Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijnquote:Icoon Politiek De VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie zal waarschijnlijk niet aftreden na de motie van afkeuring. Ook de andere VVD-ministers blijven aan. Het CDA heeft de VVD-ministers verzocht aan te blijven in het landsbelang. Wel zal het kabinet de Tweede Kamer tegemoet komen, omdat het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers stopgezet zal worden. De VVD-ministers distantiëren zich openlijk van dit standpunt. Dat blijkt uit een 'betrouwbare bron' in het televisieprogramma NOVA.
De VVD-ministers willen eigenlijk aftreden, maar ze blijven aan omdat premier Jan Peter Balkenende dat graag wil. Het zal een stuk lastiger voor hem zijn om het demissionaire kabinet te besturen zonder deze ministers. Dit standpunt is nog niet officieel. Het kabinet heeft al een standpunt ingenomen, maar de brief zal pas morgenochtend om half tien openbaar gemaakt worden.
Een ander gerucht stelt dat Verdonk een deel van haar departement zal afstaan aan CDA-minister van Justitie Ernst Hirsch-Ballin. Die zal dan ervoor zorgen dat er geen uitgeprocedeerde asielzoekers uitgezet worden. In die zin is Verdonk daar dan niet meer verantwoordelijk voor.
Een generaal pardon uitvoeren zal Verdonk niet doen. Stoppen met uitzettingen is wat anders, dan kan het volgende kabinet bepalen of er wel of geen pardon komt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, dat mens had al een half jaar geleden weg moeten zijn![]()
wel goed dat het generaal pardon doorgevoerd word![]()
'Verdonk blijft aan als minister'quote:Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef WeirdMicky het volgende:
In een dergelijke OP is een bron toch geen overbodige luxe.
Belachelijke uitspraak van jouw kant die gebrekkig inzicht in onze democratie vertoont. Het was geen motie van wantrouwen, maar een motie van afkeuring. Dat is niet persoonsgericht, dus kan ze met verandering van beleid alsnog blijven. Zo moeilijk is dat niet, alhoewel...voor jou wel.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:37 schreef dystopian het volgende:
echt belachelijk dat dat mens de arrogantie heeft om gewoon te blijven zitten. en helemaal absurd dat er nog mensen zijn (hier of elders) die dat toejuichen. Echt om niet goed van te worden.
Het gaat om uitgeprocedeerden. Als het echte vluchtelingen waren, had ik met je mee gejuicht. Waarom juich je het toe dat gelukzoekers, manipulators, leugenaars beloond worden?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:42 schreef SCH het volgende:
Mooie overwinning voor de asielzoekers dit
Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Er wordt niet gedwongen een beleid uit te voeren.
Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.
Zou je opschorten van bestaand beleid als nieuw beleid zien dan?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jawel. Zoals je al zei: een overwinning voor de asielzoekers.
Het gaat juist om mensen die onder de oude regeling vallen. Dus de wet die gold voor de Vreemdelingenwet van Cohen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:36 schreef Selexyz het volgende:
Ik heb het probleem nooit zo begrepen.
Immers uitgeprocdeerd = uigeprocedeerd en Rita Verdonk voert gewoon de (PVDA) wet uit. Moet je dan maar helemaal geen asielbeleid hebben en de hele wereldbevolking in Nederland laten huisvesten?
Alleen om die reden vind ik zelf persoonlijk rechtvaardig dat Rita aanblijft.
Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Welk nieuw beleid is er dan volgens jou dat nu moet worden uitgevoerd?
Is het te moeilijk voor je?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zeg jij het maar, jij ziet het immers als een overwinning nietwaar?
Uh, als de uitslag is zoals ik hier lees dan is het tegendeel waar. Dan is de motie de facto aangenomen en heeft de minister haar portefeuille verloren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Is het te moeilijk voor je?Er is geen nieuw beleid.
Er is sprake van opschorting van uitzetting in afwachting van nieuw beleid.
Dat klopt, als het is zoals gedacht dan is dit geweldig nieuws voor de betreffende groep!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:59 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Anticipering op nieuw beleid dus. Het is niet voor niets dat jij het ziet als een overwinning voor de asielzoekers.
Hier heft JP het idd goed gedaan.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Prima compromis. Vakwerk van de premier.
quote:Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Nou nou, dat is wel erg overdreven.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit isquote:Op donderdag 14 december 2006 00:36 schreef mcyodogg het volgende:
Wilders: "Een zwarte dag voor de Nederlandse politiek"
Er komt toch geen GP?quote:Op donderdag 14 december 2006 00:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig. Als Wilders zo kwaad is, weet ik zeker dat het een gunstig besluit is
Ik kan denk ik niet slapen van blijdschap zo. Wat een gerechtigheid dit. Eindelijk na 10 jaar een Generaal Pardon![]()
Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er komt toch geen GP?
Toch alleen in bepaalde gevallen als daar een humanitaire reden voor is?
Eensch is.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef WeirdMicky het volgende:
De beste oplossing is dit overigens. Desondanks blijft het een raar systeem dat een demissionair kabinet zo gedwongen wordt beleid uit te voeren. Een dag na de verkiezingen zo hoog spel spelen door partijleider Bos kan nog kwalijke gevolgen hebben voor de formaties en de duur van het komende kabinet.
Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Er komt opschorting, dat GP wordt in de formatie geregeld.
En dit zal om vrijwel de hele groep gaan.
Dat moet morgen uit het debat nog blijken maar het zal om de meeste gevallen gaan, indien niet dan gaat de kamer echt niet akkoord en het CDA wil het spel niet nog een keer op de wagen hebben. Hier redden Bos en Hirsch Ballin zich verder wel uit. Met Hirsch Ballin valt namelijk WEL te praten.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ook de opschorting geldt voor bepaalde gevallen.
Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?quote:Op donderdag 14 december 2006 01:02 schreef Zwansen het volgende:
En toch ben ik benieuwd wat dit voor consequenties zal hebben voor het aantal nieuwe asielzoekers dat de komende jaren naar Nederland komt. Ik hou mijn hart vast.
Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor nieuwe???? Die echt binnenkomen?
Geen enkele natuurlijk. Het heeft niks met de huidige wetgeving te maken.
Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een generaal pardon zal toch niet onopgemerkt blijven in andere landen. Het maakt het er toch een stuk aantrekkelijker op om naar Nederland te komen lijkt me. Desnoods in de illegaliteit.
Ik voorzie ook weer wachtrijen bij het gerechtelijk apparaat.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:38 schreef Schanulleke het volgende:
Zo'n generaal pardon geldt voor een hele specifieke groep mensen, namelijk die mensen die het presteren om lang genoeg in Nederland te blijven en elke gerechterlijke beslissing die ze niet bevalt naast zich neer te leggen. iedereen die, als het GP doorgaat, wat nog lang niet zeker is, naar Nederland komt en hetzelfde doet moet op basis van de rechtszekerheid en rechtsgelijkheid ook toegelaten worden. Het is dus redelijk naief te denken dat het hier over slechts een deel van de 26000 gaat.
Mensen van voor 2001 zijn juist de mensen die lang geprocedeerd hebben. Sterker nog: ze zijn uitgeprocedeerd, dus mogen hier eigenlijk niet zijn. Lang procederen wordt door deze maatregel weer aantrekkelijk. Binnenkort komt er weer een nieuwe asielwet aan. Iedereen voor 2006 kan dan in 2012 weer een generaal pardon verwachten. Als ze maar doorprocederen.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Sorry dat ik het zeg maar dat is nou die onwetendheid en onduidelijkheid die ook gevoed wordt door Verdonk die met die getallen als 200.000 schermt. Ten eerste geldt zo'n GP voor een hele duidelijke groep - mensen van voor 2001 - ten tweede is het momenteel nauwelijks nog mogelijk asiel aan te vragen in Nedrland - we zijn een van de strengste landen van Europa. Daar verandert zo'n Gp helemaal niks aan.
Kan je hier een voorbeeld van geven?quote:Op donderdag 14 december 2006 04:19 schreef popolon het volgende:
...meerdere keren gewoon schofferen van het kabinet doodleuk...
Waarom? Omdat de linkse relnichten weer iets vinden wat zei niet vindt?quote:Op donderdag 14 december 2006 07:17 schreef Caesu het volgende:
wanneer wordt ze nu echt het kabinet uitgezet?
quote:Het CDA heeft de VVD-ministers verzocht aan te blijven in het landsbelang.
De grootste grap vind ik toch echt Femke en Bos.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Flashwin het volgende:
[..]
![]()
het is onderhand 1 grote grap aan het worden. Die Balkenende gaat de geschiedenis in als een lachertje
oquote:Op donderdag 14 december 2006 10:14 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
De grootste grap vind ik toch echt Femke en Bos.
volgens mij ben jij links.....quote:Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Flashwin het volgende:
[..]
![]()
het is onderhand 1 grote grap aan het worden.
Dit is toch onzin? Iedereen is het erover eens dat de nieuwe wet goed werkt. Die gelukszoekers vallen onder de nieuwe wet, en dus is het geen probleem. Het gaat alleen om die mensen die in de oude wet vallen, en het is bekend wie dit zijn. Daar zitten er trouwens dus ook een hoop in die nog in de beroepsprocedure zitten (na 10 jaar!). Gewoon schoon schip maken, met een generaal pardon.quote:Op donderdag 14 december 2006 02:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Bovendien zal dit een aanzuigende werking hebben op gelukszoekers. Ik denk dat Spanje dat wel aangetoond heeft met het legaliseren van 900 000 mensen. Spanje heeft de EU gesmeekt om te helpen met de toestroom van Afrikanen op de Canarische Eilanden.
[...]
Daarna grenzen potdicht!quote:Op donderdag 14 december 2006 10:58 schreef Freudie het volgende:
[..]
Dit is toch onzin? Iedereen is het erover eens dat de nieuwe wet goed werkt. Die gelukszoekers vallen onder de nieuwe wet, en dus is het geen probleem. Het gaat alleen om die mensen die in de oude wet vallen, en het is bekend wie dit zijn. Daar zitten er trouwens dus ook een hoop in die nog in de beroepsprocedure zitten (na 10 jaar!). Gewoon schoon schip maken, met een generaal pardon.
Nee, die mag een stuk strenger dan. We kunnen geen mensen blijven toelaten.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:00 schreef Freudie het volgende:
[..]
Nou, gewoon de huidige wet uitvoeren lijkt mij al ruim voldoende...
Blijkbaar sta jij er zo in.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef X. het volgende:
Wat is dit toch eigenlijk een vies politiek spel. Wouter Bos wil zijn verkiezingsnederlaag wegpoetsen, net zoals GroenLinks. Marijnissen hobbelt mee en de VVD wil laten zien dat ze niet zwicht, maar doet dat eigenlijk toch.
Gaat het eigenlijk nog wel om de asielzoekers? Nee dus. Niemand boeit het wat hun lot is blijkbaar. Het enige wat telt: wie wint, wie verliest.
Om te kotsen gewoon
Dat wil ik je best uitleggen hoor maar dat is toch een heel bekend verhaal. Dat het GP geldt voor mensen die onder de oude wetgeving valt. De politiek is redelijk unaniem over de nieuwe wetgeving.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Als het echt ging om de asielzoekers, dan snap ik het onderscheid tussen de mensen die hier 5 jaar en 1 jaar zijn niet echt. Waarom verdienen de mensen die het langst procederen en weigeren weg te gaan wél een plek hier en de rest niet?
Ja maar, het is alweer bijna 2007. Mensen die in 2002 zijn gekomen, zijn er dan ook al weer 5 jaar. Is dat de volgende groep die van links moet mogen blijven? Of zijn die gevallen minder zielig, omdat ze onder een nieuwe wet vallen?quote:Op donderdag 14 december 2006 11:00 schreef Freudie het volgende:
[..]
Nou, gewoon de huidige wet uitvoeren lijkt mij al ruim voldoende...
Er zitten nu echt geen mensen meer 5 jaar in de procedure hoor hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 14 december 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, het is alweer bijna 2007. Mensen die in 2002 zijn gekomen, zijn er dan ook al weer 5 jaar. Is dat de volgende groep die van links moet mogen blijven? Of zijn die gevallen minder zielig, omdat ze onder een nieuwe wet vallen?
Dat is dus het punt van die nieuwe wet: Bepaalde termijnen. Deze gevallen kunnen dus niet meer voorkomen. Dus als je de oude gevallen een generaal pardon geeft, heb je al dit gezeik niet meer. Hup, generaal pardonneren dus maar!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, het is alweer bijna 2007. Mensen die in 2002 zijn gekomen, zijn er dan ook al weer 5 jaar. Is dat de volgende groep die van links moet mogen blijven? Of zijn die gevallen minder zielig, omdat ze onder een nieuwe wet vallen?
Niet waar, ze zit er nog. En.....de uitzettingen gaan gewoon door! Weliswaar selectief, maar daar was ik sowieso al niet op tegen.quote:
Goh, ik denk dat ik deze quote maar eens ga bewaren! Voor als links volgend jaar weer met een nieuwe zielige groep komt. Trouwens er wordt nu al zielig gedaan als een gezin het land uitmoet dat hier al 4 jaar zit en waarvan één van de kinderen voor het eindexamen zit.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zitten nu echt geen mensen meer 5 jaar in de procedure hoor hoe kom je daarbij?
Valt me iedere keer weer op hoe weinig mensen op de hoogte zijn van de huidige wetgeving en het beleid in het algemeen.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, ik denk dat ik deze quote maar eens ga bewaren! Voor als links volgend jaar weer met een nieuwe zielige groep komt. Trouwens er wordt nu al zielig gedaan als een gezin het land uitmoet dat hier al 4 jaar zit en waarvan één van de kinderen voor het eindexamen zit.
Hoeveel zijn er niet die de illegaliteit induiken? En als ze dan gepakt worden is dat weer zielig omdat de kinderen al zolang hier op school zitten. Het zal in de toekomst dus ook voorkomen dat mensen hier langer dan 5 jaar verblijven. Weliswaar illegaal, maar ook dat wordt dan weer zielig gevonden.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:30 schreef Freudie het volgende:
Deze gevallen kunnen dus niet meer voorkomen.
Gia, hou nou op. Je maakt jezelf belachelijk. Dat van Gumus kan absoluut niet meer voorkomen onder de nieuwe wetgeving. Het kan gewoon niet meer.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er niet die de illegaliteit induiken? En als ze dan gepakt worden is dat weer zielig omdat de kinderen al zolang hier op school zitten. Het zal in de toekomst dus ook voorkomen dat mensen hier langer dan 5 jaar verblijven. Weliswaar illegaal, maar ook dat wordt dan weer zielig gevonden.
Zie de familie Gümüs. Die waren hier ook illegaal, maar wel volledig geintegreerd, hardwerkende vader, studerende kinderen. Hoe zielig vond iedereen dat wel niet? En wat een acties om ze te laten blijven. Maar ja, ze waren toch echt illegaal.
Het was Taida toch bijna gelukt. Ook illegaal hier gekomen. En oh, wat was ze zielig!!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Gia, hou nou op. Je maakt jezelf belachelijk. Dat van Gumus kan absoluut niet meer voorkomen onder de nieuwe wetgeving. Het kan gewoon niet meer.
*zucht* Verdiep je er anders even in.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Het was Taida toch bijna gelukt. Ook illegaal hier gekomen. En oh, wat was ze zielig!!
Door een GP is er dus een basis gelegd voor het ontkomen aan nieuwe wetgeving en uitzonderingen maken voor mensen op basis van datum van indiening, in plaats van als individueel geval. Ik snap niet waarom elk geval voor de oude wetgeving mag blijven en nieuwe gevallen, die wellicht nog schrijnender zijn dan de mensen die hier al jaren verblijven, niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat wil ik je best uitleggen hoor maar dat is toch een heel bekend verhaal. Dat het GP geldt voor mensen die onder de oude wetgeving valt. De politiek is redelijk unaniem over de nieuwe wetgeving.
Wat is er toch veel onkunde over deze wetgeving en deze zaak. En ik neem hjet de politiek kwalijk dat ze die voedt met zoveel onduidelijkheid en vooral dat gestrooi met getallen: 200.000 en zo.
Is dat niet een beetje het idee van 'zij waren eerder'? Net als in de rij bij de kassa?quote:Op donderdag 14 december 2006 14:37 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Door een GP is er dus een basis gelegd voor het ontkomen aan nieuwe wetgeving en uitzonderingen maken voor mensen op basis van datum van indiening, in plaats van als individueel geval. Ik snap niet waarom elk geval voor de oude wetgeving mag blijven en nieuwe gevallen, die wellicht nog schrijnender zijn dan de mensen die hier al jaren verblijven, niet.
Om links niet het 'triomf' te gunnen, zie jij liever de democratie vertraptquote:Op donderdag 14 december 2006 03:52 schreef StefanP het volgende:
Mooi dat ze aanblijft en de linkse zeurpieten niet het plezier gunt ook nog eens de totale 'triomf' te claimen. Het is al erg genoeg dat dat absurde pardon er is. Jaja, Nederland is weer tig kansarmen rijker en per saldo dus wederom armer.Rita
Goed verwoord. Het gaat hierbij - in mijn ogen - eerder om een prestige project dan om de daadwerkelijke belangen van asielzoekers te behartigen. Als dit zo was, en op humanitaire gronden de groep voor 2001 mag blijven, hadden andere groepen hier ook aanspraak op kunnen maken. Een generaal pardon zoals die nu tot stand gaat komen (naar alle waarschijnlijkheid) is een uitkomst van een politiek spel, i.p.v. het handhaven van lang gemaakte wetten. Het enerzijds belonen van een grote groep met een verblijfsvergunning en het anderzijds harder optreden tegen andere groepen asielzoekers is niet eerlijk. Zeker omdat er op humanitaire gronden geen onderscheid te maken is met de mensen voor 2001 of na 2001. Hoe moet een rechter deze wet nu, naar alle redelijkheid en billijkheid, uitvoeren? Als er via een generaal pardon uitzondering gemaakt kan worden op een heldere wet, waarom dan niet op andere manieren? Dit blijft mijn vraag.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:53 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje het idee van 'zij waren eerder'? Net als in de rij bij de kassa?
Het zou trouwens best kunnen dat iemand die nu vanuit Syrië naar Nederland komt er meer dan vijf jaar over heeft gedaan daar weg te komen. Dan komt hij in Nederland aan, om vervolgens te zien hoe zijn landgenoot die al vijf jaar uit de ellende is, opeens asiel krijgt, terwijl hijzelf weer wordt teruggestuurd. Dit is juist een reden dat er een IND is!
De toestroom van migranten door onze welvaartsstaat is nu eenmaal een problematische situatie. Beter is om gewoon te zeggen dat wanneer men hier wil vluchten men een aparte status krijgt, die bepaalde rechten op sociale zekerheid ontneemt. Of misschien een regeling instellen dat ze eerst vijf jaar moeten werken voor ze die rechten kunnen verdienen. Dat scheelt misschien een hoop ambtenaren bij het IND.
Het is inderdaad niet eerlijk en olie op het vuur van de xenofoben. Het toont een gebrek aan tact bij de betreffende partijen, die in een soort overwinningsroes lijken te zitten. Het komt over alsof de partijen zo gefrustreerd zijn van jarenlang oppositie voeren tegen Verdonk, dat zij deze nu met wrokgevoelens een hak zouden willen zetten. Zij verafschuwden het dat er nog steeds mensen werden uitgezet door Verdonk, terwijl de "kiezer had besloten dat dit niet mocht".quote:Op donderdag 14 december 2006 15:20 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Een generaal pardon zoals die nu tot stand gaat komen (naar alle waarschijnlijkheid) is een uitkomst van een politiek spel, i.p.v. het handhaven van lang gemaakte wetten. Het enerzijds belonen van een grote groep met een verblijfsvergunning en het anderzijds harder optreden tegen andere groepen asielzoekers is niet eerlijk. Zeker omdat er op humanitaire gronden geen onderscheid te maken is met de mensen voor 2001 of na 2001.
Dat wil links al jaren, dat ze zouden mogen werken maar dat heeft rechts altijd tegen gehouden.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:53 schreef K-Billy het volgende:
Of misschien een regeling instellen dat ze eerst vijf jaar moeten werken voor ze die rechten kunnen verdienen.
Heel simpel Taida is voor 2001 in Nederland gekomen en behoort ook tot de 26.000quote:Op donderdag 14 december 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Het was Taida toch bijna gelukt. Ook illegaal hier gekomen. En oh, wat was ze zielig!!
Hmm, heb je daar een bron voor? En wie bedoel je met links en rechts in dit geval?quote:Op donderdag 14 december 2006 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat wil links al jaren, dat ze zouden mogen werken maar dat heeft rechts altijd tegen gehouden.
Zolang je in de procedure zit, mag er niet gewerkt wordenb. Geen eens vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:10 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Hmm, heb je daar een bron voor? En wie bedoel je met links en rechts in dit geval?
Ik geloofde in ieder geval altijd dat die mensen de staat geld kosten door hun uitkering, maar dat ze door hun gebrek aan een goede opleiding geen kans hebben op een goede baan. Op deze manier haalt migratie de verzorgingsstaat onderuit. Wat zou 'rechts' voor argumenten hebben om dergelijke plannen tegen te houden?
Ik heb het niet over werken voor een vergunning.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Vraag SCH nooit om bronnen, want die heeft of geeft die niet. Ik zou ook wel geïnteresseerd zijn in extra informatie over een zogenaamd 'links' standpunt t.a.v. integratie op het gebied van werken voor een vergunning.
Zoals je wellicht over het hoofd zag, vroeg K-Billy om een bron. Daarnaast vroeg hij zich af wat je onder 'links' verstond. Als je dit soort uitspraken doet, is een bron ter bevestiging vaak wel makkelijk, want dan weten de mensen die je stuk lezen dat je het kan onderbouwen. Het is verder ondoenlijk om elke argumentatie te controleren, dus met dergelijke stellinginnames zou een bron aandragen geen overbodige luxe zijn.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het niet over werken voor een vergunning.
Het gaat erom dat de meeste linkse partijen het altijd kwalijk hebben gevonden dat asielzoekers tijdens de procedure vrijwel niks mogen op het gebied van werk. Ik wil die informatie best zoeken maar ik vraag me dan weer af waarom ik dat zou moeten doen. Dat kan je toch zelf ook even doen? Of is het om dat je niet gelooft dat het zo is?
Jawel hoor, maar bij veel dingen die zo overduidelijk zijn, zou het helemaal niet nodig moeten zijn. Dit had je met 10 seconden googelen zelf ook kunnen vindenquote:Op donderdag 14 december 2006 16:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar goed, zoals ik al zei: jij geeft nooit bronnen.
Ze was al met haar ouders uitgezet, dus is ze officieel na 2001 gekomen.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heel simpel Taida is voor 2001 in Nederland gekomen en behoort ook tot de 26.000
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |