat je doet of ze normale burgers zijn, dat ze hier teveel wennen etcetera.
pi_44429843
Vraag SCH nooit om bronnen, want die heeft of geeft die niet. Ik zou ook wel geïnteresseerd zijn in extra informatie over een zogenaamd 'links' standpunt t.a.v. integratie op het gebied van werken voor een vergunning.
pi_44430003
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Vraag SCH nooit om bronnen, want die heeft of geeft die niet. Ik zou ook wel geïnteresseerd zijn in extra informatie over een zogenaamd 'links' standpunt t.a.v. integratie op het gebied van werken voor een vergunning.
Ik heb het niet over werken voor een vergunning.

Het gaat erom dat de meeste linkse partijen het altijd kwalijk hebben gevonden dat asielzoekers tijdens de procedure vrijwel niks mogen op het gebied van werk. Ik wil die informatie best zoeken maar ik vraag me dan weer af waarom ik dat zou moeten doen. Dat kan je toch zelf ook even doen? Of is het om dat je niet gelooft dat het zo is?
pi_44430103
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb het niet over werken voor een vergunning.

Het gaat erom dat de meeste linkse partijen het altijd kwalijk hebben gevonden dat asielzoekers tijdens de procedure vrijwel niks mogen op het gebied van werk. Ik wil die informatie best zoeken maar ik vraag me dan weer af waarom ik dat zou moeten doen. Dat kan je toch zelf ook even doen? Of is het om dat je niet gelooft dat het zo is?
Zoals je wellicht over het hoofd zag, vroeg K-Billy om een bron. Daarnaast vroeg hij zich af wat je onder 'links' verstond. Als je dit soort uitspraken doet, is een bron ter bevestiging vaak wel makkelijk, want dan weten de mensen die je stuk lezen dat je het kan onderbouwen. Het is verder ondoenlijk om elke argumentatie te controleren, dus met dergelijke stellinginnames zou een bron aandragen geen overbodige luxe zijn.

Maar goed, zoals ik al zei: jij geeft nooit bronnen.
pi_44430120
Maar goed, ik ben de beroerdste niet - dit is wel een goede link waarin de partijprogramma's worden vergeleken.

http://www.vluchtelingenwerk.nl/1080-Programvergelijking.html

Bij alle linkse partijen is (vrijwilligers)werk een duidelijk punt en bij het CDA trouwens ook
pi_44430146
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar goed, zoals ik al zei: jij geeft nooit bronnen.
Jawel hoor, maar bij veel dingen die zo overduidelijk zijn, zou het helemaal niet nodig moeten zijn. Dit had je met 10 seconden googelen zelf ook kunnen vinden
  donderdag 14 december 2006 @ 17:02:31 #99
3542 Gia
User under construction
pi_44430184
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heel simpel Taida is voor 2001 in Nederland gekomen en behoort ook tot de 26.000
Ze was al met haar ouders uitgezet, dus is ze officieel na 2001 gekomen.

Of wil jij zeggen dat iedereen die al uitgezet is, gewoon terug mag komen als er een generaal pardon komt?
  donderdag 14 december 2006 @ 17:02:53 #100
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_44430199
'IJzeren Rita' blijkt toch meer 'Rubberen Rita' te zijn.
I am a black hole shitting into the void
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')